Bokod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (V. 31.) önkormányzati rendelete

Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 06. 01- 2025. 06. 02

Bokod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (V. 31.) önkormányzati rendelete

Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.06.01.

[1] E rendelet célja Bokod Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának felülvizsgálata a jogharmonizáció megteremtése érdekében.

[2] Bokod Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Bokod Község Képviselő-testületének az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelete 19. § (1) bekezdés n) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az Szervezeti és Működési Szabályzat (a továbbiakban rendelet) hatálya kiterjed a Képviselő-testületére, eltérő rendelkezés hiányában a települési képviselőkre, a képviselő-testület valamennyi bizottságára és bizottsági tagjaira, a polgármesterre, alpolgármesterre, a jegyzőre.”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az önkormányzat működési területe: Bokod község közigazgatási területe.”

2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. § Az önkormányzat térségi önkormányzatokkal a területfejlesztésben, és gazdaságszervező munkában való együttműködése során a folyamatos és rendszeres kapcsolattartás a polgármester és a jegyző feladata, akik rendszeresen tájékoztatják a képviselő-testületet.”

3. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:)

„c) a jegyzőt,”

(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 5. § (8) és (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(8) Amennyiben a képviselő-testület ülése határozatképtelen, 5 napon belül ismételten össze kell hívni ugyanezen napirend megtárgyalására. A polgármester hozhat döntést, ha a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy elfogadott határozat hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, és halaszthatatlan ügyről van szó - kivéve a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó döntést.

(9) A képviselő-testület a következő önszerveződő közösségek vezetője számára biztosít tanácskozási jogot a képviselő-testület és bizottsága nyílt ülésein a létesítő, alapító okiratában megjelölt tevékenységhez kapcsolódó napirendnél: Bokodi Római Katolikus Egyházközség (székhely: 2855 Bokod, Fő u. 2.), Bokodi Evangélikus Egyházközség (székhelye: 2855 Bokod, Fő u. 25.), Bokodi Református Egyházközség (székhely: 2855 Bokod, Fő u.45.), Bokodi Sportegyesület (székhely: 2855 Bokod, Fő u. 27.), Bokodi Futball Club Egyesület (székhely: 2855 Bokod, Hősök tere 6.), Bokodi Polgárőr Egyesület (székhely: 2855 Bokod, Hősök tere 6.), Bokodi Nyugdíjas Klub Egyesület (székhely: 2855 Bokod, Hősök tere 6.).”

4. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során:)

„c) a tanácskozási joggal rendelkezők - a jegyző és az előadó kivételével - a napirend során legfeljebb 5 perces időtartamban szólalhatnak fel ismételt felszólalás időtartama a 2 percet nem haladhatja meg Jelen korlátozás nem alkalmazandó a b) pontban szereplő kérdésfeltevésre. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.”

5. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 9. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A jegyző, vagy a jegyző akadályoztatása esetén a pénzügyi ellenjegyzésre jogosult köztisztviselő a nem általa készített előterjesztést jogi ellenjegyzéssel látja el. Amennyiben az előterjesztés felülvizsgálata során észleli, hogy az előterjesztésben szereplő döntési javaslat jogszabálysértő, ezen tényt az előterjesztésen írásban jelzi. A képviselő-testületi ülésen benyújtott módosító indítvány esetében a jegyző, vagy a jegyző akadályoztatása esetén a pénzügyi ellenjegyzésre jogosult köztisztviselő az adott napirendi pont tárgyalásakor szóban jelzi, ha a döntési javaslat jogszabálysértő, amely tény a jegyzőkönyvben rögzítésre kerül.”

6. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármester, az alpolgármester, a bizottságok elnökei, a képviselők, a jegyző sürgősségi indítványt nyújthatnak be valamely előterjesztés vagy önálló indítvány sürgős tárgyalására.”

7. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A képviselő-testület ülésén szóban kezdeményezett rendeletalkotásról a képviselő-testület kikéri a jegyző, vagy a jegyző akadályoztatása esetén a pénzügyi ellenjegyzésre jogosult köztisztviselő szakmai véleményét és dönt a napirendre vételéről. Amennyiben a képviselő-testület a rendeletalkotás napirendre vételéről döntött írásba foglalja a rendelet-tervezetet, ehhez szükség szerint szünet rendelhető el. Amennyiben a képviselő-testület a rendeletalkotás napirendre vételét elutasította a soron következő ülésre, de legkésőbb a képviselő-testület által meghatározott időpontra kell előkészíteni a rendelet-tervezetet.”

8. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 16. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A Képviselő-testület a magyar építészetről szóló 2023. évi törvény 97.§ (2) bekezdésében, 98.§ (1) bekezdésében, 99.§ (1) bekezdésében és a 100. § (1)-(2) bekezdéseiben foglalt hatáskörét a polgármesterre ruházza át.”

9. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 10. alcíme a következő 16/A. §-sal egészül ki:

„16/A. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a költségvetési általános tartalék terhére rendkívüli, halaszthatatlan feladatok végrehajtására esetenként 1 000 000 forint nettó értékhatárig történő kötelezettségvállalásra, amelyről a polgármester a Képviselő-testületet a soron következő testületi ülésen tájékoztatni köteles.”

10. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 23. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„23. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat - legfeljebb hat hónap időtartamra - a pénzügyi ellenjegyzésre jogosult köztisztviselő látja el.”

11. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A gyűlésre meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt, vagy a jegyző akadályoztatása esetén a pénzügyi ellenjegyzésre jogosult köztisztviselőt.”

12. § Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 9/2013. (V.31.) önkormányzati rendelet

13. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.