Sajókápolna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (IX. 16.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2019.(XI. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 09. 18- 2025. 09. 19Sajókápolna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (IX. 16.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2019.(XI. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Sajókápolna Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi közügyek intézését és a képviselő-testület szervezetének és működésének részleteit, a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.
[2] Sajókápolna Község Önkormányzatának Képviselő-testülete erre figyelemmel az Alapörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő. ”
2. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület a munkarend szerinti hónap második keddi napján testületi ülést tart.”
3. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 33. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az előterjesztett, illetve a vitában elhangzott minden egyes döntési javaslatot szavazásra kell bocsátani.”
4. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 42. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A jegyzőkönyvből készített kivonat, másolat, az önkormányzati rendelet, hozott határozat szövegének hitelesítésére a jegyző, távolléte vagy akadályoztatása esetén az általa írásban kijelölt köztisztviselő jogosult.”
5. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 43. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testületi tag és más felszólaló, valamint a jegyző kérheti, hogy felszólalását a jegyzőkönyv szó szerint tartalmazza.
(2) A képviselő-testület a működése során keletkezett valamennyi közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerését az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározottak szerint biztosítja, a tájékoztatási és közzétételi kötelezettség teljesítéséről az önkormányzat honlapján a törvényben meghatározott módon gondoskodik.”
6. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 51. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„51. § (1) A helyi önkormányzati képviselő maga határozza meg a helyi közügyek ellátásában való közreműködése, a lakossággal való kapcsolattartása formáit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott keretek között.
(2) A községi önkormányzat képviselőjét munkájáért havonta tiszteletdíj illeti meg, melynek összege 2025. évtől bruttó 35.000-Ft/hó.
(3) Az önkormányzati képviselőnek a tevékenységével kapcsolatosan felmerült utazási költségeit az önkormányzat eseti elszámolás alapján megtéríti. A költség kifizetését a polgármester engedélyezi.”
7. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 52. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Igazoltnak minősül a távollét, ha arra igazolt betegség, munkahelyi elfoglaltság, állampolgári kötelezettség teljesítése, hivatalos kiküldetés, illetve előre megszervezett üdülés miatt, vagy egyéb egyedi méltányolható személyes indok, körülmény (pl.: betegség vagy haláleset a családban, baleset...stb.) miatt kerül sor.”
8. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 55. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A képviselő-testület dönt az alpolgármester tiszteletdíjáról. Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait. A képviselő-testület által megválasztott alpolgármester ellátja a polgármester általános helyettesítését.”
9. § (1) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 56. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására az önkormányzat hivatalaként, Parasznya Község Önkormányzatával, valamint Radostyán Község Önkormányzatával közösen Közös Önkormányzati Hivatalt tart fenn: Parasznyai Közös Önkormányzati Hivatal néven.”
(2) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 56. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A Parasznyai Közös Önkormányzati Hivatalt a jegyző vezeti, és gyakorolja a munkáltatói jogokat a közös önkormányzati hivatal köztisztviselői felett.”
(3) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 56. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A jegyző feladatait az Mötv. 81. § (1) és (3) bekezdése tartalmazza. Ennek keretében a jegyző a Képviselő-testület és szervei működése, valamint a döntések meghozatala során ügyel a törvényességre:
a) előkészíti, koordinálja, és ellenőrzi a bizottság és a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések törvényességét,
b) megszervezi a képviselő-testület, a bizottság ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
c) a képviselő-testületi ülésen az előterjesztés vitájában, a szavazás előtt bármely javaslatot érintően törvényességi észrevételt tehet,
d) tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület és a bizottság ülésein és köteles jelezni, ha a döntéshozatalnál vagy a működésük során jogszabálysértést észlel,
e) intézkedést kezdeményez a törvénysértések megszüntetésére,
f) gondoskodik a képviselő-testületi és a bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészíttetéséről és a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal részére való megküldéséről.”
10. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„Belső ellenőrzés
59/A. § Az önkormányzat és költségvetési szervei gazdálkodásának pénzügyi ellenőrzését a hatékonyabb feladatellátás érdekében a Képviselő-testület az Sajószentpéter Környéki Önkormányzati Társulás által foglalkoztatott belső ellenőr, mint belső ellenőrzési vezető útján biztosítja a társulási megállapodásban foglalt keretek között. A feladatellátás forrását a Képviselő-testület mindenkori költségvetésében biztosítja.
59/B. § (1) A belső ellenőrzés célja, hogy független, tárgyilagos ellenőrző és tanácsadó tevékenység útján az ellenőrzött szervezet működésének fejlesztéséhez, a tevékenysége eredményességéhez hozzájáruljon. Ennek érdekében az ellenőrzött szervezetet módszeresen értékeli, illetve fejleszti az irányítási és belső kontrollrendszer hatékonyságát.
(2) A belső ellenőrzési feladatok ellátására és a feladatok körére, a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011.(XII.31) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.”
11. § Hatályát veszti a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2019. (XI. 27.) önkormányzati rendelet
a) 52. § (7) és (8) bekezdése,
b) 1. melléklete.
12. § Ez a rendelet 2025. szeptember 18-án lép hatályba.