Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2025. (IX. 30.) önkormányzati rendelete

az önkormányzati támogatások és az államháztartáson kívüli források átvételének rendjéről

Hatályos: 2025. 11. 02

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2025. (IX. 30.) önkormányzati rendelete

az önkormányzati támogatások és az államháztartáson kívüli források átvételének rendjéről

2025.11.02.

[1] Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának Képviselő-testülete elismeri és támogatja azt a tevékenységet, amelyet az önszerveződő közösségek és egyéb államháztartáson belüli vagy kívüli együttműködő partnerek az önkormányzati feladatok megvalósítása, a Kerület fejlesztése és élhetőbbé tétele, a környezetvédelem, a lakosság művelődése, oktatása, egészségvédelme, sportolása, a kultúra, a hagyományok és az egyházi élet ápolása, az arra rászorulók támogatása, az esélyegyenlőség megteremtése, valamint a lakosság közéletbe és helyi közösségépítésbe való bevonása érdekében végeznek, ennek szellemében a pénz formájában nyújtott önkormányzati támogatások nyújtásának, felhasználásának, elszámolásának és ellenőrzésének, valamint az államháztartáson kívüli források átvételének világos, átlátható szabályozási kereteit, eljárásrendjét meghatározza.

[2] Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Értelmező rendelkezések

1. § E rendelet alkalmazásában:

a) pénzeszköz: a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 31. §-a szerinti pénzeszköz,

b) önkormányzati támogatás: Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) költségvetéséből ellenérték nélkül, államháztartáson belüli vagy kívüli jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet, továbbá természetes személy számára pénz formájában nyújtott juttatás,

c) pénzeszközátvétel: az Önkormányzat költségvetése javára államháztartáson kívüli forrásból ellenérték nélkül, pénz formájában kapott juttatás,

d) civil szervezet: az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civil tv.) szerinti civil szervezet,

e) támogatói okirat: az Önkormányzat nevében az arra jogosult részéről önkormányzati támogatás nyújtására irányuló egyoldalú jognyilatkozat, amely tartalmazza a támogatási szerződés minden elemét.

2. A rendelet hatálya

2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed – a (2) bekezdésben foglaltak kivételével – minden, az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek, valamint természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek (a továbbiakban együtt: Kedvezményezett) között önkormányzati támogatás vagy pénzeszközátvétel tárgyában létrejött jogviszonyra.

(2) E rendelet hatálya nem terjed ki

a) a szociális támogatás keretében nyújtott juttatásokra,

b) az Önkormányzat által odaítélt és folyósított ösztöndíjakra,

c) az Önkormányzat fenntartásában működő intézményekben és az Önkormányzat egészségügyi feladatát ellátó egészségügyi szolgáltatóknál dolgozók számára biztosított juttatásokra,

d) az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek részére céljelleggel, elszámolási kötelezettséggel nyújtott irányító szervi támogatásra,

e) a határon túli szervezetek vagy személyek számára nyújtott juttatásra,

f) az Önkormányzat által nyújtott lakáscélú kamatmentes kölcsönökre,

g) olyan támogatásra, amely az Önkormányzattal közfeladat ellátására kötött megállapodás alapján kerül kifizetésre a támogatott részére, és az elszámolás szabályait a közszolgáltatási szerződés tartalmazza,

h) az Önkormányzat által humanitárius segélyként, adományként nyújtott támogatásokra, és

i) az Önkormányzat által megkötött ellátási szerződésekre, életjáradéki szerződésekre, az ennek keretében járadék formájában nyújtott juttatásokra.

(3) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek saját költségvetésükből támogatást nem nyújthatnak.

II. Fejezet

Önkormányzati támogatások

3. Az önkormányzati támogatásokkal kapcsolatos általános rendelkezések

3. § (1) Az Önkormányzat költségvetése terhére önkormányzati támogatás támogatói okirattal vagy támogatási szerződéssel, jogszabály vagy egyedi döntés (a továbbiakban: támogatási döntés) alapján, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül nyújtható. Nem minősül egyedi döntés alapján nyújtott támogatásnak, ha a támogatás nyújtásának minden feltételét jogszabály meghatározza és a támogatási döntés meghozatala során a döntéshozónak mérlegelési joga nincs.

(2) Az önkormányzati támogatás igénybevétele

a) utólagos elszámolás melletti előfinanszírozás vagy

b) beszámolást követő utófinanszírozás

formájában történhet.

(3) Az önkormányzati támogatás folyósítása történhet egy összegben vagy részletekben, időarányosan vagy teljesítésarányosan.

(4) A Képviselő-testület vagy a Polgármester az önkormányzati érdek figyelembevételével dönthet úgy, hogy az önkormányzati támogatás kifizetését meghatározott saját forrás vagy egyéb forrásból juttatott támogatás meglétéhez köti. Ez esetben a Kedvezményezettnek a saját forrás vagy egyéb forrásból juttatott támogatás meglétéről a támogatási jogviszony létrejöttét megelőzően írásban nyilatkoznia kell.

(5) Ugyanazon célra különböző önkormányzati forrásokból önkormányzati támogatás egyidejűleg nem nyújtható.

(6) Az önkormányzati támogatással kapcsolatos adatok közérdekű adatnak minősülnek, melynek értelmében az Önkormányzatot az irányadó jogszabályokban előírt nyilvántartási, adatszolgáltatási és közzétételi kötelezettség terheli,

4. A támogatási jogviszony létrejötte és a támogatás kifizetése

4. § (1) Ha a támogatási döntés a támogatás biztosításának módjáról másképp nem rendelkezik, támogatói okiratot kell kibocsátani az alábbiak esetében:

a) pályázati úton nyújtott önkormányzati támogatások,

b) a beszámolást követően utófinanszírozással nyújtott támogatások,

c) államháztartáson belülre nyújtott önkormányzati támogatások,

d) az Önkormányzat 100%-os tulajdonában álló gazdasági társaságok, valamint a saját alapítású alapítványok számára nyújtott önkormányzati támogatások.

(2) Támogatói okirat esetén az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 48/A. § (2) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.

5. § (1) Az önkormányzati támogatás iránti kérelmet az 1. melléklet szerinti Támogatási igénylőlapon a Budapest Főváros XI. Kerület Újbudai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) támogatást előkészítő szervezeti egységének vezetőjéhez (a továbbiakban: Előkészítő) kell benyújtani. Pályázat esetén a részletes feltételeket a pályázati kiírás tartalmazza.

(2) Önkormányzati támogatás iránti kérelem és pályázat (együtt: támogatási igény) esetén egyaránt szükséges csatolni a támogatási igényhez az Áht. 48/B. §-a szerinti összeférhetetlenségről, továbbá az európai uniós versenyjogi szempontból vállalkozásnak minősülésről, valamint a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Átláthatósági tv.) szerinti összeférhetetlenség és érintettség fennállásáról vagy hiányáról a 2. melléklet szerinti nyilatkozatot is, mely a támogatás odaítélésének feltétele.

(3) Csak az a civil szervezet kaphat önkormányzati támogatást, amely a jóváhagyásra jogosult testület által elfogadott beszámolóját, valamint közhasznúsági mellékletét – kötelező könyvvizsgálat esetén a könyvvizsgálói záradékot vagy a záradék megadásának elutasítását is tartalmazó független könyvvizsgálói jelentéssel együtt – a Civil tv. 30. § (1) bekezdésében foglalt kötelezettségének eleget téve törvényes határidőn belül letétbe helyezte, és amelynek megtörténtét a 3. melléklet szerint nyilatkozatban kijelentette.

(4) Nem ítélhető meg támogatás a lejárt esedékességű, 60 napon túl meg nem fizetett köztartozással rendelkezők számára – a köztartozás megfizetéséig –, valamint a csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás alatt álló szervezetek részére. Az erről szóló nyilatkozat a támogatói okirat kibocsátásának feltétele, támogatási szerződés esetében pedig a szerződés aláírásával egyidejűleg kell a Kedvezményezettnek a 4. melléklet szerint megtennie. A Kedvezményezett kötelezettséget vállal arra, hogy a nyilatkozatban foglalt adatokban bekövetkezett változásokról haladéktalanul tájékoztatja az Előkészítőt. Az Önkormányzat a pályázati kiírásban szerepeltetheti a támogatás odaítélésének feltételeként – a 4. melléklet szerinti nyilatkozat helyett – a köztartozás mentességről szóló 60 napnál nem régebbi dátumú igazolás csatolását.

(5) Nem részesíthető a tárgyévben önkormányzati támogatásban az igénylő, ha

a) a támogatási igényben valótlan, vagy megtévesztő adatot szolgáltatott,

b) a támogatási igény nem tartalmazza az e rendelet szerinti adatokat,

c) az előző évben kapott támogatással nem, vagy nem megfelelően számolt el és a támogatási összeget nem fizette vissza,

d) az előző évben kapott támogatást előzetes hozzájárulás nélkül a támogatási céltól eltérően használta fel,

e) a hiánypótlást határidőre nem teljesítette,

f) vele szemben az Áltáthatósági tv. 6. §-ban meghatározott összeférhetetlenség áll fenn,

g) az Áht. 48/B. §-a alapján nem lehet támogatási jogviszonyban kedvezményezett, vagy

h) az e rendeletben vagy pályázati kiírásban meghatározott nyilatkozatokat nem teszi meg, vagy nyilatkozatát visszavonja.

6. § (1) Az egyedi támogatás iránti kérelmet az Előkészítő készíti elő döntéshozatalra az Önkormányzat Képviselő-testületének (a továbbiakban: Képviselő-testület) vagy a Polgármesternek. A döntésnek tartalmaznia kell a Kedvezményezett nevét, a támogatás összegét, a támogatás célját és a kifizetés módját (elő- vagy utófinanszírozás). A döntést megelőzően a Pénzügyi és Költségvetési Igazgatóság (a továbbiakban: PKI) nyilatkozik a költségvetési fedezet rendelkezésre állásáról. A támogatási kérelemnek akkor lehet helyt adni, ha a költségvetési fedezet rendelkezésre áll vagy előirányzat-módosítással biztosítható.

(2) Az önkormányzati támogatás az Önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletének előírásaival összhangban, bizottsági feladatkörbe utalt tárgykör esetében a támogatás tárgya szerinti szakmai bizottság (a továbbiakban: Szakbizottság) javaslata alapján, a Képviselő-testület határozata vagy a Polgármester írásba foglalt döntése alapján nyújtható. Alapítvány támogatásáról kizárólagos hatáskörben a Képviselő-testület dönt, egyebekben a Polgármester jogosult dönteni a támogatások odaítéléséről. A Kedvezményezettet a támogatási döntés meghozatalától számított 15 napon belül értesíteni kell a támogatási döntésről.

(3) Az Önkormányzat legkésőbb a támogatási döntéstől számított 45 napon belül a Kedvezményezettel támogatási szerződést köt vagy részére támogatói okiratot bocsát ki. A támogatási szerződésnek, valamint a támogatói okiratnak tartalmaznia kell legalább

a) a támogatás célját,

b) a támogatás összegét,

c) a támogatás kifizetésének módját, ütemezését, részletekben történő folyósítás esetén az egyes finanszírozási időszakokat a Kedvezményezett által benyújtott és elfogadott költségterv alapján,

d) a megvalósítás helyét,

e) a támogatási cél megvalósításának határidejét (a továbbiakban: támogatási időszak),

f) a teljesítés és az elszámolás határidejét, módját, valamint az ellenőrzéssel kapcsolatos szabályokat,

g) a jogosulatlanul igénybe vett támogatás jogkövetkezményeit, visszafizetésének rendjét,

h) a támogatással kapcsolatos iratok, valamint a támogatás felhasználását alátámasztó bizonylatok teljes körű megőrzésének határidejét,

i) a támogatási szerződés, támogatói okirat módosításának szabályait,

j) a támogatási cél megvalósításában részt vevő egyéb szerv vagy szervezet bevonásának lehetőségét, a részt vevő egyéb szerv vagy szervezet által megvalósítható tevékenységeket,

k) a támogatási szerződés felmondásának, az attól történő elállás esetköreit, és

l) a támogatott tevékenység során előállt dolog vagy beszerzett tárgyi eszköz értékesítésére, elidegenítésére vonatkozó legkorábbi időpontot.

(4) A támogatási szerződéshez, támogatói okirathoz szükséges mellékelni a támogatási jogviszony létrejöttéhez szükséges nyilatkozatokat, valamint az 5. melléklet szerinti támogatási elszámoló lap kitöltetlen példányát. Előfinanszírozás esetén a támogatási szerződéshez, támogatói okirathoz csatolni kell a Kedvezményezett valamennyi – jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető – fizetési számlájára vonatkozó, az Önkormányzat javára szóló beszedési megbízás benyújtására jogosító, visszavonásig érvényes – a Kedvezményezett bankszámla-vezető pénzintézete által leigazolt – felhatalmazó levél eredeti példányát is.

7. § (1) Visszafizetési kötelezettséggel nyújtott támogatás esetében az önkormányzati támogatás csak támogatási szerződésbe foglaltan nyújtható. A támogatási szerződésnek a 6. § (3) bekezdésben foglaltakon túlmenően tartalmaznia kell a visszafizetés határidejét, módját, és megfelelő biztosítékot kell kikötni a visszafizetés biztosítására.

(2) Visszafizetési kötelezettséggel nyújtott támogatás esetén a visszafizetés biztosítására biztosíték lehet

a) a Kedvezményezett valamennyi, jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető fizetési számlájára vonatkozó, az Önkormányzat javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozata – a pénzügyi fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás esetére a követelés legfeljebb harmincöt napra való sorba állítására vonatkozó rendelkezéssel együtt –, vagy

b) bármely olyan eszköz – így különösen zálogjog kikötése, bankgarancia, óvadék –, amely biztosítja, hogy az Önkormányzat a támogatás visszafizetésére vonatkozó igényét maradéktalanul, a lehető legrövidebb időn belül eredményesen tudja érvényesíteni.

8. § (1) Nem fizethető ki az önkormányzati támogatás, vagy a megítélt támogatás kifizetését fel kell függeszteni, ha a Kedvezményezett

a) egy korábbi támogatási szerződéssel összefüggésben benyújtott lejárt határidejű elszámolása még nem került elfogadásra, vagy

b) elszámolási vagy visszafizetési késedelemben van.

(2) A megítélt önkormányzati támogatás nem fizethető ki a lejárt esedékességű, 60 napon túl meg nem fizetett köztartozással rendelkezők számára – a köztartozás megfizetéséig –, valamint a csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás alatt álló szervezetek részére. Amennyiben az 5. § (4) bekezdés szerinti köztartozás mentességről szóló igazolás a támogatás kifizetésének esedékességekor már 60 napnál régebbi, a Kedvezményezettnek az igazolást újból be kell nyújtania.

5. Az önkormányzati támogatások felhasználása, támogatási szerződés, támogatói okirat módosítása

9. § (1) A Kedvezményezett a kapott támogatási összeget kizárólag a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban megjelölt célokra fordíthatja, és azt csak akkor adhatja tovább támogatásként más szervezet által lebonyolított feladat ellátásához, ha a támogatási szerződés vagy támogatói okirat erről kifejezetten rendelkezik. A továbbadási tilalom alól kivételt képeznek az Önkormányzat saját alapítású alapítványai, 100%-os tulajdonú gazdasági társaságai a létesítő okiratukban meghatározott tevékenységükkel kapcsolatban, valamint az Önkormányzat által támogatásban részesített helyi nemzetiségi önkormányzatok a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény szerinti feladataik tekintetében.

(2) A Kedvezményezett köteles a számára juttatott közpénzeket hatékonyan, költségtakarékosan felhasználni.

(3) A támogatási összeget kizárólag abban az esetben lehet személyi jellegű ráfordításra és hozzá kapcsolódó járulékra felhasználni, amennyiben erről a támogatási szerződés vagy támogatói okirat kifejezetten rendelkezik, az összeg pontos megjelölésével.

(4) A kapott támogatási összegből a személyi jövedelemadóról szóló törvény értelmező rendelkezése szerinti reprezentációs célú kiadások nem teljesíthetők. Ez alól egyedi esetben a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban el lehet térni a kiadási cél és összeg pontos megjelölésével.

(5) A kapott támogatás támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban meghatározott részét lehet a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerinti csekély értékű ajándékra fordítani.

(6) Működési célra kapott támogatásból 100 000 forint összeget meghaladó beszerzési értékű tárgyi eszköz nem vásárolható, nem számolható el, az kizárólag fejlesztési célra adott támogatásból szerezhető be. Az értékhatár szempontjából az általános forgalmi adót is tartalmazó (bruttó) beszerzési értéket kell figyelembe venni.

10. § (1) A Kedvezményezett – különösen indokolt esetben – egy alkalommal kérheti a támogatási időszak, és ezzel összefüggésben az elszámolási határidő meghosszabbítását, amely

a) legfeljebb 90 nap lehet

aa) előfinanszírozással nyújtott támogatás és

ab) 500 000 forintot meg nem haladó összegű, utófinanszírozással nyújtott támogatás esetében, vagy

b) legfeljebb egy év lehet utófinanszírozással nyújtott 500 000 forintot meghaladó összegű támogatás esetében.

(2) A meghosszabbítás iránti kérelmet írásban kell benyújtani legkésőbb a támogatási időszak utolsó napjáig.

(3) Amennyiben a támogatási szerződés vagy támogatói okirat a támogatás összegén belül az egyes elszámolható költségek jogcímeit és az elszámolható költségek keretösszegeit is meghatározza – a támogatás céljának, a támogatási összegnek, az elszámolható költségek jogcímeinek, a támogatás megvalósítása helyének és az elszámolás módjának változatlansága mellett – a Kedvezményezett ezeket a tényleges felhasználás során a túllépéssel nem érintett keretösszegek terhére 15%-os mértékig szerződés módosítása nélkül is túllépheti. Az e mértéket meghaladó eltérés esetén a Kedvezményezett köteles kezdeményezni a támogatási szerződés vagy támogatói okirat módosítását.

(4) Pályázati úton nyújtott támogatás esetében a támogatási célt, a támogatás összegét és az elszámolható költségek jogcímeit érintő módosítás nem kezdeményezhető.

(5) Egyedi támogatási kérelem alapján nyújtott támogatás esetében a támogatási célt, a támogatás összegét, az elszámolható költségek jogcímeit, a támogatás megvalósításának helyét és az elszámolás módját érintő módosítást a Kedvezményezett írásbeli kérelemben kezdeményezhet.

(6) A támogatási szerződés vagy támogatói okirat módosítására irányuló kérelem legkésőbb a támogatási időszak utolsó napig nyújtható be, amelyről a Polgármester, alapítvány részére nyújtott támogatás esetén a Képviselő-testület dönt. Hozzájáruló döntés esetén a támogatási szerződést vagy támogatói okiratot módosítani kell.

11. § (1) A támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban foglaltak megszegése esetén a Pénzügyi és Költségvetési Bizottság (a továbbiakban: PKB) javaslata alapján a Képviselő-testület a Kedvezményezettet legfeljebb öt évre kizárhatja az Önkormányzat által biztosított támogatási lehetőségekből.

(2) A támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban foglaltak súlyos megszegésének minősül

a) a támogatás összegének a támogatási szerződésben, támogatói okiratban foglaltaktól eltérő felhasználása,

b) a vállalt feladatok ellátásának azonnali és indokolatlan megszüntetése,

c) valótlan adatok, tények, körülmények közlése,

d) az elszámolási kötelezettség megszegése,

e) az ellenőrzés akadályozása, vagy

f) a jogszabályokban foglaltak, a szakmai követelmények, a nyilvántartási kötelezettségek, valamint – ismételt felszólítást követően – az előírt tájékoztatási kötelezettségek elmulasztása.

(3) A támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban foglaltak súlyos megszegése esetén a PKB javaslata alapján a Képviselő-testület dönthet úgy, hogy a támogatási szerződést azonnali hatállyal felmondja, a támogatói okiratot haladéktalanul visszavonja. Ebben az esetben a Kedvezményezett köteles a támogatás teljes összegét késedelmi kamattal növelten, a felmondást követően haladéktalanul visszafizetni.

6. Az önkormányzati támogatások elszámolása, beszámolás

12. § (1) Az önkormányzati támogatás összegének felhasználásáról a Kedvezményezettnek – részletekben történő kifizetés esetén is – a támogatási cél megvalósulását követő 30 napon belül kell elszámolást benyújtania az Önkormányzat felé. Az önkormányzati támogatás elszámolását az Előkészítő részére kell benyújtani.

(2) Az elszámolásnak tartalmaznia kell:

a) az 5. melléklet szerinti támogatási elszámoló lapot (amelyen a későbbiekben a szakmai és pénzügyi igazolás is történik),

b) a kitűzött célok megvalósulását bemutató szöveges szakmai beszámolót,

c) a támogatás felhasználását igazoló, a támogatás terhére záradékolt számlák és egyéb számviteli bizonylatok másolatát,

d) a támogatási cél érdekében kötött szerződések, megrendelések másolatát és

e) a kifizetésekről szóló bizonylatok másolatait.

(3) A támogatás elszámolásának részletes szabályait a támogatási szerződés vagy támogatói okirat tartalmazza.

(4) Ha a Kedvezményezett részére önrész megléte is előírásra került, akkor a Kedvezményezettnek a támogatással és az önerő teljes összegével el kell számolnia.

7. Számadási kötelezettség teljesítésének és a felhasználás jogszerűségének ellenőrzése

13. § (1) Az Előkészítő nyilvántartást vezet a nyújtott támogatásokról és figyelemmel kíséri az elszámolási határidőket. Az Előkészítő a támogatás megítélésétől a támogatási elszámolás leadásáig folyamatosan, szükség szerint egyeztet a Kedvezményezettel annak érdekében, hogy segítse a támogatási összeg szerződés szerinti felhasználását. Az Előkészítő az egyeztetésekről feljegyzéseket készít.

(2) Amennyiben a Kedvezményezett nem tudja teljesíteni a támogatási jogviszonyból eredő kötelezettségeit, erről haladéktalanul köteles az Előkészítőt értesíteni és köteles a támogatás teljes vagy részösszegét 15 napon belül visszautalni az Önkormányzat részére, valamint az értesítéstől számított 60 napon belül pénzügyi elszámolást készíteni. Az elszámolási határidő lejártát megelőzően önként teljesített visszafizetési kötelezettséget késedelmi kamat nem terheli.

(3) Az Előkészítő a hozzá benyújtott elszámolások támogatási célnak megfelelő felhasználását az elszámolás benyújtásától számított 30 napon belül ellenőrzi, melynek során legfeljebb 8 napos határidővel hiánypótlásra szólíthatja fel a Kedvezményezettet.

(4) Az Előkészítő bizottsági feladatkörbe utalt tárgykör esetében az elszámolást a Szakbizottság elé terjeszti. A Szakbizottság 45 napon belül szakmai szempontból megvizsgálja és véleményezi az elszámolás megfelelőségét és erről döntést hoz.

(5) Bizottsági feladatkörbe nem utalt tárgykör esetében az Előkészítő igazolja az elszámolás szakmai megfelelőségét a (3) bekezdés szerinti ellenőrzés lezárulását követő 15 napon belül.

(6) A Szakbizottság vagy az Előkészítő a döntését követően az elszámolást a PKI-hoz továbbítja pénzügyi megfelelőség vizsgálata céljából.

(7) A PKI 30 napon belül megvizsgálja az elszámolás pénzügyi megfelelőségét, melynek során legfeljebb 8 napos határidővel hiánypótlásra szólíthatja fel a Kedvezményezettet.

14. § (1) 500 000 forintot meg nem haladó összegű támogatások esetén, amennyiben a Kedvezményezett elszámolása pénzügyileg megfelelő, a PKI azt írásban jóváhagyja, melyről tájékoztatja az Előkészítőt és a PKB-t. A PKB határozatában dönthet bármely elszámolás ellenőrzéséről. A PKB határozatában bármely elszámolás esetében dönthet úgy, hogy az elszámolást kéri ellenőrzésre beterjeszteni.

(2) 500 000 forintot meg nem haladó összegű támogatások esetén, amennyiben a Kedvezményezett elszámolása pénzügyileg nem megfelelő, a PKI - az Előkészítő tájékoztatása mellett - a PKB felé továbbítja az elszámolást döntéshozatal céljából. A PKB 45 napon belül megvizsgálja az elszámolás pénzügyi megfelelőségét és erről döntést hoz. A PKB a Kedvezményezettet 8 napos határidővel hiánypótlásra szólíthatja fel. A PKB dönthet úgy, hogy az elszámolást

a) részben elfogadja,

b) teljesen elfogadja vagy

c) elutasítja.

(3) 500 000 forintot meghaladó összegű támogatások esetén a PKB a PKI előterjesztése alapján a pénzügyi tárgyú jogszabályok figyelembevételével 45 napon belül megvizsgálja az elszámolást és erről döntést hoz. A PKB a Kedvezményezettet 8 napos határidővel hiánypótlásra szólíthatja fel. A PKB a (2) bekezdés szerinti döntéseket hozhat.

(4) Az elutasított elszámolásokról hozott határozatban a PKB felszólítja a Kedvezményezettet, hogy a teljes támogatási összeget, vagy annak el nem fogadott részére eső támogatási összeget, késedelmi kamatokkal növelve az Önkormányzat részére 15 napon belül fizesse vissza.

(5) A PKB határozatait a PKI megküldi a Kedvezményezett és az Előkészítő részére.

(6) Amennyiben a Kedvezményezett a határozattal nem ért egyet, a Képviselő-testülethez fordulhat. A Képviselő-testület határozatában kérheti, hogy a PKB az elszámolást ismételten tűzze napirendjére és a Kedvezményezett kérelmében előadott indokok mérlegelésével hozzon a tárgyban új határozatot.

III. Fejezet

Pénzeszközátvétel

15. § (1) Pénzeszköz átvételénél minden esetben meg kell vizsgálni az átvétel következményeként az Önkormányzatnál esetlegesen felmerülő kiadásokat.

(2) Az Önkormányzat részére pénzeszköz átvételéről

a) 5 000 000 forintot meg nem haladó összeg esetében a Polgármester,

b) 5 000 000 forintot meghaladó összegű pénzeszköz esetében a Képviselő-testület dönt.

(3) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv pénzeszköz átvételét a (2) bekezdés a) pontja szerinti összeg esetében a Polgármester, a (2) bekezdés b) pontja szerinti összeg esetében a Képviselő-testület engedélyezi.

(4) A pénzeszközátvétel részletes szabályait megállapodásban, szerződésben vagy támogatói okiratban kell rögzíteni.

IV. Fejezet

Záró rendelkezések

16. §1

17. § Ez a rendelet 2025. november 1-jén lép hatályba.

1

A 16. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.