Dunasziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2018. (II. 13.) önkormányzati rendelete

Dunasziget Község Önkormányzat Képviselő-testülete 10/2018.(VIII.23.) önkormányzati rendelete Dunasziget Község Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2018. (II.13.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2018. 02. 14- 2018. 02. 18

Dunasziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2018. (II. 13.) önkormányzati rendelete

Dunasziget Község Önkormányzat Képviselő-testülete 10/2018.(VIII.23.) önkormányzati rendelete Dunasziget Község Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2018. (II.13.) önkormányzati rendelete módosításáról

2018.02.14.

Dunasziget Község Képviselő-testületének 3/2018. (II.13.) önkormányzati rendelete

A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

Dunasziget Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvénye 32. § (1) bekezdése d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Dunasziget Község Önkormányzata, székhelye: 9226 Dunasziget, Sérfenyő út 57.

(2) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét. Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön rendelet szabályozza.

2. § (1) Dunasziget Község hivatalos kapcsolatot tart fenn a szlovákiai Keszölcés, Doborgaz, Vajka és a németországi Forstining településekkel.

(2) A folyamatos és rendszeres kapcsolattartás a polgármester, illetve az aljegyző feladata, akik rendszeresen tájékoztatják a képviselő-testületet.

II. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE

3. § Az önkormányzat feladatait, ellátási kötelezettségeit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. (továbbiakban: Mötv.) határozza meg.

4. § (1) A képviselő-testület bizottságra átruházott hatásköreit e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.

(2) A képviselő-testület a polgármesterre átruházza a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 3. § (2) bekezdésében, 7. § (3) bekezdésében, 12. § (5) bekezdésében, 14. § (1) bekezdés a) pontjában, 15. § (1) bekezdésében, 29. § (4) és (9) bekezdésében, 33. § (2) bekezdésében, 34. §-ban, 36. § (3) és (4) bekezdésében, 37. § (2) és (3) bekezdésében, 41. §-ban, 42. § (3) bekezdésében, 42/A. § (1) és (2) bekezdésében és 43. § (1) bekezdésében

meghatározott közútkezelői hatásköreit, továbbá az egyes szociális ellátási formák helyi szabályozásáról szóló 13/2017. (XI.13.) önkormányzati rendelete 7. § (9) bekezdésében, a 8. és a 9. §-okban meghatározott ellátásokra vonatkozó hatáskörét.

5. § (1) Az átruházott hatáskör gyakorlója – az e kereten belül tett – intézkedéseiről, azok eredményeiről polgármester a soron következő rendes ülésen, egyéb hatáskörgyakorló esetén évente legalább egyszer beszámol.

(2) A képviselő kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a polgármester, bizottság – a képviselő-testület által átruházott – önkormányzati ügyben hozott döntését.

III. Fejezet

EGYÜTTMŰKÖDÉS

6. § (1) Az önkormányzat feladatainak gazdaságos, célszerű és hatékony ellátása érdekében együttműködik a az egyesültekkel, civil és érdekvédelmi szervezetekkel, egyházakkal, karitatív szervezetekkel, valamint egyéb országos és megyei hatáskörű szervekkel.

(2) Az önkormányzat a képviselő-testület és bizottságai nyilvános üléseire tanácskozási joggal meghívja a dunaszigeti székhelyű egyesületeket és alapítványokat.

(3) Az önkormányzat, a fontosabb döntései előkészítésébe (új helyi építési szabályzat, választási ciklusra szóló gazdasági program, stb.) közmeghallgatásán, bevonja a lakosságot, a dunaszigeti székhelyű egyesületeket és az alapítványokat.

(4) Az önkormányzat honlapja, a www.dunasziget.hu , melyen keresztül friss információkkal látja el a község lakosságát.

A honlap tartalmazza különösen a képviselő – testületi ülések jegyzőkönyvét, a hatályos rendeleteket, költségvetést és azzal kapcsolatos beszámolókat, a közigazgatási eljárások hirdetményeit, a közérdekű híreket, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény mellékletében felsorolt adatokat és a településre jellemző egyéb adattartalmat.
(5) A képviselő-testület a helyi közszolgáltatások szervezésében, a helyi társadalom és gazdaságszervező munkában - ezek fejlesztése érdekében - együttműködik a megyei önkormányzattal.

7. § (1) Az önkormányzatiság kifejezésre juttatása érdekében a képviselő-testület együttműködésre törekszik a mosonmagyaróvári járás önkormányzataival. Ezen túlmenően társulási megállapodás keretében biztosítja a Mosonmagyaróvári Térségi Társulás Társulási Megállapodásában meghatározott egyes szociális, egészségügyi és más önkormányzati feladatok ellátását.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzatiság kifejezésre juttatása érdekében együttműködésre törekszik a szigetközi falvak önkormányzataival, munkaszervezete a Felső- és Közép Szigetközi LEADER Akciócsoportnak.

(3) A társulások létrehozását, szervezeti és működési rendjét rögzítő együttműködési megállapodások a Hivatal nyilvántartásában szerepelnek.

IV. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET

A képviselő-testület és munkaterve

8. § (1) A Képviselő-testület tagjai a települési képviselők, valamint a megválasztott polgármester.

(2) A Képviselő-testület tagjainak száma 7 fő.

(3) A Képviselők névsorát jelen rendelet 1. számú függeléke tartalmazza. A változásokat a Kirendeltség 2 munkanapon belül átvezeti.

9. § (1) A képviselő-testület évente legalább 6, a munkatervben meghatározott ülést tart. A testület a közmeghallgatást nem tartalmazó üléseit a községházán tartja. Az ülések nyilvánosak, azokon bárki részt vehet és a képviselő-testület előzetes hozzájárulásával felszólalhat.

(2) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 4 nappal megkapják. Az anyagok megküldése a képviselők és a bizottsági tagok részére elektronikus úton történik, kivéve, ha nevezettek azt előzetesen ettől eltérő (papíralapú) formában kérik.

(3) A testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét a községi honlapon közzé kell tenni, valamint azt, hogy a napirendek anyagát meg lehet tekinteni a Kirendeltségen.

(4) A polgármester rendkívüli testületi ülést hív össze a képviselők egynegyedének vagy a bizottság napirendet is tartalmazó indítványára. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt közvetlenül is kiküldhető a meghívó. A meghívásra bármilyen értesítési mód igénybe vehető, a sürgősség okát azonban közölni kell.

(5) A képviselő-testületi ülésre tanácskozási joggal meghívandók körét az 2. melléklet tartalmazza.

10. § (1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Mötv. alapján elfogadja tevékenységének irányvonalát, az elsőbbséget élvező célokat, a fejlesztési elképzeléseket tartalmazó koncepciót, a gazdasági programot.

(2) A gazdasági program tervezetét a polgármesteri program fegyelembe vételével az aljegyző állítja össze és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

11. § (1) A képviselő-testület működésének alapja – a gazdasági program végrehajtását is célzó – munkaterv.

(2) A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – az aljegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé.

(3) A munkatervhez javaslatot kell kérni:

a) a bizottságok elnökeitől,

b) önkormányzati intézmény vezetőjétől,

c) társadalmi szervek vezetőitől,

d) közszolgáltatást nyújtó szervezetek vezetőitől.

(4) A munkaterv tartalmazza:

a) a testületi ülések tervezett időpontját,

b) az egyes ülések napirendi pontjainak felsorolását,

c) a napirendek előadóit,

d) az előterjesztések elkészítésének határidejét, leadásának időpontját.

(5) A munkaterv-tervezetbe fel kell venni a Mötv-ben és egyéb jogszabályokban kötelezően előírtakat, a képviselő-testület saját határozatával előírtakat, valamint a képviselő-testület bizottságai által javasoltakat.

12. § (1) Az önkormányzati rendeletek, tervek, fejlesztési programok, a költségvetés, a különböző ágazati koncepciók előkészítésére indokolt esetben kétfordulós tárgyalási módot lehet alkalmazni. A kétfordulós tárgyalást igénylő témákban a képviselő-testület lakossági-társadalmi vitát szervezhet. A társadalmi vitákon túl a tájékoztatás egyéb formáit is igénybe kell venni (sajtó, honlap, stb.).

(2) A jóváhagyott munkatervet meg kell küldeni a 2. mellékletben foglaltaknak.

A képviselő-testület ülésének vezetése

13. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti az ülést.

(2) A képviselő-testület ülésének vezetése során az (1) bekezdésben meghatározott ülésvezető által ellátandó feladatok:

a)a képviselő-testület határozatképességének megállapítása
b)napirend elfogadása
c)zárt ülés bejelentése
d)napirendenként:
da) vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,
db) a vita összefoglalása,
dc) az indítványok szavazásra való feltevése,
dd) határozati javaslatok szavaztatása,
de) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
df) a napirend tárgyában hozott döntés kihirdetése
e)a rend fenntartása,
f)ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása, a szavazás eredményének kihirdetése
g)időszerű kérdésekről tájékoztatás
h)tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről
i)az ülés bezárása.
(3) A képviselő-testület határozatképességének szabályait a Mötv. tartalmazza.

A Képviselő-testületi ülés rendjének fenntartása

14. § (1) A Képviselő-testületi ülésen jelenlévő személyek kötelesek a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani, – olyan jellegű tetszést, vagy nem tetszést, amely zavarhatja mások hozzászólását, nem nyilváníthatnak ki – kötelesek a részükre kijelölt székeken helyet foglalni.

(2) Az ülésvezető köteles gondoskodni a Képviselő-testület ülése rendjének fenntartásáról. A rend fenntartása érdekében az ülésvezető:

a) Képviselő általi rendzavarás esetén:

aa) figyelmezteti, majd ismétlődő esetben megvonja a szót attól a képviselőtől, aki a tárgytól eltér, már elhangzottakat indokolatlanul ismétel.

ab) figyelmezteti, majd ismétlődő esetben megvonja a szót attól a képviselőtől, aki nem helyi érdekű ügyekben szól hozzá.

ac) rendre utasítja, majd ismétlődő esetben megvonja a szót attól a képviselőtől, aki a Képviselő-testület tekintélyéhez méltatlan kifejezést vagy, másokat sértő fogalmazást használ,

ad) figyelmezteti, majd ismétlődő esetben rendreutasítja azt a képviselőt, aki olyan magatartást tanúsít, mellyel zavarja a Képviselő-testület munkáját;

b) Egyéb rendzavarás esetén az ülésvezető:

A képviselő-testületi ülésén jelenlévő meghívottakat vagy más megjelenteket a tanácskozás rendjének bármilyen módon történő megzavarása esetén rendreutasíthatja. Amennyiben a rendzavarás folytatódik, vagy újra megismétlődik, a rendbontókat az ülésterem elhagyására kötelezheti.

(3) Az ülésvezető a tanácskozás folytatását lehetetlenné tevő rendzavarás esetén az ülést határozott időre félbeszakíthatja.

(4) Az ülésvezető az (2)-(3) bekezdésekben foglalt, a rend fenntartása érdekében tett, indokolt intézkedéseiről a Képviselő-testület nem nyit vitát, azokkal kapcsolatban felszólalásnak helye nincs.

A vita és a döntéshozatal módja

15. § (1) A napirendi pont tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek megtételére az előterjesztő és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.

(2) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek.

(3) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.

(4) Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.

(5) A jegyző (aljegyző) a jogszabálysértő működést az ülés alatt bármikor, a jogszabálysértő döntést a szavazás előtt jelzi a képviselő-testület felé.

(6) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).

(7) Minősített többség szükséges a Mötv-ben meghatározott esetekben.

(8) Ügyrendi kérdésekben a testület vita nélkül határoz.

16. § (1) A képviselő-testület a döntéseit általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

(2) A képviselő-testület a jelenlévő képviselők egynegyedének indítványára név szerinti szavazást rendel el.

(3) Név szerinti szavazás alkalmával az aljegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ (igen, nem tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.

(4) Titkos szavazás lebonyolításáról a képviselő-testület Ügyrendi és Pénzügyi Bizottsága gondoskodik.

A felvilágosítás kérés szabályai

17. § (1) A képviselők az ülésen a polgármestertől, az alpolgármestertől, a bizottságok elnökeitől, valamint a jegyzőtől (aljegyzőtől) – az önkormányzat feladatkörébe tartozó témában – szóban vagy írásban felvilágosítást kérhetnek.

(2) Felvilágosítás kérésnek az a kérdés-, ill. problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, ill. valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.

(3) A felvilágosítás-kérést a polgármesternél lehetőleg az ülés előtt 3 munkanappal írásban kell benyújtani.

(4) Amennyiben a felvilágosítás-kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a testület ülésén nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a testület a soron következő ülésén dönt.

(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik és ha azt nem fogadja el, arról a testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának részletes kivizsgálását.

Előterjesztés

18. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó:

a) tájékoztató,

b) beszámoló,

c) rendelet-tervezet,

d) határozat-tervezet.

(2) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.

(3) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, ill. az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.

(4) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalható a rendelet-alkotással összefüggő napirend.

19. § Az előterjesztések tartalmi elemei:

a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása

b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk

c) a téma ismertetése

d) a jogszabályi háttérbemutatása

a)érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban
b)alternatívák bemutatása
c)anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása
d)egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt
e)határozati javaslat.

20. § (1) Az írásos előterjesztéseket az aljegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.

(2) Az aljegyző a Kirendeltség útján gondoskodik valamennyi anyag postázásáról, illetve a 9. § (2) bekezdésben meghatározott esetben elektronikus úton történő megküldéséről.

Határozati javaslat

21. § (1) Határozati javaslat az írásos előterjesztésben, ill. a szóbeli előterjesztésben vagy a polgármester által a vita összefoglalása után megfogalmazott javaslat.

(2) A határozati javaslat részei:

a)a határozat szövege,
b)végrehajtást igénylő döntéseknél
ba) a határozat végrehajtásáért felelős személyek neve,
bb) a határozat végrehajtásának időpontja.

A képviselő-testület döntései

22. § (1) A képviselő-testület döntései:

a) határozat (egyedi és normatív),

b) rendelet.

(2) Határozat a napirendre felvett tárgykörben hozható.

23. § (1) A képviselő-testület határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.

(2) Amennyiben a képviselő személyes érintettsége esetén – törvényben meghatározott – bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, akkor erre irányuló indítvány esetén, a képviselő-testület a döntését a személy érintettség bejelentésének elmulasztásáról való tudomásszerzést követő ülésen felülvizsgálja.

24. § (1) A képviselő-testület Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott esetekben önkormányzati rendeletet alkot.

(2) Önkormányzati rendelet alkotását a képviselő, a polgármester, az alpolgármester, a tárgy szerint illetékes bizottság, a jegyző és az aljegyző kezdeményezheti a polgármesternél.

(3) A képviselő-testület elhatározhatja a rendelet-tervezet kétfordulós tárgyalását is.

(4) Önkormányzati rendelet alkotása esetén a képviselő-testület a beterjesztett javaslat felett általános és részletes vitát is tarthat. Az erre vonatkozó indítványról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(5) Az önkormányzati rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről az aljegyző gondoskodik. Megbízható azonban az előkészítéssel a tárgy szerint illetékes bizottság, ideiglenes bizottság, külső szakértő is.

(6) Az önkormányzati rendeletek előkészítése, véleményezése során széleskörű elemzésből kell kiindulni. Ennek elsődleges forrásai lehetnek:

a) a szabályozandó tárgy szerint érintett szervek, szakemberek véleménye,

b) lakossági közvélemény-kutatás.

(7) A képviselő-testület egyes rendelet-tervezeteket az érdemi vita előtt közmeghallgatásra, a lakosság széles rétegeinek jogait, kötelességeit érintő önkormányzati rendeletek tervezeteit közszemlére bocsáthatja, amelynek megtörténtéről a lakosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.

25. § (1) Az aljegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról. A rendelet-nyilvántartás formái:

a) rendelet-nyilvántartás sorszám szerint a rendelet tárgyának megjelölésével

b) rendeletek sorszám szerint növekvő sorrendben.

(3) A képviselő-testület évenként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát.

(4) Az aljegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.

(5) Az önkormányzati rendelet kihirdetésének módja:

a) Hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés

b) az önkormányzat hivatalos honlapján – www.dunasziget.hu – történő megjelentetés.

Közmeghallgatás

26. (1) A Képviselő-testület évente egy közmeghallgatást tart, amelyen a választópolgárok, a helyben érdekelt társadalmi szervezetek képviselői közérdekű kérdést, javaslatot tehetnek.
(2) A közmeghallgatás időpontjáról és helyéről legalább 5 nappal korábban, meghívót és tájékoztatót kell megjelentetni a 9. § (2) bekezdésében foglaltak szerint.
(3) A közmeghallgatásról 15 napon belül jegyzőkönyvet kell készíteni, mely tartalmazza a hozzászólásokat, feltett kérdéseket valamint az azokra adott válaszok lényegét. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

Jegyzőkönyv

27. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni a Mötv. 52. § (1) bekezdés szerinti tartalommal.

(2) Zárt ülés esetén rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben (érintett vagy szakértő) vannak jelen. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.

(3) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a) a meghívót

b) a jelenléti ívet

c) az írásos előterjesztéseket

d) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet.

(4) A jegyzőkönyvbe való betekinthetőségről az aljegyző gondoskodik.

V.FEJEZET

A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER ÉS AZ ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐ

A polgármester és az alpolgármester

28. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

(2) A képviselő-testület Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Törvény 74. § (1) bekezdésében foglaltak szerint egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

Az önkormányzati képviselő

29. § (1) Az önkormányzati képviselő jogait, kötelezettségeit az Ötv. szabályozza.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túl a képviselő köteles:

a) kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott döntésekről,

b) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

c) a képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni.

A képviselők és a polgármester, alpolgármester vagyonnyilatkozata

30. § A képviselők és a polgármester, alpolgármester, valamint a velük közös háztartásban élő házas- vagy élettárs, valamint gyermek vagyonnyilatkozatának nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság végzi.

VI. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI

31. § (1) A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság 5 fővel (3 képviselő)

b) Szociális, Kulturális és Sport Bizottság 5 fővel (3 képviselő, 2 fő nem képviselő bizottsági tag)

(3) A képviselő-testület indokolt esetben – meghatározott feladat ellátására – ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, ill. az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

32. § (1) A képviselő-testület a bizottság létrehozásakor

a) dönt a bizottság elnevezéséről

b) rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról

c) meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.

(2) Egy képviselő legfeljebb két bizottságba, egy képviselő csak egy bizottság elnökévé választható. Az egyes bizottságok elnökeit és tagjait a 2. számú függelék tartalmazza.

(3) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.

(4) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely – a bizottság feladatkörébe tartozó – ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

33. § (1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül a Mötv-ben szabályozott tartalommal. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, valamint a bizottság által kijelölt tagja írja alá.

(2) A jegyzőkönyv két példányát a bizottság 10 napon belül megküldi a jegyzőnek (aljegyzőnek).

(3) A bizottság tevékenységéről – a képviselő-testület munkaterve szerint – beszámol a képviselő-testületnek.

VII. Fejezet

KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL, JEGYZŐ ÉS ALJEGYZŐ

34. § (1) A Mötv. 84. § (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati, polgármesteri és jegyzői feladat- és hatáskörbe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Dunasziget Község Önkormányzat Képviselő-testülete Rajka Község Önkormányzat Képviselő-testületével kötött megállapodás alapján közös önkormányzati hivatalt hozott létre.

(2) A hivatal neve és székhelye: Rajkai Közös Önkormányzati Hivatal, 9224 Rajka, Szabadság tér 1.(továbbiakban: Hivatal), vezetője a jegyző.

(3) Kirendeltség neve és telephelye: Rajkai Közös Önkormányzati Hivatal Dunaszigeti Kirendeltsége 9226 Dunasziget, Sérfenyő u. 57. (továbbiakban: Kirendeltség), vezetője az aljegyző.

(4) A Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza a Hivatal és a Kirendeltség működésére, valamint a jegyzői hatáskör- és feladatkör ellátására vonatkozó rendelkezéseket.

(5) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén,- legfeljebb 6 hónap időtartamra,- a jegyzői feladatokat az igazgatási ügyintéző látja el.

(6) A képviselő-testület a jegyzőre ruházza át a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 36. § (1) bekezdésében meghatározott közútkezelői jogkörét.

VIII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

35. § (1) Ez az önkormányzati rendelet (továbbiakban: SZMSZ) kihirdetése napját követő napon lép hatályba.

(2) Ezen önkormányzati rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Dunasziget Község Képviselő-testületének 3/2017. (IV.7.) önkormányzati rendelete a szervezeti és működési szabályzatáról.

Dr. Lakatos Zoltán s. k. Cseh Benjamin s. k.
jegyző polgármester
Kihirdetve: 2018. február 13.
Dr. Lakatos Zoltán s. k.
Jegyző
1. számú melléklet:
a) A Képviselő-testület Ügyrendi és Pénzügyi Bizottságra átruházott hatásköre és feladatköre:
Polgármester és képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos nyilvántartást vezeti, ellenőrzést, vizsgálatot végezhet.
Képviselői összeférhetetlenség, méltatlanság vizsgálatában részt vehet.
Felhatalmazás alapján pályázatot írhat ki, azt elbírálhatja.
Önkormányzati rendeletek előkészítésében részt vesz .
A Képviselő-testület titkos szavazásának lebonyolításával kapcsolatos feladatok ellátása.
Pályázat kiírása községi kitüntetésre a beérkezett javaslatok előzetes véleményezése
Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló (zárszámadás) tervezeteit.
Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, valamint a vagyonváltozás alakulását, értékeli, az azt előidéző okokat.
Figyelemmel kíséri az önkormányzati intézmények gazdálkodási tevékenységét.
Ellenőrzi az önkormányzati beruházásokat
Közreműködik az Önkormányzat vagyoni-pénzügyi kihatással járó rendelet-tervezeteinek kidolgozásában.
Vizsgálja az önkormányzati vagyon működtetésével, felhasználásával (bérlet értékesítés), vállalkozásba vitelével kapcsolatos lehetőségeket, a tárgykörben javaslatot dolgoz ki és azokat a képviselő-testület elé terjeszti.
b) A Képviselő-testület Szociális, Kulturális és Sport Bizottságra átruházott hatásköre és feladatköre:
A szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formák helyi szabályozásáról szóló
az egyes szociális ellátási formák helyi szabályozásáról szóló 3/2015 (II.25.) önkormányzati rendelete

3. § alapján az aktív korúak ellátása,

4. § alapján a rendszeres szociális segély,

6. § alapján normatív lakásfenntartási támogatás,

7-8. § alapján ápolási díj,

9. § (1-8) bekezdések alapján önkormányzati segély,

13. § alapján méltányossági közgyógyellátás megállapítása.

Közreműködik a szociális, egészségügyi, kulturális és sport szervezetekkel való kapcsolattartásban.
Véleményezi a szociális, egészségügyi, kulturális és sport témájú testületi előterjesztéseket, javaslatokat, határozat-tervezeteket, a képviselő testület felkérésére e tárgyban önálló előterjesztéseket készít.
Kiemelt figyelmet fordít a feladatkörébe tartozó szervezeteket és tevékenységeket érintően kiírt pályázatokra.
2. számú melléklet:
A képviselő-testületi ülésre meghívandók köre:
Önkormányzati képviselők,
a bizottságok nem képviselő tagja (az általuk érintett napirendhez),
jegyző, aljegyző,
óvodavezető, iskolaigazgató (az általuk érintett napirendhez),
napirendi pont előterjesztője, előadója,
akit a polgármester megjelöl.
1. számú függelék:
Képviselők névsora:
Cseh Benjamin polgármester,
Baranyai László alpolgármester,
Cseh József Aladár önkormányzati képviselő,
Kovácsné Németh Szilvia önkormányzati képviselő,
Preiner Imre önkormányzati képviselő,
Sebestyén-Szelle Viola önkormányzati képviselő,
Stencinger Noémi önkormányzati képviselő.
2. számú függelék:
A Képviselő-testület Ügyrendi és Pénzügyi Bizottsága elnöke és tagjai:
Elnöke: Cseh József Aladár önkormányzati képviselő,
Tagjai: Kovácsné Németh Szilvia önkormányzati képviselő, Sebestyén-Szelle Viola önkormányzati képviselő.
A Képviselő-testület Szociális, Kulturális és Sport Bizottsága elnöke és tagjai:
Elnöke: Preiner Imre önkormányzati képviselő,
Tagjai: Kovácsné Németh Szilvia önkormányzati képviselő, Stencinger Noémi önkormányzati képviselő, Svecz Sándorné és Sragner Etelka.