Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 6/2017 (III.30.) önkormányzati rendelete
Képviselőtestület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2017. 03. 31- 2018. 02. 14Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 6/2017 (III.30.) önkormányzati rendelete
Képviselőtestület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2017-03-31-tól 2018-02-14-ig
Nyírkarász Községi Önkormányzat
Képviselő-testületének
6/2017(III.30.)
önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Nyírkarász Községi Önkormányzat Képviselő-testülete
az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,
az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,
a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján
a következőket rendeli el:
I.FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
- Az Önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, a Képviselőtestület és szervei és bélyegzői
1.§
(1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Nyírkarász Községi Önkormányzat
(2) Az Önkormányzat székhelye: 4544 Nyírkarász, Fő út 21.
(3) A Képviselőtestület szervei:
a) Nyírkarász község polgármestere (továbbiakban: Polgármester) ,
b) Nyírkarász község Képviselőtestületének Ügyrendi Bizottsága,
c) Nyírkarász község Képviselőtestületének Pénzügyi Bizottsága
d) Nyírkarászi Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal),
e) Nyírkarász község jegyzője (továbbiakban: Jegyző).
(4) Az Önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a
„Nyírkarász Községi Önkormányzat” elnevezést.
(5) A Képviselő-testület körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a „Nyírkarász Község Képviselőtestülete” elnevezést.
(6) A Polgármester körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a „Nyírkarász község Polgármestere” elnevezést.
(7) A Polgármesteri Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a „Nyírkarászi Polgármesteri Hivatal” elnevezést és a bélyegző sorszámát.
(8) A Jegyző körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a „Nyírkarász Önkormányzat Jegyzője” elnevezést.
2.Az Önkormányzat jelképei, ünnepei, rendezvényei
2.§
Az Önkormányzat jelképei:
Nyírkarász község címere, zászlója, azok használatának rendjét a Képviselőtestület külön önkormányzati rendeletben szabályozza.
3.Az Önkormányzat által működtetett médiaszolgáltatások és az Önkormányzat által kiadott sajtótermékek
3.§
- Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.nyirkarasz.hu
- Az Önkormányzat időszaki lapja a „Karászi Hírlevél”, amely időszakosan jelenik meg nyomtatott formában és az Önkormányzat honlapján. Az Önkormányzat lapja ingyenes.
4.Az Önkormányzat által alapított elismerések
4.§
- Az Önkormányzat által alapított kitüntető címek:
- Nyírkarász Község Díszpolgára
- A Köz Szolgálatáért
(2) Az Önkormányzat által alapított elismerések adományozásával kapcsolatos szabályokat a Képviselőtestület külön önkormányzati rendeletben szabályozza.
II.FEJEZET
AZ ÖNKORMÁNYZAT FELADATAI-ÉS HATÁSKÖREI
5.Az Önkormányzat feladata
5. §
- Nyírkarász Község Önkormányzatának költségvetési szervei – Polgármesteri Hivatal, Nyírkarászi Óvoda, Idősek otthona Nyírkarász - alkalmazott alaptevékenységeinek kormányzati funkcióit az 1.számú melléklet tartalmazza.
6.A Képviselőtestület átruházott hatáskörei
6.§
- A Képviselő-testület a Polgármesterre ruházza át a következő hatásköröket:
- a Polgármester saját hatáskörében az Önkormányzat vagyonát vagy tulajdonát érintő ügyekben (kivéve törzsvagyon) egyedenként, illetve szerződésenként 500.000 Ft értékhatárig köthet szerződéseket, vállalhat kötelezettségeket, írhat alá megállapodásokat, az általa kötött szerződésekről a képviselőtestületnek utólagosan beszámol.
- hatósági szerződések, támogatási szerződések aláírása
- közfoglalkoztatással összefüggő pályázatok benyújtásának, és a létszámra vonatkozó munkaerőigény benyújtását, közfoglalkoztatásban részt vevő dolgozók feletti munkáltatói jogkört, önkormányzati közfoglalkoztatás megszervezése, koordinálása,
- a közüzemi szerződések (víz, szennyvíz, gáz, villamos energia, szilárdhulladék, telefon, internet) felülvizsgálata, szükség esetén a közbeszerzési értékhatárt el nem érő versenyeztetési eljárás lefolytatása, és ennek eredményeként a vonatkozó szerződések előkészítését, és aláírását.
- az önkormányzati költségvetés végrehajtása során dönt az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről, és arról tájékoztatja a Képviselőtestületet
- az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 1.000.000.- Ft összeghatárig - mely esetenként a 500.000.- Ft összeghatárt nem haladhatja meg
- bérleti szerződések aláírása
- a foglalkoztatás elősegítése, vállalkozások letelepítése érdekében tárgyalások folytatása, előzetes kötelezettségvállalás
- közterület-használati engedélyek kiadása
- az Önkormányzattal alkalmazásban álló, kormányzati funkción foglalkoztatott – Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény, a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó - munkavállalók vonatkozásában a munkáltatói jogok gyakorlását
- az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek esetében a képviselőtestület hatáskörét, a gazdálkodó szervezetek alapítása, illetve megszüntetése kivételével.
- amit a Képviselőtestület külön önkormányzati rendeleteiben és a Közbeszerzési Szabályzatban a hatáskörébe utal.
- A Képviselő-testület Pénzügyi Bizottságra ruházza át a következő hatásköröket:
- a testületi döntések előkészítése érdekében megvitatják, és állást foglalnak a feladatkörükbe tartozó ügyekben,
- közreműködnek a tevékenységi körükhöz tartozó önkormányzati rendeletek és határozatok tervezeteinek a kidolgozásában,
- beszámolási kötelezettséggel tartoznak működésükről a képviselő-testületnek.
- az önkormányzat és intézményeinél véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló tervezeteit,
- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,
- vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati figyelem érvényesítését,
- köteles vizsgálati megállapításait a képviselő-testülettel haladéktalanul közölni,
- figyelemmel kíséri nagyobb fejlesztési programok, beruházások folyamatát,
- véleményezi a gazdasági program tervezetét,
- figyelemmel kíséri a helyi településfejlesztés és településrendezés aktuális feladatait, javaslatot tesz ezek tárgyában
- a bizottság ellenőrzi határozatainak és a feladatkörét érintő önkormányzati rendeleteknek és képviselő-testületi határozatoknak a végrehajtását
- A Képviselő-testület az Ügyrendi Bizottságra ruházza át a következő hatásköröket:
- közreműködnek a tevékenységi körükhöz tartozó önkormányzati rendeletek és határozatok tervezeteinek a kidolgozásában,
- beszámolási kötelezettséggel tartoznak működésükről a képviselő-testületnek.
- bizottság előterjesztést nyújthat be a képviselő-testülethez, kezdeményezheti önkormányzati rendelet alkotását, módosítását. rendelettervezetek véleményezése,
- ellátja a Polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatai nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat,
- kivizsgálja a Polgármester és az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének, valamint méltatlanságának megállapítására irányuló kezdeményezést és megállapításait előterjeszti a képviselő-testületnek döntésre,
- ellenőrzi az önkormányzati képviselő a köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvételét, annak igazolását
- közreműködik az SZMSZ előkészítésében, vizsgálja a rendelet hatályosulását, javaslatot tesz a módosítására,
- eseti megbízás alapján eljárást folytat egyéb feladat és hatáskörébe tartozó tárgykörben
- ellátja a képviselőtestület ülésein a titkos szavazást, és a lebonyolításával kapcsolatos feladatokat,
- elbírálja és dönt, a benyújtott a tűzifa támogatás megállapítása iránt benyújtott kérelmekről,
- kezdeményezheti a hatályos rendeletek, határozatok felülvizsgálatát, módosítását,
- a bizottság ellenőrzi határozatainak és a feladatkörét érintő önkormányzati rendeleteknek és képviselő-testületi határozatoknak a végrehajtását
7. §
- Az Önkormányzat hatáskörének átruházására, illetve visszavonására önkormányzati képviselő, Polgármester, Jegyző tehet javaslatot.
- Az átruházott hatáskört vissza kell vonni, ha azt a képviselő-testület 2/3-a, legalább öt fő kezdeményezi.
- Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről beszámol a döntés meghozatalát követő legközelebbi testületi ülésen.
III. FEJEZET
A KÉPVISELŐTESTÜLET MŰKÖDÉSE
- A Képviselőtestület összehívása, vezetése
8.§
- A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet az Ügyrendi Bizottság Elnöke hívja össze és vezeti.
- Az (1) bekezdés alkalmazásában tartós akadályozatásnak minősül a szabadság kivételével 2 hónap időtartamot meghaladó távollét.
9.§
- A Képviselőtestület szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal ülésezik.
- A Képviselő-testület ülését a Nyírkarász Fő út 21 szám alatt lévő Házasságkötő teremben tartja.
- A Polgármester dönthet arról, hogy ülést a (2) bekezdésben megjelölt helyszíntől eltérő helyszínre hívja össze.
10.§
- A Képviselő-testületet összehívására vonatkozó meghívó tartalmazza az ülés
- tervezett időpontját,
- helyszínét,
- a napirendi javaslatot, az előterjesztők megjelölésével,
- az egyes napirendi pontokhoz meghívottak nevét.
- A meghívót a Polgármester írja alá.
- A Képviselő-testület az üléseit a jogszabályokban foglalt kötelezettségek végrehajtásának figyelembe vételével rendes ülésként, egyebekben rendkívüli ülésként tartja.
- A meghívót az ülés tervezett időpontja előtt 3 nappal kell a képviselők és a meghívottak részére megküldeni. A meghívó megküldése kézbesítő útján (hivatalsegéd), akadályoztatása esetén digitális úton e-mailen keresztül történik.
- Rendkívüli ülés esetében ettől a Polgármester eltérhet, ekkor az ülés szóban, telefonon keresztül is összehívható.
- A helyi választópolgárok tájékoztatása érdekében a Polgármester a meghívót az ülés tervezett időpontját megelőző 3 nappal a Hivatalban lévő hirdetőtáblán.
- Az ülésre meg kell hívni:
- önkormányzati képviselőket
- a Jegyzőt
- a napirendi pont előterjesztőjét
- a napirend szerinti meghívottat
- akiknek a jelenléte az előterjesztés tárgyalásánál a Polgármester megítélése szerint szükséges.
- Az ülést határozatképtelenség miatt 3 napon belül változatlan napirenddel össze kell hívni.
11.§
- Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a Polgármesterhez, az ülés tervezett időpontja előtt 3 nappal írásban lehet benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslatot.
- A Polgármester az indítvány beérkezésétől számított 5 napon belül az ülést legkésőbb az indítványban javasolt időpontra, de legkésőbb 15 napon belüli időpontra hívja össze.
- A Polgármester rendkívüli ülést hívhat össze:
- Önkormányzati pályázathoz szükséges döntés meghozatala érdekében,
- Törvénymódosítás miatt szükségessé vált rendelet alkotás módosítás érdekében,
- Önkormányzat működő képességét biztosító határidős döntés meghozatala érdekében,
- minden olyan ügyben, amely soronkívüliséget követel
12.§
A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.
13.§
Az ülésvezető jogkörei:
- megállapítja az ülés határozatképességét,
- javaslatot tesz az ülés napirendjére,
- tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat
- szünetet rendelhet el,
- szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat
- lezárja a napirendi pontok tárgyalását
- rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt, vagy bármely jelenlévőt
- ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi a rendbontót;
- ismételt és súlyos rendbontás esetén a rendbontó eltávolításához karhatalom segítségét veszi igénybe
- bezárja az ülést.
14.§
A képviselő-testület ülésén kép és/vagy hangfelvétel készülhet.
8.A tanácskozás rendje
15.§
(1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:
- polgármesteri beszámoló a két ülés közötti tárgyalásokról, eseményekről;
- beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról;
- a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok;
- a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok;
- határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok;
(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől bizottsági javaslatra eltérhet.
(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:
- az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez;
- az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét;
- az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,
- vita az előterjesztéssel kapcsolatban;
- módosító javaslatok megtétele;
- döntés a módosító javaslatokról;
- döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról,
- A döntés meghozatala előtt az ülésvezető a Jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.
16.§
- A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.
- Egy napirendi pont esetében egy önkormányzati képviselő 3 alkalommal maximum 3 perc időtartamban lehet hozzászólni. A Jegyző jogszabálysértő döntés, vagy működés jelzése tárgyában az adott napirend esetében korlátlan időtartamban hozzászólhat.
- A Polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:
a) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén,
b) ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik.
- A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a Polgármester biztosítja. Egy napirendi pont esetében egy személy egy alkalommal maximum 2 perc időtartamban lehet hozzászólni.
9.Az előterjesztések
17.§
- Előterjesztésnek minősül:
a) a Polgármester, a képviselők, a Jegyző, vagy képviselő-testület bizottsága által javasolt rendelettervezet, határozattervezet
b) beszámoló, tájékoztató és indítvány.
(2) A Képviselőtestület éves munkatervet fogad el.
(3) Az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén írásban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.
(4)Előterjesztés benyújtására jogosultak:
- Polgármester
- alpolgármester
- jegyző
- önkormányzati képviselők
- Bizottságok
(5)A rendelet-tervezethez készítendő előzetes hatásvizsgálat eredményéről és indokolásról az 2. melléklet szerinti minta alkalmazásával kell a képviselő-testületet tájékoztatni.
(6)A Bizottságok nyújtják be az átruházott hatáskörükbe tartozó feladatok előterjesztéseit.
(7)A rendelet-tervezetet a Hivatal készíti el és - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.
(8)Egyes napirendi pontok fontosságára tekintettel a Polgármester, a képviselő, a bizottság elnöke szóban vagy írásban sürgősségi indítványt terjeszthet elő, hogy a témát az adott ülésen a Képviselő-testület tárgyalja meg. A sürgősségi indítványról a Képviselő-testület a napirend elfogadása előtt egyszerű szótöbbséggel dönt. Ha a Képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, az ügyet nem tűzi napirendre.
10.Kérdezési jog és interpelláció
18.§
- A képviselők a Polgármesterhez, az Alpolgármesterhez, a Jegyzőhöz, a Bizottsági elnökökhöz önkormányzati ügyekben magyarázat kérése céljából interpellációt intézhetnek, illetve felvilágosítás kérése céljából kérdést terjeszthetnek elő.
- Az interpellációt írásban kell benyújtani a testületi ülést megelőzően legalább 3 nappal.
- A kérdésre, illetve interpellációra a Képviselőtestület ülésén szóban, illetve ha a kérdés vagy az interpelláció részletesebb vizsgálatot igényel, úgy 15 napon belül írásban kell érdemi választ adni.
- Ha az interpelláló a testületi ülésen nincs jelen, akkor interpellációját nem lehet előterjeszteni.
11.Az alakuló ülésre vonatkozó szabályok
19.§
- Az alakuló ülésre a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az ebben az alcímben foglalt eltérésekkel.
- Az alakuló ülés napirendje:
- A Helyi Választási Bizottság tájékoztatja a választás eredményéről
- Önkormányzati képviselők, Polgármester eskütétele
- Az önkormányzati képviselők és a polgármester részére a megbízó-levelek átadása
- Polgármester illetményének, költségtérítésének, tiszteletdíjának megállapítása
- Az alakuló vagy az azt követő rendes testületi ülésen:
- Bizottságok létrehozása
- Szervezeti és Működési Szabályzat felülvizsgálata
- alpolgármester megválasztása, eskütétele
- alpolgármester tiszteletdíjának, költségtérítésének megállapítása
- az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló rendelet felülvizsgálata
12.A döntéshozatali eljárás
20.§
- A Képviselő-testület nyílt szavazása során a képviselők kézfelnyújtással közlik az adott javaslattal kapcsolatos döntésüket.
- A névszerinti szavazás során a Jegyző abc sorrendben felolvassa a megválasztott képviselők nevét, akik egymás után, felállva szóban az „igen”, „nem” vagy „tartózkodom” kifejezés alkalmazásával szóban közlik döntésüket.
- Titkos szavazás során előre elkészített szavazólap és urna felhasználásával kell lebonyolítani, úgy hogy a szavazólapon az „igen”, „nem”, „tartózkodom” kifejezés szerepel.
21.§
- A Polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról bejelentésük sorrendjében dönt. A módosító indítványok elfogadásához egyszerű többségű szavazati arány szükséges.
- A módosító indítványt előterjesztője a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.
- Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt, szünet elrendelése után a Polgármester újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.
(4)Ha a Képviselő-testület az (3) bekezdésben szabályozott eljárásában újból nem hoz döntést, vagy szavazategyenlőség alakul ki, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésére ismételten napirendre kell tűzni, ha a döntésre:
- törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség,
- önkormányzat működőképességének megőrzéséhez szükséges döntés.
(5)Minősített többség és név szerinti szavazás szükséges a döntéshozatalhoz az önkormányzati törvényben meghatározott eseteken kívül az alábbi ügyekben:
a) a hitelfelvétel,
b) gazdasági társaság alapítása, gazdasági társaság megszűnésének elhatározása,
c) költségvetési szerv vezetőjének megbízása,
d) az Önkormányzat szabad pénzeszközeinek befektetése, pénzintézeteknél való elhelyezése.
(6) A Polgármester, ha a képviselőtestület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt megtárgyalását. A kezdeményezést az ülést követő 3 napon belül nyújthatja be, a képviselőtestület a benyújtástól számított 15 napon belül dönt.
22.§
(1) A határozat – a jogszabályban meghatározottakon túl – tartalmazza
a) a Képviselőtestület döntését,
b) a végrehajtására szolgáló határidőt és a végrehajtásért felelős megnevezését.
(2) A rendelet-tervezetet az előterjesztések tartalmi követelményeinek megfelelően kell elkészíteni.
(3)A Képviselőtestület határozatának megjelölése:
NYÍRKARÁSZ KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
KÉPVISELŐTESTÜLETÉNEK
…./…év (…hó..nap)
h a t á r o z a t a
az ügy megnevezése-ról/ről
23.§
(1) Rendeletalkotást kezdeményezhetnek:
a) a Polgármester,
b) az alpolgármester,
c) a települési képviselők egynegyede,
d) a Bizottságok,
e) a Jegyző,
(2)A Jegyző az önkormányzati rendeletet a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel hirdeti ki.
(3) A kihirdetett önkormányzati rendelet 5 napig tekinthető meg a hirdetőtáblán, ezt követően a megtekintést a Jegyzőtől kell kérni.
(4) A kihirdetett önkormányzati rendeletet közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.
(5) A Jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet.
(6) Az Ügyrendi Bizottság minden év december 31-ig felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosulását és a vizsgálat eredményéről beszámol a Képviselő-testületnek.
(7)A Képviselőtestület rendeletének megjelölése:
NYÍRKARÁSZ KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
KÉPVISELŐTESTÜLETÉNEK
…./…év (…hó..nap)
ö n k o r m á n y z a t i r e n d e l e t e
az ügy megnevezése –ról,-ről
13.A jegyzőkönyv
24.§
(1)A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyv– hangfelvétel, és a jegyzőkönyvvezető jegyzetei alapján – készül. A jegyzőkönyv egy példányát – kivéve a zárt ülés külön jegyzőkönyvét – a Jegyzőnek az érdeklődők számára hozzáférhetővé kell tenni.
(2)A jegyzőkönyv a Jegyző ügyfélfogadási idejében bármikor megtekinthető, illetve arról a vonatkozó jogszabályok szerinti díj megfizetése ellenében másolat kérhető.
14.A közmeghallgatás
25.§
A Képviselő-testület legalább évente egyszer közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 5 nappal a Hivatal hirdetőtábláján, és az Önkormányzat honlapján közzé kell tenni.
IV.FEJEZET
A KÉPVISELŐTESTÜLET SZERVEI
15.A Polgármester, az Alpolgármester
26.§
A Polgármester tisztségét főállásban megbízatásban látja el.
27.§
A Polgármester ügyfélfogadást tart: Hétfő: 8.00 órától 12.00 óráig
28.§
(1)Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a Polgármester
a)Önkormányzati pályázathoz szükséges döntés meghozatala érdekében
b)Önkormányzat működő képességét biztosító határidős döntés meghozatala érdekében döntést hozhat.
(2)A Polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan
- Önkormányzati pályázathoz szükséges döntés meghozatala érdekében
- Önkormányzat működő képességét biztosító határidős döntés meghozatala érdekében
döntést hozhat.
(3) A Polgármester jogosult arra, hogy az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (vészhelyzetben) a költségvetés körében átmeneti intézkedéseket hozzon.
29.§
A Képviselő-testület tagjai közül 1 fő alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.
16. A Jegyző
30.§
(1)A Jegyző ellátja azokat a feladatokat, melyeket számára a helyi önkormányzatokról szóló törvény, illetve más jogszabály megállapít. A helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott - a döntés és működés jogszabálysértő voltára vonatkozó - jelzési kötelezettségének a döntés meghozatala előtt, vagy ha az később jut a tudomására a tudomásra jutástól számítva haladéktalanul tesz eleget.”
(2) A Jegyzőt eseti távolléte esetén az általa kijelölt köztisztviselő helyettesíti.
(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a Polgármester által kijelölt személy látja el.
(4)A Jegyző ügyfélfogadást tart: Kedd: 08.00 órától - 12.00 óráig
17.A Bizottságok
31.§
- Az Ügyrendi Bizottság 3 tagból áll, a bizottsága elnöke és 2 tagja önkormányzati képviselő.
- A Pénzügyi Bizottság 3 tagból áll, a bizottsága elnöke és 2 tagja önkormányzati képviselő.
18.A Polgármesteri Hivatal
32.§
(1)Hivatalos elnevezése: Nyírkarászi Polgármesteri Hivatal
(2) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 7.30 órától – 16.00 óráig
Kedd: 7.30 órától – 16.00 óráig
Szerda: ügyfélfogadás nincs
Csütörtök: 7.30 órától – 16.00 óráig
Péntek: 7.30 órától – 13.30 óráig.
19.A képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
33.§
A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülés napján 12.00 óráig a polgármesternek, vagy az ülés vezetőnek köteles bejelenteni.
34.§
(1) A Képviselőtestület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott kötelezettségeit – többek között: eskü letételének hiánya, személyes érintettség bejelentésének elmulasztása miatt - megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját 25 %-kal, maximum 12 havi időtartamra csökkentheti. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható. A tiszteletdíj csökkentéséről a Képviselő-testület bármely tagjának indítványa alapján a Képviselő-testület határozattal dönt.
(2)Ha a képviselő, a bizottság tagja, a képviselőtestület, illetve a bizottság üléséről távol van, és távolmaradását nem menti ki, az adott havi tiszteletdíj nem illeti meg. A képviselő-testület üléseiről igazoltan csak legkésőbb az ülés napján 12 óráig szóban vagy írásban a polgármesternek történő bejelentés alapján lehet távol maradni.
(3)A képviselő az ülés megkezdésekor köteles a polgármesternek bejelenteni, ha az ülés közben ideiglenesen vagy véglegesen eltávozik. Igazolatlan hiányzásnak számít, ha a képviselő testületi ülés közben indoklás vagy a polgármesternek történő előzetes bejelentés nélkül véglegesen távozik az ülésről.
(4)A távolmaradás tényét és annak igazoltságát a bizottsági ülés esetén a bizottság elnöke, a képviselő-testületi ülés esetében a polgármester a jelenléti íven rögzíti. A (3) bekezdésben foglaltak ellenőrzése az üléseken készült jelenléti ívek illetve az ülésekről készült jegyzőkönyvek alapján történik, melyben fel kell tüntetni a képviselő érkezésének és távozásának pontos idejét.
IV.FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
35. §
- Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
- Hatályát veszti a Képviselőtestület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (XI.12.) önkormányzati rendelet.
K.M.F.
Szalmási József Matyi Andrásné
polgármester jegyző
Jelen rendelet kihirdetve 2017. március 30 napján.
Matyi Andrásné
jegyző