Sirok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2021. (III.12.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

Hatályos: 2021. 03. 13- 2022. 05. 30 20:00

Sirok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2021. (III.12.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

2021.03.13.

Sirok Községi Önkormányzat Polgármestere az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó SARS-CoV-2 koronavírus világjárvány következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében a 27/2021. (I.29.) Korm. rendeletben elrendelt veszélyhelyzetre tekintettel,a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében kapott jogkörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk.(2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a rendelet 20.§ -a tekintetében az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109.§ (6)bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk.(1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2013.(XI.12.) önkormányzati rendeletben (továbbiakban: SZMSZ) szereplő önkormányzati bizottságok és a Képviselő-testület hatáskörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § A rendelet hatálya Sirok Községi Önkormányzat Képviselő-testületére, bizottságaira, a Siroki Közös Önkormányzati Hivatalra és az önkormányzat intézményeire terjed ki. A közvetett és közvetlen támogatások tekintetében a rendelet hatálya kiterjed minden támogatásban részesülőre.

II. Fejezet

A költségvetésre vonatkozó rendelkezések

1. Az önkormányzat költségvetési bevételei és költségvetési kiadásai

2. § (1) A Képviselő-testület Sirok Községi Önkormányzat 2021. évi összevont költségvetését

a) 892 467 122 Forint bevétellel

b) 892 467 122 Forint kiadással

fogadja el.

(2) A Képviselő-testület a Siroki Közös Önkormányzati Hivatal, mint általa irányított költségvetési szerv 2021. évi költségvetését

a) 73 779 000 Forint bevétellel és

b) 73 779 000 Forint kiadással

állapítja meg.

(3) A Képviselő-testület a Siroki Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ, mint általa irányított költségvetési szerv 2021. évi költségvetését

a) 76 539 985 Forint bevétellel és

b) 76 539 985 Forint kiadással

hagyja jóvá.

(4) A Képviselő-testület a Kölyökvár Óvoda, mint általa irányított költségvetési szerv 2020. évi költségvetését

a) 34 843 000 Forint bevétellel és

b) 34 843 000 Forint kiadással

hagyja jóvá.

(5) Az önkormányzat összevont bevételi előirányzatát az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban Államháztartási törvény) 6. §. (3)–(4) bekezdésében meghatározott bontásban a rendelet 1. melléklete, az intézmények bevételi előirányzatát a rendelet 2. melléklete tartalmazza. Az önkormányzat működési bevételeit az 1a. melléklet, az intézmények működési bevételeit az 1b. melléklet mutatja be.

(6) Az önkormányzat összevont önként vállalt feladatainak kiadási előirányzatát az Államháztartási törvény 6.§ (5)–(6) bekezdésében meghatározott bontásban a rendelet 3. melléklete, kötelező feladatainak kiadási előirányzatát a 4. melléklete, az intézmények kiadási előirányzatát a rendelet 5. melléklete tartalmazza. Az önkormányzat összevont pénzforgalmi mérlegét a 6.melléklet, az intézmények pénzforgalmi mérlegét a 7-9. melléklete mutatják be.

3. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2021.évi költségvetés működési egyenlegét 138 130 838 Forint működési célú hiánnyal, költségvetési felhalmozási egyenlegét 265 292 721 Forint felhalmozási célú hiánnyal állapítja meg.

(2) A képviselő-testület a működési és felhalmozási célú hiányt belső finanszírozással, az előző évi maradvány igénybevételével rendezi.

4. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetési bevételeit előirányzat csoportonként, költségvetési kiadásait előirányzat csoportonként és kiemelt előirányzatonként, közgazdasági jelleg szerint az alábbiak szerint fogadja el:

a) Költségvetési működési bevételek 319 046 552 Forint

b) Költségvetési működési kiadások 457 177 390 Forint

ba) Személyi juttatások 172 701 758 Forint

bb) Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hj-i adó 28 079 375 Forint

bc) Dologi kiadások 212 040 110 Forint

bd) Ellátottak pénzbeli juttatásai 3 924 000 Forint

be) Egyéb működési célú kiadások 28 004 055 Forint

bf) Tartalék 12 428 142 Forint

c) Költségvetési működési bevételek és kiadások egyenlege mínusz 138 130 838 Forint

(2) A Képviselő-testület a költségvetési felhalmozási bevételeket és a költségvetési felhalmozási kiadásokat az alábbi részletezés szerint fogadja el:

a) Költségvetési felhalmozási bevételek 0 Forint

b) Költségvetési felhalmozási kiadások 265 292 721 Forint

c) Költségvetési felhalm. bevételek és kiadások egyenlege mínusz 265 292 721 Forint

(3) A Képviselő-testület a költségvetési finanszírozási bevételeket és a költségvetési finanszírozási kiadásokat az alábbi részletezés szerint fogadja el:

a) Finanszírozási bevétel 573 420 570 Forint

aa) Maradvány igénybevétele 409 793 956 Forint

ab) Betét megszüntetése 0 Forint

ac) Irányítószervi támogatás 163 626 614 Forint

b) Finanszírozási kiadás 169 997 011 Forint

ba) Irányítószervi finanszírozás 163 626 614 Forint

bb) Betét elhelyezés 0 Forint

bc) Áht-n belüli megelőlegezés 6 370 397 Forint

c) Finanszírozás egyenlege +403 423 559 Forint

5. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat alaptevékenységének költségvetési bevételi és költségvetési kiadási előirányzatát 892 467 122 Forintban határozza meg.

(2) Az önkormányzat vállalkozási tevékenységet nem végez.

(3) Az önkormányzati kötelező feladatokra tervezett eredeti előirányzat intézményfinanszírozással 446 816 123 Forint, az önként vállalt feladatokra tervezett eredeti előirányzat intézményfinanszírozással 445 650 999 Forint. Államigazgatási feladatra nem volt tervezhető előirányzat.

6. § Az önkormányzat költségvetése az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek kiadásait, valamint a helyi önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulását a 10. melléklet mutatja be.

2. Az önkormányzat engedélyezett létszáma

7. § Engedélyezett létszámok:

a) Képviselő-testület 7 fő,

b) Siroki Közös Önkormányzati Hivatal 13 fő,

c) Siroki Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ 14 fő,

d) Kölyökvár Óvoda 7 fő,

e) Nem intézményi létszám 6 fő,

ea) város és községgazdálkodás 1,75 fő,

eb) könyvtár 1 fő,

ec) művelődési ház 0,5 fő,

ed) zöldterület 2 fő.

ee) helyi identitás megőrzése projekt 0,5 fő

ef) szálláshely üzemeltetés 0,25 fő

f) Időszaki főfoglalkozásúak 14 fő

fa) Közfoglalkoztatás hosszabb távú 12 fő

fb) parkoló 1 fő

fc) foglalkoztatási együttműködés 1 fő

g) További jogviszonyban, részfoglalkozásban és részfoglalkoztatott közfoglalkoztatásban álló száma 6 fő

ga) közművelődés 1 fő

gb) klubkönyvtár 1 fő

gc) sportlétesítmények 1 fő

gd) művelődés - helyi identitás projekt 1 fő

ge) piactér 1 fő

gf) Kútvölgyi szabadidőpark 1 fő

h) Megbízási díj 2 fő

3. Tartalékok

8. § A képviselő-testület az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevétele pótlására szolgáló általános tartalék összegét 10 332 064 Forintban, a „Helyi identitás és kohézió erősítése Sirokban” projekt kötelező tartalékát 2 096 078 Forintban; összesen 12 428 142 Forintban határozza meg.

4. Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteivel kapcsolatos kötelezettségek

9. § (1) A képviselő-testület megállapítja, hogy a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből 2021. évre és az ezt követő három évre fizetési kötelezettsége nem áll fenn. A költségvetésében nem határoz meg olyan fejlesztési célokat, amelyre a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerint adósságot keletkeztető ügylet megkötése válhat szükségessé.

(2) A Stabilitási törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből fennálló kötelezettségeit az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig, illetve a kezességérvényesíthetőségéig, és a Stabilitási tv. 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit a 11. melléklet szerint fogadja el.

III. Fejezet

A költségvetés végrehajtásának szabályai

5. Gazdálkodási szabályok

10. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) A költségvetési szerv köteles a gazdálkodás vitelét, könyvvitelét meghatározó szabályzatot a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével elkészíteni, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani.

(3) A költségvetés végrehajtása során a végrehajtásért felelős személyek a kiadási előirányzatok felhasználását a bevételi előirányzatok teljesítésének megfelelő ütemben, ahhoz igazodóan kötelesek biztosítani.

(4) A képviselő-testület az általa irányított Siroki Közös Önkormányzati Hivatal, a Siroki Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Központ és Kölyökvár Óvoda költségvetési támogatását havonta az éves előirányzat 1/12 részének megfelelő összegben biztosítja, utalja a költségvetési szervek számlájára.

(5) Indokolt esetben az intézmények részére a polgármester engedélyezheti a (3) bekezdéstől való eltérést, melynek mértéke nem haladhatja meg a (3) bekezdésben meghatározott intézményfinanszírozás 30%-át. Ha az időarányos finanszírozás összege a jelzett mértéket meghaladja, a következő képviselő-testületi ülésen az érintett intézményvezető beszámolással tartozik. Ennek ismeretében rendelkezik a képviselő-testület a finanszírozás további rendjéről.

(6) Az önkormányzati intézmények időarányostól eltérő finanszírozásának mértéke éves szinten a rendszeres személyi juttatások kifizetését nem veszélyeztetheti.

(7) A Képviselő-testület felhatalmazza az önkormányzati költségvetési szerveket a költségvetésükben előírt bevételek beszedésére, kiadások teljesítésére.

11. § A Képviselő-testület felhatalmazást ad a polgármesternek, hogy a Siroki Közös Önkormányzati Hivatal folyamatos működésének biztosítása érdekében – a tagönkormányzatok átmeneti fizetésképtelensége esetén – a tagönkormányzati hozzájárulást a működőképesség megőrzésére szóló támogatási kérelem benyújtásáig, folyósításáig vagy a fizetőképesség helyreállásáig megelőlegezze. A tagönkormányzatok tartós – három hónapot meghaladó - fizetésképtelensége esetén a Képviselő-testület rendelkezik a finanszírozás rendjéről.

12. § A költségvetés végrehajtása során a végrehajtásért felelős személyek a kiadási előirányzatok felhasználását a bevételi előirányzatok teljesítésének megfelelő ütemben, ahhoz igazodóan kötelesek biztosítani.

13. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a költségvetés végrehajtása során évközben az önkormányzat szabad pénzeszközei betétként történő lekötéséről, valamint annak visszavonásáról döntsön.

(2) Nem a számlavezető pénzintézetnél történő betét elhelyezésről képviselő-testület jogosult döntést hozni.

14. § (1) A képviselő-testület a jóváhagyott kiemelt kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy önállóan 500.000 Ft összeghatárig döntsön az évközben jelentkező többlet források felhasználásáról.

(3) A képviselő-testület a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogát éves szinten 1.500.000 Ft összeghatárig a polgármesterre ruházza át.

(4) Kiadási előirányzat nem jár felhasználási kötöttséggel.

(5) A központi költségvetésből meghatározott célra juttatott, érdemi döntést nem igénylő támogatások összegét, és a költségvetési szerv vezetői saját hatáskörben elvégzett átcsoportosításait a soron következő rendelet módosításba be kell építeni.

15. § (1) Az önkormányzatnak és az önkormányzati költségvetési szervének az irányító által a költségvetési rendelettel engedélyezett létszám-előirányzata év közben csak a Képviselő-testület jóváhagyásával növelhető. A létszám-növekedéshez a szükséges személyi juttatás előirányzatot csak akkor biztosítja a Képviselő-testület, ha az intézménynél tartós bérmegtakarításból ennek fedezete nem áll rendelkezésre. A saját hatáskörben végrehajtott létszámcsökkentésről a költségvetési szerv vezetője köteles a polgármestert tájékoztatni, a csökkenéssel jelentkező személyi juttatás megtakarítás felhasználására irányuló igénnyel egyidejűleg.

(2) Feladatelmaradás esetén a polgármester a személyi juttatást és az ehhez kapcsolódó munkaadói járulékokat zárolja. A zárolt előirányzatok felhasználásáról a Képviselő-testület dönt.

(3) A testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat a polgármester és valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

(4) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy

a) az önerő nélküli pályázati támogatásokkal megvalósuló beruházások finanszírozása érdekében a támogatási szerződéseket, a közbeszerzési és beszerzési szabályzat szerint lefolytatott közbeszerzési és beszerzési eljárás alapján a vállalkozói és megbízási szerződéseket megkösse,

b) a benyújtandó pályázatokhoz a pályázati kiírásban előírt nyilatkozatokat megtegye és aláírja,

c) a pályázatokhoz kapcsolódó, nemzeti értékhatárt el nem érő beszerzésekhez legalább három általa kiválasztott cégtől ajánlatot kérjen be.

(5) A pályázati cél megvalósítása érdekében pályázat benyújtásáról a Képviselő-testület hoz döntést. A pályázatokhoz kapcsolódó önerő biztosítása a Képviselő-testület át nem ruházható határköre.

16. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szerve építési beruházásaira, felújításaira, árubeszerzéseire, és szolgáltatás megrendeléseire (együtt beszerzéseire) becsült érték alapján a közbeszerzésekről szóló törvény, a Közbeszerzési Szabályzat és a Beszerzési Szabályzat rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) A beszerzésekre vonatkozó szerződéseket, megrendeléseket az önkormányzat esetében a polgármester írja alá az arra jogosult személy pénzügyi ellenjegyzésével, költségvetési szerv esetén a költségvetési szerve vezetője a közös hivatal köztisztviselőjének pénzügyi ellenjegyzésével.

(3) Ha a közbeszerzési eljárás, pályázat eredménytelen lett, a fizetési kötelezettséget keletkeztető nyilatkozat nem történt meg, a korábban lekötött előirányzat lekötését a kötelezettségvállalások meghiúsulásának szabályai szerint fel kell oldani.

(4) Jogi személlyel, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel kötött visszterhes szerződés esetén az okiratnak tartalmaznia kell a szervezet képviselőjének nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy átlátható szervezetnek minősül. A valótlan tartalmú nyilatkozat alapján kötött visszterhes szerződést a kötelezettségvállaló felmondja vagy - ha a szerződés teljesítésére még nem került sor - a szerződéstől eláll.

17. § (1) Az élet és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás és következményei elhárítása érdekében a polgármester e rendelettől eltérő, átmeneti intézkedést tehet, amelyről a Képviselő-testület következő ülésén be kell számolnia. Ezen jogkörében a polgármester egyes előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, kiadások teljesítését felfüggesztheti, költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat teljesíthet.

(2) Pénzügyi fedezet, előirányzat hiányában az önkormányzatot pénzügyileg érintő kötelezettség nem vállalható, a feladat végrehajtása nem kezdhető el.

(3) A Képviselő-testület év közbeni döntésével elrendelt előirányzat módosítást a költségvetési rendeleten a félévi vagy év végi esedékes költségvetés módosításakor kell átvezetni, de a határozat alapján a jóváhagyott előirányzat terhére kötelezettség vállalható és az végrehajtható.

(4) A többletbevétel a tartalék előirányzatot növeli, kivéve, ha a Képviselő-testület másként rendelkezik. A célhoz kötött többletbevételt a meghatározott célhoz kötött előirányzat növelésére használható fel.

(5) Az önkormányzati feladatellátás minden területén érvényesíteni kell a szigorú takarékos, hatékony és eredményes gazdálkodás követelményét. A polgármester, a jegyző és az intézmények vezetői, a gazdálkodási előadók kötelesek javaslataikkal, döntéseikkel az ésszerű és takarékos gazdálkodást elősegíteni, a kiadásokat csökkenteni.

(6) Amennyiben év közben a gazdálkodás feltételeiben kedvezőtlen változások következnek, amelyek a költségvetés végrehajtását alapvetően veszélyeztetik, a Polgármester – a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett - jogosult önkormányzati szinten kötelezettségvállalási, pénzfelhasználási jogköröket korlátozni, felfüggeszteni, intézkedéseket tenni az önkormányzat likviditásának megőrzése, a gazdálkodás stabilizálása érdekében.

18. § (1) Az önkormányzat köteles ellenőrizni az önkormányzat által támogatott szervezetek, magánszemélyek részére juttatott összeg felhasználását és számadását. Amennyiben a számadást elmulasztja a támogatott vagy nem az adott célra használja fel a támogatást köteles a Képviselő-testület felfüggeszteni.

(2) Az önkormányzati támogatások megállapítása során a döntéshozók kötelesek betartani a vonatkozó jogszabályokban előírt eljárási szabályokat, különösen a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CXXXI törvény, valamint az Áht. 34.§-át.

19. § Az önkormányzat kezességet a Képviselő-testület egyedi felhatalmazása alapján vállalhat.

6. Kiadások készpénzben történő teljesítésének szabályairól

20. § (1) Kiadások teljesítésekor előnyben kell részesíteni az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV törvény 85.§-ára tekintettel az átutalással történő fizetési módot.

(2) Az alábbi estekben igényelhető készpénz felvétele és készpénzes kifizetés:

a) bérjellegű kifizetések,

b) készpénzelőleg,

c) belföldi, külföldi kiküldetés, útiköltség kifizetés,

d) saját gépkocsi hivatali célú használatának költségtérítése,

e) üzemanyag vásárlás,

f) karbantartással, készletbeszerzéssel kapcsolatos kiadások,

g) reprezentációs kiadások,

h) szociális vagy gyermekvédelmi pénzbeli ellátások,

i) önkormányzati rendezvények kiadásai,

j) egyéb, nem rendszeres kisösszegű kifizetések

k) jogcímtől függetlenül az 200.000 F-ot meg nem haladó egyéb kifizetések.

(3) A (2) bekezdésben felsoroltakon kívül készpénzes kifizetést csak a jegyző külön írásbeli engedélye alapján lehet teljesíteni.

7. Az önkormányzati költségvetési szervek gazdálkodása

21. § (1) A költségvetési szervnél a kiadási előirányzatok - amennyiben a tervezett bevételek nem folytak be - nem teljesíthetők.

(2) Kiadási előirányzat nem jár felhasználási kötöttséggel.

(3) Pénzügyi fedezet, előirányzat hiányában a költségvetési szervet pénzügyileg érintő kötelezettség nem vállalható, a feladat végrehajtása nem kezdhető el.

(4) Az önkormányzati költségvetési szerveknek a költségvetési alapokmányaikat e rendelet mellékletében elfogadott összegekkel kell elkészíteni.

22. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek kezességet nem vállalhatnak, pénzkölcsönt nem vehetnek fel, értékpapírt nem vásárolhatnak, váltót nem bocsáthatnak ki és nem vehetnek át, hitelt, kölcsönt nem nyújthatnak.

(2) A költségvetési szervek kizárólag akkor nyújthatnak be szakmai pályázatot a Képviselő-testület előzetes jóváhagyása nélkül, ha ez nem jelentkezik a fenntartónál többlettámogatási igénnyel.

(3) A költségvetési szervek saját hatáskörben módosíthatják költségvetési előirányzataikat, a jóváhagyott előirányzatok között átcsoportosítást hajthatnak végre.

(4) A helyi önkormányzat ágazati feladataihoz kapcsolódó támogatás, felhasználási kötöttséggel járó egyes állami támogatások és átvett pénzeszközök 2020. évi elszámolásához kapcsolódó befizetési kötelezettség teljesítése érdekében az önkormányzati költségvetési intézmények részére költségvetési maradványt terhelő befizetési kötelezettség írható elő.

(5) Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.

8. Az önkormányzat által felügyelt költségvetési szerveknél szakmai alapfeladat keretében, szellemi tevékenység szolgáltatási tevékenységgel, számla ellenében történő igénybevétel szabályai

23. § (1) A közös önkormányzati hivatalnál, önkormányzati intézményeknél szakmai alapfeladat keretében, szellemi tevékenység végzésére a dologi kiadások terhére szerződéssel – számla ellenében – külső személy vagy szervezet igénybe vehető.

(2) Nem köthető szerződés a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladatok ellátására.

(3) A szerződéskötés feltétele, hogy a költségvetési szerv

a) az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy

b) eseti vagy nem rendszeres jellegű feladat ellátás szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátáshoz megfelelő szakképzettségű személy átmenetileg nem áll rendelkezésre, vagy a költségvetési szerv alapfeladatait jelentősen meghaladó többletfeladatot kell átmenetileg ellátnia.

24. § (1) A Képviselő-testület a költségvetés előterjesztésekor részére tájékoztatásul benyújtott önkormányzat és intézményei előirányzat felhasználási ütemtervét a 12-15. melléklet, a közvetett támogatásokat és annak indokolását a 16. melléklet, a többéves kihatással járó döntéseket a 17. melléklet, a beruházási és felújítási feladatokat a 18. melléklet szerinti tartalommal fogadja el. Az intézményi költségvetési egyeztetések dokumentumait a 19–20. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat és intézményei összevont kiadási előirányzatait a 21. melléklet, a költségvetési évet követő három év tervezett bevételi és kiadási előirányzatait a 22. melléklet mutatja be.

(3) A költségvetési rendelet a 2021. január 1-jétől a költségvetési rendelet elfogadásáig teljesített bevételeket és kiadásokat is tartalmazza.

9. Költségvetés végrehajtásának további feladatai

25. § (1) A költségvetési szerv vezetője köteles a Költségvetési törvény 2. mellékletében, illetve a kapcsolódó ágazati jogszabályokban rögzített alapdokumentumokat vezetni, melyből az állami támogatás igénylés és elszámolás során a mutatószámok egyértelműen megállapíthatók. A Költségvetési szerv vezetője felelős a költségvetés tervezésekor megadott mutatószámokért és az állami, kötött célú támogatások szabályos felhasználásáért.

(2) A Képviselő-testület a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás szolgáltatást a Pétervásárai Járás Többcélú Társulásával kötött feladat-ellátási szerződés keretében biztosítja 2021. évben is.

26. § (1) A köztisztviselői illetményalap 2021.január 1-jétől 46.380 Ft. A 2021.évi illetmény-emelések fedezetét a Siroki Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó társult önkormányzatok biztosítják saját költségvetésük terhére önkormányzati hozzájárulás jogcímen, a székhely település intézmény finanszírozás keretében.

(2) A Képviselő-testület a Siroki Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői számára a munkáltatói döntésen alapuló illetmény-kiegészítés, illetmény-eltérítés, személyi illetmény összegének fedezetét a közös hivatal elfogadott költségvetése szerint hagyja jóvá.

(3) A Képviselő-testület a köztisztviselők és a polgármester részére megállapított cafeteria juttatás közterhekkel növelt összegét évi 231 900 Ft/fő összegben hagyja jóvá.

27. § (1) Az intézményvezetők illetményét, magasabb vezetői pótlékát a polgármester jogosult megállapítani.

(2) Az önkormányzatnál közalkalmazottként foglalkoztatottak illetményét, pótlékát a közalkalmazotti illetménytábla alapján történő besorolással, tekintettel a garantált bérminimum és minimálbér összegére kell megállapítani. A Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992.évi XXIII. törvény 69.§-ában foglalt illetménypótlék számításának alapja 2021.évben 20.000 forint.

(3) A Képviselő-testület a munkáltatói döntésen alapuló illetmény kiegészítések összegének fedezetét a beterjesztett költségvetés szerint jóváhagyja.

(4) Az önkormányzati intézményeknél és az önkormányzatnál kormányzati funkción foglalkoztatott közalkalmazottak részére havi 8.000 Ft összegű cafeteria juttatást állapít meg.

(5) A közfoglalkoztatottakkal kapcsolatos támogatási igény benyújtását, a munkáltatói és egyéb munkáltató jogok gyakorlását, a közfoglalkoztatottakkal ellátandó feladatok meghatározását, a munkavállalók irányítását a Képviselő-testület teljes körben a polgármesterre engedményezi.

10. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

28. § (1) Valamennyi költségvetés szerv vezetője köteles gondoskodni a belső kontrollrendszer kialakításáról, hatékony működtetéséről és nyilatkozatban értékelni annak minőségét. A nyilatkozatot az éves költségvetési beszámolóval egyidejűleg meg kell küldeni az irányító szervnek.

(2) Az irányító szerv belső ellenőrzés keretében ellenőrzés a gazdálkodást, működést. A Polgármester a tárgyévre szóló éves ellenőrzési jelentést a zárszámadási rendelet-tervezettel egyidejűleg a Képviselő-testület elé terjeszti jóváhagyásra.

IV. Fejezet

Záró rendelkezések

11. Hatályba léptető rendelkezések

29. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.