Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (IV. 24.) önkormányzati rendelete

Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2024. (XI.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 05. 01- 2025. 05. 02

Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2025. (IV. 24.) önkormányzati rendelete

Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2024. (XI.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.05.01.

[1] A szabályozás célja a Képviselő-testület által egy esélyegyenlőségi ügyekért felelős tanácsnoki tisztség létrehozása, valamint a rendelet 7. melléklettel történő kiegészítése, illetve egyéb technikai módosítások átvezetése.

[2] Hajdúböszörmény Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 47. § (4) bekezdésében, valamint az 58. § (4) bekezdés e) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testületének Jogi, Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Fenntarthatósági Bizottsága, a Pénzügyi, Gazdasági, Városfejlesztési és Mezőgazdasági Bizottsága, az Egészségügyi, Szociális, Ifjúsági és Családügyi Bizottsága, a Köznevelési, Kulturális, Turisztikai és Sport Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § A Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 27. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az ülésvezető az ülést az alábbi sorrend figyelembevételével vezeti:)

„f) napirendi pontok tárgyalása napirendi pontonként az alábbiak szerint:
fa) az előterjesztés szóbeli kiegészítése lehetőségének biztosítása;
fb) a napirendi pontot tárgyaló bizottságok véleményének ismertetése;
fc) az előterjesztés vitára bocsátása;
fd) jelentkezések alapján az ülésen tanácskozási joggal, valamint állampolgári jog alapján történő felszólalási lehetőség biztosítása;
fe) az előterjesztőnek az fb)-fd) pontok szerinti felszólalásokra reagálási, a jegyzőnek törvényességi észrevételezési lehetőség biztosítása;
ff) a határozat-tervezet szövegének megállapítása, majd szavazásra bocsátása;”

2. § A Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 32. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A rendes ülés napirendjében nem szereplő jelentős és halaszthatatlan ügyben – a felszólalás tárgyát és okát megjelölve – bármelyik Képviselő az ülésvezetőtől írásban, a polgarmester@hajduboszormeny.hu e-mailcímre eljuttatva, az ülést megelőző napon legfeljebb 16.00 óráig, engedélyt kérhet a napirend előtti felszólalásra. A napirend előtti felszólalás engedélyezéséről az ülésvezető dönt.

(2) Amennyiben az ülésvezető a napirend előtti felszólalást nem engedélyezi, a képviselő a napirend előtti felszólalási igényéről az ülés megnyitását követően, de a 27. § (2) bekezdés d) pontja szerinti döntést megelőzően ügyrendi felszólalás keretében kérheti a képviselő-testülettől a napirend előtti felszólalás engedélyezését. A napirend előtti felszólalás engedélyezéséről a képviselő-testület vita nélkül dönt.”

3. § A Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 64. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„64. § A képviselő-testület a polgármester, az alpolgármester, vagy bármelyik képviselő javaslatára a képviselők közül tanácsnokot választhat, aki felügyeli a képviselő-testület által a tanácsnok hatáskörébe rendelt önkormányzati feladatok ellátását. A tanácsnok nevét és az általa felügyelt ügyek felsorolását a rendelet 7. melléklete tartalmazza.”

4. § A Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 67. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A jegyzői és aljegyzői tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén:)

„b) minden egyéb feladatot a Polgármesteri Hivatal Gazdálkodási Osztályának vezetője”

(látja el.)

5. § A Hajdúböszörmény Város Önkormányzata Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2024. (XI. 28.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 7. melléklettel egészül ki.

6. § Ez a rendelet 2025. május 1-jén lép hatályba.

Hajdúböszörmény, 2025. április 24.

Göröghné Bocskai Éva
polgármester

Hajdúböszörmény Város Jegyzője nevében:
Dr. Lajter Zoltán aljegyző

1. melléklet a 16/2025. (IV. 24.) önkormányzati rendelethez