Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2025. 10. 02Hajdúszovát Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2019.(X.29.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hajdúszovát Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében, a 29.§ tekintetében a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének a szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelete 6. melléklete 2.a). pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat megnevezése: Hajdúszovát Község Önkormányzata
(2) Az önkormányzat székhelye: 4212 Hajdúszovát, Hősök- tere 1.
(3) Az önkormányzat képviselő-testülete polgármesteri hivatalának elnevezése: Hajdúszováti Polgármesteri Hivatal, Székhelye: 4212 Hajdúszovát Hősök-tere 1.
(4) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.hajduszovat.hu
(5) Az önkormányzat elektronikus levelezési címe: hszovatpolghiv@gmail.com
(6) A községi önkormányzat hivatalos jelképei a község címere, zászlója és pecsétje. A község címerének, zászlójának és pecsétjének leírását, valamint azok használatának rendjét a Képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.
(7) Az önkormányzat havonta megjelenő lapjának címe: „HAJDÚSZOVÁT”.
(8) Az önkormányzat által alapított díjakat és elismeréseket, azok adományozásának szabályait a képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.
(9) Az önkormányzat testvértelepülése: Magyarszovát (Románia).
2. Az önkormányzat feladat és hatáskörei
2. § (1) Az Önkormányzat ellátja a Mötv., valamint az ágazati törvények szerinti kötelezően előírt, továbbá az önként vállalt feladat-és hatásköröket. Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a 1. melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat önként vállalt feladatai
a) non profit szervezetek támogatása,
3. A képviselő-testület tagjai és szervei
3. § (1)1 Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének tagjai a polgármester és 6 önkormányzati képviselő.
(2) A települési képviselő a községi önkormányzat és választói iránt érzett felelősséggel vesz részt az önkormányzati feladatok megvalósításában, hatáskörök gyakorlásában.
(3) A települési képviselő a Mötv.-ben biztosított jogok gyakorlásával, kötelezettségek teljesítésével végzi tevékenységét.
(4) A települési képviselő a polgármestertől igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást és ügyviteli segítséget a jegyző által kijelölt köztisztviselő közreműködésével.
(5) A képviselő a képviselő-testületi ülésről, a bizottsági tag a bizottsági ülésről való távolmaradását a lehetőségekhez képest, legkésőbb az ülés előtt 3 órával, a képviselő a polgármesternek vagy a jegyzőnek, a bizottsági tag a bizottság elnökének vagy a polgármesternek előre jelzi. Az előzetes bejelentés elmaradása esetén a képviselő-testületi tag soron következő testületi ülésen, a bizottsági tag a soron következő bizottsági ülésen köteles bejelenteni távolmaradásának okát. Annak a kérdésnek az elbírálása, hogy a képviselő vagy a bizottsági tag igazoltan vagy igazolatlanul volt-e távol, a hiányzást követő képviselő-testületi, illetve bizottsági ülésen a hiányzás indokainak megismerése után a képviselő-testület, illetve a bizottság dönt.
(6)2 Az önkormányzati képviselők, a bizottsági elnökök és tagok, valamint a tanácsnok tiszteletdíját külön önkormányzati rendelet állapítja meg.
(7) A képviselő-testület kettő havi időtartamra 25 %-kal csökkenti annak az önkormányzati képviselőnek a tiszteletdíját, aki a Mötv-ben meghatározott kötelezettségeit megszegi. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható.
(8) Az önkormányzati képviselő a testületi ülésen indokolással alátámasztva kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A képviselő-testület ugyanazon ülésén a kezdeményezés elfogadásáról vagy elutasításáról egyszerű többséggel dönt.
(9) Az önkormányzati képviselő az összeférhetetlensége megszüntetésére irányuló lemondó nyilatkozatát a képviselő-testület Ügyrendi Bizottságának kell benyújtania.
(10) A képviselő-testület az Mötv. 34. §-ban foglalt rendelkezések szerint tanácsnokot választhat.
4. § (1) A képviselő-testület elnöke a polgármester, aki tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
(2)3 A képviselő-testület az Mötv. 74. § (1) bekezdése alapján a saját tagjai közül két fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. Az alpolgármesterek feladat-és hatáskörére a polgármester intézkedése az irányadó.
(3) A polgármester a törvényben előírt feladatain túl
5. § (1) A képviselő-testület bizottságai az önkormányzat döntés-előkészítő, véleményező, javaslattevő, a képviselő-testület által átruházott hatáskör esetén ügydöntő szervei. Egymással mellérendeltségei viszonyban állnak.
(2) A bizottságot az elnöke képviseli.
(3)4 A bizottság tagjainak száma bizottságonként legalább 4 fő, legfeljebb 7 fő.
(4) A bizottság tagjaira javaslatot tehet bármely képviselő.
(5) A képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságot hozhat létre.
(6) A képviselő-testület ideiglenes bizottságot meghatározott időre vagy feladat elvégzésére hoz létre. Az ideiglenes bizottság feladatkörét létrehozásakor a képviselő-testület határozza meg.
(7) Az ideiglenes bizottság megbízatása a feladatának elvégzéséről szóló jelentés képviselő-testület általi elfogadásáig, illetve a képviselő-testület megszüntető határozatáig tart.
(8) Az ideiglenes bizottságokra érvényesek a bizottságokra vonatkozó szabályok.
(9)5 A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében a következő 2 állandó bizottságot hozza létre és létszámukat a következők szerint állapítja meg: Ügyrendi Bizottság: 4 fő, Pénzügyi Bizottság: 7 fő.
(10)6
(11) Az állandó bizottságok feladat- és hatásköreit a rendelet 6. melléklete tartalmazza.
6. §7
7. § (1) A képviselő-testület egységes hivatalt hoz létre.
(2) A polgármesteri hivatal feladatait alapító okirata, szervezetét és munkarendjét a hivatal szervezeti és működési szabályzata, és ügyrendje tartalmazza. E dokumentumokat - a Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével –a Képviselő-testület határozattal fogadja el.
(3) A polgármesteri hivatal ellátja a nemzetiségek jogairól szóló törvényben meghatározott feladatokat. Ennek keretében a nemzetiségi önkormányzatok
a) kérésének megfelelően hivatali munkaidőben biztosítja a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását,
8. § (1) A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésében felsoroltakon kívüli feladatai körében:
a) a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéssel kapcsolatos törvényességi észrevételeiről a napirend tárgyalása előtt tájékoztatja a képviselő-testületet,
9. § (1) Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vesz részt. A képviselő-testület más települések Képviselő-testületeivel alakíthat társulásokat. A társulásokban az Önkormányzatot a polgármester képviseli
(2)10 Az önkormányzat tagja a Hajdúszoboszló Város Önkormányzatával, az Ebes Község Önkormányzatával, és Nagyhegyes Község Önkormányzatával együtt létrehozott jogi személyiségű Hajdúszoboszlói Kistérségi Többcélú Társulásnak, melyben az étkeztetés, házi segítségnyújtás, nappali ellátás, családsegítés, gyermekjóléti szolgáltatás, belső ellenőrzés feladatokat látja el.
(3) Az önkormányzat a társulások működésének részletes szabályait a társulási megállapodásban határozza meg.
4. A képviselő-testület működése
10. § (1) A képviselő-testület alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő 15 napon belül a polgármester hívja össze és vezeti.
(2) Az alakuló ülésen a helyi választási bizottság elnöke tájékoztatást ad a választás eredményéről, kiveszi az esküt a képviselőktől, majd a polgármestertől. 11 A képviselő-testület előtt az alpolgármestertől a polgármester veszi ki az esküt.
(3) Az alakuló ülésen ezt követően más napirendek is tárgyalhatók (polgármesteri program ismertetése, a polgármester tiszteletdíjának, az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása, SZMSZ módosítása, megbízás adása az SZMSZ felülvizsgálatára, bizottságok megválasztása, társadalmi megbízatású polgármester munkarendjének megállapítása,….).
11. § (1) A képviselő-testület rendes ülését az éves munkatervében elfogadottak szerint, de évenként legalább hat alkalommal tartja, lehetőség szerint a hónap utolsó hetében. Ezen túlmenően rendkívüli ülésre is sor kerülhet.
(2) A munkaterv-tervezetet a polgármester terjeszti elő, melyet a képviselő-testület tárgyévet megelőző év decemberi ülésén fogad el. Elkészítéséhez javaslatot kér a képviselőtestület tagjaitól, a bizottságoktól.
(3) A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések tervezett időpontjait és napirendek tárgyát,
b) a tervezett napirendi pont előterjesztőinek nevét.
(4) A képviselő-testület ülését össze kell hívni a Mötv. 44. §-ában foglaltak szerint.
5. A képviselő-testület ülésének összehívása
12. § (1)12 A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a polgármester általános helyettesítésével megbízott alpolgármester hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg együttes, tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(2) A meghívót és a meghívó mellékleteként az írásbeli előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt az érdekeltek, a munkaterv szerinti rendes ülés összehívása esetén, az ülés időpontját megelőzően legalább 5 nappal, rendkívüli ülés összehívása esetén az ülést megelőzően legalább 2 nappal, kézhez kapják.
(3) Az előterjesztések kézbesítése elsősorban papír alapon, nagy terjedelem esetén vagy kérésre elektronikus formában (e-mailen keresztül, a megadott internetes elérhetőségre) történik.
(4) Különösen indokolt esetben a képviselő-testület rövid úton (telefon, telefax, e-mail útján) is összehívható. Különösen indokolt a képviselő-testület összehívása, ha a döntés más időpontban nem pótolható.
(5) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt, az önkormányzati fenntartású intézmények vezetőit, a napirend szerinti előadót, szakértőt, szükség szerint az érintetteket, a díszpolgárokat, valamint a választókerület országgyűlési képviselőjét.
(6)13 Amennyiben a települési képviselők egynegyede, a képviselő-testület bizottsága, a kormányhivatal vezetője az indokot is megjelölő indítványában testületi ülés összehívását kezdeményezi (rendkívüli ülés) az ülést az indítvány benyújtásától számított tizenöt napon belüli időpontra – a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával – a polgármester hívja össze.
(7) Az ülés időpontjáról, helyéről és napirendjéről a meghívó kiküldésével egy időben a meghívónak a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével és az önkormányzat honlapján történő közzététellel a község lakosságát tájékoztatni kell.
(8) A nemzetiségi önkormányzat elnökét tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület és bizottságai ülésén. Zárt ülésen kizárólag a Mötv. 46. § (3) bekezdésében meghatározott ügy tárgyalásakor vehet részt.
(9) 14 A hajdúszováti székhelyű önszerveződő közösségek képviselői – a lakosság, valamint a civil szervezetek közvetlen tájékoztatása, valamint a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása céljából – tevékenységi körükben tanácskozási joggal részt vehetnek a képviselő-testület és bizottságai ülésein.
6. Előterjesztések
13. § (1) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái
a) beszámoló valamely feladat elvégzéséről, önkormányzati intézmény tevékenységéről,
7. Sürgősségi indítvány
14. § (1) A meghívóban nem szereplő, halaszthatatlan döntést igénylő javaslat soron kívüli megvitatása érdekében a polgármester, a bizottság, a bizottság elnöke, a képviselők egynegyede, valamint a jegyző írásbeli sürgősségi indítványt terjeszthet elő.
(2) Az indítvány írásban, a sürgősség tényének indokolásával legkésőbb az ülés napját megelőző nap 16 óráig nyújtható be a polgármesternél.
(3) A sürgősségi indítvány napirendre tűzéséről a testület vita nélkül dönt. A sürgősség elfogadása esetén az új napirendi pontra vonatkozó előterjesztést a Képviselő-testület felveszi napirendjére.
8. Az ülések rendje
15. § (1) A képviselő-testület ülése - törvényben meghatározott eseteket kivéve - nyilvános, amelyről hang- és képfelvétel készíthető.
(2) A nyilvános ülésen hallgatóság lehet jelen. Hozzászólásra a hallgatóság nem jogosult, azonban az érdekelt személy kérelmére hozzászólási lehetőséget biztosíthat a képviselő-testület.
(3) A hozzászólási lehetőség megadásáról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.
(4) Az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt
a) a választókerület országgyűlési képviselője,
9. Az ülés menete, tanácskozás
16. § (1) A polgármester
a) megnyitja, majd a tanácskozás végén berekeszti az ülést,
10. Döntéshozatal
17. § (1) A képviselő-testület a határozatait, a Mötv-ben és e rendeletben meghatározottak (a minősített többséget igénylő döntések) kivételével, egyszerű többséggel hozza. Ha nincs meg a szótöbbség a képviselő-testület a javaslatot elutasította, amit szintén határozatba kell foglalni.
(2) Minősített többséggel dönt a Mötv-ben meghatározottakon túl
a) a képviselő-testület hatáskörének átruházásáról,
18. § (1) A kötelező önkormányzati rendeletalkotáson kívüli szabályozás szükségességéről kezdeményezés alapján dönt a képviselő-testület.
(2) Rendelet alkotását kezdeményezheti
a) képviselő-testület tisztségviselői,
11. A döntések végrehajtása
19. § Az önkormányzati döntések eredményes végrehajtásáért a polgármester, a jegyző és a határozatban végrehajtásért megjelölt személy a felelős.
12. Interpelláció
20. § (1) A képviselő-testület tagjai a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez és a jegyzőhöz a feladatkörükbe tartozó témában interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában vagy intézkedés elmulasztása kapcsán lehet előterjeszteni.
(2) Az interpellációt elsősorban írásban, az ülés megkezdését megelőzően, a napirend elfogadásáig, vagy szóban lehet előterjeszteni.
(3) Csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia az interpelláltnak, ha az ülést megelőzően legalább 3. napig az interpellációt benyújtották.
(4) Más esetben 30 napon belül, írásban kell választ adni és azt a soron következő ülésen a képviselő-testülettel ismertetni kell.
(5) A testületi ülésen az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik, majd a testület vita nélkül dönt egyszerű többséggel, nyílt szavazással.
(6) A képviselő-testület az interpellációra adott válasz elutasítása esetén részletesebb vizsgálatot is elrendelhet. Az interpelláló képviselő e vizsgálatban részt vehet.
(7) A vizsgálatot az arra hatáskörrel rendelkező bizottság hatáskörébe kell utalni, ha ilyen nincs, eseti bizottságot kell alakítani.
(8) A bizottság megállapításait a következő munkaterv szerinti testületi ülésen ismertetni kell.
13. Felvilágosítás kérés
21. § Felvilágosítás kérés a polgármesterhez, a jegyzőhöz vagy a bizottság elnökéhez intézett minden olyan – önkormányzati hatáskörbe tartozó, intézményi szervezetre, működésre vonatkozó – tudakozódás, amely valamely tény, adat megismerésére irányul, és nem kapcsolódik valamely napirendi pont témájához.
14. Felvetés
22. § (1) A felvetés a polgármester, a képviselő által olyan közérdekű témák jelzése, amelyekben a képviselő-testület állást foglalhat, illetve az intézkedésre jogosulthoz továbbíthat, annak intézkedését kezdeményezheti.
(2) Amennyiben a képviselő-testület állást kíván foglalni, illetve a felvetést az intézkedésre jogosulthoz továbbítani kívánja, vagy annak intézkedését kívánja kezdeményezni, erről vita nélkül határoz.
15. A képviselő-testület dokumentumai
23. § (1) A képviselő-testületi ülésről szószerinti hangfelvétel készül. Kizárólag a képviselő-testület nyilvános üléséről készülhet képfelvétel.
(2) A szószerinti hangfelvételről a tanácskozást követő 15. napig írásos jegyzőkönyv készül, mely a tanácskozás lényegét tartalmazza.
(3) Bármely képviselő kérésére hozzászólását szó szerint kell a jegyzőkönyvben rögzíteni.
(4) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a Mötv. 52. § (1) bekezdésében felsorolt tartalmi elemeket.
(5) A jegyzőkönyv mellékletei
a) napirendekhez írásban benyújtott kiegészítések,
16. A bizottságok működésének szabályai
24. § (1) A bizottságok működésük részletes szabályait ügyrendjükben állapíthatják meg, ennek hiányában e rendelet szabályait kell megfelelően alkalmazni.
(2) A bizottságok a képviselő-testület munkatervével összhangban álló éves munkatervet készíthetnek.
(3) A bizottságok a munkatervben meghatározott időpontokban, valamint szükség szerint tartanak ülést.
(4) Az ülést a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnök akadályoztatása, tartós távolléte esetén a legidősebb bizottsági tag hívja össze és vezeti az ülést.
(5) A bizottság ülését úgy kell összehívni, hogy a meghívót és az előterjesztéseket az ülés előtt 3 nappal az érdekeltek kézhez kapják. Indokolt esetben a bizottság telefonon is összehívható.
(6) A több bizottság feladatkörét érintő ügy napirendre tűzéséről a bizottságok elnökei kötelesek egymást tájékoztatni és lehetőség szerint egymás ülésén a képviseletet biztosítani.
(7) Szükség esetén a bizottságok elnökei megállapodhatnak adott téma együttes ülés keretében történő megtárgyalásáról. Az együttes bizottsági üléseket a jelenlévő elnökök közül megválasztott elnök vezeti. Az együttes bizottsági ülésen a résztvevő bizottságok külön döntenek.
(8) A bizottság konkrét témakörben külső szakértőket is igénybe vehet.
(9) A bizottsági elnökének feladatai a fentieken túlmenően
a) gondoskodik a bizottság működésére vonatkozó szabályok hatályosulásáról,
17. Lakossági fórumok
25. § (1) A képviselő-testület ülésének keretében évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart. A képviselőtestület évente egy alkalommal a gazdasági évet követően falugyűlést tarthat.
(2) A közmeghallgatás és a falugyűlés időpontjára vonatkozó javaslatot a polgármester az üléstervvel egyidejűleg terjeszti elő.
(3) A közmeghallgatás időpontjáról és helyéről a lakosságot tájékoztatni kell hirdetmények elhelyezésével a település több pontján és az önkormányzat hirdetőtábláján és honlapján, úgy, hogy arról legalább 5 nappal az ülés előtt tudomást szerezhessen.
(4) A polgármester adja meg a szót a kérdések, javaslatok elmondására, valamint a válaszadásra. A közmeghallgatáson felvetett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban kell választ adni.
18. Helyi népszavazás
26. § A helyi népszavazásra a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló törvényben, valamint külön önkormányzati rendeletben meghatározottak az irányadók.
19. Összeférhetetlenség
27. § (1) Az összeférhetetlenségi bejelentést az ok megjelölésével az összeférhetetlenségi ügyeket vizsgáló Ügyrendi Bizottsághoz kell előterjeszteni.
(2) A bizottság elnöke köteles a bejelentés vizsgálatának eredményéről szóló előterjesztést a legközelebbi testületi ülésre benyújtani.
20. Az önkormányzat kapcsolat rendszere
28. § (1) Az önkormányzat és szervei feladataik ellátásában, a döntések előkészítésében, a hozott határozatok végrehajtásában és a végrehajtás ellenőrzésében együttműködik a nem önkormányzati szervekkel.
(2) Az együttműködési megállapodásokat az önkormányzat nevében, képviselő-testület döntése alapján a polgármester jogosult megkötni.
(3) A polgármester az együttműködési megállapodásokról, szerződésekről és azok megvalósulásáról a képviselő-testületet rendszeresen tájékoztatja.
29. § (1) Az Önkormányzat együttműködik – a nemzetiségek közösségi jogai érvényesülésének elősegítése érdekében – a közvetlenül választott a Hajdúszováti Roma Nemzetiségi Önkormányzattal.
(2) Hajdúszovát Község Önkormányzata, legalább a vonatkozó jogszabályok előírásai szerinti módon és mértékben biztosítja, a Hajdúszováti Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére az önkormányzati működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, és gondoskodik az önkormányzati működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról, a következők szerint
a) a vonatkozó jogszabályi előírások szerinti módon és mértékben, ingyenesen biztosítja a Hajdúszováti Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére az irodahelyiség használatát, viseli a helyiség rezsiköltségeit,
b) a Polgármesteri Hivatal útján, munkaidőben, legalább a vonatkozó jogszabályi kötelezettség mértékéig, biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez, a testületi feladatellátáshoz, a testületi ülések előkészítéséhez kapcsolódó és a nemzetiségi önkormányzat költségvetésével, gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat, az ezzel járó költségeket viseli.
(3) Az együttműködés keretében, amennyiben olyan pályázatot ad be a helyi önkormányzat, amely elsősorban a hátrányos helyzetű roma lakosságot jelöli meg célcsoportnak, úgy a pályázati felhívástól függően, a Roma Nemzetiségi Önkormányzatot partnerként bevonja a programba.
(4) Az együttműködés egyéb részleteit, és a további támogatásokat a Roma Nemzetiségi Önkormányzattal megkötött Együttműködési megállapodás tartalmazza.
21. Az önkormányzat gazdasági alapjai
30. § (1) A képviselő-testület a megalakulását követő hat hónapon belül, a választási ciklus időtartamára gazdasági programot készít, a polgármester előterjesztése alapján.
(2) A program teljesítését a polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület a ciklus végén értékeli, éves munkatervében időközi jelentést is kérhet.
(3) Az önkormányzat gazdálkodásának alapja az éves költségvetése. A képviselő-testület éves költségvetését, annak évközi módosításait, valamint a költségvetési zárszámadást rendelettel állapítja meg, melyet előzetesen a Pénzügyi Bizottság véleményez.
(4) Az önkormányzati gazdálkodás biztonságát szolgáló önkormányzati vagyonról, a vagyongazdálkodás szabályairól szóló előírásokat külön rendelet tartalmazza.
22. Záró rendelkezések
31. § (1) Ez a rendelet 2019. október 29. napján 14 óra 40 perckor lép hatályba.
(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Hajdúszovát Község Önkormányzat Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (II.16.) önkormányzati rendelet.
1. függelék 19
2. függelék 20
7. melléklet21
8. melléklet22
A 3. § (1) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 3. § (6) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § (2) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § (3) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja szerint módosított szöveg.
Az 5. § (9) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja szerint módosított szöveg.
Az 5. § (10) bekezdését a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 6. §-t Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 8. § (1) bekezdés d) pontjának második fordulatát Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 5. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 8. § (2) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A 9. § (2) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 10. § (2) bekezdésének második fordulatát Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 12. § (1) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 12. § (6) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 2.§-ával megállapított szöveg.
A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 12. § (9) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 16. § (5) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 5. §-a szerint módosított szöveg.
A 16. § (14) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (VI. 29.) önkormányzati rendelete 1. mellékletével megállapított szöveg.
A 2. melléklet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (VI. 29.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 6. melléklet 1. függeléket a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 6. melléklet 2. függeléket a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 6. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 7. mellékletet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 1. melléklete iktatta be. A 7. mellékletet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
A 8. mellékletet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be. A 8. mellékletet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § e) pontja hatályon kívül helyezte.