Kaposújlak község képviselő testületének 1/2020 (II.27..) önkormányzati rendelete

Kaposújlak Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020.(II.27)önkormányzati rendelet 2020.évi költségvetésről

Hatályos: 2020. 02. 27- 2021. 05. 26

Kaposújlak község képviselő testületének 1/2020 (II.27..) önkormányzati rendelete

a 2020.évi költségvetésről

(Egységes szerkezetben a 4/2021. (V.27.) önkormányzati rendelettel)

Kaposújlak Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésben és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya kiterjed a képviselő-testületre, valamint a támogatásban részesített magányszemélyekre, jogi személyiséggel rendelkező, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre.

2. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (2) bekezdésében foglaltak alapján a képviselő-testület a címrendet az 1. számú melléklet szerint állapítja meg.

I.

A költségvetés bevételeinek és kiadásainak

fő összege

3. § 1

(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradványt működési, illetve felhalmozási célú igénybevétel szerinti tagolásban a 7. számú melléklet alapján hagyja jóvá.

Kaposújlak Községi Önkormányzat 2020. évi költségvetését a Tisztelt Képviselő-testület

22 944 180 Ft tárgyévi költségvetési bevétellel

22 944 180 Ft tárgyévi költségvetési kiadással

módosítja.

Bevételi főösszegét 244 980 998 Ft-ban

ebből:

- a működési célú támogatásokat 4 575 564 Ft-ban

- egyéb működési célú támogatásokat 10 353 698 Ft-ban

- felhalmozási célú támogatások 0 Ft-ban

- a közhatalmi bevételeket 63 257 602 Ft-ban

- a működési célú bevételeket 7 963 641 Ft-ban

- felhalmozási bevételeket 0 Ft-ban

- működési célú átvett pénzeszköz 45 500 Ft-ban

- finanszírozási bevételeit 158 784 993 Ft-ban

*ebből pénzmaradvány: 130 514 993 Ft

Kiadási főösszegét: 244 980 998 Ft-ban

ebből:

- a működési célú kiadásokat 198 325 865 Ft-ban

ebből:

- a személyi juttatások kiadásait 21 915 814 Ft-ban

- a munkaadókat terhelő járulékokat 3 594 165 Ft-ban

- a dologi kiadásokat 26 082 142 Ft-ban

- ellátottak pénzbeli juttatása 1 307 224 Ft-ban

- működési célú kiadás 145 426 520 Ft-ban

*ebből tartalék: 143 209 367 Ft

- a felhalmozási célú kiadást 46 517 701 Ft-ban

ebből:

- a beruházások összegét 32 559 723 Ft-ban

- felújítások összegét 13 957 978 Ft-ban

finanszírozási kiadás: 137 432 Ft-ban

állapítja meg.

Az önkormányzat bevételei és kiadásai

4. § (1) Az önkormányzat bevételeit forrásonként e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

(2) Az önkormányzat kiadási előirányzatait e rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat összevont költségvetési mérlegét e rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.

(4) A képviselő-testület a felhalmozási kiadásokat feladatonként e rendelet 5. számú melléklete szerint állapítja meg.

(5) A képviselő-testület az önkormányzat éves létszám-előirányzatát összesen, e rendelet 6. számú melléklete szerint állapítja meg.

A bevételi többlet kezelése

5. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.

Általános és céltartalék

6. § A képviselő-testület az önkormányzat fejlesztési céltartalékát

166 781 029 Ft összegben állapítja meg.

A fenti tartalékból 156 386 870 Ft céltartalék, azaz olyan kiadások, amelyek kivitelezése ebben az évben bizonytalan, azonban az Önkormányzatnak a megvalósításhoz szükséges forrást biztosítania kell.:

- TOP 3.1.1. Fenntartható kerékpáros közlekedés fejlesztés Kaposújlak térségében pályázat forrása, 116 386 870 Ft

-Közös Hivatal finanszírozása az új jogszabályok értelmezése miatt kétséges. Sajnos 2020-tól nem csak a gesztor önkormányzat adóerőképessége alapján történik a Hivatal állami finanszírozása, hanem a tagönkormányzatok adóerejét is vizsgálják. Kaposújlak magas adóerőképessége miatt a Hivatal állami támogatását csökkenthetik 10 000 000 Ft-tal, ezáltal a településnek kell a Hivatal költségvetéséhez ezen összeggel hozzájárulni.

-A szennyvízberuházásra tartalékolt 30 000 000 Ft.

Általános tartalék: 10 394 159 Ft

Előirányzat-felhasználási ütemterv

7. § A 2020. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 8. számú melléklet tartalmazza.

8. § .

(1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a testület dönt a polgármester előterjesztésére a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.

(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok felosztásáról és az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek saját hatáskörben kezdeményezett rendelet módosításáról a képviselő testület dönt.

Az előirányzat-módosításának szabályai

9. § (1) Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatók az előirányzat módosításával. Az előirányzatok megváltoztatása e költségvetési rendeletben meghatározottak szerint történik.

(2) A képviselő-testület előterjesztés alapján negyedévente - a féléves beszámolóval, illetve a koncepcióval egyidejűleg - de legkésőbb a zárszámadási rendelettervezet képviselő-testület elé terjesztését közvetlenül megelőző testületi ülésen, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.

Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások

10. § (1) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.

(2) Magyarország 2020.évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvény 58. §. (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület az illetményalapot 2020. január 1-től 46 320 forintban határozza meg.

Támogatási szerződés

11. § .

(1) Az 100 000 ezer Ft-ot meghaladó összegű támogatások (éves támogatási keretösszeg meghatározása is ide értendő) átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.

(2) Civil szervezet tekintetében meghatározott éves keretösszeg esetén a civil szervezet vezetője a keretösszeg erejéig a támogatási kérelmében megtervezett események / rendezvények megszervezéséhez szükséges konkrét összeget a kapcsolódó költségeket tartalmazó számla ellenében számolhatja el.

(3) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő, illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 1 évig nem ítélhető meg.

12. § .

Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően, kerüljenek kiutalásra.

Önkormányzati biztos kirendelése

13. § (1) Ha a helyi önkormányzati költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor a képviselő-testület a költségvetési szervnél az Áht. 100/F. § (5) bekezdésében foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.

(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.

Több éves kihatással járó feladatok

14. § A képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 11. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.

15. § (1) A 2020. évi közvetett támogatások tervezett összegét a 9. sz. melléklet tartalmazza

(2) Az Európai Uniós támogatással megvalósuló beruházások megvalósítása 2020. évre bizonytalan.

A TOP 3.1.1. Fenntartható kerékpáros közlekedés fejlesztés Kaposújlak térségében pályázat előlege, 116 386 870 Ft 2019-ben biztosítva lett.

(3) A központi költségvetésből származó támogatások jogcímeit és összegeit a 10.sz. melléklet tartalmazza.

(4) Az Önkormányzat költségvetési évet követő 3 év tervezett bevételi és kiadási előirányzatait a 12. számú melléklet tartalmazza.

(5) Az Önkormányzat nem döntött olyan fejlesztési célról, melynek megvalósításához a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerint adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik, vagy válhat szükségessé. Az Önkormányzatnak nincs a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerint adósságot keletkeztető ügyletből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége

(6) Az Önkormányzat a kötelező feladatokon túl önként vállalt feladatokat is ellát, amelyet 13. számú melléklet tartalmaz.

(7) Kaposújlak Községi Önkormányzat tulajdonában nem áll gazdálkodó szervezet.

Előzetes hatásvizsgálati lap

(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)

16. § A tervezett jogszabály társadalmi, gazdasági, költségvetési hatása:

A helyi önkormányzat az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdése értelmében a költségvetését a költségvetési rendeletben állapítja meg, amely elősegíti a jelenlegi pénzügyi helyzetről a valós kép kialakítását és meghatározza az éves gazdálkodási lehetőségeket. A költségvetés végrehajtása során elsőbbséget élvez az önkormányzat működőképességének biztosítása, az önkormányzat kötelező feladatainak ellátásához szükséges forrás biztosítása, valamint a képviselő testületi döntésekből származó kötelezettségvállalások biztosítása.

Környezeti és egészségi következményei:

A költségvetés rendelkezik támogatás értékű működési kiadás formájában, valamint az érvényes társulási megállapodások alapján - többek között – az egészségügyi és szociális, valamint a gyermekjóléti feladatok ellátásáról, ezáltal biztosítja az önkormányzat által közvetlenül ellátandó és az említett feladatokat érintő finanszírozások zökkenőmentes megvalósulását, mely hozzásegíti a fenti feladatokat ellátó intézményt ahhoz, hogy fedezete legyen ezen feladatok ellátására, mely pozitív kihatással van településünk lakosságának egészségi állapotára, szociális életkörülményeire.

Adminisztratív terheket befolyásoló hatások:

A költségvetés elkészítése és a hozzá kapcsolódó feladatok ellátása a munkatársak munkaköri leírásában szerepel.

A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:

Az Áht.24. §. (2) bekezdése alapján a „Jegyző által előkészített költségvetési rendelettervezetet a polgármester a központi költségvetésről szóló törvény hatályba lépését követő negyvenötödik napig nyújtja be a képviselő testületnek. „ Ennek elmaradása mulasztásban megnyilvánuló jogszabálysértést von maga után, mely esetben Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 132. §. (1) bekezdés a) pontja alapján a Kormányhivatal törvényességi felhívással élhet.

Fentieken túl, ha a képviselő testület a költségvetési rendeletet a jogszabályban meghatározott határidőig nem alkotta meg és az átmeneti gazdálkodásról sem alkotott rendeletet, a polgármester jogosult a helyi önkormányzatot megillető bevételek és az előző év költségvetési rendeletben meghatározott kiadási irányzatok keretei között a kiadások időarányos teljesítésére.

A jogszabály megalkotásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:

A költségvetés végrehajtása az Áht. és a számviteli törvényről szóló 2000. évi C. törvény, valamint az államháztartás szervezeti beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságáról szóló 4/2013. (I.11.) kormányrendelet előírásai szerint a Hivatal végzi.

Záró és egyéb rendelkezések

17. § .

(1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.

(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet

1. melléklet

1. mell. címrend 2020Kaposújlak.docx

2. melléklet

2. melléklet

2. melléklet.xlsx

3. melléklet

3. melléklet

3. melléklet.xlsx

4. melléklet

4. melléklet

4. melléklet.xlsx

5. melléklet

5. melléklet

5. melléklet.xlsx

6. melléklet

6. melléklet

6. melléklet.docx

7. melléklet

7. melléklet

7. melléklet.xlsx

8. melléklet

8. melléklet

8. melléklet.xlsx

9. melléklet

9. melléklet

9. sz. melléklet.xlsx

10. melléklet

10. melléklet

10. melléklet.xlsx

11. melléklet

11. melléklet

11. sz. melléklet.xlsx

12. melléklet

12. melléklet

12.sz. melléklet.xlsx

13. melléklet

13. melléklet

13. melléklet.xlsx