Görbeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete

Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII.13.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 02. 14- 2025. 02. 15

Görbeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete

Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII.13.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.02.14.

[1] Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII.13.) önkormányzati rendelet módosítása céljából

[2] Görbeháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:

„Görbeháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a Görbeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének A képviselő-testület és szervei Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet 25. § (2) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Görbeháza Község Önkormányzat Pénzügyi és Ügyrendi Bizottsága előzetes véleményének kikérésével Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési szabályzatát az alábbiak szerint alkotja meg:”

2. § A Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület a választásának időtartamára gazdasági programot készít, melyet a polgármester terjeszt elő az alakuló ülést követő hat hónapon belül.”

3. § A Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár részt vehet és a 13. § (1) bekezdése szerinti ülésvezető engedélye alapján felszólalhat.”

4. § A Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„12. § A két ülés közötti időszak eseményeiről szóló tájékoztatót is tartalmazó polgármesteri jelentést a Képviselő-testület a rendes ülés első napirendi pontjaként – vita nélkül – tudomásul veszi, valamint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló, illetőleg az átruházott hatáskörben hozott intézkedések elfogadásáról.”

5. § (1) A Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet 34. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester az alábbi, két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan ügyekben hozhat döntést a testület utólagos tájékoztatása mellett:)

„b) dönt olyan 100 %-os támogatású pályázatok benyújtása, hiánypótlása tárgyában, amelyek a pályázati kiírás szerint képviselő-testületi döntést nem igényelnek, valamint utófinanszírozás esetén a projekt összeköltségvetése nem haladja meg a 30 millió forintot, ”

(2) A Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet 34. §-a a következő c) ponttal egészül ki:

(A polgármester az alábbi, két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan ügyekben hozhat döntést a testület utólagos tájékoztatása mellett:)

„c) dönt a közbeszerzési értékhatárokat el nem érő beszerzésekről a vonatkozó belső szabályzat szerint.”

6. § A Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet 36. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az alpolgármester a tevékenységéről a Képviselő-testület rendes ülésein beszámol.”

7. § (1) A Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet 40. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület Görbeházai Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre (a továbbiakban: Hivatal).”

(2) A Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet 40. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Képviselő-testület a Hivatal belső munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét a jegyző javaslata alapján állapítja meg.”

8. § A Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

9. § Hatályát veszti a Görbeháza Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelet 33. §-a.

10. § Ez a rendelet 2025. február 14-én lép hatályba.

1. melléklet az 1/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez