Nagyvázsony Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2013.(VI.27.) önkormányzati rendelete

Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 04. 16- 2025. 10. 10

Nagyvázsony Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2013.(VI.27.) önkormányzati rendelete

Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2025.04.16.

Nagyvázsony Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § (1) Az önkormányzat megnevezése: Nagyvázsony Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)

(2) Az önkormányzat székhelye: 8291 Nagyvázsony Kinizsi u. 96.

(3) Az önkormányzat azonosító adatai:

a) törzskönyvi azonosító száma: 428798

b) KSH számjele: 15428794 8411 321 19

c) adószáma: 15428794-2-19

(4) Az önkormányzathoz tartozó közigazgatási terület leírását az 1. függelék tartalmazza.

(5) Az önkormányzat hivatalának megnevezése: Nagyvázsonyi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Önkormányzati Hivatal)

(6) AZ Önkormányzati Hivatal székhelye: 8291 Nagyvázsony Kinizsi u. 96.

(7) A képviselő-testület megnevezése: Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület)

2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.

(2) A címer leírása: Az Önkormányzat címerének alakja domborpajzs, mely a pajzstalp közepénél kissé hegyes. A címerpajzs színe kék, benne egy behajlított páncélos kéz egyenes kardot tart. A kard előtt félhold, a kard és a kéz között hatágú csillag látható. A félhold a pajzsfő jobb oldalán, a csillag a pajzsderék közepén van. A címerkép színe fekete.

(3) A zászló leírása: A zászlólap - arányában a zászlórúd felöl nézve 1:2 arányú téglalap - középen vágással egy felső világoskék és egy alsó fehér mezőre osztott, rajta középen foglal helyet az Önkormányzat címere, amelyet, a község nevét feltüntető felirat boltoz a két mezőben arany hímzéssel. A zászlólap vége arannyal rojtozott.

(4) A jelképekről és azok használatának rendjéről a képviselő-testület külön rendeletet alkot.

3. § (1) Az önkormányzat hivatalos kör alakú bélyegzőjén középen a Magyarország címere, a köríven a következő felirat olvasható: Nagyvázsony Község Önkormányzata.

(2) A polgármester hivatalos kör alakú bélyegzőjén középen a Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható: Polgármester Nagyvázsony.

(3) Az Önkormányzati Hivatal hivatalos kör alakú bélyegzői:

a) középen Magyarország címere, a köríven a következő felirat olvasható: Nagyvázsonyi Közös Önkormányzati Hivatal *Jegyző*

b) középen Magyarország címere, a köríven a következő felirat olvasható: Nagyvázsonyi Közös Önkormányzati Hivatal * Pénzügy*

4. § (1) Az önkormányzat szervei:

a) a polgármester,

b) a képviselő-testület bizottságai,

c) a jegyző,

d) Nagyvázsonyi Közös Önkormányzati Hivatal

(2) Az önkormányzat Pula és Mencshely községek önkormányzatával közösen tartja fenn a Nagyvázsonyi Közös Önkormányzati Hivatalt.1

II. Fejezet

FELADATOK ÉS HATÁSKÖRÖK

5. § (1) Az önkormányzat alaptevékenység szerinti szakágazati besorolása: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége 2

(2) Az önkormányzat alaptevékenységként látja el a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv). és az ágazati törvényekben meghatározott kötelező és önként vállalt feladatokat, amelyek felsorolását az 1. melléklet tartalmazza

(3)3

6. § A képviselő-testület hatáskörei közül a következőket ruházza át a polgármesterre4:

a) a közterületek használatával kapcsolatos döntéshozatal,

b) egyes szociális ellátások megállapításával kapcsolatos döntéshozatal,

c) az önkormányzat vagyonrendeletében meghatározott jogosítványok gyakorlása,

d) a környezetvédelemről és a környezetvédelmi alappal meghatározott feladatkörök

d) gyakorlása,

e) „Bursa Hungarica” Felsőoktatási önkormányzati ösztöndíjpályázat szabályairól szóló határozatában meghatározott jogosítványok gyakorlása,

f) az önkormányzat jelképeiről és használatuk rendjéről szóló rendeletben meghatározott döntéshozatal,

g) döntés az önkormányzati kötelezettségvállalást – ide értve a működési költséget is – nem igénylő pályázatok benyújtásáról,

h) véleményezi a szomszédos települések településszerkezeti tervét,

i) dönt a közfoglalkoztatáshoz nyújtható támogatásokról szóló Korm. rendeletben meghatározott együttműködési megállapodás megkötéséről,

j) dönt a közfoglalkoztatott személyek foglalkozás-egészségügyi vizsgálatának elvégzésére vonatkozó megállapodás megkötéséről,

k) dönt a pénzügyi kötelezettségvállalást nem igénylő együttműködési megállapodások jóváhagyásáról,

l) a lakosság, a civil szervezetek tájékoztatása, fontosabb döntések előkészítése esetén e szervezetek bevonása,

m) a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. § (1) bekezdésében meghatározott feladatok a 34. § (2) bekezdésében meghatározott jogkörök kivételével.

n)4 a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ában foglalt önkormányzati hatósági hatáskörök

III. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE

1. Alakuló ülés, rendes és rendkívüli ülés

7. §5 A képviselő-testület tagjainak száma 7 fő.

8. § (1)6

(2) A polgármester és a képviselők esküjének szövegét a Helyi Választási Bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a Helyi Választási Bizottság elnök helyettese olvassa elő.

(3) A képviselő-testület az alakuló ülésen dönt az alpolgármesteri tisztség betöltéséről.

9. § (1)7 A képviselő testület szükség szerint, de évente legalább 11, munkatervben meghatározott ülést (rendes ülés) tart. A rendes ülések minden hónap első hétfői napján 17:00 órai kezdéssel tartandók, amennyiben külső körülmény mást nem indokol. A munkatervezetet a képviselő – testület legkésőbb a tárgyév február 15. napjáig hagyja jóvá.

(2) A polgármester a képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontban is összehívhatja.

(3)8 Rendkívüli ülést a polgármester bármikor összehívhat.

(4)9 A polgármester az indítvány benyújtásától számított 15 napon belül köteles gondoskodni az ülés összehívásáról. Nem szükséges a rendkívüli ülés összehívása, ha a képviselő-testület 15 napon belül ülést tart. Ebben az esetben az indítványt a rendes ülés napirendjébe kell felvenni.

2. A képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése

10. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester tartós akadályoztatása, valamint a polgármesteri tisztség betöltetlensége esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a korelnök hívja össze és vezeti.

(2) Tartós akadályoztatás abban az esetben áll fenn, ha a polgármester, illetve alpolgármester folyamatosan legalább 10 napig nem tudja feladatát ellátni.

(3) A képviselő-testület ülését az ülés helyének, napjának és kezdési időpontjának, a napirend tárgyának és előterjesztőjének megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni. A meghívót a polgármester írja alá.

(4) A rendes ülésre szóló meghívót az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót pedig legalább az ülést megelőző nap kézbesíteni.

(5) A képviselő-testület sürgős döntést igénylő esetben írásos meghívó nélkül is összehívható (pl.: telefonon, üzenet útján). Az érdekelteket az ülés időpontjáról és indokáról legalább 1 nappal az ülés napját megelőzően értesíteni kell.

(6) A képviselő-testület ülésének időpontjáról és napirendjéről a település lakosságát az önkormányzat hivatalának hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel és az önkormányzat honlapján történő közzététellel kell értesíteni. Az értesítést a képviselőknek szóló meghívó kézbesítésével egyidejűleg kell megjelentetni.

(7) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni

a) a napirendi pontok előterjesztőit,

b) akiknek meghívását a napirend alapos és körültekintő megtárgyalásához a polgármester indokoltnak tartja,

c) a nemzetiségi önkormányzat elnökét.

(8) A meghívóhoz mellékelni kell az írásos előterjesztéseket.

3. Indítvány, sürgősségi indítvány

11. § (1) Indítvány, sürgősségi indítvány benyújtására jogosult:

a) a polgármester,

b) a jegyző,

c) a képviselő,

d) a bizottság

e) a nemzetiségi önkormányzat elnöke

f) az önkormányzat költségvetési szervének vezetője

(2)10 Az indítványt indokolással együtt írásban kell a polgármesterhez benyújtani, legalább 15 nappal az ülés előtt.

(3) Sürgősségi indítványt, a sürgősség tényének rövid indokolásával, legkésőbb az ülést megelőző napon írásban lehet benyújtani a polgármesternél.

(4) A sürgősség kérdésében a képviselő-testület dönt a napirend elfogadása előtt. A sürgősségi indítványt – elfogadása esetén – a képviselő-testület napirend előtt tárgyalja. Ha a képviselő-testület a sürgősséget elutasítja, az indítványt a következő ülés napirendjébe kell felvenni.

4. Az előterjesztés

12. § (1) Előterjesztésnek minősül a rendelet-tervezet, a határozati javaslat, a beszámoló, a tájékoztató és a kérelem.

(2) Az előterjesztés készülhet írásban és lehet szóbeli is.

(3) A rendeleti javaslatot és a beszámolót kizárólag írásban lehet előterjeszteni.

(4) Indokolt esetben a polgármester engedélyezheti az előre ki nem küldött, írásba foglalt előterjesztésnek az ülésen történő kiosztását.

(5) Az ülés napirendi pontjának előterjesztője lehet:

a) a polgármester,

b) a képviselő-testület tagja,

c) a képviselő-testület bizottsága,

d) a jegyző,

e) az önkormányzat költségvetési szervének vezetője,

f) a nemzetiségi önkormányzat elnöke, valamint

g) a képviselő-testület által felkért személy vagy szervezet képviselője.

5. A tanácskozás rendje

13. § (1) A polgármester feladatai az ülés vezetésével kapcsolatban:

a) számszerűen megállapítja a képviselő-testület határozatképességét,

b) név szerint megállapítja a távol lévő települési képviselők számát, valamint azt is, hogy a távolmaradásukat bejelentették-e,

c) megnyitja az ülést,

d)11 javaslatot tesz az ülés napirendjére, a jegyzőkönyv hitelesítő személyére,

e) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát,

f) szavazásra bocsátja a kiegészítő és módosító javaslatokat,

g) szavazásra bocsátja a határozati javaslatot,

h) megállapítja a szavazás számszerű eredményét és ismerteti a döntést,

i) a napirendi pontok megtárgyalása után biztosítja a képviselők számára a bejelentések megtételét, kérdések feltevését,

j) az ülés folyamán biztosítja az ülés rendjét,

k) az ülést berekeszti.

(2) A polgármester az ülés során végig figyelemmel kíséri a képviselő-testület határozatképességét.

(3) A határozatképtelen testületi ülést a polgármester 8 napon belül köteles összehívni. Az újra összehívásra kerülő ülésen az előzetesen kitűzött napirend megváltoztatható.

14. § (1) A napirendi javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.12

(2) A napirend tervezetét a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé. A képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elhagyását, elnapolását vagy a javasolt sorrend megváltoztatását.

(3) A polgármester a napirend –meghívó szerinti írásos tervezetét szóban kiegészíti az ülésen kiosztott anyagok napirendre vételéről szóló javaslattal. Az ülésre –a rendeletben foglaltaknak megfelelően –írásban beterjesztett képviselői indítványt, kérdést, interpellációt a napirendre felvettnek kell tekinteni.

(4) Egy-egy napirend tárgyalása során a képviselők és a tanácskozási joggal résztvevők a vitához többször is hozzászólhatnak. Egy-egy hozzászólás legfeljebb 5 perc időtartamú lehet.

(5) A jegyző törvényességi észrevételt a napirend tárgyalása során bármikor tehet.

(6) A képviselő-testület ülésein a tevékenységi körükbe tartozó kérdések tárgyalásakor valamennyi nagyvázsonyi székhelyű társadalmi szervezetet illetve egyesületet tanácskozási jog illeti meg.

15. § (1) Az ülés rendjének fenntartása során a polgármester:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendi ponttól, valamint a tanácskozáshoz nem illő, sértő módon nyilatkozik,

b) ismételt figyelmeztetést követően megvonhatja a hozzászólótól a szót,

c) rendre utasítja azt a személyt, aki az ülés rendjéhez méltatlan magatartást tanúsít,

d) ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi a rendbontót,

e) ismételt és súlyos rendbontás esetén a rendbontó eltávolításához karhatalom segítségét veheti igénybe.

(2) A d) és e) pontban felsorolt intézkedések a képviselő-testület tagjával szemben nem alkalmazhatók.

(3) Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester javaslatára a képviselő-testület az ülést határozott időre felfüggesztheti.

16. §13

6. A vita

17. § (1) Minden előterjesztés és a vele összefüggő döntési javaslat felett külön-külön kell vitát nyitni.

(2) Az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet.

(3) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, kifejthetik a véleményüket.

(4) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott javaslatokat egyenként szavazásra bocsátja úgy, hogy először a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, azután az előterjesztésben szereplő javaslat felett kell dönteni.

(5) A szavazás előtt a jegyzőnek jeleznie kell, amennyiben a törvényességgel kapcsolatban észrevétele van.

(6) A szavazás lezárását követően nincs helye újabb hozzászólásnak.

(7) A polgármester vagy bármelyik képviselő javasolhatja a Képviselő-testület döntése előtt a napirendi pont újratárgyalását, elnapolását. Erről a Képviselő-testület vita nélkül határoz és megállapítja a napirendi pont tárgyalásának időpontját.

7. Döntéshozatal

18. § (1) A képviselő-testület döntéseit egyszerű szótöbbséggel vagy minősített többséggel hozza.

(2) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben felsoroltakon kívül minősített többség kell a következő esetekben:

a) a képviselő-testület hatáskörének átruházása,

b) kitüntetés, díszpolgári cím adományozása,

c) az önkormányzati vagyon elidegenítése, vállalkozásba történő bevitele,

d) hitelfelvétel,

e) fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása,

f) a polgármester foglalkoztatási jogviszonya megváltoztatásakor,

g) gazdasági program elfogadás,

h) közös fenntartású intézmények költségvetésének, költségvetési beszámolójának elfogadásához.

19. § (1) A szavazás módja nyílt és titkos szavazás.

(2) A nyílt szavazás – a név szerinti szavazást kivéve - kézfelemeléssel történik.14

(3) Név szerinti szavazásról külön számozott határozat hozatalával és egyszerű szótöbbséggel dönt a képviselő-testület. A név szerinti szavazásra a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet.15

(4)16 Név szerinti szavazás esetén a polgármester felolvassa a határozati javaslatot, majd a jelenléti ív szerint sorolja a képviselő-testület tagjainak nevét, s a jelenlévő képviselők a nevük elhangzásakor "igen", "nem", „tartózkodom” kijelentéssel szavaznak.

(5) A név szerinti szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza a határozati javaslat szövegét, a képviselők szavazatát és mellette a képviselők aláírását.

(6) Zárt ülésen történő döntéshozatal esetén bármely képviselő indítványozhatja a titkos szavazás tartását, amelyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.17

(7) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, külön szavazó helyiség és urna igénybevételével történik.

(8) A titkos szavazás lebonyolítását a képviselő-testület által választott 2 tagú szavazatszámláló bizottság végzi.

(9) Elutasító döntés esetén ismételt szavazásra a jelen lévő képviselő-testületi tagok egybehangzó véleménye alapján egy alkalommal kerülhet sor.

20. § (1)18

(2) A személyesen érintett képviselő–érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.

(3)19 A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismertté válását követően azonnal – a Képviselő-testület vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a Képviselő-testület összeférhetetlenségi és ügyrendi ügyekben feladat - és hatáskörrel rendelkező Turisztikai, Kulturális és Szociális Bizottsága hatáskörébe tartozik.

(4) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.

(5) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. Amennyiben a képviselő személyes érintettsége esetén – törvényben meghatározott – bejelentési kötelezettségének nem tett eleget, az erre irányuló bizottsági javaslat esetén – a képviselő – testület dönt a mulasztó képviselő tiszteletdíjának 50%-os csökkentéséről.

8. Rendeletalkotás

21. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a polgármester,

b) a jegyző,

c) a képviselő-testület bizottsága,

d) a képviselő,

e) a nemzetiségi önkormányzat elnöke, képviselő-testülete

e) a helyi székhelyű, bírósági nyilvántartásba vett alapítvány, egyesület képviselője.

(2) A rendelet alkotására irányuló javaslatot a polgármesternél kell benyújtani, aki a kezdeményezést a soron következő testületi ülésen előterjeszti.

(3) A rendelet-tervezet szakmai előkészítési feladatait a jegyző végzi.

(4) A tervezet előkészítéséhez a képviselő-testület – szükség esetén – más szakértőket is felkérhet, és előkészítő csoportot hozhat létre.

(5) Az önkormányzati rendeletet az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A közzététel 30 napig tart. A rendeletet az önkormányzat internetes honlapján az elfogadását követő 15 munkanapon belül közzé kell tenni.20

(6) A jegyző köteles a hatályos önkormányzati rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezetni és a rendeleteknek az önkormányzat internetes honlapján való folyamatos közzétételéről gondoskodni.

9. A képviselő-testület határozata

22. §21 (1) A képviselő-testület döntésének leggyakoribb megjelenési formája a határozat.

(2) Az intézkedést igénylő számozott határozatok tartalmazzák a végrehajtásért felelős személy nevét, a végrehajtás határidejét is.

(3) A határozatokról nyilvántartást kell vezetni, amelyről a jegyző gondoskodik.

(4) A Képviselő-testület normatív határozatait a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

10. Jegyzőkönyv

23. § (1) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv az Mötv. - meghatározottakon túl tartalmazza:22

a) napirend utáni felszólalások lényegét,

b) a polgármester esetleges intézkedéseit, valamint

c) az ülés bezárásának idejét,

d)23 egy jegyzőkönyv hitelesítő aláírását.

(2) A jegyzőkönyv mellékletét képezi:

a) a meghívó,

b) az írásos előterjesztés és a kihirdetett önkormányzati rendelet,

c) a jelenléti ív.

24. §24 A testületi ülés jegyzőkönyvét 2 eredeti példányban kell elkészíteni. Az első példány az Önkormányzati Hivatal irattárába kerül, a második példány a község könyvtárának kerül megküldésre évente bekötve a tárgyévet követő év március 31. napjáig.

25. § (1) A zárt ülésen hozott olyan döntésekről, melyek közérdekű adatokat, illetve közérdekből nyilvános adatokat tartalmaznak, összefoglalót kell készíteni a zárt ülés jegyzőkönyvének elkészítésével egyidejűleg.

(2) A nyilvános ülések dokumentumainak megtekintése, illetve a közérdekű adatokhoz való hozzáférés az Önkormányzati Hivatalban biztosított.

11. A Közös Önkormányzati Hivatalt fenntartó önkormányzatok képviselő-testületeinek együttes ülése

26. §25 (1) A képviselő-testület más település képviselő – testületeivel együttes ülést tarthat. Ha az együttes ülés színhelyeként Nagyvázsony község van megjelölve, akkor az együttes ülést Nagyvázsony község polgármestere vezeti.

(2) Az együttes ülésen a határozatképességet a résztvevő képviselő-testületek külön-külön megállapított határozatképessége figyelembevételével kell megállapítani.

(3) A napirend vitája után a határozati javaslatot a résztvevő képviselő – testületeknek külön – külön kell szavazásra feltenni. Egybehangzó határozatok meghozatala esetén a javaslatot elfogadottnak kell tekinteni és a jegyzőkönyvben a részdöntések eredményét egy határozatban kell rögzíteni.

(4)26 Az együttes ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni a képviselő – testület üléseiről készült jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok szerint. A jegyzőkönyvet az érintett települések polgármesterei, jegyző írja alá.

(5) Az együttes ülés vezetésére vonatkozóan egyebekben a rendes képviselő – testületi ülésre vonatkozó szabályok az irányadók.”

12. Nyilvánosság, közmeghallgatás, lakossági kapcsolatok, társulások

27. §27 (1) Az önkormányzat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény szerinti kötelezően közzéteendő közérdekű adatait az önkormányzat internetes honlapján teszi közzé.

(2)28 A képviselő – testület nyilvános üléséről hang-, film- és videofelvétel készíthető.

(3) A képviselő-testület nyilvános ülésén elhangzottak hangfelvételen rögzítésre kerülnek. A hangfelvétel csak a jegyzőkönyv könnyebb elkészítésére szolgál. A hangfelvételt az üléstől számított 30. napot követően törölni kell.

28. § (1) A képviselő-testület évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás meghirdetése meghívóval történik. A meghívók kiküldésére és közzétételére a rendes ülés meghívójára vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(3) A közmeghallgatáson elhangzott javaslatra, kérdésre adott írásbeli válasz előkészítéséért a jegyző felelős.

(4) A képviselő-testület a társadalmi bizalom szintjének növekedése érdekében az alábbiak szerint határozza meg azokat a fórumokat, amelyek a lakosság és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, fontosabb döntések előkészítésébe történő bevonását szolgálják:

- falugyűlés

- lakossági fórum.

(5) A fórum meghirdetését bármely képviselő a polgármesternél kezdeményezheti.

(6) A fórumok állásfoglalásáról és az ott felmerült kisebbségi véleményekről tájékoztatni kell a képviselő-testületet.

(7)29 A képviselő-testület a lakossággal való kapcsolattartás egyéb módjaként az önkormányzati honlapon az alábbi lehetőségeit biztosítja:

a) Vendégkönyv – a bejegyzés lehetősége bárki számára nyitott,

b) a polgármester, a jegyző és ügyintézők közvetlen email elérhetősége.

29. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vesz részt.

(2) A társulásokban az önkormányzatot a polgármester képviseli.

IV. Fejezet

A polgármester, az alpolgármester, a képviselő, a Közös Hivatal és a jegyző 30

13. A polgármester

30. § (1)31 A polgármester tisztségét főállású megbízatásban látja el.

(2)32 A polgármester hivatali munkarendjét a képviselő-testület – tekintettel főállású jogviszonyára – a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 89 § (1) szerint határozza meg.

(3) A polgármester fogadóórája: szerda 16,00 –17,00 óra.

31. § A helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározottakon túl a polgármester főbb feladatai:

a) a település fejlődésének elősegítése, a közszolgáltatások szervezése

b) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, annak széleskörű nyilvánosságát.

c) a lakosság önszerveződő közösségeinek támogatása, a szükséges együttműködés kialakítása,

d) a képviselő-testület működési feltételeinek megteremtése, munkájának megszervezése,

e) a települési képviselők és a bizottságok munkájának segítése,

f) a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtásának megszervezése, ellenőrzése,

g) az önkormányzati intézmények működésének ellenőrzése, segítése.

14. Az alpolgármester

32. § (1) A képviselő-testület 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ a képviselők közül. A képviselő-testület nem képviselő alpolgármestert nem választ.

(2)33 Az alpolgármester hivatali munkarendjét a képviselő-testület – tekintettel társadalmi megbízású jogviszonyára a – kötetlen munkarendben határozza meg.

15. A képviselő

33. § (1) A képviselő döntéseit saját meggyőződése szerint hozza, szavazatát megindokolni nem köteles.

(2) A képviselő közérdekű ügyben hivatali intézkedésre vonatkozó kérésére, valamint önkormányzati ügyekben kért felvilágosításra vonatkozó írásbeli érdemi válasz előkészítését a jegyző végzi.34

34. § A képviselők tiszteletdíjának mértékéről a képviselő-testület külön rendeletben dönt.35

35. § (1) A települési képviselőt megilleti a kérdezés és az interpellálás joga.

(2) A kérdést, illetve az interpellációt szóban a napirend után terjesztheti be.

(3) A testület nem dönt a kérdésre adott válasz elfogadásáról.

(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról külön nyilatkozik az interpelláló és a képviselő-testület is.

(5) Az interpellációra adott írásbeli választ 15 napon belül kell megadni. E válasz másolatát egyidejűleg minden képviselőnek meg kell küldeni. Elfogadásáról a következő ülésen kell dönteni.

(6) Ha az interpellációra adott választ a testület nem fogadja el, az adott ügyben vizsgálatot lehet elrendelni, melyben az interpelláló képviselő is részt vesz.

16. A Közös Önkormányzati hivatal, a jegyző

36. §36 (1) A képviselő-testület Pula és Mencshely községek Képviselő-testületével közös önkormányzati hivatalt tart fenn.37

(2) Az önkormányzati hivatal szervezeti és működési szabályzatát a képviselő-testületek hagyják jóvá.

(3) A jegyző vagy megbízottja Nagyvázsonyban hétfőn, csütörtökön, pénteken teljes munkaidőben, tart ügyfélfogadást.

(4)38 A jegyzői tisztség betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a közös önkormányzati hivatalban foglalkoztatottak közül a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 247. § szerinti feltételeknek megfelelő végzettségű köztisztviselőjét bízza meg.

(5) A (4) bekezdésben meghatározottak szerint megbízott jegyző jogaira és kötelezettségeire e rendelet jegyzőre vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.

V. Fejezet

A képviselő-testület bizottságai

37. § (1)39 A képviselő-testület állandó bizottsága a Turisztikai, Kulturális és Szociális Bizottság.

(2) A képviselő-testület eseti feladatok megoldására - egyszerű többséggel hozott határozatával - ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság feladatát, megbízatásának terjedelmét, idejét a képviselő-testület esetenként határozza meg.

(3) Az állandó bizottság 3 főből áll, akiket a képviselő-testület saját tagjai közül választ.4041

(4)42 A képviselő-testület a bizottság elnökét és tagját az alakuló ülésen vagy az azt követő ülésen választja meg.

(5)43

38. § (1) A bizottság szükség szerint tart ülést. A bizottsági ülését a bizottság elnöke hívja össze az ülést megelőző legalább 3 nappal. Az ülést az elnök vezeti.

(2) Az ülésre szóló meghívó kiküldéséről a bizottság elnöke gondoskodik. A meghívó tartalmazza az ülés helyét, időpontját, tervezett napirendjét.

(3) A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni azokat, akiknek meghívását a napirend tárgyalásához a bizottság elnöke szükségesnek tartja.

39. §44 (1) A bizottság üléséről 1 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) A jegyzőkönyv mellékletét képezi:

a) a meghívó,

b) az írásos előterjesztés és

c) a jelenléti ív.

(3) A bizottsági jegyzőkönyvek kezelésére a 22. § rendelkezései irányadók.45

40. § (1)46 A bizottság feladata:

a) az önkormányzati képviselők és a polgármester összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása,

b) a polgármester, az önkormányzati képviselők és hozzátartozóik, valamint a bizottságok nem képviselő tagjainak vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatok ellátása (vagyonnyilatkozatok nyilvántartása, vizsgálata, képviselő-testület tájékoztatása),

c) a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása és egyéb ügyrendi kérdések vizsgálata.

(2)47 A polgármester és a képviselő vagyonnyilatkozatába, a bizottsági ellenőrzést követően, a Turisztikai, Kulturális és Szociális Bizottság elnökénél lehet betekinteni.

(3)48 A képviselő-testület Turisztikai, Kulturális és Szociális Bizottság feladat - és hatáskörét a 3. melléklet tartalmazza.

VI. Fejezet

Az önkormányzat gazdasági alapjai

17. Az önkormányzat költségvetése, vagyona

41. § (1) A költségvetést a képviselő-testület két fordulóban tárgyalja.

(2) Az első fordulóban a bevételi források és a kiadási szükségletek számbavételével a képviselő-testület kialakítja az adott évi gazdasági koncepciót.

(3) A költségvetési rendelet megalkotása a második fordulóban az előre meghirdetett nyilvános ülésen történik.

42. § Az önkormányzat vagyonára, vagyongazdálkodásra vonatkozó szabályokat a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.

18. Az önkormányzat és intézményei gazdálkodásának ellenőrzése

43. § Az önkormányzat és intézményei gazdálkodásának belső ellenőrzéséről a képviselő-testület megbízása alapján a jegyző külső szervezet, személy útján gondoskodik.

VII. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÉS A HELYI NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZAT KAPCSOLATA

44. § (1)49 A képviselő-testület a nemzetiségek jogairól szóló törvényben foglaltaknak megfelelően biztosítja a nemzetiségi önkormányzat(ok) helyiséghasználatát és a működéshez szükséges tárgyi eszközöket a Nagyvázsony Kinizsi u. 96. szám alatti községháza alatti épületében.

(2) Az önkormányzati működés személyi feltételeit az önkormányzat hivatalán keresztül biztosítja.

(3) Az önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat közötti kapcsolattartást a polgármester látja el.

(4)50 Az Önkormányzata a Nemzetiségi Önkormányzattal kötött megállapodás alapján biztosítja a nemzetiségi önkormányzatok működéséhez szükséges feltételeket az alábbiak szerint:

a) Az önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzat működéséhez szükséges helyiséghasználatot – térítésmentesen - a Nagyvázsony Kinizsi Pál u. 96. sz. alatti önkormányzati tulajdonú ingatlanban biztosítja;

b) helyiséghasználat az ülések lebonyolításához, illetve közmeghallgatásokhoz, fórumokhoz, a közös önkormányzati hivatal tanácstermében;

c) a testületi, tisztségviselői, képviselői feladatok ellátásához szükséges tárgyi és személyi feltételeket biztosítása;

d) a testületi ülések előkészítése (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása);

e) a testületi döntések előkészítése, a testületi döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatok ellátása.

VIII. Fejezet

HELYI NÉPSZAVAZÁS, NÉPI KEZDEMÉNYEZÉS 51

45. § (1)52

(2) 35

46. §53

IX. Fejezet

Záró rendelkezések

47. §54

48. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

49. § Hatályát veszti Nagyvázsony Község Önkormányzata képviselő-testületének a Nagyvázsony Község Önkormányzata képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2012.(IX.17.) önkormányzati rendelete.

Nagyvázsony, 2015. január 9.
Fábry Szabolcs János sk. Bognár Andrea sk.
polgármester mb. jegyző
Kihirdetési záradék:
Kihirdetve: 2015. január 9. Bognár Andrea sk. mb. jegyző

1. melléklet55

Nagyvázsony Község Önkormányzata által ellátott kötelező és önként vállalt feladatok

1. Településfejlesztés, településrendezés; a településrendezési eszközök szabályozásával, pályázati források segítségével látja el a településfejlesztéssel, településrendezéssel, az épített és természeti környezet védelmével kapcsolatos feladatokat.

2. Településüzemeltetés; (temető fenntartás, közvilágításról való gondoskodás, a helyi közutak és tartozékainak fenntartása, közparkok és egyéb közterületek fenntartása,

3. Egészségügyi alapellátás; a háziorvosi ellátást a területi ellátási kötelezettséggel működő Nagyvázsonyi körzeti háziorvosi szolgálat – egészségügyi vállalkozó útján biztosítja.

4. Az önkormányzat működési engedéllyel rendelkező háziorvosi rendelőt tart fenn.

5. A fogorvosi ellátást a nagyvázsonyi székhelyű egészségügyi szolgáltatóval kötött feladat ellátási szerződés szerint biztosítja

6. A köztisztaság és településtisztaság biztosítása érdekében a hulladékszállításra és kezelésére a közszolgáltatási szerződéssel rendelkezik

7. Óvodai nevelés, sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai neveléséről, nemzetiségi óvodai nevelés ellátás biztosítása, az óvodai és iskolai intézményi étkeztetés

8. A közművelődési feladatok ellátását közösségi tér, mozgókönyvtári szolgáltató hely biztosításával, szervezési tevékenységgel látja el.

9. Szociális, gyermekjóléti alapellátások, szolgáltatások; A családsegítő és gyermekjóléti szolgáltatást a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása útján a VMJV Családsegítő Szolgálat, Gyermekjóléti Központ és Családok Átmeneti Otthona intézmény útján biztosítja

10. A személyes gondoskodást nyújtó szociális alap és szakosított ellátásokat a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása által fenntartott szociális intézmény útján biztosítja.

11. Helyi adókkal kapcsolatos ügyek, a helyi adókról szóló törvényben kapott felhatalmazás alapján - az adóigazgatási feladatokat az önkormányzat hivatala látja el

12. Vizi közműszolgáltatás – ivóvíz ellátás, szennyvízkezelés.

13. vízi közmű vagyon üzemeltetésére a Nemzeti Vízművek Zrt. –vel üzemeltetési és szolgáltatási szerződéssel rendelkezik

14. Nemzetiségi ügyek – a nemzetiségi önkormányzatokkal kötött együttműködés keretében biztosítja

15. Bölcsődei ellátás

16. Múzeumi tevékenység keretében üzemelteti a Kinizsi Várat

2. melléklet56

1. függelék a 1. melléklethez57

NAGYVÁZSONY KÖZSÉG FŐBB ADATAI
A község állandó lakosainak száma 2023. szeptember 1.-jén:

1. 1791 fő

2. A közigazgatási terület nagysága 7.629 ha

3. A községben az alábbi elnevezésű utcák, közterületek találhatók: Ady Endre utca, Akácfa utca, Arany János utca, Baráti puszta, Bástya utca, Bécsi köz, Bercsényi utca, Csokonai utca, Dobány utca, Édes Gergely utca, Felsőcsepely puszta, Gesztenye sor, Gyep sor, Gyurgyalag köz, Iskola utca, Jókai Mór utca, Kab hegy, Kertalja utca, Kinizsi Pál utca, Klastrom utca, Kossuth Lajos utca, Malomkő út, Nemesleányfalu utca, Óváry Ferenc köz, Óvoda utca, Pacsirta köz, Petőfi Sándor utca, Rákóczi utca, Sörház utca, Sport utca, Széchenyi István utca, Szigony utca, Szent Jakab major, Tüzér utca, Új utca, Vár utca, Varga utca, Várnai Zseni utca, Vásár-tér utca, Vöröstói út

2. függelék a 2. melléklethez58

a kormányzati funkciók és államháztartási szakágazatok osztályozási rendjéről szóló 15/2019. (XII. 7.) PM rendelet alapján

1. Nagyvázsony község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

018010

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

045170

Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása

051020

Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082044

Könyvtári szolgáltatások

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

082064

Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

084031

Civil szervezetek működési támogatása

084032

Civil szervezetek programtámogatása

107060

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

Nagyvázsony község Önkormányzata államháztartási szakágazat rend szerinti besorolása: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

3. függelék a 2. melléklethez59

A képviselő-testület és a bizottságok névsora

1. Stefanovitsné Sipos Mária polgármester

2. Henn János Pál alpolgármester

3. Borbély Magdolna képviselő

4. Fekete Dániel képviselő

5. Hubainé Lipp Katalin képviselő

6. Janzsó Tibor képviselő

7. Zékány Zsolt képviselő

Turisztikai, Kulturális és Szociális Bizottság névsora

a) Borbély Magdolna elnök

b) Hubainé Lipp Katalin tag

c) Fekete Dániel tag

3. melléklet a 9/2013.(VI.27.) önkormányzati rendelethez60

A képviselő-testület Turisztikai, Kulturális és Szociális Bizottságának feladat - és hatásköre

1. 1./ A bizottság feladat - és hatásköre általában:

1.1. A bizottság előkészíti a feladatkörébe utalt testületi döntéseket, állást foglal a képviselő-testület, vagy a polgármester által megjelölt kérdésekben.

1.2. A bizottság a saját feladatkörében ellenőrzi a Hivatalnak a bizottsági és képviselő-testületi határozatok előkészítésére, végrehajtására irányuló munkáját.

1.3. A bizottság - elsősorban a bizottság elnöke - napi munkakapcsolatot tart a polgármesterrel /alpolgármesterrel /jegyzővel /aljegyzővel /.

1.4. A bizottság a tudomására jutott közérdekű ügyben intézkedést kezdeményez.

1.5. A bizottság véleményezi a feladatköre szerinti előterjesztéseket, illetve eseti jelleggel a bizottságnak véleményezésre kiadott ügyeket.

1.6.A bizottság részt vesz az önkormányzat gazdasági programjának véleményezésében, illetve a költségvetés koncepciójának, a költségvetési rendelet-tervezet előkészítésében. Figyelemmel kíséri a feladatkörében a gazdálkodást és szükség szerint előirányzat módosítást kezdeményez.

1.6. A bizottság saját szakterületének megfelelően önkormányzati rendeletalkotást kezdeményez, illetve részt vesz a rendelet-tervezetek előkészítésében.

1.7. A bizottság szakterületüknek megfelelően figyelemmel kísérik az önkormányzat gazdasági társaságának, intézményei működését. Részt vesznek az intézmény vezetői, és ha a képviselő-testület pályázatot ír ki, a gazdasági társaság ügyvezetői állásának betöltésére kiírt pályázatok feltételeinek meghatározásában és a pályázatok véleményezésében.

1.8. A bizottság segíti a település együttműködési lehetőségeinek feltárást, a kapcsolatok kiépítését.

1.9. A bizottság véleményezi a Szervezeti és Működési Szabályzat tervezetét, ha az SZMSZ módosítása a bizottság működését érinti.

1.10. A bizottság feladat- és hatáskörében segíti a polgármestert a település nemzetközi kapcsolatainak alakítására, fejlesztésére irányuló munkájában, az önkormányzati szervek nemzetközi kapcsolattartásának összehangolásában.

1.11. A bizottság szükség szerint javaslatot tesz pályázatok kiírására, azok lebonyolítására, ellenőrzi a pályázatokban foglaltak végrehajtását, illetve részt vesz a pályázatok elbírálásában. Gondoskodik arról, hogy a pályázók döntésről történő értesítése megtörténjen.

1.12. Beszámol a képviselő-testületnek a bizottság által végzett ellenőrzések tapasztalatairól, szükség szerint intézkedést kezdeményez.

2. A képviselő-testület Turisztikai, Kulturális és Szociális Bizottságának sajátos feladat - és hatásköre:

2.1. A bizottság véleményezi a feladatkörébe tartozó intézményeket érintő döntéstervezeteket, különös tekintettel az intézmény létesítése, megszüntetése, átszervezése, feladatkörük változására.

2.2. Véleményezi a hatáskörébe tartozó helyi rendeletek tervezetét, szükség szerint rendeletmódosítást kezdeményez.

2.3. Véleményezi a közterületek elnevezését, az elnevezés megváltoztatását.

2.4. Véleményezi a helytörténeti kutató tevékenység és gyűjtő munka körébe tartozó képviselő-testületi döntéseket.

2.5. Kapcsolatot tart a civil szervezetekkel, segíti azok munkáját, szükség szerint az anyagi támogatás mellett e szervezetek tevékenységét segítő intézkedéseket kezdeményez a képviselő-testületnél.

2.6. Ellenőrzi a közművelődési koncepció végrehajtását

2.7. Értékeli a szociális, valamint az egészségügyi ellátás helyzetét, szükség szerint intézkedést kezdeményez. Figyelemmel kíséri a nem önkormányzati szervek karitatív tevékenységét, intézkedést kezdeményez az önkormányzat szociális feladatai ellátásával történő összhang megteremtésére.

2.8. Tájékozódik a gyermek- és ifjúságvédelem helyzetéről, e körben véleményt nyilvánít és kialakítja álláspontját a szociális ügyekkel összefüggő kérdésekben.

2.9. Véleményezi a feladatkörébe tartozó intézményeket érintő javaslatokat, döntési tervezeteket, különös tekintettel az intézmények létesítésére, megszüntetésére, az intézmények szakmai programjára.

2.10. Véleményezi a település rendkívüli levegő-tisztaságvédelmi intézkedési tervét

2.11. Véleményezi a környezetvédelmi tárgyú előterjesztéseket, javaslatot tesz a környezetkímélő megoldások alkalmazására, illetve ilyen célú fejlesztéseket kezdeményez.

2.12. Véleményezi a hatáskörébe tartozó önkormányzati pályázatokat.

2.13. Figyelemmel kíséri a település környezeti állapotát, a településképi megjelenést, hiányosság esetén javaslatot készít.

2.14. Feladatkörét érintően ellenőrzi a cél- és címzett támogatások, valamint egyéb pályázati pénzek szakszerű felhasználását.

2.15. A bizottság ellenőrizheti a szociális előirányzat szakszerű és hatékony felhasználását.

2.16. Ellenőrzi az intézmények működésével kapcsolatos képviselő-testületi határozatok végrehajtását.

2.17. Ellenőrzi a környezetvédelmi előirányzat felhasználásának szakmai indokoltságát.

2.18. Ellenőrzi a zöldterület gazdálkodási koncepció végrehajtását.

2.19. Ellenőrzi a települési szilárd hulladék kezelését, a szelektív hulladékgyűjtési program végrehajtását, a folyékony hulladék ártalmatlanítását.

2.20. Ellenőrzi a környezetvédelmi programjának végrehajtását.

2.21. 2.21.Beszámol a képviselő-testületnek a bizottság által végzett ellenőrzések tapasztalatairól, szükség szerint intézkedést kezdeményez.

2.22.Nyilvántartja a polgármester, az alpolgármester, valamint az önkormányzati képviselők által benyújtott vagyonnyilatkozatokat

2.22. A polgármester, alpolgármester elleni fegyelmi eljárásban a képviselő-testület által kijelölt három bizottsági képviselő tag ellátja vizsgáló bizottság feladatait, javaslatot tesz a vétkességre és a büntetés kiszabására.

2.23. Az intézményvezető, gazdasági társaság ügyvezető igazgatója elleni fegyelmi eljárásban a képviselő-testület által kijelölt három bizottsági képviselő tag ellátja a vizsgálóbiztosi feladatokat, illetve lefolytatja a tényállást tisztázó vizsgálatot.

2.24. Az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló, polgármesternél történő kezdeményezést kivizsgálja.

3. 3./ A képviselő – testület által átruházott hatáskörben dönt:

3.1 Nagyvázsony Község Önkormányzat Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátásokról és támogatásokról szóló 8/2015.(II.25.) önkormányzati rendelete alapján nyújtható:

a) Rendkívüli települési támogatás

b) Iskolakezdési támogatás

c) Temetési segély

1

Módosította az I/2015. (I.09.) önk. rendelet 2015. január 15. napjától

2

Módosította az I/2015. (I.09.) önk. rendelet 2015. január 15. napjától

3

Hatályon kívül helyezte a 21/2015. (X.28.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos 2015. november 1. napjától.

4

A 6. § n) pontját a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

5

Módosította a 21/2015.(X.28.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos 2015. november 1. napjától.

6

Hatályon kívül helyezte a 21/2015. (X.28.) önkormányzati rendelet 4.§-a. Hatályos 2015. november 1. napjától.

7

A 9. § (1) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

8

A 9. § (3) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

9

A 9. § (4) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

10

A 11. § (2) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

11

A 13. § (1) bekezdés d) pontja a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

12

Módosította az 2/2019. (I. 31.) önk. rendelet 2019. február 1. napjától

13

Hatályon kívül helyezte a 21/2015. (X.28.) önkormányzati rendelet 5.§-a. Hatályos 2015. november 1. napjától.

14

Módosította az I/2015. (I.09.) önk. rendelet 2015. január 15. napjától

15

Módosította az 2/2019. (I. 31.) önk. rendelet 2019. február 1. napjától

16

A 19. § (4) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

17

Módosította az 2/2019. (I. 31.) önk. rendelet 2019. február 1. napjától

18

Hatályon kívül helyezte a 21/2015. (X.28.) önkormányzati rendelet 6.§-a. Hatályos 2015. november 1. napjától.

19

A 20. § (3) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg. A 20. § (3) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

20

Módosította az 2/2019. (I. 31.) önk. rendelet 2019. február 1. napjától

21

Módosította az 2/2019. (I. 31.) önk. rendelet 2019. február 1. napjától

22

Módosította az 1/2015. (I.09.) önkormányzati rendelet 2015. január 15. napjától

23

A 23. § (1) bekezdés d) pontja a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

24

Módosította a 21/2015.(X.28.) önkormányzati rendelet 8.§-a. Hatályos 2015. november 1. napjától.

25

Módosította a 21/2015.(X.28.) önkormányzati rendelet 9.§-a. Hatályos 2015. november 1.napjától.

26

A 26. § (4) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg. A 26. § (4) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

27

Módosította az 2/2019. (I. 31.) önk. rendelet 2019. február 1. napjától

28

Módosította a 21/2015.(X.28.) önkormányzati rendelet 10.§-a. Hatályos 2015. november 1.napjától.

29

Módosította a 21/2015.(X.28.) önkormányzati rendelet 11.§-a. Hatályos 2015. november 1.napjától.

30

A IV. Fejezet címe a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

31

A 30. § (1) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

32

A 30. § (2) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

33

A 32. § (2) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

34

Módosította az 1/2015. (I.09.) önk. rendelet 2015. január 15. napjától

35

Módosította az 2/2019. (I. 31.) önk. rendelet 2019. február 1. napjától

36

Módosította az 2/2019. (I. 31.) önk. rendelet 2019. február 1. napjától

37

Módosította az 1/2015. (I.09.) önk. rendelet 2015. január 15. napjától

38

A 36. § (4) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg. A 36. § (4) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

39

A 37. § (1) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 7. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 37. § (1) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

40

Módosította az 1/2015. (I.09.) önk. rendelet 2015. január 15. napjától

41

Módosította a 21/2015.(X.28.) önkormányzati rendelet 13.§-a. Hatályos 2015. november 1.napjától.

42

A 37. § (4) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

43

Hatályon kívül helyezte a 21/2015.(X.28.) önkormányzati rendelet 14.§-a. Hatályos 2015. november 1. napjától.

44

Módosította a 21/2015.(X.28.) önkormányzati rendelet 15.§-a. Hatályos 2015. november 1. napjától.

45

Módosította az 1/2015. (I.09.) önk. rendelet 2015. január 15. napjától

46

A 40. § (1) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 8. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 40. § (1) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

47

A 40. § (2) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 8. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 40. § (2) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

48

A 40. § (3) bekezdését a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 8. § (2) bekezdése iktatta be. A 40. § (3) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

49

A 44. § (1) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

50

A 44. § (4) bekezdése a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

51

Hatályon kívül helyezte az 1/2015. (I.09.) önk. rendelet 2015. január 15. napjától

52

Hatályon kívül helyezte az 1/2015. (I.09.) önk. rendelet 2015. január 15. napjától

53

Hatályon kívül helyezte a 21/2015.(X.28.) önkormányzati rendelet 16.§-a. Hatályos 2015. november 1. napjától.

54

Hatályon kívül helyezte a 21/2015.(X.28.) önkormányzati rendelet 17.§-a. Hatályos 2015. november 1. napjától.

55

Az 1. melléklet a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

56

A 2. mellékletet a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 10. §-a hatályon kívül helyezte.

57

A 2. melléklet 1. függelék a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

58

A 2. melléklet 2. függelék a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 9. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

59

A 2. melléklet 3. függelék a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 9. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. melléklet 3. függelék a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

60

A 3. mellékletet a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (X. 25.) önkormányzati rendelete 9. § (4) bekezdése iktatta be. A 3. melléklet a Nagyvázsony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (IV. 15.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.