Nagyszénás Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (II. 19.) önkormányzati rendelete

Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 02. 20- 2025. 02. 21

Nagyszénás Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (II. 19.) önkormányzati rendelete

Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.02.20.

[1] Nagyszénás Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete a Szervezeti és Működési Szabályzattal a helyi sajátosságok figyelembevételével alakítja a testületi, az irányítási és az ellenőrzési munkát.

[2] Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Előterjesztésnek minősül a polgármester, a képviselők, a képviselő-testület bizottsága, a jegyző és az önkormányzati intézmény vezetője által előzetesen javasolt rendelettervezet, határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.”

(2) A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 4. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indoklásával – legkésőbb az ülésen, a napirendi pontok elfogadása előtt, írásban nyújtható be. Sürgősségi indítványt nyújthat be a polgármester, az alpolgármester, a bizottságok elnökei, a képviselő és a jegyző.”

2. § A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A képviselő-testület ülésére a képviselőkön és a jegyzőn kívül meg kell hívni:

a) adott napirendi pontra vonatkozó tanácskozási joggal: az Orosházi Járási Hivatal vezetőjét, a Nagyszénási Polgármesteri Hivatal pénzügyi csoportvezetőjét, a Gondozási Központ Nagyszénás intézményvezetőjét, a Nagyszénási Önkormányzati Óvoda intézményvezetőjét, a Nagyszénási Czabán Samu Általános Iskola intézményvezetőjét, a Nagyszénási Kulturális Központ Kft. ügyvezetőjét, az érintett társadalmi szervezetek képviselőjét, a pártok helyi vezetőit és az egyházak képviselőit;

b) azon személyeket, akiknek az ülésen való részvételét a polgármester szükségesnek tartja.”

3. § A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Zárt ülést a képviselő-testület az Mötv.-ben meghatározott esetekben a polgármester, a képviselők és a jegyző javaslatára minősített többséggel rendelhet el a napirend elfogadásakor.”

4. § (1) A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 8. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A vita során módosító indítványt tehetnek a képviselők és a jegyző.”

(2) A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 8. § (8) és (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(8) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő és a jegyző a módosító indítványt, a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(9) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha bármely javaslat törvényességét illetően észrevételt kívánnak tenni.”

5. § A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület ülésén a képviselő a polgármestertől, az alpolgármestertől, az önkormányzati bizottságok elnökeitől és a jegyzőtől önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet (interpellálhat).”

6. § A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 17. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert és a jegyzőt.”

7. § A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 22. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamban – a jegyzői feladatokat a titkárságvezető látja el.”

8. § A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 24. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A rendeletalkotást kezdeményezheti:)

„c) jegyző.”

9. § A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az önkormányzati rendeletalkotás tervezetének előkészítése az ügyrendi bizottság és a jegyző feladata. A tervezet elkészítéséhez a képviselő-testület szakértőt kérhet fel, vagy ideiglenes bizottságot hozhat létre.”

10. § (1) A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 3. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

11. § Hatályát veszti a Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 22. § (2)–(4) bekezdése.

12. § Ez a rendelet 2025. február 20-án lép hatályba.

1. melléklet az 5/2025. (II. 19.) önkormányzati rendelethez

1. A Nagyszénás Nagyközség Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI.20.) önkormányzati rendelet 3. mellékletében foglalt táblázat „Nagyszénás Nagyközség jegyzője, aljegyzője” sora helyébe a következő rendelkezés lép:

Nagyszénás Nagyközség jegyzője

kétévente

2. melléklet az 5/2025. (II. 19.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet