Tát Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015.(I.27.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről

Hatályos: 2015. 12. 21- 2016. 02. 22

Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény  23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, továbbá figyelembe véve a pénzügyi bizottság írásos véleményét a 2015. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.

1. § A rendelet hatálya


(1)   A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, az önkormányzati hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre terjed ki.

2. § A költségvetés bevételei és kiadásai


(1)[1] A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését:


Költségvetési bevételét

4 347  E Ft-tal

Költségvetési kiadását

4 347  E Ft-tal


módosítja és az önkormányzat 2015. évi


módosított költségvetési bevételét

   888 774 E Ft-ban

módosított költségvetési kiadását

1 129 566 E Ft-ban

a költségvetési egyenleg összegét

-ebből működési hiány

            felhalmozási hiány

240 792 E Ft-ban

  17 177 E Ft

223 615 E Ft


állapítja meg.


A főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat 

  663 972  E Ft

Működési költségvetés módosított kiadásai

   193 016 E Ft

Személyi juttatások

     52 409 E Ft

Szociális hozzájárulási adó

    238 473 E Ft

Dologi kiadások

      11 121 E Ft

Ellátottak pénzbeli juttatásai

    146 597 E Ft


 131 680 E Ft

               9 717 E Ft

               2 000 E Ft

               3 200 E Ft

             10 435 E Ft

            11 921 E Ft          


          637 168 E Ft

Egyéb működési célú kiadások

      ebből:

      Társulás támogatás

      EGT Alap ÁH-n kívülre

      Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre

      Egyéb működési célú támogatások ÁH-n kívülre

Általános tartalék működési

Államháztartáson belüli megelőlegezés visszafizetése


Működési költségvetés módosított bevételei

           361 722 E Ft

           114 350 E Ft

  117 175 E Ft

    24 185 E Ft

      2 559E Ft

   17 177 E Ft

Önkormányzatok működési támogatásai

Közhatalmi bevételek

Működési bevételek

Működési célú támogatások ÁH-n belülről

Működési célú átvett pénzeszközök

Hiány belső finanszírozásának bevétele ( pénzmaradvány igénybevétele)



          465 594 E Ft

Felhalmozási költségvetés módosított kiadásai

154 504 E Ft

142 369 E Ft

Beruházások

Felújítások

            78 495 E Ft


            77 295 E Ft

                     0 E Ft

              1 200 E Ft

            16 751 E Ft

            73 475 E Ft

Egyéb felhalmozási kiadások

       ebből:

        EGT Alap ÁH-n belülre

        Társulás támogatása

        Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n kívülre

Céltartalék

Általános tartalék fejlesztési


          492 398 E Ft


Felhalmozási költségvetés módosított bevételei

          223 615 E Ft

          264 215 E Ft

                 925 E Ft

               3 643 E Ft

Hiány belső finanszírozásának bevétele ( pénzmaradvány igénybevétele)

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

Felhalmozási célú átvett pénzeszközök

Felhalmozási célú bevételek



jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg.


(2)   Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.


(3) Az önkormányzati bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.


(4)   A költségvetési bevételi és kiadási előirányzatokat működési bevételek és kiadások, valamint felhalmozási bevételek és kiadások szerinti bontásban, és az ezek alapján megállapított költségvetési egyenleg összegét, továbbá a költségvetési hiány belső és külső finanszírozására szolgáló finanszírozási bevételi, illetve a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási kiadási előirányzatokat önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.


(5)  A felhalmozási hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el 223.615 E Ft összegben.

3. § A költségvetés részletezése


A Képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:


(1)   Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.


(2)   Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.   


(3)   Az Önkormányzat 2015. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.

     

(4)   Az Önkormányzat költségvetésében beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezése a 6. melléklet szerinti.


(5)   Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.


(6)   Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.


(7)   A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati és a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek szerinti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9.1., 9.2., 9.3., és 9.4. mellékletek szerint határozza meg.


(8)[2]  Az Önkormányzat a kiadások közt 83 910 E Ft általános tartalékot és 16 751 E Ft céltartalékot állapít meg.

4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai


(1)  Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.


(2)  Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.


(3)  A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.


(4)  A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem tervezhető.


(5) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.


(6)  Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.


(7)  Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.


(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

5. § Az előirányzatok módosítása


(1)  Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, átcsoportosításáról a képviselő-testület dönt.


(2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.


(3) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (1) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.


(4)  Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a  polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.


(5)   A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha azt az irányító szerv engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt.


(6)  A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.


(7)   Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.


(8)  A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

6. § A gazdálkodás szabályai


(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.


(2)  A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.


(3) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.


(4) Az önkormányzati hivatal az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezetni.


(5) Államháztartáson kívülre forrás önkormányzat által történt átadása kizárólag költségvetési előirányzat rendelkezésre állása esetén lehetséges.


(6) A pénzeszközátadás megállapodással, támogatási szerződéssel történhet, melyben rögzíteni kell a támogatás jogcímét, a támogatás ütemezését, illetve az átvett támogatás felhasználásáról való beszámolási kötelezettséget.


(7) Államháztartáson kívüli forrás önkormányzat részére történő átvételéről a polgármester dönt, amennyiben az átvett pénzeszköz felhasználásának célja megállapodásban rögzítésre került és az nem jelent az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást, vagy amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi-kötelezettségvállalást nem jelent. Amennyiben az államháztartáson kívüli forrás átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi-kötelezettségvállalást jelent, 100.000 forint értékhatárig a polgármester, afölött a képviselő-testület dönt.


(8) A gazdálkodás során év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület pénzintézeti lekötés útján hasznosítja.


(9) A polgármester 1,6 millió forint + áfa értékig dönthet a forrásfelhasználásról.

7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése


(1) Az önkormányzat ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért a jegyző felelős.


(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a megbízási szerződés útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

8. § Záró és vegyes rendelkezések


(1)   Ez a rendelet 2015. január 28-án lép hatályba, rendelkezéseit 2015. január 1-jétől kell alkalmazni.

...........................................

...........................................

jegyző

polgármester

[1]

Módosította a 13/2015. (XII.16.) önkormányzati rendelet.

[2]

Módosította a 13/2015. (XII.16.) önkormányzati rendelet.