Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IV. 25.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV. 2.) önkormányzati rendelet és a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 05. 01- 2025. 05. 02

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (IV. 25.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV. 2.) önkormányzati rendelet és a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.05.01.

[1] A rendelet célja, hogy a bérlakásgazdálkodás hatékonyabb működése érdekében egyszerűsödjenek a követelések kezeléséhez, a kilakoltatásokhoz, a cserelakás biztosításához kapcsolódó eljárások, valamint szigorúbb szabályok kerüljenek bevezetésre az állampolgárok közötti lakáscseréhez.

[2] Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 14. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 79. § (1) bekezdése szerint a bérlők és a bérbeadók településen működő érdekképviseleti szervezete véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV. 2.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Kérelem alapján bérleti szerződés abban az esetben köthető, amennyiben a kérelmező a szerződéskötést megelőzően igazolja, hogy piaci alapú és költségalapú bérlet esetén egy havi lakbérrel megegyező mértékű óvadékot megfizetett az Önkormányzat által megjelölt és közölt számlára, kivéve, ha a kérelmező a 29. § (1) bekezdésének hatálya alá esik.”

2. § Az Ör. 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Szociális vagy költség alapon első alkalommal két évre adható bérbe lakás, kivéve a 29. § (1) bekezdés c) pontja alapján létrejött lakásbérleti jogviszonyt, mely esetben amennyiben a korábbi lakásbérleti szerződés határozatlan idejű volt, határozatlan időre adható bérbe lakás, amennyiben a korábbi lakásbérleti szerződés határozott idejű volt, legfeljebb öt évre adható bérbe lakás. A bérleti szerződés további kettő és öt év közötti időtartamra meghosszabbítható, az e rendeletben meghatározottak szerint.”

3. § Az Ör. 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A használati díj mértéke a bérleti díjjal egyező mértékű összeg.”

4. § Az Ör. 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„18. § Az önkormányzati lakások hasznosításának módjára a polgármester, a mindenkor hatályos, a polgármester feladat- és hatáskörébe tartozó egyes ügyek kiadmányozási rendjéről szóló, Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Polgármestere normatív utasítása alapján felelős alpolgármesterrel együttműködve, a tárgyévi költségvetés benyújtásáig lakáshasznosítási tervet készít a tárgyévre vonatkozóan, melyet a Képviselő-testület költségvetést tárgyaló ülését követő ülésére terjeszt elő. Lakás hasznosítása csak a lakáshasznosítási tervben foglaltak szerint történhet.”

5. § Az Ör. 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A lakáshasznosítási terv tartalmazza:

a) a lakáshasznosítási terv előterjesztésekor hasznosítható lakások számát, valamint

b) a tárgyévre vonatkozóan a további, hasznosításba bevonni tervezett lakásokat az alábbiak szerint

ba) a tárgyévben vásárolni vagy építeni tervezett önkormányzati bérlakások száma,

bb) a tárgyévben a lakatlan, nem bérbe adott, felújítani tervezett lakások száma,

bc) a tárgyév során kiüríteni tervezett önkormányzati bérlakások száma,

bd) a tárgyévben a lakatlan, nem bérbe adott, értékesíteni tervezett lakások száma.

c) A 16. § 1–4. pontban felsorolt jogcímek szerint hasznosítani tervezett lakásokat darabszám, bérleti díj és a hasznosítás szerint, a 29. § (1) bekezdés a)–f) pontja szerinti további részletezéssel; a 16. § 5–17. pontban felsorolt jogcímek szerint hasznosítani tervezett lakásokat darabszám szerint; valamint a névjegyzék alapján hasznosított lakások esetében a bérleti díj típusa szerint.

d) A más jogszabály alapján hasznosított lakások számát.”

6. § Az Ör. 31. § (2) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az „Első fészek” hasznosításra kijelölt lakás bérleti jogának megszerzésére azok a pályázat benyújtásakor 35. életévüket be nem töltött házaspárok, vagy élettársak pályázhatnak]

„d) akik vállalják, hogy a pályázat nyerteseként valamely pénzintézetnél, a pályázati kiírásban feltüntetett legkisebb összegnek megfelelő, legalább a lakásbérleti jogviszonyhoz igazodó időtartamra lakás-előtakarékossági szerződést kötnek és ezt a lakásbérleti szerződés megkötését megelőzően a bérbeadó felé igazolják,”

7. § Az Ör. 31. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A bérleti jogviszony időtartama alatt a lakás-előtakarékossági jogviszonynak folyamatosan, megszakítás nélkül fenn kell állnia, amit a bérlő köteles a bérbeadó részére félévente hitelt érdemlő módon igazolni.”

8. § Az Ör. 48. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) Ha a lakáskiürítésre kötelezett a minimálisan elfogadható elhelyezésnek minősülő intézménybe jelentkezését igazolja, az Önkormányzat a hátralék felhalmozás megakadályozásához alacsonyabb fenntartású cserelakást biztosíthat ideiglenes elhelyezés céljából. Az alacsonyabb fenntartású lakás felajánlását az Önkormányzat kezdeményezheti a lakáshasználati díjjal megegyező bérleti díj kategóriájának felülvizsgálata mellett. A lakáshasználati szerződés megkötésekor a 8. § (4)-(6) bekezdéseit nem kell alkalmazni. Amennyiben a lakáskiürítésre kötelezett a felajánlott cserelakás vonatkozásában elfogadó nyilatkozatot nem tesz, úgy a lakáskiürítést elrendelő jogerős határozat alapján indított végrehajtási eljárás felfüggesztésének megszüntetéséről a Városfejlesztési Bizottság dönt.”

9. § Az Ör. 49. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A szociális helyzet alapján történő bérbeadással érintett bérlők részére az önkormányzati lakbértámogatásra való jogosultság fennállását a Polgármesteri Hivatal minden tárgyév október 31-éig felülvizsgálja. A lakbértámogatásra való jogosultság felülvizsgálata a bérlő és az együtt lakók jövedelmi és vagyoni helyzete alapján történik. Ezen eljárás lefolytatásához a bérlő köteles minden év július 15. napjáig]

„a) nyilatkozni a lakásban élők számáról és lakhatásának jogcíméről, valamint benyújtani a bérlőre és a vele együtt lakó személyekre vonatkozóan a 6. § (3) bekezdés 8. és 19. pontja szerinti, valamint a 6. § (4) bekezdés szerinti valamennyi igazolást, illetve nyilatkozatot, továbbá az előző évre vonatkozóan a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elektronikus személyes adatszolgáltatási rendszere (Ügyfélportál) szerinti „Magánszemélyek munkáltató által bevallott járulékadatainak lekérdezése” dokumentumot. A „Magánszemélyek munkáltató által bevallott járulékadatainak lekérdezése” dokumentum benyújtása alól mentesül az aki: a társadalombiztosítási ellátásokra (így különösen: öregségi vagy özvegyi nyugdíj) vonatkozóan a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által kiadott igazolást nyújt be, vagy orvosi igazolással alátámasztja azt, hogy járásképtelen, fekvőbeteg, vagy gondnokolt. A járásképtelen, vagy fekvőbeteg együttköltöző családtag képviseletében a jövedelemre vonatkozó nyilatkozatot a bérlő vagy együttköltöző cselekvőképes hozzátartozója jogosult megtenni, a gondnokság alatt lévő személy esetében a jövedelemre vonatkozó adatokról a kirendelt gondnok jogosult nyilatkozni,”

10. § Az Ör. 49. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A (2) bekezdés szerinti felszólítás teljesítésének elmulasztása esetén a bérlő költség alapú bérleti díjat köteles fizetni a (2) bekezdés szerinti felszólítás kézhezvételétől számított 90 napot követően.”

11. § Az Ör. 50. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„50. § A bérleti jogviszony felmondással való megszüntetésére az Ltv. rendelkezései az irányadóak. A polgármester dönt a bérleti szerződés felmondásáról és a felmondás visszavonásáról.”

12. § Az Ör. 54. §-a a következő (3) és (4) bekezdésekkel egészül ki:

„(3) Nem lehet hozzájárulni a lakáscseréhez, ha a tulajdonjog bejegyzésétől számított 1 év nem telt el, kivéve a Ltv. 29. § (5)-(6) bekezdéseiben foglalt eseteket.

(4) Az Ltv. 29. § (5)-(6) bekezdéseiben foglaltak alátámasztására az egészségügyi ok igazolására szakorvos által kiállított igazolás benyújtása szükséges, a munkahely megváltoztatásáról a korábbi munkaviszony megszűnéséről szóló igazolás és új munkáltató általi foglalkoztatói igazolás vagy szándéknyilatkozat benyújtása szükséges.”

13. § (1) Az Ör. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az Ör. 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

14. § Hatályát veszti az Ör.

15. § (1) Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ) 2. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(2) Az SZMSZ 7. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.

16. § Ez a rendelet a 2025. május 1. napján lép hatályba.

1. melléklet a 15/2025. (IV. 25.) önkormányzati rendelethez

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata által kötött lakásbérleti szerződések vonatkozásában

1. Adatkezelő megnevezése

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata
Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Adatkezelő)
székhely: 1145 Budapest, Pétervárad utca 2.
telefon: +361/872-9100
email cím: info@zuglo.hu

2. Az Adatkezelő képviselője:

A polgármester és a jegyző

3. Az adatvédelmi tisztviselő neve és elérhetősége

Adatvédelmi tisztviselő: dr. Drávai Bernadett
közvetlen elérhetőségei: email címe: dravai@zuglo.hu; adatvedelem@zuglo.hu; telefon: +361/872 9118

4. Az adatkezelés célja és a kezelt adatok köre

Az adatkezelés célja az önkormányzati tulajdonban álló ingatlanok bérbeadásával összefüggésben kezelt adatok védelme, az önkormányzati tulajdonú ingatlanok vonatkozásában a bérleti szerződések megkötése, a bérleti szerződésből fakadó jogok és kötelezettségek teljesítése, a következő jogszabályi rendelkezésekre is figyelemmel:

a) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. (1) bekezdés 9. pontja

b) Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 27. § (2) bekezdésében meghatározott kötelezettségeknek történő megfelelés

c) A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény

d) Az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény

e) Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény

f) Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 50. § (2) bekezdése

g) A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény

h) Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV.2.) önkormányzati rendelete

i) A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény 11. §

Adatkör

Cél

érintett természetes személy
- neve
- anyja neve
- születési helye, ideje,
- állandó lakcíme, tartózkodási helye
- adóazonosító jele
- a lakásban lakó vagy a lakásba költöző személyek adatai
- a bérleti díj utalásával érintett bankszámla száma
- azon tulajdoni lapon szereplő adatok, amely ingatlan vonatkozásában az igénylő tulajdonjoggal rendelkezik
- az igénylő tulajdonában lévő gépjármű adatai
- lakhatási helyzet leírásában az igénylő által megosztott egyéb adatok

- az igénylő email címe és/vagy telefonszáma


A kötelezően csatolandó dokumentumokon szereplő adatok:
30 napnál nem régebbi bankszámlakivonat adatai
értékpapírszámlán lévő vagyonról szóló banki igazolás adatai
az igénylő és az együtt költöző családtagok jövedelemére vonatkozó igazoláson szereplő adatok
bérleti szerződés adatai
az ún. nullás igazoláson szereplő adatok
adósságkezelő igazoláson szereplő adatok
részletfizetésről szóló megállapodáson szereplő adatok
lakást terhelő terhekről szóló igazoláson szereplő adatok
tanulói/hallgatói jogviszony igazolásáról szóló iraton szereplő adatok
magáncsőd alatt állásról szóló nyilatkozaton szereplő adatok
munkáltatói igazoláson szereplő adatok
munkáltatói hozzájáruláson szereplő adatok
alkalmi munkából származó jövedelemről szóló nyilatkozaton szereplő adatok
Piaci alapú pályázat, valamint piaci alapú bérleti jogviszonyt érintő kérelem esetén a csatolt dokumentumokon szereplő adatok:
a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatósága által kiadott igazoláson szereplő adatok
az állami adóhatóság által kiadott igazoláson szereplő adatok
munkáltatói jövedelemigazoláson szereplő adatok
gyermek után járó pénzbeli ellátásokról szóló igazolásokon szereplő adatok
jövedelemigazoláson szereplő adatok
tartásdíj megállapításáról szóló jogerős döntésben szereplő adatok

Bemutatásra szóló iratokon szereplő adatok:
személyazonosító igazolvány adatai
lakcímkártya adatai
anyakönyvi okirat a bejegyzett élettársi kapcsolatról
közokiratba foglalt nyilatkozat élettársi kapcsolat esetén vagy az Élettársi Nyilatkozatok Elektronikus Nyilvántartásában való feltüntetésről szóló tanúsítvány
házassági anyakönyvi kivonat adatai
tartós nevelésbe vételről szóló igazoláson szereplő adatok
krízisközpont, a titkos menedékház vagy a félutasház igazolásán szereplő adatok
a 3 hónapon túli várandós állapotról szóló igazoláson szereplő adatok
halotti anyakönyvi kivonaton szereplő adatok
a gyermek születési anyakönyvi kivonata egyedülálló apa esetén






Önkormányzati tulajdonban álló ingatlan bérbeadása, a bérleti szerződés megkötése céljából











kapcsolattartás
tájékoztató levelek küldése
























jogosultság ellenőrzése

5. Az adatkezelés jogalapja

A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés e) pont alapján az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladatának végrehajtásához szükséges.

6. A kezelt adatok köre, amennyiben azokat nem az érintett bocsátotta az Adatkezelő rendelkezésére

Az Adatkezelő nem kezel olyan személyes adatot, amelyet nem az érintettől gyűjt.

7. A személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái

Az Adatkezelő a személyes adatot a Zuglói Városgazdálkodási Zrt. részére továbbítja esetleges bérleményellenőrzés céljából. Adattovábbításra továbbá az Art. 50. §-ában szabályozott havi bevallás teljesítésével egyidejűleg kerül sor. Az Adatkezelő az érintett nevét és címét valamint a kiskorú gyermek kilakoltatással veszélyeztetettségének tényét a Zuglói Család-és Gyermekjóléti Központ részére továbbítja adósságrendezési segítségnyújtás, valamint az elhelyezéssel kapcsolatos együttműködés céljából. Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV.2.) önkormányzati rendelete 47. § (7) bekezdése, valamint 48. §-a szerint. Díjtartozás esetén a követeléskezeléssel kapcsolatos eljárást a Jogi Főosztály Követeléskezelési Osztálya végzi. A követeléskezeléshez szükséges adatok a Jogi Főosztály részére kerülnek továbbításra. Lakáskiürítési per kezdeményezése esetén a per megindításához szükséges adatok a megbízott Ügyvéd/Ügyvédi Iroda részére kerülnek továbbításra.

8. A személyes adat tárolásának ideje

Az Adatkezelő a számviteli beszámoló alapjául szolgáló iratokat a számvitelről szóló C. törvény 169. §-a szerint a szerződés teljesítését követő év első napjától számított 8 évig őrzi meg. Az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló 78/2012. (XII.28.) BM rendelet (a továbbiakban: BM rendelet) mellékletének I104 pontja szerint a lakásbérleti szerződéssel kapcsolatos adatokat, továbbá a lakás-és helyiségbérleti szerződéssel kapcsolatos adatokat 5 évig őrzi meg. A BM rendelet mellékletének I101 pontja szerint az önkormányzati bérlakásra várók ügyeit és névjegyzékét 15 évig őrzi meg, BM rendelet mellékletének I103 pontja szerint a jogcím nélküli lakáshasználattal kapcsolatos iratokat 10 évig őrzi meg.

9. Az adatok megismerésére jogosultak köre

A kezelt adatokat az Adatkezelő hatáskörében eljáró valamennyi olyan ügyintézője megismerheti, akinek munkakörébe tartozó feladatai ellátásához az elengedhetetlenül szükséges. A kezelt adatok közül a név, lakóhely, adóazonosító jel, rögzítésre kerülnek a Forrás SQL Pénzügyi Integrált Rendszerbe is a vonatkozó jogszabályi előírásokban foglaltak szerint.

10. Történik-e automatizált döntéshozatal az adatkezelés során:

Az adatkezelés során automatizált döntéshozatal nem történik.

11. Az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogai

11.1. Határidő

Az Adatkezelő az érintett jogai gyakorlására irányuló kérelmét az annak beérkezésétől számított 15 napon belül teljesíti. A kérelem beérkezésének a napja a határidőbe nem számít bele. Az Adatkezelő szükség esetén, figyelembe véve a kérelem bonyolultságát és a kérelmek számát, ezt a határidőt további 30 nappal meghosszabbíthatja. A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 15 napon belül tájékoztatja az érintettet.

11.2. Az adatkezeléssel kapcsolatos érintett jogok

11.2.1 A tájékoztatás kéréséhez való jog
Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől arról, hogy: mely személyes adatait, milyen jogalapon, milyen adatkezelési cél miatt, milyen forrásból, meddig kezeli, kinek, mikor, mely személyes adatokhoz biztosított hozzáférést, vagy kinek továbbította a személyes adatait.
Az érintett tájékoztatás kérési igényét legfeljebb 15 napon belül, személyes megjelenés során adja át, vagy azt követően az általa megadott elérhetőségekre megküldve teljesíti

11.2.2. A helyesbítéshez való jog

Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül kérheti, hogy az Adatkezelő módosítsa valamely személyes adatát. Az Adatkezelő a kérést legfeljebb 15 napon belül teljesíti, és erről az általa megadott elérhetőségeken értesíti az érintett személyt, amennyiben az hitelt érdemlően igazolni tudja a helyesbített adat pontosságát.

11.2.3. A zároláshoz való jog

Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül kérheti, hogy az Adatkezelő az adatait zárolja (az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű jelölésével és az egyéb adatoktól elkülönített kezelés biztosításával). A zárolás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását.
Amennyiben az adatkezelésre előírt 8 éves megőrzési határidő eltelt vagy az adatkezelés jogellenes, a kezelt személyes adatok törlésre kerülnek, azonban az érintett jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme céljából kérheti, hogy az adatainak törlése helyett azokat az Adatkezelő tovább tárolja. Erre vonatkozó igény, írásban, postai úton megküldött kérelemmel terjeszthető elő az igény érvényesítésének és a kért további tárolási időnek a megjelölésével.

11.2.4. A tiltakozáshoz való jog

Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha álláspontja szerint az Adatkezelő a személyes adatát a jelen adatkezelési tájékoztatóban megjelölt céllal összefüggésben nem megfelelően kezelné. Ebben az esetben az adatkezelőnek kell igazolnia, hogy a személyes adat kezelését olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez szükségesek. Érintett jogairól teljes terjedelemben a GDPR-ból, különösen annak III. fejezetéből tájékozódhat teljes részletességgel, amely magyar nyelven elérhető több jogszabálygyűjteményben, továbbá az Európai Unió Hivatalos Lapja következő linkjén is: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0679.

12. Jogorvoslathoz való jog

Ha az érintett úgy ítéli meg, hogy a Hivatal a személyes adatai kezelése során megsértette a hatályos adatvédelmi követelményeket, akkor
- panaszt nyújthat be a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz
cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
postacím: 1374 Budapest, Pf.: 603
email: ugyfelszolgalat@naih.hu; honlap: www.naih.hu
- emellett panaszt nyújthat be más tagállam felügyeleti hatóságánál is
- A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény vonatkozó rendelkezései alapján lehetősége van adatainak védelme érdekében bírósághoz fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím), illetve a Hivatal székhelye szerint illetékes törvényszéknél nyújtsa-e be keresetét. A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszéket megkeresheti a http://birosag.hu/ugyfelkapcsolati-portal/birosag-kereso oldalon. A Hivatal székhelye szerint a perre a Fővárosi Törvényszék rendelkezik illetékességgel.
Amennyiben bármilyen kérése vagy kérdése van az adatkezeléssel kapcsolatban, kérelmét postai úton a 1145 Budapest, Pétervárad utca 2. címre, vagy elektronikusan a hivatal@zuglo.hu email címre küldheti. Válaszunkat késedelem nélkül, de legfeljebb 30 napon belül küldjük az Ön által meghatározott címre.”

2. melléklet a 15/2025. (IV. 25.) önkormányzati rendelethez

„2. melléklet a 9/2024. (IV. 2.) önkormányzati rendelethez

Lakáshasznosítási terv

19. § (1) a)

Hasznosítható lakások

19. § (1) b)

Hasznosításba bevonni tervezett lakások

19. § (1) ba)

Vásárolni tervezett lakások

Építeni tervezett lakások

19. § (1) bb)

Lakatlan, felújítani tervezett lakások

19. § (1) bc)

Kiüríteni tervezett lakások

19. § (1) bd)

Értékesíteni tervezett lakások

19. § (1) c)

Hasznosítani tervezett lakások

16. § 1.

Névjegyzék alapján, szociális bérleti díjjal hasznosítani tervezett lakások

16. § 1.

Névjegyzék alapján, költségalapú bérleti díjjal hasznosítani tervezett lakások

16. § 2.

Lakatlan lakás esetén felújítási, korszerűsítési kötelezettség vállalása mellett, pályázat útján, vagy pályázaton kívül, közérdekből, szociális alapú lakásbérletre

16. § 2.

Lakatlan lakás esetén felújítási, korszerűsítési kötelezettség vállalása mellett, pályázat útján, vagy pályázaton kívül, közérdekből, költségalapú lakásbérletre

16. § 2.

Lakatlan lakás esetén felújítási, korszerűsítési kötelezettség vállalása mellett, pályázat útján, vagy pályázaton kívül, közérdekből, piaci alapú lakásbérletre

16. § 3.

Szociális alapú lakásbérletre kiírt pályázat

16. § 3.

Költségalapú lakásbérletre kiírt pályázat

16. § 3.

Piaci alapú lakásbérletre kiírt pályázat

16. § 4.

Pályázaton kívül, közérdekből történő bérbeadás

29. § (1) a) alapján

29. § (1) b) alapján

29. § (1) c) alapján

29. § (1) d) alapján

29. § (1) e) alapján

Zuglói Egészségügyi Szolgálat

Zuglói Egyesített Bölcsődék

Zuglói Egyesített Óvodák

Az Önkormányzat többségi tulajdonában álló egyéb gazdasági társaság(ok)

BRFK XIV. kerületi kapitánysága

Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság Észak-Pesti Katasztrófavédelmi Kirendeltség XIV. Kerületi Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság

29. § (1) f) alapján

16. § 5.

Lakáscsere-szerződés alapján

16. § 6.

Lakásbérleti jogviszony megszüntetése mellett másik lakásra bérleti jogviszony létesítése

16. § 7.

Jogszabályban, jogerős bírósági- vagy hatósági határozatban előírt, valamint önkormányzati döntésen alapuló elhelyezési vagy bérbeadási kötelezettség alapján

16. § 8.

Bérlőkijelölési vagy bérlő-kiválasztási jog alapján

16. § 9.

Jogcím nélküli személyek elhelyezése érdekében történő bérbeadás

16. § 10.

Határozott időre kötött lakásbérleti szerződés meghosszabbítása

16. § 11.

A lakás korábbi tulajdonosa részére történő bérbeadás

16. § 12.

Lakásbérleti jog folytatása

16. § 13.

Megüresedett társbérleti lakrész bérbeadása

16. § 14.

Bérlőtárssá minősítés alapján

16. § 15.

A polgármester krízistámogatás során tett nyilatkozata alapján

16. § 16.

Önkormányzat intézménye, vagy gazdasági társasága rendelkezése alapján

16. § 17.

“Első fészek” hasznosításra kijelölt lakás

1. § (1)

Más jogszabály alapján”

3. melléklet a 15/2025. (IV. 25.) önkormányzati rendelethez

Az SZMSZ 2. melléklet I. pontjában foglalt táblázat a következő 1.26. ponttal egészül ki:

„1.26. végrehajtási eljárás felfüggesztésének megszüntetéséről

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV. 2.) önkormányzati rendelet 48. § (7) bekezdés.„

4. melléklet a 15/2025. (IV. 25.) önkormányzati rendelethez

Az SZMSZ 7. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat a következő 1.91. ponttal egészül ki:

„1.91. dönt a bérleti szerződés felmondásáról és a felmondás visszavonásáról.

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata tulajdonában álló lakások bérletének szabályozásáról szóló 9/2024. (IV. 2.) önkormányzati rendelet 50. §-a„