Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020 (II.3.) önkormányzati rendelete
Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2023. 03. 09- 2023. 04. 28Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020 (II.3.) önkormányzati rendelete
Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Velence Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat
a) hivatalos megnevezése: Velence Város Önkormányzata
b) székhelye: 2481 Velence, Tópart utca 26.
c) bélyegzője: körívben „Velence Város Önkormányzata”, középen Magyarország címere
d) jelképe: a helyi címer, zászló, az egyéb városi jelképek és a városnév használatának rendjéről szóló önkormányzati rendelet szerint;
e) testületének megnevezése: Velence Város Önkormányzat Képviselő-testülete
f) működési területe: Velence Város közigazgatási területe
2. § (1) Velence Város Önkormányzatának intézményei:
a) Velencei Polgármesteri Hivatal
b) Velencei Meseliget Óvoda
c) Hauszmann Alajos Egységes Közművelődési Intézményközpont és Könyvtár
(2) Velence Város Önkormányzata által fenntartott intézmények magasabb vezetőinek vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettsége teljesítésére vonatkozó szabályokat a jelen rendelet 6. melléklete tartalmazza.
(3) Önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok:
3. § Az önkormányzat hivatalának
a) neve: Velencei Polgármesteri Hivatal
b) bélyegzője: körívben „Velencei Polgármesteri Hivatal”, középen Magyarország címere.
4. § Velence Városának helyi ünnepe: augusztus 19. Velence Város Születésnapi Vígassága.
5. § Velence Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Testület) „Velence Díszpolgára” címet, „Velencéért Emlékérem” kitüntető díjat, „Velence Rózsája” díjat és „Velencéért Oklevelet” adományoz az erről szóló önkormányzati rendelet szerint.
6. § Velence Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) testvérvárosi kapcsolatot tart fenn:
a) Athen/Agia Varvara (Görögország),
b) Ralingen (Németország),
c) Rosport (Luxemburg),
d) Round Hill (USA) városok önkormányzataival.
2. Nyilvánosság, lakossági tájékoztatás
7. § (1) A helyi önkormányzati rendelet kihirdetésének helyben szokásos módja a rendelet Velencei Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztése. A kifüggesztés időtartama legalább 30 nap.
(2) A lakosság tájékoztatásának további módja: Az önkormányzat hivatalos honlapján (www.velence.hu) történő tájékoztatás.
(3) Az önkormányzat az információs önrendelkezési jog és az információszabadság tárgykörben alkotott jogszabály szerinti általános közzétételi listát az önkormányzat hivatalos honlapján teszi közzé.
(4) A zárt ülésen hozott határozatok nyilvánosságra hozatala a polgármester nyilvános ülésen történő beszámolója útján valósul meg.
8. § A Testület a nyilvánosságot a nyilvános ülésre vonatkozó meghívó és az előterjesztések, valamint a nyilvános ülésen hozott döntések önkormányzat hivatalos városi honlapján történő közzétételével, ezenfelül a nyilvános ülésen való személyes megjelenés lehetőségének megteremtésével biztosítja.
3. Az önkormányzat feladat-, és hatásköre
9. § (1) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a jelen rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(2) Az önkormányzat önként vállalt feladatait a jelen rendelet 3. melléklete tartalmazza.
10. § Az önkormányzati feladatellátásban közreműködik a polgármester, a jegyző, a képviselő-testület bizottságai, és a 2. § (1), (3) és (4) bekezdésében meghatározott intézmények, társulások és gazdasági társaságok.
11. §1 A Testület a következő hatásköreit ruházza át:
a) A helyi szociális juttatások odaítélése, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi szociális juttatások rendszeréről szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
b) Az önkormányzat szabad pénzeszközeinek lekötése, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
c) Polgármesteri hatáskör a Velence Város közigazgatási területén lévő ingatlanok Velence Város Önkormányzata javára bejegyzett építési és telekalakítási tilalom törlése, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
d) Elemi kár mértékének megállapítására kárbecslő bizottság létrehozása, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
e) Beépítési kötelezettség meghosszabbítása, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
f) Önkormányzati tulajdon esetében az útügyi és vízügyi hatósági eljárásokban történő nyilatkozat tétele, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
g) Bérhitel felvétele a képviselő-testület hivatala és az önkormányzat intézményeire kiterjedő egyhavi illetmény erejéig, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
h) Önkormányzati ingatlanok bérbeadása, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
i) Közterület-foglalási engedély kiadása, közterület-foglalási engedély kérelem elutasítása, közterület-használati díj megállapítása, a díj alóli mentesség megadása, a közterület-használati díj elengedése, a közterület-használati engedély visszavonása, meghosszabbítása, a közterület-használattal kapcsolatos bejelentés tudomásulvétele, a kötelezés kibocsátása az engedélytől eltérő, vagy engedély nélküli közterület-foglalásoknál, kötelezés az eredeti közterületi állapot helyreállítására a közterület-foglalás megszüntetésére, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében, valamint Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a közterületek használatáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
j) Közbeszerzési ügyekben a közbeszerzési eljárásokban közreműködő bíráló bizottságok szakértelemmel rendelkező tagjainak kijelölése, az eljárást megindító hirdetménynek a közbeszerzési szabályzatban megjelölt módon történő ellenjegyzése, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
k) Oktatási és közművelődési területen a fenntartói támogató nyilatkozatok kiadása azon közoktatással kapcsolatos pályázatok esetében, amelyek összhangban vannak a város közoktatás-fejlesztési tervével, a feladatellátás minőségét javítják, de nem igényelnek többletforrást, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
l)2 Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 109/1999. (XII.29.) FVM rendelet 65. § (3g) bekezdése szerinti hatósági bizonyítvány kiállítása, a képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlásának polgármesterre történő átruházásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
m) Házszám megállapítása, Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a közterületek elnevezéséről és a házszám megállapítás szabályairól szóló önkormányzati rendeletében meghatározott feltételek szerint.
3. A Testület létszáma, ülésformáinak meghatározása
12. §3 A Testület létszáma 9 fő. A Testületet a polgármester és a megválasztott képviselők alkotják. A Testület névsorát a 8. melléklet tartalmazza.
13. § A Testület ülései:
a) rendes ülés,
b) rendkívüli ülés,
c) alakuló ülés,
d) közmeghallgatás.
4. Általános szabályok
14. § (1) A Testület a feladat- és hatáskörét az ülésén gyakorolja.
(2) A Testület szükség szerinti gyakorisággal, de évente legalább hat alkalommal ülésezik.
5. A Testület rendes ülése
15. § (1) A Testület rendes ülése a munkatervében meghatározott időpontra összehívott ülés.
(2) Rendes ülésnek minősül a munkatervtől eltérő napon rendes ülésként összehívott ülés is, amennyiben az adott hónapban rendes ülés még nem került összehívásra.
16. § (1) A Testület rendes ülésén szünetet a polgármester rendelhet el, valamennyi olyan helyzetben, amelyben a szünet elrendelése indokolt.
17. § Félbeszakadt ülés miatt meg nem tárgyalt napirendi pontokat legkésőbb 5 napon belül kell megtárgyalnia a Testületnek.
18. § A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti üzleti érdek sérelmének megítéléséről a polgármester dönt.
6. A Testület rendkívüli ülése
19. §4 (1) A polgármester a soron következő rendes ülések között, a munkatervben nem szereplő rendkívüli ülést is összehívhat.
(2) A polgármester az Mötv. 44. § -ában meghatározott indítvány esetében a rendkívüli ülést összehívja.
20. §5
21. §6
22. § Rendkívüli képviselő-testületi ülés telefonon vagy elektronikus úton is összehívható. A rendkívüli ülésre előterjesztett javaslat tárgyalásának nem feltétele az ügyben illetékes bizottság véleményének előzetes beszerzése.
23. § Rendkívüli képviselő-testületi ülésre a rendes képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy a 27. §, a 31. §, valamint a 32. § (1) bekezdésben foglaltak alkalmazása mellőzhető.
7. A Testület alakuló ülése
24. § Az alakuló képviselő-testületi ülésre a rendkívüli képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
8. Közmeghallgatás
25. § (1) A Testület évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart.
(2) A munkatervben rögzített közmeghallgatás időpontját, helyét legalább 15 nappal az ülés előtt a Velencei Híradó című városi lapban (a továbbiakban: városi lap), valamint a városi honlapon nyilvánosságra kell hozni.
(3) A közmeghallgatásra szóló meghívóra a rendes képviselő-testületi ülés meghívójára vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
(4) A közmeghallgatás megtartására a képviselő-testület ülésének rendjére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
9. A Testület munkaterve
26. § (1) A Testület féléves munkaterv alapján ülésezik.
(2) A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti a Testület elé a félévet megelőző utolsó ülésen.
(3) A munkaterv összeállításánál figyelembe kell venni, hogy a jegyző rendszeresen, lehetőség szerint háromhavonta tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról.
(4) A munkaterv tervezetének összeállításakor javaslatot kell kérni:
a) a bizottságoktól,
b) a polgármesteri hivatal szervezeti egységeitől.
(5) A munkaterv főbb tartalmi elemei:
a) az ülések tervezett időpontja, napirendjei,
b) a napirendek előterjesztőjének a megjelölése,
c) annak a napirendnek a megjelölése, amelyet a bizottságnak véleményeznie kell,
d) a napirendhez meghívottak felsorolása, amennyiben az más, mint az állandó meghívottak köre (napirend tárgya szerint illetékes más szakember, napirend szerint érintett szervezetek vezetője),
e) a napirend előkészítőinek felsorolása.
(6) A munkatervben nem szereplő napirendi pontok meghívóban történő feltüntetésére a testület felhatalmazza a polgármestert.
10. A Testület üléseinek összehívása
27. § (1) A polgármester a Testületet – a jelen rendelet 22. § szerinti esetét kivéve – írásban hívja össze.
(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a Testületet az ügyrendi feladatokat ellátó bizottság elnöke hívja össze. Tartós akadályoztatásnak minősül az egy hónapot meghaladó betegség vagy távollét.
(3) A meghívó tartalmazza:
a) az ülés helyét,
b) ülésszak esetén annak várható időtartamát,
c) az ülés kezdési időpontját,
d) a javasolt napirendet,
e) a napirendi pontok előterjesztőjét.
(4) A Testület ülésének meghívóját és az előterjesztéseket – a 27. § (5) bekezdés, valamint a 33. § esetét kivéve – az ülés előtt legalább 5 nappal elektronikus úton kell kiküldeni a Testület tagjainak.
(5) Amennyiben valamely előterjesztés nem a meghívóval együtt kerül kiküldésre, a meghívóban a napirendi pont címe mellett a „későbbi kiküldéssel” kifejezést kell szerepeltetni, és az előterjesztést elkészültét követően haladéktalanul, de legkésőbb az ülés napján el kell juttatni a bizottság tagjainak, valamint a Testület tagjainak.
28. § (1) A testület ülésére – a (2) bekezdésben meghatározott eltéréssel – az előterjesztések elektronikus úton történő megküldésével meg kell hívni:
a) a Testület tagjait,
b) a jegyzőt, az aljegyzőt, a polgármesteri hivatal szervezeti egység vezetőit,
c) a város egyéni országgyűlési képviselőjét.
(2) Csak az ülés meghívóját kapják elektronikus formában:
a) a Kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szervének vezetője,
b) a területileg illetékes járási hivatal vezetője,
c) az önkormányzat tulajdoni részesedésével működő gazdasági társaságok képviselői a társaságot érintő ügyekben,
d) a meghívóban szereplő napirendi pont szerint érintett szervezet, intézmény vezetője,
e) a Velencei Meseliget Óvoda vezetője,
f) a Humán Család-és Gyermekjóléti Szolgálat vezetője,
g) a Zöldliget Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Baptista Általános Iskola és Gimnázium Igazgatója,
h) a Hauszmann Alajos Egységes Közművelődési Intézményközpont és Könyvtár Vezetője,
i) a Velencei Római Katolikus Egyházközösség,
j) a Velencei Református Egyházközösség,
k) a Velencei Hajnalpír Baptista Gyülekezet,
l) a Velencei Polgárőr Egyesület,
m) a Velencéért Közalapítvány Kuratóriumi Elnöke.
11. Az ülések nyilvánossága és a zárt ülés
29. § (1) A Testületi ülés időpontjáról, helyéről, valamint lehetőség szerint a tervezett napirendről a lakosságot a városi honlapon tájékoztatni kell. A meghívó egy példányát a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján is ki kell függeszteni.
(2) A munkatervben rögzített közmeghallgatás időpontját, helyét legalább 15 nappal az ülés előtt a városi lapban, valamint az önkormányzat honlapján nyilvánosságra kell hozni.
30. § Az Mötv. -ben meghatározott esetekben az előterjesztő, illetve bármely képviselő javaslatára minősített többséggel rendelhet el zárt ülést a polgármester a napirend elfogadásakor.
12. Előterjesztések
31. § (1) A Testület elé kerülő írásos előterjesztések főbb tartalmi elemei:
a) Első rész:
aa) a tárgy pontos meghatározása; annak áttekintése, hogy a témakör szerepelt-e már korábban is napirenden, és ha igen, milyen döntés született; a meghozandó döntés indokainak bemutatása; a tárgykört rendező jogszabályok megjelölése; az előkészítésben résztvevők megnevezése;
ab) azoknak az új követelményeknek, összefüggéseknek, lakossági véleményeknek az elemzése, amelyek új intézkedést, testületi döntést igényelnek;
ac) mindazon körülmények, összefüggések, tények, adatok ismertetése, amelyek a döntést indokolják;
ad) az előkészítés során végzett összehangoló munka főbb tapasztalatainak ismertetése, a különböző szervekkel vagy személyekkel történt egyeztetés, az ennek során esetlegesen felmerült lényeges érdek és véleménykülönbségek bemutatása, ha ezt a kisebbségben maradt fél kéri;
ae) a feladatok, a megvalósításhoz szükséges feltételek és a végrehajtás során elérendő eredmények konkrét megjelölése;
af) a határozati javaslat indokolása.
32. § (1) A napirendi előterjesztést írásban kell benyújtani.
(2) Kivételes esetben – az ügy fontosságára, sürgősségére tekintettel – szóbeli előterjesztés tehető a Testület ülésén, amelyet a napirendi javaslatról történő döntés előtt jelezni kell a polgármesternek.
33. § Sürgősségi indítvánnyal előterjesztést akkor lehet tenni, ha a döntés meghozatala jogszabály rendelkezése alapján indokolt, vagy az a testület következő ülésére önkormányzati érdeksérelem nélkül már nem terjeszthető be. A sürgősségi indítványról a képviselő-testület határoz.
13. Az ülés vezetése, a vita
34. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén az ülés elnökének teendőit az ügyrendi feladatokat ellátó bizottság elnöke látja el.
35. § (1) Az elnök főbb feladatai az ülés vezetése során:
a) az ülés megnyitása,
b) a képviselő-testületi ülés szabályszerű összehívásának megállapítása,
c) a határozatképesség megállapítása és folyamatos figyelemmel kísérése a képviselő-testületi ülés folyamán,
d) közli a képviselők által előzetesen írásban benyújtott kérdések tárgyát,
e) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
f) a képviselő kérésére a napirendekhez nem kapcsolódó tárgyakban napirend előtti vagy utáni felszólalást engedélyezhet,
g) minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát és azt lezárja,
h) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,
i) az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról döntsön a testület,
j) bármikor szünetet rendelhet el.
(2) Az elnök feladata a tanácskozás rendjének fenntartása, ennek érdekében:
a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors és érdemi eldöntésére,
b) figyelmeztetheti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása,
c) rendreutasíthatja azt, aki a testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
d) ismétlődő rendzavarás esetén - a testület tagja kivételével - figyelmeztetés után a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót,
e) figyelmezteti a képviselőt a hozzászólásra biztosított időkeret túllépésére, ismételt figyelmeztetés után a szót megvonja.
(3) Amennyiben az elnök a vitát nem a jelen rendelet szabályainak megfelelő módon vezeti, őt az ügyrendi feladatokat ellátó bizottság elnöke erre figyelmezteti.
36. § (1) Az a képviselő-testületi tag, aki a 35. § (2) bekezdés b) vagy c) pontja szerinti figyelmeztetés vagy rendreutasítás után a tanácskozás méltóságát magatartásával sérti, vagy a képviselőtestület tagjait sértő kifejezésekkel illeti - ha bántó kijelentéseit rögtön vissza nem vonja - széksértést követ el.
(2) A széksértést elkövető képviselőt a Testület 30.000, -Ft pénzbírsággal sújtja.
(3) A széksértés tényének megállapítását kérő képviselő indítványára a Testület vita nélkül dönt a széksértés megállapításáról.
(4) A (2) bekezdés szerinti pénzbírság összege a széksértést elkövető képviselő tiszteletdíjából kerül levonásra.
(5) Azt a nem képviselő személyt, aki a 35. § (2) bekezdés b) vagy c) pont szerinti figyelmeztetés vagy rendreutasítás után a tanácskozás méltóságát magatartásával sérti, vagy a képviselőtestület tagjait sértő kifejezésekkel illeti - ha bántó kijelentéseit rögtön vissza nem vonja – a polgármester az ülésteremből kivezettetheti.
37. § A polgármester javaslatára a képviselő-testület az ülést határozott időre félbeszakíthatja, ha a testületi ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi. Ha az ülés, rendzavarás miatt félbeszakad, csak a rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívására vonatkozó szabályok szerint újból összehívott képviselő-testületi ülésen lehet megtárgyalni az elmaradt napirendi pontokat.
38. § (1) Napirend felvételéről, a napirendek sorrendjéről a testület vita nélkül dönt.
(2) A nyilvános ülés kezdetén, a napirendi pontok tárgyalása előtt a képviselő legfeljebb 2 percben felszólalhat.
(3) A napirend tárgyalása előtt az előterjesztő szóbeli kiegészítést tehet a napirendhez, amennyiben a hozzászólása új tényeket, információkat tartalmaz.
39. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselők, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, illetve az előterjesztéshez maximum egyszer 5 percben hozzászólhatnak. Az elhangzott kérdésre a vita előtt kell választ adni. Aki az egyszeri 5 perces hozzászólását kimerítette, a vitának a további részében még egyszer 2 percben reagálhat a később elhangzottakra. Személyes érintettség esetén további 1 perces viszontválaszra van lehetőség.
(2) Az éves költségvetési rendelet tárgyalása során a pénzügyi feladatokat ellátó bizottság elnökét 15 perces, a képviselőket 10 perces, második megszólalás esetén 5 perces hozzászólási lehetőség illeti meg.
(3) Az ülés elnöke az ülés vezetése során az (1) - (2) bekezdésben szabályozottaktól eltérően saját hatáskörben további hozzászólási lehetőséget biztosíthat időkorlát nélkül.
(4) A bizottság döntését a bizottság elnöke vagy megbízott tagja a vita megkezdése előtt ismerteti a testület ülésén, amennyiben azt az előterjesztés vagy annak melléklete nem tartalmazza.
(5) Az ülésen megjelent állampolgároknak a tárgyhoz tartozó kérdésben az elnök hozzászólási jogot biztosíthat. A hozzászólás ez esetben sem haladhatja meg az 5 percet.
(6) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja ügyrendi javaslatot tehet, amely javaslatról a testület vita nélkül határoz. A már hozzászólásra jelentkezett személyeknek szót kell adni, újabb hozzászólásra jelentkezést az elnök nem fogadhat el.
(7) A vita lezárása után, a szavazás megkezdése előtt a napirend előterjesztője – legfeljebb 5 percben - reagálhat a hozzászólásokra.
(8) Az előterjesztő az előterjesztését a döntéshozatalig módosíthatja, illetve visszavonhatja, amelyet a testület szavazás nélkül vesz tudomásul.
(9) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.
(10) Egy napirendi pont tárgyalása során – legfeljebb egy alkalommal és maximum 10 percben – tárgyalási szünetet rendelhet el az elnök.
40. § A módosító határozati javaslatokat szövegszerűen kell megfogalmazni.
14. Határozathozatal
41. § (1) Szavazni „igen” -nel vagy „nem” -mel lehet, vagy a testület tagja a szavazástól tartózkodhat.
(2) A szavazás kézfeltartással történik, az elnök a szavazatokat megszámlálja.
(3) Ha a testület kinevezési, megbízási, választási, valamint kitüntetési jogkörének gyakorlása során több jelölt közül választ, valamint, ha a határozati javaslat több változatot tartalmaz, azokról a jelen rendelet 39. § (4) bekezdésében meghatározott sorrendben kell szavazni. Azt a jelöltet, illetve változatot kell elfogadottnak tekinteni, amelyik a legtöbb igen szavazatot kapta, feltéve, hogy eléri a szükséges többséget. A testület a szükséges többséget eredményező első szavazással hozza meg a határozatát. Ezt követően a szavazás tovább nem folytatható.
(4) A szavazás sorrendje a következő: először a bizottság által javasolt jelöltekről, illetve változatokról a bizottsági javaslat sorrendjében szavaz a testület. Ha a bizottság által javasolt jelölt, illetve változat a szükséges többséget nem kapja meg, a testület a többi jelöltről betűrend szerint szavaz.
(5) Amennyiben egyik jelölt vagy változat sem kapja meg a szükséges többséget, újabb szavazási fordulót kell tartani. Ebben a fordulóban a támogatást nem szerzett vagy a legkevesebb igen szavazatot kapott jelölt vagy javaslat nem vehet részt.
(6) Megfelelő többség hiányában az újabb, utolsó fordulóban az lesz az egyedüli jelölt, illetve egyetlen határozati javaslat, aki (amely) az előző szavazás során a legtöbb szavazatot kapta.
(7) Ha az előző bekezdésekben foglaltak alapján egyetlen jelölt, illetve határozati javaslat sem kapja meg a szükséges számú szavazatot, akkor az előterjesztőnek új pályázatot kell kiírnia, illetve új határozati javaslatot kell készítenie.
(8) A szavazás megismétlésére vonatkozó, az Mötv.-ben szabályozott eseten túlmenően érvényes szavazás után egy ülésen belül abban a kérdésben, amelyben szavazás történt, ismételt szavazást elrendelni csak akkor lehet, ha az üggyel kapcsolatosan olyan új körülmény merül fel, amely annak elbírálását lényegesen befolyásolja. A szavazás megismétlésének kérdésében a testület ügyrendi döntést hoz.
(9) A Testület ügyrendi kérdésben dönt minden olyan esetben, amikor a javaslat nem érdemi kérdés eldöntésére irányul. Ügyrendi kérdésben napirendi vitát folytatni, napirendi hozzászólást tenni nem lehet. Ügyrendi kérdésben azonnal, vita nélkül kell szavazni.
(10) A módosító indítványokról a testület szavaz. A módosító indítvány elfogadásához az eredeti határozati javaslatra előírt szavazati többség szükséges.
42. § (1) Az Mötv. 49. § (1) bekezdése alapján a döntéshozatalból kizárható az, akit, vagy akinek közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti.
(2) Amennyiben a Testület tagja adott ügyben elmulasztja a személyes érintettsége bejelentését, és a Testület megbízatásának időtartama alatt a bejelentés elmulasztása bizonyítást nyer, a képviselő 10.000, - Ft bírság megfizetésére köteles.
(3) Ismételt kötelezettségszegés esetén a pénzbírság újra megállapítható.
(4) A (2) és (3) bekezdés szerinti pénzbírság kiszabására bármely képviselő vagy a polgármester javaslatára a képviselő-testület dönt.
43. § A Testület által - az Mötv.-ben szabályozott eseteken túlmenően - meghatározott, minősített többségű szavazással eldöntendő ügyek:
a) az önkormányzat ingatlanvagyonának elidegenítése,
b) döntés hosszú lejáratú hitel felvételéről, kötvény kibocsátásról,
c) testületi hatáskörök átruházása, döntési jog átadása,
d) önkormányzati kitüntetések és egyéb elismerő címek adományozása,
e) a választás, kinevezés, vezetői megbízás fogalmába nem tartozó egyéb személyi döntés
f) méltányossági döntést igénylő ügyek,
g) közbeszerzési eljárással, versenyeztetéssel kapcsolatos döntések,
h) azon gazdasági társaságokkal kapcsolatos alapítói döntések, amelynek az önkormányzat tulajdonosa, illetve amelyben tulajdonrésszel rendelkezik,
i) költségvetést érintő ügyek,
j) a vagyonnyilatkozat-tételi eljárással,
k) a testvérvárosi kapcsolatok létesítésével, megszüntetésével kapcsolatos döntések meghozatalához.
15. Titkos és név szerinti szavazás
44. § (1) Titkos szavazást tarthat a képviselő-testület a polgármester, vagy legalább 4 képviselő indítványára az Mötv.-ben meghatározott ügyekben.
(2) A titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület esetenként, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.
(4) Titkos szavazás esetén a szavazással kapcsolatos teendőket az ügyrendi feladatokat ellátó bizottság képviselő tagjaiból álló szavazatszámláló bizottság végzi.
45. § (1) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a polgármester kérésére a jegyző felolvassa a testület tagjának nevét, és a jelenlévő tag neve felolvasásakor szóban igennel vagy nemmel szavaz, vagy tartózkodik a szavazástól.
(2) A név szerinti szavazás eredményét a testület üléséről készült jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
16. Képviselői kérdés
46. § (1) A képviselői kérdés a polgármesterhez, alpolgármesterhez, jegyzőhöz, bizottság elnökéhez a testület ülésén a napirendek lezárása után terjeszthető elő, amelyre a kérdés címzettje az ülésen szóban vagy 15 napon belül írásban ad választ a kérdést feltevő képviselő részére.
(2) A kérdésre adott szóbeli válasz elfogadásáról a képviselő a testület ülésén, az írásbeli válasz elfogadásáról a válaszadást követő testületi ülésen nyilatkozik.
17. A testületi ülés jegyzőkönyve
47. § (1) A testületi ülésről hangfelvételt kell készíteni, amely nem selejtezhető.
(2) A nyilvános ülés hangfelvétele közérdekű adatnak minősül.
(3) A jegyzőkönyv eredeti példányához a jegyző mellékeli a meghívót, az írásos előterjesztéseket, a jelenléti ívet, a képviselő kérésére az írásban is benyújtott képviselői hozzászólást, az ülés időtartama alatt keletkezett egyéb dokumentumokat.
18. Lakossági fórumok
48. § (1) A jelentősebb testületi döntések, helyzetértékelések előtt az önkormányzat képviselői és bizottságai lakossági fórumot szervezhetnek. A lakossági fórumok a lakosság, a civil szervezetek, egyéb érdekeltek közvetlen tájékoztatását, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonását szolgálják.
(2) A lakossági fórum időpontjának meghirdetéséről a polgármester az önkormányzat hivatalos honlapja útján gondoskodik.
19. Az önkormányzati rendeletalkotás
49. § (1) Az önkormányzati rendelet-tervezet előkészítése:
a) A Testület a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél elveket, szempontokat állapíthat meg.
b) A rendelet-tervezetet a polgármesteri hivatal jegyzője által kijelölt szervezeti egysége készíti elő. Az előkészítéssel megbízható a tárgy szerinti illetékes bizottság, ideiglenes bizottság, valamint a Testület által jóváhagyott külső szakértő is.
c) A polgármesteri hivatal jegyző által kijelölt szervezeti egysége akkor is köteles részt venni az előkészítésben, ha a tervezetet bizottság, ideiglenes bizottság, vagy szakértő készíti el.
(2) A tervezet véleményezése:
a) A rendelet-tervezet véleményezésére a kötelező egyeztetések után kerül sor, amelyre a rendelet-tervezet előterjesztésében utalni kell.
b) A tervezetet véleményezés céljából az ügyrendi feladatokat ellátó bizottság, valamint a tárgy szerint érintett bizottság elé kell terjeszteni.
c) Biztosítani kell, hogy a lakosság széles körének életviszonyait érintő önkormányzati rendelet előkészítésében az állampolgárok közreműködhessenek.
(3) A lakossági tájékoztatás formái:
a) a rendelet-tervezet közzététele a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, és az önkormányzat hivatalos honlapja,
b) indokolt esetben lakossági fórum tartása.
(4) A rendelet-tervezet testület elé terjesztése és elfogadása:
a) A rendelet-tervezetek előterjesztője - a költségvetési tárgyú rendeletek kivételével - a jegyző.
b) A jegyző az előkészítést, a hatásvizsgálatot és véleményezést követően a rendelet-tervezetet indokolással együtt a testület elé terjeszti.
c) A rendelet-tervezettel kapcsolatos bizottsági módosító javaslatot a bizottsági határozat kivonatának elkészítése után haladéktalanul, más javaslattevő esetén a testületi ülés előtt legalább 5 nappal, szövegszerűen, írásban kell benyújtani a jegyzőnek.
(5) Az önkormányzati rendelet kihirdetése és közzététele:
a) az önkormányzati rendelet kihirdetése a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel történik,
b) az önkormányzati rendelet helyben szokásos közzétételi formája az önkormányzat hivatalos honlapján való közzététel.
20. A települési képviselő
50. § (1)10 A képviselő a testületi üléséről történő távolmaradását és annak okát köteles a Polgármesternél, a bizottság üléséről történő távolmaradását és annak okát a bizottság elnökénél az ülést megelőzően, az akadályoztatásról való tudomásszerzést követően haladéktalanul bejelenteni.
(2)11 Igazoltan van távol a testület vagy a bizottság üléséről az a képviselő, aki
a) a képviselő-testület megbízásából végzett vagy egyéb közérdekű tevékenység,
b) állampolgári kötelezettség teljesítése,
c) a képviselő munkáltatója által elrendelt vagy saját keresőtevékenységével összefüggő hivatalos bel- vagy külföldi kiküldetés, halaszthatatlan munkavégzés,
d) keresőképtelenséggel járó betegség,
e) egyéb méltányolható személyes ok
miatt nem tud megjelenni, és a távollétét az (1) bekezdésben foglaltak szerint bejelentette.
(2a)12 Amennyiben a képviselő két egymást követő, nem azonos napon megtartott képviselő-testületi ülésén, vagy aki állandó bizottság elnöke vagy tagja és ugyanazon bizottság két egymást követő, nem azonos napon megtartott ülésén igazolatlanul nem vesz részt, a testület a képviselő tiszteletdíját 2 hónap időtartamra 50%-kal csökkentheti, tárgyéven belüli ismételt kötelezettségszegés esetén 2 hónap időtartamra megvonhatja.
(2b)13 A tiszteletdíj mérséklésére, megvonására a polgármester tesz javaslatot a képviselő-testület felé.
(2c)14 Az üléseken való részvétel adatait a jegyző tartja nyilván.
(2d)15 Az 50. § (2) bekezdés a)-c) és e) pont szerinti távollét igazolásául szolgáló okiratokat, az e) pont esetében indoklást, legkésőbb az adott képviselő-testületi, illetve bizottsági ülés napjától számított 8. napig a jegyzőhöz kell benyújtani.
(2e)16 Az 50. § (2) bekezdés d) pontban meghatározott esetben a távollét igazolásául szolgáló okiratot az ok megszűnését követően haladéktalanul a jegyzőhöz kell benyújtani.
(2f)17 Az 50. § (2) bekezdés e) pontja esetben a polgármester dönt arról, hogy az egyéb személyes okot méltányolhatónak tartja-e a távollét igazolásaként, s erről értesíti a jegyzőt.
(3) A képviselő a Testület felkérése alapján részt vesz a testületi ülés előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban.
(4) A képviselők a választópolgárokkal való kapcsolattartás módját, gyakoriságát egyénileg határozzák meg.
(5) Az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat-tételéről és az ezzel kapcsolatos eljárási rendről szóló részletes szabályokat a jelen rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(6) A képviselő az Mötv. 32. § (2) bekezdés a) pontja szerint a jelen rendelet 31. § (3) bekezdésében meghatározott előterjesztőknél kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát.
A Testület bizottságai
21. Bizottságok létrehozása
51. § (1) Az önkormányzat a következő bizottságokat hozza létre:
1. Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság (3 fő képviselő + 2 fő nem képviselő)
2. Ügyrendi Bizottság (3 fő képviselő)
3. Humán Bizottság (3 fő képviselő + 2 fő nem képviselő)
4. Kulturális és Sport Bizottság (3 fő képviselő + 2 fő nem képviselő)
(2)18 A bizottságok személyi összetételét a jelen rendelet 9.melléklete tartalmazza.
(3) A Testület legfeljebb 1 éves időtartamra, határozattal ideiglenes bizottságot hozhat létre meghatározott feladat ellátására, illetve vizsgálat lefolytatására. Az ideiglenes bizottság működésére a bizottságok működésére vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell.
22. A bizottságok működésével kapcsolatos szabályok
52. § (1) A bizottságot annak elnöke hívja össze, szükség szerinti időpontokban. A jegyzőt, a testület tagjait, a bizottság ülése előtt legalább 3 nappal az ülés helyéről, idejéről, napirendjéről értesíteni kell.
(2) Az elnök helyettesítésére, munkájának segítésére a bizottság képviselő tagjai közül kell elnökhelyettest választani.
(3) A bizottságok működésével kapcsolatos ügyintézői és ügyviteli teendőket a polgármesteri hivatal látja el.
(4) A bizottságok az egymás feladatkörét érintő tevékenységük során együttműködnek és tájékoztatják egymást.
(5) A bizottsági ülések meghívóit a polgármesteri hivatal épületében a hirdetőtáblán közzé kell tenni.
(6) A bizottsági munkát úgy kell szervezni, hogy lehetőség szerint a képviselők minden bizottsági ülésen jelen tudjanak lenni.
(7) A bizottságok nem képviselő tagjainak vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettsége teljesítésére vonatkozó szabályokat a jelen rendelet 5. melléklete tartalmazza.
(8) A bizottság képviseletében a bizottság elnöke jár el. A bizottság tagja kizárólag a bizottság döntése alapján, a döntésben meghatározott terjedelemben járhat el a bizottság képviseletében.
53. § (1) A bizottság ülésének meghívóját és az előterjesztéseket a bizottsági tagoknak az ülés előtt legalább 3 nappal meg kell kapniuk. A bizottság - a 32. § (2) bekezdésében foglaltak kivételével - csak olyan előterjesztést tárgyal, amely az ülés meghívójában szerepel.
(2) Helyszíni írásos és szóbeli előterjesztés tárgyalására csak rendkívüli esetben, a bizottság többségi szavazatával kerülhet sor.
(3) A bizottsági ülésekről készült jegyzőkönyvben – a bizottsági tag kérésére – rögzíteni kell a kisebbségi véleményeket.
(4) A bizottság határozattal dönt. A határozatokat folyamatos sorszámmal kell ellátni.
(5) Az átruházott hatáskör gyakorlásáról az érintett bizottság elnöke három havonta beszámol a Testületnek.
(6) A bizottságok működésére a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy ahol jelen rendelet polgármestert említ, ott bizottsági elnököt, ahol képviselőt említ, ott bizottsági tagot kell érteni.
(7) A bizottsági előterjesztéseket - a szóbeli előterjesztés, a sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztés kivételével - 5 nappal a bizottság ülése előtt el kell juttatni a jegyzőnek.
(8) Pénzügyi fedezetet igénylő bizottsági előterjesztések csak valós, ténylegesen rendelkezésre álló forrás megjelölésével, valamint a Pénzügyi és Gazdasági Osztály vezetője vagy a helyettesítését ellátó személy ellenjegyzésével terjeszthetők be a bizottság elé.
(9) Több bizottság együttes ülést is tarthat. Együttes bizottsági ülés tartása esetén a bizottságok levezető elnököt választanak. Az együttes ülés összehívására, a bizottságok határozatképességre és határozathozatalára a bizottságok működésére vonatkozó általános szabályokat kell alkalmazni.
54. § A bizottság a működési szabályait – az előzőekben leírtakon túlmenően – az Mötv. és a jelen rendelet keretei között maga állapítja meg.
23. A bizottságok általános feladatköre
55. § A bizottság:
a) önkormányzati rendeletben kapott felhatalmazás alapján dönt a hatáskörébe tartozó ügyben, ellátja az önkormányzati rendeletben részére kijelölt feladatokat,
b) közreműködik a feladatköréhez tartozó önkormányzati rendeletek előkészítésében,
c) véleményezi a más bizottságok számára döntésre előkészített előterjesztéseket, amennyiben önkormányzati rendelet vagy más testületi döntés ezt előírja,
d) szervezi és ellenőrzi a testület döntésének végrehajtását,
e) kialakítja állásfoglalását a testület által meghatározott előterjesztés esetében,
f) előkészíti azt az előterjesztést, amelynek testület elé terjesztésére attól megbízást kapott,
g) felkérés esetén véleményezi a testület felterjesztési jogának gyakorlásához kapcsolódó előterjesztést,
h) véleményt nyilvánít, javaslatot tesz, dönt, eljár az önkormányzati rendeletekben részére biztosított feladatkörben, hatáskörben, önkormányzati hatósági hatáskörben,
i) figyelemmel kíséri az Európai Uniós tagsággal összefüggő szakterületét érintő feladatokat,
j) véleményezi az éves költségvetésről szóló önkormányzati rendelettervezetet és a feladatkörét érintő önkormányzati rendelettervezeteket,
k) véleményezi és javaslatot tesz a helyi kitüntetésekről szóló önkormányzati rendeletben foglaltaknak megfelelően a szakterületéről érkező városi kitüntetésekre.
24. A bizottságok részletes feladatai
56. §19 A Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság részletes feladatai:
1. Pénzügyi és költségvetési területen:
a) Véleményezi az éves költségvetésről, a költségvetés módosításairól és a zárszámadásról szóló önkormányzati rendelettervezeteket és a feladatkörét érintő önkormányzati rendelettervezeteket, valamint a költségvetés végrehajtásáról szóló évközi tájékoztatókat.
b) Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.
57. § Az Ügyrendi Bizottság részletes feladatai:
58. §20 A Humán Bizottság részletes feladatai:
1. Szociális területen:
a) Véleményezi az önkormányzat kötelező feladatát képező szociális szolgáltatás tervezési koncepcióját.
b) Véleményt nyilvánít a város szociális ellátásának helyzetéről, a fejlesztés lehetőségeiről.
59. §21
A polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző
25. A polgármester
60. § (1) A polgármester a tisztségét főállásban látja el.
(2) A polgármester valamennyi olyan ügyben, amelyben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal nem hozott döntést, döntést hozhat, a döntésről a képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.
(3) polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő valamennyi, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben, amely nettó 3.000.000, -Ft-ot meg nem haladó kötelezettségvállalást keletkeztet.
(4) A polgármester vagyonnyilatkozat-tételéről és az ezzel kapcsolatos eljárási rendről szóló részletes szabályokat a jelen rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(5) A polgármester munkarendje a polgármesteri hivatal köztisztviselőinek munkarendjével megegyezik.
(6)22
(7) A polgármester javaslatot tesz a helyi önkormányzati képviselők, bizottsági tagok tiszteletdíjának emelésére, természetbeni juttatásának módosítására.
26. Az alpolgármester
61. § (1) A testület tagjai közül titkos szavazással 1 fő alpolgármestert választ a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el a feladatát.
(3) Az alpolgármester feladatkörét a polgármester határozza meg, az alpolgármestert a feladatellátása során hivatali munkarend nem köti.
(4) Az alpolgármester vagyonnyilatkozat-tételéről és az ezzel kapcsolatos eljárási rendről szóló részletes szabályokat a jelen rendelet 4. melléklete tartalmazza.
27. A jegyző, az aljegyző
62. § A jegyző a polgármesteri hivatal vezetőjeként
a) gondoskodik a testületi és bizottsági előterjesztések előkészítéséről,
b) ellátja a testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
c) előterjeszti a testület elé az önkormányzati rendelet-tervezeteket,
d) tanácskozási joggal részt vesz a testület és bizottságai ülésein,
e) jelzi a testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha döntésüknél jogszabálysértést észlel,
f) törvényességi észrevételt tehet a szavazás előtt az előterjesztés vitájában,
g) gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyveinek elkészíttetéséről, aláírja a jegyzőkönyveket, valamint a rendeleteket,
h) gondoskodik a rendeletek helyben szokásos módon történő kihirdetéséről és végrehajtásuk biztosításáról, rendszeresen tájékoztatja a testületet és a polgármestert az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
i) részt vesz az önkormányzatot érintő térségi fejlesztési programok megalapozásában, véleményezésében, koordinálja a programok végrehajtásának helyi feladatait, információt szolgáltat azok megvalósításáról,
j) a választási időszakban ellátja a választási iroda vezetői feladatait, gondoskodik a választások törvényes lebonyolításáról,
k) jogi véleményt ad az önkormányzatot érintő, előkészítés alatt álló szabályzatokról, elemzésekről, jogszabály-tervezetekről,
l)23
63. § A polgármester – a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint, a jegyző javaslatára – egy aljegyzőt nevez ki.
64. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós, 1 hónapot meghaladó akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra –a jegyzői feladatok ellátására felhatalmazza a képviselő-testület a polgármestert, hogy jelölje ki a jogszabályban előírt képesítéssel rendelkező helyettesítő köztisztviselőt a polgármesteri hivatal köztisztviselői közül.
65. § A jegyző a hivatal tevékenységéről a tárgyév utolsó rendes ülésén számol be a képviselő-testületnek.
66. § A jegyző haladéktalanul köteles jelezni, ha képviselő-testület döntése, működése jogszabálysértő.
67. § Ha e rendelet eltérően nem rendelkezik a jegyzőn az aljegyzőt is érteni kell.
28. A polgármesteri hivatal
68. §24 (1) A képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdésében meghatározott feladatok ellátására Velencei Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre.
(2) A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítését a 11. melléklet tartalmazza.
(3) A képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján az önkormányzat tárgyévi költségvetésében meghatározza a Polgármesteri Hivatal létszámát, a működéséhez szükséges előirányzatokat, a működési és fenntartási költségeket.
(4) A polgármester (3) bekezdés szerinti előterjesztését a jegyző javaslatának figyelembevételével teszi meg.
(5) A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei a következők:
a) Igazgatási Osztály
b) Pénzügyi és Gazdasági Osztály
c) Titkársági Osztály
d) Városüzemeltetési és Városfejlesztési Osztály
(6) A képviselő-testület a közterület-felügyelet feladatainak ellátását a Polgármesteri Hivatalban alkalmazott közterület-felügyelők útján biztosítja, akik a Titkársági Osztály szervezeti egységbe tagozódnak.
(7) A közterület-felügyelet részletes feladatait a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.
(8) A Polgármesteri Hivatalban teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottak munkaideje heti 40 óra.
(9) A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási idejét az alábbiak szerint határozza meg:
a) Általános ügyfélfogadás ideje: hetente 16 óra.
b) Polgármester ügyfélfogadási ideje: minden páros hét szerdája 8.00-12.00 óráig, az előzetes bejelentkezés során meghatározott időpontokban.
c) Alpolgármester ügyfélfogadási ideje: havonta 2 óra, az előzetes bejelentkezés során meghatározott időpontokban.
d) Jegyző ügyfélfogadási ideje: havonta 4 óra.
e) Aljegyző ügyfélfogadási ideje: havonta 4 óra.
(10) A Polgármesteri Hivatal szervezeti és működési rendjét, feladatainak ellátására vonatkozó részletes szabályokat a polgármester és jegyző által normatív utasításban kiadott Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
29. Az önkormányzat gazdasági alapjai
70. § (1) A Testület a költségvetési rendeletalkotás előkészítése során először határozattal elfogadja a költségvetési koncepciót, majd a koncepció alapján az éves költségvetésről szóló rendelet tervezetét a jegyző készíti elő, és a polgármester és a jegyző együttesen terjeszti a testület elé.
(2) A költségvetési koncepciót és a költségvetési rendelet tervezetét a bizottságok előzetesen megtárgyalják.
(3) A zárszámadásról szóló önkormányzati rendelet tervezetét a jegyző készíti elő, és a polgármester és a jegyző terjeszti a testület elé.
(4) A zárszámadással egyidejűleg – évi egy alkalommal – kerül előterjesztésre a belső ellenőrzésről szóló beszámoló.
30. Záró rendelkezések
71. § (1) Jelen önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Velence Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2015. (IX.25.) önkormányzati rendelete.
(3) Jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Velence Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2015. (IX.25.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 6/2018 (III.20.) önkormányzati rendelete.
10. melléklet28
A 11. § a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § l) pontját a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2022. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A 12. § a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 19. § a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 20. §-t a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 21. §-t a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 31. § (1) bekezdés a) pont be) alpontja a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 31. § (3) bekezdés e) pontját a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 31. § (3) bekezdés f) pontját a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 50. § (1) bekezdése a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 50. § (2) bekezdése a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 50. § (2a) bekezdését a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.
Az 50. § (2b) bekezdését a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.
Az 50. § (2c) bekezdését a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.
Az 50. § (2d) bekezdését a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.
Az 50. § (2e) bekezdését a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.
Az 50. § (2f) bekezdését a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.
Az 51. § (2) bekezdése a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
Az 56. § a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
Az 58. § a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
Az 59. §-t a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 60. § (6) bekezdését a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 62. § l) pontját a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 6. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 68. § a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 7. melléklet a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 8. mellékletet a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdése iktatta be.
A 9. mellékletet a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be. A 9. melléklet a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 9. melléklet a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 2.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 9. melléklet a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (III. 8.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 10. mellékletet a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 5. § (3) bekezdése iktatta be. A 10. mellékletet a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 4. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. mellékletet a Velence Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdése iktatta be.