Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 07. 01- 2025. 07. 02

Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.07.01.

[1] E rendelet megalkotásának célja a Fejér Vármegyei Kormányhivatal törvényességi ellenőrzése során összeállított módszertani útmutatónak megfelelően Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendeletének a felülvizsgálata.

[2] Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelete 30. § (4) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § (1) Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: rendelet) 3. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(8) Külföldi önkormányzattal hivatalos kapcsolat felvétele, valamint további együttműködési megállapodás megkötése a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.”

„(8a) Mór városa az alábbi településekkel létesített testvérvárosi kapcsolatot:

a) 1990-ben a németországi Freudenberg városával;

b) 2005-ben az olaszországi Valdobbiadene városával;

c) 2009-ben a romániai Nyárádszereda városával;

d) 2016-ban a lengyelországi Wolsztyn városával.”

(3) A rendelet 3. § (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(11) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.mor.hu, ahol az önkormányzat tevékenységéhez kapcsolódóan az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény szerinti általános közzétételi listában meghatározott adatok közzétételre kerülnek.”

2. § (1) A rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg. Az önkormányzat képviseletét a polgármester – akadályoztatása esetén az alpolgármesterek a polgármester által meghatározott munkamegosztás szerint, a tisztségek egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke – látja el.”

„(1a) Tartós akadályoztatásnak minősül az egybefüggő 30 napot meghaladó távollét.”

3. § (1) A rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az ülések helye általában a Városháza Tanácsterme, azonban a képviselő-testületi működés nyilvánosságának biztosítását figyelembe véve, az ülés olyan más helyszínre is összehívható, amely a választópolgárok számára aránytalan teher nélkül elérhető.”

„(5a) Tartós akadályoztatásnak minősül az egybefüggő 30 napot meghaladó távollét.”

„(1a) Tartós akadályoztatásnak minősül az egybefüggő 30 napot meghaladó távollét.”

5. § (1) A rendelet 31. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A kihirdetetett rendeleteket az állampolgárok a 28. §-ban előírt módon a 3. § (11) bekezdésben meghatározott honlap elérési útján, valamint a Nemzeti Jogszabálytár honlapjáról (www.njt.hu) is megismerhetik.”

(2) A rendelet 31. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A jegyző feladata, hogy az önkormányzati rendeletek hatályosulását, alkalmazását, a vonatkozó jogszabályok változását figyelemmel kísérje és az alapján - szükség szerint- javaslatot tegyen a módosításukra, hatályon kívül helyezésükre, vagy új rendelet megalkotására. Ennek során a jegyző a jogalkotásról szóló törvényben meghatározottak szerint lefolytatott utólagos hatásvizsgálat keretében, a várt és tényleges hatások összevetésével megvizsgálja, hogy a rendelet alkalmas-e a célzott joghatás kiváltására és megfelelően szolgálja-e a jogalkotó szándékát.”

„(6) A képviselő-testület elé kizárólag a Pénzügyi Bizottság nyújthat be előterjesztést az alábbi ügyekben:

a) a polgármester, a nem képviselő bizottsági tagok és a települési képviselők vagyonnyilatkozata,

b) az Mötv. 37. §-ában és 38. § (5) bekezdésében meghatározott összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárás,

c) a polgármester jutalma,

d) a polgármester cafetéria-juttatása.”

7. § A rendelet 37. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Több bizottság feladatkörét érintő előterjesztés véleményezésére összevont bizottsági ülés is tartható, de ez esetben is a bizottsági ülések összehívása, a bizottságok határozathozatala és az ülés jegyzőkönyvezése külön-külön történik. Az összevont bizottsági ülés ténye, és hogy mely másik bizottsággal került az együttes ülés megtartásra, a bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvben kerül feltüntetésre.”

8. § (1) A rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A rendelet a 2. melléklet szerinti 8. melléklettel egészül ki.

10. § Ez a rendelet 2025. július 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez

1. Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelete 1. mellékletében foglalt táblázat 88. sora helyébe a következő rendelkezés lép:

1

(A

B

C

D)

2

a településkép védelmével kapcsolatos önkormányzati hatáskörök

a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 97. §-a

a településkép alakításáról és védelméről szóló 45/2017. (XII.14.) önkormányzati rendelet 33/A §-a

Polgármester

2. melléklet a 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez

A Móri Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése

1. Jegyző

2. Aljegyző

3. Önkormányzati Iroda

4. Városfejlesztési és -üzemeltetési Iroda

4.1. Közterület-felügyelet

4.2. Városfejlesztési és -üzemeltetési csoport

5. Pénzügyi Iroda

5.1. Pénzügyi csoport

5.2. Adócsoport

6. Közigazgatási és Szociális Iroda

7. Humánügyi Iroda”