Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2025. 07. 01- 2025. 07. 02

Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelete módosításáról

2025.07.01.

[1] Mány Község Képviselő-testülete a helyi közügyek intézését, a képviselő-testület szervezetének és működésének részletes szabályait a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése érdekében állapítja meg.

[2] Mány Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Képviselő-testület hivatalának megnevezése: Mányi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: polgármesteri hivatal).”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 1. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Az Önkormányzat működési területének megnevezése: Mány község közigazgatási területe.”

2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az Önkormányzat részvételével működő társulásokat a 5. melléklet tartalmazza.”

3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az Önkormányzat hivatalos lapja évente jelenik meg.”

4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 9. és 10. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„9. § Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a 6. melléklet tartalmazza.

10. § (1) A képviselő-testület egyes hatásköreit átruházhatja:

a) a polgármesterre,

b) a bizottságaira,

c) a jegyzőre,

d) a társulására.

(2) A képviselő-testület társulásra átruházott feladat- és hatásköreit 5. melléklet tartalmazza.”

5. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Ha a képviselő-testület a helyi közügy önként vállalt megoldása mellett dönt, a polgármester az előkészítő eljáráson belül gazdaságossági számításokat végeztet, a feladat ellátásához szükséges létszámtervet, külső segítség bevonása esetén a feladat ellátásra irányuló megállapodást készíttet. ”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 11. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Az Önkormányzat önként vállalt feladatinak felsorolásáról a 8. melléklet rendelkezik. ”

6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. § A Képviselő-testület a következő hatásköreit ruházza át:

a) a jegyzőre átruházott hatásköröket a 9. melléklet tartalmazza,

b) a Gazdálkodási és Humánerőforrások Bizottságra átruházott hatáskör az 61. §-ban foglaltak szerint,

c) a polgármesterre átruházott hatáskörök a 71. §-ban foglaltak alapján.”

7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„16. § A képviselő-testület tagjainak száma hét.”

8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 9. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„9. A képviselő-testületi ülés összehívása, rendkívüli ülés”

9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 19. és 20. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„19. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testületet a legidősebb képviselő hívja össze, és a polgármester által összehívott képviselő-testületi ülés vezetésének szabályai szerint vezeti le.

(2) Tartós akadályoztatásnak, minősül:

a) 30 napot meghaladó betegség, vagy

b) 30 napot meghaladó szabadság, fizetés nélküli szabadság, vagy

c) külszolgálat, vagy

d) az Mötv. 70. §-a szerinti felfüggesztés, vagy

e) képviselő-testület által megállapított önkormányzati képviselő összeférhetetlensége, méltatlansága tárgyában hozott képviselő-testületi határozatra vonatkozó bírósági eljárás időtartama a jogerős bírósági döntés napjáig.

20. § A képviselő-testület rendes ülését az Önkormányzat székhelyére kell összehívni. ”

10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 22. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület az éves munkatervében meghatározott időpontokban, évente legalább nyolc ülést tart. A képviselő-testület rendes üléseit a munkatervben meghatározott hónapban tartja, elsősorban a hónap utolsó hetének szerdai napján. A képviselő-testület – rendkívüli ülés kivételével – július 1. napja és augusztus 15. napja között nem ülésezik.

(2) A képviselő-testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek és a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtti ötödik napon megkapják.

(3) A képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot – az ülés előtti legalább ötödik napon – az Önkormányzat székhelyén elhelyezett hirdetőtáblán kifüggesztett, valamint az önkormányzat honlapján megjelentetett hirdetménnyel kell tájékoztatni. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülés időpontját, helyét és napirendjét is. Az előterjesztéseket azaz információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 37. § (1) szerint kell ismertetni.”

11. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 9. alcíme a következő 24/A. §-sal egészül ki:

„24/A. § (1) A képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő időpontra is összehívható, mely esetben az rendkívüli ülésnek minősül.

(2) Rendkívüli ülést kell összehívni

(3) az Mötv. 44. §-ában meghatározott esetben,

(4) ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,

(5) ha azt más hivatalos szerv kezdeményezi.

(6) A polgármester saját hatáskörében összehívhatja a képviselő-testület rendkívüli ülését, ha megítélése szerint az ülés összehívására és döntéshozatalra a munkatervben meghatározott rendes ülésen kívül az önkormányzat, a lakosság érdekeit érintő okból szükség van.

(7) A rendkívüli ülésre vonatkozó - az indokot is tartalmazó - meghívót az ülés előtt legalább két nappal kell kiküldeni.

(8) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a rendkívüli ülés meghívója az ülést megelőző legalább 24 órával is kiküldhető. Ez esetben a meghívásra, a képviselők, érintettek értesítésére bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, így különösen: telefon, e-mail, levél, személyes kézbesítés. Az ülés időpontjáról a képviselőket telefonon keresztül is értesíteni szükséges. Ilyen esetekben írásbeli előterjesztéseket a meghívóhoz nem kell csatolni.

(9) Sürgős, halasztást nem tűrő oknak minősül, ha a döntés hiánya valamilyen határidő elmulasztását, vagy jogvesztést, érdeksérelmet eredményezne az önkormányzat számára.

(10) A rendkívüli ülésen azt a napirendi pontot, amire az indítvány vonatkozott, meg kell tárgyalni és további napirendi pontok is felvehetők a napirendek közé.

(11) A rendkívüli ülésen szereplő napirendi pontokat előzetesen a képviselő-testület illetékes bizottságai is tárgyalják.”

12. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 10. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„10. A munkaterv”

13. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján végzi munkáját.”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 25. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A munkaterv tervezetét a polgármester állítja össze, előző év december 31-ig kell elfogadni.

(4) A munkaterv tervezetével kapcsolatosan előző év október 31-ig javaslatot tehetnek:

a) a nemzetiségi önkormányzatok elnökei,

b) 2. melléklet szerinti személyek,

c) az Önkormányzat által fenntartott intézmények vezetői”

14. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„26. § A jóváhagyott munkatervet 30 napra ki kell függeszteni az Önkormányzat székhelyén található hirdetőtáblán.”

15. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 27. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármester a képviselő-testületi ülés vezetése során:

a) megnyitja, illetve berekeszti az ülést;

b) megállapítja, hogy a képviselő-testület ülésének összehívására az SZMSZ szabályainak megfelelően került-e sor;

c) megállapítja az ülés határozatképességét és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt;

d) ismerteti a napirendi pont előtti felszólalásokat;

e) javaslatot tesz a napirendi pontokra;

f) tájékoztatást ad a két ülés közötti eseményekről,

g) tájékoztat a sürgősségi indítványról,

h) a hosszúra nyúlt vita lezárása érdekében indítványt tesz a hozzászólások időtartamának korlátozására, vagy a vita lezárására,

i) tárgyalási szünetet rendel el a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor,

j) intézkedik - az ülés meghatározott időre történő - félbeszakítása érdekében,

k) az ülést bezárja.”

16. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 32. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Szóbeli előterjesztést a képviselő-testület minősített szótöbbséggel hozott döntése alapján lehet felvenni a napirendek közé. ”

17. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 37. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A napirend vitáját a polgármester foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre és előadja esetleges módosító javaslatokat.”

18. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 38. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza. A képviselő szavazatát „igen”-nel, „nem”-mel, vagy „tartózkodás”-sal adja meg. A szavazás során a polgármester először az „igen” szavazatok, majd a „nem” szavazatok, végül a „tartózkodom” szavazatok számát állapítja meg számszerűen, melyet a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.”

19. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 41. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A képviselő-testület döntését a polgármester mondja ki.”

20. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 44. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„44. § (1) Ha a képviselő a személyes érintettségét a szavazás előtt nem jelenti be,ennek tudomásra jutását követően a döntést vissza kell vonni, és új szavazást kell elrendelni.

(2) A képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, első alkalommal a polgármester figyelmeztetésben részesíti. Amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét ismételten elmulasztja, a képviselő megállapított tiszteletdíjának folyósítását következő 1 hónapra a képviselő-testület minősített többséggel hozott határozatával megvonhatja.”

21. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 49. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönülten, a Mányi Polgármesteri Hivatal irattárában kell tárolni.”

22. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 52. § (4) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:)

„c) a rendelet tervezetet, a bizottságok véleményével, a képviselő-testület elé kell terjeszteni.”

23. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 53. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző készíti el.

(2) Az önkormányzati rendelet kihirdetése az Önkormányzat székhelyén elhelyezett hirdetőtáblán 30 napra történő kifüggesztéssel történik. Kihirdetésnek a kifüggesztés időpontja minősül.”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 53. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Az önkormányzati rendeletet a jegyző az önkormányzat hivatalos honlapján (www.many.hu) is közzéteszi.”

24. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 60. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:)

„b) Gazdálkodási és Humánerőforrások Bizottságot 5 fővel, melyből elnöke és 2 tagja képviselő és 2 tagja nem képviselő jogállású;”

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 60. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A bizottságok összetételét a 7. melléklet tartalmazza.”

25. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 62. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„62. § Az állandó bizottság feladatai:

a) A Gazdálkodási és Humánerőforrások Bizottság előkészítő és véleményezési feladatokat lát el:

aa) a gazdasági program, és az éves költségvetés kialakításában, tervezésében,

ab) a költségvetési koncepció, az éves költségvetési javaslat és a végrehajtásról szóló féléves, háromnegyed éves tájékoztató, az éves beszámoló tervezésénél,

ac) a hitelek felvételénél,

ad) a helyi adók megállapítására vonatkozó előterjesztések esetén,

ae) az önkormányzati köznevelési intézmények felügyelete, működésük gazdaságossá tétele és átalakításuk érdekében,

af) a polgármester illetményének meghatározása ügyében,

ag) a település infrastruktúrájának fejlesztése érdekében,

ah) a környezetvédelmi feladatok ellátása során,

ai) a közbiztonság fejlesztése érdekében,

aj) az intézményfenntartás elősegítése érdekében.

ak) összeférhetetlenségi ügyek kivizsgálása, ezen ügyekben történő döntéshozatal,

al) figyelemmel kíséri a képviselő-testület, valamint bizottságainak szabályszerű működését,

am) a polgármester, az alpolgármester, a képviselők, és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása és ellenőrzése,

an) a beruházások, felújítások, karbantartások előkészítésében történő részvétel,

ao) a munkahelyteremtés, megőrzés érdekében tett intézkedéseknél véleményezés,

ap) javaslatok kidolgozása a turizmus és vállalkozásfejlesztés érdekében.

b) A Gazdálkodási és Humánerőforrások Bizottság továbbá véleményező és előkészítő feladatokat lát el

ba) az egészségügyi jellegű rendelet-, határozat- és szerződéstervezetek esetében,

bb) a település egészségügyi ellátása ügyeiben,

bc) az egészségügyet érintő regionális döntésekben,

bd) a települési kultúra, a nemzetiségi és vallásügyekben,

be) a települési sportügyekben és sportlétesítményekkel összefüggő ügyekben,

bf) a civil kapcsolatokkal összefüggő ügyekben,

bg) a bűnmegelőzés érdekében,

bh) a nemzetiségi ügyekben.”

26. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 66. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A bizottsági döntéshozatalból történő kizárásra az Mötv. 49. § (1) bekezdése és 60. § -a irányadó. A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztására a 44. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.”

27. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 70. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„70. § A polgármester - az Mötv.-ben meghatározott hatáskörein túlmenően – eljár a 3. melléklet 1. pontjában meghatározott ügyekben.”

28. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 71. § (1)–(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A polgármester átruházott hatáskörében dönt a 3. melléklet 2. pontjában meghatározott ügyekben.

(2) Ha a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat a 3. melléklet 3. pontjában meghatározott ügyekben.

(3) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, dönthet a két ülés közötti időszakban a 3. mellékelt 4. pontjában meghatározott ügyekben felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyekben.”

29. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 87. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„87. § Az önkormányzat részvételével működő társulások felsorolását a rendelet 5. mellékelt tartalmazza.”

30. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 32. § (3) bekezdése.

31. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.

(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 6. melléklettel egészül ki.

(4) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 7. melléklettel egészül ki.

(5) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 8. melléklettel egészül ki.

(6) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelet az 5. melléklet szerinti 9. melléklettel egészül ki.

32. § Ez a rendelet 2025. július 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez

Mány Község Önkormányzata részvételével működő társulások

1. Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2800 Tatabánya, Fő tér 6.

A képviselő-testület átruházott feladat- és hatáskörei: a hulladékgazdálkodási közfeladatok ellátása (a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 33-34 §-ban rögzített feladat).”

2. melléklet a 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez

Kormányzati funkciók:

1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2. 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

3. 013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés

4. 013330 Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés

5. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

6. 013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

7. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

8. 021020 Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés

9. 022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

10. 031050 Egyéb rendészeti, bűnüldözési tevékenységek

11. 032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

12. 032060 Polgári védelmi stratégiai tartalékok tárolása, kezelése

13. 041120 Földügy igazgatása

14. 041232 Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

15. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

16. 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

17. 042110 Mezőgazdaság igazgatása

18. 043610 Egyéb energiaipar igazgatása és támogatása

19. 044210 Feldolgozóipar igazgatása és támogatása

20. 044310 Építésügy igazgatása

21. 045110 Közúti közlekedés igazgatása és támogatása

22. 045120 Út, autópálya építése

23. 045130 Híd, alagút építése

24. 045150 Egyéb szárazföldi személyszállítás

25. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

26. 046010 Hírközlés és az információs társadalom fejlesztésének igazgatása és támogatása

27. 046030 Egyéb távközlés

28. 047110 Kis- és nagykereskedelem igazgatása és támogatása

29. 047310 Turizmus igazgatása és támogatása

30. 047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

31. 051010 Hulladékgazdálkodás igazgatása

32. 051020 Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása

33. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

34. 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

35. 051050 Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása

36. 051060 Veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

37. 051080 Hulladék újrahasznosítása

38. 052010 Szennyvízgazdálkodás igazgatása

39. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

40. 052030 Szennyvíziszap kezelése, ártalmatlanítása

41. 052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

42. 053020 Szennyeződésmentesítési tevékenységek

43. 061010 Lakáspolitika igazgatása

44. 061020 Lakóépület építése

45. 063010 Vízügy igazgatása

46. 063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

47. 063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

48. 064010 Közvilágítás

49. 066010 Zöldterület-kezelés

50. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

51. 072111 Háziorvosi alapellátás

52. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

53. 072311 Fogorvosi alapellátás

54. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

55. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

56. 076010 Egészségügy igazgatása

57. 076062 Település-egészségügyi feladatok

58. 081010 Sportügyek igazgatása

59. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

60. 081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

61. 081042 Fogyatékossággal élők versenysport tevékenysége és támogatása

62. 081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

63. 081044 Fogyatékossággal élők iskolai, diáksport-tevékenysége és támogatása

64. 081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

65. 082010 Kultúra igazgatása

66. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

67. 082044 Könyvtári szolgáltatások

68. 082070 Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

69. 082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

70. 082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

71. 082093 Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek

72. 082094 Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés

73. 083020 Könyvkiadás

74. 083030 Egyéb kiadói tevékenység

75. 084010 Társadalmi tevékenységekkel, esélyegyenlőséggel, érdekképviselettel, nemzetiségekkel, egyházakkal összefüggő feladatok igazgatása és szabályozása

76. 084020 Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása

77. 086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

78. 086030 Nemzetközi kulturális együttműködés

79. 086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás

80. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

81. 098010 Oktatás igazgatása

82. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

83. 104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások

84. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

85. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán

86. 107052 Házi segítségnyújtás

87. 109010 Szociális szolgáltatások igazgatása”

3. melléklet a 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez

Mány Község Önkormányzata Képviselő-testülete Gazdálkodási és Humánerőforrások Bizottságának tagjai

1. Kovács Tibor képviselő, elnök

2. Szabó Julianna képviselő, tag

3. Szabó Zoltán képviselő, tag

4. ifj. Juhász Lajos külsős tag

5. Csörgeiné Hataier Valéria külsős tag”

4. melléklet a 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez

Az Önkormányzat önként vállalt feladatainak felsorolásáról:

1. települési elismerő és kitüntető címek adományozása,

2. egyházak, sport és civil szervezetek támogatása,

3. települési rendezvények megtartása, közösségi programok szervezése,

3. köztéri alkotások elhelyezése,

4. sport célú létesítmények fenntartásának támogatása,

5. közbiztonság helyi feladatainak támogatása,

6. települési támogatás nyújtása,

7. nemzetiségi önkormányzatok támogatása,

8. mezei őrszolgálat működtetése.”

5. melléklet a 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület által a jegyzőre átruházott feladat- és hatáskörök:

a) a közterület tisztán tartására vonatkozó részletes szabályokról szóló 22/2020 (XII.21.) önkormányzati rendelet 24. § rendeletben meghatározott magatartási szabályok be nem tartása miatt indult eljárásban a jegyző jár el (közigazgatási bírságot szab ki)

b) a választási plakátok egyes középületeken és a közterület meghatározott részein történő elhelyezésének tilalmáról szóló 4/2014. (II.6.) önkormányzati rendelete szerint a jegyző rendeli el az eredeti állapot helyreállítását.

c) a kedvtelésből tartott állatok tartásának szabályairól szóló 15/2015 (IX.25.) önkormányzati rendelet - 9. § - rendelet szabályainak megsértése miatt indult eljárásban a jegyző jár el. (közigazgatási bírságot szab ki)

d) A köztisztviselők anyagi érdekeltségi rendszeréről szóló 15/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet - 4. § alapján a köztisztviselők jutalékát a jegyző állapítja meg.

e) a közterület rendeltetésétől eltérő használatáról és a használat engedélyezéséről szóló 6/2014. (III.27.) önkormányzati rendelet - 6. § A közterület-használatra irányuló kérelmet a jegyző bírálja el. 17. § Engedély nélküli közterület-használat esetén a jegyző közigazgatási bírságot szab ki.”

6. melléklet a 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez

1. A polgármester az Mötv.-ben meghatározott hatáskörein túlmenő feladatai:

1.1. ellátja az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő protokolláris feladatokat;

1.2. véleményt nyilvánít a község életét érintő kérdésekben;

1.3. nyilatkozatot ad a hírközlő szerveknek;

1.4. gondoskodik a képviselő-testület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekének megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról;

1.5. irányítja az önkormányzat nemzetközi tevékenységét.

2. A polgármesterre átruházott hatáskörök:

2.1. A köztisztviselők anyagi érdekeltségi rendszeréről szóló 15/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet alapján a jegyző jutalékát a polgármester állapítja meg.

2.2. A Helyi építési szabályzatról szóló 1/2023 (I.26.) önkormányzati rendelet alapján a Beültetési kötelezettséget a polgármester önkormányzati hatósági döntésben írja elő.

2.3. A települési támogatásról szóló 7/2021. (VI.3.) önkormányzati rendelet alapján a polgármester dönt a gyermekszületési támogatásról, a rendkívüli települési támogatásról, és a köztemetésről és annak visszafizetéséről.

2.4. A követelésekről való lemondás eseteiről szóló 17/2020. (VII.9.) önkormányzati rendelet alapján a Költségvetési szerv javára fennálló követelés esetén, eredménytelenül lezárult végrehajtási, behajtási cselekményt követő, költségvetési szerv vezetője általi követelésről történő lemondást jóváhagyja.

2.5. A településkép védelméről szóló 21/2017. (XII.19.) önkormányzati rendelet alapján lefolytatja településképi eljárásokat.

2.6. A településfejlesztési koncepció, az integrált településfejlesztési stratégia, a településrendezési eszközök, a településképi arculati kézikönyv és a településképi rendelet készítése, módosítása során történő egyeztetés szabályairól szóló 9/2017. (V.4.) alapján dönt az „Érdekképviseleti és civil szervezetek listájába” történő felvételről.

2.7. Az ebrendészeti hozzájárulásról szóló 17/2015. (XI.3.) önkormányzati rendelet alapján dönt az ebrendészeti hozzájárulás mértékéről.

2.8. A közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 11/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet alapján a polgármester feladata a közterületi névtábla kihelyezésének, karbantartásának és pótlásának elrendelése, valamint a házszám megállapítása.

2.9. Az önkormányzat vagyonáról szóló 7/2012. (III.1.) önkormányzati rendelet alapján a polgármester gyakorolja a közútkezelői tulajdonosi jogokat, valamint dönt az 1 millió forint érték alatti ingó vagyontárgyak értékesítéséről.

2.10. Évi Kétmillió forint összeghatárig – az elfogadott költségvetésben meghatározott feladatokra – önállóan köthet szerződéseket.

2.11. Átruházott hatáskörében dönt az önkormányzat éves költségvetésében meghatározott mértékű polgármesteri keret felhasználásáról.

2.12. Dönt banki szolgáltatások igénybevételéről.

2.13. Dönt a célhoz nem kötött források betétként történő elhelyezésről, az állami hozzájárulás kivételével.

2.14. Visszafizetteti az elszámolás alapján a központi költségvetést megillető összeget az éves költségvetési beszámolójának a Magyar Államkincstárhoz történő benyújtását követő 15 napon belül.

2.15. Megigényli a feladatmutatók szerint járó normatív hozzájárulásokat és támogatásokat – a költségvetési törvényjavaslat alapján, annak Országgyűléshez történő benyújtását követően – a Magyar Államkincstár útján a központi költségvetésből.

2.16. Év közben a Magyar Államkincstár útján a feladatmutató alapján megállapított normatív hozzájárulások és támogatások előirányzatáról vagy annak egy részéről lemondhat, valamint pótlólagos igénylést nyújthat be ezen előirányzatokra.

2.17. A tényleges mutatók alapján a költségvetési évet követően – külön jogszabályban meghatározott időpontig – az igénybe vett normatív hozzájárulásokkal és támogatásokkal elszámol.

2.18. Intézkedik a számlavezető hitelintézettel kötött szerződésben az azonnali beszedési megbízás teljesülése érdekében.

2.19. Az év végi elszámolást követően a jegyzőkönyv átvételét követő 15 napon belül nyilatkozik, a Magyar Államkincstár megállapításait tartalmazó jegyzőkönyvről.

2.20. Jóváhagyja a költségvetési dokumentáció aláírásával és visszaküldésével a felügyelete alá tartozó költségvetési szerv elemi költségvetését.

2.21. Abban az esetben, ha év közben feladatot, illetve intézményt helyi önkormányzaton kívüli szervezetnek ad át, vagy kötelező feladatellátása körében átvesz, a feladatmutatókhoz kapcsolódó állami hozzájárulásának előirányzatát módosítja. A módosításra irányuló kérelmét a feladat-, illetve intézményátadás-átvétel megelőző hónap 5. napjáig a szükséges okmányokkal, a Magyar Államkincstár részére.

2.22. Amennyiben az államháztartásról szóló törvény szerinti vizsgálatról, helyszíni vizsgálatról készülő kincstári jegyzőkönyv megállapításaival egyetért, a jegyzőkönyv záradékában a Magyar Államkincstár javaslatát elfogadja, és egyidejűleg a Magyar Államkincstár által jogosulatlannak tartott támogatásról vagy támogatásrészről lemond.

2.23. Amennyiben az államháztartásról szóló törvény alapján a számára biztosított normatív hozzájárulások vagy támogatások előirányzatáról lemond, és ezáltal a központi költségvetés javára visszafizetési kötelezettsége keletkezik, a lemondással egyidejűleg nyilatkozik a Magyar Államkincstár számára arról, hogy a visszafizetési kötelezettségét befizetéssel, vagy a nettó finanszírozás keretében történő elszámolással teljesíti-e.

2.24. Az elfogadott költségvetéséről a benyújtást határidőtől számított 30 napon belül az államháztartási információs és mérlegrendszernek megfelelően tájékoztatást ad.

2.25. A közműfejlesztési hozzájárulás befizetéséről szóló igazolást állít ki.

3. Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester az alábbi ügyekben hozhat döntést:

3.1. A feladatok költségvetési szervek közötti átcsoportosítása esetén módosítja az érintettek előirányzatát. A megállapított működési, felújítási, beruházási előirányzatokon belül – új feladat felvétele nélkül – átcsoportosítást hajthat végre.

3.2. Ellátja az egyes állami tulajdonban lévő vagyontárgyak önkormányzatok tulajdonába adásáról szóló törvényben az önkormányzat részére megállapított véleményezési, illetőleg e törvényben megállapított egyetértési jogkör gyakorlását.

3.3. Dönt az önkormányzat vagy önkormányzat költségvetési szerve javára szóló, tulajdonszerzéssel járó ingyenes felajánlás esetén a felajánlás elfogadásáról, amennyiben a felajánlott vagyon forgalmi értéke a 15 millió Ft-ot nem haladja meg.

3.4. Egyetértését adja vagy megtagadja az állam által történő pályázati kiíráshoz, ha a kiírás olyan tevékenység gyakorlására vonatkozó jogosultság átengedésére irányul, amely a helyi önkormányzatokról szóló előírt kötelezettségének teljesítésére közvetlenül hatással van.

3.5. Költségvetési szerv javára fennálló követelés esetén, eredménytelenül lezárult végrehajtási, behajtási cselekményt követő, költségvetési szerv vezetője általi követelésről történő lemondást jóváhagyja, amennyiben a követelés nettó összege az egymillió forintot meghaladja.

3.6. A megállapított támogatásról az adóssal szerződést köt.

3.7. Lefolytatja a közbeszerzési eljárásokat. A közbeszerzési bírálóbizottság írásos javaslata alapján meghozza a közbeszerzési eljárást, illetve egyes szakaszait lezáró döntést.

3.8. Nettó tízmillió forint összeg alatt jóváhagyja a beszerzési célokmányt.

3.9. Meghatározza az óvoda működési körzetét, az óvoda nyitvatartási rendjét, és a helyben szokásos módon gondoskodik azok közzétételéről. A nemzetiségekhez tartozó gyermekek óvodai nevelését ellátó köznevelési intézmény működési körzetének meghatározása előtt beszerzi a nemzetiségi önkormányzatok véleményét.

3.10. Dönt az óvodába történő jelentkezés módjáról, a nagyobb létszámú gyermekek egy időszakon belüli óvodai felvételének időpontjáról.

4. A polgármester a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, alábbi önkormányzati ügyekben dönthet:

4.1. Dönt az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő esetekben, az éves költségvetési rendeletben meghatározott összegű költségvetési tartalék Egymillió forintig terjedő felhasználásáról, amelyről a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.

4.2. Az éves költségvetés elkészültéig dönt a költségvetési kiadásokról.”