Sárvár Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről

Hatályos: 2021. 05. 26

Sárvár Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2/2020. (II. 14.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről

Sárvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában, a 19. § (3) bekezdés vonatkozásában a Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. LXXI. törvény 58. § (6) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, költségvetési egyenleg

1. § [1] (1) A képviselő-testület a 2020. évi költségvetése

  • a) költségvetési működési bevételeit 5.392.247.058 Ft-ban,
  • b) költségvetési működési kiadásait 4.921.138.672 Ft-ban,
  • c) működési egyenlegét 471.108.386 Ft-ban,
  • d) költségvetési felhalmozási bevételeit 810.727.136 Ft-ban,
  • e) költségvetési felhalmozási kiadásait 2.112.897.757 Ft-ban,
  • f) felhalmozási egyenlegét -1.302.170.621 Ft-ban,
  • g) finanszírozási bevételeit 859.410.516 Ft-ban,
  • h) finanszírozási kiadásait 28.348.281 Ft-ban,
  • i) költségvetési bevételeit 7.062.384.710 Ft-ban,
  • j) költségvetési kiadásait 7.062.384.710 Ft-ban

(2) A képviselő-testület az (1) bekezdés c) pontja szerinti működési egyenlegét, többletét 471.108.386 Ft-ban állapítja meg, melyet a felhalmozási hiány fedezetére fordít.

(3) A képviselő-testület az (1) bekezdés f) pontja szerinti felhalmozási egyenlegét, hiányát -1.302.170.621 Ft-ban állapítja meg, melyet 831.062.235 Ft összegben a költségvetési maradvány igénybevételével, 471.108.386 Ft összegben a működési többlet igénybevételével finanszíroz.

(4) A képviselő-testület az (1) bekezdés h) pontja szerinti finanszírozási kiadások összegét 28.348.281 Ft-ban állapítja meg, melyet költségvetési maradvány igénybevételével finanszíroz.

2. § Az 1. § szerinti bevételi és kiadási főösszeg előirányzat-csoportonként és kiemelt előirányzatonként részletezett összegeit a 2020. évi költségvetési rendelet (továbbiakban: Rendelet) 1. melléklete határozza meg.

2. Költségvetési bevételek

3. § Az önkormányzat 2020. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti összetételét a 2. melléklet határozza meg.

4. § A helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek 3. §-ban megállapított bevételeit

  • a) kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 3. melléklet,
  • b) kötelező, önként vállalt, valamint állami (államigazgatási) bevételek szerinti bontásban a 4. melléklet,
  • c) költségvetési szervek 2020. évi állami és önkormányzati támogatását az 5. melléklet

határozza meg.

3. Költségvetési kiadások

5. § [2] (1) Az önkormányzat 2020. évi 4.921.138.672 Ft működési költségvetési előirányzataiból

  • a) személyi juttatások előirányzata 1.125.072.935 Ft,
  • b) munkáltatót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó előirányzata 208.198.684 Ft,
  • c) dologi kiadások előirányzata 1.372.504.755 Ft,
  • d) ellátottak pénzbeli juttatásainak előirányzata 30.000.000 Ft,
  • e) egyéb működési kiadások előirányzata 1.959.830.105 Ft,
  • f) működési célú céltartalék előirányzata - Ft,
  • g) egyéb elvonások, befizetések 76.412.034 Ft,
  • h) működési általános tartalék 149.120.159 Ft.

(2) A képviselő-testület a 2020. évi költségvetés kiemelt kiadási előirányzatait

  • a) költségvetési szervenként a 6. melléklet,
  • b) kötelező, önként vállalt, valamint állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 7. melléklet szerint fogadja el.

(3) Az önkormányzat 2020. évi egyéb működési és felhalmozási kiadásait a 8., az ellátottak juttatásait a 9. melléklet szerint állapítja meg.

6. § (1) [5] Az önkormányzat 2020. évi 2.112.897.757 Ft felhalmozási költségvetési előirányzataiból

  • a) beruházások előirányzata 1.017.204.389 Ft,
  • b) felújítások előirányzata 543.898.984 Ft,
  • c) egyéb felhalmozási kiadások 80.045.000 Ft,
  • e) felhalmozási célú tartalék 471.749.384 Ft.

(2) A képviselő-testület a beruházásokat feladatonként, címenként a 10. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.

(3) A képviselő-testület a felújítási előirányzatokat címenként a 11. mellékletben foglaltak szerint határozza meg.

(4) [6] Sárvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete kötelezettséget vállal arra, hogy az önkormányzat 2021. évi költségvetésben Beruházási kiadások között Bölcsődei férőhelyek kialakítása kivitelezése költségei címén 18.952.045 Ft előirányzatot, Futópálya építéséhez kapcsolódó beruházási feladatra 43.615.482 Ft előirányzatot, a Sárvár, Kossuth tér 8. fsz. szám alatti (sárvár 176/A/5 hrsz-ú) ingatlan megvásárlására bruttó 97.790.000 Ft előirányzatot biztosít. A felújítási kiadások között IGESZ irodák kialakítása kivitelezési költségei címén 17.071.704 Ft előirányzatot, Eperjes utca útburkolat felújítása kivitelezési költségei címén 39.950.000 Ft előirányzatot, Eperjes utca útburkolat felújítása műszaki ellenőrzés költségei címén 450.000 Ft előirányzatot biztosít.

(5) [7] Sárvár Város Önkormányzata Képviselő-testülete kötelezettséget vállal arra, hogy az önkormányzat 2021. évi költségvetésében „Turisztikailag frekventált térségek integrált termék- és szolgáltatás fejlesztése” című GINOP-7.1.9-17 kódszámú pályázati projekthez kapcsolódóan tervezési szolgáltatások nyújtása címén bruttó 11.998.960 Ft előirányzatot biztosít.

7. § A képviselő-testület a finanszírozási kiadások 2020. évi előirányzatából, a megelőlegezett állami támogatás visszafizetése összegét 28.348.281 Ft-ban határozza meg.

4. Általános és céltartalékok

8. § (1) [8] A képviselő-testület a 2020. évi költségvetésében 149.120.159 Ft általános tartalékot, 471.749.384 Ft összegű felhalmozási tartalékot állapít meg. A céltartalék feladatonkénti részletezését a Rendelet 12. számú mellékletében foglaltak szerint határozza meg.

(2) A képviselő-testület a céltartalékként kezelt jubileumi jutalmak keretösszege (12. mellékletben foglalt táblázat 1. sora) előirányzatának felhasználásáról való döntést a polgármester hatáskörébe ruházza át. A jubileumi jutalmak kifizetésére tervezett céltartalék a felmerülés időpontjában – az Intézmények Gazdálkodását Ellátó Szervezethez tartozó intézmények esetében – az intézményeknél az IGESZ-en keresztül benyújtott igénylés alapján használható fel.

(3) A képviselő-testület a céltartalékok között a Beruházási tartalék (12. mellékletben foglalt táblázat 2. sora), tervezett előirányzatának felhasználásáról való döntést a polgármester hatáskörébe ruházza át, legfeljebb a 18. § (1) bekezdésében meghatározott feltételekkel és összeghatárig.

(4) A (2)-(3) bekezdésben foglaltak alapján hozott döntésekről a Rendelet módosításával egyidejűleg a képviselő-testületnek be kell számolni.

9. § A képviselő-testület az önkormányzat a költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a 13. melléklet szerint állapítja meg.

10. § A képviselő-testület az önkormányzat 2020. évi várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet a 14. melléklet szerint állapítja meg.

11. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat több éves kihatással járó feladatait éves bontásban a 15. melléklet szerint határozza meg.

(2) A képviselő-testület megállapítja, hogy az önkormányzatnak a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettsége nincs. Fennálló hiteltartozással, kibocsátott kötvényállománnyal nem rendelkezik. A kezességvállalásból fennálló kötelezettségeit lejárat szerint a 17. melléklet tartalmazza.

(3) A képviselő-testület az önkormányzat részvényeinek, részesedéseinek, tartós és rövid távú megtakarításainak (lekötött betéteinek) állományát a 18. melléklet szerint határozza meg.

12. § A képviselő-testület az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeinek kiadásainak alakulását a 19. melléklet szerint állapítja meg.

5. Költségvetési létszámkeret

13. § (1) [9] A képviselő-testület az önkormányzat összesített létszámkeretét 261 főben, a 2020. december 31-i tervezett záró létszámát 264 főben, a közfoglalkoztatottak tervezett létszámát 7 főben határozza meg.

(2) A képviselő-testület a létszámkeretet költségvetési szervenkénti bontásban a 6. melléklet szerint állapítja meg.

6. Közvetett támogatások

14. § A képviselő-testület a 2020. évi közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, illetve összege szerinti részletezettséggel a 20. melléklet szerint hagyja jóvá.

7. A költségvetés készítésére, végrehajtására és módosítására vonatkozó szabályok

15. § (1) A költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratukban meghatározott követelmények és feltételek érvényesítésével kell működniük és gazdálkodniuk a gazdaságosságra, a eredményességre vonatkozó előírások, a gazdálkodási, számviteli szabályok maradéktalan betartása, és az ellenőrizhetőség szempontjainak biztosítása mellett.

(2) Az önkormányzat és a költségvetési szervek az elemi költségvetésüket az e rendeletben meghatározott kiemelt előirányzatok szerinti összegekkel kötelesek összeállítani, melyet a polgármester hagy jóvá.

(3) A költségvetési szervek jogosultak az előírt bevételek és a költségvetésben tervezett bevételi előirányzatok beszedésére, a jóváhagyott kiadások teljesítésére az e rendeletben, a jogszabályokban és a képviselő-testületi, vagy bizottsági határozatokban foglaltak szerint.

(4) A költségvetési szerveknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. Amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, a tervezett kiadási előirányzatok nem teljesíthetők.

16. § (1) A Rendeletben meghatározott bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási és bevételi előirányzatok közötti átcsoportosításról a Rendelet 17. § (1) - (6) bekezdéseiben és a 18. §-ban foglalt kivételekkel a képviselő-testület dönt.

(2) Az (1) bekezdés szerinti módosításokhoz, átcsoportosításokhoz kapcsolódóan a képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább négy alkalommal – a II. negyedévben, a III. negyedévben, a IV. negyedévben, valamint tárgyévet követő évben legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig – december 31-i hatállyal - módosítja a Rendeletet.

17. § (1) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat saját hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a (2) – (6) bekezdésben foglalt szabályok betartása mellett.

(2) Az előirányzat-módosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére kivéve az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) 36. § (2) bekezdésében foglalt eseteket, figyelemmel az Ávr. 36. § (3) bekezdésében meghatározott előírásokra.

(3) Az Ávr. 35. § (10) bekezdése szerint az önkormányzati költségvetési szervek a gazdálkodási év során elért többletbevételeiket 2.000 e Ft értékhatárig saját hatáskörben felhasználhatják. E § alkalmazásában többletbevétel a költségvetési szerv B4. Működési bevételek és B5. Felhalmozási bevételek költségvetésében tervezett eredeti előirányzatán felül pénzügyileg teljesült összeg.

(4) A (3) bekezdés szerinti értékhatárt meghaladó többletbevételek felhasználásról - a költségvetési szervek vezetői által benyújtott kérelem alapján - a képviselő-testület dönt.

(5) A költségvetési szervek az államháztartáson belülről kapott működési és felhalmozási célú támogatásokat, valamint az államháztartáson kívülről átvett működési és felhalmozási pénzeszközöket – a kapcsolódó célnak megfelelően – saját hatáskörben felhasználhatják.

(6) A helyi önkormányzat által irányított gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek esetében az előirányzatok módosítására csak a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt költségvetési szerv vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján, annak egyetértésével kerülhet sor.

(7) A költségvetési szervek a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításokat, valamint a többletbevételek felhasználásához kapcsolódó módosításokat kötelesek a felügyeleti szervnek 60 napon belül beterjeszteni, melyről a polgármester a képviselő-testületet a 16. § (2) bekezdésében meghatározott időpontokban tájékoztatja. A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek e kötelezettségüknek a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt költségvetési szerv adatszolgáltatása útján tesznek eleget.

(8) A képviselő-testület a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosításokkal a Rendeletet a 16. § (2) bekezdésében meghatározott időpontokban módosítja.

18. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra esetenként és intézményenként vagy feladatonként 20.000 e Ft összeg erejéig.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt előirányzat-módosításról és átcsoportosításról a Rendelet módosításával egyidejűleg a képviselő-testületnek be kell számolni, melyekkel a képviselő-testület a Rendeletet a 16. § (2) bekezdésében meghatározott időpontokban módosítja.

19. § (1) A helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél létszámnövekedést csak a képviselő-testület engedélyezhet.

(2) A megüresedett álláshelyek betöltésére a polgármesterrel történő előzetes egyeztetés után kerülhet sor. Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.

(3) A képviselő-testület a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők, valamint Sárvár Város Önkormányzata érintett vezető tisztségviselői vonatkozásában 2020. január 1. napjától az illetményalapot 56.000.- Ft-ban állapítja meg.

20. § (1) A költségvetési szervek feladatainak változását a képviselő-testület engedélyezi az alapító okirat egyidejű módosításával.

(2) A költségvetési szerveknél szakmai programok indításához, feladatmutatót érintő fejlesztéshez a képviselő testület előzetes hozzájárulása szükséges. A döntést megelőzően vizsgálni kell annak rövid és hosszabb távú költségvetési hatását.

(3) Az állami támogatásokat megalapozó adatok évközi változásáról tárgyév május 25-ig és október 10-ig a költségvetési szerv vezetője köteles az igénylésért felelős Gazdasági és pénzügyi Iroda vezetője részére adatot szolgáltatni.

(4) A költségvetési szervek vezetői felelősek az állami támogatásokat megalapozó adatok valóságtartalmáért, az elszámolásokhoz szükséges dokumentumok helyességéért, valamint kötelesek az elszámolások alapját képező nyilvántartásokat, dokumentumokat naprakészen vezetni.

21. § (1) A képviselő-testület a társadalmi önszerveződő közösségek, sportegyesületek, együttesek, klubok, alapítványok, egyházi közösségek részére pénzbeli támogatást nyújt a Rendelet 22. § (1) – (6) bekezdéseiben foglalt előírások mellett.

(2) A helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek közhasznú, kiemelten közhasznú alapítványokat, és civil szervezeteket nem támogathatnak.

(3) A képviselő-testület az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton a városi nagy rendezvények, a társadalmi szervezetek és rendezvényeik támogatására, a közművelődési pályázat önrészére tervezett keretösszeg ( 8. melléklet 1.1. -1.4. pontok) felosztását az Humán Erőforrás Bizottság hatáskörébe ruházza át.

(4) A képviselő-testület az egyéb működési célú támogatások rovaton az egyéb civil szervezetek és egyéb feladatok támogatására, valamint a kiállítások és kiadványok támogatására jóváhagyott keretösszeg ( 8. melléklet 1.5. - 1.6. sor) felhasználását a polgármester hatáskörébe ruházza át.

(5) A képviselő-testület az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton a sportcélú támogatásokra, a sporttelepek fenntartásának támogatására tervezett keretösszeg ( 8. melléklet 1.7., 1.10, pontok) felosztását az Humán Erőforrás Bizottság hatáskörébe ruházza át.

(6) A képviselő-testület az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton a sportcélú kiegészítő támogatások ( 8. melléklet 1.8.-1.9.), sportegyesületek terembérleti díjának támogatása (8. melléklet 1.11. pont) , az egyházak támogatása (8. melléklet 1.12. pont) a sportszervezetek teremhasználat támogatása ( 8. melléklet 1.19.sor ) címén jóváhagyott előirányzat felhasználásáról való döntést a polgármester hatáskörébe ruházza át.

(7) A képviselő-testület az egyéb felhalmozási célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton szereplő támogatások ( 8. melléklet 2.1. – 2.7.) felhasználásáról való döntést a polgármester hatáskörébe ruházza át.

(8) [10] A képviselő-testület az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton a Sárvári Gyógyfürdő Kft. tartozás rendezése támogatás nyújtásával címén ( 8. melléklet 1.23. sor) jóváhagyott előirányzat felhasználásáról való döntést a polgármester hatáskörébe ruházza át.

(9) [11] A képviselő-testület az egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre rovaton az „Alapítvány a nehéz anyagi körülmények között élők megsegítésére” támogatása címén ( 8. melléklet 1.24. sor) jóváhagyott előirányzat felhasználásáról való döntést a polgármester hatáskörébe ruházza át.

22. § (1) A 21. § szerinti támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel/magányszemélyekkel az Önkormányzat nevében a polgármester megállapodást köt a támogatás céljáról, a támogatott tevékenységről, a támogatás összegéről, a felhasználás határidejéről, a rendelkezésre bocsátásnak (folyósításnak) módjáról, feltételeiről, ütemezéséről, az elszámolási kötelezettség szabályairól, valamint a jogosulatlanul igénybevett támogatás visszafizetési rendjéről.

(2) A megállapodás megkötésének feltétele, hogy a támogatott szervezet/magánszemély írásban nyilatkozik arról, hogy köztartozás nem terheli, illetve gazdálkodó és egyéb szervezetek felé fennálló tartozása nincs, eleget tett valamint, hogy megfelel a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek.

(3) A támogatott jogosult részben, vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból nem vagy csak részben valósítható meg.

(4) Amennyiben a támogatott az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a pályázatban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az önkormányzat költségvetési számlájára köteles egyösszegben visszafizetni.

(5) A 8. melléklet egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre 1.1. - 1.4.; 1.7. – 1.12; 1.15 - 1.17.;1.19. pontok,valamint az egyéb felhalmozási célú végleges pénzeszközátadások államháztartáson kívülre 2.3. – 2.7.; pontjaiban felsorolt támogatások felhasználásáról a támogatott legkésőbb a költségvetési évet követő március 31-ig köteles a támogatást megítélő részére írásbeli beszámolót készíteni, csatolva a felhasználást igazoló bizonylatok hitelesített másolatát.

(6) Amennyiben a támogatott az elszámolási kötelezettségnek nem tesz eleget, illetve nem tudja hitelt érdemlően igazolni a továbbiakban önkormányzati támogatásban nem részesülhet.

8. A gazdálkodásra vonatkozó egyéb szabályok

23. § (1) Az önkormányzati önrész vállalással járó pályázatok benyújtásához a képviselő-testület előzetes engedélye szükséges.

(2) Az önkormányzat, illetve az intézmények által benyújtandó 10.000 e Ft–ot meg nem haladó támogatási összegű olyan pályázatok benyújtására, melyek saját forrást nem igényelnek, vagy a szükséges saját forrás rendelkezésre áll, a polgármester előzetes engedélye alapján kerülhet sor, melyről a képviselő-testületet utólagosan tájékoztatja.

(3) Az (1) bekezdés szerinti, valamint a (2) bekezdésen kívüli önkormányzati pályázatokról, és azok önrészének mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt.

(4) Az önkormányzat a 100 %-os tulajdonában lévő gazdasági társaságai vonatkozásában eltekint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 96. § (2) bekezdésében szabályozott garanciavállalási vagy kezességvállalási díj kikötésétől.

(5) a) A polgármester dönt az önkormányzat 100 %-os tulajdonában álló gazdasági társaságok részére e rendelettel biztosított támogatás kapcsán a támogatási szerződés megkötéséről illetve összeghatárán belüli jogcímek közötti átcsoportosításról.

  • b) A polgármester dönt az önkormányzat 100 %-os tulajdonában álló gazdasági társaságok támogatási összegének legfeljebb a 18. §-ban meghatározott feltételekkel és összeghatárig történő módosításáról.

23/A. § (1) [13] A veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020. (XI.3.) Korm. rendeletszerinti élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvánnyal összefüggésben a (3) bekezdésben meghatározott célból az önkormányzat számára felajánlott pénz vagyon az önkormányzat kizárólagosan e célra létrehozott pénzforgalmi alszámlájára (e szakasz vonatkozásában a továbbiakban: számla) fizethető be.

(2) A felajánlott pénzösszeg a számlán történt jóváírással az önkormányzat részéről elfogadottnak tekintendő, kivéve, ha az adott pénzösszeg elfogadását a polgármester – az adományozó személyére, a pénzösszeg származására tekintettel - külön nyilatkozatban visszautasítja.

(3) [14] A felajánlott pénzösszegeket lehetőség szerint a felajánló által megjelölt célra, amennyiben erre nincsen mód, akkor a védekezéshez szükséges gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök, egyéb egészségügyi felszerelések, berendezések beszerzésére, az egészségügyi alapellátást nyújtó szolgáltatók, a Sárvári Mentőállomás, a Sárvári Gondozási és Gyerekjóléti Központ, az „Alapítvány a nehéz anyagi körülmények között élők megsegítésére” céljainak ellátásához nyújtott támogatásra kell fordítani. A számlán összegyűlt felajánlott pénzösszegek egyes jogcímeken történő felhasználásáról a polgármester dönt.

(4) A pénzösszegek felhasználása kapcsán keletkező számviteli bizonylatokon (számlákon, nyugtákon, egyéb a kifizetést igazoló bizonylatokon) fel kell tüntetni a „Elszámolva COVID-19 ” szöveget.

(5) A számlát a veszélyhelyzet megszűnését követő hat hónap elteltével meg kell szűntetni.

(6) A veszélyhelyzet megszűnését követő hat hónap elteltéig esetlegesen fel nem használt pénzadományokat az önkormányzat kizárólagosan az egészségügyi alapellátásra fordíthatja.

(7) A polgármester a pénzadományok felhasználásáról legkésőbb az önkormányzat zárszámadási rendeletének elfogadásával együtt számol be a képviselő-testületnek.

24. § A képviselő-testület az önkormányzati költségvetésben szereplő felújítások, és beruházások lebonyolításával a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatalt bízza meg.

25. § A képviselő-testület 2020. évi könyvvizsgálói teendők ellátásával a KLIRING Kft-t bízza meg, a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges forrás az önkormányzat költségvetésében megtervezésre került.

26. § Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvény 58. § (5) bekezdésben meghatározott összegben biztosítandó tárgyévre szóló hozzájárulás tárgyév november hónapjában fizetendő ki.

9. Finanszírozási célú műveletekkel kapcsolatos szabályok

27. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az önkormányzat számláin lévő átmenetileg szabad pénzeszközök

  • a) elkülönített (lekötött) betétként történő elhelyezésére,
  • b) államilag garantált forgatási célú értékpapírok vásárlására.

(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő finanszírozási műveletek esetében pénzügyi kockázatelemzést kell végezni.

(3) Az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek az (1) bekezdés szerinti hasznosításáról a féléves- és az éves beszámoló keretében a képviselő-testületet tájékoztatni kell.

10. Pénzellátás szabályai

28. § (1) Az önkormányzat intézményeinek pénzellátását a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal kincstári finanszírozásban, időarányosan biztosítja az előirányzat-felhasználási terv figyelembevételével. A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. E szabálytól eltérni csak a beruházások, és felújítások esetén lehet, a hozzá kapcsolódó bevételek realizálásának ismeretében.

(2) Az önkormányzati költségvetési szervek részére a Sárvári Közös Önkormányzati Hivatal a feladatellátáshoz évközben egyszeri jelleggel jóváhagyott támogatásokat a jóváhagyást követő 8 napon belül egy összegben folyósítja.

(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy egyedi kérelmek alapján az intézményeknek folyósítandó éves költségvetési támogatás előirányzatának időben előre hozott finanszírozását engedélyezze, amennyiben a kiadáshoz szükséges bevétel az Önkormányzat fizetési számláján rendelkezésre áll. Az ebből jelentkező túl-, illetve alulfinanszírozást a következő havi, de legkésőbb a december havi támogatás utalásánál rendezni kell.

(4) A meghatározott célra kapott állami támogatás, valamint a támogatás értékű bevétel az összeg címzettjének számlájára érkezést követően továbbutalható.

11. Kiadások készpénzben történő kifizetésének esetei

29. § A képviselő-testület az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (6) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a kiadások készpénzben történő teljesítésének eseteit a következők szerint állapítja meg:

  • a) elszámolásra kiadott előlegek
  • b) készlet- és tárgyi eszköz beszerzések
  • c) szolgáltatások ellenértéke
  • d) kiküldetési kiadások
  • e) reprezentációs kiadások
  • f) magánszemélyekkel kötött adásvételi-szerződés szerinti kifizetés
  • g) szociális juttatások, segélyek, egyéb támogatások
  • h) állományba tartozók személyi kifizetései
  • i) állományba nem tartozók személyi kifizetései
  • j) országgyűlési, helyi, európai parlamenti választások, népszavazások kiadásai
  • k) közfoglalkoztatottak személyi juttatásai
  • l) az önkormányzati tulajdonú bérlakásokra vonatkozó bérleti jogviszonnyal kapcsolatosan a bérbeadót terhelő kifizetések.

12. Záró rendelkezések

30. § Ezen önkormányzati rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2020. január 1. napjától kell alkalmazni.

31. § A sportról szóló 40/2001. (XI. 27.) számú önkormányzati rendelet 1. mellékletében megállapított sportcélú alaptámogatás mértéke 2020. évben 18 millió Ft.

32. § Sárvár Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2015. (III.30.) önkormányzati rendelet 1. melléklete jelen rendelet 22. melléklete szerint módosul.

1. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata bevételeinek és kiadásainak mérlege 2020. év

1_melléklet.xlsx

2. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata bevételeinek forrásonkénti összetétele 2020. év

2_melléklet.xlsx

3. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata bevételeinek költségvetési szervenkénti alakulása 2020. év

3_melléklet.xlsx

4. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladatainak bevételei 2020. év

4_melléklet.xlsx

5. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata költségvetési szervek központi és önkormányzati támogatása 2020. év

5. melléklet.xlsx

6. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata kiadási és létszám előirányzata 2020. év

6_melléklet.xlsx

7. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladatainak kiadásai 2020. év

7_melléklet.xlsx

8. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata egyéb működési és felhalmozási kiadásai 2020. év

8_melléklet.xlsx

9. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata ellátottak juttatásai 2020. év

9_melléklet.xlsx

10. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata beruházási kiadások 2020. év

10_melléklet.xlsx

11. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata felújítási kiadások 2020. év

11. melléklet.xlsx

12. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata működési és felhalmozási célú céltartalék 2020. év

12.melléklet.xlsx

13. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata költségvetési (működési és felhalmozási) mérlege (közgazdasági tagolásban) 2020. év

13_melléklet.xlsx

14. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata 2020. évi előirányzat felhasználási ütemterve

14_melléklet.xlsx

15. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata több éves kihatással járó feladatok

15. melléklet.xlsx

16. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata saját bevételeinek, valamint az adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek bemutatása Középtávú terv 2021- 2023. közötti évekre

16. melléklet.xlsx

17. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata kezességvállalások állománya 2020.01.01-től

17. melléklet.xlsx

18. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata részesedései (2019. december 31-i állapot szerint)

18. melléklet.xlsx

19. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata az Európai Uniós támogatásokból finanszírozott projektek forrásai 2017-2020. év

19. melléklet.xlsx

20. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata közvetett támogatások 2020. év

20. melléklet.xlsx

21. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata juttatások, támogatások alakulása 2020. év

21.melléklet.xlsx

22. melléklet

22.melléklet.xlsx

23. melléklet

Sárvár Város Önkormányzata működési tartalék 2020. év

23.melléklet.xlsx


[1] Az 1. § a Sárvár Város Önkormányzat Képviselő-testülete 14/2021. (V. 25.) önkormányzati rendelete 18. §-ával megállapított szöveg.
[2] Az 5. § a Sárvár Város Önkormányzat Képviselő-testülete 14/2021. (V. 25.) önkormányzati rendelete 19. §-ával megállapított szöveg.