Komádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 20.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 21- 2025. 11. 22

Komádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (XI. 20.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.21.

[1] E rendelet célja, hogy a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal szakmai segítségnyújtásában megfogalmazott észrevételek mentén az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzata módosításra kerüljön a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben foglaltaknak megfelelő szabályok elfogadásával.

[2] Komádi Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 82. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Komádi Városi Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV.14.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljárva, a képviselő-testület valamennyi bizottsága véleményének kikérésével, az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV.14.) önkormányzati rendeletének módosításáról a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása, távolléte esetén az alpolgármester hívja össze. A polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása, illetve ezen tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze a képviselő-testület ülését a polgármesterre vonatkozó szabályok szerint.”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása, távolléte esetén az alpolgármester, vezeti. A polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása, illetve ezen tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke vezeti a képviselő-testület ülését a polgármesterre vonatkozó szabályok szerint.”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 24. §-a a következő (10) bekezdéssel egészül ki:

„(10) A Mötv.-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő képviselőt a polgármester figyelmezteti.”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 26. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A bizottságok átruházott feladat- és hatásköreit e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.”

5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet VI. Fejezete a következő alcímmel egészül ki:

„Az Önkormányzat társulásai

32. § (1) Az Önkormányzat az alábbi, jogi személyiséggel rendelkező társulásokban vesz részt:

a) Dél-Bihar Négycentrum Terület- és Vidékfejlesztési Társulás,

b) Bihari Önkormányzatok Többcélú Kistérségi Társulása,

c) Bihari Szilárd Hulladéklerakó és Hasznosító Társulás,

d) Debreceni Agglomeráció Hulladékgazdálkodási Társulás.

(2) A társulások feladatait a 3. melléklet, feladataikra vonatkozó részletes rendelkezéseket a társulási megállapodások tartalmazzák.”

6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.

7. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet

a) 18. § (3) bekezdésében a „rosszhiszeműen” szövegrész,

c) 31. § (4) bekezdésében az „A polgármesteri hivatal szervezeti egységeinek részletes feladatait, valamint a munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét a hivatal ügyrendje tartalmazza.” szövegrész.

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

1. melléklet a 13/2025. (XI. 20.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet