Epöl Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (VIII. 26.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XII.1.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 08. 27- 2025. 08. 28

Epöl Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (VIII. 26.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XII.1.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.08.27.

[1] Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011 évi CLXXXIX törvényben foglaltaknak való megfelelés érdekében szükségessé vált Epöl Község Önkormányzata Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelet módosítása.

[2] Epöl Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Epöl Község Önkormányzat képviselő-testületének az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XII.1.) önkormányzati rendelete13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a Vagyonellenőrző Bizottság elnöke (továbbiakban együtt: levezető elnök) hívja össze és vezeti a képviselő- testületi ülést.”

2. § Az Epöl Község Önkormányzat képviselő-testületének az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2019. (XII.1.) önkormányzati rendelete a következő 41/A. §-sal egészül ki:

„41/A. § (1) Amennyiben a képviselő-testület határozatképtelenség, vagy határozathozatal hiánya miatt, két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester a vagyongazdálkodásáról szóló rendeletben foglalt vagyonhasznosítási ügyben, - ide nem értve a vagyon értékesítését, megterhelését, -, tulajdonosi hozzájárulások kérdésében döntést hozhat.

(2) A polgármester, a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban:

a) a felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben

b) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtása esetén, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár.

c) az önkormányzati vagyon megóvása, vagyoni hátrány elkerülése érdekében szükséges, valamint élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítás miatt intézkedést kell tenni.”

3. § Ez a rendelet 2025. augusztus 27-én lép hatályba.

Mészáros István
polgármester

Elődné Lukács Erzsébet
jegyző