Budapest Főváros VIII. Kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2025. (II. 27.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 02. 28- 2025. 02. 27

Budapest Főváros VIII. Kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2025. (II. 27.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.02.28.

[1] A rendelet célja, hogy Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének és szerveinek szervezeti és működési szabályzata módosításra kerüljön a megalkotása óta eltelt időszakban tapasztaltak alapján annak érdekében, hogy az önkormányzati feladatok minél hatékonyabban kerüljenek ellátásra.

[2] Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 18/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. § 6. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. képviselői hozzászólás: az önkormányzati képviselőnek az előterjesztéssel kapcsolatos kérdése, véleménynyilvánítása;”

2. § A Rendelet 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„19. § (1) A képviselő-testületi ülés berekesztése esetén a polgármester az ülést nyolc napon belül kiküldött meghívóval újból összehívja, amennyiben a berekesztés miatt valamely napirendi pont esetében nem hozott döntést a Képviselő-testület.

(2) Az ülés berekesztését a polgármester, az önkormányzati képviselő vagy a jegyző kezdeményezheti, melyről a 18. § (2) bekezdés b) pontjában és a 25. § (4) bekezdésében foglalt esetek kivételével a Képviselő-testület – vita nélkül – egyszerű többséggel dönt.

(3) A képviselő-testület (1) bekezdés szerinti összehívása esetén nem kell alkalmazni a 9. § (3) bekezdésében foglalt rendelkezéseket és a 11. §-ban meghatározott az előterjesztés kézbesítésére és a határidőre vonatkozó rendelkezéseket.”

3. § A Rendelet 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (3a) és (3b) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A polgármester, illetve az önkormányzati képviselő módosító vagy kiegészítő indítványt tehet a döntési javaslattal kapcsolatban. Határozati javaslat szövegére irányuló módosító vagy kiegészítő indítvány írásban tehető, kivéve, ha annak rövid terjedelme és egyszerű jellege az egyértelmű szóbeli közlést lehetővé teszi, ide nem értve a (3a) bekezdés szerinti esetet. Az írásbeli módosító vagy kiegészítő indítványhoz a 9. melléklet szerinti nyomtatványt kell használni.

(3a) Rendelet-tervezethez, valamint a költségvetésről szóló önkormányzati rendelet módosítását eredményező határozati javaslathoz kizárólag írásban, a 9. melléklet szerinti nyomtatvány használatával tehető módosító vagy kiegészítő indítvány. A módosító vagy kiegészítő indítványt a jegyző törvényességi ellenőrzését követően a polgármesternél kell írásban, papír alapon benyújtani legkésőbb a képviselő-testületi ülés napirendjének elfogadásáig. Azon módosító vagy kiegészítő indítvány, amely nem a jelen bekezdésben foglaltak szerint került benyújtásra, nem bocsátható szavazásra.

(3b) Az előterjesztő az általa előterjesztett döntési javaslat szövegére irányuló módosító vagy kiegészítő indítványt írásban tehet, kivéve, ha annak rövid terjedelme és egyszerű jellege az egyértelmű szóbeli közlést lehetővé teszi. A jelen bekezdés szerinti esetben nem kell alkalmazni a (3) és a (3a) bekezdésben foglaltakat.”

4. § A Rendelet 37. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) Az önkormányzati képviselő a munkájához szükséges tájékoztatást igényelhet a polgármestertől, aki a tájékoztatást tizenöt napon belül adja meg, mely határidő indokolt esetben egy alkalommal tizenöt nappal meghosszabbítható.”

„(7) A tanácsnok feladatait a 10. melléklet tartalmazza.”

6. § (1) A Rendelet 47. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A bizottság elnöke – akadályoztatása esetén a bizottság alelnöke, több alelnök esetén a bizottság elnöke által kijelölt alelnök – jogosult a bizottság összehívására, a bizottság ülésének vezetésére és a bizottság Képviselő-testület előtti képviseletére.”

„(6) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és alelnöke – távollétük esetén a levezető elnök által kijelölt, az ülésen jelen lévő bizottsági tag – hitelesíti.

(7) A bizottság ülésére nem kell alkalmazni a 26. § (3a) bekezdését.”

7. § A Rendelet 49. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A bizottság elé terjesztett előterjesztésekről a bizottság összevontan vagy külön javaslatra egyedileg hoz határozatot.”

8. § (1) A Rendelet 6–8. melléklete helyébe a 1–3. melléklet lép.

(2) A Rendelet a 4. és 5. melléklet szerinti 9. és 10. melléklettel egészül ki.

9. § A Rendelet 2. mellékletében:

a) a042180 Állat-egészségügy” szövegrész helyébe a „042180 Állat-egészségügy (kivéve: kóbor állatokkal kapcsolatos feladatok) szöveg,

b) a „104060 A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok” szövegrész helyébe a „104060 A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok (kivéve: tanoda)” szöveg

lép.

10. § Hatályát veszti a Rendelet 2. mellékletében a „072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás” szövegrész.

11. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.