Dunasziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2018. (II. 13.) önkormányzati rendelete
Dunasziget Község Önkormányzat Képviselő-testülete 10/2018.(VIII.23.) önkormányzati rendelete Dunasziget Község Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2018. (II.13.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hatályos: 2018. 02. 14- 2018. 02. 18Dunasziget Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2018. (II. 13.) önkormányzati rendelete
Dunasziget Község Önkormányzat Képviselő-testülete 10/2018.(VIII.23.) önkormányzati rendelete Dunasziget Község Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2018. (II.13.) önkormányzati rendelete módosításáról
Dunasziget Község Képviselő-testületének 3/2018. (II.13.) önkormányzati rendelete
A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Dunasziget Község Önkormányzata, székhelye: 9226 Dunasziget, Sérfenyő út 57.
(2) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét. Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön rendelet szabályozza.
2. § (1) Dunasziget Község hivatalos kapcsolatot tart fenn a szlovákiai Keszölcés, Doborgaz, Vajka és a németországi Forstining településekkel.
(2) A folyamatos és rendszeres kapcsolattartás a polgármester, illetve az aljegyző feladata, akik rendszeresen tájékoztatják a képviselő-testületet.
AZ ÖNKORMÁNYZAT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE
3. § Az önkormányzat feladatait, ellátási kötelezettségeit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. (továbbiakban: Mötv.) határozza meg.
4. § (1) A képviselő-testület bizottságra átruházott hatásköreit e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
(2) A képviselő-testület a polgármesterre átruházza a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 3. § (2) bekezdésében, 7. § (3) bekezdésében, 12. § (5) bekezdésében, 14. § (1) bekezdés a) pontjában, 15. § (1) bekezdésében, 29. § (4) és (9) bekezdésében, 33. § (2) bekezdésében, 34. §-ban, 36. § (3) és (4) bekezdésében, 37. § (2) és (3) bekezdésében, 41. §-ban, 42. § (3) bekezdésében, 42/A. § (1) és (2) bekezdésében és 43. § (1) bekezdésében
5. § (1) Az átruházott hatáskör gyakorlója – az e kereten belül tett – intézkedéseiről, azok eredményeiről polgármester a soron következő rendes ülésen, egyéb hatáskörgyakorló esetén évente legalább egyszer beszámol.
(2) A képviselő kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a polgármester, bizottság – a képviselő-testület által átruházott – önkormányzati ügyben hozott döntését.
EGYÜTTMŰKÖDÉS
6. § (1) Az önkormányzat feladatainak gazdaságos, célszerű és hatékony ellátása érdekében együttműködik a az egyesültekkel, civil és érdekvédelmi szervezetekkel, egyházakkal, karitatív szervezetekkel, valamint egyéb országos és megyei hatáskörű szervekkel.
(2) Az önkormányzat a képviselő-testület és bizottságai nyilvános üléseire tanácskozási joggal meghívja a dunaszigeti székhelyű egyesületeket és alapítványokat.
(3) Az önkormányzat, a fontosabb döntései előkészítésébe (új helyi építési szabályzat, választási ciklusra szóló gazdasági program, stb.) közmeghallgatásán, bevonja a lakosságot, a dunaszigeti székhelyű egyesületeket és az alapítványokat.
(4) Az önkormányzat honlapja, a www.dunasziget.hu , melyen keresztül friss információkkal látja el a község lakosságát.
7. § (1) Az önkormányzatiság kifejezésre juttatása érdekében a képviselő-testület együttműködésre törekszik a mosonmagyaróvári járás önkormányzataival. Ezen túlmenően társulási megállapodás keretében biztosítja a Mosonmagyaróvári Térségi Társulás Társulási Megállapodásában meghatározott egyes szociális, egészségügyi és más önkormányzati feladatok ellátását.
(2) A Képviselő-testület az önkormányzatiság kifejezésre juttatása érdekében együttműködésre törekszik a szigetközi falvak önkormányzataival, munkaszervezete a Felső- és Közép Szigetközi LEADER Akciócsoportnak.
(3) A társulások létrehozását, szervezeti és működési rendjét rögzítő együttműködési megállapodások a Hivatal nyilvántartásában szerepelnek.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET
A képviselő-testület és munkaterve
8. § (1) A Képviselő-testület tagjai a települési képviselők, valamint a megválasztott polgármester.
(2) A Képviselő-testület tagjainak száma 7 fő.
(3) A Képviselők névsorát jelen rendelet 1. számú függeléke tartalmazza. A változásokat a Kirendeltség 2 munkanapon belül átvezeti.
9. § (1) A képviselő-testület évente legalább 6, a munkatervben meghatározott ülést tart. A testület a közmeghallgatást nem tartalmazó üléseit a községházán tartja. Az ülések nyilvánosak, azokon bárki részt vehet és a képviselő-testület előzetes hozzájárulásával felszólalhat.
(2) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 4 nappal megkapják. Az anyagok megküldése a képviselők és a bizottsági tagok részére elektronikus úton történik, kivéve, ha nevezettek azt előzetesen ettől eltérő (papíralapú) formában kérik.
(3) A testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét a községi honlapon közzé kell tenni, valamint azt, hogy a napirendek anyagát meg lehet tekinteni a Kirendeltségen.
(4) A polgármester rendkívüli testületi ülést hív össze a képviselők egynegyedének vagy a bizottság napirendet is tartalmazó indítványára. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt közvetlenül is kiküldhető a meghívó. A meghívásra bármilyen értesítési mód igénybe vehető, a sürgősség okát azonban közölni kell.
(5) A képviselő-testületi ülésre tanácskozási joggal meghívandók körét az 2. melléklet tartalmazza.
10. § (1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Mötv. alapján elfogadja tevékenységének irányvonalát, az elsőbbséget élvező célokat, a fejlesztési elképzeléseket tartalmazó koncepciót, a gazdasági programot.
(2) A gazdasági program tervezetét a polgármesteri program fegyelembe vételével az aljegyző állítja össze és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
11. § (1) A képviselő-testület működésének alapja – a gazdasági program végrehajtását is célzó – munkaterv.
(2) A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – az aljegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé.
(3) A munkatervhez javaslatot kell kérni:
a) a bizottságok elnökeitől,
b) önkormányzati intézmény vezetőjétől,
c) társadalmi szervek vezetőitől,
d) közszolgáltatást nyújtó szervezetek vezetőitől.
(4) A munkaterv tartalmazza:
a) a testületi ülések tervezett időpontját,
b) az egyes ülések napirendi pontjainak felsorolását,
c) a napirendek előadóit,
d) az előterjesztések elkészítésének határidejét, leadásának időpontját.
(5) A munkaterv-tervezetbe fel kell venni a Mötv-ben és egyéb jogszabályokban kötelezően előírtakat, a képviselő-testület saját határozatával előírtakat, valamint a képviselő-testület bizottságai által javasoltakat.
12. § (1) Az önkormányzati rendeletek, tervek, fejlesztési programok, a költségvetés, a különböző ágazati koncepciók előkészítésére indokolt esetben kétfordulós tárgyalási módot lehet alkalmazni. A kétfordulós tárgyalást igénylő témákban a képviselő-testület lakossági-társadalmi vitát szervezhet. A társadalmi vitákon túl a tájékoztatás egyéb formáit is igénybe kell venni (sajtó, honlap, stb.).
(2) A jóváhagyott munkatervet meg kell küldeni a 2. mellékletben foglaltaknak.
A képviselő-testület ülésének vezetése
13. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti az ülést.
(2) A képviselő-testület ülésének vezetése során az (1) bekezdésben meghatározott ülésvezető által ellátandó feladatok:
A Képviselő-testületi ülés rendjének fenntartása
14. § (1) A Képviselő-testületi ülésen jelenlévő személyek kötelesek a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani, – olyan jellegű tetszést, vagy nem tetszést, amely zavarhatja mások hozzászólását, nem nyilváníthatnak ki – kötelesek a részükre kijelölt székeken helyet foglalni.
(2) Az ülésvezető köteles gondoskodni a Képviselő-testület ülése rendjének fenntartásáról. A rend fenntartása érdekében az ülésvezető:
a) Képviselő általi rendzavarás esetén:
aa) figyelmezteti, majd ismétlődő esetben megvonja a szót attól a képviselőtől, aki a tárgytól eltér, már elhangzottakat indokolatlanul ismétel.
ab) figyelmezteti, majd ismétlődő esetben megvonja a szót attól a képviselőtől, aki nem helyi érdekű ügyekben szól hozzá.
ac) rendre utasítja, majd ismétlődő esetben megvonja a szót attól a képviselőtől, aki a Képviselő-testület tekintélyéhez méltatlan kifejezést vagy, másokat sértő fogalmazást használ,
ad) figyelmezteti, majd ismétlődő esetben rendreutasítja azt a képviselőt, aki olyan magatartást tanúsít, mellyel zavarja a Képviselő-testület munkáját;
b) Egyéb rendzavarás esetén az ülésvezető:
A képviselő-testületi ülésén jelenlévő meghívottakat vagy más megjelenteket a tanácskozás rendjének bármilyen módon történő megzavarása esetén rendreutasíthatja. Amennyiben a rendzavarás folytatódik, vagy újra megismétlődik, a rendbontókat az ülésterem elhagyására kötelezheti.
(3) Az ülésvezető a tanácskozás folytatását lehetetlenné tevő rendzavarás esetén az ülést határozott időre félbeszakíthatja.
(4) Az ülésvezető az (2)-(3) bekezdésekben foglalt, a rend fenntartása érdekében tett, indokolt intézkedéseiről a Képviselő-testület nem nyit vitát, azokkal kapcsolatban felszólalásnak helye nincs.
A vita és a döntéshozatal módja
15. § (1) A napirendi pont tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek megtételére az előterjesztő és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.
(2) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek.
(3) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.
(4) Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.
(5) A jegyző (aljegyző) a jogszabálysértő működést az ülés alatt bármikor, a jogszabálysértő döntést a szavazás előtt jelzi a képviselő-testület felé.
(6) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).
(7) Minősített többség szükséges a Mötv-ben meghatározott esetekben.
(8) Ügyrendi kérdésekben a testület vita nélkül határoz.
16. § (1) A képviselő-testület a döntéseit általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
(2) A képviselő-testület a jelenlévő képviselők egynegyedének indítványára név szerinti szavazást rendel el.
(3) Név szerinti szavazás alkalmával az aljegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ (igen, nem tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.
(4) Titkos szavazás lebonyolításáról a képviselő-testület Ügyrendi és Pénzügyi Bizottsága gondoskodik.
A felvilágosítás kérés szabályai
17. § (1) A képviselők az ülésen a polgármestertől, az alpolgármestertől, a bizottságok elnökeitől, valamint a jegyzőtől (aljegyzőtől) – az önkormányzat feladatkörébe tartozó témában – szóban vagy írásban felvilágosítást kérhetnek.
(2) Felvilágosítás kérésnek az a kérdés-, ill. problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, ill. valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.
(3) A felvilágosítás-kérést a polgármesternél lehetőleg az ülés előtt 3 munkanappal írásban kell benyújtani.
(4) Amennyiben a felvilágosítás-kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a testület ülésén nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a testület a soron következő ülésén dönt.
(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik és ha azt nem fogadja el, arról a testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának részletes kivizsgálását.
Előterjesztés
18. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó:
a) tájékoztató,
b) beszámoló,
c) rendelet-tervezet,
d) határozat-tervezet.
(2) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.
(3) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, ill. az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.
(4) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalható a rendelet-alkotással összefüggő napirend.
19. § Az előterjesztések tartalmi elemei:
a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása
b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk
c) a téma ismertetése
d) a jogszabályi háttérbemutatása
20. § (1) Az írásos előterjesztéseket az aljegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.
(2) Az aljegyző a Kirendeltség útján gondoskodik valamennyi anyag postázásáról, illetve a 9. § (2) bekezdésben meghatározott esetben elektronikus úton történő megküldéséről.
Határozati javaslat
21. § (1) Határozati javaslat az írásos előterjesztésben, ill. a szóbeli előterjesztésben vagy a polgármester által a vita összefoglalása után megfogalmazott javaslat.
(2) A határozati javaslat részei:
A képviselő-testület döntései
22. § (1) A képviselő-testület döntései:
a) határozat (egyedi és normatív),
b) rendelet.
(2) Határozat a napirendre felvett tárgykörben hozható.
23. § (1) A képviselő-testület határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.
(2) Amennyiben a képviselő személyes érintettsége esetén – törvényben meghatározott – bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, akkor erre irányuló indítvány esetén, a képviselő-testület a döntését a személy érintettség bejelentésének elmulasztásáról való tudomásszerzést követő ülésen felülvizsgálja.
24. § (1) A képviselő-testület Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott esetekben önkormányzati rendeletet alkot.
(2) Önkormányzati rendelet alkotását a képviselő, a polgármester, az alpolgármester, a tárgy szerint illetékes bizottság, a jegyző és az aljegyző kezdeményezheti a polgármesternél.
(3) A képviselő-testület elhatározhatja a rendelet-tervezet kétfordulós tárgyalását is.
(4) Önkormányzati rendelet alkotása esetén a képviselő-testület a beterjesztett javaslat felett általános és részletes vitát is tarthat. Az erre vonatkozó indítványról a képviselő-testület vita nélkül dönt.
(5) Az önkormányzati rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről az aljegyző gondoskodik. Megbízható azonban az előkészítéssel a tárgy szerint illetékes bizottság, ideiglenes bizottság, külső szakértő is.
(6) Az önkormányzati rendeletek előkészítése, véleményezése során széleskörű elemzésből kell kiindulni. Ennek elsődleges forrásai lehetnek:
a) a szabályozandó tárgy szerint érintett szervek, szakemberek véleménye,
b) lakossági közvélemény-kutatás.
(7) A képviselő-testület egyes rendelet-tervezeteket az érdemi vita előtt közmeghallgatásra, a lakosság széles rétegeinek jogait, kötelességeit érintő önkormányzati rendeletek tervezeteit közszemlére bocsáthatja, amelynek megtörténtéről a lakosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.
25. § (1) Az aljegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról. A rendelet-nyilvántartás formái:
a) rendelet-nyilvántartás sorszám szerint a rendelet tárgyának megjelölésével
b) rendeletek sorszám szerint növekvő sorrendben.
(3) A képviselő-testület évenként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát.
(4) Az aljegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.
(5) Az önkormányzati rendelet kihirdetésének módja:
a) Hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés
b) az önkormányzat hivatalos honlapján – www.dunasziget.hu – történő megjelentetés.
Közmeghallgatás
Jegyzőkönyv
27. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni a Mötv. 52. § (1) bekezdés szerinti tartalommal.
(2) Zárt ülés esetén rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben (érintett vagy szakértő) vannak jelen. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.
(3) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:
a) a meghívót
b) a jelenléti ívet
c) az írásos előterjesztéseket
d) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet.
(4) A jegyzőkönyvbe való betekinthetőségről az aljegyző gondoskodik.
V.FEJEZET
A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER ÉS AZ ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐ
A polgármester és az alpolgármester
28. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.
(2) A képviselő-testület Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Törvény 74. § (1) bekezdésében foglaltak szerint egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
Az önkormányzati képviselő
29. § (1) Az önkormányzati képviselő jogait, kötelezettségeit az Ötv. szabályozza.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túl a képviselő köteles:
a) kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott döntésekről,
b) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,
c) a képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni.
A képviselők és a polgármester, alpolgármester vagyonnyilatkozata
30. § A képviselők és a polgármester, alpolgármester, valamint a velük közös háztartásban élő házas- vagy élettárs, valamint gyermek vagyonnyilatkozatának nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság végzi.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI
31. § (1) A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.
(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a) Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság 5 fővel (3 képviselő)
b) Szociális, Kulturális és Sport Bizottság 5 fővel (3 képviselő, 2 fő nem képviselő bizottsági tag)
(3) A képviselő-testület indokolt esetben – meghatározott feladat ellátására – ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, ill. az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
32. § (1) A képviselő-testület a bizottság létrehozásakor
a) dönt a bizottság elnevezéséről
b) rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról
c) meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.
(2) Egy képviselő legfeljebb két bizottságba, egy képviselő csak egy bizottság elnökévé választható. Az egyes bizottságok elnökeit és tagjait a 2. számú függelék tartalmazza.
(3) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.
(4) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely – a bizottság feladatkörébe tartozó – ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
33. § (1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül a Mötv-ben szabályozott tartalommal. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, valamint a bizottság által kijelölt tagja írja alá.
(2) A jegyzőkönyv két példányát a bizottság 10 napon belül megküldi a jegyzőnek (aljegyzőnek).
(3) A bizottság tevékenységéről – a képviselő-testület munkaterve szerint – beszámol a képviselő-testületnek.
KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL, JEGYZŐ ÉS ALJEGYZŐ
34. § (1) A Mötv. 84. § (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati, polgármesteri és jegyzői feladat- és hatáskörbe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására Dunasziget Község Önkormányzat Képviselő-testülete Rajka Község Önkormányzat Képviselő-testületével kötött megállapodás alapján közös önkormányzati hivatalt hozott létre.
(2) A hivatal neve és székhelye: Rajkai Közös Önkormányzati Hivatal, 9224 Rajka, Szabadság tér 1.(továbbiakban: Hivatal), vezetője a jegyző.
(3) Kirendeltség neve és telephelye: Rajkai Közös Önkormányzati Hivatal Dunaszigeti Kirendeltsége 9226 Dunasziget, Sérfenyő u. 57. (továbbiakban: Kirendeltség), vezetője az aljegyző.
(4) A Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza a Hivatal és a Kirendeltség működésére, valamint a jegyzői hatáskör- és feladatkör ellátására vonatkozó rendelkezéseket.
(5) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén,- legfeljebb 6 hónap időtartamra,- a jegyzői feladatokat az igazgatási ügyintéző látja el.
(6) A képviselő-testület a jegyzőre ruházza át a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 36. § (1) bekezdésében meghatározott közútkezelői jogkörét.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
35. § (1) Ez az önkormányzati rendelet (továbbiakban: SZMSZ) kihirdetése napját követő napon lép hatályba.
(2) Ezen önkormányzati rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Dunasziget Község Képviselő-testületének 3/2017. (IV.7.) önkormányzati rendelete a szervezeti és működési szabályzatáról.
3. § alapján az aktív korúak ellátása,
4. § alapján a rendszeres szociális segély,
6. § alapján normatív lakásfenntartási támogatás,
9. § (1-8) bekezdések alapján önkormányzati segély,
13. § alapján méltányossági közgyógyellátás megállapítása.