Salgótarján Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2015. (II.19.) önkormányzati rendelete

Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2015. évi költségvetéséről

Hatályos: 2015. 02. 20- 2015. 03. 26

Salgótarján Megyei Jogú Város Közgyűlése (továbbiakban: Közgyűlés) Magyarország önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111.§-a, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23.§-a alapján Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzatának (továbbiakban: Önkormányzat) 2015. évi költségvetéséről a következő rendeletet alkotja:



ELSŐ FEJEZET

A rendelet hatálya

1. §

A rendelet hatálya kiterjed:

a) az Önkormányzat Közgyűlésére és annak bizottságaira, a Polgármesteri Hivatalra és

b) a Közgyűlés által irányított költségvetési szervekre.


2. §

(1)   A Közgyűlés a költségvetési címrendet a (2) – (5) bekezdések alapján állapítja meg.


(2)   A Közgyűlés által irányított költségvetési szervek – külön-külön – alkotnak egy-egy címet. Ennek felsorolását az 1. melléklet I.-II. fejezete tartalmazza.


(3)   A rendelet 1. mellékletében az Önkormányzat önálló címet alkot.


(4)   A rendelet 1. mellékletében a Polgármesteri Hivatal önálló címet alkot.


(5)   A fejezeti kezelésű előirányzatok külön címet alkotnak. A fejezeti általános tartalékot és céltartalékot fejezeti kezelésű előirányzatként kell megtervezni.


MÁSODIK FEJEZET

A költségvetés kiadásainak és bevételeinek főösszege,

a hiány mértéke és finanszírozásának módja

3. §

(1)   A Közgyűlés a 2015. évi önkormányzati költségvetés

a) kiadási főösszegét                                                                   7.956.646   ezer forintban

b) bevételi főösszegét                                                                  6.541.718   ezer forintban

c) hitellel és pénzmaradvánnyal fedezett hiányát                            1.414.928    ezer forintban

állapítja meg.


(2)   A Közgyűlés a pénzügyi műveletekkel csökkentett 2015. évi önkormányzati költségvetés

a) kiadásait                                                                                7.444.318    ezer forintban

b) bevételeit                                                                                7.021.601    ezer forintban

állapítja meg.


4. §

(1)   A 3.§ (1) bekezdésében megállapított kiadási és bevételi főösszegek, valamint a költségvetési szervek (ideértve az elkülönülten megjelenő Önkormányzatot is) saját bevétellel nem fedezett kiadásaihoz nyújtott költségvetési támogatási előirányzatok költségvetési fejezetek, címek, alcímek, előirányzat-csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti – a belső és külső tételeket tartalmazó – részletezését az 1. melléklet tartalmazza.


(2)   A beruházási és felújítási kiadások, a felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülre, valamint felhalmozási célú pénzeszközátadások államháztartáson kívülre részletezését a 2. melléklet tartalmazza.


(3) Az önkormányzati költségvetés mérlegét a Közgyűlés a 3. melléklet szerint hagyja jóvá.


5. §

(1)   A Közgyűlés a 3.§ (1) bekezdés c) pontjában meghatározott hiány finanszírozását a költségvetés

1. működési szektorában

a)  belső finanszírozásra szolgáló pénzmaradványból                               392.716 ezer forint

b)  külső finanszírozásra szolgáló hitelforrásból                                        500.000 ezer forint

2. felhalmozási szektorában

a)  belső finanszírozásra szolgáló pénzmaradványból                                 87.167 ezer forint

b)  külső finanszírozásra szolgáló hitelforrásból                                        435.045 ezer forint

összegben határozza meg.


(2)   A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert, hogy az alábbi felhalmozási célokra, legfeljebb a meghatározott összeghatárig, fejlesztési hitelt vegyen igénybe, illetve fejlesztési hitelfelvételre irányuló szerződést kössön.

(a) Salgótarján városközpont funkcióbővítő városrehabilitáció                       100.000 ezer forint

(b) Szociális városrehabilitáció Acélgyár-Városközpont                                100.000 ezer forint

(c) Közvilágítás korszerűsítés                                                                         51.932 ezer forint

(d) Liszt Ferenc út 9. sz. előtti útszakasz rézsűvédelme                                      8.000 ezer forint

(e) Bajcsy Zsilinszky út kábelkiváltás                                                                3.400 ezer forint

(f) Új központi temető gyalogátkelőhely kialakítása                                         12.206 ezer forint

(g) Baglyasalja 997. hrsz. zsákutca közvilágítás bővítés                                     3.000 ezer forint

(h) Nyár út 0471. hrsz. területvásárlás                                                              5.000 ezer forint

(i) Polgármesteri Hivatal virtualizáció beszerzés                                               10.000 ezer forint

(j) Polgármesteri Hivatal épületének átalakítása                                               16.920 ezer forint

(k) Polgármesteri Hivatal nagyteljesítményű fénymásoló beszerzés                     2.000 ezer forint

(l) Városháza hidegvíz alapvezeték cseréje                                                       3.000 ezer forint

(m) Egressy Béni út felújítása, áteresz építés                                                   27.000 ezer forint

(n) Bányamúzeum szállítóvágat felújítása                                                           5.000 ezer forint

(o) Beszterce telepi műfüves sportpálya saját erő                                            11.587 ezer forint

(p) Kodály Z. Általános Iskola napelem telepítés saját erő                              12.500 ezer forint

(r) Hársfa út NA vízvezeték kiváltása                                                             13.621 ezer forint

(s) Csokonai út víz gerincvezeték kiváltás                                                       49.879 ezer forint


(3)   A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert - a költségvetési évben jelentkező likviditási feszültségek feloldása érdekében - 400.000 ezer forint összegű folyószámlahitel-keret fenntartására.


(4)   A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert - a költségvetési évben jelentkező személyi juttatás kifizetésével kapcsolatos feszültségek feloldása érdekében - 100.000 ezer forint összegű bérhitel-keret fenntartására.


(5)   Amennyiben a 3.§ (1) bekezdésnek a) és b) pontjában meghatározott bevételi és kiadási főösszeg teljesítésének egyenlegeként bevételi többlet jelenik meg, abban az esetben a bevételi többlet felhasználásról a Közgyűlés ezen rendelet módosításával, vagy az Önkormányzat 2016. évi költségvetésére vonatkozó rendeletében dönt.

HARMADIK FEJEZET

A költségvetés egyes előirányzatainak megállapításával,

teljesítésével, illetőleg felhasználásával kapcsolatos rendelkezések

6. §

(1)   A Közgyűlés az önkormányzati költségvetés 3.§ (1) bekezdés a) pontjában jóváhagyott kiadásaiból (1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 12. cím) az

       általános tartalékként                                                                          20.000 ezer forintot


(2)   A Közgyűlés az önkormányzati költségvetés 3.§. (1) bekezdés a) pontjában jóváhagyott kiadásából

működési célú céltartalékként                                                           128.422 ezer forintot

felhalmozási célú céltartalékként                                                      181.939 ezer forintot

különít el az 1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 13. cím kiemelt előirányzatai alapján meghatározott célokra.


7. §

A költségvetési szerv a használatában lévő és feladatai ellátásához átmenetileg nem hasznosított 25.000 ezer forint forgalmi értéket el nem érő ingatlanokat, ingatlanrészeket – amennyiben jogszabály másképpen nem rendelkezik – 6.000 ezer forint éves bruttó bérleti díj bevétel felett a polgármester előzetes jóváhagyásával hasznosíthatja.


8. §

A költségvetési szerv, a használatában lévő és feladatai ellátásához feleslegessé váló 25.000 ezer forint forgalmi értéket el nem érő gépeket, berendezéseket, felszereléseket, járműveket, 4.000 ezer forint forgalmi érték felett a polgármester előzetes jóváhagyását követően értékesítheti.



9. §

Ha valamely vagyonról az önkormányzat javára lemondtak, ezt a lemondásban megnevezett költségvetési szerv csak akkor fogadhatja el, ha képes az azzal járó kötelezettségek teljesítésére.

A vagyon elfogadásához 5.000 ezer forint értékhatár felett a polgármester jóváhagyása kell.


10. §

A Csarnok- és Piacigazgatóság 20.000 ezer forintot köteles befizetni a bevételeiből az önkormányzati költségvetés javára.

Az első félévre esedékes 10.000 ezer forint befizetési kötelezettséget 2015. július 31. napjáig, a második félévre esedékes 10.000 ezer forint kötelezettséget 2015. december 20. napjáig kell teljesítenie.


11. §

(1)   A Közgyűlés a Környezetvédelmi Alap költségvetését – bevételeit és kiadásait – jogcímenként a 4/a. melléklet szerint állapítja meg.


(2)   A Környezetvédelmi Alap gazdálkodása során a jogcímek közötti átcsoportosítást a Környezetvédelmi Alapról szóló 5/1994. (I.31.) Ör. számú rendelet rendelkezései szabályozzák.


12.§

A Közgyűlés a Parkoló építési alap költségvetését – bevételeit és kiadásait – jogcímenként a 4/b. melléklet szerint állapítja meg.


NEGYEDIK FEJEZET

A költségvetés és az önkormányzati gazdaságon kívüli

szervezetek kapcsolata

13. §

(1)   A Salgótarjáni Közművelődési Nonprofit Kft-n keresztül ellátandó feladatok végrehajtásának támogatása a társasággal kötendő támogatási szerződés finanszírozási ütemei szerint történik, figyelemmel e rendelet hatálybalépése előtti időszakban már folyósított támogatásra is. (1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 5. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 10. kiemelt előirányzaton belül meghatározva)


(2)   A Salgótarján Foglalkoztatási Nonprofit Kft-n keresztül ellátandó feladatok támogatása a társasággal kötendő megállapodás szerint történik, figyelemmel e rendelet hatálybalépése előtti időszakban már folyósított összegre is. (1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 11. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 10. kiemelt előirányzaton belül meghatározva)


(3)   Az (1)-(2) bekezdésben meghatározott társaságok támogatásának folyósítását – 2015. évre érvényes megállapodás hiányában – e rendelet hatálybalépését követően a megállapodás aláírásáig fel kell függeszteni.


14. §

A Salgótarjáni Néptáncművészetért Közalapítvány támogatására a közalapítvánnyal kötött támogatási megállapodás alapján kerül sor, figyelemmel e rendelet hatálybalépése előtti időszakban már folyósított összegre is. (1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 5. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 10. kiemelt előirányzaton belül meghatározva)

A Közalapítvány támogatását – 2015. évre szóló finanszírozási megállapodás hiányában – a megállapodás módosításáig a 2014. évre érvényes eredeti előirányzat alapulvételével, havi átlagos ütem nagyságrendjében lehet folyósítani.


15.§

A Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása által ellátott feladatok támogatása a társulással kötendő megállapodás szerint történik, figyelemmel e rendelet hatálybalépése előtti időszakban már folyósított összegre is. (1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 11. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 8. kiemelt előirányzaton belül meghatározva)

A Társulás támogatását – 2015. évre szóló finanszírozási megállapodás hiányában – a megállapodás megkötéséig az önkormányzat 2014. évi költségvetésének a feladatra irányuló kiadások eredeti előirányzatának alapulvételével, havi átlagos ütem nagyságrendjében lehet folyósítani.



16. §

(1)   Az általános tartalék, a közművelődési feladatok, sportfeladatok, civil feladatok, ifjúsági feladatok, oktatási feladatok, szociális-egészségügyi feladatok központosított előirányzatai terhére, Önkormányzaton kívülre önkormányzati támogatást folyósítani, csak gazdálkodó szervezet részére és konkrét feladatot, valamint a számadási kötelezettséget előíró megállapodás alapján lehet.


(2)   Önkormányzati támogatás addig nem folyósítható, amíg a kedvezményezettnek az Önkormányzat felé meg nem fizetett köztartozása van, illetve ameddig a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználásáról a megállapodásban előírt, de elmulasztott számadási kötelezettséget nem teljesítette.


17. §

(1)   Önkormányzati kezességvállalásra csak a Közgyűlés döntése alapján az önkormányzati költségvetés javára fizetendő kezességvállalási díj ellenében kerülhet sor. A kezességvállalási díj mértéke a kezességgel biztosított kötelezettség összegének évi 4,0%-a, amely a kezesség vállalásakor esedékes és a kezességgel biztosított kötelezettségnek a kezesség elvállalásakori mértékéhez igazodik.


(2)   A kezesség beváltása esetén, azt követően a polgármester – a tartozás eredeti kötelezettjének adatszolgáltatása alapján – köteles a Közgyűlésnek tételesen beszámolni a kezesség beváltásának szükségességéről és annak nagyságáról, és javaslatot tenni az önkormányzati költségvetésből kifizetett összeg behajtása érdekében teendő intézkedésekre.

ÖTÖDIK FEJEZET

A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések

18. §

(1)   A Közgyűlés a 6.§ (1) bekezdésében jóváhagyott általános tartalékkal való rendelkezési és előirányzat-átcsoportosítási jogát – alapítványi forrás átadása kivételével – a polgármesterre átruházza. A polgármester e jogosítványát a következő korlátozás mellett gyakorolhatja:

a)  Az első félévben az általános tartalék legfeljebb 40%-a használható fel. Ezt meghaladó felhasználáshoz a Közgyűlés jóváhagyása szükséges.

b) Az általános tartalék terhére a tárgyidőszakot megelőzően kötelezettség nem vállalható.


(2)   A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert az alábbi költségvetési célelőirányzatok – alapítványi forrás átadása kivételével – feletti rendelkezési és előirányzat-átcsoportosítási jog gyakorlására, a kiemelt előirányzatok felhasználási céljai megtartása mellett:

a)  közművelődési feladatok előirányzat (1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 5. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 3. kiemelt előirányzat),

b)  sportfeladatok előirányzat (1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 6. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 3. kiemelt előirányzat),

c)  civil feladatok előirányzat (1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 7. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 3. kiemelt előirányzat),

d) ifjúsági feladatok előirányzat (1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 8. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 3. kiemelt előirányzat),

e)  oktatási feladatok előirányzat (1. melléklet IV. Helyi önkormányzat fejezet 10. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 3. kiemelt előirányzat).


(3)  Az (1)-(2) bekezdésben megjelölt előirányzatokból az elkülönítetten nem nevesített szervezetek részére nem normatív, céljellegű, működési és fejlesztési feladatokra irányuló támogatásokat – ha a kiadás körülménye, természete megengedi – utólagosan az elszámolásnak megfelelően számlamásolatokkal igazolt költségekhez igazodóan kell folyósítani.


(4)   Az (1)-(2) bekezdés alapján hozott döntések a későbbi évekre áthúzódó kiadási kötelezettséget nem okozhatnak, ilyen jellegű kötelezettség nem vállalható.


19.§

A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert előirányzat-átcsoportosításra fordított ÁFA fizetési kötelezettség esetén, a 2. mellékletben meghatározott felhalmozási költségvetés előirányzat-csoportból a működési előirányzat-csoportba, az érintett előirányzat terhére fizetendő ÁFA összegének mértékéig.


20. §

A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert a központi költségvetési kapcsolatokból származó forrásokról való lemondásra abban az esetben, ha a lemondás feltételei fennállnak és a bevétel csökkenése az önkormányzati költségvetés végrehajtását nem veszélyezteti.


21. §

Az 5.§-ban jóváhagyott hitelösszegek igénybevétele esetén az esedékes tőke és kamatköltség fizetéséhez az Önkormányzat mindenkori költségvetésében, minden más kiadást megelőzően, a szükséges forrásokat biztosítani kell.


22. §

Az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap által az Önkormányzat részére év közben biztosított felhasználási kötöttségű pótelőirányzat – alapítványi forrás átadása kivételével – már e rendelet módosítását megelőzően felhasználható.

A Közgyűlés havonta, de legkésőbb a költségvetési szervek számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt e rendelet ennek megfelelő módosításáról.


23. §

  1. A költségvetési szerv jóváhagyott előirányzatainak változtatása a Közgyűlés hatáskörébe tartozik az alábbi esetekben:
  1. a működési és felhalmozási előirányzat-csoportok közötti átcsoportosítás,
  2. a személyi juttatások előirányzatának megemelése,
  3. a tervezettet meghaladó többletbevétel előirányzati rendezése,
  4. maradvány felhasználásának előirányzati rendezése,
  5. az önkormányzat éves költségvetési rendeletében kiemelt kötött előirányzatként meghatározott előirányzatok maradványának rendezése.


  1. A gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv vezetője – az (1) bekezdésben meghatározott keretek között – saját hatáskörben jogosult a működési és felhalmozási előirányzat-csoportokon belül a kiemelt előirányzatok között történő átcsoportosításra, valamint a kiemelt előirányzatokon belüli előirányzat-változtatásra.


  1. A Költségvetési Intézmények Gazdasági Szolgálata (a továbbiakban: KIGSZ) és a hozzárendelt költségvetési szervek előirányzat-változtatásának részletes szabályait a KIGSZ és a hozzárendelt költségvetési szerv között megkötött, a Közgyűlés határozatával jóváhagyott együttműködési megállapodás tartalmazza.


  1. A gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv vezetője a saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásokról 15 napon belül írásban köteles a jegyzőt tájékoztatni.


  1. A költségvetési gazdálkodás – jogszabály eltérő rendelkezéseinek hiányában – a költségvetési bevételek beszedésének kötelezettségét és a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultságát foglalja magába. A kiadási előirányzat nem jár felhasználási kötelezettséggel.

A bevételi előirányzatok kizárólag azok túlteljesítése esetén növelhetők, és a költségvetési bevételek tervezettől történő elmaradása esetén azokat csökkenteni kell.


  1. A költségvetés végrehajtása során tárgyévi fizetési kötelezettség a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig – a saját bevételek teljesülési ütemére figyelemmel – vállalható, és kifizetések is ezen összeghatárig rendelhetők el, kivéve a jogszabályon, bírósági, illetve államigazgatási jogerős határozaton alapuló kötelezettségeket és járandóságokat.


  1. Az Önkormányzat és általa irányított költségvetési szervek nevében,
  1. dologi kiadás előirányzat felhasználása során, június-augusztus hónapokban készletbeszerzésre, karbantartásra, szolgáltatásvásárlásra, 1.000 ezer forint bruttó összeget meghaladóan,
  2. felújítási, beruházási előirányzat felhasználás során, június-augusztus hónapokban, 1.000 ezer forint bruttó összeget meghaladóan

kötelezettséget vállalni csak szeptember 17. napját követő fizetési határidő kikötésével lehet.

Ez a rendelkezés nem vonatkozik azokra az esetekre, amikor az előirányzat felhasználására irányuló kötelezettségvállalás 100%-ban pályázati forrásból finanszírozott, vagy az érintett forrás a kiadás fedezetére címzetten elkülönített önkormányzati számlán rendelkezésre áll.


  1. A költségvetési szervek dologi előirányzatán belül jóváhagyott karbantartási részelőirányzat – műszakilag indokolt – felhasználása kötelező.


  1. A költségvetési szervek élelmezési (étkeztetési) feladatainak ellátásához nyújtott költségvetési támogatás felhasználási kötöttségű. Ennek megfelelően az élelmezés kiadási részelőirányzatot elkülönítetten kell vezetni az élelmezéshez kapcsolódó bevétel figyelembevétele mellett.

Az élelmezéshez kapcsolódóan megjelenő ÁFA bevétel vagy maradvány saját hatáskörben nem használható fel.

  1. A költségvetési szerv rendszeresen végzett termékértékesítésnek és szolgáltatásnyújtásnak minősülő tevékenységet csak az önköltségszámítás rendjére vonatkozó belső szabályzat alapján végezhet.


24. §

Az önkormányzati költségvetési szervek saját hatáskörben bankszámlát csak a Kereskedelmi és Hitelbank Nyrt-nél nyithatnak.


25. §

Az Önkormányzat és költségvetési szerveinek költségvetési többlettámogatást eredményező pályázati lehetőségekhez való kapcsolódása (pályázatbeadás) a Közgyűlés előzetes, indokolt esetben utólagos, jóváhagyásával történhet.


26. §

(1) A kiadások teljesítésekor (a beszerzések, szolgáltatások pénzügyi teljesítésénél) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 85.§-ára figyelemmel előnyben kell részesíteni a banki utalással vagy a bankkártyával történő fizetési módokat.


(2) A kiadások készpénzben történő teljesítésére az alábbi esetekben igényelhető készpénz felvétele, illetve készpénzes kifizetés a házipénztárból:

a)   bér- és bérjellegű kifizetések,

b)   készpénzelőleg,

c)   belföldi-külföldi kiküldetéseknél útiköltség térítések,

d)   saját személygépkocsi közcélú használatáért fizetendő költségtérítés,

e)   üzemanyag vásárlással kapcsolatos kiadások, amennyiben az üzemanyagkártyák használata nem lehetséges,

f)    helyi és helyközi utazási költségtérítés,

g)   karbantartással, működtetéssel kapcsolatos kiadások,

h)   készletbeszerzéssel kapcsolatos kiadások,

i)    reprezentációs kiadások,

j)    jogszabályban meghatározott szociális vagy gyermekvédelmi pénzbeli ellátás,

k)   az önkormányzat és az intézmények rendezvényeivel kapcsolatos kiadások,

l)    kitűntető címek, díjak,

m)  egyéb, nem rendszeresen előforduló céljellegű, jogszabályban meghatározott értékhatár alatti kisösszegű kifizetések,

n)   jogcímtől függetlenül 200.000 forint összegig történő egyéb kifizetés.


(3) A (2) bekezdésben foglalt eseteken túlmenően a házipénztárból csak a polgármester, illetve az intézményvezető egyedi írásbeli engedélye alapján teljesíthető készpénzkifizetés.


HATODIK FEJEZET

A költségvetéssel kapcsolatos vegyes és átmeneti rendelkezések

27. §

(1)   A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert e rendeletben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.


(2)   A költségvetési szervek bevételeinek beszedéséről, kiadásainak teljesítéséről a költségvetési szervek vezetői gondoskodnak.


(3)   A Közgyűlés felhatalmazza a Salgó Vagyon Kft-t, hogy az Önkormányzat és a Salgó Vagyon Kft. között megkötött megbízási szerződésben meghatározott feladatokkal összefüggésben a bevételeket folytatólagosan beszedje és a felmerülő kiadásokat finanszírozza az Önkormányzat költségvetésében jóváhagyott előirányzatok keretei között.



28. §

A gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szervek, illetve a gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek elemi költségvetésüket az önkormányzati költségvetés elfogadását követően 2015. év március 1-éig készítik el és küldik meg a polgármester részére jóváhagyás céljából.

A jóváhagyott elemi költségvetésről a Kincstár területileg illetékes szervéhez teljesítendő adatszolgáltatáshoz kapcsolódó dokumentumokat a költségvetési szervek 2015. március 9. napjáig küldik meg a Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Irodájára.


29. §

A Közgyűlés a költségvetési szervek 2015. évi létszám-előirányzatát az 5. melléklet szerint hagyja jóvá.


30. §

(1)   A Közgyűlés a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait éves megbontásban a

6. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


(2)   Az (1) bekezdésben a későbbi évekre jóváhagyott előirányzatokon belül a polgármester kötelezettséget vállalhat.


31.§

A működési és felhalmozási célú bevételek és kiadások 2013-2015. évi tervszámait bemutató mérleget a 7. melléklet tartalmazza.


32. §

A Közgyűlés a Környezetvédelmi Program éves feladattervét a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.


33. §

A Közgyűlés az év bevételi és kiadási előirányzatainak várható teljesüléséről szóló előirányzat-felhasználási ütemtervet a 9. melléklet szerint tudomásul veszi.



34. §

A költségvetési szerveknél az illetményt, a munkavállalók által meghatározott bankszámlára történő átutalással, bankszámla hiányában postai úton kell folyósítani úgy, hogy a járandóság jóváírása, postai kifizetése – ha jogszabály másként nem rendelkezik – minden hónap ötödik napjáig megtörténjen.


35. §

A Közgyűlés tagjainak, a bizottságok külső tagjainak tiszteletdíját bankszámlára utalással vagy postai úton, minden hónap tizedik napjáig kell folyósítani.


36. §

A Közgyűlés az Európai Uniós támogatással megvalósuló projektek 2015. évre vonatkozó bevételeit, kiadásait a 10. melléklet szerint tudomásul veszi.


37.§

Az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól szóló 356/2011. (XII.30.) Korm. rendelet szerinti önkormányzati saját bevételeket a 11. melléklet tartalmazza.


38. §

A polgármester a 12. számú mellékletben meghatározott pénzintézeti forrásfüggő korlátozás alatt álló felhalmozási előirányzatok tekintetében kötelezettséget csak akkor vállalhat, ha ennek fedezetére tervezett pénzintézeti forrás biztosítását igazoló kötelezettségvállalási dokumentum aláírásra került.   


39. §

A polgármester a 13. számú mellékletben meghatározott bevételfüggő korlátozás alatt álló felhalmozási előirányzatok tekintetében kötelezettséget csak akkor vállalhat, ha az önkormányzati lakások, egyéb helyiségek értékesítése bevételi csoporton belül felhalmozási kötöttséggel tervezett nem lakás célú helyiségek értékesítése jogcímű bevétel befolyt, vagy e helyett más szabadon felhasználható pénzeszköz jelentkezik, amellyel az önkormányzati költségvetés módosításra került.   



40. §

(1)   A köztisztviselői illetménykiegészítés az egyes köztisztviselő alapilletményének

- felsőfokú végzettségű munkavállalók esetében                                     30%-a,

- középfokú végzettségű munkavállalók esetében                                              10%-a.


(2)   A köztisztviselői vezetői pótlék az egyes köztisztviselő alapilletményének

- főosztályvezető-helyettesi szintnek megfelelő vezető alapilletményének 15%-a,

- osztályvezetői szintnek megfelelő vezető alapilletményének                  10%-a.

HETEDIK fejezet

A költségvetés előirányzatainak felhasználását megalapozó rendelkezések, rendeletmódosítások

41. §

A költségvetési szerv által jutalmazásra (prémium címén teljesítményösztönzésre, személyi ösztönzésre) kifizethető együttes összeg a személyi juttatások előirányzatának 15%-át nem haladhatja meg.


42. §

Az önkormányzat vagyonáról és vagyongazdálkodási rendjéről szóló 23/2013. (IV.25.) rendelet 9.§-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„9.§

Az önkormányzati vagyont érintő 10.000 ezer forintot meghaladó beruházási döntések előtt a Közgyűlés számára minden esetben el kell készíteni a megvalósulási és hasznosulási tanulmányt, melyet a Polgármesteri Hivatal beruházás szerint illetékes szervezeti egysége készíti el jelen rendelet 1. melléklete alapján, és a jegyző csatolja a közgyűlési előterjesztéshez. A Közgyűlés csak a tanulmány ismeretében hozhatja meg döntését, de a tanulmány megállapításai nem kötik.”


NYOLCADIK fejezet

Záró és átmeneti rendelkezések

43. §

E rendelet 2015. február 20. napján lép hatályba, rendelkezéseit 2015. január 1-jétől kell alkalmazni.


44. §

E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Salgótarján Megyei Jogú Város Közgyűlésének a 2015. évi költségvetés elfogadásáig terjedő átmeneti időszak gazdálkodásáról szóló 31/2014. (XII.18.) rendelete.