Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2017. (III. 10.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2017. 03. 10- 2017. 08. 08

Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:


1. A költségvetés bevételei és kiadásai


  1. §

A Képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi


                  a./ költségvetési bevételi főösszegét   2.114.025.532.-Ft-ban

                  b./ költségvetési kiadási főösszegét    2.114.025.532.-Ft-ban


Ezen belül:

            a./ működési bevételét   636.628.475.-Ft-ban

            b./ működési kiadását    650.519.361.-Ft-ban

           c./ működési hiányát        13.890.886.-Ft-ban állapítja meg

             

          c./ felhalmozási bevételét 1.425.987.386.-Ft-ban

          d./ felhalmozási kiadását   1.463.506.171.-Ft-ban

          e./ felhalmozási hiányát         37.518.785.-Ft-ban állapítja meg.


     

         A hiány finanszírozására szolgáló külső finanszírozási bevételek:

                               a./ 17.040.886.-maradvány

                               b./ 34.368.785.-Ft felhalmozási célú hosszú lejáratú hitelfelvétel.


A Képviselő-testület az 1. §-ban megállapított  bevételeket – kiadásokat előirányzat-csoportok, illetve  kiemelt előirányzatok  szerinti részletezettségben  az 1.  melléklet szerint állapítja meg.


2. A költségvetés részletezése

2.§

Működési bevételek jogcímenként:

      1. Intézményi működési bevételek                                               46.992.000.-Ft

       2. Önkormányzatok sajátos működési bevételei                          47.000.000.-Ft

         a./ Helyi adók bevételei                     34.000.000.-Ft

          b./Gépjárműadó bevétel                    11.000.000.-eFt

         c./ Pótlékok bevételei                             500.000.- Ft

         d./ Talajterhelési díj                              1.000.000.- Ft

          e./ Egyéb közhatalmi bevételek               500.000.- Ft


3.§

      Támogatások:

      1. Önkormányzatok költségvetési támogatása:                         371.231.931.-Ft

             a./A helyi önkormányzatok működésének

                 általános támogatása                                 138.362.130.-Ft     

             b./A települési önkorm. köznevelési

                feladataink támogatása                                 59.089.357.-Ft

            c./Települési önk. szociális és gyermekjóléti

                 feladatainak támogatása                             133.663.006.-Ft

            d./A települési önk-ok kulturális

                feladatainak támogatása                                  4.439.160.-Ft

            e./Működési célú költségvetési tám.                      177.927.-Ft

            f./Kiegészítő támogatások                                 35.500.351.-Ft


4.§

Felhalmozási és tőkejellegű bevételek:                                           14.097.000.-Ft


            a./ Tulajdonosi bevételek                                   9.017.000.-Ft

            b./Tárgyi eszközök bérbeadása                          5.080.000.-Ft


5.§

Támogatás értékű bevételek:                                                          1.549.858.253.-Ft

     1. Támogatás értékű működési bevételek:                       148.404.544.-Ft

     2. Támogatás értékű felhalmozási bevételek:                1.401.453.709.-Ft



6.§

Véglegesen átvett pénzeszközök:                                                         33.436.677.-Ft

            1. Működési célra átvett Áht-on kívülről                       23.000.000.-Ft

                     a./Fesztiválra pályázati tám.                      20.500.000.-Ft

                b./Egyéb fesztivál támogatások                  2.500.000.-Ft

            2.  Felhalmozási célra átvett Áht-on kívülről                10.436.677.-Ft

                   a./ Lakosságtól                                               200.000.-Ft

                   b./ Egyéb forrásból                                      9.036.677.-Ft

                   c./ Kölcsön törlesztés                                  1.200.000.-Ft

                   



7.§

   Működési célú kiadások kiemelt előirányzatonként:                                       

                  1. Személyi juttatások:                                    303.934.450.-Ft

                  2. Munkaadót terhelő járulékok                         58.266.179.-Ft

                  3. Dologi kiadások                                             236.026.349.-Ft

                  4. Ellátottak juttatásai                                          17.450.000.-Ft

                  6. Egyéb működési célú kiadások                        17.500.000.-Ft

                 7. Tartalék                                                              5.000.000.-Ft


8. §

   Működési célú kiadások  feladatonként:

  1. Kötelező feladat kiadásai                   623.019.361.-Ft

-Önkormányzat    443.357.361.-Ft

-Polg.Hivatal          73.802.000.-Ft

-Óvoda                   105.860.000.-Ft

  1. Önként vállalt feladat kiadásai             27.500.000.-Ft

-Önkormányzat  27.500.000.-Ft

- Polg.Hivatal          -

- Óvoda                    -

  1. Államigazgatási feladatok                    73.802.000.-Ft

- Önkormányzat     -

-Polg.Hivatal       73.802.000.-Ft

- Óvoda                  -

9. §

Felhalmozási célú kiadások:

  1. Beruházások                                 1.284.189.656.-Ft
  2. Felújítások                                       161.307.287.-Ft
  3. Egyéb beruházási kiadások                11.292.551.-Ft
  4. Hiteltörlesztés                                      6.716.677.-Ft

Hitelfelvételről a Képviselő-testület dönt.

10. §

A Képviselő-testület az önkormányzat által irányított költségvetési szervek tervezett létszámát 70 főben, a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 105 főben állapítja meg a 2. melléklet szerint.


Az 1. § szerinti költségvetési bevételek és kiadások főösszegén belül


-a működési bevételek-kiadások mérlegét a  2.1. melléklet

-a felhalmozási bevételek-kiadások mérlegét a 2.2. melléklet    

-az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteiből fennálló kötelezettségeket a 3.melléklet,

-az önkormányzat saját bevételeinek részletezését a 4.melléklet,

-az adósságot keletkeztető fejlesztési célokat az 5.melléklet tartalmazza,

-a beruházási kiadásokat beruházásonként a 6., a felújítási kiadásokat felújításonként a 7.melléklet mutatja be,

- felhalmozási kiadások részletezése a 8. mellékletben,

-a költségvetés részletezése költségvetési szervenként a 9.mellékletben,

- előirányzat felhasználási ütemterv a 10.mellékletben.

11. §

Étkezési térítési díjak mértéke:

Az önkormányzat intézményeiben foglalkoztatottak térítési díja:

            Térítési díj: 421.- Ft/fő/ebéd

Az önkormányzat közfoglalkoztatottainak térítési díja:

            Térítési díj: 356.-Ft/fő/ebéd


      Gyermekek étkezési térítési díja:

      Óvoda (tízórai, ebéd, uzsonna)           

                 Térítési díj: 293.- Ft/fő/nap  (ÁFA nélkül)

      Napközi (tízórai, ebéd, uzsonna)

                 Térítési díj: 358.- Ft/fő/nap (ÁFA nélkül)

      Menza (tízórai + ebéd, vagy ebéd)

                Térítési díj: 294.- Ft/fő/ nap (ÁFA nélkül)

                Térítési díj: 216.- Ft/fő/ebéd (ÁFA nélkül)

     Bölcsőde (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna)

                Térítési díj: 351.- Ft/fő/nap (Áfa nélkül)

  

12. §

A Rozmaring Óvoda és Bölcsőde 2017.évi költségvetését 3. függelék, az Ajaki Alapszolgáltatási Központ 2017. évi költségvetését az pedig az 4.függelék tartalmazza.

13. §

A köztisztviselők a Cafeteria juttatás keretében bruttó 200.000.- Ft/fő/év béren kívüli juttatásban részesülnek. A  köztisztviselők 20 % illetménykiegészítésben, a felsőfokú végzettségű vezető beosztású köztisztviselők 30 % illetménykiegészítésben részesülnek. Teljesítmény értékeléstől függően a köztisztviselők alapilletménye 15 %-kal eltéríthető. Jutalom kifizetésére két havi illetmény mértékéig kerülhet sor.


14. §

Az önkormányzat fenntartása alá tartozó szolgálati lakások bérleti díját a következők szerint állapítja meg:

    1./ Ajak, Rákóczi út 62. szám alatti szolgálati lakás bérleti díja 5.000.-Ft/hó

    2./ Ajak, Hajnal út 11. szám alatti lakás (vendégház) bérleti díja

                            2.290.- Ft/alkalom + 18% ÁFA


3. A költségvetés végrehajtásának szabályai

15. §

(1)A költségvetési egyensúly fenntartása érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

 (2)Fizetési kötelezettséget a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig lehet vállalni és a kifizetéseket is ezen összeg határig lehet teljesíteni.

(3)A működési-likviditási célú hiány finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület működési célra fordítható pénzeszközökre vonatkozó pályázat benyújtását, valamint folyószámlahitel igénybevételét rendeli el.


4. Az előirányzatok módosítása

16. §

(1)Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönthet.

(2)A  költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére( kivéve jogszabályváltozás)

(3)A költségvetési szerv vezetője az intézmény éves előirányzatának megváltoztatását csak a pénzügyi és gazdasági feladatainak ellátását végző Polgármesteri Hivatal  vezetője útján kezdeményezheti a Képviselő-testületnél.

(4) A Képviselő-testület –az első negyedév kivételével- negyedévenként, de legkésőbb az éves beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.


5. A gazdálkodás szabályai

17. §

(1)A költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(2)A költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa a részére a megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.

(3)A Polgármesteri Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.


6. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

18. §

  1. Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
  2. A belső ellenőrzés kialakításáról és megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.


7.Záró és vegyes rendelkezések

19. §


A rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, azonban rendelkezéseit 2017. január 1. napjától alkalmazni kell.