Gyöngyössolymos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2015. (IX. 30.) önkormányzati rendelete

Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2019. 12. 20- 2020. 01. 31

Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva a következőket rendeli el:[1]

  1. Fejezet


ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK



Az önkormányzat, a Képviselő-testület és szervei elnevezése, székhelye


  1. §


(1) Az önkormányzat elnevezése: Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat  (továbbiakban: Önkormányzat).

     székhelye: 3231- Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.

(2) Az Önkormányzat Képviselő-testületének elnevezése: Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselő-     

    testülete.

     székhelye: 3231- Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.

(3) A Képviselőtestület hivatalának elnevezése: Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal Gyöngyössolymos      3231- Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.)

(4) Az Önkormányzat hivatalos bélyegzője: 3,5 cm átmérőjű körbélyegző Községi Önkormányzat Gyöngyössolymosfelirattal, közepén Magyarország címerével.

Az önkormányzat jelképei, testvér települési kapcsolatok

 

  1. §



(1) Az Önkormányzat jelképe: a község címere, zászlaja.

(2) A község címerének és zászlajának leírását, használatának rendjét külön rendelete szabályozza.


3. §


Az önkormányzat hivatalos testvér-települési kapcsolatot tart fenn:

  1. a szlovákiai Solymossal és Inámmal,
  2. a romániai Kápolnásfaluval és Kissolymossal,
  3. Kiskörével.



II. Fejezet


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET FELADAT ÉS HATÁSKÖRE


4. §


Az Önkormányzat Képviselő-testülete feladatait a polgármester, bizottságok, a Hivatal, a jegyző, az önkormányzati társulások, és az önkormányzati intézmények útján látja el.


5. §


(1) Az önkormányzat elsődlegesen  kötelező önkormányzati feladatokat lát el. Önkéntes feladat vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek keretében kérni kell a Pénzügyi Bizottság és a tárgy szerint érintett bizottság véleményét. Önkéntes feladat vállalása nem veszélyeztetheti a kötelező önkormányzati feladatok ellátását.

(2) Az előkészítő eljárás lefolytatásáról a Polgármester gondoskodik.

(3) Az önként vállalt többletfeladat vállalásával egy időben meg kell határozni a feladat ellátásával kapcsolatos többletkiadások fedezetét.


Hatáskör-átruházás



6. §


(1) A Képviselő-testület a (2) bekezdésben meghatározott hatásköreit a Polgármesterre, illetve a bizottságokra ruházza át.

(2) Az átruházott hatáskörök jegyzékét az SzMSz 1. melléklete tartalmazza.

(3) Az átruházott hatáskör gyakorlója évente egy alkalommal – az éves munkaterv szerinti ülésen  beszámol a hatáskör gyakorlásáról, a hozott döntésekről.

(4)  A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 42. §-ában meghatározottakon túl, a Képviselő-testület át nem ruházható kizárólagos hatáskörébe tartozik:

a) helyi közügy megoldásának vállalása, illetőleg arról történő lemondás,

b) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, gazdasági társaság alapítása, megszüntetése.

c) külföldi kiküldetés elrendelése.

III. Fejezet


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE


7. §


A települési képviselők száma – összhangban az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló 2010. évi L. törvény 8. §-ával – 6 fő, a Mötv. 66. §-ának figyelembevételével a polgármesterrel együtt 7 fő. A Képviselő-testület névsorát az 1. függelék tartalmazza.

A Képviselő-testület munkaterve


8. §


(1) A Képviselő-testület munkáját éves munkaterv alapján végzi.

(2) A munkatervbe felvételre kerülő napirendi pontokra javaslatot tehet:

a) települési képviselő,

b) bizottság,

c) jegyző

d) önkormányzati fenntartású intézmény vezetője.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) a Képviselő-testület üléseinek tervezett időpontját,

b) napirendi tervezetét, előterjesztőjét,

c) a tervezett napirendi pont szerinti testületi anyagot - előterjesztés, beszámoló - véleményező bizottság megjelölését,

d) a testületi anyag elkészítésének és leadásának határidejét,

e) a tervezett közmeghallgatás idejét

f) a rendeletalkotási programot.

(4) A munkaterv-javaslat előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, azok indokairól.

(5) A munkatervet minden év december 31. napjáig a Polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé, amelyet a  beérkezett javaslatok alapján a jegyző állít össze.

(6) Az elfogadott munkatervet közzé kell tenni az önkormányzat hirdetőtábláján.

A Képviselő-testület ülése


9. §.


(1) A Képviselő-testület szükség szerint ülésezik, de évente legalább 8 munkatervbe tervezett rendes ülést tart.

(2) A Képviselő-testület üléseinek helye: Községháza tárgyaló terme (Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.).

(3) A lakosságot a képviselőtestületi ülésről a polgármester az ülést megelőzően legalább 3 nappal a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján (Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.) a meghívó kifüggesztésével tájékoztatja.

(4) A Képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár részt vehet.

Alakuló ülés



10. §


(1) A Képviselő-testület alakuló ülése ünnepélyes keretek között zajlik. Az alakuló ülés megnyitása után elhangzik a HIMNUSZ, bezárása után a SZÓZAT.

(2) A Képviselő-testület  alakuló ülésének napirendje:

a) a Helyi Választási Bizottság tájékoztatója a választás eredményéről,

b) a települési képviselők eskütétele,

c) a polgármester eskütétele,

d) a polgármester illetményének megállapítása,

e) az alpolgármester megválasztása, eskütétel.

(3) Az alpolgármester választását  a testület tagjai közül választott ideiglenes bizottság bonyolítja.

(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a választás időpontját,

b) az  ideiglenes bizottság tagjainak nevét,

c) tájékoztatást a szavazás menetéről,

d) a szavazás eredményét,

e) a bizottság tagjainak aláírás.

A Képviselő-testület összehívása


11. §


(1) A Képviselő-testület meghívója tartalmazza az ülés helyét és időpontját, a napirendi tervezetet a napirendi pontonként megtárgyalásra kerülő előterjesztések címét és előadóját. A meghívóhoz az előterjesztéseket mellékelni kell.

 (2) A Képviselő-testület üléseire meg kell hívni:

a) a Képviselő-testület tagjait,

b) a jegyzőt,

c) a napirendhez kapcsolódó előadót,

e) a munkatervben megjelölt, valamint a polgármester által meghatározott azon személyeket, akiknek a jelenléte a napirend megtárgyalásához szükséges.

d) önszerveződő közösségek képviselőit.

(3) A Képviselő-testület zárt ülésére meg kell hívni:

a) a Képviselő-testület tagjait,

b) jegyzőt,

c) az egyes napirendi pontoknál érintett személyeket, amennyiben meghívásukat jogszabály kötelezővé teszi.

12. §


(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és alpolgármester  30  napot meghaladó  egyidejű tartósa akadályoztatása esetén a Képviselő-testület ülését a Pénzügyi Bizottság Elnöke  hívja össze és vezeti.

(2)  Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést az ülés tervezett időpontját megelőzően 10 nappal a polgármesterhez kell írásban benyújtani. A kezdeményezéshez csatolni kell az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslatot.

(3) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 10 napon belüli időpontra összehívja.

(4) Ha a polgármester szabályszerű indítvány ellenére nem hívja össze a képviselő-testületi ülést,akkor az alpolgármester, - akadályoztatása, vagy a tisztség betöltetlensége esetén – a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze a Képviselő-testületet.

(5) Halasztást nem tűrő  esetben a képviselő-testületi ülés szóban, telefonon is összehívható, a sürgősség okának közlésével, az ülést megelőzően 3 órával.



13. §


A  határozatképtelen ülést 8 napon belül, változatlan napirenddel kell összehívni.

Az ülés vezetése



14. §


Az ülésvezető jogai:

a)  megállapítja az ülés határozatképességét,

b)  javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c)  tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,

d) vezeti, illetve lezárja a vitát,

e)  szavazásra bocsátja a döntési javaslatot,

f)  lezárja a napirendi pontok tárgyalását,

g)  szünetet rendel el,

h)  rendre utasíthatja az ülést zavarókat,

i)  bezárja az ülést.

15. §



[2]


15. § (1) A képviselő-testületi ülés napirendjének tárgyalási sorrendje:

     a) Interpellációk és azokra adott válaszok,

b) a Polgármester beszámolója a két ülés közötti eseményekről, tárgyalásokról, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,

     c) a rendelet alkotást igénylő napirendi pontok,

     d) a határozathozatalt igénylő napirendi pontok,

     e )határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok.


(2) Ügyrendi javaslatra a Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott sorrendtől eltérhet. Az ügyrendi javaslatot nem kell határozatba foglalni.

(3) Az egyes napirendi pontok tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez,

b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság elnöke ismerteti a bizottság véleményét, javaslatát,

c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,

d) hozzászólások, módosító javaslatok,

e) döntés a módosító javaslatokról,

f) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő javaslatról.

16. §


(1) A hozzászólásokra a jelentkezések sorrendjében kerül sor.

(2) Ugyanazon napirendi pont esetén, a többszöri hozzászóló hozzászólási idejét, a második hozzászólást követően,  a Polgármester  3 percben korlátozhatja.

(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja  a szót,

a) ha a hozzászólás nem az adott napirendi ponthoz kapcsolódik,

b) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén.

(4) A meghívott vendégekre az (1) – (3) bekezdésbe foglalt rendelkezések vonatkoznak.

(5) A meghívott vendégek sorába nem tartozók részére a Polgármester 5 perc időtartamban biztosít hozzászólási jogot.

17. §


A polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében:

a) rendre utasíthatja a rendzavarót,

b) ismétlődő rendzavarás esetén – kivéve a képviselő-testületi tagot – a tanácsterem elhagyására kötelezheti.

Döntéshozatal



18. §


(1)  A  polgármester a módosító indítványokat, az eredeti javaslatot megelőzve teszi fel szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról a javaslat elhangzásának sorrendjében dönt.

(2) A módosító indítvány előterjesztője indítványát a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.

(3) Minősített többség szükséges a Mötv. 50. §-ban szabályozott eseteken túl:

a) 1 millió forint forgalmi értéket meghaladó vagyontárgy értékesítéséhez,

b) 3 millió forint összeget meghaladó hitel felvételéhez.


19. §


(1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) [3] ….

(3) Névszerinti szavazásnál a polgármester betűrend szerinti sorrendben felolvassa a képviselő-testületi tagok névsorát, és a testületi tagok a nevük elhangzása után hallható szóval szavaznak. A képviselő szavazatát a listán rögzíteni kell.  A név szerinti szavazásról készült listát a polgármester és a jegyző aláírja, melyet a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

(4)[4] A Képviselő-testület titkos szavazást tart mindazokban az ügyekben, amelyekben a Mötv. ezt lehetővé teszi. A titkos szavazás urna és szavazólap igénybevételével történik. A szavazólapon a szavazásra feltett javaslatot előre fel kell tüntetni és a szavazólapot a titkos szavazás elrendelését követően ki kell osztani a képviselőknek. A szavazólapokat a jegyző osztja ki.  A szavazólap kiosztását követően a képviselők a szavazólapon adják le szavazataikat, melyet az urnába dobnak. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a szavazás időpontját, helyét

b) a jelen lévő képviselők nevét,

c) tájékoztatást a szavazás menetéről,

d) a határozati javaslatot,

e) a szavazás eredményét határozati formában,

f) a jegyzőkönyv hitelesítőinek aláírását.

A Képviselő-testület határozata



20. §


(1) A Képviselő-testület határozatainak számozását arab számmal kell végezni.  A számozás naptári évenként, növekvő számozással   folyamatos.

(2) A határozat tartalmazza:

a) a  Képviselő-testület megnevezését,

b) a határozat számát,

c) a határozat hozatal évét, hónapját, napját,

d) a „határozat” megnevezést,

e) a határozat címét,

f) a képviselő-testületi döntést,

g) a végrehajtásra meghatározott határidőt, és a végrehajtásért felelős megnevezését.

(3) A határozat jelölése:

    Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat

                                       Képviselő-testületének


                                       ___/_____(……. )


                                       h a t á r o z a t a


                                      ………………………………….-ról.


(A Képviselő-testület megnevezése, alatta a határozat száma, törve a határozathozatal évével, zárójelben a határozathozatal hónapja, napja – a hónap római a nap arab számmal – alatta a határozat megnevezés ritkított írásmóddal, alatta a határozat címe.)


(4) Az e §-ban foglaltakat, az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a közigazgatási hatósági eljárásokról és szolgáltatásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.


A Képviselő-testület rendelete



21. §


(1) Rendelet alkotását a polgármesternél kezdeményezheti:

a.) alpolgármester,

b.) képviselő-testületi tag,

c.)Képviselő-testület bizottsága,

d.) jegyző

(2) Az önkormányzati rendelet-tervezetét a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal készíti el, és megküldi a véleményezésre jogosult szerveknek.

(3) Az önkormányzati rendeletet a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal (3231-Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.) hirdető-táblájára történő kifüggesztéssel ki kell hirdetni.

(4) A  rendelet egy hiteles példányát a Községi Könyvtárban el kell helyezni, a lakosság tájékoztatásának biztosítása érdekében.

(5) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:

a) rendelet számát,

b) a rendelet címét,

c) a kihirdetés idejét

d) a módosítás, hatályon kívül helyezés idejét.

A Képviselő-testület dokumentumai



22. §


(1) A képviselő-testület  üléséről a jegyzőkönyv  2 példányban készül.

(2) A nyílt ülésről készült jegyzőkönyv 1./ példányát a jegyző kezeli, és évenként bekötteti. Az 1./ példány elektronikus rögzítés útján megküldésre kerül a törvényességi felügyeletet gyakorló szerv részére.  A 2./ példányt irattárba kell helyezni.

(3) A jegyzőkönyvbe történő betekintést a jegyzőnél kell kezdeményezni. A nyílt ülésről készült jegyzőkönyv esetén erre a jegyzőnél kezelt 1./ példány szolgál. A jegyzőkönyvet ügyfélfogadási időben a községháza (Gyöngyössolymos, Szabadság u 139.) jegyzői irodájában lehet megtekinteni. A jegyzőkönyvről másolat kérhető.

Közmeghallgatás



23. §


(1) A Képviselő-testület minden évben – a munkatervben meghatározott időben -  közmeghallgatást tart. A közmeghallgatáson tájékoztatást kell adni az adott év önkormányzati gazdálkodásáról, a következő évi tervekről.

(2) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, napirendjéről a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján (Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.) elhelyezett meghívóval és hirdetménnyel a lakosságot tájékoztatni kell, a közmeghallgatást megelőzően legalább 5 nappal.

IV. Fejezet


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET TAGJAINAK JOGAI és KÖTELEZETTSÉGEI


        24.§


(1)[5] Az önkormányzati képviselő önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet. A felvilágosítást a képviselő-testületi ülésen meg kell adni. Amennyiben a válaszadás a testületi ülésen nem lehetséges, a felvilágosítás kérését követő 30 napon belül írásban kell azt érdemben megválaszolni.

(2)[6] A képviselő-testületi tag a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottság elnökéhez, a jegyzőhöz önkormányzati ügyekben szóban, vagy írásban interpellációt terjeszthet elő.

(3) A képviselő-testületi ülést 5 nappal megelőzően benyújtott interpellációt a képviselőtestületi ülésen, a később, vagy a képviselő-testületi  ülésen benyújtott, elhangzott interpellációt 15 napon belül írásban kell megválaszolni.

[7]Az interpellációt, a rá adott válasszal együtt, a Képviselő-testület tagjainak írásban meg kell küldeni.

(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról, képviselő-testületi ülésen először az interpelláló nyilatkozik. Ha a választ nem fogadta el, a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt a válasz elfogadásáról, vagy a kérdés napirenden tartásáról.

(5) Ha a képviselő-testületi tag az ülésen nem tud részt venni azt köteles a Polgármesternek bejelenteni.

(6) Ha a képviselő-testületi tag a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, szavazatát a döntés meghozatala szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

  1. Fejezet


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI


25. §


(1) A Képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására, megbízatása egész időtartamára állandó bizottságot hoz létre.

(2) Az állandó bizottságok:

  1. Szociális-, Kulturális-, Oktatási- és Sportbizottság (rövidítése: SzKOS)
  2. Pénzügyi Bizottság

(3) A bizottság megválasztása során először az elnök személyéről kell dönteni.

(4) A bizottsági elnök helyettesítésére a Bizottság elnök-helyettest választ.

26. §


(1) A bizottságok éves munkaterv alapján működnek.

(2) A bizottságok működésére a Képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(3) A bizottság döntéseinek kiadmányozója az elnök, távollétében az elnökhelyettes.

(4) A bizottsági döntések előkészítéséhez, végrehajtásához, a működésükhöz szükséges szakmai és ügyviteli feltételek biztosításáról a jegyző gondoskodik.

(5) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, és  egy bizottsági tag írja alá.

(6) Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a bizottság elnöke a soron következő képviselő-testületi ülésen beszámol.

27. §[8]


Szociális,- Kulturális,- Oktatási-, és Sportbizottság



(1) A Szociális-, Kulturális-, Oktatási-, és Sportbizottság létszáma 3 fő, melyből 3 fő képviselő-testületi tag. A bizottság tagjainak névsorát az 1. számú függelék tartalmazza.

(2) A Szociális-, Kulturális-, Oktatási-, és Sportbizottság feladatai:

  1. Ellátja az oktatási, egészségügyi, szociálpolitikai, gyermekvédelmi tevékenységgel kapcsolatos feladatokat.
  2. Figyelemmel kíséri a közművelődési intézmények tevékenységét, a vonatkozó testületi határozatok végrehajtását, a rendeletek hatályosulását.
  3. Figyelemmel kíséri, a község közművelődési és sport életét.
  4. Ellenőrzi a sportcélú támogatások felhasználást.
  5. Véleményezi a közművelődési intézmény munkatervét.
  6. Figyelemmel kíséri a település lakosságának szociális helyzetét, különös tekintettel a fiatal és az idős korosztályra.
  7. Közreműködik a rendőrség, az önkormányzat, a civil  szervezetek  bűnmegelőző tevékenységében.
  8. Véleményezi a Képviselő-testület elé kerülő közbiztonságot, bűnmegelőzést érintő javaslatokat, előterjesztéseket.
  9. Közreműködik a Szervezeti és Működési Szabályzat, valamint a feladatkörét érintő rendelet-tervezetek előkészítésében, hatályosulásuk vizsgálatában.
  10. Megvizsgálja a tiszteletdíj és természetbeni juttatás megvonására vagy felfüggesztésére érkezett javaslatot.
  11. Ellátja a Képviselő-testület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.

(3) A Szociális-, Kulturális,- Oktatási-, és Sportbizottságra átruházott hatásköröket a rendelet 1. mellékletének II. pontja tartalmazza.

28. §[9]


Pénzügyi Bizottság


(1) A Pénzügyi Bizottság létszáma 3 fő, melyből 2 fő képviselő-testületi tag és 1 fő külső tag. A bizottság tagjainak névsorát az 1. számú függelék tartalmazza.


(2) A Pénzügyi Bizottság feladatai és hatáskörei:

  1. Véleményezi a pénzügyi tárgyú előterjesztéseket, a költségvetési és zárszámadási, valamint vagyongazdálkodással kapcsolatos rendelet-tervezeteket.
  2. Véleményezi  a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó vagyoni ügyekben készült előterjesztéseket, az önkormányzati vagyon, vagyonrész vállalkozásba történő vitelét.
  3. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, az önkormányzati vagyongazdálkodást.
  4. Közreműködik a településfejlesztési tervek kidolgozásában.
  5. Figyelemmel kíséri a településfejlesztési célkitűzések megvalósulását.
  6. Vizsgálja az önkormányzati hitelfelvételek gazdasági megalapozottságát.
  7. Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására, önkormányzati biztos megválasztására.
  8. Ellátja a polgármester, a települési képviselők vagyon-nyilatkozat tételi kötelezettségéhez kapcsolódó feladatokat.
  9. Ellátja a Pénzügyi szabályzat megtartásának, a bizonylati rend és fegyelem érvényesülésének ellenőrzését, ellenőrzi az önkormányzati beszerzések szabályszerűségét, az eszköz-nyilvántartásokat.
  10. Ellenőrzi a leltározási és selejtezési szabályok betartását.


(3) A Pénzügyi Bizottság átruházott hatáskörét a rendelet 1. mellékletének III. pontja tartalmazza.”


VI. Fejezet


POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER, JEGYZŐ A KÉPVISELŐ-TESTÜLET HIVATALA


Polgármester


29. §


(1) A polgármester a megbízását főállásban látja el.

(2) A polgármester fogadónapja kedden, 8 órától 12 óráig tart.

(3) A polgármesterre átruházott hatásköröket a rendelet 1. mellékletének I. pontja tartalmazza.

(4) A polgármester által a Mötv. 67. § e) pontjában kiadott kiadmányozás rendjéről szóló szabályozást a 2. számú függelék tartalmazza.

Alpolgármester


         30.§


A Képviselő-testület a képviselő-testületi tagok közül 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

Jegyző


  1. §


(1) A jegyző feladatait  Gyöngyössolymos és Mátraszentimre községi önkormányzatok vonatkozásában látja el.

(2) A jegyző Gyöngyössolymos községben szerdán 8 órától 16 óráig, kedden 8 órától 12 óráig. Mátraszentimre településen hétfői  napokon, 8 – 11 óra között tart ügyfélfogadást, havonta meghatározott és közzétett ütemezés szerint.

(3) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű tartós akadályoztatásuk esetén az adóigazgatási ügyintéző látja el a helyettesítést.

(4)[10] A jegyző – amennyiben az önkormányzati döntés, vagy működés jogszabálysértő- köteles azt haladéktalanul, írásban a polgármesternek jelezni. A képviselő-testületi ülésen hozott jogszabálysértő döntés esetén a jegyző jelzését az ülés jegyzőkönyvében rögzíteni kell.

Közös Önkormányzati Hivatal



32. §


(1) A Képviselő-testület hivatalának

  1. megnevezése: Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal
  2. székhelye: 3231 Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.
  3. kirendeltsége:3235 Mátraszentimre, II. Rákóczi Ferenc u. 16.

(2) A Hivatal ügyfélfogadási rendjét a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

VII. Fejezet


TÁRSULÁSOK



33. §.


(1)Az Önkormányzat egyes feladatait önkormányzati társulásban látja el.

(2) Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat tagja:

a. Gyöngyössolymosi Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Intézményfenntartó Társulásnak,

b. Mátraaljai Önkormányzatok Egészségügyi Társulása.

(3) Az egyes társulások által ellátott feladatokat a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.

34. §


(1) A társulások tagjai, a társulás valamennyi tagjának döntését igénylő, a társulás működését, valamint az általa ellátott feladatokat érintő döntések meghozatala céljából együttes képviselőtestületi ülést tartanak.

(2) Az együttes képviselő-testületi ülést a társulási tanács elnöke vezeti.

(3) Az együttes ülésen az eldöntendő kérdésben a képviselőtestületek külön-külön szavaznak és hoznak határozatot.

VIII. Fejezet


HELYI NÉPSZAVAZÁS NÉPI KEZDEMÉNYEZÉS


35. §


[11]...

IX. Fejezet


AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA


36. §


Az éves költségvetési rendeleteknek összhangban kell lennie az elfogadott gazdasági programmal.

37.§


(1) A Képviselő-testület a költségvetést két tárgyalási fordulóban fogadja el.

(2) Az első tárgyalási fordulóban meghatározza a költségvetési koncepcióját, a második fordulóban rendeletet alkot a költségvetésről.

(3) Az önkormányzat által ellátott feladatokat intézményenként, kormányzati funkció szerint a rendelet 3. függeléke azonosító adatait a 4. függelék tartalmazza.

38.§


A Képviselő-testület az önkormányzat vagyonáról, és vagyongazdálkodásáról külön rendeletet alkot.

X. Fejezet


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK



39.§


(1)[12] A rendelet 2015. október 15. napján lép hatályba.

(2)[13] Hatályát veszti az 1/2015.(II. 12.) önkormányzati rendelet.


Záradék: A rendelet kihirdetve: 2015. szeptember 30.

[1]

Módosította a 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019.12.20-tól

[2]

A rendelet szövegét a 15/2017 (XII.22.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2017.12.31-től

[3]

Hatályon kívül helyezte a 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019.12.20-tól

[4]

Beiktatta a 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019.12.20-tól

[5]

Módosította a 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019.12.20-tól

[6]

Módosította a 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019.12.20-tól

[7]

A rendelet szövegét a 15/2017 (XII.22.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2017.12.31-től

[8]

Módosította a 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019.12.20-tól

[9]

Módosította a 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019.12.20-tól

[10]

Beiktatta a 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019.12.20-tól

[11]

Hatályon kívül helyezte a 7/2019.(XII.19.) önkormányzati rendelet 9. §-a. Hatálytalan: 2019. december 20-tól

[12]

Módosította a 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019.12.20-tól

[13]

Módosította a 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019.12.20-tól