Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2014. (II.12.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2014. 10. 22- 2014. 10. 22

Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról1

2014.10.22.

szóló 1/2014. (II.12.) önkormányzati rendelete módosításáról

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testületének a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2014. (II.12.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: Ör.) 20. § (1) bekezdése a következők szerint módosul:

„(1) A képviselő-testület tagja Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 28. § (2) bekezdése szerint esküt tesz, melyet követően gyakorolhatja az Mötv. 32. §-ában foglalt jogait.”

2. § Az Ör. 23. § (1) bekezdése a következők szerint módosul:

„(1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Gazdasági Bizottság (rövidítése: GB) 9 taggal, melyből 5 tag képviselő,

b) Humán Bizottság (rövidítése: HB) 9 taggal, melyből 5 tag képviselő.”

3. § Az Ör. 23. § (3) bekezdésében a „PGB” szövegrész „GB” szövegrészre változik.

4. § Az Ör. 27. § (2) bekezdésében a „PGB” szövegrész „GB” szövegrészre változik.

5. § Az Ör. 28. §-a a következők szerint módosul:

„(1) A Képviselő-testület a saját tagjai közül, a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére két fő társadalmi megbízatású alpolgármestert (a továbbiakban: alpolgármester) választ.

(2) Az alpolgármesterek közötti feladat- és munkamegosztást, a polgármester helyettesítésének rendjét a polgármester külön írásbeli utasításban állapítja meg.”

6. § Az Ör. 39. §-a a következők szerint módosul:

„39. § (1) A képviselő-testület rendes ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a polgármester által általános helyettesként megjelölt alpolgármester hívja össze az önkormányzat székhelyére. Amennyiben a tárgyalandó napirend, vagy egyéb körülmény indokolja a képviselő-testület ülése a székhelyén kívül máshol is összehívható.

(2) A polgármesteri, általános helyettesként megjelölt alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a tisztségviselők együttes akadályoztatása esetén elsődlegesen a másik alpolgármester, annak akadályoztatása esetén a GB elnöke hívja össze a képviselő-testület ülését.

(3) A polgármester összehívja továbbá a képviselő-testület ülését az Mötv. 44. §-ában meghatározottak szerint is.”

7. § Az Ör. 45. §-a a következők szerint módosul:

„45. § A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az általános helyettesként megjelölt alpolgármester, kettőjük együttes akadályoztatása esetén a másik alpolgármester, távollétében a GB elnöke vezeti.”

8. § Az Ör. 69. § d) pontjában a „PGB” szövegrész „GB” szövegrészre változik.

9. § Az Ör. 4. melléklete e rendelet 1. melléklete szerint módosul.

10. § Az Ör. 5. melléklete e rendelet 2. melléklete szerint módosul.

11. § Az Ör. 6. melléklete e rendelet 3. melléklete szerint módosul.

12. § Ez a rendelet 2014. október 23. napján lép hatályba.

1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2014. október 23. napjával.