Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (III. 28.) önkormányzati rendelete

a közszolgálati tisztviselők jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 10/2020 (VI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 04. 01- 2025. 04. 02

Budapest I. Kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (III. 28.) önkormányzati rendelete

a közszolgálati tisztviselők jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 10/2020 (VI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.04.01.

[1] Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testületének a rendelet módosításával a célja, hogy a Budapest Főváros I. kerület Budavári Polgármesteri Hivatalában lezajlott szervezeti átalakításokkal összhangban biztosítsa a közszolgálati tisztviselők jogviszonyát érintő változások jogszerű kezelését.

[2] A Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 226. § (7) bekezdésében, 232. §-ában, 232/A. § (1) bekezdésében, 234. § (6) bekezdésében, 236. § (4) bekezdés b) pontjában, 236. § (5) bekezdés c) pontja, valamint 237. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A közszolgálati tisztviselők jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 10/2020 (VI. 26.) önkormányzati rendelet 1. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A 3. §-t, a 9-10. §-t, a 11. § (1) bekezdését, a 14-17. §-t – a 16/A. § kivételével – és a 22. §-t a polgármesterre és a főállású alpolgármesterre is alkalmazni kell.

(3) A 2-3. §-t, 7-10. §-t a 11. § (1) bekezdését és a 12-23. §-t a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény szerint foglalkoztatott munkavállalóra is alkalmazni kell.”

2. § (1) A közszolgálati tisztviselők jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 10/2020 (VI. 26.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Hivatalban

a) az igazgatóság és az iroda vezetésére adott igazgatói és irodavezetői kinevezés a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) szerinti további vezetői kinevezésnek felel meg,

b) az irodavezető helyettesítésére adott irodavezető-helyettesi kinevezés, a csoport vezetésére adott csoportvezetői kinevezés és a titkárság vezetésére adott titkárságvezetői kinevezés a Kttv. szerinti főosztályvezető-helyettesi szintű kinevezésnek felel meg.”

(2) A közszolgálati tisztviselők jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 10/2020 (VI. 26.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az (1) bekezdés a) pontjában foglalt kinevezés esetén a vezetői illetménypótlék a vezető alapilletményének 15 %-a, az (1) bekezdés b) pontja szerinti kinevezés esetén a vezetői alapilletmény 10 %-a.”

3. § (1) A közszolgálati tisztviselők jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 10/2020 (VI. 26.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közszolgálati tisztviselő ruházati juttatásban részesül.”

(2) A közszolgálati tisztviselők jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 10/2020 (VI. 26.) önkormányzati rendelet 11. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Az anyakönyvvezető kiegészítő ruházati juttatásban részesül.”

4. § Hatályát veszti a közszolgálati tisztviselők jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 10/2020 (VI. 26.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése.

5. § Ez a rendelet 2025. április 1-jén lép hatályba.