Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 10. 02

Hajdúszovát Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2019.(X.29.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2025.10.02.

Hajdúszovát Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében, a 29.§ tekintetében a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének a szervezeti és működési szabályzatáról szóló 11/2019. (X. 29.) önkormányzati rendelete 6. melléklete 2.a). pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat megnevezése: Hajdúszovát Község Önkormányzata

(2) Az önkormányzat székhelye: 4212 Hajdúszovát, Hősök- tere 1.

(3) Az önkormányzat képviselő-testülete polgármesteri hivatalának elnevezése: Hajdúszováti Polgármesteri Hivatal, Székhelye: 4212 Hajdúszovát Hősök-tere 1.

(4) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.hajduszovat.hu

(5) Az önkormányzat elektronikus levelezési címe: hszovatpolghiv@gmail.com

(6) A községi önkormányzat hivatalos jelképei a község címere, zászlója és pecsétje. A község címerének, zászlójának és pecsétjének leírását, valamint azok használatának rendjét a Képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.

(7) Az önkormányzat havonta megjelenő lapjának címe: „HAJDÚSZOVÁT”.

(8) Az önkormányzat által alapított díjakat és elismeréseket, azok adományozásának szabályait a képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.

(9) Az önkormányzat testvértelepülése: Magyarszovát (Románia).

2. Az önkormányzat feladat és hatáskörei

2. § (1) Az Önkormányzat ellátja a Mötv., valamint az ágazati törvények szerinti kötelezően előírt, továbbá az önként vállalt feladat-és hatásköröket. Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a 1. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat önként vállalt feladatai

a) non profit szervezetek támogatása,

b) hivatalos lap kiadása,
c) testvértelepülési kapcsolatok ápolása.
(3) A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a Mötv. 42 §-ában felsoroltakon túl
a) Megállapodás belföldi önkormányzattal és annak felmondása,
b) Gazdasági társaságba való belépés, kilépés, gazdasági társaság alapítása, megszüntetése,
c) A fejlesztési célokat szolgáló hitelfelvétel értékhatárra tekintet nélkül.
(4) A képviselő-testület egyes hatásköreit – a Mötv. 42. §-ában foglaltak kivételével - jelen rendeletben és más önkormányzati rendeletben a polgármesterre, az állandó bizottságokra, jegyzőre, társulására átruházhatja.
(5) A képviselő-testülettől polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzékét a rendelet 2. melléklete, az önkormányzati rendeletek, valamint a képviselő-testület határozatai tartalmazzák.
(6) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről beszámol a döntés meghozatalát követő legközelebbi testületi ülésen.
(7) Az önkormányzat, szolgáltatóként „Fénysugár Biztos Kezdet Gyerekház”-at tart fenn, a 4212. Hajdúszovát Ady Endre utca 9. szám alatti épületében, a gyermekek esélynövelő szolgáltatásának biztosítására, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 38/A. §-ban foglalt rendelkezések szerint. A Gyerekház adatait, feladatait a rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(8) Az önkormányzat a Mötv. 13. § (1) bekezdés 7. pontjában, a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Kultv.) 64. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében a települési könyvtári ellátás biztosítását a Méliusz Juhász Péter (Debrecen Bem tér 19/D.), mint megyei hatókörű városi könyvtár szolgáltatásainak igénybevételével teljesíti. Az igénybe vett szolgáltatások fogadására, „Könyvtári, információs és közösségi hely” elnevezéssel, a Hajdúszovát, Hősök-tere 9. szám alatt könyvtári szolgáltató helyet működtet. A községi könyvtár feladatait a rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(9) Az önkormányzat a közművelődési alapszolgáltatások folyamatos hozzáférhetősége érdekében közösségi színteret tart fenn és biztosít. Az önkormányzati fenntartású közösségi színtérként a Kodály Zoltán Művelődési Ház épületet (4212. Hajdúszovát Hősök-tere 9.) jelöli ki és működteti „Hajdúszováti közösségi színtér” elnevezéssel. A közösségi színtér feladatait a rendelet 5. melléklete tartalmazza.

3. A képviselő-testület tagjai és szervei

3. § (1)1 Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének tagjai a polgármester és 6 önkormányzati képviselő.

(2) A települési képviselő a községi önkormányzat és választói iránt érzett felelősséggel vesz részt az önkormányzati feladatok megvalósításában, hatáskörök gyakorlásában.

(3) A települési képviselő a Mötv.-ben biztosított jogok gyakorlásával, kötelezettségek teljesítésével végzi tevékenységét.

(4) A települési képviselő a polgármestertől igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást és ügyviteli segítséget a jegyző által kijelölt köztisztviselő közreműködésével.

(5) A képviselő a képviselő-testületi ülésről, a bizottsági tag a bizottsági ülésről való távolmaradását a lehetőségekhez képest, legkésőbb az ülés előtt 3 órával, a képviselő a polgármesternek vagy a jegyzőnek, a bizottsági tag a bizottság elnökének vagy a polgármesternek előre jelzi. Az előzetes bejelentés elmaradása esetén a képviselő-testületi tag soron következő testületi ülésen, a bizottsági tag a soron következő bizottsági ülésen köteles bejelenteni távolmaradásának okát. Annak a kérdésnek az elbírálása, hogy a képviselő vagy a bizottsági tag igazoltan vagy igazolatlanul volt-e távol, a hiányzást követő képviselő-testületi, illetve bizottsági ülésen a hiányzás indokainak megismerése után a képviselő-testület, illetve a bizottság dönt.

(6)2 Az önkormányzati képviselők, a bizottsági elnökök és tagok, valamint a tanácsnok tiszteletdíját külön önkormányzati rendelet állapítja meg.

(7) A képviselő-testület kettő havi időtartamra 25 %-kal csökkenti annak az önkormányzati képviselőnek a tiszteletdíját, aki a Mötv-ben meghatározott kötelezettségeit megszegi. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható.

(8) Az önkormányzati képviselő a testületi ülésen indokolással alátámasztva kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A képviselő-testület ugyanazon ülésén a kezdeményezés elfogadásáról vagy elutasításáról egyszerű többséggel dönt.

(9) Az önkormányzati képviselő az összeférhetetlensége megszüntetésére irányuló lemondó nyilatkozatát a képviselő-testület Ügyrendi Bizottságának kell benyújtania.

(10) A képviselő-testület az Mötv. 34. §-ban foglalt rendelkezések szerint tanácsnokot választhat.

4. § (1) A képviselő-testület elnöke a polgármester, aki tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

(2)3 A képviselő-testület az Mötv. 74. § (1) bekezdése alapján a saját tagjai közül két fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. Az alpolgármesterek feladat-és hatáskörére a polgármester intézkedése az irányadó.

(3) A polgármester a törvényben előírt feladatain túl

a) gondoskodik az önkormányzat és szervei hatékony működéséről, segíti a képviselő -testületi tagok munkáját,
b) szervezi a községfejlesztést, a közszolgáltatások ellátását,
c) együttműködik a társadalmi szervekkel,
d) a hét egy napján fogadóórát tart,
e) ellátja a képviselő-testület által átruházott hatásköröket,
f) amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, vagy két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan döntést igénylő esetben – ide nem értve a testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyeket – a polgármester az elfogadott költségvetés megtarthatósága mellett az alábbi ügyekben dönthet
fa) bármely vagyongazdálkodási ügyben, amelyben az Önkormányzat károsodástól való
megóvása és vagyona védelme érdekében az azonnali döntés elkerülhetetlenül szükséges;
fb) bármely olyan ügyben, amely nem jár költségvetési forrás igénybevételével és nem
eredményezi az önkormányzati vagyon csökkenését.
A polgármester köteles a döntésről a képviselő testületet a következő ülésen tájékoztatni

5. § (1) A képviselő-testület bizottságai az önkormányzat döntés-előkészítő, véleményező, javaslattevő, a képviselő-testület által átruházott hatáskör esetén ügydöntő szervei. Egymással mellérendeltségei viszonyban állnak.

(2) A bizottságot az elnöke képviseli.

(3)4 A bizottság tagjainak száma bizottságonként legalább 4 fő, legfeljebb 7 fő.

(4) A bizottság tagjaira javaslatot tehet bármely képviselő.

(5) A képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságot hozhat létre.

(6) A képviselő-testület ideiglenes bizottságot meghatározott időre vagy feladat elvégzésére hoz létre. Az ideiglenes bizottság feladatkörét létrehozásakor a képviselő-testület határozza meg.

(7) Az ideiglenes bizottság megbízatása a feladatának elvégzéséről szóló jelentés képviselő-testület általi elfogadásáig, illetve a képviselő-testület megszüntető határozatáig tart.

(8) Az ideiglenes bizottságokra érvényesek a bizottságokra vonatkozó szabályok.

(9)5 A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében a következő 2 állandó bizottságot hozza létre és létszámukat a következők szerint állapítja meg: Ügyrendi Bizottság: 4 fő, Pénzügyi Bizottság: 7 fő.

(10)6

(11) Az állandó bizottságok feladat- és hatásköreit a rendelet 6. melléklete tartalmazza.

6. §7

7. § (1) A képviselő-testület egységes hivatalt hoz létre.

(2) A polgármesteri hivatal feladatait alapító okirata, szervezetét és munkarendjét a hivatal szervezeti és működési szabályzata, és ügyrendje tartalmazza. E dokumentumokat - a Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével –a Képviselő-testület határozattal fogadja el.

(3) A polgármesteri hivatal ellátja a nemzetiségek jogairól szóló törvényben meghatározott feladatokat. Ennek keretében a nemzetiségi önkormányzatok

a) kérésének megfelelően hivatali munkaidőben biztosítja a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását,

b) testületi üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek elkészítése, sokszorosítása, közzététele stb),
c) képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző vagy megbízottja részvételét, jelzését, amennyiben törvénysértést észlel,
d) testületi üléseiről készült jegyzőkönyv megküldésében a közreműködést, az ülést követő 15 napon belül a megyei Kormányhivatalnak,
e) költségvetésével, gazdálkodásával, belső ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat a pénzügyi csoport közreműködésével biztosítja.

8. § (1) A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésében felsoroltakon kívüli feladatai körében:

a) a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéssel kapcsolatos törvényességi észrevételeiről a napirend tárgyalása előtt tájékoztatja a képviselő-testületet,

b) ellátja a rendelettervezetek szakmai előkészítését,
c) nyilvántartást vezet az önkormányzati rendeletekről, amely tartalmazza a rendelet megjelölését, tárgyát, megalkotásának, kihirdetésének és hatályba lépésének időpontját, továbbá a képviselő-testületi határozatokról.
d) gondoskodik a rendeletek kihirdetéséről a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján 8 történő elhelyezéssel,
e) gondoskodik arról, hogy a képviselő-testület döntéseit az érintettek megismerjék,
f) felelős az önkormányzati döntések eredményes végrehajtásáért,
g) gondoskodik a képviselő-testület által a bizottságra átruházott hatáskörben hozott döntések végrehajtásáról, továbbá a bizottságok működéséhez szükséges szakmai, technikai és adminisztrációs feltételek biztosításáról,
h) megküldi a testületi - és bizottsági jegyzőkönyveket az önkormányzatok törvényességi felügyeletét ellátó hatóság vezetőjének,
i) kezeli a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv eredeti példányát mellékleteivel együtt, és évente bekötteti,
j) biztosítja a nyilvános és zárt ülésekről készült jegyzőkönyvekbe történő betekintés lehetőségét a vonatkozó jogszabályi keretek között.
(2) 9 A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra - a polgármester által írásban megbízott hivatali köztisztviselő látja el a jegyzői feladatokat.

9. § (1) Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb megoldása érdekében társulásokban vesz részt. A képviselő-testület más települések Képviselő-testületeivel alakíthat társulásokat. A társulásokban az Önkormányzatot a polgármester képviseli

(2)10 Az önkormányzat tagja a Hajdúszoboszló Város Önkormányzatával, az Ebes Község Önkormányzatával, és Nagyhegyes Község Önkormányzatával együtt létrehozott jogi személyiségű Hajdúszoboszlói Kistérségi Többcélú Társulásnak, melyben az étkeztetés, házi segítségnyújtás, nappali ellátás, családsegítés, gyermekjóléti szolgáltatás, belső ellenőrzés feladatokat látja el.

(3) Az önkormányzat a társulások működésének részletes szabályait a társulási megállapodásban határozza meg.

4. A képviselő-testület működése

10. § (1) A képviselő-testület alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő 15 napon belül a polgármester hívja össze és vezeti.

(2) Az alakuló ülésen a helyi választási bizottság elnöke tájékoztatást ad a választás eredményéről, kiveszi az esküt a képviselőktől, majd a polgármestertől. 11 A képviselő-testület előtt az alpolgármestertől a polgármester veszi ki az esküt.

(3) Az alakuló ülésen ezt követően más napirendek is tárgyalhatók (polgármesteri program ismertetése, a polgármester tiszteletdíjának, az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása, SZMSZ módosítása, megbízás adása az SZMSZ felülvizsgálatára, bizottságok megválasztása, társadalmi megbízatású polgármester munkarendjének megállapítása,….).

11. § (1) A képviselő-testület rendes ülését az éves munkatervében elfogadottak szerint, de évenként legalább hat alkalommal tartja, lehetőség szerint a hónap utolsó hetében. Ezen túlmenően rendkívüli ülésre is sor kerülhet.

(2) A munkaterv-tervezetet a polgármester terjeszti elő, melyet a képviselő-testület tárgyévet megelőző év decemberi ülésén fogad el. Elkészítéséhez javaslatot kér a képviselőtestület tagjaitól, a bizottságoktól.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések tervezett időpontjait és napirendek tárgyát,

b) a tervezett napirendi pont előterjesztőinek nevét.

(4) A képviselő-testület ülését össze kell hívni a Mötv. 44. §-ában foglaltak szerint.

5. A képviselő-testület ülésének összehívása

12. § (1)12 A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a polgármester általános helyettesítésével megbízott alpolgármester hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg együttes, tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) A meghívót és a meghívó mellékleteként az írásbeli előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt az érdekeltek, a munkaterv szerinti rendes ülés összehívása esetén, az ülés időpontját megelőzően legalább 5 nappal, rendkívüli ülés összehívása esetén az ülést megelőzően legalább 2 nappal, kézhez kapják.

(3) Az előterjesztések kézbesítése elsősorban papír alapon, nagy terjedelem esetén vagy kérésre elektronikus formában (e-mailen keresztül, a megadott internetes elérhetőségre) történik.

(4) Különösen indokolt esetben a képviselő-testület rövid úton (telefon, telefax, e-mail útján) is összehívható. Különösen indokolt a képviselő-testület összehívása, ha a döntés más időpontban nem pótolható.

(5) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt, az önkormányzati fenntartású intézmények vezetőit, a napirend szerinti előadót, szakértőt, szükség szerint az érintetteket, a díszpolgárokat, valamint a választókerület országgyűlési képviselőjét.

(6)13 Amennyiben a települési képviselők egynegyede, a képviselő-testület bizottsága, a kormányhivatal vezetője az indokot is megjelölő indítványában testületi ülés összehívását kezdeményezi (rendkívüli ülés) az ülést az indítvány benyújtásától számított tizenöt napon belüli időpontra – a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával – a polgármester hívja össze.

(7) Az ülés időpontjáról, helyéről és napirendjéről a meghívó kiküldésével egy időben a meghívónak a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével és az önkormányzat honlapján történő közzététellel a község lakosságát tájékoztatni kell.

(8) A nemzetiségi önkormányzat elnökét tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület és bizottságai ülésén. Zárt ülésen kizárólag a Mötv. 46. § (3) bekezdésében meghatározott ügy tárgyalásakor vehet részt.

(9) 14 A hajdúszováti székhelyű önszerveződő közösségek képviselői – a lakosság, valamint a civil szervezetek közvetlen tájékoztatása, valamint a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása céljából – tevékenységi körükben tanácskozási joggal részt vehetnek a képviselő-testület és bizottságai ülésein.

6. Előterjesztések

13. § (1) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái

a) beszámoló valamely feladat elvégzéséről, önkormányzati intézmény tevékenységéről,

b) tájékoztató anyagok, amelyek tudomásul vételt igényelnek,
c) önálló döntést igénylő javaslat, amely rendeletalkotásra vagy határozathozatalra irányul.
(2) Előterjesztést nyújthat be
a) polgármester, alpolgármester,
b) a képviselő-testület bizottsága,
c) bármelyik képviselő,
d) jegyző.
(3) Előterjesztést elsősorban írásban kell elkészíteni, de szóban is lehet tenni. Szóbeli előterjesztésnek kell tekinteni a testületi ülésen kiosztott írásos előterjesztést, a jegyző törvényességi észrevételét.
(4) Az előterjesztés két részből áll
a) az első résznek tartalmaznia kell:
aa) a tárgy pontos meghatározását,
ab) előzmény esetén annak rövid ismertetését, a témában hozott korábbi testületi döntéseket, a végrehajtás eredményét,
ac) a meghozandó döntések indokait,
ad) jogszabályi kereteket.
b) a második rész a döntési javaslat:
ba) melyet egyértelműen, közérthetően kell megfogalmazni,
bb) az eltérő tartalmú javaslatokat (alternatívákat) külön-külön kell megfogalmazni,
bc) határozat esetén tartalmaznia kell a végrehajtásért felelős szerv vagy személy megnevezését és a végrehajtás határidejét.
(5) Az írásbeli előterjesztés terjedelme nem haladhatja meg a 10 oldalt. A szóbeli előterjesztés leghosszabb ideje 10 perc, ezt a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel meghosszabbíthatja.
(6) Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző 8 napon belül kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki vizsgálja a döntéstervezetek jogszerűségét és gondoskodik valamennyi testületi anyag képviselők részére történő átadásáról.

7. Sürgősségi indítvány

14. § (1) A meghívóban nem szereplő, halaszthatatlan döntést igénylő javaslat soron kívüli megvitatása érdekében a polgármester, a bizottság, a bizottság elnöke, a képviselők egynegyede, valamint a jegyző írásbeli sürgősségi indítványt terjeszthet elő.

(2) Az indítvány írásban, a sürgősség tényének indokolásával legkésőbb az ülés napját megelőző nap 16 óráig nyújtható be a polgármesternél.

(3) A sürgősségi indítvány napirendre tűzéséről a testület vita nélkül dönt. A sürgősség elfogadása esetén az új napirendi pontra vonatkozó előterjesztést a Képviselő-testület felveszi napirendjére.

8. Az ülések rendje

15. § (1) A képviselő-testület ülése - törvényben meghatározott eseteket kivéve - nyilvános, amelyről hang- és képfelvétel készíthető.

(2) A nyilvános ülésen hallgatóság lehet jelen. Hozzászólásra a hallgatóság nem jogosult, azonban az érdekelt személy kérelmére hozzászólási lehetőséget biztosíthat a képviselő-testület.

(3) A hozzászólási lehetőség megadásáról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.

(4) Az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt

a) a választókerület országgyűlési képviselője,

b) a jegyző,
c) a község díszpolgárai,
d) napirend tárgya szerint érdekelt szervek és szervezetek vezetői,
e) napirend tárgyalása szerint illetékes bizottság nem képviselő tagjai
f) az önkormányzat intézményeinek vezetői.
(5) A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a polgármester
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, ismétli az általa korábban elmondottakat, illetve tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása. A polgármester figyelmeztetésének eredménytelensége után a hozzászólótól megvonhatja a szót.
b) rendre utasítja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
c) nyilvános ülésen megjelent állampolgárokat a tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja, ismétlődő rendzavarásnál kötelezheti a terem elhagyására.
(6) A polgármester a tanácskozás alatt szükség esetén szünetet rendelhet el.

9. Az ülés menete, tanácskozás

16. § (1) A polgármester

a) megnyitja, majd a tanácskozás végén berekeszti az ülést,

b) megállapítja, és folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatképességet,
c) határozatképesség esetén előterjeszti a napirendi javaslatokat.
(2) Munkatervben nem szereplő kérdés napirendre tűzését indítványozhatja:
a) a polgármester,
b) az önkormányzat bizottsága,
c) a képviselő,
d) a jegyző.
(3) A napirendről a képviselő-testület vita nélkül nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) A napirendi pontok tárgyalása előtt a polgármester tájékoztatást ad a két ülés között történt fontosabb eseményekről, a megtett intézkedésekről, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
(5) 15 A két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló tájékoztatást a képviselő-testület vita nélkül tudomásul veszi.
(6) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról a képviselő-testület határozattal dönt.
(7) A napirend előtti tájékoztatásokat követően a polgármester előterjeszti – szükség esetén – a sürgősségi indítványt.
(8) A napirendi pontok érdemi tárgyalását megelőzően szóbeli kiegészítést tehet az előterjesztő, a polgármester, és a bizottság elnöke, az elnök akadályoztatása esetén a bizottság megbízott tagja (bizottsági vélemény, javaslat ismertetése). A szóbeli kiegészítés nem ismételheti meg az írásbeli előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia
(9) A kiegészítésre jogosulthoz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek.
(10) A polgármester minden egyes előterjesztés felett külön vitát nyit.
(11) A vita során a polgármester a jelentkezés sorrendjében adja meg a szót, kivéve
a) az ügyrendi kérdésekben jelentkezőket, továbbá
b) azt az esetet, amikor a képviselő a vita során őt ért - megítélése szerint - méltatlan kritikát kívánja kivédeni, vagy
c) aki álláspontjával összefüggésben keletkezett félreértést szeretné tisztázni. E kivételek tekintetésben a polgármester soron kívüliséget biztosít a hozzászólásra, amelynek időtartama maximum 5 perc lehet.
(12) A napirenddel kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek. A kérdésfeltevés időtartama maximum 3 perc, a válaszadás időtartama maximum 5 perc lehet.
(13) A polgármester indítványozhatja a tárgyalt napirend keretében a hozzászólások időtartamának korlátozását.
(14) 16 A vitában elhangzott javaslatokat a polgármester egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő javaslatról döntsön a testület.
(15) A vita lezárása után képviselő-testület dönt, rendeletet alkot, határozatot hoz, a polgármester a döntést megállapítja, ismerteti.
(16) Határozatképtelenség esetén a polgármester az ülést berekeszti, azokat a napirendeket, amelyek tárgyalása elmaradt, fel kell venni a munkaterv szerint soron következő, illetve a 12. §. (6) bekezdés szerinti rendkívüli ülés napirendjére.

10. Döntéshozatal

17. § (1) A képviselő-testület a határozatait, a Mötv-ben és e rendeletben meghatározottak (a minősített többséget igénylő döntések) kivételével, egyszerű többséggel hozza. Ha nincs meg a szótöbbség a képviselő-testület a javaslatot elutasította, amit szintén határozatba kell foglalni.

(2) Minősített többséggel dönt a Mötv-ben meghatározottakon túl

a) a képviselő-testület hatáskörének átruházásáról,

b) az SZMSZ 2. § (2) bekezdésében felsorolt ügyek eldöntéséhez,
c) díszpolgári cím és kitüntető díjak adományozásáról,
d) sürgősségi indítvány elfogadásáról.
(3) A képviselők a szavazás során „igen” „nem” vagy „tartózkodás” szavazattal gyakorolják döntési jogkörüket.
(4) A képviselő-testület döntéseit általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
(5) Név szerinti szavazást kell tartani, ha azt a képviselők egynegyede kéri. Név szerinti szavazás esetén a jegyző felolvassa betűrendben a névsort, a képviselő „igen”, „nem”, vagy „tartózkodtam” szavazatát hangos szóval is kimondja. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki.
(6) A Mötv. 46. § (2) bekezdésben felsorolt esetekben a képviselő-testület bármely képviselő indítványára nyílt szavazással egyszerű többséggel határozza el, hogy titkos vagy nyílt szavazással dönt.
(7) A titkos szavazás szavazófülkében, urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról készült jegyzőkönyv tartalmazza
a) szavazás helyét, napját
b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét.
(8) A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság képviselő tagjai bonyolítják le.
(9) A képviselő - testület a 3. § (7) bekezdésében meghatározott mértékben csökkenti annak a települési képviselőnek a tiszteletdíját, aki a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, és a képviselő-testület megállapítja, hogy a bejelentési kötelezettsége fennállt. A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása miatt a jogkövetkezmény a tény bekövetkezésétől számított 6 hónapon belül állapítható meg.
(10) A képviselői személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a képviselő-testület a döntést a mulasztás tudomására jutását követő ülésen felülvizsgálhatja, az ügyet újra tárgyalhatja.
(11) Nem kell a kizárásról dönteni, ha az érintett képviselő bejelenti, hogy nem vesz részt a szavazásban.
(12) A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal, a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet (továbbiakban: IM rendelet) 15. § (1)-(2) bekezdése szerinti jelöléssel kell ellátni.
(13) A határozatokat, a végrehajtási határidőt megelőzően megfelelő határidőben, de legkésőbb a testületi ülést követő 15 napon belül kell megküldeni a végrehajtásért felelős személyeknek, szerveknek.

18. § (1) A kötelező önkormányzati rendeletalkotáson kívüli szabályozás szükségességéről kezdeményezés alapján dönt a képviselő-testület.

(2) Rendelet alkotását kezdeményezheti

a) képviselő-testület tisztségviselői,

b) tárgy szerint illetékes bizottság,
c) bármely képviselő,
d) jegyző.
(3) A kezdeményezést a polgármesternek kell benyújtani, aki a kezdeményezést a képviselő-testület elé terjeszti.
(4) A képviselő-testület a rendelettervezet előkészítésébe való részvétellel megbízhatja valamely bizottságát, illetve szakértőt is felkérhet.
(5) A rendelet-tervezet a tárgy szerint illetékes bizottság(ok) által történt megvitatás után terjeszthető a képviselő-testület elé.
(6) A képviselő-testület elhatározhatja a rendelet-tervezet elhalasztását vagy két fordulós tárgyalását is.
(7) Az önkormányzati rendeletek megjelölését az IM rendelet 11. § (2) bekezdésében foglaltak szerinti jelöléssel kell ellátni.

11. A döntések végrehajtása

19. § Az önkormányzati döntések eredményes végrehajtásáért a polgármester, a jegyző és a határozatban végrehajtásért megjelölt személy a felelős.

12. Interpelláció

20. § (1) A képviselő-testület tagjai a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez és a jegyzőhöz a feladatkörükbe tartozó témában interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában vagy intézkedés elmulasztása kapcsán lehet előterjeszteni.

(2) Az interpellációt elsősorban írásban, az ülés megkezdését megelőzően, a napirend elfogadásáig, vagy szóban lehet előterjeszteni.

(3) Csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia az interpelláltnak, ha az ülést megelőzően legalább 3. napig az interpellációt benyújtották.

(4) Más esetben 30 napon belül, írásban kell választ adni és azt a soron következő ülésen a képviselő-testülettel ismertetni kell.

(5) A testületi ülésen az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik, majd a testület vita nélkül dönt egyszerű többséggel, nyílt szavazással.

(6) A képviselő-testület az interpellációra adott válasz elutasítása esetén részletesebb vizsgálatot is elrendelhet. Az interpelláló képviselő e vizsgálatban részt vehet.

(7) A vizsgálatot az arra hatáskörrel rendelkező bizottság hatáskörébe kell utalni, ha ilyen nincs, eseti bizottságot kell alakítani.

(8) A bizottság megállapításait a következő munkaterv szerinti testületi ülésen ismertetni kell.

13. Felvilágosítás kérés

21. § Felvilágosítás kérés a polgármesterhez, a jegyzőhöz vagy a bizottság elnökéhez intézett minden olyan – önkormányzati hatáskörbe tartozó, intézményi szervezetre, működésre vonatkozó – tudakozódás, amely valamely tény, adat megismerésére irányul, és nem kapcsolódik valamely napirendi pont témájához.

14. Felvetés

22. § (1) A felvetés a polgármester, a képviselő által olyan közérdekű témák jelzése, amelyekben a képviselő-testület állást foglalhat, illetve az intézkedésre jogosulthoz továbbíthat, annak intézkedését kezdeményezheti.

(2) Amennyiben a képviselő-testület állást kíván foglalni, illetve a felvetést az intézkedésre jogosulthoz továbbítani kívánja, vagy annak intézkedését kívánja kezdeményezni, erről vita nélkül határoz.

15. A képviselő-testület dokumentumai

23. § (1) A képviselő-testületi ülésről szószerinti hangfelvétel készül. Kizárólag a képviselő-testület nyilvános üléséről készülhet képfelvétel.

(2) A szószerinti hangfelvételről a tanácskozást követő 15. napig írásos jegyzőkönyv készül, mely a tanácskozás lényegét tartalmazza.

(3) Bármely képviselő kérésére hozzászólását szó szerint kell a jegyzőkönyvben rögzíteni.

(4) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a Mötv. 52. § (1) bekezdésében felsorolt tartalmi elemeket.

(5) A jegyzőkönyv mellékletei

a) napirendekhez írásban benyújtott kiegészítések,

b) azok a dokumentumok, amelyekre a hozott döntések vonatkoznak,
c) név szerinti szavazás esetén a szavazatokat tartalmazó névsor,
d) jelenléti ív.
(6) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv egy példányát a lakosság tájékoztatása érdekében a községi könyvtárban el kell helyezi és az önkormányzat honlapján közzétenni.
(7) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül, amelyet elkülönítve kell kezelni.
(8) A titkos szavazások jegyzőkönyvét és szavazólapjait a lebonyolító bizottság lezárt, a záráson általuk aláírt borítékban helyezi el. A következő ülés befejezéséig, de legalább 30 napig a dokumentumokat meg kell őrizni.

16. A bizottságok működésének szabályai

24. § (1) A bizottságok működésük részletes szabályait ügyrendjükben állapíthatják meg, ennek hiányában e rendelet szabályait kell megfelelően alkalmazni.

(2) A bizottságok a képviselő-testület munkatervével összhangban álló éves munkatervet készíthetnek.

(3) A bizottságok a munkatervben meghatározott időpontokban, valamint szükség szerint tartanak ülést.

(4) Az ülést a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnök akadályoztatása, tartós távolléte esetén a legidősebb bizottsági tag hívja össze és vezeti az ülést.

(5) A bizottság ülését úgy kell összehívni, hogy a meghívót és az előterjesztéseket az ülés előtt 3 nappal az érdekeltek kézhez kapják. Indokolt esetben a bizottság telefonon is összehívható.

(6) A több bizottság feladatkörét érintő ügy napirendre tűzéséről a bizottságok elnökei kötelesek egymást tájékoztatni és lehetőség szerint egymás ülésén a képviseletet biztosítani.

(7) Szükség esetén a bizottságok elnökei megállapodhatnak adott téma együttes ülés keretében történő megtárgyalásáról. Az együttes bizottsági üléseket a jelenlévő elnökök közül megválasztott elnök vezeti. Az együttes bizottsági ülésen a résztvevő bizottságok külön döntenek.

(8) A bizottság konkrét témakörben külső szakértőket is igénybe vehet.

(9) A bizottsági elnökének feladatai a fentieken túlmenően

a) gondoskodik a bizottság működésére vonatkozó szabályok hatályosulásáról,

b) kapcsolatot tart és koordinál a bizottsági ülések szervezésében, szükség esetén együttes ülés tartását kezdeményezi,
c) kapcsolatot tart a polgármesterrel és a jegyzővel.
(10) A bizottság feladat-és hatáskörébe tartozó kérdésekben a képviselő-testület határozatképességére és határozathozatalára vonatkozó szabályok szerint jár el.
(11) A bizottság a képviselő-testület feladat-és hatáskörébe tartozó képviselő-testületi döntés előkészítésére javaslattételt, véleményt fogalmaz meg. A bizottság átruházott hatáskör gyakorlása során döntést hoz. Döntéseit határozatba foglalja.
(12) A bizottsági határozat jelölését az IM. rendelet 15. § (1)-(2) bekezdésében foglaltak szerint kell elvégezni.
(13) A bizottság elnökét és tagjait a bizottsági döntések intézkedésükben kötik. A bizottság ülésein megfogalmazott kisebbségi véleményt azonban a képviselő-testületi ülésen is képviselni lehet.
(14) A bizottságok döntéseiről a hivatal nyilvántartást vezet.
(15) A képviselő-testület bizottságai működésének ügyviteli feladatait a polgármesteri hivatal látja el.
(16) A bizottságok üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a bizottság elnöke és egy tagja ír alá. A jegyzőkönyv tartalmazza a Mötv. 52. § (1) bekezdésében felsorolt tartalmi elemeket.
(17) A jegyzőkönyv mellékletei: az előterjesztések, a napirendhez írásban benyújtott kiegészítések, olyan nagy terjedelmű dokumentumok, amelyekre a hozott döntések vonatkoznak, név szerinti szavazás esetén a szavazatokat tartalmazó névsor, jelenléti ív.

17. Lakossági fórumok

25. § (1) A képviselő-testület ülésének keretében évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart. A képviselőtestület évente egy alkalommal a gazdasági évet követően falugyűlést tarthat.

(2) A közmeghallgatás és a falugyűlés időpontjára vonatkozó javaslatot a polgármester az üléstervvel egyidejűleg terjeszti elő.

(3) A közmeghallgatás időpontjáról és helyéről a lakosságot tájékoztatni kell hirdetmények elhelyezésével a település több pontján és az önkormányzat hirdetőtábláján és honlapján, úgy, hogy arról legalább 5 nappal az ülés előtt tudomást szerezhessen.

(4) A polgármester adja meg a szót a kérdések, javaslatok elmondására, valamint a válaszadásra. A közmeghallgatáson felvetett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban kell választ adni.

18. Helyi népszavazás

26. § A helyi népszavazásra a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló törvényben, valamint külön önkormányzati rendeletben meghatározottak az irányadók.

19. Összeférhetetlenség

27. § (1) Az összeférhetetlenségi bejelentést az ok megjelölésével az összeférhetetlenségi ügyeket vizsgáló Ügyrendi Bizottsághoz kell előterjeszteni.

(2) A bizottság elnöke köteles a bejelentés vizsgálatának eredményéről szóló előterjesztést a legközelebbi testületi ülésre benyújtani.

20. Az önkormányzat kapcsolat rendszere

28. § (1) Az önkormányzat és szervei feladataik ellátásában, a döntések előkészítésében, a hozott határozatok végrehajtásában és a végrehajtás ellenőrzésében együttműködik a nem önkormányzati szervekkel.

(2) Az együttműködési megállapodásokat az önkormányzat nevében, képviselő-testület döntése alapján a polgármester jogosult megkötni.

(3) A polgármester az együttműködési megállapodásokról, szerződésekről és azok megvalósulásáról a képviselő-testületet rendszeresen tájékoztatja.

29. § (1) Az Önkormányzat együttműködik – a nemzetiségek közösségi jogai érvényesülésének elősegítése érdekében – a közvetlenül választott a Hajdúszováti Roma Nemzetiségi Önkormányzattal.

(2) Hajdúszovát Község Önkormányzata, legalább a vonatkozó jogszabályok előírásai szerinti módon és mértékben biztosítja, a Hajdúszováti Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére az önkormányzati működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, és gondoskodik az önkormányzati működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról, a következők szerint

a) a vonatkozó jogszabályi előírások szerinti módon és mértékben, ingyenesen biztosítja a Hajdúszováti Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére az irodahelyiség használatát, viseli a helyiség rezsiköltségeit,

b) a Polgármesteri Hivatal útján, munkaidőben, legalább a vonatkozó jogszabályi kötelezettség mértékéig, biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez, a testületi feladatellátáshoz, a testületi ülések előkészítéséhez kapcsolódó és a nemzetiségi önkormányzat költségvetésével, gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat, az ezzel járó költségeket viseli.

(3) Az együttműködés keretében, amennyiben olyan pályázatot ad be a helyi önkormányzat, amely elsősorban a hátrányos helyzetű roma lakosságot jelöli meg célcsoportnak, úgy a pályázati felhívástól függően, a Roma Nemzetiségi Önkormányzatot partnerként bevonja a programba.

(4) Az együttműködés egyéb részleteit, és a további támogatásokat a Roma Nemzetiségi Önkormányzattal megkötött Együttműködési megállapodás tartalmazza.

21. Az önkormányzat gazdasági alapjai

30. § (1) A képviselő-testület a megalakulását követő hat hónapon belül, a választási ciklus időtartamára gazdasági programot készít, a polgármester előterjesztése alapján.

(2) A program teljesítését a polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület a ciklus végén értékeli, éves munkatervében időközi jelentést is kérhet.

(3) Az önkormányzat gazdálkodásának alapja az éves költségvetése. A képviselő-testület éves költségvetését, annak évközi módosításait, valamint a költségvetési zárszámadást rendelettel állapítja meg, melyet előzetesen a Pénzügyi Bizottság véleményez.

(4) Az önkormányzati gazdálkodás biztonságát szolgáló önkormányzati vagyonról, a vagyongazdálkodás szabályairól szóló előírásokat külön rendelet tartalmazza.

22. Záró rendelkezések

31. § (1) Ez a rendelet 2019. október 29. napján 14 óra 40 perckor lép hatályba.

(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Hajdúszovát Község Önkormányzat Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2011. (II.16.) önkormányzati rendelet.

1. függelék 19

2. függelék 20

7. melléklet21

8. melléklet22

1

A 3. § (1) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja szerint módosított szöveg.

2

A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 3. § (6) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 4. § (2) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

4

Az 5. § (3) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja szerint módosított szöveg.

5

Az 5. § (9) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja szerint módosított szöveg.

6

Az 5. § (10) bekezdését a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

7

A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 6. §-t Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

8

A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 8. § (1) bekezdés d) pontjának második fordulatát Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 5. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

9

A 8. § (2) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja szerint módosított szöveg.

10

A 9. § (2) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § c) pontja szerint módosított szöveg.

11

A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 10. § (2) bekezdésének második fordulatát Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

12

A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 12. § (1) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

13

A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 12. § (6) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 2.§-ával megállapított szöveg.

14

A hatálybalépés időpontja: 2025.10.02. A 12. § (9) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (X.1.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

15

A 16. § (5) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 5. §-a szerint módosított szöveg.

16

A 16. § (14) bekezdése a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

17

Az 1. melléklet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (VI. 29.) önkormányzati rendelete 1. mellékletével megállapított szöveg.

18

A 2. melléklet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (VI. 29.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

19

A 6. melléklet 1. függeléket a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

20

A 6. melléklet 2. függeléket a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 6. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

21

A 7. mellékletet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 1. melléklete iktatta be. A 7. mellékletet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

22

A 8. mellékletet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 16.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be. A 8. mellékletet a Hajdúszovát Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § e) pontja hatályon kívül helyezte.