Szigetújfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2018. (II. 15.) önkormányzati rendelete

Szigetújfalu Község Önkormányzati Képviselő-testületének 1/2018. (II.7.) önkormányzati rendelete Szigetújfalu Község Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 02. 16- 2018. 11. 04

Szigetújfalu Község Önkormányzati Képviselő-testületének

1/2018. (II.7.) önkormányzati rendelete

Szigetújfalu Község Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről




Szigetújfalu Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



I. FEJEZET

A rendelet hatálya



1. §      A rendelet hatálya a képviselő-testületre és annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzati intézményekre terjed ki.



II. FEJEZET

Az önkormányzat és költségvetési szervei 2018. évi költségvetése



2. §      (1) Az önkormányzat összesített 2018. évi költségvetési bevételeit, és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti bontásban – 364.828.427,- Ft kiadási, és 364.828.427,- Ft bevételi főösszeggel - az 1. számú melléklet tartalmazza. Az önkormányzat 2018. évi létszámkerete: 9 fő (Polgármester: 1 fő, védőnő: 1 fő, temető: 0,5 fő, vendégház: 0,75 fő, községgazdálkodás: 4,75 fő, sportpálya: 1 fő).

Közfoglalkoztatottak 2018. évi létszámkerete 2 fő.

(2) Az önkormányzat 2018. évi költségvetési bevételeit, és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti bontásban – 336.929.753,- Ft kiadási, és 336.929.753,- Ft bevételi főösszeggel - az 2. számú melléklet tartalmazza.

            (3) A polgármesteri hivatal 2018. évi költségvetési bevételeit, és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti bontásban – 62.438.943,- Ft kiadási, és 62.438.943,- Ft bevételi főösszeggel - a 3. számú melléklet tartalmazza. A polgármesteri hivatal 2018. évi létszámkerete: 9 fő.

 (4) A Regenbogen Német Nemzetiségi Óvoda-Bölcsőde 2018. évi költségvetési bevételeit, és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti bontásban – 110.532.391,- Ft kiadási, és 110.532.391,- Ft bevételi főösszeggel - a 4. számú melléklet tartalmazza. Az óvoda-bölcsőde 2018. évi létszámkerete: 19,75 fő.



3. § (1) Az önkormányzat működési egyenlege 2018. évben -1.261.577,- Ft felhalmozási egyenlege -60.298.038,- Ft.

       (2) Az (1) bekezdés szerinti költségvetési hiány belső finanszírozására az előző évek pénzmaradványának igénybevételével, értékpapír beváltással és hitelfelvétellel kerül sor.






III. FEJEZET

A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok



4. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat bevételei és kiadásai módosításának, a jóváhagyott kiemelt kiadási előirányzatok közötti és azokon belüli átcsoportosítás jogát a polgármesterre átruházza.

(2) Ha a helyi önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakról a polgármester beszámol a képviselő-testületnek és kezdeményezi a 2018. évi költségvetési rendelet módosítását évente három alkalommal. A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetésének II. negyedévi módosítását 2018. augusztusi, III. negyedévi módosítását 2018. novemberi, IV. negyedévi költségvetési módosítását a 2018. évi költségvetési beszámoló benyújtásával egyidejűleg 2018. december 31-i hatállyal a 2019. évi áprilisi soros ülésén tárgyalja.

(4) A pénzügyi ügyintéző az évközi előirányzat-módosításokról köteles naprakész nyilvántartást vezetni.


5. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szervek vezetőit a rendeletben előírt bevételek beszedésére, a kiadások teljesítésére.

(2) A költségvetési szervek vezetői a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat – a személyi juttatások előirányzatának kivételével - saját hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre.

 (3) A költségvetési szerv vezetőjét felelősség terheli az intézmény gazdálkodásáért, az intézmény kezelésében lévő vagyon rendeltetésszerű használatáért. A rendeletben meghatározott kiemelt előirányzatok az önkormányzat utólagos jóváhagyása nélkül történő túllépése, illetve a rendelet szabályainak be nem tartása munkáltatói fegyelmi intézkedést vonhat maga után.


6. §      Rendkívüli helyzetben az Áht-ben szabályozott módon az átmeneti intézkedésekről a polgármester jogosult dönteni, a tárgyévi költségvetésben nem szereplő feladat megoldására 1 millió forint összeghatárig a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnökének előzetes tájékoztatása és annak egyetértése mellett. A döntésről a következő testületi ülésen beszámol a képviselő-testületnek.


7. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeit lekösse, valamint átmeneti likviditási problémák esetén engedélyezze a szabad pénzeszközök felhasználását.

(2) Az (1) bekezdés szerinti pénzügyi tranzakciók végrehajtásához a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnökének egyetértése szükséges, melyről a Képviselő-testületet utólagosan tájékoztatni kell.

(3) A Polgármester az önkormányzat likviditási helyzetének kedvezőtlen alakulása esetén meghatározott időtartamra a kiadásokat korlátozó intézkedéseket vezethet be, amelyekről utólag a képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatni köteles.


8. § Az önkormányzati támogatási igénnyel járó pályázatok benyújtásához, valamint az önrész meghatározásához a képviselő-testület előzetes engedélye szükséges. Az olyan pályázatok benyújtására, melyek saját forrást nem igényelnek, de a következő évekre költségvetési kihatással járnak, a polgármester előzetes engedélye alapján kerülhet sor.


9. § (1) Az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél a következő kifizetések teljesíthetőek készpénzben:

  1. a fizetési számlára befizetett készpénz,
  2. a közfoglalkoztatottak részére történő bérkifizetés,
  3. az önkormányzat és költségvetési szervei tevékenységével összefüggésben készlet- és kis értékű tárgyi eszköz beszerzések,
  4. kiküldetési, reprezentációs kiadások,
  5. egyes kisösszegű szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítése,
  6. a társadalom- és szociálpolitikai juttatások,
  7. megbízási díjak, vállalkozási díjak, munkabérek
  8. vásárlási és üzemanyag előleg.


10. § (1) A képviselő-testület a cafetéria rendszert a polgármesteri hivatal köztisztviselőire és a polgármesterre terjeszti ki. A cafetéria éves keretösszege 2018. évben bruttó
200.000,-Ft/fő/év.

(2) Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény 59.§ (6) bekezdése alapján a képviselő-testület a polgármesteri hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában 61.840,-Ft illetményalapot állapít meg 2018. évre.

(3) Jutalmazásra 2018. évben az önkormányzatnál és költségvetési szerveinél azok elemi költségvetésében megállapított eredeti személyi juttatások előirányzatának 5%-áig vállalható kötelezettség.


11. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit visszamenőleg 2018. január 1-jétől kell alkalmazni.


12.§. E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az 1/2017. (II.17.) számú önkormányzati rendelet hatályát veszti.



Szigetújfalu, 2018. február 7.




Paulheim Vilmos                                           dr. Kereszturi Zita

polgármester                                                         aljegyző






Kihirdetési záradék:

Ezt a rendeletet kihirdettem és annak folyamatos megtekintési lehetőségét biztosítom.


Szigetújfalu, 2018. február 15.


dr. Kereszturi Zita

aljegyző