Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2017. (III. 10.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 03. 10- 2017. 08. 08Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2017. (III.10.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
2017-03-10-tól 2017-08-08-ig
Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. A költségvetés bevételei és kiadásai
- §
A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi
a./ költségvetési bevételi főösszegét 2.114.025.532.-Ft-ban
b./ költségvetési kiadási főösszegét 2.114.025.532.-Ft-ban
Ezen belül:
a./ működési bevételét 636.628.475.-Ft-ban
b./ működési kiadását 650.519.361.-Ft-ban
c./ működési hiányát 13.890.886.-Ft-ban állapítja meg
c./ felhalmozási bevételét 1.425.987.386.-Ft-ban
d./ felhalmozási kiadását 1.463.506.171.-Ft-ban
e./ felhalmozási hiányát 37.518.785.-Ft-ban állapítja meg.
A hiány finanszírozására szolgáló külső finanszírozási bevételek:
a./ 17.040.886.-maradvány
b./ 34.368.785.-Ft felhalmozási célú hosszú lejáratú hitelfelvétel.
A Képviselő-testület az 1. §-ban megállapított bevételeket – kiadásokat előirányzat-csoportok, illetve kiemelt előirányzatok szerinti részletezettségben az 1. melléklet szerint állapítja meg.
2. A költségvetés részletezése
2.§
Működési bevételek jogcímenként:
1. Intézményi működési bevételek 46.992.000.-Ft
2. Önkormányzatok sajátos működési bevételei 47.000.000.-Ft
a./ Helyi adók bevételei 34.000.000.-Ft
b./Gépjárműadó bevétel 11.000.000.-eFt
c./ Pótlékok bevételei 500.000.- Ft
d./ Talajterhelési díj 1.000.000.- Ft
e./ Egyéb közhatalmi bevételek 500.000.- Ft
3.§
Támogatások:
1. Önkormányzatok költségvetési támogatása: 371.231.931.-Ft
a./A helyi önkormányzatok működésének
általános támogatása 138.362.130.-Ft
b./A települési önkorm. köznevelési
feladataink támogatása 59.089.357.-Ft
c./Települési önk. szociális és gyermekjóléti
feladatainak támogatása 133.663.006.-Ft
d./A települési önk-ok kulturális
feladatainak támogatása 4.439.160.-Ft
e./Működési célú költségvetési tám. 177.927.-Ft
f./Kiegészítő támogatások 35.500.351.-Ft
4.§
Felhalmozási és tőkejellegű bevételek: 14.097.000.-Ft
a./ Tulajdonosi bevételek 9.017.000.-Ft
b./Tárgyi eszközök bérbeadása 5.080.000.-Ft
5.§
Támogatás értékű bevételek: 1.549.858.253.-Ft
1. Támogatás értékű működési bevételek: 148.404.544.-Ft
2. Támogatás értékű felhalmozási bevételek: 1.401.453.709.-Ft
6.§
Véglegesen átvett pénzeszközök: 33.436.677.-Ft
1. Működési célra átvett Áht-on kívülről 23.000.000.-Ft
a./Fesztiválra pályázati tám. 20.500.000.-Ft
b./Egyéb fesztivál támogatások 2.500.000.-Ft
2. Felhalmozási célra átvett Áht-on kívülről 10.436.677.-Ft
a./ Lakosságtól 200.000.-Ft
b./ Egyéb forrásból 9.036.677.-Ft
c./ Kölcsön törlesztés 1.200.000.-Ft
7.§
Működési célú kiadások kiemelt előirányzatonként:
1. Személyi juttatások: 303.934.450.-Ft
2. Munkaadót terhelő járulékok 58.266.179.-Ft
3. Dologi kiadások 236.026.349.-Ft
4. Ellátottak juttatásai 17.450.000.-Ft
6. Egyéb működési célú kiadások 17.500.000.-Ft
7. Tartalék 5.000.000.-Ft
8. §
Működési célú kiadások feladatonként:
- Kötelező feladat kiadásai 623.019.361.-Ft
-Önkormányzat 443.357.361.-Ft
-Polg.Hivatal 73.802.000.-Ft
-Óvoda 105.860.000.-Ft
- Önként vállalt feladat kiadásai 27.500.000.-Ft
-Önkormányzat 27.500.000.-Ft
- Polg.Hivatal -
- Óvoda -
- Államigazgatási feladatok 73.802.000.-Ft
- Önkormányzat -
-Polg.Hivatal 73.802.000.-Ft
- Óvoda -
9. §
Felhalmozási célú kiadások:
- Beruházások 1.284.189.656.-Ft
- Felújítások 161.307.287.-Ft
- Egyéb beruházási kiadások 11.292.551.-Ft
- Hiteltörlesztés 6.716.677.-Ft
Hitelfelvételről a Képviselő-testület dönt.
10. §
A Képviselő-testület az önkormányzat által irányított költségvetési szervek tervezett létszámát 70 főben, a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 105 főben állapítja meg a 2. melléklet szerint.
Az 1. § szerinti költségvetési bevételek és kiadások főösszegén belül
-a működési bevételek-kiadások mérlegét a 2.1. melléklet
-a felhalmozási bevételek-kiadások mérlegét a 2.2. melléklet
-az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteiből fennálló kötelezettségeket a 3.melléklet,
-az önkormányzat saját bevételeinek részletezését a 4.melléklet,
-az adósságot keletkeztető fejlesztési célokat az 5.melléklet tartalmazza,
-a beruházási kiadásokat beruházásonként a 6., a felújítási kiadásokat felújításonként a 7.melléklet mutatja be,
- felhalmozási kiadások részletezése a 8. mellékletben,
-a költségvetés részletezése költségvetési szervenként a 9.mellékletben,
- előirányzat felhasználási ütemterv a 10.mellékletben.
11. §
Étkezési térítési díjak mértéke:
Az önkormányzat intézményeiben foglalkoztatottak térítési díja:
Térítési díj: 421.- Ft/fő/ebéd
Az önkormányzat közfoglalkoztatottainak térítési díja:
Térítési díj: 356.-Ft/fő/ebéd
Gyermekek étkezési térítési díja:
Óvoda (tízórai, ebéd, uzsonna)
Térítési díj: 293.- Ft/fő/nap (ÁFA nélkül)
Napközi (tízórai, ebéd, uzsonna)
Térítési díj: 358.- Ft/fő/nap (ÁFA nélkül)
Menza (tízórai + ebéd, vagy ebéd)
Térítési díj: 294.- Ft/fő/ nap (ÁFA nélkül)
Térítési díj: 216.- Ft/fő/ebéd (ÁFA nélkül)
Bölcsőde (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna)
Térítési díj: 351.- Ft/fő/nap (Áfa nélkül)
12. §
A Rozmaring Óvoda és Bölcsőde 2017.évi költségvetését 3. függelék, az Ajaki Alapszolgáltatási Központ 2017. évi költségvetését az pedig az 4.függelék tartalmazza.
13. §
A köztisztviselők a Cafeteria juttatás keretében bruttó 200.000.- Ft/fő/év béren kívüli juttatásban részesülnek. A köztisztviselők 20 % illetménykiegészítésben, a felsőfokú végzettségű vezető beosztású köztisztviselők 30 % illetménykiegészítésben részesülnek. Teljesítmény értékeléstől függően a köztisztviselők alapilletménye 15 %-kal eltéríthető. Jutalom kifizetésére két havi illetmény mértékéig kerülhet sor.
14. §
Az önkormányzat fenntartása alá tartozó szolgálati lakások bérleti díját a következők szerint állapítja meg:
1./ Ajak, Rákóczi út 62. szám alatti szolgálati lakás bérleti díja 5.000.-Ft/hó
2./ Ajak, Hajnal út 11. szám alatti lakás (vendégház) bérleti díja
2.290.- Ft/alkalom + 18% ÁFA
3. A költségvetés végrehajtásának szabályai
15. §
(1)A költségvetési egyensúly fenntartása érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(2)Fizetési kötelezettséget a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig lehet vállalni és a kifizetéseket is ezen összeg határig lehet teljesíteni.
(3)A működési-likviditási célú hiány finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület működési célra fordítható pénzeszközökre vonatkozó pályázat benyújtását, valamint folyószámlahitel igénybevételét rendeli el.
4. Az előirányzatok módosítása
16. §
(1)Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönthet.
(2)A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére( kivéve jogszabályváltozás)
(3)A költségvetési szerv vezetője az intézmény éves előirányzatának megváltoztatását csak a pénzügyi és gazdasági feladatainak ellátását végző Polgármesteri Hivatal vezetője útján kezdeményezheti a Képviselő-testületnél.
(4) A Képviselő-testület –az első negyedév kivételével- negyedévenként, de legkésőbb az éves beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
5. A gazdálkodás szabályai
17. §
(1)A költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(2)A költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa a részére a megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.
(3)A Polgármesteri Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
6. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
18. §
- Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
- A belső ellenőrzés kialakításáról és megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
7.Záró és vegyes rendelkezések
19. §
A rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, azonban rendelkezéseit 2017. január 1. napjától alkalmazni kell.