Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 35/2015. (XII.18.) önkormányzati rendelete
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata költségvetésének összeállítása és végrehajtása során alkalmazandó általános gazdálkodási szabályokról
Hatályos: 2022. 03. 01Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 35/2015. (XII.18.) önkormányzati rendelete
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata költségvetésének összeállítása és végrehajtása során alkalmazandó általános gazdálkodási szabályokról
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a), d) és f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. Hatály
1. § E rendelet
2. A gazdálkodás általános alapelvei
2. § A mindenkori költségvetés végrehajtása, beleértve a költségvetés elfogadásáig történő átmeneti finanszírozást is
3. Értelmező rendelkezések
3. § E rendelet alkalmazásában
1. állományba tartozó dolgozó: az Önkormányzattal polgármesteri, alpolgármesteri és képviselői foglalkoztatási jogviszonyban álló személy, valamint az Önkormányzattal és az általa fenntartott költségvetési szervvel közszolgálati és közalkalmazotti jogviszonyban, munkajogviszonyban és közfoglalkoztatási jogviszonyban álló személy;
2. átmeneti időszak: a tárgyév január 1. napja és a tárgyévi költségvetésről szóló önkormányzati rendelet hatálybalépésének napjáig terjedő időszak, feltéve, hogy a tárgyévi költségvetésről szóló önkormányzati rendelet hatálybalépése a tárgyév január 1. napját követően történik;
3. 1díjbekérő számla: elnevezésétől függetlenül minden olyan okirat, mely tartalmát tekintve termék beszerzésére vagy szolgáltatás igénybevétele ellenértékének a teljesítést megelőzően történő megfizetését, valamint a megfizetés feltételeit tartalmazza;
4. 2egyszeri jelleggel biztosított előirányzat: az intézmény eredeti költségvetési előirányzatába véglegesen be nem épülő, adott évre szóló, konkrét kiadási jogcím finanszírozását biztosító előirányzat; valamint
5. 3előleg: minden olyan teljesített pénzügyi kifizetés, mely annak esedékessége előtt kerül megfizetésre, kivéve az elszámolási kötelezettséggel adott előleg, a munkabérelőleg, valamint a mindenkor hatályos közbeszerzésekről szóló törvény alapján kötelezően biztosítandó előleg.
6.4 önálló osztály: főosztály alá nem tartozó osztály.
A gazdálkodásra vonatkozó közös szabályok
4. A mindenkori költségvetés előirányzat-módosításával és előirányzat-átcsoportosításával összefüggő szabályok
4. § (1) A mindenkori költségvetésben megjelenő
5. § A polgármester az elemi költségvetési dokumentáció összeállítása során a jóváhagyott eredeti előirányzaton az előirányzat-változtatás miatti átvezetést végrehajthatja, és erről a Közgyűlést a költségvetési rendelet soron következő módosítása keretében tájékoztatja.
6. § A Közgyűlés a szakmai feladatellátás zavartalansága és folyamatossága érdekében, valamint a polgármester utólagos tájékoztatási kötelezettsége mellett jóváhagyja, hogy
7. § (1) A költségvetési szerv költségvetésének
8. §6 (1) Ha a költségvetési szerv megállapodás, szerződés vagy pályázat keretében az egységes rovatrend
9. § (1) A Közgyűlés az előirányzat-változtatással összefüggésben negyedévenkénti időszakokban, legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, az utolsó negyedév vonatkozásában december 31. napi hatállyal dönt költségvetési rendeletének módosításáról.
(2) A Közgyűlés döntésével az év közben megszűnő, valamint átszervezésre kerülő feladat költségvetési előirányzatát időarányosan módosítani szükséges. A módosításról a közgyűlési döntést követő 60 napon belül a Polgármesteri Hivatal szakmailag érintett szervezeti egysége vezetőjének kezdeményezésére értesítés kerül megküldésre az érintett részére.
5. Munkabér, személyi alapbér, illetmény és tiszteletdíj, valamint pénzellátás
10. § (1) A költségvetési szervnél és az Önkormányzatnál munkabér, illetmény és tiszteletdíj (a továbbiakban együtt: munkabér) fizetésére tárgyhónapot követő hónap legkésőbb 5. napján kerül sor.
(2) A költségvetési szerv és az Önkormányzat az állományába tartozó dolgozó részére személyi juttatást - a munka törvénykönyve szerint foglalkoztatott, állományba tartozó dolgozó munkabére kivételével - átutalással vagy postai kifizetési utalványon teljesíti.
11. § (1)7
(2) 8A költségvetési szerv önkormányzati támogatásának kiutalására a költségvetési szerv saját bevételének képződésére, valamint az intézmény 26/A. § (1) bekezdés alapján összeállított finanszírozási tervére figyelemmel kerülhet sor. Az önkormányzati támogatás igénybevétele az első féléves záráskor az aktuális előirányzat 60%-át, a háromnegyed éves záráskor az akkor aktuális előirányzat 75%-át nem haladhatja meg.
(3)9
(4)10
(5) A költségvetési szerv fizetési számlájának nap végi záró egyenlege az Önkormányzat számlájára átvezetésre kerül.
(6)11
(6a)12
(7)13
6. A beszerzéssel összefüggő szabályok
12. § (1) 14Az Önkormányzat a tárgyévi központi költségvetésről szóló törvényben rögzített nemzeti közbeszerzési értékhatár - kivéve a közszolgáltatói szerződésekre vonatkozó értékhatár - alatti, de bruttó 200 e Ft-ot elérő vagy azt meghaladó árubeszerzés, szolgáltatás megrendelés, építési beruházás, szolgáltatási koncesszió és építési koncesszió esetén az alábbi szabályok alkalmazandók:
a) bruttó 200 e Ft-ot elérő vagy azt meghaladó és nettó 3.000 e Ft-ot el nem érő árubeszerzés, építési beruházás, szolgáltatás megrendelés, szolgáltatási koncesszió és építési koncesszió esetén lehetőség van az arra alkalmas féltől történő közvetlen megrendelésre vagy szerződéskötésre több ajánlat bekérése nélkül,
b) nettó 3.000 e Ft-ot meghaladó, de a tárgyévi központi költségvetésről szóló törvényben rögzített nemzeti közbeszerzési értékhatárt el nem érő árubeszerzés és szolgáltatás megrendelés esetén külön beszerzési szabályzatban rögzített
ba) pályáztatás kerül lefolytatásra, legalább három pályázó felkérésével nyílt beszerzési eljárással, vagy
bb) legalább 3 ajánlat kerül bekérésre,
c) nettó 3.000 e Ft-ot meghaladó, de a tárgyévi központi költségvetésről szóló törvényben rögzített nemzeti közbeszerzési értékhatárt el nem érő építési beruházás esetén külön beszerzési szabályzatban rögzített pályáztatás kerül lefolytatásra, legalább három pályázó felkérésével vagy nyílt beszerzési eljárással,
d) nettó 3.000 e Ft-ot meghaladó, de a tárgyévi központi költségvetésről szóló törvényben rögzített nemzeti közbeszerzési értékhatárt el nem érő szolgáltatási koncesszió esetén külön beszerzési szabályzatban rögzített pályáztatás kerül lefolytatásra legalább három pályázó felkérésével vagy nyílt beszerzési eljárással és
e) nettó 3.000 e Ft-ot meghaladó, de a tárgyévi központi költségvetésről szóló törvényben rögzített nemzeti közbeszerzési értékhatárt el nem érő építési koncesszió esetén külön beszerzési szabályzatban rögzített pályáztatás kerül lefolytatásra, legalább három pályázó felkérésével vagy nyílt beszerzési eljárással.
(2) Ha az (1) bekezdésben meghatározott értékű árubeszerzés, szolgáltatás megrendelés, építési beruházás, szolgáltatási koncesszió és építési koncesszió esetén nincs mód legalább három pályázó felkérésére vagy legalább három ajánlat bekérésére, az eljáró Polgármesteri Hivatal szakmailag érintett szervezeti egysége vagy az érintett intézmény vezetője - amennyiben lehetőség van rá - előre, írásban indokolja a jelen §-ban előírt eljárástól való eltérés okát. Ennek formája a Polgármesteri Hivatal szakmailag érintett szervezeti egységének ügyintézője és vezetője, vagy az érintett intézmény vezetője és gazdasági vezetője által aláírt, szakmai indoklással alátámasztott feljegyzés, amely a kötelezettségvállalás mellé csatolandó.
7. Hitelek
13. § (1) Hitelszerződés megkötésére csak a Közgyűlés döntése alapján, a vonatkozó jogszabályi előírások betartásával kerülhet sor.
(2) Az Önkormányzat és számlavezetője között az átmeneti likviditási problémák kezelésére létrejött hitelszerződés, változatlan kondíciókkal annak lejáratakor - a hatályban lévő jogszabályi előírásokra figyelemmel - meghosszabbítható.
8. Átmenetileg szabad pénzeszközök hasznosítása
14. § (1) Az Önkormányzat számláján lévő, átmenetileg szabad pénzeszközeinek
9. Tájékoztatás tartozásállományról és egyéb adatszolgáltatás
15. § (1) Az intézmény a tárgyhónapot követő hónap 15. munkanapig - az 1. melléklet szerinti formában és tartalommal - írásban tájékoztatja a Polgármesteri Hivatal pénzügyi feladatokat ellátó szervezeti egységét a hónap utolsó napján fennálló tartozásállományról, valamint írásban jelzi a tartozás fennállásának indokát.
(2) A Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat esetében a tartozásállománnyal kapcsolatos tájékoztatást a Polgármesteri Hivatal pénzügyi feladatokat ellátó szervezeti egysége készíti el.
(3) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 5%-át vagy a 25.000 eFt-ot, és e tartozását az (1) és (2) bekezdés szerinti tájékoztatás szerint két egymást követő hónap utolsó napján nem tudja harminc nap alá szorítani, a Közgyűlés a költségvetési szervhez önkormányzati biztost rendel ki, egyúttal vizsgálatot rendelhet el a kialakult helyzet tisztázására és a felelősség megállapítására.
16. § A költségvetési szerv külön jogszabályban, valamint belső szabályzatában foglalt adatszolgáltatáson túl eleget tesz az irányító szerv eseti adatszolgáltatási igényének.
10. Az alkalmazható fizetési módok
17. § (1) A költségvetési szerv és az Önkormányzat a 10. §-ban és a (2) bekezdésben foglaltak kivételével kifizetést átutalással, postai kifizetési utalványon vagy bankkártyával teljesít.
(2) Amennyiben az (1) bekezdésben meghatározott fizetési mód nem teljesíthető, készpénzben történő kifizetésre forintban és e rendelet előírásainak figyelembevételével kerülhet sor. Külföldi kiküldetés során nem forintban felmerülő azon kiadás esetében, mely fedezetére a kiküldött elszámolási kötelezettséggel előleget nem vett fel, a felmerült és elszámolt kiadás megtérítése a felmerülés devizanemében is teljesíthető.
11. Készpénzelőleg felvétele és a pénzügyi teljesítés esetei
18. § (1) A kifizetés teljesítésére a költségvetési szervnél és az Önkormányzatnál a 19-20. §-ban meghatározott esetben vehető fel készpénz a házipénztárból.
(2) A házipénztárból felvett készpénzelőleggel a készpénzt felvevő az adott költségvetési szerv vagy az Önkormányzat mindenkor hatályos belső szabályzatában foglaltak szerint számol el.
19. § (1) Az intézmény vezetője az intézmény gazdálkodása során készpénzben teljesíthető kifizetés eseteiről belső szabályzatot készít.
(2) A Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat gazdálkodása során készpénzes kifizetés teljesíthető
a) egyéb folyó kiadás,
b) egyéb szolgáltatás költsége,
c) fizetési számlára történő készpénz visszafizetése,
d) kerekítési különbözet,
e) vásárlási előleg,
f) hajtó- és kenőanyag kiadás,
g) irodaszer, nyomtatvány költsége,
h) szakmai anyag költsége,
i) egyéb üzemeltetési, fenntartási anyag költsége,
j) reprezentációs kiadás,
k) javítási és karbantartási munkálat,
l) készlet- és kis értékű tárgyi eszköz beszerzés,
m) fizetési számlával átmenetileg nem rendelkező állományba tartozó dolgozó részére személyi juttatás kifizetés, valamint
n) külön utalványozás alapján az a)-m) pontban fel nem sorolt egyéb dologi kiadások esetén.
(3) Az Önkormányzatnál a (2) bekezdésben felsorolt eseteken kívül készpénzben történhet kifizetés
20. § A 19. § (2) és (3) bekezdésében nem szereplő jogcím esetén, a kiadás készpénzben történő kifizetésének engedélyezéséről a Polgármesteri Hivatal esetén a jegyző, az Önkormányzat esetén a polgármester mérlegelési jogkörében eljárva, írásban dönt.
Az intézményi gazdálkodással összefüggő rendelkezések
12. Az intézmény éves költségvetésének összeállítása, valamint az előirányzat-változtatás és -felhasználás
21. § (1) Az intézmény vezetője az intézmény költségvetését a Közgyűlés által elfogadott bevételi és kiadási keretszámok főösszegét betartva, a jogszabályi előírásokra figyelemmel úgy állítja össze és év közben többletbevétele terhére úgy módosítja, hogy az aktuális módosított előirányzat fedezetet biztosít az év során jelentkező kifizetésre.
(2) Az intézmény gazdálkodása során költségvetése módosított kiadási előirányzatának főösszegét, ezen belül a kiemelt előirányzatot nem lépheti túl.
(3) 15Az intézmény vezetője saját hatáskörben megváltoztathatja - az e rendeletben szabályozottakra figyelemmel - az intézmény költségvetésének kiadási és bevételi előirányzatának főszámát, továbbá saját hatáskörben előirányzat-változtatást hajthat végre a kiemelt előirányztok között, valamint a kiemelt előirányzatokon belül.
(4) 16A személyi juttatás, valamint a munkaadót terhelő járulék és szociális hozzájárulási adó kiemelt előirányzat a tárgyév október 31-ig kötött és túl nem léphető, változtatását a polgármester engedélyezi.
(4a) 17 18A személyi juttatás, valamint a munkaadót terhelő járulék és szociális hozzájárulási adó kiemelt előirányzat a tárgyév október 31-ét követően intézményi saját hatáskörben azzal a feltétellel csökkenthető, hogy az intézmény ezzel nem veszélyezteti a tárgyévben esedékes személyi juttatás, valamint a munkaadót terhelő járulék és szociális hozzájárulási adó kötelezettségei kifizetésének teljesítését, valamint az intézmény ezen jogcímen pótelőirányzati kérelem benyújtásával nem él.
(5) Az intézményi költségvetés Dologi kiadás kiemelt előirányzatában szereplő Szolgáltatási kiadások kiadáscsoport altételei közül a „Közüzemi díjak”, valamint az ezekhez kapcsolódó általános forgalmi adó kiadás aktuális módosított előirányzata intézményi saját hatáskörben tárgyév október 31-ig nem csökkenthető.
(6) Az intézményi költségvetés Dologi kiadás kiemelt előirányzatában szereplő Szolgáltatási kiadások kiadáscsoport altételei közül a „Közüzemi díjak”, valamint az ezekhez kapcsolódó általános forgalmi adó kiadás aktuális módosított előirányzata intézményi saját hatáskörben tárgyév október 31. napját követően azzal a feltétellel csökkenthető, hogy az intézmény ezzel nem veszélyezteti a tárgyévben esedékes közüzemi díjak és ehhez kapcsolódó általános forgalmi adó kötelezettségei kifizetésének teljesítését, valamint az intézmény ezen jogcímeken pótelőirányzati kérelem benyújtásával nem él.
(7) Az intézmény által
13. Többletbevétel kezelése és felhasználásának engedélyezése
22. §19 (1) Amennyiben az intézmény bevételi előirányzatán belül a
23. §20 Ha az intézmény meghatározott feladat ellátására megállapodás, szerződés vagy pályázat keretében bevételhez jut, akkor a meghatározott feladat ellátásával összefüggésben felmerült költségek elszámolásánál - a régészeti tevékenységet folytató költségvetési szerv régészeti tevékenysége kivételével - figyelembe veendő az, hogy a bevétel nyújtson fedezetet a felmerült közvetlen költség mellett az intézményüzemeltetési - és fenntartási költségeknek a meghatározott feladat ellátására jutó hányadára is.
14. Intézményi létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások
24. § (1) Az intézményi engedélyezett létszám-előirányzat kötött és túl nem léphető, változtatását a Közgyűlés engedélyezi.
(2) Az intézmény létszámzárlat elrendelése esetén az üres, valamint a megüresedő álláshelyét a polgármester írásbeli engedélye alapján töltheti be.
(3)21 Az intézmény szakmai irányítását végző, a Polgármesteri Hivatal illetékes főosztályának, önálló osztályának vezetője (a továbbiakban: szakmai irányítást végző illetékes főosztály, önálló osztály vezetője) az intézménynél a június 30-i, szeptember 30-i és december 31-i időpontban 120 napot meghaladóan üres álláshelyét felülvizsgálja, és ha indokolt, javaslatot tesz az intézményi létszámkeret csökkentésére és a kapcsolódó előirányzat elvonására.
(4) Intézménynél - polgármesteri döntés alapján - jutalom kifizetésére a mindenkor érvényes jogszabályi előírások betartása mellett és abban az esetben kerülhet sor, ha az intézmény az önkormányzati költségvetéssel szemben pótelőirányzati igénnyel nem lép fel. A kifizetésre kerülő jutalom mértéke éves szinten nem haladhatja meg a „Törvény szerinti illetmények, munkabérek” rovat eredeti előirányzatának 1/12 részét.
(5) Intézménynél rendkívüli munkaidő, készenléti és helyettesítési díj elszámolására és kifizetésére átalány alkalmazásával nem kerülhet sor. Az intézmény vezetője a rendkívüli munkaidő, készenléti és helyettesítési díj elszámolásához, valamint kifizetéséhez naprakész, általa legalább negyedévente ellenőrzött analitikus nyilvántartást vezet.
(6)22 Amennyiben az intézmény a személyi juttatással kapcsolatos törvényi kötelezettségeinek nem tesz eleget, vagy a kötelezettségét megszegi, a szakmai irányítást végző illetékes főosztály, önálló osztály vezetője az intézmény vezetőjének felelősségre vonásának kezdeményezésére tehet javaslatot a polgármesternek.
15. Az intézményi reprezentációra vonatkozó rendelkezések
25. § (1) Intézménynél a feladatellátás keretében felmerülő reprezentációs jellegű kiadás nem haladhatja meg az intézmény tárgyévet megelőző évi elemi költségvetése eredeti előirányzati főösszegének 0,5%-át.
(2) A reprezentációs keret felett - évközi nyilvántartási kötelezettség mellett - az intézmény vezetője rendelkezik, mely keret magában foglalja a kapcsolódó adó- és járulékfizetési kötelezettség fedezetét is.
16. Az intézményi gazdálkodással összefüggő egyéb rendelkezések
26. § (1) Ha jogszabály másképp nem rendelkezik, az intézmény vezetője új kötelezettséget csak úgy vállalhat, hogy az a korábban vállalt kötelezettség pénzügyi teljesítését nem veszélyeztetheti.
(2) Ha az intézmény részére az adott költségvetésben egyszeri jelleggel biztosított előirányzat, továbbá az év közben bármely jogcímen rendelkezésre bocsátott pótelőirányzat felhasználási kötöttségű, erről az intézmény - legkésőbb - a zárszámadás keretében elszámol.
(3)23 Az intézmény
26/A. §24 (1) A mindenkori költségvetésben szereplő kiadási előirányzat felhasználására, valamint bevétel realizálására az intézmény havonta, a tárgyhót megelőző hónap 24. napjáig - a személyi juttatás és a munkaadót terhelő járulék, valamint az egyéb előirányzat felhasználását elkülönítetten megjelentető - havi finanszírozási tervet készít.
(2) A finanszírozási tervben az adott hónapra jelzett önkormányzati támogatásnál, figyelemmel a 11. § (2) bekezdésben foglaltakra az intézmény többet nem használhat fel.
(3) Az adott hónapra jelzett önkormányzati támogatásnál nagyobb mértékű felhasználási igény esetén az intézmény a felhasználást megelőzően a finanszírozási tervtől való eltérést egyezteti.
(4) Az intézmény előleget
A Polgármesteri Hivatal gazdálkodásával összefüggő szabályok
27. § (1) A Polgármesteri Hivatal elemi költségvetése kiadási és bevételi előirányzata főszámának - az e rendeletben szabályozottakra figyelemmel - változtatására, az előirányzat-csoportok és kiemelt előirányzatok között, valamint a kiemelt előirányzatokon belül - a személyi juttatás és a munkaadót terhelő járulék és szociális hozzájárulási adó kiemelt előirányzatok kivételével - saját hatáskörben történő változtatására a jegyző jogosult.
(2) A Polgármesteri Hivatal gazdálkodása során a 21. § (1)-(2) bekezdésében és 26. § (1)-(2) bekezdésében foglaltak megfelelően alkalmazandóak.
(3) A polgármesteri hivatali reprezentációval kapcsolatos előírásokat az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal reprezentációról és üzleti ajándékról szóló együttes szabályzata tartalmazza. Az e célra tervezett előirányzat magában foglalja a reprezentációval összefüggő adó- és járulékfizetési kötelezettség fedezetét is.
Az önkormányzati gazdálkodással összefüggő szabályok
17. Egyes önkormányzati kiadási előirányzatok felhasználásához kapcsolódó speciális szabályok
28. § (1) A Közgyűlés
a)25 az Önkormányzat tulajdonában álló és bérüzemeltetésbe adott Győri Fürdőközpont üzemeltetésével összefüggő, Önkormányzatot megillető bérleti díj bevételt önálló bevételi előirányzatként tervezi és számolja el, valamint
b) az a) pontban foglalttal összhangban a kiadások között a nettó bérleti díjbevétellel azonos összegű felújítási, korszerűsítési és fejlesztési keretet (a továbbiakban együtt: felújítási keret) különít el a (2) bekezdésben meghatározott kiadásokra.
(2) A felújítási keret
29. § „A lakásvásárlás-, építés munkáltatói támogatása - a költségvetési körben foglalkoztatottak részére” kiadási előirányzat terhére történő támogatás nyújtásakor az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal Egységes Közszolgálati Szabályzatában, valamint a munkaviszonyban foglalkoztatottak munkavállalói szabályzatában rögzített előírások alkalmazandók.
30. § (1) Az Önkormányzat tulajdonában álló, de a közfeladata ellátására a "PANNON-VÍZ” Zrt. üzemeltetésébe adott szennyvíztisztító- és komposzttelep üzemeltetésével összefüggő éves bérleti díj nettó összegével megegyező kiadási előirányzat az önálló „Vízgazdálkodási Fejlesztési Alap” kiadási előirányzaton elkülönítésre kerül.
(2) 30A „Vízgazdálkodási Fejlesztési Alap” kiadási előirányzatról (elkülönített számláról)
31. § A GYŐR-SZOL Zrt. adatszolgáltatása alapján, eredeti kiadási előirányzatként vagy évközi előirányzat-módosításként kerül beépítésre technikai tételként az Önkormányzat költségvetésébe
a) az önkormányzati tulajdonú lakások és nem lakás céljára szolgáló bérlemények hasznosításából származó bevétel, valamint ezek üzemeltetésével és fenntartásával kapcsolatos kiadás, továbbá
b) a felszíni parkolással összefüggő bevétel és kiadás.
32. § Az Önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggésben tervezett kiadási előirányzat magában foglalja a felmerülő kiadással kapcsolatos adó- és járulékfizetési kötelezettség fedezetét is.
32/A. §33 A mindenkori költségvetési rendeletben meghatározott önkormányzati tulajdonú létesítmények felújítási, karbantartási, eszközpótlási kereteinek felhasználásáról, valamint az elkülönített előirányzatoknak az állagmegóvási, elhasználódott eszközpótlási feladat megvalósításában érintett költségvetési szerv költségvetésében történő átcsoportosításáról az adott szakterület irányítását végző polgármesteri hivatali szervezeti egység javaslata alapján összeghatárra tekintet nélkül a polgármester dönt.
18. Önkormányzati pályázatok benyújtásával és a pályázati források kezelésével összefüggő előírások
33. § (1) 34Állami és egyéb pályázati forrás elnyerése érdekében benyújtani tervezett pályázat előzetes jóváhagyásáról - az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal pályázatkezelési szabályzatában meghatározott kivétellel - a Közgyűlés vagy szerve (e §-ban a továbbiakban együtt: Közgyűlés) dönt.
(2) Állami és egyéb pályázati forrás elnyerése érdekében, közgyűlési döntés alapján benyújtásra kerülő pályázathoz szükséges saját forrás biztosítására a Közgyűlés az Önkormányzat költségvetésében pályázati önerő keretet különít el.
(3) A közgyűlési döntés alapján benyújtásra került pályázat kedvező elbírálása esetén a pályázat megvalósításához kapcsolódó, a közgyűlési döntésben rögzített mértékű saját forrás a pályázati önerő keret terhére - külön közgyűlési döntés nélkül összeghatárra tekintet nélkül polgármesteri hatáskörben - a pályázat előirányzatához átcsoportosítható.
(4) Az Önkormányzat, pályázati forrás igénybevételével megvalósítani tervezett bármely kiadási előirányzata esetében - a pályázati forrással kapcsolatos támogatási szerződés aláírásáig - csak a pályázattal összefüggésben tervezett saját forrás erejéig teljesíthet kiadást.
(5) Ha a benyújtott pályázat a Közgyűlés döntésétől eltérő feltétellel valósul meg, a polgármester
A mindenkori költségvetés elfogadásáig történő átmeneti finanszírozás szabályai
19. Kötelezettségvállalás az átmeneti időszakban
34. § (1) Az átmeneti időszakban új kötelezettség vállalására a Közgyűlés által hozott eseti döntések, valamint a (2) bekezdésben foglaltak kivételével nem kerülhet sor.
(2) Az átmeneti időszakban új kötelezettség vállalható
a) a konkrét célú pénzeszköz-átvételekkel összefüggésben, a tényleges szükségletnek megfelelően, maximum az átvett összeg erejéig, amennyiben a pénzeszköz a költségvetési szerv vagy az Önkormányzat számlájára beérkezett;
b) a nyertes pályázattal összefüggésben, az aláírt támogatási szerződésben meghatározott összeg erejéig, azzal, hogy a kötelezettségvállalás alapján kifizetésre a tárgyévben csak a tárgyévre realizálható pályázati támogatás erejéig kerülhet sor;
c)35 36a Településfejlesztési és Városstratégiai Főosztály által kezelt kiadási jogcímek esetében
ca) amennyiben azok a tárgyévet megelőző évi költségvetésben szerepelnek, és a kötelezettség vállalása az átmeneti időszakra esik vagy közbeszerzési, pályáztatási eljárásuk az átmeneti időszakban fejeződik be, maximum a tárgyévet megelőző évi előirányzat-maradvány erejéig;
cb) amennyiben azok a Közgyűlés által a tárgyévre előzetesen vállalásra kerültek, ha ez a feladat megvalósítása érdekében az átmeneti időszak alatt indokolt és
cc) fejlesztésekkel, beruházásokkal kapcsolatos tervezési jogcímekkel összefüggésben összesen maximum bruttó 75 millió Ft, városstratégiai tervezésekkel összefüggésben összesen maximum bruttó 10 millió Ft erejéig;
d) központilag kezelt kiadások esetében
da) a folyamatos működés biztosításához szükséges kiadásokra, maximum a tárgyévet megelőző évi költségvetés eredeti előirányzatának 1/12-ed része erejéig időarányosan és havonta;
db) ha azok az iparosított technológiával épült lakóépületek energiatakarékos korszerűsítése, felújítása, valamint a távfűtéssel ellátott lakóépületek fűtéskorszerűsítése pályázati rendszer nyertes pályázataival függnek össze, maximum - épületenként - az önkormányzati saját rész erejéig és
dc) ha azok vagyonkezelési, vagyonigazgatási feladatokkal összefüggő kiadásokkal kapcsolatban merülnek fel, a Közgyűlés eseti döntésének megfelelően; és
e) a lakásgazdálkodással összefüggő kiadások esetében, amennyiben azok a tárgyévet megelőző évi költségvetésben szerepelnek, maximum a tárgyévet megelőző évi eredeti előirányzat 1/12-ed része erejéig időarányosan és havonta;
f) a költségvetési szerv működtetésének biztosításához szükséges kiadásokra, maximum a tárgyévet megelőző évi költségvetés eredeti előirányzatának 1/12-ed része erejéig időarányosan és havonta;
g) 37a kulturális, sport és városmarketing feladatkörben eljáró szervezeti egysége által kezelt kiadási jogcím esetében;
h)38
i) a Győrben működő és tárgyévet megelőző évben eredeti kiadási előirányzattal rendelkező nemzetiségi önkormányzatok esetében havonta és időarányosan a polgármester hatáskörében megkötött pénzeszköz-átadási megállapodásban megjelölt támogatás összegének 1/12 erejéig, valamint
j) a Győrben működő, de a tárgyévet megelőző évben eredeti kiadási előirányzattal nem rendelkező nemzetiségi önkormányzat esetében havonta legfeljebb 200.000,- Ft erejéig.
20. Kifizetések teljesítése az átmeneti időszakban
35. § (1) Az átmeneti időszakban kifizetés teljesítésére abban az esetben kerülhet sor, ha
a) a kifizetést megalapozó, a tárgyévet megelőző évben vagy korábban keletkezett kötelezettségből eredő fizetési határidő az átmeneti időszakra esik;
b) a kifizetéssel érintett kiadási jogcím a tárgyévet megelőző év eredeti költségvetésében szerepelt, maximum a tárgyévet megelőző évi kiadási jogcím eredeti előirányzatának 1/12-ed része erejéig időarányosan és havonta;
c) a kifizetéssel érintett kiadási jogcím a tárgyévet megelőző év eredeti költségvetésében nem szerepelt, a kiadási jogcím év közbeni megnyitásakor a kiadási jogcímre első alkalommal biztosított kiadási előirányzat 1/12-ed része erejéig időarányosan és havonta, vagy
d) a kifizetést jelen rendelet 34. §-a alapozza meg, legfeljebb az ott meghatározott mértékig.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon felül teljesíthető kifizetés
a) az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társasága, valamint feladatellátási megállapodáson alapuló kötelezettségvállalás esetében, ha a kifizetés a részükre történő támogatások átadása során merül fel, valamint
b) az állami adóhatóság részére a felmerülő adó-, járulék-, vám- és illetékfizetési kötelezettség mértékéig.
21. Intézményfinanszírozás, bevételek és kiadások teljesítése az átmeneti időszakban
36. § Az intézmény folyamatos működésének biztosításához szükséges intézményfinanszírozás igénybevételére legfeljebb az intézmény tárgyévet megelőző évi költségvetésében szereplő önkormányzati támogatás eredeti előirányzatának 1/12-ed része erejéig időarányosan és havonta kerülhet sor.
37. § (1) A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert és a költségvetési szervek vezetőit, hogy az Önkormányzat tárgyévi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotásáig - a jelen fejezetben szabályozott keretek között - az Önkormányzat és a költségvetési szervek bevételeit folytatólagosan beszedje, valamint kiadásait teljesítse.
(2) Az átmeneti időszak alatt beszedett bevételek és a teljesített kiadások az Önkormányzat tárgyévi költségvetéséről szóló önkormányzati rendeletbe beillesztendők.
Záró rendelkezések
38. § Jelen rendelet 2016. január 1. napján lép hatályba.
39. § (1) Jelen rendelet a hatálybalépése előtt keletkezett jogviszonyokra is alkalmazandó.
(2) Jelen rendelet hatálybalépésének napján az Önkormányzat által fenntartott intézmény vezetője az intézmény gazdálkodása során készpénzben teljesíthető kifizetés eseteiről jelen rendelet hatályba lépését követő 60 napon belül belső szabályzatot készít.
(3) A 11. § (6a) bekezdése
40. §39
41. §40
Módosította a 24/2016. (X. 19.) Önk. R. 2. § (1) bekezdése. Hatályos: 2016. október 20-tól.
Módosította a 24/2016. (X. 19.) Önk. Rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos: 2016. október 20-tól.
Kiegészítette a 24/2016. (X. 19.) Önk. Rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos: 2016. október 20-tól.
A 3. § 6. pontját a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 5/2022. (II. 22.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.
Módosította a 2/2016. (II. 26.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos: 2016. február 27-től.
A rendelet szövegét a 23/2018 (IX. 21.) önkormányzati rendelet 1 §-a módosította. Hatályos: 2018. 09. 22-től
Hatályon kívül helyezte a 25/2020. (VI. 26.) önkormányzati rendelet 12. §-a. Hatálytalan: 2020. június 27-től
A rendelet szövegét a 25/2020. (VI. 26.) önkormányzati rendelet 6. §-a módosította. Hatályos: 2020. június 27-től
Hatályon kívül helyezte a 25/2020. (VI. 26.) önkormányzati rendelet 12. §-a. Hatálytalan: 2020. június 27-től
Hatályon kívül helyezte a 25/2020. (VI. 26.) önkormányzati rendelet 12. §-a. Hatálytalan: 2020. június 27-től
Hatályon kívül helyezte a 25/2020. (VI. 26.) önkormányzati rendelet 12. §-a. Hatálytalan: 2020. június 27-től
Hatályon kívül helyezte a 25/2020. (VI. 26.) önkormányzati rendelet 12. §-a. Hatálytalan: 2020. június 27-től
Hatályon kívül helyezte a 25/2020. (VI. 26.) önkormányzati rendelet 12. §-a. Hatálytalan: 2020. június 27-től
A rendelet szövegét a 32/2020. (IX. 29.) önkormányzati rendelet 3. §-a módosította. Hatályos: 2020. október 1-jétől
Módosította a 2/2016. (II. 26.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos: 2016. február 27-től.
Módosította a 2/2016. (II. 26.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos: 2016. február 27-től.
Kiegészítette a 2/2016. (II. 26.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos: 2016. február 27-től.
Módosította a 28/2016. (XII. 21.) önkormányzati rendelet 5. §. Hatályos: 2016. december 22-től.
A rendelet szövegét a 23/2018 (IX. 21.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2018. szeptember 22-től
A rendelet szövegét a 23/2018. (IX. 21.) önkormányzati rendelet 3 §-a módosította. Hatályos: 2018. szeptember 22-től
A 24. § (3) bekezdése a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 5/2022. (II. 22.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 24. § (6) bekezdése a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 5/2022. (II. 22.) önkormányzati rendelete 7. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 26. § (3) bekezdés záró szövegrésze a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 5/2022. (II. 22.) önkormányzati rendelete 7. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A rendelet szövegét a 25/2020. (VI. 26.) önkormányzati rendelet 6. §-a módosította. Hatályos: 2020. június 27-től
Módosította a 2/2016. (II. 26.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdése. Hatályos: 2016. február 27-től.
A 28. § (2) bekezdés b) pontja a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 33/2021. (X. 26.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 28. § (2) bekezdés c) pontja a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 33/2021. (X. 26.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 28. § (2) bekezdés d) pontját a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 33/2021. (X. 26.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.
A 28. § (3) bekezdése a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 33/2021. (X. 26.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 24/2016. (X. 19.) Önk. Rendelet. 2. § (2) bekezdése. Hatályos: 2016. október 20-tól.
A 30. § (3) bekezdése a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 33/2021. (X. 26.) önkormányzati rendelete 3. §-a szerint módosított szöveg.
Kiegészítette a 24/2016. (X. 19.) Önk. Rendelet. 2. § (2) bekezdése. Hatályos: 2016. október 20-tól.
Kiegészítette a 9/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelet 14. §. Hatályos: 2018. február 24-től.
Módosította a 9/2016. (IV. 29.) önk. rend. 5. § (5) bekezdés. Hatályos: 2016. április 30-tól.
A 34. § (2) bekezdés c) pont nyitó szövegrésze a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 5/2022. (II. 22.) önkormányzati rendelete 7. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A rendelet szövegét a 32/2020. (IX. 29.) önkormányzati rendelet 5. §-a módosította. Hatályos: 2020. október 1-jétől
A rendelet szövegét a 6/2019. (III. 29.) önkormányzati rendelet 5. §-a módosította. Hatályos: 2019. március 30-tól
Hatályon kívül helyezte a 32/2020. (IX. 29.) önkormányzati rendelet 7. §-a. Hatálytalan: 2020. október 1-jétől
Hatályon kívül helyezve: 2010. CXXX. törvény 12. § alapján. Hatálytalan: 2016. I. 2-től.
Hatályon kívül helyezve: 2010. CXXX. törvény 12. § alapján. Hatálytalan: 2016. I. 2-től.