Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2025. 07. 01Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Mány Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. Az önkormányzat
1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Mány Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat)
(2) Az Önkormányzat székhelye: 2065 Mány, Rákóczi u. 67.
(3) Az önkormányzati testület hivatalos megnevezése: Mány Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).
(4)1 A Képviselő-testület hivatalának megnevezése: Mányi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: polgármesteri hivatal).
(5) A polgármesteri hivatal székhelye: 2065 Mány, Rákóczi utca 67.
(6)2 Az Önkormányzat működési területének megnevezése: Mány község közigazgatási területe.
2. § (1) Az Önkormányzat intézményei az 1. számú mellékletben szerepelnek.
(2)3 Az Önkormányzat részvételével működő társulásokat a 5. melléklet tartalmazza.
2. Az Önkormányzat jelképei, bélyegzője
3. § (1) Mány község címere: pajzs alakú, négy osztatottságú, piros és ezüst, bal felső ezüst színen turul madár; jobb felső piros színen búzakalász és szőlőfürt; bal alsó piros színen csillag és jobb alsó ezüst színen kereszt. A címer képét a 4. melléklet tartalmazza.
(2)4 Mány község zászlaja: arányában a zászlórúd felől nézve 1:2 téglalap alakú, világoskék színű (Pantone PMS304), rajta középen a község címere, amelyet a község nevét feltüntető felirat boltoz arany hímzéssel, vége arannyal rojtozott.
(3) Az Önkormányzat pecsétje: hivatalos kör alakú pecsétjén középen Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható: MÁNY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA.
(4) Az Önkormányzat díszpecsétje: középen Mány címere látható, a címer felett MÁNY, alatta MAAN felirattal.
(5) Az Önkormányzat pecsétjét kell használni:
a) a képviselő-testület nevében készült okiratokon,
b) a képviselő-testület ülésén készített jegyzőkönyveken hitelesítésre.
(6) Az Önkormányzat díszpecsétjét lehet használni:
a) Önkormányzat által adományozott oklevelekben, emléklapokon,
b) az Önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző dokumentumokon.
(7) A polgármester hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van, a felső köríven a következő felirat olvasható: MÁNY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA az alsó köríven pedig: POLGÁRMESTER.
4. § Az Önkormányzat helyi kitüntetéseinek és elismerő címeinek alapítását, adományozásának részletes szabályait a helyi kitüntetések és elismerő címek tárgykörben alkotott rendeletében szabályozza.
3. Az Önkormányzat hivatalos lapja
5. § (1) Az Önkormányzat hivatalos lapja: Mányi Hírmondó.
(2)5 Az Önkormányzat hivatalos lapja évente jelenik meg.
(3) Az Önkormányzat hivatalos lapja ingyenes.
(4) Az Önkormányzat hivatalos lapjának tartalmaznia kell különösen:
a) a közérdekű önkormányzati és közigazgatási információkat,
b) a fontosabb társadalmi eseményeket.
(5) Az Önkormányzat hivatalos lapjának egy példányát a községben mindenkor működő könyvtárnak is át kell adni, így is biztosítva a település történetének tudományos kutathatóságát.
4. Önkormányzati testvértelepülési kapcsolatok
6. § Az Önkormányzat a németországi Leimen és a romániai Mezőbánd településekkel tart fenn kapcsolatot írásos megállapodás alapján.
7. § A folyamatos és rendszeres kapcsolattartással összefüggő feladatokat a polgármester látja el, aki a kapcsolatot a testvértelepülések polgármestereivel tartja, és tevékenységéről rendszeresen tájékoztatja a képviselő-testületet.
5. Nyilvánosság, lakossági tájékoztatás
8. § (1) A helyi rendelet kihirdetésének helyben szokásos módja a rendelet polgármesteri hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztése. A kifüggesztés időtartama legalább harminc nap.
(2) A lakosság tájékoztatásának további módja: az önkormányzat hivatalos honlapján (www.many.hu) történő tájékoztatás.
(3) Az Önkormányzat az információs önrendelkezési jog és az információszabadság tárgykörben alkotott jogszabály szerinti általános közzétételi listát a hivatalos honlapján teszi közzé.
(4) A zárt ülésen hozott határozatok nyilvánosságra hozatala a polgármester nyilvános ülésen történő beszámolója útján valósul meg.
A helyi önkormányzás általános szabályai és a hatáskör átruházása
6. Az Önkormányzat által ellátott feladat- és hatáskörök
9. §6 Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a 6. melléklet tartalmazza.
10. §7 (1) A képviselő-testület egyes hatásköreit átruházhatja:
a) a polgármesterre,
b) a bizottságaira,
c) a jegyzőre,
d) a társulására.
(2) A képviselő-testület társulásra átruházott feladat- és hatásköreit 5. melléklet tartalmazza.
11. § (1) Új, önként vállalt közszolgáltatási feladat felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselő-testület illetékes bizottságait véleményezési jogkör illeti meg. Az előkészítő eljárást a képviselő-testület döntésétől függően a polgármester, illetve alpolgármester, vagy az erre felkért bizottság folytatja le.
(2)8 Ha a képviselő-testület a helyi közügy önként vállalt megoldása mellett dönt, a polgármester az előkészítő eljáráson belül gazdaságossági számításokat végeztet, a feladat ellátásához szükséges létszámtervet, külső segítség bevonása esetén a feladat ellátásra irányuló megállapodást készíttet.
(3)9 Az Önkormányzat önként vállalt feladatinak felsorolásáról a 8. melléklet rendelkezik.
12. § Az előkészítő eljárás eredményét összegező előterjesztés csak akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célokat és a 10. §-ban meghatározott feltételeket.
7. Az Önkormányzati feladat- és hatáskörök átruházása
13. §10 A Képviselő-testület a következő hatásköreit ruházza át:
a) a jegyzőre átruházott hatásköröket a 9. melléklet tartalmazza,
b)11 a Gazdálkodási és Humánerőforrások Bizottságra átruházott hatáskör az 61. §-ban foglaltak szerint,
c)12 a polgármesterre átruházott hatáskörök a 71. §-ban foglaltak alapján.
14. § A képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 42. §-ában foglaltakon túl nem ruházhatja át az ingatlanvagyon elidegenítésének hatáskörét.
15. § Az átruházott hatáskörben eljáró, külön kérésre képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről.
A képviselő-testület működésére vonatkozó szabályok
8. A képviselő-testület
16. §13 A képviselő-testület tagjainak száma hét.
17. § A képviselő-testület a nyilvánosságot a nyilvános ülésre vonatkozó meghívó, valamint a nyilvános ülésen hozott döntések Önkormányzat hivatalos honlapján történő közzétételével, ezenfelül a nyilvános ülésen való személyes megjelenés lehetőségének megteremtésével biztosítja.
18. § (1) A képviselő-testület ülései:
a) rendes ülés
b) rendkívüli ülés
c) alakuló ülés
d) közmeghallgatás
(2) A képviselő-testület alakuló ülésére vonatkozó szabályokat az Mötv. 43. §-a tartalmazza.
9.14 A képviselő-testületi ülés összehívása, rendkívüli ülés
19. §15 (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testületet a legidősebb képviselő hívja össze, és a polgármester által összehívott képviselő-testületi ülés vezetésének szabályai szerint vezeti le.
(2) Tartós akadályoztatásnak, minősül:
a) 30 napot meghaladó betegség, vagy
b) 30 napot meghaladó szabadság, fizetés nélküli szabadság, vagy
c) külszolgálat, vagy
d) az Mötv. 70. §-a szerinti felfüggesztés, vagy
e) képviselő-testület által megállapított önkormányzati képviselő összeférhetetlensége, méltatlansága tárgyában hozott képviselő-testületi határozatra vonatkozó bírósági eljárás időtartama a jogerős bírósági döntés napjáig.
20. §16 A képviselő-testület rendes ülését az Önkormányzat székhelyére kell összehívni.
21. § (1) A képviselő-testület üléseire szavazati joggal meghívást kapnak:
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c) a képviselő-testület tagjai.
(2) A képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meghívást kapnak:
a) a jegyző,
b) a napirend tárgya szerint érdekelt személyek.
(3) A képviselő-testület ülésein tanácskozási joggal vehetnek részt:
a) a bizottságok nem képviselő tagjai,
b) a választókerületi országgyűlési képviselő,
c) a nemzetiségi önkormányzatok elnökei,
d) az önkormányzati fenntartású intézmények vezetői,
e) azon lakossági szervezetek képviselői, amelyek együttműködési megállapodást kötöttek az önkormányzattal,
f) Mány Község díszpolgárai.
(4) A képviselő-testület üléseire részvételi joggal meghívást kapnak azon személyek, akik meghívását egy-egy napirendi pont kapcsán a polgármester szükségesnek tartja.
22. § (1)17 A képviselő-testület az éves munkatervében meghatározott időpontokban, évente legalább nyolc ülést tart. A képviselő-testület rendes üléseit a munkatervben meghatározott hónapban tartja, elsősorban a hónap utolsó hetének szerdai napján. A képviselő-testület – rendkívüli ülés kivételével – július 1. napja és augusztus 15. napja között nem ülésezik.
(2)18 A képviselő-testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek és a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtti ötödik napon megkapják.
(3)19 A képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot – az ülés előtti legalább ötödik napon – az Önkormányzat székhelyén elhelyezett hirdetőtáblán kifüggesztett, valamint az önkormányzat honlapján megjelentetett hirdetménnyel kell tájékoztatni. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülés időpontját, helyét és napirendjét is. Az előterjesztéseket azaz információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 37. § (1) szerint kell ismertetni.
(4) A nyilvános ülésre a meghívót, az előterjesztéseket és kapcsolódó anyagokat elektronikus úton kell megküldeni. A zárt ülésre az előterjesztéssel együtt, külön meghívót kell küldeni biztonsági elektronikus úton.
23. §20
24. § A közmeghallgatást igénylő napirendeket tárgyaló ülések időpontját, helyét a közmeghallgatás előtti nyolcadik napig az Önkormányzat székhelyén elhelyezett hirdetőtáblán kifüggesztett hirdetménnyel nyilvánosságra kell hozni.
24/A. §21 (1) A képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő időpontra is összehívható, mely esetben az rendkívüli ülésnek minősül.
(2) Rendkívüli ülést kell összehívni
(3) az Mötv. 44. §-ában meghatározott esetben,
(4) ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,
(5) ha azt más hivatalos szerv kezdeményezi.
(6) A polgármester saját hatáskörében összehívhatja a képviselő-testület rendkívüli ülését, ha megítélése szerint az ülés összehívására és döntéshozatalra a munkatervben meghatározott rendes ülésen kívül az önkormányzat, a lakosság érdekeit érintő okból szükség van.
(7) A rendkívüli ülésre vonatkozó - az indokot is tartalmazó - meghívót az ülés előtt legalább két nappal kell kiküldeni.
(8) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a rendkívüli ülés meghívója az ülést megelőző legalább 24 órával is kiküldhető. Ez esetben a meghívásra, a képviselők, érintettek értesítésére bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, így különösen: telefon, e-mail, levél, személyes kézbesítés. Az ülés időpontjáról a képviselőket telefonon keresztül is értesíteni szükséges. Ilyen esetekben írásbeli előterjesztéseket a meghívóhoz nem kell csatolni.
(9) Sürgős, halasztást nem tűrő oknak minősül, ha a döntés hiánya valamilyen határidő elmulasztását, vagy jogvesztést, érdeksérelmet eredményezne az önkormányzat számára.
(10) A rendkívüli ülésen azt a napirendi pontot, amire az indítvány vonatkozott, meg kell tárgyalni és további napirendi pontok is felvehetők a napirendek közé.
(11) A rendkívüli ülésen szereplő napirendi pontokat előzetesen a képviselő-testület illetékes bizottságai is tárgyalják.
10.22 A munkaterv
25. § (1)23 A képviselő-testület éves munkaterv alapján végzi munkáját.
(2) A munkaterv tartalmazza:
a) a képviselő-testület üléseinek tervezett időpontjait és napirendjét;
b) a tervezett napirendi pontok előterjesztőinek nevét;
c) a közmeghallgatások időpontjait.
(3)24 A munkaterv tervezetét a polgármester állítja össze, előző év december 31-ig kell elfogadni.
(4)25 A munkaterv tervezetével kapcsolatosan előző év október 31-ig javaslatot tehetnek:
a) a nemzetiségi önkormányzatok elnökei,
b) 2. melléklet szerinti személyek,
c) az Önkormányzat által fenntartott intézmények vezetői
(5) A munkaterv tervezetének előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, valamint azok indokáról.
(6) A képviselő-testület által elfogadott munkatervet írásban meg kell küldeni:
a) az önkormányzati képviselőknek;
b) a bizottságok nem képviselő tagjainak;
c) a munkatervbe felvett napirendi pont előterjesztőjének;
d) a nemzetiségi önkormányzatok elnökeinek,
e) a 2. melléklet szerinti személyeknek,
f) az Önkormányzat által fenntartott intézmény vezetőjének.
26. §26 A jóváhagyott munkatervet 30 napra ki kell függeszteni az Önkormányzat székhelyén található hirdetőtáblán.
11. A Képviselő-testület ülésével és annak vezetésével kapcsolatos általános szabályok
27. § (1)27 A polgármester a képviselő-testületi ülés vezetése során:
a) megnyitja, illetve berekeszti az ülést;
b) megállapítja, hogy a képviselő-testület ülésének összehívására az SZMSZ szabályainak megfelelően került-e sor;
c) megállapítja az ülés határozatképességét és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt;
d) ismerteti a napirendi pont előtti felszólalásokat;
e) javaslatot tesz a napirendi pontokra;
f) tájékoztatást ad a két ülés közötti eseményekről,
g) tájékoztat a sürgősségi indítványról,
h) a hosszúra nyúlt vita lezárása érdekében indítványt tesz a hozzászólások időtartamának korlátozására, vagy a vita lezárására,
i) tárgyalási szünetet rendel el a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor,
j) intézkedik - az ülés meghatározott időre történő - félbeszakítása érdekében,
k) az ülést bezárja.
(2) Ha a képviselő-testület ülése határozatképtelenné válik, a polgármester szünetet rendel el és kísérletet tesz a határozatképesség helyreállítására, ennek sikertelensége esetén az ülést berekeszti. A képviselő-testület határozatképtelensége esetén a rendes ülést legkésőbb 8 napon belüli, a rendkívüli ülést legkésőbb 5 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.
28. § Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti üzleti érdek sérelmének megítéléséről a polgármester dönt.
12. Napirend előtti témák és a napirend
29. § (1) A képviselő-testület két ülése közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló tájékoztatót a testület a napirend előtti témák között – vita nélkül – tudomásul veszi, valamint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásának, illetőleg az átruházott hatáskörben hozott intézkedésekről szóló beszámolók elfogadásáról.
(2) A napirend előtti témák között a bizottsági elnökök is beszámolhatnak a bizottság és az általuk végzett munkáról.
(3) Amennyiben kérdés érkezik, annak tárgyalására a napirendek után kerül sor.
(4) A Képviselő-testület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
30. § (1a) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására bármely képviselő-testületi tag javaslatot tehet.
(2) Az illetékes bizottság elnöke, vagy képviselő tagja ismerteti a bizottság véleményét az elhalasztásról, illetve azok a szervezetek, személyek, amelyeknek, akiknek az indítvánnyal kapcsolatban véleményezési joguk van, ismertetik az indítvánnyal kapcsolatos véleményüket.
(3) Az indítvány elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
13. Az előterjesztés
31. § (1) Előterjesztésnek minősül:
a) minden, a munkatervbe felvett és új – a tervezett napirenden kívüli – anyag,
b) az előzetesen javasolt rendelet tervezetet, határozattervezetet tartalmazó dokumentum.
(2) Előterjesztés benyújtására jogosult:
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c) a témakör szerint illetékes bizottságok elnökei,
d) a képviselő-testület tagja,
e) a nemzetiségi önkormányzatok elnökei,
f) a jegyző.
32. § (1) A Képviselő-testületi ülésre az előterjesztést - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - írásban kell benyújtani. Az írásbeli előterjesztésre a javaslatot legkésőbb a Képviselő-testület ülését megelőző 10. napon kell a jegyzőhöz eljuttatni.A jegyző az előterjesztésen jogszerűségi észrevételt tesz, és gondoskodik az anyag postázásáról, amennyiben releváns, az érintett bizottság(ok)nak előzetesen megküldi a vélemény(ek)beszerzése érdekében.
(2) Halaszthatatlan esetben a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel hozott döntéssel engedélyezheti sürgősségi indítvány előterjesztését és felvételét a napirendek közé, az írásba foglalt előterjesztésnek és a határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(3)28 Szóbeli előterjesztést a képviselő-testület minősített szótöbbséggel hozott döntése alapján lehet felvenni a napirendek közé.
33. § Az előterjesztés tartalmi és alaki követelményei különösen:
a) Az előterjesztés első része tartalmazza:
aa) a címet vagy tárgyat, az előzmények ismertetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntéseket,
ab) a tárgykört érintő jogszabályokat,
ac) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést és a döntést indokolják,
ad) a törvényességi ellenjegyzést, valamint azt, hogy
ae) a döntéshozatalhoz egyszerű, vagy minősített többség szükséges.
b) Az előterjesztés második része tartalmazza:
ba) az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,
bb) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét,
bc) az előterjesztés elkészítésének időpontját,
bd) az előterjesztő aláírását.
14. A napirendek vitája, döntéshozatal, határozatok nyilvántartása
34. § A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során:
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt legfeljebb öt percben szóbeli kiegészítést tehet, ahhoz képest új tényekkel, adatokkal, módosító indítványokkal,
b) az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek, amelyekre az előterjesztő köteles választ adni.
35. § (1) A képviselő-testület ülésén a napirendi pontokhoz kapcsolódóan, az ülésvezető előzetes engedélyével, bármely jelenlévő felszólalhat. A felszólalás időtartama személyenként legfeljebb három perc lehet.
(2) A szavazati és tanácskozási joggal rendelkezők felszólalásaira a jelentkezés sorrendjében kerül sor, de a polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet. A felszólalás időtartam a legfeljebb öt perc. Ha ugyanaz a személy, ugyanazon napirenddel kapcsolatban ismételten hozzászólásra jelentkezik, a polgármester a második és a további hozzászólásokat két percre korlátozhatja. Az idő túllépése miatt az ülés vezetője megvonhatja a szót a felszólalótól.
(3) Az előterjesztő hozzászólásainak száma a vita során nem korlátozható.
(4) A szavazati és tanácskozási joggal rendelkezők az egyes napirendi pontokhoz írásban is benyújthatják hozzászólásukat. Az írásos hozzászólást 2 eredeti példányban kell beterjeszteni. Amennyiben az írásbeli hozzászólás benyújtója az ülésen nincs jelen, azt az ülés vezetője köteles felolvasni.
36. § (1) A bizottságok, valamint a képviselő-testület tagjai a vita lezárásáig bármely előterjesztéshez módosító indítványt nyújthatnak be a Képviselő-testülethez.
(2) Az előterjesztő – figyelemmel a vitában elhangzottakra – az előterjesztésben szereplő javaslatot, illetve a módosító javaslatot benyújtó javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, vagy azt a szavazás megkezdéséig visszavonhatja.
37. § (1) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, a polgármester a vitát lezárja.
(2) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3)29 A napirend vitáját a polgármester foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre és előadja esetleges módosító javaslatokat.
38. § (1) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először – az elhangzás sorrendjében – a módosító indítványokról dönt a képviselő-testület, majd a döntéséről végleges határozatot hoz.
(2)30 A képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza. A képviselő szavazatát „igen”-nel, „nem”-mel, vagy „tartózkodás”-sal adja meg. A szavazás során a polgármester először az „igen” szavazatok, majd a „nem” szavazatok, végül a „tartózkodom” szavazatok számát állapítja meg számszerűen, melyet a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
39. § Az Mötv. 50. §-ban foglaltakon túl minősített többség szükséges:
a) az Önkormányzat vagyonának elidegenítése, megterhelése,
b) hitelfelvétel,
c) korlátozottan forgalomképes törzsvagyoni minősítésű vagyontárgynak, a közvetlenül önkormányzati feladat és hatáskör ellátását vagy a közhatalom gyakorlását szolgáló szerepe megszűnése utáni, üzleti vagyonná nyilvánítása,
d) gazdasági társaság alapítása, vagy abban tulajdonrész vásárlása,
e) az Mötv.-ben meghatározott kötelező feladatokon túli önként vállalt feladatok ellátása
esetén.
40. § (1) Nyílt szavazás esetén bármely képviselő indítványára, egyszerű szótöbbséggel név szerinti szavazás rendelhető el. Név szerinti szavazás esetén a polgármester felolvassa a képviselő-testületi tagok névsorát. A képviselő válaszát „igen”-nel, „nem”-mel, vagy „tartózkodás”-sal adja meg.
(2) A név szerinti szavazássorán a képviselők válaszait név szerint kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvében rögzíteni.
41. § (1) A nyílt szavazás eredményét a polgármester állapítja meg, illetőleg a (2) bekezdésben foglaltak esetén elrendeli a szavazás megismétlését.
(2) Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, bármely önkormányzati képviselő kérésére a szavazást egy alkalommal meg lehet ismételni.
(3)31 A képviselő-testület döntését a polgármester mondja ki.
42. § (1) A képviselő-testület zárt ülést az Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben tart.
43. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást az Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben tarthat.A titkos szavazás kezdeményezésére jogosult:
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c) a témakör szerint illetékes bizottságok elnökei,
d) a képviselő-testület más tagja.
(2) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és urna igénybevételével történik.
(3) A titkos szavazásnál a Képviselő-testület képviselő tagjaiból - egy elnökből és két tagból álló - szavazatszámláló bizottságot választ, akik a szavazás előtt ellenőrzik a szavazólapokat és azt, hogy az urna üres-e.
(4) A titkos szavazás során biztosítani kell, hogy a képviselő a szavazólapot véleményének titokban tartásával tudja kitölteni és borítékba helyezni. A szavazatot tartalmazó borítékot a bizottság tagjainak jelenlétében kell az urnába helyezni.
(5) A bizottság a szavazás befejezése után az urnában lévő szavazatok összerázása után megszámolja a szavazatokat, majd a bizottság elnöke eredményt hirdet.
(6) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek tartalmaznia kell:
a) a szavazás helyét, napját, kezdő és befejező időpontját,
b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a bizottság megállapításait és a hozott határozatokat, a szavazáseredményét,
e) a bizottsági tagok aláírását.
15. Személyes érintettség
44. §32 (1) Ha a képviselő a személyes érintettségét a szavazás előtt nem jelenti be,ennek tudomásra jutását követően a döntést vissza kell vonni, és új szavazást kell elrendelni.
(2) A képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, első alkalommal a polgármester figyelmeztetésben részesíti. Amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét ismételten elmulasztja, a képviselő megállapított tiszteletdíjának folyósítását következő 1 hónapra a képviselő-testület minősített többséggel hozott határozatával megvonhatja.
45. § A döntés visszavonásának és az új döntés meghozatalának körülményeit a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. Ha a döntés vagy a döntés meghozatalának körülményei miatt az önkormányzatot hátrányos következmények érik, azok az érintett képviselőt terhelik.
16. A tanácskozás rendje
46. § Az egyes napirendek tárgyalására fordítható időkeret legfeljebb 30 perc, a hozzászólások maximális időtartama 5 perc, ugyanazon témához ismételten hozzászólni legfeljebb háromszor lehet.
47. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester, illetve a képviselő-testületi ülés levezető elnöke gondoskodik.
(2) A polgármester a képviselő-testületi ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében a következő intézkedéseket teheti, illetve kell megtennie:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ, illetve a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít;
b) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja.
(3) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására szólíthatja fel.
48. § A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani nem lehet.
17. A jegyzőkönyv
49. § (1) A képviselő-testület üléséről két eredeti példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza az Mötv. 52. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl a távol maradt képviselők nevét, a tanácskozási joggal megjelent résztvevők nevét, napirendenként az előadó nevét, felszólalásának jogcímét, a határozathozatal módját és érdemét, külön indítványra a kisebbségi véleményt, a polgármester intézkedéseit a rend fenntartására, az elhangzott kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos döntéseket, az esetleges titkos szavazás jegyzőkönyvét, az intézkedéseket, a lakosság részéről megjelent vendégek számát, és az önkormányzat pecsétjét.
(2) A képviselő-testület nyílt üléséről elkészített jegyzőkönyvet az önkormányzat hivatalos honlapján kell megjelentetni.
(3) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell az Mötv. 52. §-ában meghatározottakon kívül a jelenléti ívet, és ha a képviselő a hozzászólását írásban nyújtotta be, az erről szóló irományt.
(4) A képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyv
a) első példányát évenkénti csoportosításban be kell köttetni, és a Mányi Polgármesteri Hivatal irattárában kell elhelyezni,
b) a második példányt a Mányi Polgármesteri Hivatalnál kell elhelyezni, és biztosítani a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődők számára.
(5)33 A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönülten, a Mányi Polgármesteri Hivatal irattárában kell tárolni.
18. A határozat
50. § A képviselő-testületi határozatokról olyan sorszám szerinti nyilvántartást kell vezetni, amely alkalmas a gyors keresésre, ellenőrzésre.
51. § (1) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő nyolc napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelősnek és az érintett személyeknek és szerveknek.
(2) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a képviselő-testület elé kell terjeszteni.
19. A rendeletalkotás folyamata
52. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c) a témakör szerint illetékes bizottságok elnökei,
d) a képviselő-testület más tagja,
e) a nemzetiségi önkormányzatok elnökei,
f) a jegyző, valamint
g) a 2. melléklet 1. pontja szerinti szervezetek törvényes képviselőjük útján.
(2) A Képviselő-testület döntést hozhat a rendelet-tervezet kétfordulós tárgyalásáról is.
(3) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítéséhez külső segítséget is igénybe lehet venni.
(4) A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:
a) a képviselő-testület – a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél – elveket, szempontokat állapíthat meg;
b) a tervezetet megvitatás céljából a tárgya szerint illetékes bizottságok elé kell terjeszteni, amelyek azt megvitatják. Erre az ülésre a jegyzőt és szükség szerint más külső szakembereket is meg kell hívni;
c)34 a rendelet tervezetet, a bizottságok véleményével, a képviselő-testület elé kell terjeszteni.
20. A rendelet
53. § (1)35 A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző készíti el.
(2)36 Az önkormányzati rendelet kihirdetése az Önkormányzat székhelyén elhelyezett hirdetőtáblán 30 napra történő kifüggesztéssel történik. Kihirdetésnek a kifüggesztés időpontja minősül.
(3)37 Az önkormányzati rendeletet a jegyző az önkormányzat hivatalos honlapján (www.many.hu) is közzéteszi.
54. § (1) A rendeleteket nyilván kell tartani, és folyamatosan karbantartani. A hatályos rendeleteket évenkénti gyűjteményes formában kell őrizni.
(2) Az önkormányzati rendeleteket a Mányi Polgármesteri Hivatalban, hozzáférhető helyen kell elhelyezni.
A Képviselő-testület
21. A települési képviselő
55. § (1) A képviselő az Mötv.-ben meghatározottakon túl köteles a képviselő-testület, illetve a bizottságok munkájában közreműködni, ennek során a testületi döntések előkészítésében, a különböző vizsgálatokban rész venni.
(2) A képviselő-testületi ülésről való távolmaradás akkor nem felróható, ha távolmaradását a képviselő a következők szerint igazolja:
a) az ülést megelőzően a polgármesternek jelenti be,
b) írásban, ideértve az elektronikus levelet is,
c) alapos indokkal alátámasztva.
(3) Alapos indoknak kell tekinteni, ha a hiányzásra
a) méltányolható magánérdek, különösen betegség, közeli hozzátartozó halála vagy
b) képviselői tisztségéből eredő elfoglaltság, különösen kiküldetés, rendezvény vagy
c) állampolgári kötelezettség teljesítése, vagy
d) objektív körülmény akadályozása, különösen baleset miatt kerül sor.
(4) A távolmaradás igazolásának elfogadásáról a polgármester dönt. Amennyiben a polgármester megállapítja, hogy a távolmaradás igazolt, ezt a tényt a képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyvben a távol maradó képviselő neve mellett a „Igazoltan távol” szöveg feltüntetésével kell rögzíteni.
56. § A képviselő a helyi önkormányzatok szabályozási tárgykörben alkotott törvényben meghatározott, a választópolgárokkal való kapcsolattartásra és a képviselői tevékenységéről szóló tájékoztatási kötelezettségének a képviselő-testület tárgyév utolsó rendes ülésén tesz eleget.
57. § A képviselő köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a képviselőt a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára, és óvja a képviselő-testület, valamint annak szervei tekintélyét és hitelét.
58. § A települési önkormányzati képviselő, az állandó bizottság elnöke és tagja, az állandó bizottság nem települési önkormányzati képviselő tagja feladatai elvégzésének akadályoztatását haladéktalanul, az ülést megelőzően legalább fél órával, köteles a polgármesternek bejelenteni.
59. § (1) Meg kell vonni a települési önkormányzati képviselő egy havi tiszteletdíját, ha egy naptári fél éven belül legalább két alkalommal nem vesz részt a képviselő-testületi ülésen.
(2) Meg kell vonni az állandó bizottság nem települési önkormányzati képviselő tagja egy havi tiszteletdíját, ha fél éven belül legalább két alkalommal nem vesz részt a bizottság munkájában.
22. A Képviselő-testület bizottságai
60. § (1) A Képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a)38
b)39 Gazdálkodási és Humánerőforrások Bizottságot 5 fővel, melyből elnöke és 2 tagja képviselő és 2 tagja nem képviselő jogállású;
c)40
(2)41 A bizottságok összetételét a 7. melléklet tartalmazza.
61. §42 A Képviselő-testület által a Gazdálkodási és Humánerőforrások Bizottságra átruházott hatáskör a települési támogatásról szóló rendeletben meghatározott ügyek, valamint a szociális tűzifa kérelmek elbírálása.
62. §43 Az állandó bizottság feladatai:
a) A Gazdálkodási és Humánerőforrások Bizottság előkészítő és véleményezési feladatokat lát el:
aa) a gazdasági program, és az éves költségvetés kialakításában, tervezésében,
ab) a költségvetési koncepció, az éves költségvetési javaslat és a végrehajtásról szóló féléves, háromnegyed éves tájékoztató, az éves beszámoló tervezésénél,
ac) a hitelek felvételénél,
ad) a helyi adók megállapítására vonatkozó előterjesztések esetén,
ae) az önkormányzati köznevelési intézmények felügyelete, működésük gazdaságossá tétele és átalakításuk érdekében,
af) a polgármester illetményének meghatározása ügyében,
ag) a település infrastruktúrájának fejlesztése érdekében,
ah) a környezetvédelmi feladatok ellátása során,
ai) a közbiztonság fejlesztése érdekében,
aj) az intézményfenntartás elősegítése érdekében.
ak)44 összeférhetetlenségi ügyek kivizsgálása, ezen ügyekben történő döntéshozatal,
al)45 figyelemmel kíséri a képviselő-testület, valamint bizottságainak szabályszerű működését,
am)46 a polgármester, az alpolgármester, a képviselők, és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása és ellenőrzése,
an)47 a beruházások, felújítások, karbantartások előkészítésében történő részvétel,
ao)48 a munkahelyteremtés, megőrzés érdekében tett intézkedéseknél véleményezés,
ap)49 javaslatok kidolgozása a turizmus és vállalkozásfejlesztés érdekében.
b) A Gazdálkodási és Humánerőforrások Bizottság továbbá véleményező és előkészítő feladatokat lát el
ba) az egészségügyi jellegű rendelet-, határozat- és szerződéstervezetek esetében,
bb) a település egészségügyi ellátása ügyeiben,
bc) az egészségügyet érintő regionális döntésekben,
bd) a települési kultúra, a nemzetiségi és vallásügyekben,
be) a települési sportügyekben és sportlétesítményekkel összefüggő ügyekben,
bf) a civil kapcsolatokkal összefüggő ügyekben,
bg) a bűnmegelőzés érdekében,
bh) a nemzetiségi ügyekben.
63. § (1) A képviselő-testület – meghatározott szakmai feladat ellátására, illetve időtartamra – ideiglenes bizottságot alakíthat.
(2) A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a bizottság megalakításakor dönt, e döntés módosítását bármelyik képviselő írásban indítványozhatja.
(3) Az ideiglenes bizottság a képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését követően megszűnik.
64. § (1) A bizottságok elnökét, valamint képviselő és nem képviselő tagjait a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja meg.
(2) A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.
(3) A képviselő több bizottság tagjának is megválasztható.
23. A bizottságok működése
65. § A Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet a bizottságnak valamely témakör megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, amelyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
66. § (1) A bizottság ülését az elnök – akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb tagja -hívja össze és vezeti le. Az ülést a bizottság elnöke úgy köteles összehívni, hogy az előterjesztéseket és a meghívót legalább az ülést megelőző harmadik napon kézhez kapják az érdekeltek.
(2) A bizottságot hetedik napon belüli időpontra össze kell hívni a képviselő-testület határozata alapján, illetve a polgármester, vagy a bizottsági tagok több, mint felének napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.
(3) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester és a jegyző.
(4) A bizottság a feladat- és hatáskörébe tartozó kérdésekben egyszerű többséggel hoz döntést. A bizottság döntéseiről csak annak elnöke adhat tájékoztatást, kivéve az elnök akadályoztatása esetén a képviselő-testületi ülésen való tájékoztatást.
(5)50 A bizottsági döntéshozatalból történő kizárásra az Mötv. 49. § (1) bekezdése és 60. § -a irányadó. A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztására a 44. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
67. § (1) A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést tartalmazza. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és az ülésen kijelölt egy tagja írja alá.
(2) A bizottság döntéseiről nyilvántartást kell vezetni.
68. § A bizottság zárt ülést az Mötv. 46. (2) bekezdésében meghatározott esetekben tart.
A tisztségviselők és a jegyző
24. A polgármester
69. § Mány Község Önkormányzata polgármestere tisztségét főállásban látja el.
70. §51 A polgármester - az Mötv.-ben meghatározott hatáskörein túlmenően – eljár a 3. melléklet 1. pontjában meghatározott ügyekben.
71. § (1)52 A polgármester átruházott hatáskörében dönt a 3. melléklet 2. pontjában meghatározott ügyekben.
(2)53 Ha a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat a 3. melléklet 3. pontjában meghatározott ügyekben.
(3)54 A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, dönthet a két ülés közötti időszakban a 3. mellékelt 4. pontjában meghatározott ügyekben felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyekben.
72. § A polgármester az önkormányzat székhelyén igény szerint, de legalább minden hónap első szerdáján 10 órától 12 óráig fogadónapot tart.
73. § Ha az alpolgármester a polgármester esetleges tisztségéről történő lemondása esetén akadályoztatva van, a polgármester, a képviselő-testülethez intézett írásbeli nyilatkozatát a legidősebb képviselőnek juttatja el, és munkakörét neki adja át.
25. Az alpolgármester
74. § (1) A Képviselő-testület egy alpolgármestert választ a tagjai közül.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatát.
75. § Az alpolgármester
a) részt vesz a képviselő-testület és a polgármester döntéseinek előkészítésében,
b) közreműködik a képviselő-testület és annak bizottságai ülései előkészítésében,
c) szervezi a képviselő-testületi döntések végrehajtását, figyelemmel kíséri azokat,
d) kapcsolatot tart a lakossággal,
e) segíti a bizottságok, valamint a képviselők munkáját.
76. § Az alpolgármester minden hónapban a munkaterv szerinti rendes testületi ülés napján, 15 óra 30 perctől – a Mányi Polgármesteri Hivatalon keresztül történt – előzetes egyeztetés alapján tart fogadónapot.
26. A polgármester helyettesítése
77. § (1) A polgármestert - akadályoztatása esetén - az alpolgármester helyettesíti.
(2) A polgármester tartós akadályoztatásának minősül:
a) harminc napot meghaladó betegség, külszolgálat;
b) büntető vagy egyéb eljárás miatti tisztségből való felfüggesztés;
c) harminc napot meghaladó fizetés nélküli szabadság.
78. § Ha a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejűleg betöltetlen, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén, a polgármestert a legidősebb képviselő helyettesíti.
27.55 A jegyző
79. § (1) A jegyző jogszabálysértő döntések, működés jelzését szóban és írásban bármikor jogosult és köteles megtenni.
(2) A jegyző a jogszabálysértő döntések, működés jelzését először a polgármesternek köteles jelezni. Ha a jelzés ellenére a polgármester nem intézkedik, az alpolgármesternek, az ő intézkedésének elmaradása, illetve akadályoztatása esetén, a legidősebb képviselőnek köteles jelezni.
80. § (1) Ha a jegyző a képviselő-testület, illetve bizottsága ülésén a jogszabálysértő döntés, működés miatt jelzéssel kíván élni, az ülés vezetőjének a szót soron kívül meg kell adnia.
(2) Ha a jegyző a jogszabálysértő döntést követően él jelzéssel, és kezdeményezi az újbóli szavazást, az ülés vezetője köteles a jelzéssel érintett témában ismételt szavazást elrendelni.
81. §56 A jegyző a Mányi Polgármesteri Hivatal székhelyén, a Mányi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában foglaltaknak megfelelően tart fogadónapot.
82. §57 A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós, 1 hónapot meghaladó akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra –a jegyzői feladatok ellátására felhatalmazza a képviselő-testület a polgármestert, hogy jelölje ki a jogszabályban előírt képesítéssel rendelkező helyettesítő köztisztviselőt a polgármesteri hivatal köztisztviselői közül.
83. §58
Mány Község Önkormányzata által létrehozott szervezetek, társulások
28. Mányi Polgármesteri Hivatal
84. § Mány Község Önkormányzata hivatalának elnevezése: Mányi Polgármesteri Hivatal. Székhelye: 2065 Mány, Rákóczi út 67.
85. § A Mányi Polgármesteri Hivatal a jegyző által javasolt, a képviselő-testület által jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik, amely a hivatal feladatait és a belső szervezeti egységek, valamint a dolgozók közötti munkamegosztás részletes szabályait tartalmazza.
29. Önkormányzat társulásai
86. § (1) Az Önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásokban vesz részt.
(2) A társulások célja és rendeltetése:
a) tervek, fejlesztési koncepciók és programok egyeztetése;
b) a lakossági szükségletek kielégítésére szolgáló beruházási és településfejlesztési tervek összehangolása;
c) a lakosság közügyek intézésébe való bevonása, a jogi felvilágosító munkával kapcsolatos tapasztalatok, módszerek közös konzultációkon történő megvitatása;
d) kötelező és önként vállalt feladatok közös ellátása.
(3) A koordináció főbb módszerei:
a) a társulási tanács,
b) a Polgármesterek, alpolgármesterek, szakmai tanácskozásai,
c) testületi ülések együttes tartása.
87. §59 Az önkormányzat részvételével működő társulások felsorolását a rendelet 5. mellékelt tartalmazza.
Közmeghallgatás, falugyűlés
30. Közmeghallgatás
88. § A képviselő-testület legalább évente egy alkalommal közmeghallgatást tart az alábbi szabályok figyelembevételével:
a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, helyi civil szerveződések kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek;
b) a közmeghallgatás idejét, helyét és témáját, valamint más lakossági fórumok megtartásának tervét a képviselő-testület határozza meg, lehetőleg a munkatervének elfogadásakor;
c) a közmeghallgatás pontos időpontjára vonatkozó javaslatot a polgármester a közmeghallgatás üléstervével egyidejűleg terjeszti elő;
d) a közmeghallgatásra az önkormányzat székhelyén, de indokolt esetben máshol is sor kerülhet;
e) a közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgykörökről az önkormányzat székhelyén elhelyezett hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel kell a lakosságot tájékoztatni, a rendezvény előtti hetedik napig.
89. § (1) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
(2) A közmeghallgatásra a képviselő-testületi ülés szabályait kell alkalmazni azzal a kitétellel, hogy a közmeghallgatáson felvetett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal szóban, vagy 15 napon belül, írásban kell választ adni.
(3) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre a képviselő-testület üléseinek jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok az irányadók.
31. A falugyűlés
90. § (1) A falugyűlés összehívásának szabályaira a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni, az ezen §-ba foglalt eltérésekkel.
(2) Ha a falugyűlésen szavazásra kerül sor, szavazásra a falugyűlésen megjelent, a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásárólszóló 2010. évi L.törvényalapján Mány vonatkozásábanválasztójogosultsággal rendelkező polgárok jogosultak.
(3) A falugyűlésen felmerült kérdés eldöntése nyílt szavazással történik, kivéve, ha a jelenlévők egyszerű többsége titkos szavazás elrendelését kéri.
(4) A szavazásra a képviselő-testület ülésén történő nyílt szavazására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
91. § A titkos szavazás lebonyolítására a képviselő-testületi ülésen történő titkos szavazás szabályai az irányadók.
Az önkormányzat vagyona és intézményei
32. Az önkormányzat vagyona
92. § Az önkormányzat törzsvagyonát és üzleti vagyonát Mány Község Önkormányzata Képviselő-testülete külön rendeletben határozza meg.
93. § (1) Az Önkormányzat vagyonának növelése érdekében részt vehet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben meghatározott gazdasági társaságokban, de a gazdasági társaságban való részvétel kérdésében történő képviselő-testületi döntést megelőzően gazdasági elemzést kell készíteni.
(2) A polgármester az önkormányzati vagyongazdálkodással kapcsolatos kérdésekről – erre irányuló igény esetén – köteles tájékoztatni az állampolgárokat.
33. Az önkormányzat intézményei
94. § Az Önkormányzat által fenntartott intézmények felsorolását a 1. melléklet tartalmazza.
95. § Az önkormányzat intézményei jogállása – a Mányi Polgármesteri Hivatal kivételével - önállóan működő költségvetési szervek.
Az önkormányzat nemzetiségekhez és a civil szervezetekhez fűződő viszonya, a felterjesztés jog
34. A nemzetiségekkel kapcsolatos szabályok
96. § (1) A képviselő-testület a polgármesteren keresztül rendszeresen kapcsolatot tart a településen működő
a) települési nemzetiségi önkormányzattal,
b) nemzetiségi egyesülettel.
(2) A településen működő települési nemzetiségi önkormányzat (a továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat) és nemzetiségi egyesület a nemzetiséget érintő, írásbeli javaslattal, kezdeményezéssel élhet, amelyet a képviselő-testület a következő ülésén köteles tárgyalni. A javaslatot, kezdeményezést a polgármesteren keresztül kell a képviselő-testülethez eljuttatni.
97. § (1) Ha a nemzetiségi önkormányzatnak a képviselő-testület által tárgyalandó témában véleményezési, egyetértési joga van, az előterjesztést minden esetben meg kell küldeni a nemzetiségi önkormányzatnak olyan időpontban, hogy a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben meghatározott idő alatt a véleményezési egyetértési jogot gyakorolni tudja.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott határozatát a nemzetiségi önkormányzat, a polgármesteren keresztül, írásban küldi meg a képviselő-testületnek.
98. § Mány Község Önkormányzata Képviselő-testülete a jogszabályi előírások betartása érdekében együttműködési megállapodást köt a Mány község közigazgatási területén választott helyi nemzetiségi önkormányzatok képviselő-testületeivel.
35. A civil szervezetekkel kapcsolatos szabályok
99. § (1) A képviselő-testület a polgármesteren keresztül rendszeresen kapcsolatot tart a településen működő civil szervezetekkel. A 2. melléklet szerinti civil szervezetek a települést érintő írásbeli javaslattal, kezdeményezéssel élhetnek, amelyet a képviselő-testület a következő ülésén köteles tárgyalni. A javaslatot, kezdeményezést polgármesteren keresztül kell a képviselő-testülethez eljuttatni.
100. § A civil szervezetek anyagi támogatásának feltételeit Mány Község Önkormányzata Képviselő-testülete külön rendeletben szabályozza.
Záró rendelkezések
101. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti az Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2013. (XII.19.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet
1. Mányi Mesevár Óvoda és Mini Bölcsőde 2065 Mány, Mester sor 17.
2. Mányi Községi Művelődési Ház 2065 Mány, Mester sor 2.
3. Mányi Önkormányzati Konyha 2065 Mány, Szent István u. 4.
4. Mányi Polgármesteri Hivatal 2065 Mány, Rákóczi u. 67.
2. melléklet
1. Mány Község Önkormányzatával együttműködési megállapodást kötött civil szervezetek képviselői:
a) Mányi Testgyakorlók Köre SE,
b) Mányi Polgárőr Egyesület
2. Területileg illetékes védőnői szolgálat képviselője, ha azt a napirend tárgya indokolja
3. A Magyar Orvosi Kamara képviselője, ha azt a napirend tárgya indokolja
4. A Bicskei Rendőrkapitányság vezetője
5. A működési terület szerint illetékes Hivatásos Tűzoltóparancsnokság
Parancsnoka
6. Esély Gyermekjóléti Alapítvány képviselője
3. melléklet61
1. A polgármester az Mötv.-ben meghatározott hatáskörein túlmenő feladatai:
1.1. ellátja az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő protokolláris feladatokat;
1.2. véleményt nyilvánít a község életét érintő kérdésekben;
1.3. nyilatkozatot ad a hírközlő szerveknek;
1.4. gondoskodik a képviselő-testület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekének megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról;
1.5. irányítja az önkormányzat nemzetközi tevékenységét.
2. A polgármesterre átruházott hatáskörök:
2.1. A köztisztviselők anyagi érdekeltségi rendszeréről szóló 15/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet alapján a jegyző jutalékát a polgármester állapítja meg.
2.2. A Helyi építési szabályzatról szóló 1/2023 (I.26.) önkormányzati rendelet alapján a Beültetési kötelezettséget a polgármester önkormányzati hatósági döntésben írja elő.
2.3. A települési támogatásról szóló 7/2021. (VI.3.) önkormányzati rendelet alapján a polgármester dönt a gyermekszületési támogatásról, a rendkívüli települési támogatásról, és a köztemetésről és annak visszafizetéséről.
2.4. A követelésekről való lemondás eseteiről szóló 17/2020. (VII.9.) önkormányzati rendelet alapján a Költségvetési szerv javára fennálló követelés esetén, eredménytelenül lezárult végrehajtási, behajtási cselekményt követő, költségvetési szerv vezetője általi követelésről történő lemondást jóváhagyja.
2.5. A településkép védelméről szóló 21/2017. (XII.19.) önkormányzati rendelet alapján lefolytatja településképi eljárásokat.
2.6. A településfejlesztési koncepció, az integrált településfejlesztési stratégia, a településrendezési eszközök, a településképi arculati kézikönyv és a településképi rendelet készítése, módosítása során történő egyeztetés szabályairól szóló 9/2017. (V.4.) alapján dönt az „Érdekképviseleti és civil szervezetek listájába” történő felvételről.
2.7. Az ebrendészeti hozzájárulásról szóló 17/2015. (XI.3.) önkormányzati rendelet alapján dönt az ebrendészeti hozzájárulás mértékéről.
2.8. A közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 11/2015. (V.29.) önkormányzati rendelet alapján a polgármester feladata a közterületi névtábla kihelyezésének, karbantartásának és pótlásának elrendelése, valamint a házszám megállapítása.
2.9. Az önkormányzat vagyonáról szóló 7/2012. (III.1.) önkormányzati rendelet alapján a polgármester gyakorolja a közútkezelői tulajdonosi jogokat, valamint dönt az 1 millió forint érték alatti ingó vagyontárgyak értékesítéséről.
2.10. Évi Kétmillió forint összeghatárig – az elfogadott költségvetésben meghatározott feladatokra – önállóan köthet szerződéseket.
2.11. Átruházott hatáskörében dönt az önkormányzat éves költségvetésében meghatározott mértékű polgármesteri keret felhasználásáról.
2.12. Dönt banki szolgáltatások igénybevételéről.
2.13. Dönt a célhoz nem kötött források betétként történő elhelyezésről, az állami hozzájárulás kivételével.
2.14. Visszafizetteti az elszámolás alapján a központi költségvetést megillető összeget az éves költségvetési beszámolójának a Magyar Államkincstárhoz történő benyújtását követő 15 napon belül.
2.15. Megigényli a feladatmutatók szerint járó normatív hozzájárulásokat és támogatásokat – a költségvetési törvényjavaslat alapján, annak Országgyűléshez történő benyújtását követően – a Magyar Államkincstár útján a központi költségvetésből.
2.16. Év közben a Magyar Államkincstár útján a feladatmutató alapján megállapított normatív hozzájárulások és támogatások előirányzatáról vagy annak egy részéről lemondhat, valamint pótlólagos igénylést nyújthat be ezen előirányzatokra.
2.17. A tényleges mutatók alapján a költségvetési évet követően – külön jogszabályban meghatározott időpontig – az igénybe vett normatív hozzájárulásokkal és támogatásokkal elszámol.
2.18. Intézkedik a számlavezető hitelintézettel kötött szerződésben az azonnali beszedési megbízás teljesülése érdekében.
2.19. Az év végi elszámolást követően a jegyzőkönyv átvételét követő 15 napon belül nyilatkozik, a Magyar Államkincstár megállapításait tartalmazó jegyzőkönyvről.
2.20. Jóváhagyja a költségvetési dokumentáció aláírásával és visszaküldésével a felügyelete alá tartozó költségvetési szerv elemi költségvetését.
2.21. Abban az esetben, ha év közben feladatot, illetve intézményt helyi önkormányzaton kívüli szervezetnek ad át, vagy kötelező feladatellátása körében átvesz, a feladatmutatókhoz kapcsolódó állami hozzájárulásának előirányzatát módosítja. A módosításra irányuló kérelmét a feladat-, illetve intézményátadás-átvétel megelőző hónap 5. napjáig a szükséges okmányokkal, a Magyar Államkincstár részére.
2.22. Amennyiben az államháztartásról szóló törvény szerinti vizsgálatról, helyszíni vizsgálatról készülő kincstári jegyzőkönyv megállapításaival egyetért, a jegyzőkönyv záradékában a Magyar Államkincstár javaslatát elfogadja, és egyidejűleg a Magyar Államkincstár által jogosulatlannak tartott támogatásról vagy támogatásrészről lemond.
2.23. Amennyiben az államháztartásról szóló törvény alapján a számára biztosított normatív hozzájárulások vagy támogatások előirányzatáról lemond, és ezáltal a központi költségvetés javára visszafizetési kötelezettsége keletkezik, a lemondással egyidejűleg nyilatkozik a Magyar Államkincstár számára arról, hogy a visszafizetési kötelezettségét befizetéssel, vagy a nettó finanszírozás keretében történő elszámolással teljesíti-e.
2.24. Az elfogadott költségvetéséről a benyújtást határidőtől számított 30 napon belül az államháztartási információs és mérlegrendszernek megfelelően tájékoztatást ad.
2.25. A közműfejlesztési hozzájárulás befizetéséről szóló igazolást állít ki.
3. Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester az alábbi ügyekben hozhat döntést:
3.1. A feladatok költségvetési szervek közötti átcsoportosítása esetén módosítja az érintettek előirányzatát. A megállapított működési, felújítási, beruházási előirányzatokon belül – új feladat felvétele nélkül – átcsoportosítást hajthat végre.
3.2. Ellátja az egyes állami tulajdonban lévő vagyontárgyak önkormányzatok tulajdonába adásáról szóló törvényben az önkormányzat részére megállapított véleményezési, illetőleg e törvényben megállapított egyetértési jogkör gyakorlását.
3.3. Dönt az önkormányzat vagy önkormányzat költségvetési szerve javára szóló, tulajdonszerzéssel járó ingyenes felajánlás esetén a felajánlás elfogadásáról, amennyiben a felajánlott vagyon forgalmi értéke a 15 millió Ft-ot nem haladja meg.
3.4. Egyetértését adja vagy megtagadja az állam által történő pályázati kiíráshoz, ha a kiírás olyan tevékenység gyakorlására vonatkozó jogosultság átengedésére irányul, amely a helyi önkormányzatokról szóló előírt kötelezettségének teljesítésére közvetlenül hatással van.
3.5. Költségvetési szerv javára fennálló követelés esetén, eredménytelenül lezárult végrehajtási, behajtási cselekményt követő, költségvetési szerv vezetője általi követelésről történő lemondást jóváhagyja, amennyiben a követelés nettó összege az egymillió forintot meghaladja.
3.6. A megállapított támogatásról az adóssal szerződést köt.
3.7. Lefolytatja a közbeszerzési eljárásokat. A közbeszerzési bírálóbizottság írásos javaslata alapján meghozza a közbeszerzési eljárást, illetve egyes szakaszait lezáró döntést.
3.8. Nettó tízmillió forint összeg alatt jóváhagyja a beszerzési célokmányt.
3.9. Meghatározza az óvoda működési körzetét, az óvoda nyitvatartási rendjét, és a helyben szokásos módon gondoskodik azok közzétételéről. A nemzetiségekhez tartozó gyermekek óvodai nevelését ellátó köznevelési intézmény működési körzetének meghatározása előtt beszerzi a nemzetiségi önkormányzatok véleményét.
3.10. Dönt az óvodába történő jelentkezés módjáról, a nagyobb létszámú gyermekek egy időszakon belüli óvodai felvételének időpontjáról.
4. A polgármester a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, alábbi önkormányzati ügyekben dönthet:
4.1. Dönt az előre nem látható, azonnali intézkedést igénylő esetekben, az éves költségvetési rendeletben meghatározott összegű költségvetési tartalék Egymillió forintig terjedő felhasználásáról, amelyről a soron következő ülésen köteles beszámolni a képviselő-testületnek.
4.2. Az éves költségvetés elkészültéig dönt a költségvetési kiadásokról.
4. melléklet

5. melléklet a 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelethez62
1. Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás 2800 Tatabánya, Fő tér 6.
6. melléklet a 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelethez63
1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2. 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
3. 013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés
4. 013330 Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés
5. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
6. 013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
7. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
8. 021020 Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés
9. 022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése
10. 031050 Egyéb rendészeti, bűnüldözési tevékenységek
11. 032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
12. 032060 Polgári védelmi stratégiai tartalékok tárolása, kezelése
13. 041120 Földügy igazgatása
14. 041232 Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás
15. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
16. 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
17. 042110 Mezőgazdaság igazgatása
18. 043610 Egyéb energiaipar igazgatása és támogatása
19. 044210 Feldolgozóipar igazgatása és támogatása
20. 044310 Építésügy igazgatása
21. 045110 Közúti közlekedés igazgatása és támogatása
22. 045120 Út, autópálya építése
23. 045130 Híd, alagút építése
24. 045150 Egyéb szárazföldi személyszállítás
25. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
26. 046010 Hírközlés és az információs társadalom fejlesztésének igazgatása és támogatása
27. 046030 Egyéb távközlés
28. 047110 Kis- és nagykereskedelem igazgatása és támogatása
29. 047310 Turizmus igazgatása és támogatása
30. 047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
31. 051010 Hulladékgazdálkodás igazgatása
32. 051020 Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása
33. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
34. 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
35. 051050 Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása
36. 051060 Veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
37. 051080 Hulladék újrahasznosítása
38. 052010 Szennyvízgazdálkodás igazgatása
39. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
40. 052030 Szennyvíziszap kezelése, ártalmatlanítása
41. 052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
42. 053020 Szennyeződésmentesítési tevékenységek
43. 061010 Lakáspolitika igazgatása
44. 061020 Lakóépület építése
45. 063010 Vízügy igazgatása
46. 063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
47. 063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
48. 064010 Közvilágítás
49. 066010 Zöldterület-kezelés
50. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
51. 072111 Háziorvosi alapellátás
52. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
53. 072311 Fogorvosi alapellátás
54. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
55. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
56. 076010 Egészségügy igazgatása
57. 076062 Település-egészségügyi feladatok
58. 081010 Sportügyek igazgatása
59. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
60. 081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
61. 081042 Fogyatékossággal élők versenysport tevékenysége és támogatása
62. 081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása
63. 081044 Fogyatékossággal élők iskolai, diáksport-tevékenysége és támogatása
64. 081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
65. 082010 Kultúra igazgatása
66. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
67. 082044 Könyvtári szolgáltatások
68. 082070 Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása
69. 082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
70. 082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
71. 082093 Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek
72. 082094 Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés
73. 083020 Könyvkiadás
74. 083030 Egyéb kiadói tevékenység
75. 084010 Társadalmi tevékenységekkel, esélyegyenlőséggel, érdekképviselettel, nemzetiségekkel, egyházakkal összefüggő feladatok igazgatása és szabályozása
76. 084020 Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása
77. 086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
78. 086030 Nemzetközi kulturális együttműködés
79. 086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás
80. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
81. 098010 Oktatás igazgatása
82. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
83. 104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások
84. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
85. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
86. 107052 Házi segítségnyújtás
87. 109010 Szociális szolgáltatások igazgatása
7. melléklet a 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelethez64
1. Kovács Tibor képviselő, elnök
2. Szabó Julianna képviselő, tag
3. Szabó Zoltán képviselő, tag
4. ifj. Juhász Lajos külsős tag
5. Csörgeiné Hataier Valéria külsős tag
8. melléklet a 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelethez65
1. települési elismerő és kitüntető címek adományozása,
2. egyházak, sport és civil szervezetek támogatása,
3. köztéri alkotások elhelyezése,
4. sport célú létesítmények fenntartásának támogatása,
5. közbiztonság helyi feladatainak támogatása,
6. települési támogatás nyújtása,
7. nemzetiségi önkormányzatok támogatása,
8. mezei őrszolgálat működtetése.
9. melléklet a 8/2020 (II.27.) önkormányzati rendelethez66
1. A Képviselő-testület által a jegyzőre átruházott feladat- és hatáskörök:
a) a közterület tisztán tartására vonatkozó részletes szabályokról szóló 22/2020 (XII.21.) önkormányzati rendelet 24. § rendeletben meghatározott magatartási szabályok be nem tartása miatt indult eljárásban a jegyző jár el (közigazgatási bírságot szab ki)
b) a választási plakátok egyes középületeken és a közterület meghatározott részein történő elhelyezésének tilalmáról szóló 4/2014. (II.6.) önkormányzati rendelete szerint a jegyző rendeli el az eredeti állapot helyreállítását.
c) a kedvtelésből tartott állatok tartásának szabályairól szóló 15/2015 (IX.25.) önkormányzati rendelet - 9. § - rendelet szabályainak megsértése miatt indult eljárásban a jegyző jár el. (közigazgatási bírságot szab ki)
d) A köztisztviselők anyagi érdekeltségi rendszeréről szóló 15/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelet - 4. § alapján a köztisztviselők jutalékát a jegyző állapítja meg.
e) a közterület rendeltetésétől eltérő használatáról és a használat engedélyezéséről szóló 6/2014. (III.27.) önkormányzati rendelet - 6. § A közterület-használatra irányuló kérelmet a jegyző bírálja el. 17. § Engedély nélküli közterület-használat esetén a jegyző közigazgatási bírságot szab ki.
Az 1. § (4) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. § (6) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (2) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § (2) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (2) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (3) bekezdését a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be.
A 13. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § b) pontja a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 13. § b) pontja a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 16.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § c) pontja a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 16. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 9. alcím címe a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 19. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
A 20. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
A 22. § (1) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.
A 22. § (2) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.
A 22. § (3) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.
A 23. §-át a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 4. §-a hatályon kívül helyezte.
A 24/A. §-t a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.
A 10. alcím címe a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.
A 25. § (1) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 25. § (3) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 25. § (4) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 26. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.
A 27. § (1) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg.
A 32. § (3) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg.
A 37. § (3) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg.
A 38. § (2) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 18. §-ával megállapított szöveg.
A 41. § (3) bekezdését a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 19. §-a iktatta be.
A 44. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 20. §-ával megállapított szöveg.
A 49. § (5) bekezdését a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 21. §-a iktatta be.
Az 52. § (4) bekezdés c) pontja a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 22. §-ával megállapított szöveg.
Az 53. § (1) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 23. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 53. § (2) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 23. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 53. § (3) bekezdését a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 23. § (2) bekezdése iktatta be.
A 60. § (1) bekezdés a) pontját a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 60. § (1) bekezdés b) pontja a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 16.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 60. § (1) bekezdés b) pontja a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 24. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 60. § (1) bekezdés c) pontját a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 16.) önkormányzati rendelete 4. §-a hatályon kívül helyezte.
A 60. § (2) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 24. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 61. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 61. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 61. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 16.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 62. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (X. 16.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 62. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 25. §-ával megállapított szöveg.
A 62. § b) pont bk) alpontját a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 62. § b) pont bl) alpontját a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 62. § b) pont bm) alpontját a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 62. § b) pont bn) alpontját a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 62. § b) pont bo) alpontját a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 62. § b) pont bp) alpontját a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 66. § (5) bekezdését a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 26. §-a iktatta be.
A 70. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 27. §-ával megállapított szöveg.
A 71. § (1) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 28. §-ával megállapított szöveg.
A 71. § (2) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 28. §-ával megállapított szöveg.
A 71. § (3) bekezdése a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 28. §-ával megállapított szöveg.
A 27. alcím címe a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 81. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 82. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 83. §-t a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (XII. 9.) önkormányzati rendelete 6. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 87. § a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 29. §-ával megállapított szöveg.
A 2. melléklet 2. pontja a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 3. melléklet a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 31. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. mellékletet a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 31. § (2) bekezdése iktatta be.
A 6. mellékletet a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 31. § (3) bekezdése iktatta be.
A 7. mellékletet a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 31. § (4) bekezdése iktatta be.
A 8. mellékletet a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 31. § (5) bekezdése iktatta be.
A 9. mellékletet a Mány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 31. § (6) bekezdése iktatta be.