Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2024. 10. 08

Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2024.10.08.

Legyesbénye Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzat jelképei

1. § Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

2. § (1) Legyesbénye község címere: Álló, ívelt vonalú pajzs, melynek szürke mezejében sötétkék színű ekevas található.

(2) Legyesbénye község zászlója.

(3) Legyesbénye község pecsétje kör alakú, középen Magyarország címere, körülötte *Legyesbénye Község Önkormányzata* felírat.

(4) A jelképek használatára vonatkozó részletes szabályokat külön rendelet állapítja meg.

2. Az önkormányzat, a képviselő-testület és szervei elnevezése, székhelye és bélyegzői

3. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Legyesbénye Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Székhelye: 3904. Legyesbénye, Rákóczi út 82.

(2) Az önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) Székhelye: 3904. Legyesbénye, Rákóczi út 82.

(3) A Képviselő-testület bizottságának elnevezése: Legyesbénye Község Önkormányzata Ügyrendi Bizottsága Székhelye: 3904. Legyesbénye Rákóczi út 82.

(4) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Közös Önkormányzati Hivatal) Székhelye: 3903. Bekecs Honvéd utca 54. Kirendeltsége: Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal Legyesbényei Kirendeltsége (a továbbiakban: Kirendeltség) 3904 Legyesbénye Rákóczi út 82.

(5) A jegyző megnevezése: Legyesbénye Község Önkormányzata Jegyzője. Székhelye: 3903. Bekecs, Honvéd utca 54.

(6) Az önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét körben az Önkormányzat elnevezését, székhelyét és sorszámát.

(7) A Közös Önkormányzati Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét körben a Közös Önkormányzati Hivatal elnevezését, székhelyét és sorszámát.

(8) Az önkormányzat működési területe Legyesbénye község közigazgatási területe.

(9) Az önkormányzati képviselők névsorát, az 1. melléklet tartalmazza.

4. § Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.legyesbenye.hu

3. Az önkormányzat hatáskörének átruházása

5. § A Képviselő-testület által átruházott feladat és hatásköröket a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

6. § (1) Az Önkormányzat hatáskörének átruházására, illetve visszavonására a polgármester és a képviselők tehetnek javaslatot.

(2) Az átruházott hatáskör gyakorlója az átruházott hatáskör gyakorlásáról évente egy alkalommal a képviselő-testület ülésén beszámol.

4. A Képviselő-testület működése

7. § A képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt 7 fő.

8. § A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

9. § (1) Az alakuló ülés napirendje:

a) Képviselők eskütétele

b) Polgármester eskütétele

c) Alpolgármester megválasztása, eskütétele

d) Polgármesteri Program ismertetése

e) Polgármester illetményének megállapítása

f) Alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása

g) Bizottság tagjainak megválasztása

(2) Az alpolgármester választását lebonyolító ideiglenes szavazatszedő bizottság elnökére és tagjaira a polgármester tesz javaslatot.

(3) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást a szavazatszedő bizottság bonyolítja le. Szavazás módja kijelölt helyiség és urna igénybevétele, borítékban elhelyezett szavazólap rendelkezésre bocsátása.

(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a választás helyét, napját, kezdetét és végét,

b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét

c) a szavazás során felmerült körülményeket

d) a szavazás eredményét

e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.

(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

10. § (1) A Képviselő-testület a munkatervében meghatározott ütemezés szerint évente legalább 6 rendes ülést tart.

(2) A Képviselő-testület ülésének helyszíne a székhelye vagy a Községi Borház nagyterme.

(3) A rendes ülésről a képviselőket meghívó útján, az ülés időpontját megelőzően legalább 3 nappal kell értesíteni, az ülés helyének, idejének, a napirend tárgyának és előterjesztőjének közlésével. A meghívóhoz mellékelni kell az írásos előterjesztéseket, határozati javaslatokat, rendelet-tervezeteket. Az írásos előterjesztéseket, határozati javaslatokat, rendelet-tervezeteket elektronikus úton kell megküldeni a képviselők e.mail címére.

(4) A képviselő-testület ülésének nyilvánosságát úgy biztosítja, hogy a lakosságot a Képviselő-testület üléséről a polgármester az ülés időpontját megelőzően legalább 3 nappal tájékoztatja. A tájékoztatás módja:

a) a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtábláira, közterületi hirdetőtáblákra,

b) a meghívó megjelentetése az önkormányzat honlapján.

(5) A Képviselő-testület rendes ülésének ideje általában minden 2. hónap negyedik hetének csütörtöki napja.

(6) A rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívására a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX tv. (továbbiakban Mötv.) 44. §-ában meghatározottak az irányadók.

(7) Az indítvány alapján a testületi ülést a polgármester hívja össze a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.

(8) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 15 napon belül, az indítványban javasolt időpontra, de legkésőbb 15 napon belüli időpontra hívja össze.

(9) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze az (6) bekezdésben foglalt eseten kívül:

a) katasztrófa, természeti csapás esetén,

b) egyéb rendkívüli, sürgős intézkedést igénylő esetben.

(10) A rendkívüli ülés telefonon is összehívható a (9) bekezdésben foglalt esetekben.

5. Ülések tervezése, előkészítése

11. § (1) A Képviselő-testület rendes üléseit a munkaterv szerint tartja.

(2) A munkatervre javaslatot tehetnek:

a) a települési képviselők

b) a polgármester

c) a bizottság

d) az alpolgármester

e) a jegyző

f) a Képviselő-testülettel együttműködési megállapodást kötött szervek vezetői

g) a település önszerveződő közösségei.

(3) A Képviselő-testület éves munkatervét legkésőbb a tárgyév első ülésén fogadja el.

(4) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések tervezett időpontját és napirendjét,

b) az előterjesztők nevét

c) az előterjesztések véleményezésére illetékes bizottságok felsorolását

12. § Az ülésre meg kell hívni tanácskozási joggal:

a) a napirend előterjesztőjét az őt érintő napirendhez,

b) a polgárőrség, az önszerveződő közösségek, civil szervezetek képviselőit a tevékenységüket érintő napirendhez

c) a járási hivatal vezetőjét a feladatkörét érintő napirendhez.

d) akiket a polgármester és a képviselő-testület indokoltnak tart.

6. Az előterjesztések

13. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) a munkatervbe felvett napirend anyaga

b) a képviselő-testület döntését igénylő ügy

(2) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) a napirend előadói

b) képviselők

c) a polgármester

d) jegyző

e) intézményvezetők

f) társulás vezetője

(3) Az előterjesztések írásban és szóban is benyújthatóak.

(4) Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.

(5) Kizárólag írásban nyújtható be az előterjesztés:

a) rendeletalkotás

b) intézmény alapítás, átszervezés, megszüntetés

c) népszavazás kiírásának kezdeményezése

ügyében.

7. A képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése, tanácskozás rendje

14. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület ülését az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) Tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével a 30 napot meghaladó távollét.

15. § A határozatképtelen ülést 8 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

16. § A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.

17. § Az ülésvezető jogkörei:

a) az ülés határozatképességének megállapítása

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére

c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat

d) szó megadása, szó megtagadása, szó megvonása

e) szünet elrendelése

f) hozzászólást biztosítása a meghívás nélkül megjelent érdeklődőknek,

g) vita lezárása

h) döntési javaslat szavazásra bocsátása

i) szavazás eredményének megállapítása

j) napirendi pontok tárgyalásának lezárása

k) a Képviselő-testület ülését megzavaró rendre utasítása

l) az ülés bezárása

18. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) a munkaterv szerinti napirendi pontok

b) polgármesteri beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és a két ülés közötti feladatokról

c) munkaterven felüli rendelet kiadását igénylő napirendi pontok

d) munkaterven felüli határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok

e) határozathozatalt nem igénylő kérdések

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést nem kell határozatba foglalni.

(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez

b) jogszabály által meghatározott esetben a könyvvizsgáló ismertetheti véleményét

c) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét

d) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések, hozzászólások

e) válasz az előterjesztéssel kapcsolatos kérdésekre

f) módosító javaslatok megtétele

g) döntés a módosító javaslatokról

h) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról

(4) A jegyző részre a polgármester - a döntésekről történő szavazás előtt - biztosítja a jogszabálysértő döntésekre, működésre irányuló jelzés megtételének lehetőségét.

19. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.

(2) Egy napirendi pont esetében a felszólalás időtartama maximum 5 perc, ismételt felszólalás időtartama maximum 2 perc.

(3) A polgármester a hozzászólótól a (2) bekezdésében foglalt időkorlát túllépése esetén megvonhatja a szót.

20. § (1) A polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében:

a) figyelmezteti a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása vagy a szabályzat tanácskozás rendjére és a szavazásra vonatkozó szabályait megszegi

b) a polgármesternek az ülés rendjének fenntartásával kapcsolatos intézkedése ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet.

c) ha az a) pontban foglal figyelmeztetés eredménytelen, a polgármester javaslatot tesz a képviselő-testületnek, a képviselő határozattal történő rendre utasítására.

d) a c) pontba foglalt javaslatról a képviselő-testület felszólalás és vita nélkül határoz.

(2) Ha a képviselő-testület ülésén megjelent érdeklődő jelenlévő zavarja meg a tárgyalás rendjét, a polgármester először rendre utasítja, ismételt zavarás esetén a rendzavarót a tárgyalóteremből kivezetteti.

8. A döntéshozatali eljárás

21. § (1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról az elhangzás sorrendjében dönt. A módosító indítványok elfogadásához egyszerű többség szükséges.

(2) A módosító indítvány előterjesztője a szavazás megkezdése előtt indítványát visszavonhatja.

(3) A polgármester szavazásra teszi fel a döntési (határozat, rendelet) javaslatot.

(4) A képviselők kézfelemeléssel szavaznak a döntési javaslatról.

22. § (1) A képviselő-testület név szerint szavaz az Mötv. 48. § (3) bekezdésében foglaltak szerint.

(2) Név szerinti szavazásnál a polgármester abc sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik nevük felolvasása után szavaznak. A névszerinti szavazásról készült listát a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

23. § (1) Titkos szavazás tartható:

a) polgármester indítványára

b) bármely képviselő indítványára

(2) A szavazás borítékba helyezett az önkormányzat bélyegzőjével lebélyegzett szavazólapon, szavazó urna és külön helyiség igénybe vételével történik.

(3) A szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melyet a testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell mellékelni.

(4) A jegyzőkönyv tartalmazza:

a) a szavazás helyét, idejét, kezdő és záró időpontját, tárgyát

b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét

c) a szavazás során felmerült körülményeket,

d) a szavazás eredményét,

e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.

(5) A titkos szavazásnál az Ügyrendi Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság jár el.

24. § (1) A képviselő személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének elmulasztása esetén, bármely képviselő javaslatára az érintett képviselő egy havi tiszteletdíjának megvonására kerülhet sor.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz. A döntés végső határideje a mulasztást követő első képviselő-testületi ülés.

25. § (1) A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.

(2) A képviselő-testület határozatainak megjelölése az alábbi minta szerint: „Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testületének sorszám/év. (hónap.nap.) határozata”

(3) A határozat a (2) bekezdésen túl tartalmazza

a) a határozat tárgyát

b) a Képviselő-testület döntését

c) a végrehajtására szolgáló határidő és a végrehajtásáért felelős megnevezését

(4) Az e §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.

(5) A képviselő-testület jegyzőkönyvben rögzítetten, de számozatlan határozattal dönt:

a) ügyrendi kérdésekben,

b) képviselői interpelláció, kérdésre adott válasz elfogadásáról,

c) név szerinti, vagy titkos szavazás elrendeléséről,

d) tájékoztató, beszámoló elfogadásáról,

e) módosító indítványokról,

f) a napirend elfogadásáról.

26. § (1) A polgármesternél önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő

b) a bizottság elnöke és tagjai

c) az alpolgármester

d) a jegyző

(2) A rendelet-tervezetet szakmai előkészítését a jegyző végzi. Gondoskodik a tervezetek bizottsági véleményeztetéséről, a rendelet megszövegezéséről.

(3) A rendelet-tervezet véleményezésére jogosult szervek, személyek:

a) bizottságok

b) jegyző

(4) Az önkormányzati rendeletet a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján 30 napra történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A kihirdetés napja a kifüggesztés napja.

(5) A kihirdetett önkormányzati rendeletet közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.

27. § (1) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:

a) a rendelet számát

b) a rendelet megnevezését

c) a rendelet kihirdetésének napját

d) a rendelet hatályba lépésének napját

(2) A képviselő-testület két évente felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosulását.

9. A jegyzőkönyv

28. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 1 példányban készül, melyet a település honlapján is meg kell jelentetni.

(2) A jegyzőkönyv mellékletét képezi a meghívó, a jelenléti ív, az írásos előterjesztés, a határozati javaslat, a rendelet tervezet, írásban benyújtott képviselői interpelláció, kérdés.

(3) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.

10. Közmeghallgatás, Lakossági fórumok

29. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint évente egy alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás összehívására, vezetésére a tanácskozás rendjére a képviselő-testület ülésének összehívására, vezetésére, a tanácskozás rendjére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

30. § (1) A polgármester és a települési képviselő javaslatára jelentősebb döntések előkészítése, a lakosság közvetlen tájékoztatása érdekében falugyűlés, utcagyűlés tartható.

(2) A falugyűlést, utcagyűlést a polgármester vezeti, melyre a képviselőket és a jegyzőt is meg kell hívni.

(3) A falugyűlés, utcagyűlés helyéről, idejéről, tárgyáról a lakosságot az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján, az önkormányzat honlapján, szórólapon a rendezvény előtt legalább 3 nappal értesíteni kell.

(4) A falugyűlésről, utcagyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(5) A falugyűlésről, utcagyűlésről készült jegyzőkönyv tartalmazza a

a) gyűlés helyét, idejét, napirendjét

b) a megjelentek számát

c) a hozzászólók nevét és a hozzászólás lényegét

d) a hozzászólásokra adott válasz lényegét

e) a gyűlésen született állásfoglalást és a felmerült kisebbségi véleményt.

(6) A falugyűlésről, utcagyűlésről készült jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyzőkönyvvezető írja alá.

11. A képviselő-testület bizottságai

31. § (1) A képviselő-testület állandó bizottsága az Ügyrendi Bizottság.

(2) A bizottság tagjaira javaslatot tehet bármelyik képviselő.

(3) A bizottság tagjainak névsorát a rendelet 3. melléklete tartalmazza.

32. § (1) Az Ügyrendi Bizottság 3 fő képviselőből áll.

(2) Az Ügyrendi Bizottság ellátja az alábbi feladatokat:

a) a vagyonnyilatkozatok kezelése, nyilvántartása, vizsgálata, őrzése

b) kivizsgálja a polgármester, a képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést

c) kivizsgálja a polgármestert, a képviselőket érintő méltatlanság megállapítását

d) a polgármester illetményével, jutalmazásával kapcsolatos javaslattétel

e) a személyes döntést, állásfoglalást igénylő ügyek véleményezése

(3) A bizottság által benyújtható előterjesztések:

a) képviselő, polgármester összeférhetetlenségének megállapítása

b) képviselő, polgármester méltatlansági eljárása

c) vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásról tájékoztató

d) javaslatétel az alpolgármester, képviselői és bizottsági tagok tiszteletdíjára.

33. § (1) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén helyettesítéséről a bizottság esetenként dönt.

(3) A bizottság szükség szerint ülésezik. Rendes ülését a folyó hó negyedik hetén tartják.

(4) Az ülések meghívóját és az előterjesztéseket a bizottság elnöke a bizottsági ülés napját megelőzően legkésőbb 3 nappal elektronikus úton eljuttatja a bizottsági tagok és meghívottak részére.

(5) A bizottság üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a polgármestert,

b) az alpolgármestert,

c) a jegyzőt,

d) az önkormányzati hivatal szakelőadóját,

e) akinek részvétele a tárgyalt napirend tárgyalásához szükséges.

(6) A bizottság ülésein a képviselő-testület tagjai – akik a bizottságnak nem tagjai – tanácskozási joggal részt vehetnek.

(7) A bizottság elnöke sürgős esetekben rendkívüli ülést hívhat össze telefonon vagy elektronikus úton, az ülést megelőzően legalább 24 órával.

(8) Előterjesztés, illetve döntés-tervezet csak a jegyző törvényességi ellenőrzését követően kerülhet a bizottság elé.

12. A polgármester

34. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester ügyfélfogadását a Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendjében foglaltak szerint gyakorolja.

(3) A polgármester munkarendjét a Közös Önkormányzati Hivatal munkarendje szerint gyakorolja.

(4) A polgármester szabadságát a képviselő-testületnek előzetesen bejelenti és azt a polgármesteri hivatal erre kijelölt ügyintézője vezeti.

(5) A polgármester segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját, együttműködik a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel.

13. Az alpolgármester

35. § A képviselő-testület egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.

14. A jegyző

36. § A Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó önkormányzatok polgármesterei által kinevezett jegyző a Közös Önkormányzati Hivatal Legyesbényei Kirendeltségén heti két alkalommal kedden 8.00 órától 12.00 óráig, szerdán 13.00 órától 16.00 óráig ügyfélfogadást tart.

37. § A jegyző a képviselő-testület üléseinek előkészítése során:

a) előkészíti a képviselő-testület, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

b) ellátja a képviselő-testület, és a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

c) gondoskodik a képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről.

38. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra - a Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézője látja el a jegyzői feladatokat.

15. Vagyongazdálkodás

39. § Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkcióit a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

16. A Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal

40. § (1) Bekecs Község Önkormányzata Képviselő-testülete, valamint Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testülete külön megállapodásával létrehozott Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal a Legyesbénye Község Önkormányzata által jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzat alapján működik.

(2) A Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendje Legyesbénye településen:

a) Hétfő 8. 00 órától 12.00 óráig

b) Szerda 8.00 órától 16.00 óráig

c) Péntek 8.00 órától 12.00 óráig

17. Önkormányzat Társulásai

41. § (1) Az önkormányzat jogi személyiséggel rendelkező társulásai:

a) Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulás (Székhelye: 3900. Szerencs, Rákóczi u. 89.)

b) Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulás (Székhelye: 3916 Bodrogkeresztúr, 0172/37 hrsz.)

c) Borsod-Abaúj-Zemplén Térségi Ivóvíz-kezelési Önkormányzati Társulás (Székhelye: 3900 Szerencs, Rákóczi út 89.)

(2) Az önkormányzat a társulásokra átruházott feladat és hatáskörét az 5. § szerint szabályozza.

(3) A társulási tanácsokba az önkormányzat által delegált tag a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, a polgármester és az alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a képviselő- testület által határozatban delegált képviselő.

42. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

43. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2018. (II.28.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet a 9/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelethez

Képviselő-testület névsora:

1. Lengyelné Dr. Bús Zita polgármester

2. Sóvári Zsoltné alpolgármester

3. Jantek Lászlóné képviselő

4. Maczó István képviselő

5. Németh Éva képviselő

6. Novák Istvánné képviselő

7. Szegediné Sárai Zsanett képviselő

2. melléklet a 9/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelethez

Átruházott hatáskörök

1. A képviselő-testület a polgármesterre ruházza a következő önkormányzati hatósági feladat- és hatásköreit:

a) települési lakásfenntartási támogatás

b) települési ápolási támogatás

c) települési rendkívüli temetési támogatás

d) települési rendkívüli eseti támogatás

e) települési rendkívüli újszülött gyermekek támogatása

f) otthonteremtési célú települési támogatás

g) iskolakezdési támogatás

h) óvodáztatási támogatás

i) települési háztartási támogatás

j) Bursa Hungarica ösztöndíj

k) méltányossági rendkívüli eseti támogatás

l) étkeztetés

m) köztemetés

n) a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ban foglalt önkormányzati hatósági hatáskörök

2. A Képviselő-testület a Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza a következő feladat- és hatásköreit:

a) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

b) házi segítségnyújtás

c) támogató szolgáltatás ellátása.

3. A képviselő-testület a jegyzőre ruházza a következő önkormányzati hatósági feladat-és hatásköreit:

a) a közterület használat

b) közösségi együttélés

c) közkifolyók használata

3. melléklet a 9/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelethez

Bizottságok

1. Ügyrendi Bizottság:

1.1. Németh Éva bizottság elnöke

1.2. Jantek Lászlóné bizottsági tag

1.3. Novák Istvánné bizottsági tag

4. melléklet a 9/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelethez

Alaptevékenységi besorolás, Kormányzati funkciók

Államháztartási
szakágazat

841105

Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

Kormányzati
funkciók

Megnevezés

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013210

Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236

Országos közfoglalkoztatási program

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

051050

Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

074011

Foglalkozás-egészségügyi alapellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

082044

Könyvtári szolgáltatások

082061

Múzeumi gyűjteményi tevékenység

082091

Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082093

Közművelődés-egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek

082094

Közművelődés-kulturális alapú gazdaságfejlesztés

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés