Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 15/2025. (IV. 28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat működését érintő egyes rendeletek módosításáról
Hatályos: 2025. 04. 29- 2025. 05. 02Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 15/2025. (IV. 28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat működését érintő egyes rendeletek módosításáról
[1] A rendelet célja a jogalkalmazás, a működés során szerzett tapasztalatok, valamint a gyakorlati igények alapján módosításra kerüljenek azok a rendeletek, amelyek Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának szervezeti, gazdálkodási és eljárási szabályait meghatározzák.
[2] Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében és a következőket rendeli el:
[3] Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti és származékos jogalkotó hatáskörében, az 1. § tekintetében az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ban kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a 2. § tekintetében Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva, a 3-4. § tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a), d) és f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az 5. § tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő szertartások engedélyezésének szabályairól és ezen többlet-szolgáltatásokért fizetendő díjakról szóló 1/2011. (I. 31.) önkormányzati rendelet
a) 6. § (2) bekezdésében a „Fesztiválközpontnak” szövegrész helyébe a „Győri Filharmonikus Zenekarnak” szöveg,
b) 6. § (3) bekezdésében a „Fesztiválközpont” szövegrész helyébe a „Győri Filharmonikus Zenekar” szöveg
lép.
2. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 20/2014. (IX. 12.) önkormányzati rendelet 59. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Amennyiben a licitálás visszavonására okot adó körülmény merül fel, a hirdetmény visszavonására az Önkormányzat honlapján történő közzététellel, indokolt esetben a licit megkezdése előtt, a jelenlévőkkel történő közléssel is sor kerülhet.”
3. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata költségvetésének összeállítása és végrehajtása során alkalmazandó általános gazdálkodási szabályokról szóló 35/2015. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 32/C. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A „Bálint Mihály Kulturális Program” kiadási előirányzat felhasználásának jogcímek szerinti felosztásáról, valamint az (1) bekezdés b) pontja szerinti jogcím felhasználási módjairól a Humánszolgáltatási Bizottság dönt, kivéve a Polgármesteri Hivatal kulturális feladatokat ellátó szervezeti egysége által szervezett eseményekkel kapcsolatos kiadásokról, melyek felhasználásáról a Polgármesteri Hivatal kulturális feladatokat ellátó szervezeti egységének vezetője negyedévente beszámol a Humánszolgáltatási Bizottságnak.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott jogcím pályázati úton történő felhasználása esetén a pályázat tartalmát a Humánszolgáltatási Bizottság határozza meg. A nem pályázati úton történő előirányzat-felhasználás iránt kérelmet kell benyújtani. A kérelem előterjesztéséhez alkalmazandó formanyomtatványokat a Humánszolgáltatási Bizottság határozza meg. Kérelmet az önkormányzat által fenntartott kulturális intézmény vezetője, valamint kulturális feladat ellátásához jogi személy, egyéni vállalkozó nyújthat be a Polgármesteri Hivatal kulturális feladatokat ellátó szervezeti egységéhez. A Polgármesteri Hivatal kulturális feladatokat ellátó szervezeti egysége az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott jogcím felhasználása érdekében közvetlen előterjesztést tehet a Humánszolgáltatási Bizottsághoz.”
4. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata költségvetésének összeállítása és végrehajtása során alkalmazandó általános gazdálkodási szabályokról szóló 35/2015. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 32/E. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A (2) bekezdés szerinti pályázó évente egy alkalommal kaphat támogatást, a támogatás maximális összege valamennyi pályázó esetén ötszázezer forint. Az (1) bekezdésben foglalt előirányzatból nem támogatható olyan civil szervezet, amely a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény 119. § (1) bekezdés alapján – a pályázat benyújtását megelőző 5 évben – jelölő szervezetként bejelentésre került a Nemzeti Választási Bizottságnál.”
5. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 14. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Bármely képviselő kezdeményezheti a polgármesternél benyújtva az általa elkészített írásos előterjesztés napirendre vételét. A benyújtástól számított 4 munkanapon belül a jegyző törvényességi észrevételt tesz és megküldi a polgármesternek, aki az előterjesztés eredeti benyújtásához képest 8 napon belül írásban tájékoztatja a kezdeményezőt az előterjesztés közgyűlési tárgyalásra való
a) alkalmatlanságáról, megjelölve a formai, a tartalmi hibát vagy a jegyző törvényességi észrevételét, vagy
b) alkalmasságáról és arról, hogy melyik ülésre javasolja napirendre venni az előterjesztést, mely nem lehet későbbi, mint a tájékoztató megküldése utáni első közgyűlési ülés.”
6. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a 1. melléklet szerint módosul.
7. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Az 1. § 2025. május 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 15/2025. (IV. 28.) önkormányzati rendelethez
1. A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 5. pont helyébe a következő pont lép:
„5. A fiatalokért és civil közösségekért felelős tanácsnok részt vesz az ifjúsági koncepció megalkotásában, segíti az önkormányzat és az Egyetem közös projektjeinek megvalósulását. Támogatja és elősegíti az ifjúság önszerveződését. Figyelemmel kíséri a gyermek és az ifjúsági korosztály élethelyzetét. Segíti a Városi Diákfórum Győr működését. Részt vesz Győr Megyei Jogú Város Drogstratégiájának megalkotásában és figyelemmel kíséri a városban a drog elleni küzdelem koncepciójának érvényesülését, véleményt nyilvánít a drogprevenciós területet érintő kérdésekben. Kapcsolatot tart az ifjúsági ügyek területén működő szervezetekkel, és véleményt nyilvánít Közgyűlés és a bizottságok ifjúsági területet érintő kérdéseiben, közreműködik ezen önkormányzati feladatok előkészítésében és végrehajtásában. Részt vesz a közösségi szolgálat teljesítését segítő, városi információs felület kialakításában. Ellátja az önkormányzat és a helyi civil szervezetek közötti kapcsolattartás koordinációját, elősegíti a civil szervezetek bevonását a helyi döntéshozatalba, valamint támogatja azok közösségépítő és társadalmi szerepvállalását. Részt vesz a Civil Koncepcióhoz kapcsolódó feladatok koordinálásában. Figyelemmel kíséri a városban működő civil szervezetek tevékenységét, segíti a működésüket, és kezdeményezheti az önkormányzat civil szférát érintő támogatási és fejlesztési döntéshozatalát.Közreműködik a helyi civil- és önkéntes stratégia kialakításában, valamint a civil szervezetekkel közös programok, pályázatok és egyéb együttműködések megvalósításában. Kezdeményezheti civil fórumok létrehozását, szakmai egyeztetések megszervezését, biztosítva ezzel az aktív párbeszédet az önkormányzat és a civil szféra között. Feladatainak ellátása érdekében együttműködik az önkormányzat illetékes szerveivel, intézményeivel és más érintett partnerekkel, valamint tájékoztatást kérhet és javaslatot tehet a felügyelt terület fejlődése érdekében szükséges önkormányzati döntés meghozatalára.”