Ipolytarnóc Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 04. 04- 2025. 11. 29

Ipolytarnóc Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2025.04.04.

Ipolytarnóc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról az alábbi rendeletet alkotja:

1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Ipolytarnóc Község Önkormányzata.

(2) Az önkormányzat székhelye: 3138 Ipolytarnóc, Határ út 5.

(3) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat-és hatáskörök ellátása a képviselő-testületet illetik meg. A képviselő-testületet a polgármester képviseli.

(4) Az önkormányzat működési területe: Ipolytarnóc Község közigazgatási területe.

(5)1 Az önkormányzat hivatalának a hivatalos elnevezése: Litkei Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal). Székhelye: 3186 Litke, Kossuth út 31.

2. § A község jelképeire, azok használatára vonatkozó részletes szabályokat külön önkormányzati rendelet szabályozza.

3. § Az önkormányzat által alapított „Ipolytarnóc Község Díszpolgára kitüntetés és Ipolytarnóc KözségElismerő Oklevele” adományozására vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendelet szabályozza.

4. § Az önkormányzat honlapja: www.falvak.hu/ipolytarnoc

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÉS SZERVEI
A képviselő-testület

5. § (1) Ipolytarnóc Község képviselő-testületének megnevezése: Ipolytarnóc Község Önkormányzat Képviselő-testülete.

(2)2 A képviselő-testületbe megválasztott települési képviselők száma: 4 fő. A települési képviselők névsorát e rendelet 5. melléklete tartalmazza. A képviselő-testület létszáma a polgármesterrel együtt: 5 fő.

A képviselő-testület bizottsága

6. § (1) A Bizottság elnökét, helyettesét és tagjait a polgármester előterjesztésére a képviselő-testület választja meg.

(2)3 A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságot hozza létre: Ügyrendi Bizottság. A bizottság tagjainak névsorát e rendelet 6. melléklete tartalmazza.

(3)4 A bizottság tagjainak száma: 3 fő, elnökből és két tagból áll. Az Ügyrendi Bizottság elnöke és egy fő tagja települési képviselő, további egy fő tagja kültag.

(4) A képviselő-testület feladatai eredményes ellátása érdekében ideiglenes bizottságokat is

létrehozhat.
Polgármester

7. § (1)5 A polgármester feladatát társadalmi megbízatásban látja el.

(2) A képviselő-testület gyakorolja a polgármester foglalkoztatásával kapcsolatos munkáltató jogokat.

8. § (1) A polgármester tagja a képviselő-testületnek, a képviselő-testület határozatképessége,

döntéshozatala, működése szempontjából települési képviselőnek tekintendő. Megválasztását követően esküt tesz a képviselő-testület előtt.
(2) A polgármester államigazgatási tevékenységéért a közszolgálati szabályok szerint felel.
(3) A polgármester helyettesítésére tartós távolléte, vagy tevékenységében való akadályoztatása esetén kerül sor.
Közös Önkormányzati Hivatal

9. § (1)6 Ipolytarnóc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Mihálygerge, Egyházasgerge és Litke Község Önkormányzatainak Képviselő-testületével közösen – Litkei Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel, Litke székhellyel – az önkormányzatok működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására közös önkormányzati hivatalt tartanak fenn.

(2) A Közös Önkormányzati Hivatal működési területén a székhely település kivételével kirendeltségek működnek

(3) A Közös Önkormányzati Hivatalt – a települések polgármestereinek együttes irányításával - a jegyző vezeti.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. A költségvetés határozza meg a hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működtetési, fenntartási költségeit.

A jegyző

10. § (1)7 A Litkei Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó települések polgármesterei - pályázat útján határozatlan időre - a jogszabályokban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt neveznek ki. A jegyző kinevezéséhez az érintett települések polgármestereinek lakosságszám-arányos többségi döntése szükséges.

(2)8 A jegyző tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat - Egyházasgerge, Ipolytarnóc és Litke polgármestereivel egyetértésben - Egyházasgerge Község Polgármestere gyakorolja.

(3) A jegyző vezeti a Közös Önkormányzati Hivatalt.

Az önkormányzat társulásai

11. § (1) A képviselő-testülete egy vagy több önkormányzati feladat- és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társuláshoz csatlakozhat.

(2) A társulást a helyi önkormányzatok képviselő-testületei írásbeli megállapodással hozzák létre. A megállapodást a polgármester írja alá.

12. § (1) Az önkormányzat által létrehozott társulásnak, a társulási megállapodásoknak alapvető szabályait, valamint a szervezetére és működésére vonatkozó rendelkezéseket az Mötv. 87-95. §-ai tartalmazzák.

(2)9 Az önkormányzat társulásait e rendelet 7. melléklete tartalmazza.

III. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEINEK FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE

Az önkormányzat feladat- és hatásköre

13. § (1) A képviselő-testület ellátja a jogszabályokban ráruházott és az önként vállalt feladat- és hatásköröket.

(2) Az önkormányzat kötelező feladatait a Mötv. 13. § tartalmazza.

(3)10 Az önkormányzat önként vállalt feladatait e rendelet 8. melléklete tartalmazza.

(4) A képviselő-testület át nem ruházható hatásköreit az Mötv. 42. §-a tartalmazza.

A Bizottság feladata

14. § (1) A képviselő-testület bizottságainak feladatait e rendelet 1.sz. melléklete tartalmazza.

(2) A bizottság szükség szerint ülésezik.

(3) A bizottság összehívására, működésére az Mötv. 60. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.

(4) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a képviselő-testület hivatala látja el.

(5) A bizottság jogosult:

a) bármely ügyet a képviselő-testület elé terjeszteni,

b) az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülést megelőzően megtárgyalni.

15. § (1) A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására, bármely képviselő javaslatára, a polgármester előterjesztése alapján ideiglenes bizottságot választhat.

(2) Az ideiglenes bizottság megbízatása a feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentés képviselő- testület által történő elfogadásáig tart.

(3) Az ideiglenes bizottság elnökének, tagjainak megválasztására, a bizottság működésére és

megszűnésére az állandó bizottságokra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni a rendelet vagy a képviselő-testület eltérő rendelkezése hiányában.
A polgármesterre átruházott hatáskörök

16. § (1) A képviselő-testület e rendelet 2.sz. mellékletében foglalt feladat- és hatásköreit a polgármesterre ruházza át.

(2) A polgármester átruházott hatáskörben hozott döntéseiről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.

(3) A polgármester - abban az esetben, ha a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja - ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt

megtárgyalását. A kezdeményezést az ülést követő 3 munkanapon belül nyújthatja be, a képviselő-testület a benyújtás napjától számított 15 napon belül dönt.
(4) 11

17. § (1) A Közös Önkormányzati Hivatal ellátja az önkormányzat működésével, valamint az

államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat.
(2) Közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
(3) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítését, működésének, munkarendjének részletes szabályait, valamint feladatait a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
A jegyző feladatai, átruházott hatáskörök

18. § (1) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.

(2) Tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottságának ülésén,

(3) Köteles jelezni a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő.

(4) A jegyző minden hónapban legalább egy alkalommal fogadónapot tart. A fogadónap idejét a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.

(5) A jegyzői tisztség betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a jegyző által írásban megbízott köztisztviselő látja el, melyet a Hivatal szervezeti- és működési szabályzatában rögzíteni kell.

IV. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE

19. § (1) A Képviselő-testület döntéseit az ülésein hozza meg.

(2) Az ülések típusai:

a) alakuló ülés,

b) rendes ülés,

c) rendkívüli ülés,

d) más képviselő-testületekkel együttes ülés

Az alakuló ülés

20. § (1) A képviselő-testület az alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő tizenöt napon belül tartja meg. Az alakuló ülést a polgármester hívja össze és vezeti.

(2) Az alakuló ülés kötelező napirendi pontjai:

a) a Helyi Választási Bizottság elnökének beszámolója a választások eredményéről,

b) a képviselők eskütétele,

c) a polgármester eskütétele,

d) megbízólevelek átadása,

e) polgármester programjának ismertetése,

f) a polgármester illetményének megállapítása,

g) az alpolgármester megválasztása, eskütétele, illetményének megállapítása.

(3) A képviselő-testület az alakuló ülésen vagy az azt követő első ülésen megalkotja, vagy

felülvizsgálja szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendeletét, a polgármester előterjesztése alapján megválasztja a bizottság vagy bizottságok tagjait, dönt tiszteletdíjukról.
A rendes ülés

21. § (1) A Képviselő-testület évente szükség szerint, legalább 6 alkalommal rendes ülést tart.

(2) A képviselőtestület évi rendes üléseinek számát és időpontját a képviselőtestület által elfogadott éves munkaterv tartalmazza.

A rendkívüli ülés

22. § (1) A Mötv. 44. § -a alapján a képviselő-testület rendkívüli ülését 15 napon belüli időpontra össze kell hívni. A rendkívüli ülést a polgármester hívja össze a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.

(2) A polgármester egyéb halaszthatatlan ügyben, indokolt esetben rendkívüli ülést hívhat össze az (1) bekezdésben foglalt eljárási szabályok betartásával.

Képviselő-testületek együttes ülése

23. § (1) A képviselő-testület más település képviselő - testületeivel együttes ülést tarthat.

(2) A képviselő - testületek együttes ülésére szóló meghívót az érintett települések polgármesterei írják alá.

(3) Az együttes ülést az a polgármester vezeti, amely településen az ülés megtartásra kerül.

(4) Az együttes ülésen a határozatképességet a résztvevő képviselő-testületek külön-külön

megállapított határozat képessége figyelembevételével kell megállapítani.
(5) Amennyiben az együttes ülés határozatképtelen vagy határozatképtelenné válik, akkor az ülést 5 napon belül újból össze kell hívni.
(6) A napirend vitája után a határozati javaslatot a résztvevő képviselő-testületeknek külön - külön kell szavazásra feltenni.
(7) Az együttes ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni a képviselő - testület üléseiről készült
jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok szerint. A jegyzőkönyvet az érintett települések polgármesterei, és a jegyző írják alá.
(8) Az együttes ülés vezetésére vonatkozóan egyebekben a rendes képviselő – testületi ülésre vonatkozó szabályok az irányadók.

24. § (1) Ipolytarnóc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Mihálygerge, Egyházasgerge és Litke Község Önkormányzatának Képviselő-testületeivel, a Közös Önkormányzati Hivatal munkájával, működésével kapcsolatos ügyekben, szükség szerint együttes testületi ülést tarthatnak.

A munkaterv

25. § (1) A rendes ülések tervszerű megtartása érdekében a Képviselő-testület éves munkatervet határoz meg.

(2) A munkatervet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző állítja össze, minden év december 31-ig, a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések tervezett időpontját, ideértve a közmeghallgatást is,

b) a tervezett főbb napirendi javaslatokat,

c) a napirendek előterjesztőinek megnevezését,

d) a véleményező bizottság megjelölését.

e) az előkészítésben résztvevő személyek, bizottságok vagy szervek megjelölését.

A képviselő-testület ülésének összehívása, meghívója

26. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, tartós akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését az ügyrendi bizottság elnöke hívja össze.

(2) A képviselő-testület ülését főszabályként az önkormányzat székhelyére kell összehívni.

(3) Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a Képviselő-testület ülése a székhelyen kívül máshová is összehívható.

(4) A képviselő-testület ülésére a meghívót írásban kell kiküldeni, rendkívüli esetben szóban (telefonon) kell közölni a meghívó tartalmát.

(5) A meghívónak tartalmaznia kell az ülés időpontját és helyét, a tervezett napirendi pontokat, azok előterjesztőit.

(6)12 A képviselő-testület ülésére a meghívót úgy kell kiküldeni, hogy azt a képviselők rendes ülés esetén legalább 5 nappal, rendkívüli ülés esetén legalább 1 nappal az ülés előtt kézhez kapják.

(7) A meghívóhoz - rendkívüli esetet kivéve - mellékelni kell az írásbeli előterjesztéseket.

27. § A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:

a jegyzőt,
a Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnökét,
a napirendhez kapcsolódó intézmények és gazdálkodó szervezetek vezetőit, valamint a bizottságok nem képviselő tagjait, szükség esetén a polgármesteri hivatal ügyintézőjét,
a polgármester által megjelölt személyeket, szervezetek vezetőit.

28. § A képviselő-testület ülésének időpontjáról és a tárgyalásra kerülő napirendekről a település lakosságát hirdetmény útján - a hivatal hirdető tábláján történő kifüggesztéssel - tájékoztatni kell.

Az ülések nyilvánossága

29. § A képviselő-testület ülése nyilvános.

30. § A képviselő-testület zárt ülést a Mötv.46. § (2) és (3) bekezdésében foglaltak szerint tarthat.

.Határozatképesség

31. § (1)13 A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, annak távollétében az ügyrendi bizottság elnöke vezeti. A határozatképességet az ülés levezetője az ülés megnyitásakor állapítja meg.

(2) A képviselő-testület ülése akkor határozatképes, ha a megválasztott képviselők több, mint fele jelen van. Határozatképtelenség esetén a képviselő-testületet 15 napon belüli időpontra újra össze kell hívni.

(3) Amennyiben az ülés időközben határozatképtelenné válik a polgármester az ülést berekeszti. Az ülés berekesztése esetén a képviselő-testület a következő ülésén elsőként az elmaradt napirendi pontokat tárgyalja meg.

A tanácskozás rendje
Napirend, Előterjesztés

32. § Az ülés levezetőjének feladatai:

a) megállapítja és figyelemmel kíséri az ülés határozatképességét, megnyitja, berekeszti az ülést,

b) tájékoztatást ad a lejárt határidejű döntések végrehajtásáról, a két ülés közötti fontosabb eseményekről,

c) javaslatot tesz a képviselő-testület ülésének napirendjére,

d) megnyitja, vezeti, illetőleg lezárja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat, kihirdeti a képviselő-testület határozatát,

e) biztosítja az ülés zavartalanságát és rendjét.

33. § (1) A képviselő-testület ülésének napirendjére a polgármester tesz javaslatot, a tárgysorozat elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül (egyszerű többséggel) határoz.

(2) A polgármester köteles napirendi javaslatként a képviselő-testület elé terjeszteni a SZMSZ előírásainak megfelelően benyújtott előterjesztéseket, továbbá a megelőző ülés után érkezett törvényességi észrevételeket.

(3) Napirenden kívüli téma megtárgyalását, illetőleg valamely napirendi pontnak a tárgysorozatból való törlését javasolhatja:települési képviselő, a nemzetiségi önkormányzat elnöke,

(4) A (3) bekezdés szerinti javaslat legkésőbb a testületi ülés megnyitása után, a tárgysorozatot megelőzően, rövid indoklással terjeszthető elő. A képviselő-testület a napirendre tűzésről, illetőleg törlésről vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.

34. § (1) Előterjesztésnek minősül a rendelet-tervezet, határozati javaslat, egyéb beszámoló, tájékoztató az indokolással.

(2) Napirendi pont előterjesztője lehet:az alpolgármester,bármely települési képviselő,nemzetiségi önkormányzat elnöke,a hivatal ügyintézője feladatkörében,a képviselő-testület bizottsága nevében a bizottság elnöke, vagy a bizottság által megbízott személy,önkormányzati intézmény vezetője,a képviselő-testület által felkért személy vagy szerv vezetője,külön jogszabályban erre feljogosított személyek és szervezetek.

35. § (1) A napirend előterjesztése elsősorban írásban, kivételesen szóban történhet.

(2) Határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor. Halaszthatatlan esetben a polgármester dönt az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztásáról.

(3) Az írásbeli előterjesztéseket legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőzően 10 nappal kell leadni a jegyzőnek – előzetes törvényességi véleményezés céljából.

36. § Az írásbeli előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) az első részében:

a tárgy pontos meghatározását,
annak áttekintését, hogy a témakör szerepelt-e már korábban is napirenden,
ha igen, milyen döntés született,
a tárgykört rendező jogszabályokat,
a kialakult helyzet elemzését,
az előkészítés során felmerült nézeteket, mellettük és ellenük szóló érvekkel együtt,
azokat a tényeket, adatokat, körülményeket, melyek indokolják a meghozandó döntést,
az előterjesztés készítésében résztvevők körét.
b) a második részében:
a határozati javaslatot, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll,
az (esetleges) alternatív döntésre előterjesztett javaslatok egymástól világosan elkülönülő
megfogalmazását,
a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezését és a végrehajtás határidejét,
esetenként a beszámolás időpontját,
a korábbi határozatok hatályára vonatkozó rendelkezéseket.

37. § Az ülés levezetője az egyes napirendi pontok felett külön-külön nyitja meg a vitát. A képviselő-testület döntése alapján sor kerülhet két vagy több napirend együttes vitájára is.

38. § (1) Az előterjesztő a vita megkezdése előtt rövid szóbeli kiegészítőt tarthat.

(2) Az előterjesztőhöz az előterjesztést illetően - még a vita előtt - a képviselő-testület tagja és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, melyre az előterjesztő, vagy az általa felkért személy köteles választ adni.

39. § (1) A vitában elsőként a tárgy szerint illetékes bizottság véleményét kell ismertetni.

(2) Az előterjesztő javaslatát, illetve a települési képviselő módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig bármikor vissza is vonhatja.

(3) Az ülésen nem tanácskozási joggal résztvevő állampolgárok hozzászólását a polgármesterengedélyezi.

(4) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata. Ennek keretében: figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a tárgyalt témától eltér, vagy a tanácskozáshoz nem illő,

másokat sértő megfogalmazást használ, - rendre utasítja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít.
(5) A nyilvános ülésen jelenlévő nem képviselő-testületi tagok (ideértve a sajtó képviselőit is) csak a számukra kijelölt helyen foglalhatnak helyet és tetszést, nem tetszést nem nyilváníthatnak. A rendet és csendet megzavarót a polgármester a tanácskozó teremből kiutasíthatja.
(6) A vita lezárása és a hozzászólások időtartamának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet.
(7) A vita lezárása után a napirend előterjesztője reagálhat a hozzászólásokra.
(8) A határozathozatal előtt a jegyző törvényességi észrevételt tehet a javaslatokat illetően.

40. § (1) A vita lezárása és összefoglalása után először a módosító javaslatokat - egyenként - majd a javaslatokkal és módosításokkal kiegészített eredeti határozati, rendelet-tervezeti javaslatot kell szavazásra bocsátani.

(2) Három vagy több vagylagos döntési lehetőség esetén, amennyiben egyik változat sem kapta meg a szükséges többséget, úgy a szavazást a két legtöbb "igen" szavazatot elért változat között meg kell ismételni.

(3) A képviselő-testület a szavazati arányok rögzítésével - alakszerű határozat nélkül - dönt a feladat meghatározást nem tartalmazó előterjesztések, (tájékoztatók, beszámolók) elfogadásáról.

41. §14 (1)15 A képviselő-testület döntéséből kizárható az akit, vagy akinek hozzátartozóját az ügy személyesen érinti kivéve, ha a képviselő-testületi döntéshozatal saját tagjának választására, kinevezésére, megbízására vagy delegálására irányul. A települési képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget.

(2) A kizárásról az érintett települési képviselő kezdeményezésére, vagy bármely települési képviselő javaslatára a képviselőtestület - minősített többséggel - dönt.

(3) A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.

(4) Amennyiben a képviselő-testület tagja elmulasztja a (1) bekezdés szerinti bejelentést, a képviselő-testület a tudomására jutást követően határozatban figyelmezteti az érintettet.

(5) Abban az esetben, ha egy érintett képviselő egy cikluson belül két, illetve több alkalommal elmulasztotta a (1) bekezdés szerinti bejelentést, akkor a képviselő-testület ezt határozatban megállapítja, egyúttal utasítja a hatáskörrel rendelkező bizottságot, hogy döntsön az érintett képviselővel szemben alkalmazandó – alkalmanként, maximum 20%-os mértékű – tiszteletdíj levonásról.

42. § (1) A település képviselői szóban vagy írásban az önkormányzat feladatkörébe tartozó témakörben apolgármesterhez, a jegyzőhöz, a bizottság elnökéhez, az önkormányzati intézmények vezetőihez interpellációt intézhetnek, melynek megválaszolására a napirendek tárgyalása előtt kerül sor. Amennyiben az azonnali válasz vagy intézkedés nem lehetséges, az ülést követő 15 munkanapon belül írásban válaszolni kell, és azt az interpelláló és minden képviselő részére meg kell küldeni.

(2) Az interpelláló képviselő azonnali válaszadás esetén az ülésen, ha a válaszadásírásban történt, a testület következő ülésén nyilatkozik annak elfogadásáról. Ezt követően a testület szavazással dönt a válasz elfogadásáról. Amennyiben az adott válasz a képviselő-testület nem fogadja el, az interpelláció kivizsgálásával az illetékes bizottságát bízza meg. A vizsgálat eredményéről a bizottság a következő testületi ülésen ad tájékoztatást.

(3) Az interpelláció alapján a képviselő-testület részletes vizsgálatot is elrendelhet, mellyel a tárgytól függően, valamely bizottságát, vagy a polgármestert (alpolgármestert) bízza meg, illetőleg ad hoc bizottságot hoz létre. Az interpelláló képviselő részére lehetőséget kell biztosítani a vizsgálatban való részvételére.

43. § A települési képviselő a képviselő-testület ülésén a polgármestertől (alpolgármestertől), a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen, vagy legkésőbb 30 munkanapon belül írásban, érdemi választ kell adni.

44. § (1) Az indítvány javaslatot tartalmaz rendelet megalkotásra vagy határozat meghozatalára.

Az indítványnak tartalmaznia kell a javasolt döntés főbb elemeit.
(2) Indítványt bármely képviselő benyújthat a polgármesterhez.
(3) A képviselői indítvány vonatkozhat
a) halasztást nem tűrő döntés meghozatalára,
b) az indítvánnyal javasolt döntés előkészítésére.
(4) A (3) bekezdés a) pontja szerinti indítvány alapján a képviselő-testület az indítványban javasolt döntésről annak elhangzását, és az a felett nyitott vitát követően azonnal dönt.
(5) A (3) bekezdés b) pontja szerinti indítvány elfogadásáról a polgármester nem nyit vitát, azonban ahhoz bármely képviselő – további javaslat megtételével – csatlakozhat.
(6) Az indítvány felett a képviselő-testület vita és felszólalás nélkül dönt. Elfogadása esetén a
képviselő-testület a döntés előkészítésére a polgármestert, az alpolgármesternek, a jegyzőt, vagy a feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottságot kéri fel.
Összeférhetetlenségi, méltatlansági eljárás

45. § (1) A polgármester az összeférhetetlenség, vagy méltatlanság megállapítására irányuló

kezdeményezést a képviselő-testület összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyekben feladattal rendelkező bizottságának adja át kivizsgálásra.
(2) A képviselő-testület összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyekben feladatkörrel rendelkező bizottsága a vizsgálat eredményét – törvény eltérő rendelkezése hiányában – döntés céljából a képviselő-testület elé terjeszti.

Döntéshozatal

46. § A döntéshozatalhoz általában a jelenlévő képviselők több mint felének egynemű szavazata szükséges (egyszerű többség).

47. § Az ülésvezető megállapítja a szavazás eredményét. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, bármely önkormányzati képviselő kérésére a szavazást egy alkalommal meg lehet ismételni.

48. § A megválasztott települési képviselők több mint felének szavazata - minősített többség – szükséges a Mötv. 50. §-ban meghatározott ügyekben.

49. § (1) A szavazás - a titkos és névszerinti szavazás eseteit kivéve - kézfelemeléssel történik (nyílt szavazás).

(2) A képviselők igenlő vagy ellen szavazattal vesznek részt a szavazásban, illetőleg tartózkodásukat fejezik ki.

(3) A jelen lévő és ki nem zárt képviselő a szavazásban köteles részt venni.

50. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat minden olyan ügyben, melyben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. A titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(2) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazóhelyiség és urna igénybevételével történik.

(3) A titkos szavazás lebonyolításával, a szavazás eredményének megállapításával kapcsolatos

feladatokat a képviselő-testület Ügyrendi Bizottsága látja el.
(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
- a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,
- a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
- a szavazás eredményét,
- a szavazás során felmerült körülményeket.
(5) A jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság elnöke és a jegyző írja alá.

51. § (1) Névszerinti szavazást kell elrendelni,

a) ha azt a törvény előírja,

b) képviselő javaslatára a képviselő-testület döntése alapján.

(2) Ügyrendi kérdésben névszerinti szavazást tartani nem lehet.

(3) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a települési képviselő nevét, akik nevük elhangzása után “igen”-nel vagy “nem”-mel szavazhatnak. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.

(4) A név szerinti szavazást a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A külön hitelesített névsort az ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

V. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET DÖNTÉSEI

52. § A képviselő-testület döntéseit határozati, vagy rendeleti formában hozza meg. A rendeleteket és a határozatokat a polgármester és a jegyző írja alá.

Határozat

53. § (1) A képviselő-estület határozat megjelölésére külön jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A képviselő-testület számozott (alakszerű) határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtásért felelős megjelölését és a végrehajtás határidejét.

(2) A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal,

évszámmal, zárójelben hónap, nap feltüntetésével, határozat. megjelöléssel kell ellátni.
(3) A határozatokat sorszám szerint nyilván kell tartani, a nyilvántartásról a jegyző gondoskodik.
(4) A határozatok nyilvántartása a következő adatokat tartalmazza:
- a határozat száma,
- a határozat rövid tartalma,
- felelős(ök) megnevezése,
- a végrehajtás határidejének megjelölése.
(5) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló tájékoztatót a - napirendek tárgyalását megelőzően - a polgármester terjeszti a képviselő- testület elé.
(6) A határozatot a végrehajtásért felelősnek meg kell küldeni.
Rendelet

54. § A képviselő-testület rendeletet alkot törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján annak végrehajtására.

55. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

települési képviselő,
polgármester, alpolgármester,
képviselőtestület bizottsága,
a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete,
lakosság, az erre irányuló népi kezdeményezéssel.
(2) A kezdeményezést a jegyző útján a polgármesterhez kell benyújtani, amely tartalmazza a rendeletalkotás célját, szükségességének indokát és a szabályozás főbb elemeit.
(3) A kezdeményezésről a polgármester a képviselő-testületet soron következő ülésén tájékoztatja. A rendelet- tervezet elkészítését a képviselő-testület egyszerű többséggel –alakszerű határozat mellőzésével– rendeli el.
(4) A rendelet-tervezet elkészítéséről - a képviselőtestület eltérő rendelkezésének hiányában - a jegyző gondoskodik.
(5) 16
(6) 17

56. § (1) A rendelet megjelölésére külön jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

A rendeletet naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal, évszámmal, zárójelben a kihirdetés hónapjának, napjának feltüntetésével kell ellátni.
(2) 18 A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
(3) 19 A rendelet kihirdetése a hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel történik.
(4) A rendeleteket sorszám szerint nyilván kell tartani, a nyilvántartásról a jegyző gondoskodik.
(5) A rendeletek nyilvántartása a következő adatokat tartalmazza:
- a rendelet száma,
- a rendelet megnevezése (címe),
- kihirdetésének és hatálybalépésének időpontja,
- módosító, vagy hatályon kívül helyező rendeletek megjelölése.
VI. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET JEGYZŐKÖNYVE

57. § (1) A képviselő-testületi ülésről írásbeli jegyzőkönyv készül 1 példányban.

(2) Az írásos jegyzőkönyv az Mötv-ben meghatározottakon túl tartalmazza:

a) előterjesztésenként a képviselő kérése alapján külön feltüntetve a képviselő véleményét,

b) az elhangzott bejelentések lényegét.

(3) A jegyzőkönyv mellékletei:

a) az ülésre szóló meghívó,

b) az előterjesztések és azok mellékletei,

c) a névszerinti szavazás névsora,

d) a képviselői kérdésre adott írásbeli válasz,

e) a jelenléti ív.

58. § (1) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül, a jegyzőkönyvre vonatkozó előírások megtartásával.

(2) A zárt ülés jegyzőkönyvét elkülönítetten kell kezelni, betekintésre csak a zárt ülésen részvételi joggal rendelkező személyek jogosultak.

(3) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.Az ülést követő 15 napon belül megküldi a kormányhivatalnak.

(4) A jegyző gondoskodik a jegyzőkönyv eredeti példányának megőrzéséről és évenkénti

beköttetéséről.
(5) Az ülések jegyzőkönyvének megtekintését a Hivatalban ügyfélfogadási időben a hozzátartozó dokumentumokkal együtt – a zárt ülés kivételével – a biztosítani kell az adatvédelmi szabályok alkalmazása mellett.
VII. Fejezet

KÖZMEGHALLGATÁS, FALUGYŰLÉS, HELYI NÉPSZAVAZÁS

Közmeghallgatás

59. § (1) A képviselőtestület évente legalább egyszer közmeghallgatást tart.

(2) A képviselő-testület közmeghallgatást tarthat helyi adók bevezetése előtt.

(3) A közmeghallgatás kihirdetésére a képviselőtestület rendes ülése összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

Falugyűlés

60. § (1) A képviselő-testület a lakosság és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, véleményének kikérése céljából falugyűlést hívhat össze.

(2) A falugyűlésen a polgármester tájékoztatást ad a lakosság részére a legfontosabb helyi

közigazgatás politikai kérdésekről.
(3) A falugyűlés összehívására, valamint a meghívottak körére a közmeghallgatás szabályai (Mötv. 54. §) alkalmazandók.
(4) A falugyűlés helyéről, idejéről a képviselő-testület határozatban dönt.
(5) A falugyűlés helyéről és időpontjáról a lakosságot a helyben szokásos módon kell értesíteni.
Helyi népszavazás

61. § (1) A népszavazás elrendelése a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári

kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvényben foglaltak alapján történik.
(2) A képviselő-testület külön rendeletben határozza meg a helyi népszavazás kezdeményezéséhez szükséges számú választópolgárok számát.
VIII. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDASÁGI PROGRAMJA, KÖLTSÉGVETÉSE GAZDÁLKODÁSA

Gazdasági program

62. § (1) Az önkormányzat a választási ciklusra vonatkozó (vagy azon túl mutató) gazdasági programját az alakuló ülést követő 6 hónapon belül határozatban állapítja meg.

(2) A gazdasági programot a képviselő-testület az Mötv. 116. §-ban foglaltaknak megfelelően készíti el.

Az önkormányzat költségvetése

63. § (1) Az önkormányzat éves költségvetését rendeletben állapítja meg.

(2) A költségvetési rendelet alapja az önkormányzat alapellátási kötelezettségeivel és az önként vállalt feladatokkal kapcsolatos pénzügyi információk szakmai elemzése, melynek során:

(3) A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét az állami költségvetési törvény határozza meg.

64. § (1) A költségvetési rendelet tervezetet a jegyző készíti el és a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé.

(2) A költségvetési rendeletben szabályozni kell: a tartalékkal való rendelkezés jogát,a jóváhagyott előirányzatok módosításának, átcsoportosításának, valamint felhasználásának

jogát, a jóváhagyott külön (alapszerűen kezelt) előirányzatok felhasználásának jogát.

65. § (1) Az éves költségvetés első féléves, háromnegyed éves, valamint a várható éves helyzetéről tájékoztatja a képviselő-testületet. A tájékoztató tartalmazza (a költségvetési rendelethez kapcsolódóan) az előirányzatok időarányos alakulását, a tartalék-felhasználást, a hiány (többlet) alakulását, valamint a költségvetés várható teljesítését.

(2) A költségvetési évet követően a jegyző által összeállított zárszámadási rendelet-tervezetet a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. A képviselő-testület a zárszámadásról (a jogszabályi előírásoknak megfelelő) rendeletet alkot.

(3) A (2) bekezdéssel szabályozott zárszámadáshoz kapcsolódóan a képviselő-testület a pénzmaradvány megállapításáról, elszámolásáról és felhasználásáról is dönt.

Az önkormányzat vagyona

66. § Az önkormányzat vagyona a tulajdonából és a helyi önkormányzatot megillető vagyon értékű jogokból áll.

67. § (1) A képviselő-testület külön önkormányzati rendeletben állapítja meg az önkormányzat

forgalomképtelen vagyontárgyainak körét, a törzsvagyonának korlátozottan forgalomképes tárgyait, és azokat a feltételeket, amelyek szerint e vagyontárgyakról rendelkezni lehet, azon vagyontárgyainak, illetve vagyonrészeinek körét, amelynek elidegenítéséről, megterheléséről, vállalkozásba való beviteléről dönt.
(2) Az önkormányzati törzsvagyont a többi vagyontárgytól elkülönítve kell nyilvántartani. Az éves zárszámadáshoz a vagyonállapotról vagyonkimutatást kell készíteni.
Az önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos feladatok

68. § (1) Az önkormányzati gazdálkodással kapcsolatos feladatokat a jogszabályi előírások alapján a hivatal látja el.

(2) Az önkormányzat által létesített és fenntartott intézmények alapító okiratuk és az éves költségvetési rendeletben előírtak szerint gazdálkodnak.

(3) Az önkormányzat intézményeit e rendelet 7. függeléke tartalmazza.

(4) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti besorolását e rendelet 6. függeléke tartalmazza.

Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése

69. § (1) Az önkormányzat gazdálkodásának külső ellenőrzését az Állami Számvevőszék végzi.

(2) Az önkormányzatnak nyújtott európai uniós és az ahhoz kapcsolódó költségvetési támogatásokelhasználását az Európai Számvevőszék és az Európai Bizottság illetékes szervezetei, kormányzati ellenőrzési szerv, a fejezetek ellenőrzési szervezetei, a Magyar Államkincstár, az ellenőrzési hatóság, az európai uniós támogatások irányító hatóságai és a közreműködő szervezetek képviselői is ellenőrizhetik.

70. § (1) Az önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és

eredményes felhasználásának ellenőrzése belső kontrollrendszer működtetésével, belső ellenőrzés keretében történik.
(2) A képviselő-testület belső ellenőrzéssel megbízott külső szakértő igénybevételével külön ütemtervben szabályozott módon ellátja az intézmények pénzügyi ellenőrzését.
IX. Fejezet

A települési nemzetiségi önkormányzat

71. § (1) A Képviselő-testület a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX törvény alapján megkötött együttműködési megállapodásban foglaltak szerint együttműködik és segíti a Roma Nemzetiségi Önkormányzat munkáját.

(2) A helyi közoktatás, a helyi média, a helyi roma nemzetiségi hagyományápolás és kultúra, valamint a nyelvhasználat kérdéskörében a lakosságot e minőségben érintő önkormányzati rendeletet a képviselő-testület csak az e lakosságot képviselő helyi nemzetiségi önkormányzat egyetértésével alkothat.

(3) A közös önkormányzati hivatal a nemzetiségi önkormányzat elnökének és helyettesének feladata ellátásához szükséges tájékoztatást, felvilágosítást köteles megadni.

(4) A jegyző részt vesz a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülésén.

72. § (1) A nemzetiségi önkormányzat elnöke tanácskozási joggal részt vehet a képviselő-testület ülésén.

(2) A nemzetiséget érintő napirendek bizottsági tárgyalására meg kell hívni a nemzetiségi

önkormányzat elnökét.
X. Fejezet

VEGYES ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

73. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő–testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelete.

(2a)20 Mellékletek:

a) 2. melléklet a polgármesterre átruházott hatáskörök

b) 3. melléklet Bizottságok működésére vonatkozó alapvető szabályok

c) 4. melléklet Ügyrendi Bizottság működésére vonatkozó szabályok.

d)21 5. melléklet A képviselők névsora

e)22 6. melléklet A bizottsági tagok névsora:

f)23 7. melléklet Az önkormányzat társulásai

g)24 8. melléklet Ipolytarnóc Község Önkormányzat Képviselő-testülete által ellátott önként vállalt feladatok

h)25 9. melléklet Az Ipolytarnóc Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

(2b)26

(3)27

1. melléklet az 1/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelethez28

2. melléklet az 1/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelethez29

A polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök
.

1. Rendkívüli települési támogatási kérelmek elbírálása

2. A lakhatást segítő támogatási kérelmek elbírálása

3. A tanszertámogatási kérelmek elbírálása

4. A temetési támogatási kérelmek elbírálása

5. A természetbeni támogatás nyújtása

6. Intézményvezető feletti egyéb munkáltatói jogokat gyakorolja

7. Szociális célú tűzifa szállítási támogatás elbírálása

8. Önkormányzati tulajdonú közterületen filmforgatáshoz közterület használati engedély kiadása

9. Közterület használat engedélyezése

10. Dönt a szociális étkeztetés tárgyában benyújtott kérelmekről

11. Falugondnok feletti munkáltatói jogokat gyakorol

12. Önkormányzat tulajdonában lévő lakások bérlő kijelölési jogát és a bérleti szerződés megkötését a polgármester gyakorolja

13. Önkormányzati vagyont érintő hatósági eljárásban a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot, továbbá a közigazgatási és bírósági eljárásban az ügyfél jogát a polgármester gyakorolja

14. Nyilatkozik a sajtónak

1. függelék az 1/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelethez30

2. függelék az 1/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelethez31

3. függelék az 1/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelethez32

4. függelék az 1/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelethez33

5. függelék az 1/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelethez34

6. függelék az 1/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelethez

Az Ipolytarnóc Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és működtetés

018010

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

35

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

04741036

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

049010

Máshová nem sorolt gazdasági ügyek

05301037

Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

084031

Civil szervezetek támogatása

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104051

Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

3. melléklet az 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelethez38

Bizottságok működésére vonatkozó alapvető szabályok

1. A bizottság - feladatkörében - előkészíti a képviselő-testület döntéseit és ellenőrzi a döntések végrehajtását. A képviselő-testület határozza meg azokat az előterjesztéseket, amelyeket a bizottság nyújt be.

2. A bizottság - feladatkörében - ellenőrzi a hivatal a képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, illetve végrehajtására irányuló munkáját. Ha a bizottság a hivatal tevékenységében a képviselő-testület álláspontjától, céljaitól való eltérést, az önkormányzat érdeksérelmét vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli, a polgármester intézkedését kezdeményezheti.

3. Az állandó bizottságok azonos jogokkal és kötelezettségekkel rendelkeznek.

4. A bizottság képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottság munkájával összefüggésben azonosak.

5. A bizottság üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt távollétében a bizottság tagjai közül az a képviselő-testületi tag helyettesíti, akit az elnök megbízott.

6. A bizottságot a polgármester indítványára össze kell hívni.

7. A települési képviselő tanácskozási joggal részt vehet bármely bizottság ülésén. Javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy tárgyalását, melyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a képviselőt is meg kell hívni. Kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a bizottság átruházott hatáskörében hozott döntését.

8. A bizottság ülése nyílt, zárt ülés tartására a Szervezeti és Működési Szabályzat 29-30. §-ában foglaltak az irányadók.

9. A bizottsági ülés időpontjáról és a tárgyalandó napirendekről a polgármestert és a jegyzőt értesíteni kell.

10. A bizottság ülése akkor határozatképes, ha tagjainak több mint fele jelen van.

11. Szavazategyenlőség esetén a bizottság a vitát tovább folytathatja.

12. Átruházott hatáskörben hozott döntéseit alakszerű határozatban kell rögzíteni.

13. A bizottság döntését a képviselő-testülettel a bizottság elnöke ismerteti.

14. A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv egy példányát - amennyiben átruházott hatáskörben hozott döntést is tartalmaz - a Nógrád Megyei Kormányhivatal vezetőjének meg kell küldeni.

15. A bizottság döntését egyszerű többséggel - a jelen lévő bizottsági tagok több mint felének egybehangzó szavazata - hozza.

16. A döntéshozatalból kizárható az, aki, vagy akinek hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A bizottsági tag köteles bejelenteni a személyes érintettségét.

17. A bizottság számozott (alakszerű) határozata tartalmazza a képviselő-testületi felhatalmazás tényét, a bizottság döntését, a jogorvoslati lehetőségre való felhívást, az indoklást, a záró részben pedig a határozatról értesülők körét. A bizottság határozatát az elnök, akadályoztatása esetén a helyettesítéssel megbízott (képviselő) tag írja alá.

18. A polgármester felfüggesztheti a bizottság határozatának végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület következő ülésén határoz.

4. melléklet az 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelethez39

Ügyrendi Bizottság működésére vonatkozó szabályok

1. Állást foglal a Szervezeti és Működési Szabályzatban nem szabályozott vitatott kérdésekben.

2. Ellátja a képviselő-testület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.

3. Javaslatot tesz a polgármester illetményére, jutalmára.

4. Folyamatosan figyelemmel kíséri a Szervezeti és Működési Szabályzatban foglaltak érvényesülését.

5. Kezeli a vagyonnyilatkozatokat.

6. Lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásokat.

7. Lefolytatja az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárásokat.8. Lefolytatja a méltatlansággal kapcsolatos eljárást.

5. melléklet az 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelethez40

A képviselők névsora

1. Lucza Péter

2. Gál Ádám István

3. Tisza Attiláné

4. Donkó Sándor

6. melléklet az 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelethez41

A bizottsági tagok névsora:
.

1. Ügyrendi Bizottság.

a) elnök: Gál Ádám István

b)42 tagok: Szarvas Sándor, Tisza Attiláné

7. melléklet az 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelethez43

Az önkormányzat társulásai

1. Fogorvosi Társulás tagjai: Mihálygerge (gesztor, Egyházasgerge, Litke, Ipolytarnóc.

2. Salgótarján és Térsége Önkormányzatok Társulása 3100 Salgótarján, Múzeum tér 1.

8. melléklet az 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelethez44

Ipolytarnóc Község Önkormányzat Képviselő-testülete által ellátott önként vállalt feladatok

1. Nemzeti kapcsolatok építése

2. Sportegyesület támogatása

3. Települési rendezvények, szervezése, lebonyolítása, kulturális programok támogatása

4. Önkormányzat tulajdonában lévő létesítmények térítésmentes biztosítása szabadidősport rendezvények lebonyolítása céljából

5. Nemzeti ünnepekhez kapcsolódó megemlékezések szervezése

6. Felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytatók szociális támogatása.

9. melléklet az 1/2020.(II.20.) önkormányzati rendelethez45

Az Ipolytarnóc Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és működtetés

018010

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

049010

Máshová nem sorolt gazdasági ügyek

053010

Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

084031

Civil szervezetek támogatása

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104051

Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

1

Az 1. § (5) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 5. § (2) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 6. § (2) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 6. § (2) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

4

A 6. § (3) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 6. § (3) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

5

A 7. § (1) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (VIII. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

6

A 9. § (1) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

7

A 10. § (1) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

8

A 10. § (2) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (VIII. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

9

A 12. § (2) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

10

A 13. § (3) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

11

A 16. § (4) bekezdését az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 13. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

12

A 26. § (6) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

13

A 31. § (1) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (X. 26.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

14

A 41. § az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (IV. 3.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

15

A 41. § (1) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

16

Az 55. § (5) bekezdését az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 13. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

17

Az 55. § (6) bekezdését az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 13. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

18

Az 56. § (2) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

19

Az 56. § (3) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

20

A 73. § (2a) bekezdését az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be. A 73. § (2a) bekezdése az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (X. 12.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

21

A 73. § (2a) bekezdés d) pontját az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.

22

A 73. § (2a) bekezdés e) pontját az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.

23

A 73. § (2a) bekezdés f) pontját az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.

24

A 73. § (2a) bekezdés g) pontját az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.

25

A 73. § (2a) bekezdés h) pontját az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.

26

A 73. § (2b) bekezdését az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be. A 73. § (2b) bekezdését az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 13. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

27

A 73. § (3) bekezdését az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

28

Az 1. mellékletet az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

29

A 2. melléklet az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

30

A 2. melléklet 1. függelék az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (VI. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 2. melléklet 1. függeléket az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 13. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

31

A 2. melléklet 2. függelék az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (IX. 12.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. melléklet 2. függeléket az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 13. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

32

A 2. melléklet 3. függeléket az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 13. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

33

A 2. melléklet 4. függeléket az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 13. § g) pontja hatályon kívül helyezte.

34

A 2. melléklet 5. függeléket az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 13. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

35

A 2. melléklet 6. függelékében foglalt táblázat 6. sorát az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.

36

A 2. melléklet 6. függelékében foglalt táblázat 047410. sorát az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

37

A 2. melléklet 6. függelékében foglalt táblázat 053010. sorát az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (V. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

38

A 3. mellékletet az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (X. 12.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdése iktatta be.

39

A 4. mellékletet az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2024. (X. 12.) önkormányzati rendelete 2. § (4) bekezdése iktatta be.

40

Az 5. mellékletet az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 12. § (1) bekezdése iktatta be.

41

A 6. mellékletet az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 12. § (2) bekezdése iktatta be.

42

A 6. melléklet 1. pont b) alpontja az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (IV. 3.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

43

A 7. mellékletet az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 12. § (3) bekezdése iktatta be.

44

A 8. mellékletet az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 12. § (4) bekezdése iktatta be.

45

A 9. mellékletet az Ipolytarnóc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (II. 26.) önkormányzati rendelete 12. § (5) bekezdése iktatta be.