Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 17/2025. (VI. 3.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat működését érintő egyes rendeletek módosításáról

Hatályos: 2025. 06. 04- 2025. 06. 05

Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 17/2025. (VI. 3.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat működését érintő egyes rendeletek módosításáról

2025.06.04.

[1] A rendelet célja a jogalkalmazás, a működés során szerzett tapasztalatok, valamint a gyakorlati igények alapján módosításra kerüljenek azok a rendeletek, amelyek Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának szervezeti, működési, gazdálkodási és eljárási szabályait meghatározzák.

[2] Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti és származékos jogalkotó hatáskörében a következőket rendeli el: Az 1. § tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, A 2. § tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, A 3-5. §-ok tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva, A 6-7. § tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a), d) és f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Az 8. § tekintetében Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 36. § (2) bekezdésében és 42. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, A 9-25. §-ok tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

1. § A fizető-parkolóhelyek üzemeltetésének és használatának szabályairól szóló 17/2013. (IV. 18.) önkormányzati rendelet 8/B. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„8/B. § A IV. és V. övezet kivételével valamennyi övezet fizető-parkolóhelyére szóló rendszámhoz kötött háziorvosi bérlet váltható a Győr Megyei Jogú Város közigazgatási területén egészségügyi alapellátást nyújtó, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel szerződésben lévő háziorvos, valamint praxisonként egy fő asszisztens részére a rendelet 2. melléklet 8. alcímében meghatározott áron.”

2. § (1) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről, átadásáról, valamint önkormányzati forrás átadásáról szóló 42/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 9. §-a a következő (2b) bekezdéssel egészül ki:

„(2b) Amennyiben a támogatói döntés meghozatalának időpontja későbbi, mint a felhasználás időpontja, akkor a folyósítási feltételekre - értékhatártól függetlenül - a megállapodásban foglaltak az irányadók.”

(2) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről, átadásáról, valamint önkormányzati forrás átadásáról szóló 42/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 9. § (10) bekezdése a következő o) ponttal egészül ki:

(Az Önkormányzat költségvetéséből)

„o) Praxiskezdési támogatás" című kiadási előirányzat terhére”

(a jelen §-ban foglalt folyósítási feltételek, felhasználási és elszámolási határidők nem alkalmazandók, helyettük a megállapodás az irányadó.)

3. § (1) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 20/2014. (IX. 12.) önkormányzati rendelet 30. § (1) bekezdés l) és m) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A Közgyűlés dönt)

„l) a társaság által gazdálkodó szervezet alapításáról vagy megszüntetéséről,
m) a társaság által gazdálkodó szervezetben való részesedés megszerzéséről vagy átruházásáról, valamint”

(2) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 20/2014. (IX. 12.) önkormányzati rendelet 30. § (1) bekezdése a következő n) ponttal egészül ki:

(A Közgyűlés dönt)

„n) a számviteli törvény szerinti éves beszámoló elfogadásáról és az adózott eredmény felhasználásáról.”

4. § (1) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 20/2014. (IX. 12.) önkormányzati rendelet 32. § (1) bekezdés k) és l) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A Közgyűlés dönt)

„k) a társaság által gazdálkodó szervezet alapításáról vagy megszüntetéséről,
l) a társaság által gazdálkodó szervezetben való részesedés megszerzéséről vagy átruházásáról, valamint”

(2) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 20/2014. (IX. 12.) önkormányzati rendelet 32. § (1) bekezdése a következő m) ponttal egészül ki:

(A Közgyűlés dönt)

„m) a számviteli törvény szerinti éves beszámoló elfogadásáról és az adózott eredmény felhasználásáról.”

5. § Hatályát veszti a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának vagyonáról és a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 20/2014. (IX. 12.) önkormányzati rendelet

6. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata költségvetésének összeállítása és végrehajtása során alkalmazandó általános gazdálkodási szabályokról szóló 35/2015. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az intézmény létszámzárlat elrendelése esetén az üres, valamint a megüresedő álláshelyét a szociális, gyermekjóléti, köznevelési intézmények esetében a polgármester, egyéb intézmények esetében a Közigazgatási és Pénzügyi Bizottság döntése alapján töltheti be.”

7. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata költségvetésének összeállítása és végrehajtása során alkalmazandó általános gazdálkodási szabályokról szóló 35/2015. (XII. 18.) önkormányzati rendelet 32/E. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A „Czuczor Gergely Civil és Egyházi Program” kiadási előirányzat felhasználására pályázatot kell benyújtani. A pályázat tartalmát a Humánszolgáltatási Bizottság határozza meg. Pályázó lehet az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény szerinti győri székhellyel rendelkező, vagy tevékenységét Győrben kifejtő civil szervezet, valamint a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló 2011. évi CCVI. törvény szerinti győri székhelyű vagy Győr közigazgatási területén működő egyházi szervezetek, belső egyházi jogi személyek és egyházi intézmények.”

8. § (1) Az önkormányzati tulajdonú helyiségek bérletéről szóló 19/2022. (VIII. 16.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A helyiségre vonatkozó tulajdonosi jogokat Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése (a továbbiakban: Közgyűlés), vagy a Közgyűlés tulajdonosi jogokat gyakorló bizottsága (a továbbiakban: Bizottság) vagy a polgármester gyakorolja.”

(2) Az önkormányzati tulajdonú helyiségek bérletéről szóló 19/2022. (VIII. 16.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése a következő b) ponttal egészül ki:

[E rendelet szempontjából a tulajdonosi jogkör gyakorlója (a továbbiakban: tulajdonos):]

„b) a 4. § (1)-(2), a 7. § (1), a 8. § (1), (3) valamint a 10. § (1) bekezdése tekintetében a Bizottság,”

(3) Az önkormányzati tulajdonú helyiségek bérletéről szóló 19/2022. (VIII. 16.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[E rendelet szempontjából a tulajdonosi jogkör gyakorlója (a továbbiakban: tulajdonos):]

„c) minden más esetben a polgármester.”

9. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 8. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) A polgármester az önkormányzati ügyek intézése érdekében – szükség szerint – egyeztető értekezletet hívhat össze a frakcióvezető, a bizottsági elnök, az érintett tanácsnok, valamint a jegyző és az aljegyző meghívásával.”

10. § (1) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az előterjesztés elsődlegesen írásban kerül a Közgyűlés elé. Kivételesen a Közgyűlésen szóbeli előterjesztést tehet a bizottság, a bizottság által felkért 13. § (3) bekezdése szerinti szerv vagy személy, valamint a tanácsnok. Rendelettervezet szóbeli előterjesztésben nem terjeszthető a Közgyűlés elé.”

(2) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 14. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Közgyűlési döntést igénylő esetben írásos előterjesztés csak a hatáskörrel rendelkező bizottság véleményezése után kerülhet közgyűlési tárgyalásra. ”

11. § (1) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 23. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester saját, vagy képviselői javaslat alapján az ülés vezetése során jogosult)

„c) a vitát a 31. § (1) bekezdésben foglaltaknak megfelelően lezárni,”

(2) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Ha az (1) bekezdés d) vagy e) pont szerint az ülés elnapolásra kerül, a polgármester kihirdeti, hogy a Közgyűlés az ülését mikor és hol folytatja, melynek időpontja nem lehet későbbi, mint az elnapolástól számított 7. nap. Elnapolt ülésen a napirend nem kerül ismételt elfogadásra, a megkezdett ülés napirendje folytatólagos. Kivételesen - minősített többséggel - az elnapolt ülés napirendjére új napirendi pont is felvehető. Az elnapolt ülés ismételten nem napolható el.”

12. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„24. § A polgármester köteles az ülés rendjének fenntartásáról gondoskodni. Ennek biztosítása érdekében jogosult

a) figyelmeztetni az előadót, ha az írásos előterjesztést ismétli, vagy a tárgytól eltér, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén a szót megvonni,

b) figyelmeztetni a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt témától, nem a bejelentkezésnek megfelelő hozzászólást tesz, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén a szót megvonni,

c) figyelmeztetni a hozzászólót, ha a hozzászólásával más személyét sértő megfogalmazást használ, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén a szót megvonni,

d) rendre utasítani azt, aki a Közgyűléshez méltatlan magatartást tanúsít,

e) ismételt rendzavarás esetén a rendbontót - kivéve az önkormányzati képviselőt - a terem elhagyására utasítani vagy a teremből kivezettetni.”

13. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 25. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A 25. § (1) bekezdése szerint javasolt napirendről napirendi pontot legfeljebb két alkalommal vehet le a Közgyűlés. A napirend elfogadását követően az ülésen új napirendi pont felvehető, a felvett napirendi pont levehető, a felvett napirendi pont későbbi ülésre halasztható – azzal, hogy napirendi pont legfeljebb két alkalommal vehető le a napirendről, valamint halasztható későbbi ülésre – vagy a felvett napirendi pont sorrendje módosítható, mely esetén a Közgyűlés az új napirend felvételéről, a felvett napirendi pont levételéről, a felvett napirendi pont későbbi ülésre halasztásáról vagy a napirend sorrendjének módosításáról minősített többséggel határoz. Későbbi ülésre való halasztásról már megkezdett napirend tárgyalásakor is dönthet a Közgyűlés, mely során – ha mód van rá – az ülés időpontját is meghatározza. A levett napirendi pont a következő rendes Közgyűlésen tárgyalandó. ”

14. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„26. § (1) Bármely képviselő a polgármesternél írásban vagy a Közgyűlés ülésén szóban indítványt tehet valamely önkormányzati döntést igénylő ügy előkészítésére vagy szabályozására vonatkozó előterjesztés elkészítésére (a továbbiakban: képviselői indítvány).

(2) A képviselői indítvány célja, hogy az abban felvetett ügy tárgyában a Polgármesteri Hivatal – szükség esetén külső szerv vagy személy bevonásával – érdemi írásos előterjesztést készítsen és a Közgyűlés vagy a hatáskörrel rendelkező bizottság elé terjessze.

(3) A képviselői indítvány napirendre tűzéséről a Közgyűlés a napirendre vonatkozó módosító indítványok között vita nélkül határoz. Elfogadása esetén a polgármester köteles gondoskodni az előterjesztés elkészítéséről, és annak a következő rendes ülésre történő beterjesztéséről, vagy indokolt esetben a képviselővel egyeztetett későbbi ülésre való ütemezéséről.

(4) A polgármester gondoskodik arról, hogy az előterjesztés elkészítése során a képviselő indítványát figyelembe vegyék, és annak előkészítéséről a Polgármesteri Hivatal szakmai támogatást biztosítson.

(5) Az elkészített előterjesztés tartalmazza az ügy indokolását, jogi és pénzügyi hatásait, valamint szükség esetén a végrehajtás ütemezésére és felelőseire vonatkozó javaslatot.”

15. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 29. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző, a frakcióvezető, a bizottságok elnökei, a frakcióvezető által vezérszónoknak kijelölt képviselő, és az adott napirendi pontban érintett tanácsnok időkorlát nélkül teheti fel a kérdését, teheti meg hozzászólását, a képviselői és az egyéb tanácskozási joggal résztvevő hozzászólásának időtartama maximum 4 perc.”

16. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 31. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A vita lezárása esetén minden képviselő, aki a vitát lezáró szavazást megelőzően már bejelentkezett hozzászólásra – a bejelentkezés sorrendjében –, jogosult azt megtartani.”

17. § (1) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 46. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A jegyzőkönyv a felvett hangfelvétel alapján - a (2a) bekezdésben meghatározott kiegészítéssel - az Mötv.-ben meghatározott tartalommal készül.”

(2) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 46. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

„(2a) A jegyzőkönyv név szerint tartalmazza a szavazás eredményét. ”

18. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 52. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A fogadóóra elsődlegesen az érintett lakosság lakóterületén kerül megtartásra. Az önkormányzati képviselők számára a fogadóórák megtartásához az önkormányzati fenntartású intézmények – előzetes egyeztetés alapján – térítésmentesen biztosítanak helyiséget.”

19. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 56. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

„(2a) A tanácsnok írásban véleményezi a feladatkörébe tartozó előterjesztést, mely vélemény nem feltétele az előterjesztés bizottsági, közgyűlési tárgyalásának. ”

20. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 63. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A bizottság ülését az elnök összehívja, ha azt a Közgyűlés, a polgármester vagy a bizottsági tagok több mint 1/4-e – a napirend megjelölése mellett – kezdeményezi.”

21. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 68. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„68. § Az elnökén keresztül valamennyi bizottság jogosult a szakmai feladatai ellátásához szükséges információkat a Polgármesteri Hivatal illetékes szervezeti egysége vezetőjétől megkérni, valamint a Közgyűlés féléves munkatervére javaslatot tenni.”

22. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 72. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A polgármester minden hónap első szerdáján előre egyeztetett időpontban ügyfélfogadást tart.”

23. § A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 73. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Közgyűlés a tagjai közül 2 fő főállású alpolgármestert választhat. Az alpolgármester a polgármester irányításával végzi munkáját.”

24. § (1) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

25. § Hatályát veszti a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet

26. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 17/2025. (VI. 3.) önkormányzati rendelethez

A polgármester feladat- és hatásköre

1. A polgármester terjeszti a Közgyűlés elé:

1.1. az önkormányzat gazdasági programját,

1.2. a költségvetés koncepcióját,

1.3. a költségvetésre vonatkozó rendelet tervezetét,

1.4. a költségvetés végrehajtásáról szóló rendelet tervezetét,

1.5. az árak és díjak megállapítására vonatkozó javaslatot,

1.6. melyek előterjesztésére kizárólag a bizottság, valamint a tanácsnok jogosult, feltéve, hogy megfelelő időben nem terjeszti elő.

2. A Közgyűlés a következő hatásköreit ruházza át a polgármesterre:

2.1. az Önkormányzat vagy a Közgyűlés képviseletében eljárva a helyi közösségi közlekedés állami támogatásának igényléséhez szükséges döntés meghozatalát, valamennyi szükséges eljárási cselekmény elvégzését, intézkedés, nyilatkozat megtételét,

2.2. a helyi földbizottság állásfoglalása elleni kifogás elbírálását,

2.3. a helyi önkormányzati költségvetési szerv belső ellenőrzési tervének jóváhagyását, módosítását,

2.4. a költségvetésben szereplő kiadási jogcímek előirányzatai között havi 40 millió Ft értékhatárt meg nem haladó előirányzat-változtatást,

2.5. az év közben kapott előirányzat-módosítást, amennyiben az előirányzat biztosítása a költségvetési törvényhez kapcsolódik,

2.6. a mindenkori költségvetési rendeletben, a Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata költségvetésének összeállítása és végrehajtása során alkalmazandó általános gazdálkodási szabályokról szóló önkormányzati rendeletben, az államháztartáson kívüli forrás átvételéről, átadásáról, valamint önkormányzati forrás átadásáról szóló, továbbá a behajthatatlan követeléssel kapcsolatos eljárásról, valamint a követelés elengedéseinek eseteiről és módjáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott döntési hatáskörök az abban meghatározottak szerint,

2.7. az önkormányzati tulajdonú lakások bérletéről, valamint a lakásvásárlás és -építés támogatásáról, továbbá a lakóépületek energiatakarékos felújításának támogatásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskört,

2.8. a szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályzásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatásköröket,

2.9. az önkormányzati elismerések alapításáról szóló rendeletben meghatározott hatásköröket,

2.10. Győr város nevének és jelképeinek használati rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatásköröket,

2.11. a Közgyűlés által elfogadott TOP Plusz Városfejlesztési Programban szereplő pályázatok benyújtásával kapcsolatos döntés meghozatala, a pályázatokkal kapcsolatos minden szükséges eljárási cselekmény, nyilatkozat megtétele,

2.12. az Önkormányzat nevében kötendő – a Közgyűlés át nem ruházható hatáskörébe nem tartozó – együttműködési vagy bármilyen más megállapodás, szerződés, két- vagy többoldalú nyilatkozat megkötését, aláírását, az Önkormányzat vagy a Közgyűlés nevében – a Közgyűlés át nem ruházható hatáskörébe nem tartozó – bármilyen egyoldalú nyilatkozat megtételét, vélemény, egyetértés, állásfoglalás stb. megadását, döntés meghozatalát, igazolás kiadását.”

2. melléklet a 17/2025. (VI. 3.) önkormányzati rendelethez

1. A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 1. pont helyébe a következő pont lép:

„1. A városüzemeltetést felügyelő tanácsnok a városüzemeltetési feladatok hatékony ellátása és a jelentkező problémák megoldása érdekében figyelemmel kíséri és koordinálja a városüzemeltetést érintő kérdéseket. Közreműködik a feladatkörébe tartozó önkormányzati feladatok végrehajtásában. Figyelemmel kíséri a városfenntartási, városüzemeltetési, közszolgáltatási feladatok ellátását és azokat érintően javaslatot tesz. Kapcsolatot tart a városüzemeltetési feladatokat ellátó szervezetekkel. Figyelemmel kíséri a közösségi terek (parkok, játszóterek stb.) állapotát, a városüzemeltetési és városfejlesztési feladatok Polgármesteri Hivatal, vagy más szervezetek általi ellátását; az Önkormányzat városüzemeltetési és városfejlesztési feladatait, valamint a feladatkörét érintő koncepciók megvalósulását. Kapcsolatot tart a városüzemeltetési feladatokat ellátó önkormányzati intézmények és az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok vezetőjével, a városüzemeltetési és városfejlesztési feladatokat ellátó szervekkel, a városüzemeltetés és városfejlesztés területén tevékenykedő civil szervezetekkel. Adatokat kérhet és ellenőrizheti a feladat ellátásában résztvevőket és a döntésre jogosult részére javaslatot tehet a felügyelt területtel kapcsolatos önkormányzati döntés meghozatalára.”

2. A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 2. pont helyébe a következő pont lép:

„2. A kulturális tanácsnok felelős a kulturális területet felügyeletéért, a város kulturális értékeinek megtartásáért és fejlesztése érdekében koordinálja a kulturális rendezvényekkel kapcsolatos tevékenységeket. Kapcsolatot tart a közművelődési, közgyűjteményi, kulturális, művészeti feladatokat ellátó önkormányzati fenntartású intézményekkel, és nem önkormányzati fenntartású szervezetekkel. Figyelemmel kíséri a közművelődési, közgyűjteményi, kulturális, művészeti intézmények feladatellátását, működési feltételeinek fennállását. Felügyeli a városi rendezvények összehangolását és támogatja a rendezvények lakosság felé történő népszerűsítését. Tájékoztatást kérhet és javaslatot tehet a felügyelt területtel kapcsolatos önkormányzati döntés meghozatalára.”

3. A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 3. pont helyébe a következő pont lép:

„3. A sportért és egyetemi kapcsolatokért felelős tanácsnok a város sportéletének fejlődése érdekében folytatja tevékenységét. Kapcsolatot tart a városban működő sportszervezetekkel, valamint a sport területén hatáskörrel rendelkező állami szervekkel, köztestületekkel és sportszövetségekkel, összehangolja és koordinálja a munkájukat. Javaslatot tehet a terület fejlődése érdekét szolgáló önkormányzati döntés meghozatalára. Együttműködik a Humánszolgáltatási Bizottsággal a város sportkoncepciójának előkészítésében, az abban megfogalmazott feladatok végrehajtásában. Feladata a Széchenyi István Egyetemmel való együttműködés erősítése, ennek érdekében kapcsolatot tart Egyetemmel, annak szerveivel és az Egyetem fejlesztésért és működtetéséért felelős állami és alapítványi szervvel. Véleményt nyilvánít a sportszervezeteket érintő kérdésekben, közreműködik ezen önkormányzati feladatok előkészítésében, meghatározásában és végrehajtásában, elősegíti a kapcsolat kialakítását, a kapcsolattartást. Részt vehet az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal által megrendezésre kerülő sportesemények, rendezvények és programok kidolgozásában, valamint lebonyolításában. Tájékoztatást kérhet az Önkormányzat, annak intézményei, vagy gazdasági társasága által rendezett sport területtel kapcsolatos rendezvény, esemény és program szervezéséről, lebonyolításával kapcsolatban.”