Szabadszállás Város képviselő testületének 4/2019 (II.15..) önkormányzati rendelete

Szabadszállás Város 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 05. 17- 2019. 07. 11

SZABADSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

 4/2019. (II.14.) önkormányzati rendelete
















SZABADSZÁLLÁS VÁROS 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL
















Ezen képviselő-testületi rendelet kihirdetésének napja:


Szabadszállás, 2019. február 14.





                                                                                                 Storchné Somogyi Eszter

                                                                                                                 jegyző







SZABADSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

4/2019. (II.14.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE

AZ ÖNKORMÁNYZAT 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL



Szabadszállás Város Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a képviselő-testület Pénzügyi és Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével következőket rendeli el:    



A rendelet hatálya


1.§



A rendelet hatálya kiterjed Szabadszállás Város Önkormányzatára, az önkormányzat hivatalára és az önkormányzat fenntartásában működő intézményekre.



A költségvetés címrendje


2.§



A képviselő-testület a Költségvetési címrendet 2019. évre a következők szerint határozza meg:


  1. Szabadszállás Város Önkormányzata ( a nem intézményi keretek között ellátandó feladatok a 2/1. sz. melléklet szerint alkotnak önálló címeket )
  2. Szabadszállási Polgármesteri Hivatal ( a nem intézményi keretek között ellátandó feladatok a 2/2. sz. melléklet szerint alkotnak önálló címeket )
  3. Gazdasági-Műszaki Ellátó és Szolgáltató Szervezet
  4. Szabadszállási Általános Művelődési Központ
  5. Alapszolgáltatási Központ



A bevételek részletezése forrásonként, önkormányzati szinten


3.§



(1) Működési bevételek:                                                                           787 963 000 Ft


(2) Felhalmozási bevételek:                                                                      217 528 000 Ft


Költségvetési bevételek összesen:                                                      1 005 491 000 Ft



A kiadások részletezése címenként, önkormányzati szinten


4. §


(1) Önkormányzat                                                1 177 243 000 Ft

- működési:             456 233 000 Ft

- felhalmozási:        721 010 000 Ft


(2) Polgármesteri Hivatal                                         143 635 000 Ft

- működési:             136 135 000 Ft

- felhalmozási:            7 500 000 Ft


(3) Gamesz                                                              290 306 000 Ft

- működési:             285 722 000 Ft

- felhalmozási:            4 584 000 Ft


(4) Szabadszállási ÁMK                                          186 437 000 Ft

- működési:             184 197 000 Ft

- felhalmozási:            2 240 000 Ft


(5) Alapszolgáltatási Központ                                   59 826 000 Ft

- működési:               59 726 000 Ft

- felhalmozási:               100 000 Ft


Költségvetési kiadások összesen:                                                        1 857 447 000 Ft

- működési:           1 122 013 000 Ft

- felhalmozási:         735 434 000 Ft


5.§


5.§ A költségvetés hiánya:                                                                      851 956 000 Ft


(1) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló pénzforgalom nélküli bevételek:

  1. Előző évek pénzmaradványának igénybevétele:
  • működési célra:                                           251 923 000 Ft
  • felhalmozási célra:                                       600 033 000 Ft
  1. Előző évek vállalkozási maradvány igénybevétele:
  • működési célra:                                                             0 Ft
  1. Összesen:                                                                                     851 956 000 Ft


(2) A költségvetési hiány belső finanszírozását meghaladó összegének külső finanszírozására szolgáló bevételek:

  1. Likvid hitel felvétele:                                                    0 Ft
  2. EU-s pályázatok előfinanszírozására

fejlesztési célú hitel                                                       0 Ft

  1. Összesen:                                                                                                       0 Ft

(3) Összes finanszírozási bevétel:

  1. Működési célra:                                           251 923 000 Ft
  2. Felhalmozási célra:                                      600 033 000 Ft
  3. Összesen:                                                                                     851 956 000 Ft

(4) Finanszírozási kiadások:

  1. Hitelek törlesztése:                                                        0 Ft
  2. Összesen:                                                                                                       0 Ft


6.§


(1) Az önkormányzat 2019. évi összes bevételeinek és kiadásainak költségvetési mérlegét az 1. számú melléklet mutatja be.

(2) Az önkormányzat, a polgármesteri hivatal és az intézmények bevételeit és kiadásait feladatonkénti részletezésben a 2. és 3. számú mellékletek részletezik.

(3) A 4. számú melléklet az önkormányzat, a hivatal és az intézményeinek engedélyezett létszámkeretét részletezi.

(4) Az önkormányzat beruházásait az 5. számú melléklet tartalmazza.

(5) A 6. számú melléklet önkormányzati szinten mutatja be a tervezett felújításokat.

(6) A pénzbeli juttatások részletezését a 7. számú melléklet tartalmazza.

(7) A 8. számú melléklet az önkormányzat céltartalékait és gazdálkodási tartalékát részletezi.

(8) A 9. számú melléklet egyéb, tájékoztató jellegű mérlegeket és kimutatásokat tartalmaz.

(9) A 10. számú melléklet az előirányzat felhasználási ütemtervet tartalmazza.

(10) A 11. számú melléklet az intézményi feladatokhoz juttatott állami hozzájárulásokat részletezi.

(11) A 12. melléklet az önkormányzat hitelképességét mutatja be.

(12) A 13. számú melléklet mérlegszerűen tartalmazza a felhalmozási célú bevételeket és kiadásokat.

(13) A 14. számú melléklet a több éves kihatással járó döntéseket részletezi.

(14) A 15. számú melléklet a várható közvetett támogatásokat tartalmazza.

(15) A 16. számú melléklet az uniós forrásokból befolyó bevételeket foglalja össze.

(16) A 17. számú melléklet a fejlesztési célokhoz kapcsolódó adósságot keletkeztető ügyleteket részletezi.

(17) A 18. számú melléklet a helyi adó bevételeket mutatja be.


A gazdálkodás rendje


7.§


(1) A helyi önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítást saját hatáskörében tartja a képviselő-testület, azt nem ruházza át.


(2) A címek a költségvetési rendeletben meghatározott kiemelt kiadási előirányzataikat nem léphetik túl. A címek a kiemelt előirányzatok körében megtervezett részelőirányzatok között átcsoportosítást hajthatnak végre, mellyel kapcsolatban bejelentési kötelezettség nem terheli az intézményvezetőjét. Az intézmények létszámot nem bővíthetnek.


(3) Az intézmény vezetője egy személyben felelős a költségvetés végrehajtásáért.


(4) A képviselő-testület a 2019. évi költségvetésről szóló ezen rendeletét a központi előirányzatok és a címek saját hatáskörű előirányzat-módosítási kezdeményezése miatt negyedévenként, de legkésőbb a tárgy évet követő év február 28-ig, december 31-ei hatállyal módosíthatja.



8. §


(1) Az intézmény – indokolt esetben – a képviselő-testülettől kérheti a részére jóváhagyott kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítást.


(2) Működési célú kiadási előirányzatok felhalmozási célra történő átcsoportosítása csak rendkívül indokolt esetben, a jegyzővel történt előzetes egyeztetés után kérhető abban az esetben, ha intézmény vezetője nyilatkozik, hogy az év folyamán működési többletigénye nem lesz és a csökkentésre kerülő előirányzattal kapcsolatban a jogszabályi kötelezettségeinek eleget tett.


(3) Intézményi működési bevételi többlet felhalmozási célra történő felhasználása csak akkor engedélyezhető, ha az intézmény vezetője nyilatkozik, hogy az év folyamán működési többletigénye nem lesz.


(4) Az intézmények előirányzatainak változtatását a meghatározott pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását végző intézmény vezetőjénél jogosult kezdeményezni.


9. §


(1) Amennyiben a város képviselő-testülete, bizottsága, hivatala, intézménye költségvetésének valamely kiemelt előirányzata időarányos teljesítés mértékéhez képest 10%-ot, vagy 2 millió Ft-ot meghaladó mértékű eltérést mutat, a szervezet vezetője az okok megjelölésével azt a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság felé köteles haladéktalanul, írásban jelenteni. Az illetékes bizottság az okok vizsgálatának eredményét, illetve az esetleges intézkedésekre tett javaslataikat a soron következő ülésen a képviselő-testület elé terjeszti. Amennyiben a vizsgálat eredményeként fegyelmi vétség alapos gyanúja merül fel, fegyelmi eljárást kell kezdeményezni.



10. §


(1) A költségvetés céltartaléka a meghatározott feladatokra használható fel, a gazdálkodási tartalék a gazdálkodás biztonságát szolgálja.


(2) A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület nem ruházza át.


(3) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68.§ (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a képviselő-testület a polgármester részére 2019. évben 200 000 Ft összeghatárig támogatási keret feletti rendelkezési jogot biztosít, melyről köteles tájékoztatni a képviselő-testületet.


(4)  Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés h) pontjában meghatározott felhatalmazás alapján a képviselő-testület a polgármester részére egyéb forrás felhasználási jogot nem biztosít.


(5) Finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatáskört nem ruház át a képviselő-testület.



11. §


(1) A képviselő-testület az év közben esetlegesen felmerülő költségvetési hiányt hitelből fedezi.


(2) Az önkormányzat intézményei hitelt nem vehetnek fel, adósságot keletkeztető ügyletet nem köthetnek.


(3) A költségvetésben év közben esetlegesen felmerülő hiány finanszírozására történő intézkedés megkezdése előtt a képviselő-testület külön határozatban dönt a finanszírozás módjáról.



12. §


(1) A 2019. évi gazdálkodás során az intézmények részére finanszírozási ütemtervet kell készíteni a jóváhagyott költségvetési támogatás összegének erejéig, figyelemmel a nettó munkabérfizetés és az ehhez kapcsolódó járulékok polgármesteri hivatal által történő egyösszegű befizetésére. A finanszírozási ütemtervet minden költségvetési rendelet módosítását követően aktualizálni kell. A finanszírozási ütemterv elkészítésére az önállóan működő intézmények esetében a pénzügyi-számviteli feladatokat ellátó szerv köteles.


(2) A vállalkozási tevékenység során keletkező eredményt évközben vagy a tárgy évet követő évben, a képviselő-testület döntése alapján alaptevékenységre kell felhasználni a költségvetési befizetési kötelezettség figyelembevételével.



13. §


(1) A képviselő-testület létszámgazdálkodásra vonatkozó döntése: A 2019. évre vonatkozó engedélyezett létszám keretet a 4. sz. melléklet tartalmazza, melynek betartása valamennyi intézmény esetében kötelező.


(2) Amennyiben a költségvetési év során létszámcsökkentési döntést hoz a képviselő-testület, figyelemmel kell lenni a létszámcsökkentésekhez kapcsolódó támogatás igénylés feltételeire, melyet a tárgy évre vonatkozó rendelet határoz meg.


(3) A foglalkoztatotti jogviszony bármely címen történő megszüntetése során a felmentési idő alatti munkavégzés jogszabály szerinti legmagasabb mértéke alkalmazandó. A képviselő-testület egyedi döntés alapján ettől eltérhet.


(4) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3) bekezdés c) pontja és (4) bekezdése alapján illetménykiegészítést biztosít a polgármesteri hivatal köztisztviselői részére.


(5) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. §-a alapján a polgármestert évi bruttó 200.000 Ft cafetéria juttatás illeti meg.




14. §


Az intézmények a képviselő-testület jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat. Az előzetes hozzájárulást önerő biztosítása esetén támogatási összeg nagyságától függetlenül, egyéb esetekben pedig 1 millió forint igényelt támogatási összegnél nagyobb összegű pályázatoknál kell az intézményeknek kérnie. A pályázatok esetében az intézményeknek hatásvizsgálatot kell végeznie, és be kell mutatnia a projekt fenntartásának esetleges költségeit is.


15. §


Az intézmények szellemi és anyagi infrastruktúráját magáncélra igénybe vevők számára az intézmények kötelesek térítést előírni felhasználás, illetve az igénybevétel alapján felmerült közvetlen és közvetett költségek figyelembevételével. A költségek és a térítés megállapításának rendjét és mértékét belső szabályzatban kell rögzíteni.



16. §


(1) Az önkormányzatnak – az Áht. alapján – lehetősége van évközben a feladatmutatók teljesítésének függvényében lemondani a mutatók állományának egy részéről, illetve pótigényt benyújtani a Magyar Államkincstárhoz. A feladatmutatókról történő lemondást az intézményvezető a változás észlelését követő első lemondási dátumkor köteles jelezni. Amennyiben évközi lemondásra kerül sor, annak összege az intézmény támogatásából visszavonásra kerül. Ettől eltérő egyedi döntést csak a képviselő-testület hozhat.


(2) Amennyiben a költségvetési évet követő normatíva elszámolás során az önkormányzatnak azért keletkezik visszafizetési vagy kamatfizetési kötelezettsége, mert az intézmény nem, vagy nem valós adatok alapján tett eleget jelentési kötelezettségének, úgy a visszafizetendő összeg az intézmény pénzmaradványából kerül visszavonásra. Ha a pénzmaradvány erre nem nyújt fedezetet, annak okát a hivatal felülvizsgálja és a jegyző kezdeményezi az adott intézmény vezetőjével szembeni felelősségre vonást a képviselő-testületnél.


(3) Az intézmények vezetői az önkormányzat költségvetésének tervezéséhez, a költségvetési rendelet módosításához, valamint a beszámolók összeállításához elkészített rendszeresen, vagy eseti jelleggel szolgáltatott adatok és információk teljes körűségéért, valódiságáért, a számviteli szabályok előírásainak való megfeleléséért, a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségért felelősséggel tartoznak.



17. §


(1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján 2019. év vonatkozásában a kiadások készpénzben történő teljesítésének eseteit a képviselő-testület határozza meg.


(2) Készpénzben fizethetők ki: egyéb dologi jellegű kiadások, halasztást nem tűrő, rendkívüli esetben önkormányzati segély.



Záró rendelkezések


18. §


Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


Szabadszállás, 2019. február 13.







                            Dr. Báldy Zoltán                                        Storchné Somogyi Eszter

                               polgármester                                                     jegyző


SZABADSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

 4/2019. (II.14.) önkormányzati rendelete
















SZABADSZÁLLÁS VÁROS 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL
















Ezen képviselő-testületi rendelet kihirdetésének napja:


Szabadszállás, 2019. február 14.





                                                                                                 Storchné Somogyi Eszter

                                                                                                                 jegyző







SZABADSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

4/2019. (II.14.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE

AZ ÖNKORMÁNYZAT 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL



Szabadszállás Város Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a képviselő-testület Pénzügyi és Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével következőket rendeli el:    



A rendelet hatálya


1.§



A rendelet hatálya kiterjed Szabadszállás Város Önkormányzatára, az önkormányzat hivatalára és az önkormányzat fenntartásában működő intézményekre.



A költségvetés címrendje


2.§



A képviselő-testület a Költségvetési címrendet 2019. évre a következők szerint határozza meg:


  1. Szabadszállás Város Önkormányzata ( a nem intézményi keretek között ellátandó feladatok a 2/1. sz. melléklet szerint alkotnak önálló címeket )
  2. Szabadszállási Polgármesteri Hivatal ( a nem intézményi keretek között ellátandó feladatok a 2/2. sz. melléklet szerint alkotnak önálló címeket )
  3. Gazdasági-Műszaki Ellátó és Szolgáltató Szervezet
  4. Szabadszállási Általános Művelődési Központ
  5. Alapszolgáltatási Központ



A bevételek részletezése forrásonként, önkormányzati szinten


3.§,[1]



(1) Működési bevételek:                                                                           827 669 136 Ft


(2) Felhalmozási bevételek:                                                                      233 705 024 Ft


Költségvetési bevételek összesen:                                                     1 061 374 160 Ft”



A kiadások részletezése címenként, önkormányzati szinten


4. §,[2]


(1) Önkormányzat                                                1 278 510 500 Ft

- működési:             546 622 697 Ft

- felhalmozási:        731 887 803 Ft


(2) Polgármesteri Hivatal                                         147 625 435 Ft

- működési:             140 125 435 Ft

- felhalmozási:            7 500 000 Ft


(3) Gamesz                                                              292 217 500 Ft

- működési:             287 219 500 Ft

- felhalmozási:            4 998 000 Ft


(4) Szabadszállási ÁMK                                          186 717 700 Ft

- működési:             184 448 600 Ft

- felhalmozási:            2 269 100 Ft


(5) Alapszolgáltatási Központ                                   59 956 000 Ft

- működési:               59 810 000 Ft

- felhalmozási:               146 000 Ft

Költségvetési kiadások összesen:                                                        1 965 027 135 Ft

- működési:           1 218 226 232 Ft

- felhalmozási:       746 800 903 Ft”


5.§,[3]


„5. § A költségvetés hiánya:                                                                   903 652 975 Ft


(1) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló pénzforgalom nélküli bevételek:

  1. Előző évek pénzmaradványának igénybevétele:
  • működési célra:                                           390 557 000 Ft
  • felhalmozási célra:                                       513 095 975 Ft
  1. Előző évek vállalkozási maradvány igénybevétele:
  • működési célra:                                                             0 Ft
  1. Összesen:                                                                                     903 652 975 Ft


(2) A költségvetési hiány belső finanszírozását meghaladó összegének külső finanszírozására szolgáló bevételek:

  1. Likvid hitel felvétele:                                                    0 Ft
  2. EU-s pályázatok előfinanszírozására

fejlesztési célú hitel                                                       0 Ft

  1. Összesen:                                                                                                       0 Ft

(3) Összes finanszírozási bevétel:

  1. Működési célra:                                           390 557 000 Ft
  2. Felhalmozási célra:                                      513 095 975 Ft
  3. Összesen:                                                                                     903 652 975 Ft

(4) Finanszírozási kiadások:

  1. Hitelek törlesztése:                                                        0 Ft
  2. Összesen:                                                                                                       0 Ft


6.§,[4]


(1) Az önkormányzat 2019. évi összes bevételeinek és kiadásainak költségvetési mérlegét az 1/A. számú melléklet mutatja be.

(2) Az önkormányzat, a polgármesteri hivatal és az intézmények bevételeit és kiadásait feladatonkénti részletezésben a 2/A. és 3/A. számú mellékletek részletezik.

(3) A 4/A. számú melléklet az önkormányzat, a hivatal és az intézményeinek engedélyezett létszámkeretét részletezi.

(4) Az önkormányzat beruházásait az 5/A. számú melléklet tartalmazza.

(5) A 6/A. számú melléklet önkormányzati szinten mutatja be a tervezett felújításokat.

(6) A pénzbeli juttatások részletezését a 7. számú melléklet tartalmazza.

(7) A 8/A. számú melléklet az önkormányzat céltartalékait és gazdálkodási tartalékát részletezi.

(8) A 9. számú melléklet egyéb, tájékoztató jellegű mérlegeket és kimutatásokat tartalmaz.

(9) A 10/A. számú melléklet az előirányzat felhasználási ütemtervet tartalmazza.

(10) A 11. számú melléklet az intézményi feladatokhoz juttatott állami hozzájárulásokat részletezi.

(11) A 12/A. melléklet az önkormányzat hitelképességét mutatja be.

(12) A 13/A. számú melléklet mérlegszerűen tartalmazza a felhalmozási célú bevételeket és kiadásokat.

(13) A 14. számú melléklet a több éves kihatással járó döntéseket részletezi.

(14) A 15. számú melléklet a várható közvetett támogatásokat tartalmazza.

(15) A 16/A. számú melléklet az uniós forrásokból befolyó bevételeket foglalja össze.

(16) A 17. számú melléklet a fejlesztési célokhoz kapcsolódó adósságot keletkeztető ügyleteket részletezi.

(17) A 18/A. számú melléklet a helyi adó bevételeket mutatja be.


A gazdálkodás rendje


7.§


(1) A helyi önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítást saját hatáskörében tartja a képviselő-testület, azt nem ruházza át.


(2) A címek a költségvetési rendeletben meghatározott kiemelt kiadási előirányzataikat nem léphetik túl. A címek a kiemelt előirányzatok körében megtervezett részelőirányzatok között átcsoportosítást hajthatnak végre, mellyel kapcsolatban bejelentési kötelezettség nem terheli az intézményvezetőjét. Az intézmények létszámot nem bővíthetnek.


(3) Az intézmény vezetője egy személyben felelős a költségvetés végrehajtásáért.


(4) A képviselő-testület a 2019. évi költségvetésről szóló ezen rendeletét a központi előirányzatok és a címek saját hatáskörű előirányzat-módosítási kezdeményezése miatt negyedévenként, de legkésőbb a tárgy évet követő év február 28-ig, december 31-ei hatállyal módosíthatja.



8. §


(1) Az intézmény – indokolt esetben – a képviselő-testülettől kérheti a részére jóváhagyott kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítást.


(2) Működési célú kiadási előirányzatok felhalmozási célra történő átcsoportosítása csak rendkívül indokolt esetben, a jegyzővel történt előzetes egyeztetés után kérhető abban az esetben, ha intézmény vezetője nyilatkozik, hogy az év folyamán működési többletigénye nem lesz és a csökkentésre kerülő előirányzattal kapcsolatban a jogszabályi kötelezettségeinek eleget tett.


(3) Intézményi működési bevételi többlet felhalmozási célra történő felhasználása csak akkor engedélyezhető, ha az intézmény vezetője nyilatkozik, hogy az év folyamán működési többletigénye nem lesz.


(4) Az intézmények előirányzatainak változtatását a meghatározott pénzügyi-gazdasági feladatainak ellátását végző intézmény vezetőjénél jogosult kezdeményezni.


9. §


(1) Amennyiben a város képviselő-testülete, bizottsága, hivatala, intézménye költségvetésének valamely kiemelt előirányzata időarányos teljesítés mértékéhez képest 10%-ot, vagy 2 millió Ft-ot meghaladó mértékű eltérést mutat, a szervezet vezetője az okok megjelölésével azt a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság felé köteles haladéktalanul, írásban jelenteni. Az illetékes bizottság az okok vizsgálatának eredményét, illetve az esetleges intézkedésekre tett javaslataikat a soron következő ülésen a képviselő-testület elé terjeszti. Amennyiben a vizsgálat eredményeként fegyelmi vétség alapos gyanúja merül fel, fegyelmi eljárást kell kezdeményezni.



10. §


(1) A költségvetés céltartaléka a meghatározott feladatokra használható fel, a gazdálkodási tartalék a gazdálkodás biztonságát szolgálja.


(2) A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület nem ruházza át.


(3) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68.§ (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a képviselő-testület a polgármester részére 2019. évben 200 000 Ft összeghatárig támogatási keret feletti rendelkezési jogot biztosít, melyről köteles tájékoztatni a képviselő-testületet.


(4)  Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés h) pontjában meghatározott felhatalmazás alapján a képviselő-testület a polgármester részére egyéb forrás felhasználási jogot nem biztosít.


(5) Finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatáskört nem ruház át a képviselő-testület.



11. §


(1) A képviselő-testület az év közben esetlegesen felmerülő költségvetési hiányt hitelből fedezi.


(2) Az önkormányzat intézményei hitelt nem vehetnek fel, adósságot keletkeztető ügyletet nem köthetnek.


(3) A költségvetésben év közben esetlegesen felmerülő hiány finanszírozására történő intézkedés megkezdése előtt a képviselő-testület külön határozatban dönt a finanszírozás módjáról.



12. §


(1) A 2019. évi gazdálkodás során az intézmények részére finanszírozási ütemtervet kell készíteni a jóváhagyott költségvetési támogatás összegének erejéig, figyelemmel a nettó munkabérfizetés és az ehhez kapcsolódó járulékok polgármesteri hivatal által történő egyösszegű befizetésére. A finanszírozási ütemtervet minden költségvetési rendelet módosítását követően aktualizálni kell. A finanszírozási ütemterv elkészítésére az önállóan működő intézmények esetében a pénzügyi-számviteli feladatokat ellátó szerv köteles.


(2) A vállalkozási tevékenység során keletkező eredményt évközben vagy a tárgy évet követő évben, a képviselő-testület döntése alapján alaptevékenységre kell felhasználni a költségvetési befizetési kötelezettség figyelembevételével.



13. §


(1) A képviselő-testület létszámgazdálkodásra vonatkozó döntése: A 2019. évre vonatkozó engedélyezett létszám keretet a 4. sz. melléklet tartalmazza, melynek betartása valamennyi intézmény esetében kötelező.


(2) Amennyiben a költségvetési év során létszámcsökkentési döntést hoz a képviselő-testület, figyelemmel kell lenni a létszámcsökkentésekhez kapcsolódó támogatás igénylés feltételeire, melyet a tárgy évre vonatkozó rendelet határoz meg.


(3) A foglalkoztatotti jogviszony bármely címen történő megszüntetése során a felmentési idő alatti munkavégzés jogszabály szerinti legmagasabb mértéke alkalmazandó. A képviselő-testület egyedi döntés alapján ettől eltérhet.


(4) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3) bekezdés c) pontja és (4) bekezdése alapján illetménykiegészítést biztosít a polgármesteri hivatal köztisztviselői részére.


(5) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. §-a alapján a polgármestert évi bruttó 200.000 Ft cafetéria juttatás illeti meg.




14. §


Az intézmények a képviselő-testület jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat. Az előzetes hozzájárulást önerő biztosítása esetén támogatási összeg nagyságától függetlenül, egyéb esetekben pedig 1 millió forint igényelt támogatási összegnél nagyobb összegű pályázatoknál kell az intézményeknek kérnie. A pályázatok esetében az intézményeknek hatásvizsgálatot kell végeznie, és be kell mutatnia a projekt fenntartásának esetleges költségeit is.


15. §


Az intézmények szellemi és anyagi infrastruktúráját magáncélra igénybe vevők számára az intézmények kötelesek térítést előírni felhasználás, illetve az igénybevétel alapján felmerült közvetlen és közvetett költségek figyelembevételével. A költségek és a térítés megállapításának rendjét és mértékét belső szabályzatban kell rögzíteni.



16. §


(1) Az önkormányzatnak – az Áht. alapján – lehetősége van évközben a feladatmutatók teljesítésének függvényében lemondani a mutatók állományának egy részéről, illetve pótigényt benyújtani a Magyar Államkincstárhoz. A feladatmutatókról történő lemondást az intézményvezető a változás észlelését követő első lemondási dátumkor köteles jelezni. Amennyiben évközi lemondásra kerül sor, annak összege az intézmény támogatásából visszavonásra kerül. Ettől eltérő egyedi döntést csak a képviselő-testület hozhat.


(2) Amennyiben a költségvetési évet követő normatíva elszámolás során az önkormányzatnak azért keletkezik visszafizetési vagy kamatfizetési kötelezettsége, mert az intézmény nem, vagy nem valós adatok alapján tett eleget jelentési kötelezettségének, úgy a visszafizetendő összeg az intézmény pénzmaradványából kerül visszavonásra. Ha a pénzmaradvány erre nem nyújt fedezetet, annak okát a hivatal felülvizsgálja és a jegyző kezdeményezi az adott intézmény vezetőjével szembeni felelősségre vonást a képviselő-testületnél.


(3) Az intézmények vezetői az önkormányzat költségvetésének tervezéséhez, a költségvetési rendelet módosításához, valamint a beszámolók összeállításához elkészített rendszeresen, vagy eseti jelleggel szolgáltatott adatok és információk teljes körűségéért, valódiságáért, a számviteli szabályok előírásainak való megfeleléséért, a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségért felelősséggel tartoznak.



17. §


(1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján 2019. év vonatkozásában a kiadások készpénzben történő teljesítésének eseteit a képviselő-testület határozza meg.


(2) Készpénzben fizethetők ki: egyéb dologi jellegű kiadások, halasztást nem tűrő, rendkívüli esetben önkormányzati segély.



Záró rendelkezések


18. §


Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


Szabadszállás, 2019. február 13.







                   Dr. Báldy Zoltán                                        Storchné Somogyi Eszter

                      polgármester                                                            jegyző

[1]

Módosítja a 8/2019 (V.16.) számú önkormányzati rendelet 1.§-a

[2]

Módosítja a 8/2019 (V.16.) önkormányzati rendelet 2.§-a

[3]

Módosítja a 8/2019. (V.16.) önkormányzati rendlet 3.§-a

[4]

Módosítja a 8/2019 (V.16.) számú önkormányzati rendelet 4.§-a

Mellékletek