Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (XII.23.) önkormányzati rendelete

Pusztavám Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2022. 05. 21- 2022. 11. 25

Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (XII.23.) önkormányzati rendelete

Pusztavám Község Önkormányzat Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2022. 05. 21- 2022. 11. 25

Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. Az Önkormányzat adatainak meghatározása

1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Pusztavám Község Önkormányzat

(2) Az Önkormányzat székhelye: 8066 Pusztavám, Kossuth Lajos utca 64-66.

(3) Az Önkormányzati testület megnevezése: Pusztavám Község Önkormányzat Képviselő-testülete

(4) A Képviselő-testület hivatalának megnevezése: Pusztavámi Polgármesteri Hivatal

(5) Az Önkormányzat működési területe: Pusztavám község közigazgatási területe

(6) Az Önkormányzat honlapja: www.pusztavam.hu

(7) Az Önkormányzat nemzetközi partnerkapcsolatot tart fenn:

a) Nickelsdorf községgel (Ausztria)

b) Geretsried várossal (Németország)

c) Hahnbach várossal (Németország)

d) Chamalieres várossal (Franciaország)

2. Az Önkormányzat jelképei, kitüntetései

2. § (1) Pusztavám Község Önkormányzata ( a továbbiakban: Önkormányzat) jelképei a címer és a zászló.

(2) Pusztavám község címere pajzs alakú. Az alsó részén zöld mezőben egymást keresztező két bányász kalapács látható fekete színben – mely a község területén folyó bányászatot kívánja jelképezni. Ebből a zöld mezőből nő ki a szőlő, a pajzs szembenézeti jobb oldalán, a szőlő gyökerei sárga színűek. A szőlő négy fő gyökere mind ketté ágazik. A szőlőtőkén öt fürt „piros” szőlő látható zöld levelek között. A szőlővessző a címer kétharmad részéig nyúlik fel – ez a település fő növényét, és a mezőgazdaságot jelképezi. A zöld mező felett egy fehér mező látható, amely domborúan fejeződik be, ezt sárga szegély szegélyezi. A fehér mezőt középen szeli át a kék hullámos sáv – amely a községet kettéosztó Általér patak jelképe. A fehér mező felett a kék mező következik, melyben a fehér domborulat közepén három fa látható, ez a községet körbefogó Vértes hegység és az erdőgazdálkodást jelképezi. A pajzs fehér mezőben végződik és a község neve fekete nyomtatott betűkkel van felírva.

(3) Pusztavám község zászlója álló téglalap alakú fehér textil, melyen a település címere középen helyezkedik el. A téglalapot piros-fehér-zöld színben farkasfog díszítés keretezi. A zászló egyoldalas.

(4)1 A címer és a zászló használatának rendjét a Pusztavám Község címeréről, zászlójáról és használatának rendjéről szóló önkormányzati rendelet szabályozza.

3. § (1) Az Önkormányzat a következő önkormányzati elismeréseket alapította:

a)2 Pusztavám Község Díszpolgára elismerő cím

b) Pusztavám Község Fejlesztéséért díj

c) Pusztavám Község közművelődéséért díj

d) Pusztavám Község közoktatásáért díj

e) Pusztavám Község egészségügyéért, szociális helyzetének javításáért díj

f) Pusztavám Község sportjáért díj

g) Pusztavám Község közrendjéért díj

h) Német Kisebbségért díj

i) Pusztavám közéletéért díj

j)3 Szépkorúak jubileumi díja.

(2)4 Az önkormányzati elismerésekre vonatkozó szabályokat az önkormányzati elismerések alapításáról és adományozásának rendjéről szóló önkormányzati rendelet állapítja meg..

3. Az Önkormányzat feladatai, hatásköre

4. § (1) Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a Képviselő-testületet illetik meg.

(2) A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását, kötelező feladatait a 2. melléklet tartalmazza.

II. Fejezet

A Képviselő-testület működése

4. A Képviselő-testület létszáma, tiszteletdíja, ülései és azok nyilvánossága

5. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő. A polgármester tagja a Képviselő-testületnek.

(2)5 A Képviselő-testület a képviselők tiszteletdíjának mértékét, folyósításának szabályait a helyi önkormányzati képviselő, a bizottsági elnöknek és tagnak járó tiszteletdíjról és természetbeni juttatásról szóló önkormányzati rendeletben állapítja meg..

(3) A Képviselő- testület név szerinti felsorolását az 1. függelék tartalmazza.

(4) A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli, közmeghallgatással egybekötött rendes és együttes rendes ülést tart.

(5) A Képviselő-testület a nyilvánosság biztosítása érdekében üléseinek meghívóját a község hirdetőin és honlapján is közzéteszi legkésőbb:

a) az alakuló és a rendes ülés napját megelőző 5 nappal,

b) a rendkívüli ülés napját megelőző 1 nappal, ha az összehívás írásban történik,

c) a közmeghallgatással egybekötött rendes ülés esetén az ülés napját megelőző 8 nappal.

5. A Képviselő-testület alakuló ülése

6. § A Képviselő-testület alakuló ülésére a rendes ülésre vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

6. A Képviselő-testület rendes ülése

7. § (1) A Képviselő-testület a munkatervében meghatározottak szerint évente legalább 8 alkalommal rendes ülést tart.

(2) A Képviselő-testület működésének alapja az éves munkaterv. A következő évi munkaterv tervezetét a jegyző állítja össze és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a Képviselő-testület elé legkésőbb a november hónapban megtartott ülésen.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülés tervezett időpontját,

b) az ülés tervezett napirendjét,

c) a napirend előterjesztőjét,

d) az előterjesztést mely bizottság tárgyalja előzetesen,

e) az együttes ülés megjelölését.

(4) A Képviselő-testület ülésének helye a Pusztavámi Polgármesteri Hivatal házasságkötő terme, közmeghallgatással egybekötött ülés esetén a Művelődési ház, de indokolt esetben valamint együttes ülés esetén a polgármester más helyre is összehívhatja a Képviselő-testület ülését.

8. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti.

(2) A polgármesteri tisztség betöltetlensége vagy a polgármester akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja.

(3) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén e hatáskört a korelnök gyakorolja.

(4) A nemzetiséget érintő ügyben a nemzetiségi önkormányzat elnöke is kezdeményezheti a Képviselő-testület összehívását.

9. § (1) A Képviselő-testületet a polgármester írásbeli meghívóval hívja össze.

(2) A meghívó tartalmazza:

a) az ülés jellegét, helyét, idejét,

b) a tervezett napirendi pontok felsorolását,

c) a tervezett napirendi pontok előterjesztőjét.

d) a tervezett napirendi pontot mely bizottság tárgyalta előzetesen.

(3) Az ülés meghívóját és az egyes napirendekhez tartozó előterjesztéseket a képviselőknek legkésőbb az ülést megelőző 5. napig kell elektronikus formában e-mailen megküldeni.

(4) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal kell meghívni:

a) a jegyzőt,

b) a tervezett napirend előterjesztőjét,

c) akinek jelenlétét jogszabály kötelezővé teszi,

d) a Pusztavámi Német Nemzetiségi Önkormányzat Elnökét

e) akit a polgármester szükségesnek tart.

(5) A tanácskozási joggal meghívottak - a döntéshozatalban való részvétel kivételével – a képviselőket megillető jogosultságokkal rendelkeznek az ülésen.

(6) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási jog nélkül meg kell hívni, akinek meghívását a polgármester indokoltnak tartja.

(7) A tanácskozási jog nélkül meghívott személy az őt, vagy az általa képviselt szervezetet érintő kérdésben az ülésen szót kérhet, a polgármester szót adhat.

7. Tanácskozási rend

10. § (1) A Képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár szabadon részt vehet, a résztvevőknek be kell tartani a szervezeti és működési szabályzatban foglalt magatartási szabályokat.

(2) A polgármester a testületi ülés vezetése során:

a) megállapítja, és figyelemmel kíséri a határozatképességet, határozatképtelenség esetén szünetet rendel el,

b) előterjeszti az ülés napirendjét,

c) tájékoztatást ad a két ülés közötti fontosabb eseményekről,

d) tájékoztatást ad az előző képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,

e) tájékoztatást ad az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.

(3) Amennyiben a képviselő-testület a meghívó szerinti időpontban határozatképtelen, a határozatképesség biztosítása érdekében a polgármester az ülés megkezdésére 30 perc várakozási időt rendel el. Amennyiben a határozatképesség a várakozási időtartam leteltekor sem biztosított, az ülést nem lehet megtartani.

(4) A Képviselő-testület az elfogadott napirend alapján végzi munkáját. A napirendre és a napirendek sorrendjére a polgármester tesz javaslatot. A napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely képviselő tehet javaslatot. A javaslatot a polgármester felszólítására indokolni kell. A javaslat és az indoklás elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(5) A polgármester és a jegyző javasolhatják a Képviselő-testületnek a meghívóban nem szereplő napirend sürgős tárgyalását, a napirendre vételéről a Képviselő-testület egyszerű többséggel dönt.

(6) A napirend elfogadását követően a Képviselő-testület a jelen lévő képviselők közül egy fő jegyzőkönyv-hitelesítőt választ, akinek feladata a nyílt ülést követő, ugyanazon a napon megtartott zárt ülésre is kiterjed. Amennyiben a jegyzőkönyv-hitelesítőként megválasztott képviselő nem tud végig jelen lenni az ülésen, az ülés végén olyan jegyzőkönyv-hitelesítőt kell választani, aki végig jelen volt a Képviselő-testület ülésén.

(7) A testületi ülésre az előterjesztés elsősorban írásban kerül benyújtásra, de szóbeli előterjesztés is lehetséges. Írásban kell előterjeszteni:

a) a rendelet tervezeteket,

b) szerződés-tervezeteket,

c) beszámolókat valamely szerv tevékenységéről vagy valamely feladat elvégzéséről,

d) a döntést igénylő határozati javaslatokat,

e) intézmény alapítására, átszervezésére vonatkozó javaslatokat,

f) helyi népszavazás kiírásának javaslatát,

g) tájékoztató anyagokat, melyek tudomásulvételt igényelnek.

(8) Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(9) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során

a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet,

b) az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, melyre az előterjesztő köteles rövid választ adni.

(10) A felszólalásra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(11) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(12) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a Képviselő-testület bármely tagja tehet javaslatot. A javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előterjesztője válaszol a hozzászólásokra.

(13) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület - az elhangzás sorrendjében - majd az eredeti határozati javaslatról.

11. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használt,

b) rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít,

c) tartós rendzavarás, állandó lárma, vagy a vita folyamatos rendjét ellehetetlenítő esemény következtében a polgármester - ha ismételt figyelmeztetése sem vezetett eredményre - az ülést felfüggesztheti.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.

(3) A polgármesternek a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

8. Döntéshozatal

12. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik, „igen”, „nem” és „tartózkodom” szavazati tartalommal. Először a javaslat mellett, majd az ellene szavazó képviselők, végül a döntéstől tartózkodók szavaznak.

(2) A Képviselő-testület döntéshozatalából ki kell zárni azt a képviselőt, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni személyes érintettségét. Amennyiben a képviselő e kötelességét elmulasztja, a tudomásra jutást követően a polgármester e mulasztásra felhívja a képviselő figyelmét, és az ügyben a szavazást meg kell ismételni.

(3) Szavazategyenlőség esetén, valamint abban az esetben, ha szavazati arány alapján döntés nem született, az előterjesztést a soron következő ülésen ismételten be kell terjeszteni. Amennyiben a Képviselő-testület két egymást követő alkalommal ugyanabban az ügyben nem hozott döntést, - a Képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható döntéseket kivéve, a minősített többséget nem igénylő esetekben - és amikor a határidőhöz kötött döntés újabb elhalasztása az önkormányzatnak anyagi vagy egyéb hátrányt okozna, a polgármester döntést hozhat.

(4) Név szerint szavazást kell elrendelni, ha:

a) azt jogszabály írja elő,

b) azt a Képviselő-testület legalább 2 tagja indítványozza,

c) azt a polgármester kezdeményezi.

(5) Ügyrendi kérdésben névszerinti szavazást nem lehet tartani. A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a képviselők nevét, akik a nevük felolvasásakor "igen"-nel vagy "nem"-mel vagy "tartózkodom”-mal szavaznak.

(6) A szavazatok összeszámlálásáról a polgármester gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy ha azt valamelyik települési képviselő kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételni.

(7) Titkos szavazásra a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben valamint a Képviselő-testület titkos szavazást tart a 74. § (1) bekezdésben foglalt esetben.

(8) A titkos szavazás lebonyolításáról – az alakuló ülés kivételével, ahol a titkos szavazás lebonyolításáról egy az alakuló ülésen választott 3 tagból álló bizottság gondoskodik - az Ügyrendi Bizottság gondoskodik. A szavazás szavazólapon, külön helyiségben történik. A szavazólapot zárt borítékban kell átadni a szavazatszámláló bizottságnak.

(9) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet a Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazás helyét, napját, tárgyát, a szavazás eredményét, a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, aláírását.

9. A Képviselő-testület rendkívüli ülése

13. § (1) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze bármely képviselő, bizottság, a jegyző indítványára, ha halaszthatatlan ügy vagy önkormányzati érdek azt indokolja.

(2) A rendkívüli ülés esetén az ülésre meghívás szóban és telefonon is történhet.

(3) Sürgős, halasztást nem tűrő, azonnali döntést igénylő esetben a meghívás a rendkívüli ülés megkezdése előtt 4 órával is történhet bármilyen értesítési mód alkalmazásával. Ez esetben az előterjesztés helyszíni kiosztással is megtehető.

(4) A Képviselő-testület rendkívüli ülésére egyebekben a rendes ülésre vonatkozó 8-12. §-ban foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.

10. Közmeghallgatás

14. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy esetben, a rendes testületi ülés keretében és szabályainak megfelelően közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez, vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.

(3) A képviselő – választása szerint - a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 32. § (2) bekezdés k) pontjában foglalt kötelezettségének a közmeghallgatáson is eleget tehet.

11. Együttes Képviselő-testületi ülés

15. § (1) A Képviselő-testületeket a polgármester és a nemzetiségi önkormányzat elnöke együttesen, írásbeli meghívóval hívják össze. Az együttes ülés meghívójára és a meghívottak körére a 9. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.

(2) A polgármester vezeti az ülést, ismerteti az előterjesztéseket, intézkedik a tanácskozás rendjének fenntartásáról.

(3) Az együttes ülésen a polgármester és a nemzetiségi önkormányzat elnöke külön-külön állapítják meg a határozatképességet, valamint a döntési javaslatokat is külön bocsátják szavazásra.

(4) Az együttes ülés jegyzőkönyvére a 17. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.

12. Kérdés, felvilágosítás, interpelláció, bejelentés

16. § (1) A képviselő a Képviselő-testület ülésén az önkormányzat hatáskörébe tartozó témákban kérdést tehet fel, melyre az ülésen választ kell adni. A kérdésre adott válasz elfogadásáról a Képviselő-testület nem dönt.

(2) A képviselő a Képviselő-testület ülésén - a napirendek lezárása után a polgármestertől és a jegyzőtől önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet, melyre az ülésen vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.

(3) A Képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az előterjesztő nyilatkozik, majd vita nélkül a testület dönt az elfogadásáról.

(4) A bejelentés közérdekű információ közlése, melyet a polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző a Képviselő-testület ülésén szóban ismertet, de a bejelentéshez írásbeli kiegészítés is tehető.

13. A jegyzőkönyv

17. § (1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 52. §-ban meghatározottakon túl:

a) az ülés típusát, nyílt vagy zárt ülési módját,

b) a távol maradt képviselők névsorát,

c) a képviselő-testületi ülésen történt fontosabb eseményeket,

d) a polgármesternek a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében tett intézkedéseit,

e) az ülésen elhangzott bejelentéseket, kérdéseket, interpellációkat, a rájuk adott válaszokat,

f) a képviselő kérésére véleményének rögzítését,

g) a meghívót, a jelenléti ívet, az elfogadott és kihirdetett önkormányzati rendeletet.

(2) A képviselő kérelmére az írásban benyújtott hozzászólást mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.

(3) Ha a képviselő kéri, akkor felszólalását szó szerint kell a jegyzőkönyvben rögzíteni.

(4) A jegyzőkönyv elkészítését követő 3 napon belül a Képviselő-testület ülésén hozott döntésekről 3 napon belül jegyzőkönyvi kivonatot kell küldeni a döntés végrehajtásért felelős személynek vagy szervnek, a döntéssel érintettnek valamint a jegyzőkönyvet közzé kell tenni a www.pusztavam.hu honlapon is.

14. Az önkormányzati rendelet

18. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:

a) a képviselő,

b) a polgármester,

c) az alpolgármester,

d) a jegyző,

e) a település civil szervezeteinek vezetői.

(2) A rendelet-tervezet elkészítéséért a jegyző felelős.

(3) Amennyiben a szabályozandó társadalmi viszony összetettsége azt indokolja, a jegyző javaslatára a Képviselő-testület a rendelet tervezetét több fordulóban tárgyalja.

(4) A lakosság szélesebb körét érintő rendeletek tervezetét a jegyző javaslatára a Képviselő-testület közmeghallgatásra bocsáthatja.

(5) Az önkormányzati rendeletet és normatív határozatot a helyben szokásos módon, azaz a Pusztavámi Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A kifüggesztés időtartama rendelet esetében a kihirdetéstől számított 10 nap, normatív határozat esetében az ülésről készült jegyzőkönyv aláírásától számított 10 nap.

(6) A rendelet és a normatív határozat közzétételre kerül továbbá a www.pusztavam.hu honlapon is.

III. Fejezet

Az Önkormányzat szervei

19. § Az önkormányzat szervei:

a) a polgármester

b) a Képviselő-testület bizottságai

c) a Pusztavámi Polgármesteri Hivatal

d) a jegyző.

15. A polgármester

20. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el. Illetményére a jegyző, jutalmazására az alpolgármester tesz javaslatot a Képviselő-testületnek.

(2) A polgármester - a Képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható döntéseket kivéve, a minősített többséget nem igénylő esetekben – a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyekben a két ülés közötti időszakban felmerült halaszthatatlan önkormányzati ügyekben döntést hozhat.

(3) A Képviselő-testület saját tagjai közül a polgármester javaslatára titkos szavazással egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el a feladatát.

(4) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait, a polgármester határozza meg munkájának területeit, tartalmát és ellenőrzi munkájának menetét. A polgármester akadályoztatása esetén képviseli az önkormányzatot.

16. A Képviselő-testület bizottságai, feladataik és működésük

21. § (1) A Képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására állandó vagy eseti bizottságot választ.

(2) A Képviselő-testület 2 állandó bizottságot hoz létre a következők szerint:

a) Ügyrendi Bizottság, tagjainak létszáma 3 fő (2 fő képviselő és 1 fő nem képviselő tag)

b) Pénzügyi Bizottság, tagjainak létszáma 5 fő (3 fő képviselő és 2 fő nem képviselő tag).

(3) A bizottság tagjainak név szerinti felsorolását a 2. függelék tartalmazza.

(3a)6 A nem képviselő bizottsági tagok évente kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló törvény szerint.

(4) A Bizottságok évente legalább 6 alkalommal tartanak ülést.

(5) Az Ügyrendi Bizottság feladata és hatásköre:

a) Előkészíti és lebonyolítja a Képviselő-testület titkos szavazásait az alakuló ülés kivételével, ahol a titkos szavazás lebonyolításáról egy az alakuló ülésen választott 3 tagból álló bizottság gondoskodik .

b) Kivizsgálja és döntésre előkészíti a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó összeférhetetlenségi, fegyelmi és méltatlansági ügyeket.

c)7 Nyilvántartja a képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatát. Lefolytatja a vagyonnyilatkozat ellenőrzésével, vizsgálatával kapcsolatos eljárást, és erről a soron következő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

d) Véleményezi a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatát, annak módosításait.

e) Ellátja továbbá mindazokat a feladatokat, melynek véleményezésére, kidolgozására a Képviselő-testület felkéri.

(6) A Pénzügyi Bizottság feladata és hatásköre:

a) Véleményezi az éves költségvetési rendeletet és annak módosításait.

b) Véleményezi a költségvetés végrehajtásáról szóló rendeletet.

c) Véleményezi az önkormányzat gazdasági programját.

d) Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, a vagyonváltozás alakulását.

f) Ellátja továbbá mindazokat a feladatokat, melynek véleményezésére, kidolgozására a Képviselő-testület felkéri.

(7) A Képviselő-testület meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a Képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

22. § (1) A bizottság működésére a Képviselő-testület működésére vonatkozó 9 - 13. §-ban meghatározott rendelkezéseket az e §-ban meghatározott eltérésekkel megfelelően kell alkalmazni.

(2) A bizottság ülését írásbeli meghívóval a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(3) A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a bizottság tagjait,

b) a polgármestert,

c) a jegyzőt.

(4) A bizottság üléséről készített jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság ülésén az elnök javaslata alapján megválasztott tagja írja alá.

(5) A bizottság a tevékenységéről évenként beszámol a Képviselő-testületnek.

17. A Pusztavámi Polgármesteri Hivatal

23. § (1) A Pusztavámi Polgármesteri Hivatal Pusztavám Község Önkormányzata hivatala, melynek működését a hivatal szervezeti és működési szabályzata határozza meg.

(2) A Pusztavámi Polgármesteri Hivatal székhelye: 8066 Pusztavám, Kossuth Lajos utca 64-66.

(3) A hivatal köteles ellátni a bizottságok működésével, a képviselő-testület és a polgármester által meghatározott feladatokat.

(4) A hivatal a települési nemzetiségi önkormányzat működési feltételeit a helyi önkormányzattal megegyező elvek alapján biztosítja.

18. A jegyző

24. § (1) A Pusztavámi Polgármesteri Hivatal vezetője a jegyző, akit Pusztavám Község Polgármestere nevez ki és ment fel.

(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a polgármester a jegyző képesítési követelményeinek megfelelő végzettséggel rendelkező hivatali köztisztviselőt nevez ki, mely határozott időre, legfeljebb hat hónap időtartamra szól.

(3) A jegyző kötelezettsége, hogy amennyiben a Képviselő-testület döntése, működése jogszabályt sért, haladéktalanul, de legkésőbb a soron következő testületi ülésen jelezze azt a Képviselő-testületnek, mely az ülésről készülő jegyzőkönyvben is rögzítésre kerül.

19. Záró rendelkezések

25. §

.

(1) Ez a rendelet 2020. január 1. napján lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2017. (VI. 01.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet

A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke

1. Gyakorolja a költségvetési rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

2. Dönt a költségvetési rendeletben meghatározott értékhatárig előirányzat átcsoportosításáról.

3. Dönt átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök betétként történő elhelyezéséről, az átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök felhasználásával történő rövid és hosszlejáratú (éven túli) állampapír vásárlásáról, az átmenetileg szabaddá váló pénzeszközök felhasználásával vásárolt rövid és hosszlejáratú (éven túli) állampapírok értékesítéséről, melyről a Képviselő-testületet tájékoztatja.

4. Engedélyezi kis összegű értékhatárig a követelés törlését.

5. Dönt az önkormányzat esetében önkormányzati saját erő vállalását, önkormányzati előfinanszírozást, vagy a pályázat megvalósítását követő időszakban pénzügyi kötelezettséget nem igénylő pályázatok benyújtásáról. A költségvetési szervek esetében hozzájárul pályázat benyújtásához, amennyiben az önkormányzati forrásból származó saját erő vállalását, előfinanszírozást vagy a pályázat megvalósítását követő időszakban pénzügyi kötelezettséget nem igényel.

6. Gyakorolja az államháztartáson kívüli forrás átvételére és átadására vonatkozó szabályokról szóló önkormányzati rendeletben részére megállapított feladat- és hatásköröket.

7. Gyakorolja a szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket. Gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről köztemetés keretében, továbbá dönt a köztemetés költségének a haláleset helye szerinti önkormányzat számára történő megtérítéséről, ha annak jogszabályban meghatározott feltételei fennállnak; valamint megtesz minden olyan intézkedést, amely a köztemetés költségeinek az önkormányzat részére történő megtérítése érdekében szükségesek.

8. Gyakorolja az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

9. Gyakorolja a közterületek használatáról és szabályozásának rendjéről szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

10. Gyakorolja az önkormányzat által alapított kitüntető címről és díjakról, valamint jubileumi és egyéb köszöntésekről szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

11. Gyakorolja Pusztavám Község címeréről, zászlójáról és használatuk rendjéről, valamint a közintézmények épületeinek és a közterületek fellobogózásáról szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

12. Gyakorolja a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben részére meghatározott feladat- és hatásköröket.

13. Az önkormányzati tulajdont érintő hatósági eljárásokban gyakorolja a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot.

14. Dönt az Önkormányzat jogait, érdekeit érintő ügyekben közigazgatási eljárás megindítása iránti kérelem benyújtásáról, jogorvoslati kérelem benyújtásáról, szükség esetén intézkedik fizetési meghagyás kibocsátására vonatkozó kérelem benyújtásáról, gondoskodik az Önkormányzatot megillető követelések érvényesítéséről, végrehajtási eljárás kezdeményezéséről.

15. Aláírja a Képviselő-testület döntése alapján megkötendő szerződéseket.

16. Közbeszerzési eljárásban halaszthatatlan önkormányzati ügy esetén gyakorolja a döntési jogköröket.

17. Az önkormányzat vagyonát vagy tulajdonát érintő ügyekben 1.000.000,- Ft értékhatárig köthet szerződéseket, vállalhat kötelezettségeket, írhat alá megállapodásokat abban az esetben, ha ennek elmaradásakor valamilyen anyagi lehetőségtől esne el az önkormányzat, illetve ha valamilyen anyagi hátrány érné az önkormányzatot. Az általa kötött szerződések a képviselő-testület utólagos jóváhagyásával válnak érvényesekké.

2. melléklet

Az önkormányzat alaptevékenysége kormányzati funkciók szerinti besorolása és önként vállalt feladatai

Kormányzati funkció

Az önkormányzat feladatai

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start- munka program- téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

051050

Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

064010

Közvilágítás

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztés

082044

Könyvtári szolgáltatások

082091

Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

104042

Család és gyermekjóléti szolgáltatások

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107052

Házi segítségnyújtás

082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása8
082094 Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés9
104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében.10

1. függelék

A Képviselő-testület tagjainak névsora
Csordás Mihály polgármester
Pintér István alpolgármester
Gerlinger Tibor képviselő
Pusztavámi Kálmánné képviselő
Ujjné Kordkovics Judit képviselő
Ujj Tamás képviselő
Varga Ferenc képviselő

2. függelék

Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsora
Ujjné Kordkovics Judit Ügyrendi Bizottság Elnöke
Varga Ferenc Ügyrendi Bizottság tagja
Frey Szabolcs Ügyrendi Bizottság tagja
A Pénzügyi Bizottság tagjainak névsora
Ujj Tamás Pénzügyi Bizottság Elnöke
Gerlinger Tibor Pénzügyi Bizottság tagja
Pusztavámi Kálmánné Pénzügyi Bizottság tagja
Forstnerné Novák Erzsébet Pénzügyi Bizottság tagja
Unger János Pénzügyi Bizottság tagja
1

A 2. § (4) bekezdése a Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 3. § (1) bekezdés a) pontja a Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 20.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 3. § (1) bekezdés j) pontját a Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 20.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.

4

A 3. § (2) bekezdése a Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 20.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

5

Az 5. § (2) bekezdése a Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 20.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

6

A 21. § (3a) bekezdését a Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 20.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdése iktatta be.

7

A 21. § (5) bekezdés c) pontja a Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 20.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 2. melléklet cím szövegét a Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

9

A 2. melléklet cím szövegét a Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

10

A 2. melléklet cím szövegét a Pusztavám Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.