Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 16/2016. (V.26.) önkormányzati rendelete

az egészségügyi alapellátások körzeteiről

Hatályos: 2020. 12. 01- 2022. 06. 23

Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 16/2016. (V.26.) önkormányzati rendelete

az egészségügyi alapellátások körzeteiről

2020.12.01.

Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény 6. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az 5. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a 6. § (2) bekezdése alapján az alapellátásért felelős országos módszertani intézet, valamint Hajdúsámson Város Önkormányzata Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 1/2016. (I. 29.) önkormányzati rendelet 40. § (4) bekezdésének 12. pontjában meghatározott feladatkörében a Szociális, Családügyi és Köznevelési Bizottság véleményét kikérve a következőket rendeli el:

1. Háziorvosi és házi gyermekorvosi ellátás

1. § (1) Hajdúsámson Város Önkormányzata Hajdúsámson város lakosságának háziorvosi ellátásáról – területi ellátási kötelezettséggel – öt felnőtt háziorvosi körzet kialakításával gondoskodik.

(2) A háziorvosi körzetek területeit az 1. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.

(3) Hajdúsámson Város Önkormányzata Hajdúsámson város lakosságának házi gyermekorvosi ellátásáról – területi ellátási kötelezettséggel – két házi gyermekorvosi körzet kialakításával gondoskodik.

(4) A házi gyermekorvosi körzetek területeit a 2. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.

2. Fogorvosi alapellátás

2. § (1) Hajdúsámson Város Önkormányzata Hajdúsámson város lakosságának fogorvosi alapellátásáról – területi ellátási kötelezettséggel – két vegyes fogorvosi körzet kialakításával gondoskodik.

(2) A fogorvosi körzetek területeit a 3. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.

3. Az alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi ügyeleti ellátás

3. § (1) Hajdúsámson Város Önkormányzata Hajdúsámson város lakosságának az alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi ügyeleti ellátásáról központi ügyelet kialakításával gondoskodik.

(2) A központi ügyeleti ellátás Hajdúsámson város teljes közigazgatási területére terjed ki.

(3) A központi ügyeleti ellátás rendjét a rendelet 1. függeléke tartalmazza.

4. Védőnői ellátás

4. § (1) Hajdúsámson Város Önkormányzata Hajdúsámson város lakosságának a védőnői ellátásáról – területi ellátási kötelezettséggel – hat védőnői körzet kialakításával gondoskodik.

(2) A védőnői körzetek területeit az 5. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.

5. Iskola-egészségügyi ellátás

5. § Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete az egészségügyi alapellátás körében egy iskola-egészségügyi körzetet működtet, melynek ellátási területe valamennyi hajdúsámsoni székhelyű és telephelyű köznevelési intézményre kiterjed.

6. Záró rendelkezések

6. § (1) Ez a rendelet 2016. június 1. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti

a) Hajdúsámson Város Önkormányzata egészségügyi alapellátások körzeteiről szóló 23/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelete,

b) Hajdúsámson Város Önkormányzata egészségügyi alapellátások körzeteiről szóló 23/2013. (VIII. 29.) önkormányzati rendelete módosításáról szóló 12/2014. (VI. 4.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet

Házi orvosi körzetek területei

1. sz. felnőtt háziorvosi körzet területe

Hajdúsámson

1. Bartók Béla u.

2. Béke u.

3. Bocskai u.

4. Damjanich u.

5. Diósvári dűlő

6. Domb u.

7. Dózsa Gy. u.

8. Fecske u

9. Galamb u.

10. Gólya u.

11. Garai u.

12. Gyöngyvirág u.

13. Hadházi u.

14. Ibolya u.

15. Jánostava dűlő

16. Kiss u.

17. Kossuth u.

18. Malom u.

19. Mikszáth K. u.

20. Mókus u

21. Petőfi u.

22. Radnóti u.

23. Rózsa u.

24. Szabadság tér

25. Széchenyi u.

26. Tiszti lakótelep

27. Toldi u

28. Újtelep u.

29. Zrínyi u.

30. Zsák u.

31. Wesselényi u.

32. Csősz tanya

33. Kovács tanya

34. Szuna tanya

2. sz. felnőtt háziorvosi körzet területe

Hajdúsámson, Hajdúsámson-Martinka

1. Ady Endre u.

2. Alsószállás dűlő

3. Ág u.

4. Bodzás u.

5. Csillag u.

6. Csire u.

7. Erzsébet u.

8. Esze Tamás u.

9. Görbe u

10. Harangi u.

11. Hársfa u.

12. Hunyadi u.

13. Irinyi

14. Jókai u.

15. József A. u.

16. Kertész u.

17. Kölcsey u.

18. Kút u.

19. Liszt Ferenc u.

20. Martinka utcajegyzéke:
1. Akác
2. Avar
3. Bojtorján
4. Búzavirág
5. Csemege
6. Cserje
7. Darvas
8. Debreceni
9. Diófa
10. Domb
11. Erdőalja
12. Fagyal
13. Fagyöngy
14. Fasor
15. Főző
16. Harmathy
17. Homok
18. Iskola
19. Kastély
20. Lomb
21. Nád
22. Nefelejcs
23. Nyugati
24. Orgona
25. Otelló
26. Prés
27. Rét
28. Rezeda
29. Rigó
30. Sámsoni
31. Sas
32. Szondy
33. Szőlős
34. Török
35. Vadvirág
36. Venyige
37. Vincellér

21. Melegoldal dűlő

22. Nagyszőlőskert u.

23. Nefelejcs u.

24. Rákóczi u.

25. Rét u.

26. Szabó Pál u.

27. Szeder u.

28. Szegfű

29. Szondi u.

30. Táncsics M. u.

31. Vámospércsi u.

32. Váczi Mihály u.

33. Veres Péter u.

34. Viola u.

35. Virágos u.

36. Vörösmarty u.

37. Zöldfa u.

38. Láposi tanya

39. Réka tanya

40. Sáfián tanya

41. Vrancsik tanya

3. sz. felnőtt háziorvosi körzet területe

Hajdúsámson

1. Akácos u.

2. Alkotmány u.

3. Arany János u.

4. Árpád út

5. Bethlen u.

6. Bezerédi u.

7. Buzogány u.

8. Csokonai u.

9. Dankó telep

10. Edina u.

11. Epreskert u.

12. Fazekas Mihály u.

13. Fenyves u.

14. Hajnal u.

15. Haladás u.

16. Kazinczy u.

17. Kinizsi Pál u.

18. Kőrösi Cs. S. u.

19. Kunos Ignác u.

20. Krúdy Gyula u.

21. Láng u.

22. Liget tanya

23. Mikótelek dűlő

24. Munkácsi M. u.

25. Nap u.

26. Nád u.

27. Szatmári u.

28. Szigligeti u.

29. Vasút tér

30. Zsindely u.

31. Holdfény u.

4. sz. felnőtt háziorvosi körzet területe

Hajdúsámson-Sámsonkert

1. Sámsonikert

2. S.kert Barackos utca

3. S.kert Budaházi utca

4. S.kert Egres utca

5. S.kert Gólyahír utca

6. S.kert Hajdú utca

7. S.kert Halom utca

8. S.kert Hangyás utca

9. S.kert Harmat utca

10. S.kert Határ utca

11. S.kert Héja utca

12. S.kert Heveder utca

13. S.kert Hímes utca

14. S.kert Hold utca

15. S.kert Holló utca

16. S.kert Kamilla utca

17. S.kert Kasvirág utca

18. S.kert Könyök utca

19. S.kert Levendula utca

20. S.kert Madár utca

21. S.kert Magvas utca

22. S.kert Mák utca

23. S.kert Málna utca

24. S.kert Mályva utca

25. S.kert Mandula utca

26. S.kert Márvány utca

27. S.kert Meggyes utca

28. S.kert Menta utca

29. S.kert Mécses utca

30. S.kert Mogyoró utca

31. S.kert Moha utca

32. S.kert Nyicki utca

33. S.kert Rozmaring utca

34. S.kert Sas utca

35. S.kert Sáska utca

36. S.kert Selyem utca

37. S.kert Seregély utca

38. S.kert Sikátor utca

39. S.kert Sirály utca

40. S.kert Sólyom utca

41. S.kert Sóska utca

42. S.kert Sörte utca

43. S.kert Sövény utca

44. S.kert Suba utca

45. S.kert Sünös utca

46. S.kert Strázsa utca

47. S.kert Szellõ utca

48. S.kert Szûcs utca 1-81-ig és 2-102-ig

49. S.Kert Véndiófa utca

50. Kiscsere dűlő

5. sz. felnőtt háziorvosi körzet területe

Hajdúsámson-Sámsonkert

1. S.kert Dombos utca

2. S.kert Fő utca

3. S.kert Háncs utca

4. S.kert Hárs utca

5. S.kert Homok utca

6. S.kert Hordó utca

7. S.kert Hóvirág utca

8. S.kert Husáng utca

9. S.kert Huszár utca

10. S.kert Körte utca

11. S.kert Lepke utca

12. S.kert Levél utca

13. S.kert Lugas utca

14. S.kert Makkos utca

15. S.kert Maláta utca

16. S.kert Ménes utca

17. S.kert Méhes utca

18. S.kert Mézes utca

19. S.kert Mese utca

20. S.kert Mester utca

21. S.kert Mező utca

22. S.kert Mozaik utca

23. S.kert Murva utca

24. S.kert Muskátli utca

25. S.kert Muskotály utca

26. S.kert Mûvész utca

27. S.kert Pillangó utca

28. S.kert Salétrom utca

29. S.kert Sarjú utca

30. S.kert Sarok utca

31. S.kert. Sáfrány utca

32. S.kert Sárrét utca

33. S.kert Sellõ utca

34. S.kert Sima utca

35. S.kert Síp utca

36. S.kert Sújtás utca

37. S.kert Summás utca

38. S.kert Szalma utca

39. S.kert Számadó utca

40. S.kert Szamóca utca

41. S.kert Szánkó utca

42. S.kert Szántó utca

43. S.kert Száraz utca

44. S.kert Szél utca

45. S.kert Szélső utca

46. S.kert Széna utca

47. S.kert Szép utca

48. S.kert Szikes utca

49. S.kert Szilfa utca

50. S.kert Szilva utca

51. S.kert Színes utca

52. S.kert Szív utca

53. S.kert Szivárvány utca

54. S.kert Szõlõ utca

55. S.kert Szûcs utca 83-tól és, 104-től végig

56. S.kert Szüret utca

57. S.kert Zsombékos utca

58. Csukás dűlő

2. melléklet

Házi gyermekorvosi körzetek területei

1. sz. házi gyermekorvosi körzet területe

1. Alkotmány u.

25. Kossuth u.

2. Árpád u.

26. Krúdy Gyula u.

3. Bartók Béla u.

27. Láng u.

4. Bethlen u.

28. Liget tanya

5. Bocskai u.

29. Mikszáth Kálmán u.

6. Buzogány u.

30. Mikótelek dűlő

7. Csokonai u.

31. Mókus

8. Dankó telep

32. Munkácsi Mihály u.

9. Diósvári dűlő

33. Nád u.

10. Domb u.

34. Petőfi u.

11. Dózsa György u.

35. Radnóti u.

12. Edina u.

36. Rózsa u.

13. Epreskert u.

37. Sámsonkert

14. Fazekes Mihály u.

38. Szabadság tér

15. Fecske u.

39. Széchenyi u.

16. Galamb u.

40. Szigligeti u.

17. Gólya u.

41. Tiszti lakótelep

18. Garai u.

42. Toldi u.

19. Gyöngyvirág u.

43. Vasút tér

20. Hadházi u.

44. Wesselényi u.

21. Haladás u.

45. Zrínyi u.

22. Ibolya u.

46. Zsindely u.

23. Kazinczy u.

47. Holdfény u.

24. Kőrösi Cs. S. u.

37. Sámsonkert utca jegyzéke:
1. Barackos
2. Budaházi
3. Dombos
4. Egres
5. Fő
6. Gólyahír
7. Hajdú
8. Halom
9. Hangyás
10. Háncs
11. Harmat
12. Hárs
13. Határ
14. Héja
15. Heveder
16. Hímes
17. Hold
18. Holló
19. Homok
20. Hordó
21. Hóvirág
22. Husáng
23. Huszár
24. Körte
25. Könyök
26. Lepke
27. Levél
28. Lugas
29. Madár
30. Magvas
31. Mák
32. Makkos
33. Maláta
34. Málna
35. Mályva
36. Mandula
37. Márvány
38. Mécses
39. Meggyes
40. Méhes
41. Ménes
42. Menta
43. Mese
44. Mester
45. Mézes
46. Mező
47. Mogyoró
48. Moha
49. Mozaik
50. Murva

1. Muskátli
2. Muskotály
3. Művész
4. Nyicki
5. Pillangó
6. Sáfrány
7. Salétrom
8. Sarjú
9. Sarok
10. Sárrét
11. Sas
12. Sáska
13. Sellő
14. Selyem
15. Seregély
16. Sikátor
17. Sima
18. Síp
19. Sirály
20. Sólyom
21. Sóska
22. Sörte
23. Sövény
24. Strázsa
25. Suba
26. Sújtás
27. Summás
28. Sünös
29. Szalma
30. Számadó
31. Szamóca
32. Szánkó
33. Szántó
34. Száraz
35. Szél
36. Szellő
37. Szélső
38. Széna
39. Szép
40. Szikes
41. Szilfa
42. Szilva
43. Színes
44. Szív
45. Szivárvány
46. Szőlő
47. Szűcs
48. Szüret
49. Zsombékos
50. Véndiófa

2. sz. házi gyermekorvosi körzet területe

1. Ady Endre u.

28. Kölcsey u.

2. Akácos u.

29. Kunos Ignác u.

3. Alsószállás dűlő

30. Kút u.

4. Arany János u.

31. Liszt Ferenc u.

5. Ág u.

32. Malom u.

6. Bezerédi u.

33. Martinka kert

7. Béke u.

34. Melegoldal tanya

8. Bodzás u.

35. Nagyszőlőskert u.

9. Csillag u.

36. Nap u.

10. Csire u.

37. Nefelejcs

11. Csukás dűlő

38. Rákóczi u.

12. Damjanich u.

39. Rét u.

13. Esze Tamás u.

40. Szabó Pál u.

14. Fenyves u.

41. Szatmári u.

15. Görbe u.

42. Szeder u.

16. Hajnal u.

43. Szegfű u.

17. Harangi u.

44. Szondi u.

18. Hársfa u.

45. Táncsics u.

19. Hunyadi u.

46. Újtelep u.

20. Irinyi u

47. Vámospércsi u.

21. Jánostava dűlő

48. Váczi Mihály u.

22. Jókai Mór u.

49. Veres Péter u.

23. József Attila u.

50. Viola u.

24. Kertész u.

51. Virágos u.

25. Kinizsi Pál u.

52. Vörösmarty u.

26. Kiss u.

53. Zöldfa u.

27. Kiscsere dűlő

54. Zsák u.

33. Martinka kert utca jegyzéke:
1. Akác
2. Avar
3. Bojtorján
4. Búzavirág
5. Csemege
6. Darvas
7. Debreceni
8. Diófa
9. Domb
10. Erdőalja
11. Fagyal
12. Fagyöngy
13. Főző
14. Harmathy
15. Homok
16. Iskola

17. Kastély
18. Lomb
19. Nefelejcs
20. Nyugati
21. Orgona
22. Rét
23. Rezeda
24. Rigó
25. Sámsoni
26. Sas
27. Szondy
28. Szőlős
29. Török
30. Vadvirág

3. melléklet

Fogorvosi körzetek területei

1. sz. fogorvosi körzet területe

1. Ady Endre utca

53. Kölcsey utca

2. Ág utca

54. Kőrösi Cs. S. u.

3. Akácos utca

55. Krúdy Gy. u.

4. Alkotmány utca

56. Kunos Ignácz u.

5. Alsószállás dűlő

57. Kút utca

6. Arany János utca

58. Láng utca

7. Árpád út

59. Ligetdűlő

8. Bartók Béla út

60. Liszt Ferenc utca

9. Béke útja

61. Malom utca

10. Bethlen utca

62. Martinka

11. Bezerédi utca

63. Melegoldal tanya

12. Bocskai utca

64. Mikótelek dűlő

13. Bodzás utca

65. Mikszáth Kálmán utca

14. Buzogány utca

66. Mókus utca

15. Csillag utca

67. Munkácsy M. utca

16. Csire utca

68. Nád utca

17. Csokonai utca

69. Nagyszőlőskert út

18. Csukásdűlő

70. Nap utca

19. Damjanich utca

71. Nefelejcs utca

20. Dankó telep

72. Petőfi út

21. Diósváridűlő

73. Radnóti utca

22. Domb utca

74. Rákóczi út

23. Dózsa György út

75. Rét utca

24. Edina utca

76. Rózsa utca

25. Epreskert utca

77. Sámsonkert

26. Esze Tamás utca

78. Szabadság tér

27. Fazekas M. utca

79. Szabó Pál utca

28. Fecske utca

80. Szatmári út

29. Fenyves utca

81. Széchenyi I. utca

30. Garai u.

82. Szeder utca

31. Gál utca

83. Szegfű utca

32. Galamb utca

84. Szigligeti utca

33. Gólya utca

85. Szondi utca

34. Görbe utca

86. Táncsics utca

35. Gyöngyvirág utca

87. Tiszti-Lakótelep

36. Hadházi út

88. Toldi utca

37. Hajnal utca

89. Újtelep utca

38. Haladás utca

90. Váci Mihály utca

39. Harangi utca

91. Vámospércsi út

40 Hársfa utca

92. Vasút tér

41. Hunyadi utca

93. Vénkertdűlő

42. Ibolya utca

94. Veres Péter utca

43. Irinyi utca

95. Viola utca

44. Jánostavadűlő

96. Virágos utca

45. Jókai utca

97. Vörösmarty utca

46. József Attila utca

98. Wesselényi utca

47. Kazinczy utca

99. Zöldfa utca

48. Kertész utca

100. Zrínyi utca

49. Kinizsi Pál utca

101. Zsák utca

50. Kiscseredűlő

102. Zsindely utca

51. Kiss utca

103. Holdfény utca

52. Kossuth út

az utcák páros oldala

2. sz. fogorvosi körzet területe

1. Ady Endre utca

53. Kölcsey utca

2. Ág utca

54. Kőrösi Cs. S. utca

3. Akácos utca

55. Krúdy Gyula utca

4. Alkotmány utca

56. Kunos Ignácz utca

5. Alsószállás dűlő

57. Kút utca

6. Arany János utca

58. Láng utca

7. Árpád út

59. Ligetdűlő

8. Bartók Béla út

60. Liszt Ferenc utca

9. Béke útja

61. Malom utca

10. Bethlen utca

62. Martinka

11. Bezerédi utca

63. Melegoldal tanya

12. Bocskai utca

64. Mikótelek dűlő

13. Bodzás utca

65. Mikszáth K. utca

14. Buzogány utca

66. Mókus utca

15. Csillag utca67

67. Munkácsy M.utca

16. Csire utca

68. Nád utca

17. Csokonai utca

69. Nagyszőlőskert út

18. Csukásdűlő

70. Nap utca

19. Damjanich utca

71. Nefelejcs utca

20. Dankó telep

72. Petőfi út

21. Diósvári dűlő

73. Radnóti utca

22. Domb utca

74. Rákóczi út

23. Dózsa György út

75. Rét utca

24. Edina utca

76. Rózsa utca

25. Epreskert utca

77. Sámsonikert

26. Esze Tamás utca

78. Szabadság tér

27. Fazekas M. utca

79. Szabó Pál utca

28. Fecske utca

80. Szatmári út

29. Fenyves utca

81. Széchenyi I.

30. Garai u.

82. Szeder utca

31. Gál utca

83. Szegfű utca

32. Galamb utca

84. Szigligeti utca

33. Gólya utca

85. Szondi utca

34. Görbe utca

86. Táncsics utca

35. Gyöngyvirág utca

87. Tiszti-Lakótelep

36. Hadházi út

88. Toldi utca

37. 38.Hajnal utca

89. Újtelep utca

38. 39.Haladás utca

90. Váci Mihály utca

39. 40.Harangi utca

91. Vámospércsi út

40. Hársfa utca

92. Vasút tér

41. Hunyadi utca

93. Vénkert dűlő

42. Ibolya utca

94. Veres Péter utca

43. Irinyi utca

95. Viola utca

44. Jánostava dűlő

96. Virágos utca

45. Jókai utca

97. Vörösmarty utca

46. József Attila utca

98. Wesselényi utca

47. Kazinczy utca

99. Zöldfa utca

48. Kertész utca

100. Zrínyi utca

49. Kinizsi Pál utca

101. Zsák utca

50. Kiscseredűlő

102. Zsindely utca

51. Kiss utca

103. Holdfény utca

52. Kossuth út

az utcák páratlan oldala

4. melléklet

Hatályon kívül helyezte Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2017. (IV. 27.) önkormányzati rendelete az egészségügyi alapellátások körzeteiről 16/2016. (V. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet 3. §-a. Hatályos: 2017. V. 1-jétől.

5. melléklet

Védőnői körzetek területei

1. sz. védőnői körzet területe

Hajdúsámson, Hajdúsámson-Martinka

1. Bartók B. u.

2. Bocskai u.

3. Diósvári dűlő

4. Domb u.

5. Dózsa Gy. u.

6. Galamb u.

7. Garai u.

8. Gólya u.

9. Gyöngyvirág u.

10. Jánostava dűlő

11. Fecske u.

12. Hadházi u.

13. Ibolya u.

14. Kamilla u.

15. Kasvirág u.

16. Levendula u.

17. Mikszáth K. u.

18. Mókus u.

19. Petőfi S. u.

20. Radnóti u.

21. Rozmaring u.

22. Rózsa u.

23. Széchenyi u.

24. Tiszti lakótelep

25. Toldi u.

26. Wesselényi u.

27. Zrínyi u.

28. Martinka, Bojtorján u.

29. Martinka, Búzavirág u.

30. Martinka, Rezeda u.

31. Martinka, Szőlős u.

32. Martinka, Sámsoni út

33. Csősz tanya

34. Kovács tanya

35. Szuna tanya

2. sz. védőnői körzet területe:

Hajdúsámson

1. Ady E. u.

2. Ág u.

3. Bodzás u.

4. Béke u.

5. Csillag u.

6. Damjanich u.

7. Erzsébet u.

8. Esze T. u.

9. Görbe u.

10. Harangi u.

11. Hársfa u.

12. Hunyadi u.

13. Jánostava u.

14. József A. u.

15. Jókai u.

16. Kiss u.

17. Kertész u.

18. Kút u.

19. Liszt F. u.

20. Malom u.

21. Nagyszőlőskert u.

22. Nefelejcs u.

23. Rákóczi u.

24. Rét u.

25. Szabó P. u.

26. Szondi u.

27. Szeder u.

28. Szegfű u.

29. Újtelep u.

30. Táncsics u.

31. Vámospércsi u.

32. Veres P. u.

33. Váci M. u.

34. Vörösmarty M. u.

35. Virágos u.

36. Zöldfa u.

37. Zsák u.

38. Láposi tanya

39. Sáfián tanya

40. Vrancsik tanya

3. sz. védőnői körzet területe:

Hajdúsámson

1. Alkotmány u.

2. Árpád út

3. Bethlen u.

4. Bezerédi u.

5. Csokonai u.

6. Fazekas M. u.

7. Fenyves u.

8. Edina u.

9. Epreskert u.

10. Haladás u.

11. Holdfény u.

12. Láng u.

13. Liget tanya

14. Kazinczy u.

15. Kossuth u.

16. Krúdy u.

17. Körösi Cs. S. u.

18. Mikótelek dűlő

19. Munkácsy u.

20. Nap u.

21. Szigligeti u.

22. Vasút tér

23. Rákóczi u.

24. Rét u.

25. Veres P. u.

4. sz. védőnői körzet területe:

Hajdúsámson, Hajdúsámson-Martinka

1. Akácos u.

2. Arany J. u.

3. Csire u.

4. Hajnal u.

5. Irinyi u.

6. Kölcsey u.

7. Kunos I. u.

8. Kinizsi u.

9. Melegoldal

10. Szatmári u.

11. Viola u.

12. Martinka, Akác u.

13. Alsószállás dűlő

14. Martinka, Avar u.

15. Bodzás tanya

16. Martinka, Cserje u.

17. Martinka, Csemege u.

18. Martinka, Darvas u.

19. Martinka, Debreceni út

20. Martinka, Diófa u.

21. Martinka, Domb u.

22. Martinka, Erdőalja u.

23. Martinka, Fagyal u.

24. Martinka, Fagyöngy u.

25. Martinka, Fasor u.

26. Martinka, Főző u.

27. Martinka, Harmathy út

28. Martinka, Homok u.

29. Martinka, Iskola u.

30. Martinka, Kastély u.

31. Martinka, Lomb u.

32. Martinka, Nád u.

33. Martinka, Nefelejcs u.

34. Martinka, Nyugati u.

35. Martinka, Orgona u.

36. Martinka, Otelló u.

37. Martinka, Prés u.

38. Martinka, Rét u.

39. Martinka, Rigó u.

40. Martinka, Sas u.

41. Martinka, Szondy u.

42. Martinka, Török u.

43. Martinka, Vadvirág u.

44. Martinka, Venyige u.

45. Martinka, Vincellér u.

46. Réka tanya

5. sz. védőnői körzet területe:

Hajdúsámson-Sámsonkert

1. Barackos u.

2. Budaházi u.

3. Egres u.

4. Fő u.

5. Gólyahír u.

6. Hajdú u.

7. Halom u.

8. Hangyás u.

9. Harmat u.

10. Határ u.

11. Holló u.

12. Héja u.

13. Heveder u.

14. Hímes u.

15. Hold u.

16. Kiscsere dűlő

17. Könyök u.

18. Körte u.

19. Madár u.

20. Mák u.

21. Mécses u.

22. Maláta u.

23. Mandula u.

24. Málna u.

25. Mályva u.

26. Márvány u.

27. Meggyes u.

28. Menta u.

29. Moha u.

30. Művész u.

31. Nyicki u.

32. Sáfrány u.

33. Sarjú u.

34. Sarok u.

35. Sas u.

36. Sáska u.

37. Sellő u.

38. Sikátor u.

39. Sólyom u.

40. Sövény u.

41. Sújtás u.

42. Summás u.

43. Selyem u.

44. Seregély u.

45. Sirály u.

46. Sóska u.

47. Sörte u.

48. Strázsa u.

49. Suba u.

50. Sünös u.

51. Szellő u.

52. Szűcs u. (páratlan 1-81-ig, páros 2-102-ig)

53. Véndiófa u.

6. sz. védőnői körzet területe:

Hajdúsámson-Sámsonkert

1. Csukásdűlő

2. Dombos u.

3. Háncs u.

4. Hárs u.

5. Hordó u.

6. Huszár u.

7. Homok u.

8. Husáng u.

9. Hóvirág u.

10. Lepke u.

11. Levél u.

12. Lugas u.

13. Makkos u.

14. Magvas u.

15. Ménes u.

16. Mese u.

17. Mester u.

18. Mező u.

19. Méhes u.

20. Mézes u.

21. Mogyoró u.

22. Mozaik u.

23. Muskátli u.

24. Muskotály u.

25. Murva u.

26. Pillangó u.

27. Salétrom u.

28. Sárrét u.

29. Sima u.

30. Síp u.

31. Szalma u.

32. Szamóca u.

33. Számadó u.

34. Szánkó u.

35. Szántó u.

36. Száraz u.

37. Szél u.

38. Szélső u.

39. Széna u.

40. Szép u.

41. Szikes u.

42. Szilfa u.

43. Szilva u.

44. Színes u.

45. Szív u.

46. Szivárvány u.

47. Szőlő u.

48. Szűcs u. (83-től és 104-től végig),

49. Szüret u.

50. Zsombékos u.

6. melléklet

Iskola-egészségügyi ellátás
Iskola-egészségügyi ellátás (védőnői)

1. Önálló iskolavédőnő, és 1-5. számú védőnői körzetek: Eszterlánc Óvoda (Hajdúsámson, Kossuth u. 11-15.)

2. Önálló iskolavédőnő: Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (Hajdúsámson, Kossuth u. 2-8.)

3. 6. számú védőnői körzet: Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (Hajdúsámson, Kossuth u. 2-8.)

4. Csapókerti Általános Iskola Hajdúsámsoni Tagintézménye (Hajdúsámson, Jókai u. 61., Hajdúsámson, Sámsonkert, Fő u. 41.

Iskola-egészségügyi ellátás (gyermekorvosi, fogorvosi)

1. 1. és 2. számú házi gyermekorvos: Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (Hajdúsámson, Kossuth u. 2-8.)

2. 1. számú házi gyermekorvos: Csapókerti Általános Iskola Hajdúsámsoni Tagintézménye (Hajdúsámson, Sámsonkert, Fő u. 41.)

3. 2. számú házi gyermekorvos: Csapókerti Általános Iskola Hajdúsámsoni Tagintézménye (Hajdúsámson, Jókai u. 61.)

4.) 1. és 2. számú fogorvos:

1. II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

(Hajdúsámson, Kossuth u. 2-8.)

2. Csapókerti Általános Iskola Hajdúsámsoni Tagintézménye

(Hajdúsámson, Jókai u. 61. és Hajdúsámson, Sámsonkert, Fő u. 41.)

1. függelék

A központi ügyeleti ellátás rendje
HAJDÚSÁMSON KÖZPONTI ÜGYELET (4251, Hajdúsámson, Hársfa u. 3-5.) 06-52/702-779
ÜGYELETI REND
Az Ügyeleti Rend az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 93. §, 94. §, 123. § és a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000 EüM rendeletben foglaltak, valamint a 60/2003 az egészségügyi szolgáltatások szakmai minimumfeltételeiről szóló ESzCsM rendelet alapján készült.

1. Az ügyelet személyi és tárgyi feltételei

A központi ügyelet tárgyi feltételeit Hajdúsámson Város Önkormányzata biztosítja, az orvosi ügyeleti szolgálat szervezéséért és működéséért az ügyelet szakmai vezetője felelős.

2. Az ügyelet időtartama

Az ügyelet
- Munkanapokon (hétfőtől-péntekig 16.00-8.00-ig) 1 orvos (ambuláns és kijáró feladatkörben), 1 ügyeleti ápoló (ambuláns és diszpécser feladatkörben), 1 gépkocsivezető,
- Munkaszüneti és ünnepnapokon (szombat, vasárnap és ünnepnapokon 08.00-08.00-ig) 1 orvos (ambuláns és kivonuló feladatkörben) 1 ügyeleti ápoló (ambuláns és diszpécser feladatkörben), 1 gépkocsivezető bevonásával működik és végzi el a felnőtt, illetve gyermek lakosok betegellátását az ambulancián és a beérkező igények szerint a beteg lakásán sürgősségi ellátás formájában.
A dolgozók kötelesek a jelzett kezdési időpontokra azonnali kivonulásra készen, kipihenten megjelenni. Az ügyeleti szolgálatban köteles minden dolgozó az egészségügyi ellátási feladatnak megfelelően, tisztán, rendezetten megjelenni. Szolgálati időszakban az ügyelet elhagyása csak hívás, területi betegellátás esetén engedélyezett.
Az elvégzett munka igazolására a jelenléti ív szolgál. Munkába lépéskor és a szolgálat leadásakor a jelenléti ívet saját kezűleg ki kell tölteni és alá kell írni. Ennek ellenőrzése a diszpécser feladata; hó végi összesítését a telephelyvezető végzi. A jelenléti ívet előzetesen kitölteni, illetve arra utólagos bejegyzést tenni tilos. A munkabér számfejtése a jelenléti ív alapján történik.

3. A betegellátás rendje

A szolgálati beosztást a telephelyvezető készíti el a szakmai vezető felügyelete mellett. Bármilyen csere csak a szakmai vezető tudtával és engedélyével történhet. Bármilyen akadályoztatás esetén a szolgálatot teljesíteni nem tudó dolgozó a lehető leghamarabb köteles a szakmai vezetőt értesíteni.
A terület fekvőbeteg ellátó gyógyintézeteivel és szakrendelőivel való szoros együttműködés, a szakmai protokollok, valamint helyi ellátási specialitások átvétele, kialakítása, alkalmazása közös érdek. Különösen nagy hangsúlyt kell fordítani a szív és érrendszeri betegségekre. Ezen szempontok figyelembe vételével született belső utasításokban, körlevelekben foglaltak betartása minden dolgozóra kötelező.
A Központi Orvosi Ügyelet alapvető célkitűzése a lakosság számára az adott körülmények között elérhető legmagasabb színvonalú alapellátási ügyeleti és sürgősségi ellátás biztosítása. Ehhez elengedhetetlen, hogy az ügyeletben dolgozó kollégák felnőtt és gyermek újraélesztésben, alapvető sürgősségi beavatkozásokban jártasak legyenek. Ennek elsajátítására és szinten tartására az Orvosi Ügyelet biztosít lehetőséget.

4. Az ügyleti szolgálatot teljesítő személyzet feladatai:

4.1. Az ügyeleti szolgálatot teljesítő orvos feladatai:

A belső szabályzatokat (ügyeleti rend, körlevelek) betartja. Munkája során az orvosi szakma mindenkori szabályai szerint, a tevékenységét szabályozó jogszabályokban foglalt előírásoknak megfelelően jár el:
- a szolgálat felvételekor az ügyeletes ápolóval és ügyeleti gépkocsivezetővel közösen a gyógyszer és eszközkészletet csekklista szerint átveszi, ha olyan hiányosságot észlel, mely megítélése szerint a betegellátást akadályozza vagy lehetetlenné teszi, azt az Orvosi Ügyelet szakmai vezetője felé haladéktalanul jelenteni köteles (pl.: nincs használható EKG készülék),
- orvosi ellátásban részesíti a rendelőben megjelent járó betegeket, hívásra lakáson vagy közterületen lévő fekvőbeteget vagy sérültet,
- a heti pihenő és munkaszüneti napokon biztosítja a folyamatos gyógykezelésre szoruló betegek orvosi ellátását (pl.: injekciózás).
Gondoskodik:
- a kórházi, szakorvosi ellátásra szoruló beteg beutalásáról,
- szükség esetén a beteg kórházba szállításáról,
- hatósági megkeresésre vagy a sérült kérelmére orvosi látleletet készít és kiadja azt a hatóság kérésére vagy a külön jogszabályban foglalt térítési díj megfizetését követően a sérültnek,
- hatósági megkeresésre a betegnél (sérültnél) általános orvosi vizsgálatot végez, véralkohol vizsgálatra vért vesz,
- rendkívüli esetben (tömeges sérülés, mérgezés, elemi csapás) a mentést megszervezi, és mindaddig irányítja, amíg a mentőszolgálat orvosa a helyszínen a mentés irányítását át nem veszi,
- ellátja a halottakkal kapcsolatos rendelkezésekben előírt feladatokat.
Kijáró ügyeletes orvosként a hívás beérkezése után a gépkocsivezetővel a megadott címre kivonul. A lakáson a beteget, illetve hozzátartozóit a beteg anamnéziséről, gyógyszerszedéséről, esetleg allergiáról, stb. kikérdezi, a szakma szabályai szerint megvizsgálja és amennyiben lehetséges, a szükséges helyszíni ellátásban részesíti. Amennyiben a beteget további ellátásra gyógyintézetbe utalja, rendelkezik a betegszállítás szakkíséreti igényéről és sürgősségéről. A mentő megérkezéséig ha „azonnalos” feladatot adott le, kötelessége a beteg mellett maradni és állapotát folyamatosan követni, állapotváltozás esetén a szükséges beavatkozásokat megtenni.
Ambuláns ügyeletes orvosként az ügyeleti helyen tartózkodik. A rendelőt felkereső betegeket az ügyeleti ápoló fogadja, az ügyeleti ápoló értesítése után azonnal megkezdi a szakma szabályainak megfelelő betegellátást, amely megegyezik a kivonuló ügyeletes orvos feladatainál leírtakkal. A váróban esetleg sürgősebb ellátást igénylő beteg jelentkezése esetén a betegellátás sorrendjét megváltoztathatja, illetve sürgős esetben ezt köteles megtenni.
Az ügyeletes orvos minden általa történt betegellátásról az ügyeletben működtetett számítógépes szoftver rendszeresen rögzíti a vizsgálat adatait, az ellátás időpontját, melyből a beteg egy nyomtatott példányt kap. A beteg lakásán történő betegellátás esetén az ügyeletes orvos köteles ambuláns lapot (C. 3410-5/r.sz.) két példányban kiállítani, melyből egy példányt megkap a beteg, a másik példányról az ápoló rögzíti a betegellátás tényét a számítógépes szoftverben.
Az orvos halottkémi intézkedéseinél köteles figyelembe venni a halottvizsgálatról és a halottakkal kapcsolatos eljárásról 351/2013. (X. 4.) Korm. rendelet, valamint az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 217. §-át.
A beteg kérésére az orvos az ügyeleten való megjelenésről, ellátásról külön igazolást ad. Az igazolás kiadásának ténye rögzítésre kerül a szolgálatban lévő ügyeleti ápoló által a betegforgalmi naplóban.
Gyógyintézeti továbbküldés javallásakor, annak megtagadása esetén ezt a tényt az ambuláns lapon rögzíteni kell, és a beteggel nyilatkozatot aláíratni.
Az ambuláns lapot a beteggel (akadályoztatása esetén hozzátartozóval) minden esetben alá kell íratni (két helyen), annak első példányát a beteg megkapja, ezzel kell szükség esetén családorvosához, szakrendelésre, gyógyintézeti kezelésre irányítani.
Gyógyintézetbe utaláskor az ellátó orvos köteles beutalót, mentőszállítás igénybevételekor mentési utalványt is kiállítani, minden iratot aláírással és körbélyegzővel ellátni.
Elvégzi a vizsgálatokkal kapcsolatos, a jogszabályok alapján előírt orvosi adminisztrációs feladatokat, jelentéseket/kiértékeléseket, illetve vezeti ezen dokumentációkat az ügyeletes ápolóval közösen.
A nyilvántartások, az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelését és védelmét az 1997. évi XLVII. törvénynek és az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésének egyes kérdéseiről szóló 62/1997. (XII. 21.) NM rendeletnek megfelelően végzi.
Az ügyeleti ellátásra megbízott orvos közvetlen betegellátási tevékenységet végez. A megbízási szerződés feltétele a Megbízott érvényes orvosi szakmai felelősségbiztosítása, melynek fénymásolatát a szükséges egyéb dokumentumokkal (diploma, szakvizsga bizonyítvány, szakorvos jelöltként az előírt gyakorlati, törzsképzési idő teljesítésének igazolása) a Megbízó számára biztosítja.
Szakorvos jelöltként csak az végezhet önálló ügyeleti munkát, aki a 4/2000 EüM rendeletben előírt képzettséggel, illetve letöltött törzsképzési gyakorlattal rendelkezik, szakmai felügyelete biztosított, illetve ha a felügyelő orvos konzultáció céljából folyamatosan elérhető és szükség esetén az ügyelet telephelyén 1 órán belüli megjelenése biztosított.
4.2. Az ügyeleti szolgálatra beosztott egészségügyi szakdolgozó (ápoló vagy mentőtiszt) feladatai:
A belső szabályzatokat (ügyeleti rend, körlevelek) betartja.
A szolgálat felvételekor az ügyeletes orvossal és ügyeletes gépkocsivezetővel közösen a gyógyszer és eszközkészletet csekklista szerint átveszi és ellenőrzi az egészségügyi felszerelés működőképességét, valamint az ügyeleti helyiséget. Ebben a tevékenységben az ügyeletes gépkocsivezetőnek kötelezően részt kell vennie, hiszen a helyszíni ellátás alkalmával ő biztosítja az orvos számára a megfelelő asszisztenciát. Az észlelt hiányosságokat a szakmai vezetőnek jelenti. Ha megítélése alapján az észlelt hiányosság a betegellátást veszélyezteti, azt haladéktalanul köteles az Orvosi Ügyelet szakmai vezetőjének is jelenteni (pl.: nincs működőképes EKG készülék az Ügyeleten).
Az aktuális ügyeleti szolgálat során felhasznált gyógyszereket, eszközöket rögzíti.
Dátum feltüntetésével és bélyegzővel hitelesíti az ambuláns betegforgalmi naplót.
Fogadja a telefonon beérkező hívásokat, melyeket napi bontásban, a szolgálat megkezdésekor a szolgálatban részt vevők nevének feltüntetésével számozott sorrendben, a betegforgalmi naplóban rögzít a szükséges adatokkal együtt. Ugyanitt rögzíti a csak telefonon történt tanácsadásokat is.
A hívás felvétele után riasztja a kivonuló orvost és gépkocsivezetőt, ellátja őket a szükséges információkkal. Ha az ügyeleti gépkocsi ellátást végez, akkor az ügyeleti gépkocsivezetőnek mobiltelefonon adja át a címet.
Az ügyeletben rendszeresített mobiltelefonok feltöltöttségéért felel, használatukért anyagilag is felelős.
Feladata a rendelőt felkereső betegek fogadása és behívása, a szükséges adatok rögzítése. Több beteg együttes jelentkezése esetén a szakmailag sürgősebb esetet kell először ellátni. A betegellátás sorrendjéről dönt, szükség esetén az ambuláns orvos bevonásával.
Az orvos utasításának megfelelően a betegvizsgálat és ellátás során kiemelt feladatai:
- közreműködés EKG vizsgálat elvégzésében, segédkezés a betegellátásban,
- az orvos által indikált injekciós készítmények muscularis, subcutan, intracutan beadása,
- sebkötözés,
- vérnyomásmérés,
- azonnali ellátásra szoruló betegek ellátásának megkezdése az orvos távolléte esetén,
- adminisztráció vezetése.
A térítésköteles szolgáltatásokról számlát állít ki. A szakmai vezető felé köteles a befolyt pénzösszegekkel, számlákkal elszámolni, a kiszámlázandó ellátásokról adatokat szolgáltatni.
Feladata a mentő, a rendőrség, illetve a hozzátartozói igény szerint a halottszállítás megrendelése.
Feladata az egészségügyi szolgálat, a tisztiorvosi szolgálat, mentőszolgálat, más hatóságok illetékesség szerinti azonnali tájékoztatása rendkívüli eseményekről, több személyt érintő járványról.
A betegforgalmi adatok folyamatos rendelkezésre állását biztosítja az egészségügyi szolgálatok felé.
Szolgálatának befejezéséig elvégzi a vizsgálatokkal kapcsolatos, a jogszabályok alapján előírt adminisztrációs feladatokat.
A szolgálatra beosztott ügyeleti dolgozók megbetegedése, illetve bármilyen akadályoztatása esetén, valamint rendkívüli esemény kapcsán azonnal értesíti a telephelyvezetőt/szakmai vezetőt.
A nyilvántartások, az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelését és védelmét az 1997. évi XLVII. törvénynek és az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésének egyes kérdéseiről szóló 62/1997. (XII. 21.) NM rendeletnek megfelelően végzi.
A hatáskörébe tartozó egészségügyi/irodai felszerelést szakszerűen használja, a hiányt pótolja, a rendelő tisztaságáért és a rendjéért felel.
Az ügyeleti szakdolgozó, mentőtiszt, vagy mentőápoló végzettséggel esetkocsin eltöltött gyakorlattal, vagy szakápolói minősítéssel rendelkezzen.
4.3. Az ügyeleti gépkocsivezető feladata
A belső szabályzatokat (ügyeleti rend, körlevelek) betartja.
Munkakezdéskor ellenőrzi a gépjármű sérülésmentességét, az eszközöket, felszereléseket és a jármű tisztaságát. A gépjármű átvétele a műszaki szemlelap kitöltésével, írásban történik. Ügyeleti gépkocsi esetében a gépkocsihoz tartozó egészségügyi felszerelés átvétele is a gépkocsivezető feladata, az egészségügyi felszerelést az ügyeletes orvossal és ügyeleti ápolóval közösen csekklista szerint átveszi, ellenőrzi. Nem csak az ápoló feladata a felszerelés ellenőrzése, hiszen a területi ellátásnál az ügyeleti gépkocsivezető végzi az asszisztensi feladatokat. Hiányosságról és sérülésről tájékoztatja az ügyeleti ápolót, valamint a szakmai vezetőt. Amennyiben a gépkocsi műszaki állapotában a kivonulást veszélyeztető károsodást észlel, köteles azt azonnal a szakmai vezetőnek jelezni, aki a gépkocsi cseréjét megszervezi.
A telephellyel/ügyeleti ápolóval szükség esetén mobiltelefon segítségével tartja a kapcsolatot.
Kivonulás során segédkezik:
- a betegmozgatásban,
- az orvostechnikai eszközök használatában (vérnyomásmérő előkészítése, felhelyezése, injekció és infúzió előkészítése),
- adminisztrációban,
- halott vizsgálatot követően az ambuláns naplóban rögzíti a család kérésének megfelelő szolgáltatót.
Naponta ellenőrzi az előírások szerint a gépjárművet, annak műszaki felszereltségét; gondoskodik a fogyóeszközök pótlásáról, a gépjármű belső takarításáról és külső mosásáról. Rendszeresen ellenőrzi a gépjármű műszaki állapotát, szemlék és műszaki vizsgák idejét; észrevételeiről tájékoztatja a telephelyvezetőt.
Ügyeleti gépkocsi esetén rendszeresen ellenőrzi az ügyeleti táska tartalmát. Az ambuláns lapok alapján elhasznált gyógyszereket az ügyeleti ápoló által kiadottakkal pótolja.
Megkülönböztetett jelzés használatát „kék-lámpa” könyvben rögzíti és annak indokoltságát az orvossal igazoltatja.
A gépjármű mozgását, műszak végén történő leállítását gépjármű-menetlevélen rögzíti.
Az üzemanyag tankolás szükség esetén a megjelölt benzinkútnál történik. A tankolt üzemanyag mennyiséget a menetlevélen fel kell tüntetni. Pénteki szolgálat felvétel során a gépjárművet mindig tele tankkal kell műszakba állítani.
A hatáskörébe tartozó gépjárművet, a hozzá tartozó felszerelést szakszerűen használja. Anyagilag felelős a gépjárművek felszerelésének, a KRESZ-tartozékok, szerszámok meglétéért és állapotáért.
A gépjárműben bekövetkezett kárért saját hibás káreseménynél a biztosító önrész mértékéig anyagilag felelős.
Kivonulás közben történt rendkívüli eseményről (pl.: a gépkocsi meghibásodása, baleset, időjárási anomália, közlekedési anomália, stb.), mely a további betegellátást akadályozza, azonnal tájékoztatja az ügyeleti ápolót.
Rendkívüli esemény esetén az ügyeleti ápoló haladéktalanul tájékoztatja a jegyzőt, továbbá az ügyeleti gépkocsivezető az ügyeleten elhelyezett hátsó kapu pótkulccsal, valamint gépkocsi pótkulcsával igénybe veszi az önkormányzat telephelyéről az önkormányzati gépjárművet azzal a feltétellel, hogy azt másnap reggel 8.15 óráig menetlevéllel együtt visszaadja használatra az önkormányzatnak.
Minden, a beteg egészségi állapotával kapcsolatos, valamint az egészségügyi szolgáltatás nyújtása során tudomására jutott adat és egyéb tény vonatkozásában, időbeli korlátozás nélkül titoktartási kötelezettség terheli, függetlenül attól, hogy az adatokat közvetlenül a betegtől, vizsgálata vagy gyógykezelése során, illetve közvetetten az egészségügyi dokumentációból vagy bármely más módon ismerte meg.
A gépkocsivezető szakmai feltétele, hogy PÁV-I. minősítéssel rendelkezzen, és roham- vagy esetkocsin eltöltött gyakorlattal, vagy szakápolói minősítéssel rendelkezzen.

5. Váltás, adminisztráció

A szolgálatra beosztott ügyeleti dolgozó akadályoztatásakor köteles azonnal értesíteni a szakmai vezetőt, aki a helyettesítést megszervezi.
Kitöltendő dokumentumok, adminisztráció:
Ügyeleti ápoló: Ügyeleti gépkocsivezető:
- ügyeleti helyszíni szemlelap - műszaki szemlelap „A”
- betegforgalmi napló - gépkocsi menetlevél
- ambuláns lap - kéklámpa könyv
- számítógépes adatrögzítés - kábítószer füzet
- kábítószer nyilvántartás - csekklista
- halottas füzet
- csekklista

6. Hívás:

A hívások felvétele, mely az ismert vezetékes telefonon történik (52/702-779), az ügyeleti ápoló feladata és felelőssége. A hívások regisztrálása a betegforgalmi naplóban történik a hívás idejének, a bejelentő nevének, telefonszámának, a beteg nevének, korának, lakcímének, a bejelentés tartalmának és a megtett intézkedésnek a rögzítésével (pl.: a cím mobil telefonon történt leadásának időpontja, az OMSZ-nak történt átadás időpontja és az OMSZ diszpécserének neve, az orvos indítási idejének időpontja, stb.). Ha az ügyeleti gépkocsi ellátást végez, akkor a diszpécser az ügyeleti gépkocsivezetőnek mobiltelefonon adja át a címet, ezt az időt rögzítve a betegforgalmi naplóban, illetve az ügyeleti gépkocsivezető az ambuláns naplóban rögzíti a beteghez érkezés idejét.
A hívást felvevő ügyeleti ápoló köteles az ügyelet helyszínre küldése után párhuzamosan az OMSZ-t haladéktalanul riasztani a következő esetekben, amennyiben a hívás az ügyeletre érkezik:
- közterületi (utca, kereskedelmi egységek, munkahely, stb.) baleset, illetve rosszullét,
- reanimáció,
- szülés, fenyegető vetélés (terhes görcsöl, vérzik; veszélyeztetett terhesnek panasza van).
Az OMSZ riasztását nem a beteg vagy a bejelentő végzi, hanem az ügyeleti ápoló a megfelelő adminisztráció elvégzése és a bejelentő egyidejű tájékoztatása mellett, a 104-es telefonszámon.
Amennyiben az OMSZ szolgálatvezetője bármely okból (pl.: kocsi hiány) kéri a szolgálat kivonulását, akár a fentiek, akár bármely más esetben, azt haladéktalanul meg kell kezdeni.
Azonnali hívásnak (A) minősül:
- lakáson hirtelen kialakult életveszély (mérgezés, égés, baleset, öngyilkosság, keringés és légzésmegállással járó rosszullétek),
- eszméletlen állapot,
- fulladó beteg,
- hirtelen kialakuló mellkasi fájdalom,
- szorító mellkasi fájdalom, melyhez verejtékezés társul,
- hirtelen jelentkező panaszok,
- stroke,
- vérzés (haematemesis, melaena, nőgyógyászati eredetű vérzés, erős vérzéssel járó sérülés),
- erős, hirtelen kialakuló fájdalom (hasi-, fej-, végtagfájdalom, epegörcs, vesegörcs),
- traumás sérülés,
- magas vérnyomás,
- csillapíthatatlan orrvérzés,
- tudatzavar.
Egyszerű hívásnak (E) minősül:
- lázas beteg,
- több napos panaszok,
- több órás/napos sérülések, stb.

7. Kivonulás

A kivonuló ügyeletes orvos köteles minden olyan eseményhez kivonulni a beteg lakására, amikor a bejelentés alapján nyilvánvaló, hogy a beteg az ügyeletet felkeresni állapota miatt nem képes.
Ilyenek pl.:
- hirtelen rosszullét,
- különböző eredetű görcsroham,
- csillapíthatatlan lázas állapot,
- mellkasi fájdalom, nehézlégzés,
- halott vizsgálat- a családorvos rendelési idején kívül.
Az azonnali (A) hívásokhoz az orvost azonnal indítani kell.
Az egyszerű hívásokhoz (E) a sürgősség sorrendjét figyelembe véve maximum 30 percen belül kell indítani, illetve továbbítani az ügyeletet. Abban az esetben, ha az ügyeleti gépkocsi rendelkezésre áll, az egyszerű hívások esetén is azonnal indítani kell.
Több beteg együttes jelentkezése esetén a szakmailag sürgősebb esetet kell először ellátni, amiről az ügyeleti ápoló dönt, szükség esetén az ügyeletes orvos bevonásával.

8. Betegszállítás igénybevétele

Amennyiben a beteg állapota további obszervációt és/vagy kezelést igényel, a beteget az orvos a megfelelő kórházi osztályra utalja. A betegszállítási igényt amennyiben „azonnalos” vagy két órás feladatról van szó az OMSZ felé kell jelenteni. Amennyiben három órás vagy azon túli feladatról van szó az illetékes Betegszállítási Szolgáltatónak kell a feladatot jelenteni. Halott szállítás esetén a hozzátartozó által megjelölt szolgáltató értesítendő.

9. Az ügyeleti munka ellenőrzése

9.1. A szakmai vezető feladata

A szakmai vezető felel a telephely törvényes működésének biztosításáért. A belső szabályzatokat (ügyeleti rend, körlevelek) betartja és betartatja. Felelős az ügyeleti helyiségek rendjének megtartásáért, az ügyeleti munkáért, a raktáron tárolt gyógyszerekért és szükséges anyagokért, a szakdolgozók betanulásáért.
A szakdolgozók beosztását elkészíti, folyamatosan ellenőrzi a jelenléti ív vezetését, hónap végén összesíti és elszámolja a teljesített órákat.
A szolgálatra beosztott szakdolgozó akadályoztatása esetén feladata a helyettesítés megszervezése, illetve a behívható szakdolgozó értesítése.
Havonta összesíti a fogyott gyógyszereket, anyagokat és a szükségletnek megfelelően a havi megrendelést a működtető felé megteszi. Felelős az ügyelet részére a szükséges anyagok biztosításáért, illetve azok előírás szerinti nyilvántartásáért.
Az ügyelet munkájával kapcsolatos, külső fél részéről érkező észrevételeket kivizsgálja, intézkedési javaslatot tesz a Polgármesternek.
A szakmai vezető felelős az orvos-szakmai felügyeletéért, az orvos csapat szervezéséért, a telephely orvosainak toborzásáért, az orvosi beosztás felügyeletéért.
Az ellátás minőségének biztosításának érdekében az ambuláns lapokat rendszeresen, a betegellátást szúrópróbaszerűen ellenőrzi. Az ügyeleti ellátás ellenőrzése során tett észrevételeit az ellenőrzési naplóba írja, valamint a dolgozók tudomására hozza. Amennyiben hiányosságot észlel, azt az érintett dolgozóval megbeszéli, az eset súlyosságától függően megteszi a szükséges intézkedéseket.
Az ügyelet szakmai vezetője a kivonulást, betegellátást és eszközfelhasználást igazolja és havonta az önkormányzat részére beszámolót készít a tárgy hónapot követő hó 5. napjáig, melyet a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi és Gazdasági Osztályának nyújt be.

10. Szakmai továbbképzés rendszere

Továbbképzésen minden munkatársnak kötelező a megjelenés. A továbbképzések kiterjednek többek között a reanimatiora, a sürgősségi kórfolyamatokra, az ügyeleti hívások elemzésére, a gyógyszer változások figyelemmel kísérésére. Kiemelten nagy hangsúlyt fektetünk a beteg-elégedettség vizsgálatára, amelyet rendszeresen kiértékelünk és felülvizsgálunk.

11. Mobiltelefonok használata

Az ügyeleten rendszeresített mobiltelefon használatáért az ügyeleti ápoló, az ügyeleti gépkocsin rendszeresített mobiltelefon használatáért a gépkocsivezető felelős. Mindkettőjüket anyagi felelősség terheli. Betegellátás közbeni mobiltelefon használat a betegjogok figyelembe vételével a betegellátás zavartalan biztosításának érdekében a szükséges minimális szintre korlátozandó.

12. A dolgozók jelentési kötelezettsége

Az ügyeleti rend betartását első fokon a szakmai vezető, másodfokon a polgármester ellenőrzi.
Bármilyen rendkívüli eseményt azonnal jelenteni kell a szakmai vezetőnek. Rendkívüli eseménynek minősül pl. baleset, a gépkocsi meghibásodása, időjárási anomália, közlekedési anomália, betegség, stb. Kivonulás közben történt rendkívüli eseményről, mely a további betegellátást akadályozza, az ügyeleti ápolót kell azonnal tájékoztatni, aki megteszi a szükséges intézkedéseket.

13. Titoktartás, betegjogok érvényesítésének szabályai

Az egészségügyi dolgozót, így minden dolgozóját, valamint az egészségügyi szolgáltatóval munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló más személyt minden, a beteg egészségi állapotával kapcsolatos, valamint az egészségügyi szolgáltatás nyújtása során tudomására jutott adat és egyéb tény vonatkozásában, időbeli korlátozás nélkül titoktartási kötelezettség terhel, függetlenül attól, hogy az adatokat közvetlenül a betegtől, vizsgálata vagy gyógykezelése során, ill. közvetetten az egészségügyi dokumentációból, vagy bármely más módon ismerte meg.
A titoktartási kötelezettség nem vonatkozik arra az esetre, ha ez alól a beteg felmentést adott vagy jogszabály az adat szolgáltatásának kötelezettségét írja elő.
Alkalmazandó jogszabályok:
- az egészségügyről szóló 1997. évi XLVII. törvény 25. §-a (titoktartás), valamint 28-33. §-ai (betegjogok érvényesítésének szabályai),
- az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésének egyes kérdéseiről szóló 62/1997. (XII. 21.) NM rendelet.
Adatszolgáltatásra csak az ügyvezető által kijelölt személy jogosult.

14. Felszerelés, gyógyszer, kötszer-felhasználás rendje

Az ambulancia felszereléséért a telephelyvezető, illetve a szolgálatot teljesítő személyzet a felelős. Az ügyeleti személyzet az ügyeleti szolgálat megkezdésekor csekklista szerint átveszi a munkához szükséges műszereket, gyógyszereket, hivatalos papírokat, pecsétet. Az ügyeleti gépkocsi felszereléséért a gépkocsivezető a felelős. Az ügyeleti táska feltöltése az ambuláns napló alapján elhasznált gyógyszerekkel az ügyeleti gépkocsivezető feladata, melyhez az ügyeleti ápoló adja ki a szükséges gyógyszereket.
A sürgősségi ellátásban használt gyógyszerek rendszeresen felülvizsgálatra kerülnek, szükség szerint azok új gyógyszerekkel kiegészülnek. Ezen változásokat az ügyeletben dolgozó munkatársakkal körlevél formájában, illetve az idevonatkozó jogszabályok kifüggesztésével ismerteti.
Gyógyszer, kötszer rendelése havonta, irodaszer rendelés háromhavonta történik, az előző havi felhasználás, valamint a várható igények alapján.
A megrendelést a szakmai vezető állítja össze és az önkormányzathoz juttatja el. A megrendelt mennyiséget szintén ő veszi át. A gyógyszer és kötszer készlet kizárólag az ügyeleti ellátást szolgálja, a szakmai vezető felel a készletért, a havi felhasználásról kimutatást készít.

15. A helyiségek rendje

Az ügyeleti helyiségek rendjéért, tisztaságáért a szolgálatot teljesítő ügyeleti ápoló a felelős. Az ügyeleti helyiségekben csak a szolgálatra beosztott dolgozók, valamint az ellenőrzésükre jogosult személyek tartózkodhatnak. A szolgálatra beosztott dolgozók kötelesek maguk körül rendet és tisztaságot tartani. Dohányozni csak az arra kijelölt helyen szabad.

16. Fizetőköteles ellátások

Véralkohol-vizsgálat: A jogszabályban meghatározott térítés ellenében történik, általában az intézkedő rendőr vagy az állampolgár kérésére. Az intézkedő rendőr aláírással és pecséttel ellátott vizsgálatkérő lappal igazolja a vizsgálati igényt. Az elvégzett véralkohol-vizsgálatról ambuláns lap készül, melynek másodpéldányát az intézkedő rendőrnek kell átadni. Az ambuláns lap első példányához csatolni kell a vizsgálatkérő lapot, melynek a havi elszámolásáról a szakmai vezető gondoskodik.
Látlelet: A jogszabályban meghatározott összegű térítés ellenében végzett vizsgálat. A látleletet akkor is el kell készíteni, ha az állampolgár a helyszínen nem tud fizetni, ebben az esetben számára a leletet csak akkor lehet később kiadni, ha a beteg készpénzben az összeget kifizeti vagy feladóvevénnyel igazolja az összeg postára adását. Ebben az esetben a csekket a látlelet másolatához mellékelni kell. Helyszíni készpénzfizetés esetén az ügyeleti ápoló természetesen számlát köteles kiállítani.
Amennyiben a látlelet elkészítését az intézkedő rendőr kéri, az aláírással és pecséttel ellátott vizsgálatkérő lappal igazolja a vizsgálati igényt.
Az elvégzett vizsgálatról ambuláns lap készül, melynek másodpéldányát az intézkedő rendőrnek kell átadni. Az ambuláns lap példányához csatolni kell a vizsgálatkérő lapot, melynek a központban történő havi elszámolásáról a telephelyvezető gondoskodik.
Külföldi állampolgárok sürgősségi ellátása: Térítésmentesen kell ellátni a magyar és külföldi, TAJ kártyával és Hajdúsámson területén bejelentett lakással rendelkező betegeket és azokat, akik lakáson vendégként tartózkodnak.
A hazánkkal államközi szerződéssel rendelkező országok állampolgárai is jogosultak ingyenes sürgősségi ellátásra, mely sürgősségi ellátás a feltétlenül szükséges mértékig tart.
Az alábbi országok állampolgárai jogosultak térítésmentes sürgősségi ellátásra:
Angola, Örményország, Azerbajdzsán, Bosznia-Hercegovina, Belorusszia, Bulgária, Cseh Köztársaság, Horvátország, Kuba, Finnország, Nagy-Britannia, Grúzia, Irak, Jordánia, Kazahsztán, Észak-Korea, Kuwait, Kirgízia, Moldávia, Mongólia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Orosz Föderáció, Szlovénia, Szlovákia, Tádzsikisztán, Türkmenisztán, Ukrajna, Üzbegisztán, Jugoszlávia, Szerbia és Montenegro.
A fentieken kívüli országok állampolgárai a sürgősségi ellátásért is a Központi Ügyelet mindenkori árlistája szerinti térítést kötelesek fizetni. Az ellátás előtt a beteget az ellátás díjáról tájékoztatni kell, a szolgáltatásról számlát kell kiállítani. Ugyanezen rendelkezés vonatkozik az államközi szerződéssel rendelkező külföldi állampolgárok nem sürgősségi ellátására is. Az állampolgárságot minden esetben útlevéllel igazoltatni kell, az útlevél számát az ambuláns lapon és a számlán is fel kell tüntetni. A fizetőköteles ellátásokról a szakmai vezető havi összesítésben minden hónap elején a számlamásolatokkal együtt elszámol.