Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2019. 10. 25- 2020. 10. 25Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2019.(X.24.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
2019-10-25-tól 2020-10-25-ig
Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 43. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el.
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. §
- Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Algyő Nagyközség Önkormányzata. Székhelye: 6750 Algyő, Kastélykert u. 40.
- A képviselő-testület hivatalos megnevezése: Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület).
- A képviselő-testület hivatalának elnevezése: Algyői Polgármesteri Hivatal. Székhelye: 6750 Algyő, Kastélykert u. 40.
2. §
Algyő Nagyközség Önkormányzata önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, melynek során demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot.
3. §
Az önkormányzat illetékessége Algyő közigazgatási területére terjed ki.
4. §
Algyő Nagyközség Önkormányzata jelképeit külön rendelet szabályozza.
5. §
- A képviselő-testület kör alakú bélyegzőjén az Algyő Nagyközség Önkormányzata felirat szerepel, középen Magyarország címere.
- A polgármester kör alakú bélyegzőjén Algyő Nagyközség Polgármestere felirat szerepel, középen Magyarország címere.
- A jegyző kör alakú bélyegzőjén Algyő Nagyközség Jegyzője felirat szerepel, középen Magyarország címere.
6. §
Az Algyő Nagyközség Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását jelen rendelet (továbbiakban: Rendelet) 2. számú melléklete tartalmazza.
II. FEJEZET
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET
7. §
A képviselő-testület tagjainak száma: 9 fő. A polgármester megválasztásával válik a Képviselő-testület tagjává. A képviselő-testület tagjainak névsorát a Rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.
A képviselő-testület feladata és hatásköre
8. §
1. A képviselő-testület a jogszabályban meghatározott feladat- és hatáskörök mellett saját elhatározása alapján önként is vállalhat önkormányzati feladatokat, amennyiben a kötelezően ellátandó feladatok ellátását ez nem veszélyezteti, a feladat ellátásához szükséges anyagi, személyi és technikai feltételek biztosítottak, és a feladatot jogszabály nem utalja más szerv kizárólagos feladat- és hatáskörébe.
2. A képviselő-testülettől a polgármesterre és a bizottságokra átruházott hatáskört a Rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
3. A hatáskör gyakorlója a képviselő-testületnek félévente beszámol.
4. Az önkormányzati hatósági ügyintézéssel kapcsolatos tapasztalatairól a hatáskör gyakorlója minden félév végén beszámol.
5. A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáért felelős a határidő lejártát követő rendes ülésen beszámol.
A képviselő-testület munkaterve
9. §
1. A képviselő-testület üléseit féléves munkaterv szerint tartja. A munkatervet a polgármester terjeszti elő.
2. A munkaterv elkészítéshez javaslatot kell kérni:
a) a képviselőktől,
b) a képviselő-testület bizottságaitól,
c) a jegyzőtől,
d) a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeinek vezetőitől,
e) az önkormányzat által alapított intézmény, társaság vezetőitől,
f) a nemzetiségi önkormányzat elnökétől.
3. A munkatervre bárki javaslatot tehet.
10. §
A munkatervnek tartalmaznia kell:
a) az ülés tervezett időpontját,
b) a napirend tárgyát, előadóját, a napirend tárgyalásához meghívandó személyt,
c) döntést arról, hogy előterjesztést lakossági fórumon előzetesen ismertetni kell,
d) közmeghallgatás megtartásának szükségességét.
A képviselő-testület ülései
11. §
A képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli és ünnepi ülést tart.
12. §
1. Rendes ülést a képviselő-testület augusztus és december hónap kivételével havonta tart. Az ülést a hónap utolsó hetét megelőző csütörtöki munkanapra, 9 órai kezdettel kell összehívni.
2. Indokolt esetben a képviselő-testület vagy a polgármester a (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően rendelkezhet.
3. A képviselő-testület előre nem tervezhető, azonnali döntést igénylő kivételes és rendkívüli esetben rendkívüli ülést tarthat. A rendkívüli ülését a polgármester hívja össze, a polgármester, a képviselők egyharmadának (3 fő), a képviselő-testület állandó bizottságának az indítványára. Az indítványban meg kell jelölni az ülés javasolt napirendjét, időpontját, az összehívás szükségességének indokait. Az indítvány a polgármesternél terjeszthető elő. A polgármester a képviselő-testület rendkívüli ülését 5 napon belüli, lehetőleg délutáni időpontra hívja össze.
A képviselő-testület összehívásának rendje
13. §
1. A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása, a tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén a képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze.
2. Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét, napját és kezdési időpontját, a napirendi javaslatot, előterjesztőjét.
3. A meghívó mellékletét képezik az előterjesztések és az önálló indítványok.
4. A képviselő-testület ülésén kiosztható előterjesztésre csak sürgősségi indítvány esetén kerülhet sor, a jegyző törvényességi véleményezésével.
14. §
1. A rendes ülésre szóló meghívót és annak mellékleteit az ülés napját megelőzően legalább 7 nappal kell kézbesíteni.
2. Indokolt esetben a képviselő-testület ülése rövid úton is összehívható a napirend megjelölésével, a meghívó kézbesítését, illetve az értesítés közlését követő napra.
3. A képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot a polgármester tájékoztatja az Algyői Hírmondó című közéleti lapban, valamint Algyő Nagyközség honlapján.
15. §
A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívott
a) a jegyző,
b) az aljegyző,
c) a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egysége vezetője,
d) a napirend által érintett bizottság nem képviselő tagja,
e) a napirend által érintett szervezet vezetője, intézményvezetők,
f) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselője,
g) a nemzetiségi önkormányzat elnöke,
h) akinek meghívását a polgármester szükségesnek tartja.
Határozatképesség
16. §
Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirendi pont tárgyalására a képviselő-testület ülését 5 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni. Ez esetben a 14. §-ban foglalt rendelkezést nem kell alkalmazni.
A képviselő-testület üléseinek vezetése
17. §
A képviselő-testület ülését annak elnöke, a polgármester vezeti. A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester elnököl. A polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a korelnök vezeti a képviselő-testület ülését.
18. §
1. Az elnök ülésvezetési feladatai:
a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése,
b) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a képviselő-testület üléséről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről tájékoztatás,
c) napirendi javaslat előterjesztése,
d) az ülés vezetése, a szó megadása, az ülés rendjének biztosítása,
e) rendzavarás esetén az ülés félbeszakítása,
f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, napirendek összevont tárgyalására,
g) a vita összefoglalása,
h) szavazás elrendelése, a szavazás számszerű eredményének megállapítása.
2. Az elnök figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ, méltatlan magatartást tanúsít. Ismétlődés esetén a szót megvonhatja.
3. Az elnök megadja a szót annak, aki – kivételesen fontos, halasztást nem tűrő, de döntést nem igénylő témában – napirend előtti felszólalásra kér szót, melynek ideje maximum 5 perc lehet.
4. Az elnök előterjeszti az ülés napirendjét, melyről a képviselői javaslatokat figyelembe véve a képviselő-testület vita nélkül dönt.
19. §
1. Az ülés napirendjéről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
2. A napirend sorrendje
a) sürgősséggel tárgyalandó indítvány,
b) munkatervben szereplő napirendek,
c) rendelet-tervezet,
d) személyi kérdések,
e) más napirendek,
f) kérdések, bejelentések, tájékoztatók, beszámolók,
g) lejárt határidejű határozatok.
20. §
A napirendi pont tárgyalása egy alkalommal elnapolható. A javaslatról a képviselő-testület határoz.
21. §
A napirendi pont előterjesztője polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző, aljegyző, illetve a képviselő-testület által felkért személy lehet.
Előterjesztés
22. §
1. A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért az előterjesztő a felelős. Az előterjesztő az előkészítés során megismeri és figyelembe veszi a napirendi témájában érintett szerv, a lakosság véleményét, javaslatát.
2. Az előterjesztés tartalmazza:
a) az előterjesztő megnevezését,
b) az ügyirat iktatószámát,
c) az előterjesztés tárgyát,
d) törvényességi véleményezésre bemutatás idejét
e) a lehetséges döntési alternatívát és jogszabályi megalapozását, a javaslat indokolását,
f) határozati javaslatot, rendelet-tervezetet, a végrehajtásért és ellenőrzésért felelős megnevezését, az intézkedés határidejét.
Önálló indítvány
23. §
A képviselő a képviselő-testület feladat és hatáskörébe tartozó ügyben önálló indítványt terjeszthet elő. Az önálló indítványt a képviselő-testület ülése előtt 9 nappal a polgármesternél kell írásban előterjeszteni.
Sürgősségi indítvány
24. §
1. A polgármester, alpolgármester, a bizottság elnöke, képviselő, jegyző indokolt esetben javasolhatja a képviselő-testületnek valamely, a meghívóban nem szereplő előterjesztés, önálló indítvány sürgősségi tárgyalását.
2. A sürgősségi indítványt írásban a polgármesternél kell benyújtani a napirend megállapítását megelőzően, a sürgősség tényének indokolásával.
3. A sürgősség kérdésében a képviselő-testület a napirend megállapítása során határoz. Amennyiben nem ismeri el a sürgősséget, az előterjesztést a következő ülés napirendi javaslataként kell kezelni.
Vita
25. §
1. Az írásbeli előterjesztést és az önálló indítványt az előterjesztő vita előtt szóban kiegészítheti, módosíthatja.
2. A vita megkezdése előtt az illetékes szakbizottság elnöke – távollétében képviselő tagja – nyilatkozik az előterjesztésről.
26. §
Módosító javaslatot az ülés előtt írásban, illetve az ülésen szóban lehet előterjeszteni. A szavazás elrendelése előtt az ülés elnöke a módosító javaslat írásba foglalását kérheti.
A szavazás rendje
27. §
1. Az előterjesztő az előterjesztését visszavonhatja, ennek engedélyezéséről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
2. A képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.
3. Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.
4. Ha a képviselő-testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozati javaslatokról külön-külön kell szavazást elrendelni.
28. §
A képviselők a szavazásban igenlő vagy ellenszavazattal vesznek részt, illetőleg tartózkodnak. A szavazás kézfelemeléssel történik.
29. §
1. A képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja, illetve megengedi.
2. A képviselő-testület titkos szavazást tart a díszpolgári cím és az Algyő Nagyközségért kitüntetés odaítélésekor.
3. A titkos szavazást a Humán és Ügyrendi Bizottság bonyolítja le, tájékoztatást ad a szavazás lebonyolításáról, a szavazást követően megszámlálja a szavazatokat és a szavazás eredményéről jelentést tesz a képviselő-testületnek. A szavazatarány alapja a leadott szavazatok száma.
30. §
1. A képviselő-testület legalább 3 fő képviselő indítványára névszerinti szavazást tart.
2. Névszerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés elnökét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés elnöke állapítja meg.
3. Személyi és ügyrendi kérdésben névszerinti szavazás nem tartható.
Jegyzőkönyv
31. §
1. A képviselő-testület üléséről hangfelvétel alapján készül jegyzőkönyv. A hangfelvétel őrzéséről a jegyző gondoskodik.
2. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.
3. A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli. Egy példányt a Csongrád Megyei Kormányhivatalnak kell továbbítani, további egy példányt – zárt ülésről készített jegyzőkönyvet kivéve – a település könyvtárában kell elhelyezni. A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvet Algyő Nagyközség honlapján is közzé kell tenni.
32. §
1. A képviselő-testület rendeleteit, határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan kell számozni. A rendelet megjelölése tartalmazza a számát, a kihirdetés dátumát, a határozat megjelölése tartalmazza számát és meghozatalának időpontját.
2. A rendelet a helyileg szokásos módon, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre. A rendelet a Polgármesteri Hivatal épületében és a könyvtárban tekinthető meg.
Közmeghallgatás, falugyűlés, lakossági fórum
33. §
1. A képviselő-testület évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart.
2. A közmeghallgatás időpontját a munkatervben kell meghatározni. Kötelező közmeghallgatást tartani a munkatervben meghatározott időpontban, valamint a képviselő-testület által esetenként meghatározott egyes napirendek tárgyalása előtt.
3. A közmeghallgatás időpontját a sajtóban közzé kell tenni.
4. A képviselő-testület határozata alapján a polgármester falugyűlést hív össze.
5. Falugyűlés tartható nem az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben is, ahová meg kell hívni az érintett személyt, szervezet képviselőjét.
6. A képviselő-testület lakossági fórum szervezésével lehetőséget teremt az állampolgárok és közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre, a tájékoztatásra, vélemény-nyilvánításra.
7. A falugyűlés és a lakossági fórum tapasztalatairól, az elhangzott javaslatokról a polgármester tájékoztatja a képviselő-testületet a soron következő ülésen.
A települési képviselők
34. §
1. A képviselő
a) tevékenyen részt vesz a képviselő-testület és annak a bizottságnak a munkájában, amelynek tagja,
b) írásban vagy szóban a polgármesternek, vagy a bizottság elnökének bejelenti, ha a képviselő-testület, illetve bizottság ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,
c) a vele szemben felmerült személyes érintettséget (Mötv. 49. § (1) bek.) az előterjesztés vitájának megkezdése előtt bejelenti,
d) a képviselő-testület vagy bizottság megbízásából való eljárásáról a következő ülésen beszámol.
2. A személyes érintettségének az Mötv. 49. § (1) bekezdése szerinti bejelentését elmulasztó képviselővel szemben jogkövetkezményként Algyő Nagyközség Képviselő-testületének az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról és költségtérítéséről szóló 12/2014. (X.27.) önkormányzati rendeletének 5. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.
3. Ha a bizottság (képviselő, illetve nem képviselő) tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a képviselő-testület dönt a bizottsági tagság megszüntetéséről.
4. A képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok tiszteletdíjáról és költségtérítéséről külön rendelet rendelkezik.
35. §
A képviselő-testület bizottságai
1. A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, ellenőrzésére, valamint az átruházott hatáskörben való döntéshozatalra állandó bizottságokat választ, ideiglenes bizottságot választhat.
2. A képviselő-testület állandó bizottságai:
a) Pénzügyi és Gazdaságfejlesztési Bizottság
b) Humán és Ügyrendi Bizottság
c) Településüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság
3. Az állandó bizottságok tagjainak száma:
a) Pénzügyi és Gazdaságfejlesztési Bizottság – 5 fő, ebből 2 fő a nem képviselő tag,
b) Humán és Ügyrendi Bizottság – 5 fő, ebből 2 fő a nem képviselő tag,
c) Településüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság - 5 fő, ebből 2 fő a nem képviselő tag.
4. A képviselő legfeljebb 2 állandó bizottság tagja lehet. Az állandó bizottságok tagjainak felsorolását a Rendelet 4. számú függeléke tartalmazza
36. §
1. Az ideiglenes bizottság feladatát és működésének időtartamát a képviselő-testület a bizottság megválasztásakor állapítja meg.
2. Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságokra vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.
37. §
A bizottság feladatkörébe tartozó ügyekben
a) előkészíti a képviselő-testület döntését,
b) dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,
c) szervezi a képviselő-testület döntéseinek végrehajtását,
d) kezdeményezi valamely előterjesztés vagy indítvány sürgősségi tárgyalását,
e) állást foglal a képviselő-testület által meghatározott előterjesztésben foglaltakról,
f) ellenőrzi a Polgármesteri Hivatalnak a képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, illetve végrehajtására irányuló tevékenységet,
g) ellátja a képviselő-testület által esetenként meghatározott feladatokat.
38. §
1. A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke – akadályoztatása esetén elnökhelyettese – gondoskodik.
2. A bizottság feladat és hatáskörébe tartozó ügy megtárgyalására indítványt tehet a polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző. A napirendre vonatkozó indítványt a bizottság elnökéhez kell eljuttatni.
3. A bizottság elnöke a meghívót és a napirendi pontokhoz tartozó előterjesztéseket az ülés előtt 4 nappal megküldi a bizottság tagjainak és a meghívottaknak.
4. Bizottsági ülést összehívni a rendes képviselő-testületi ülést megelőző napra nem lehet, csak indokolt esetben.
39. §
1. A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a jegyzőt, valamint a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselőjét. A bizottság elnöke a bizottsági ülésre más érdekelteket is meghívhat, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.
2. A bizottság üléseit az elnök – akadályoztatása esetén elnökhelyettese – vezeti.
40. §
A bizottság határozatképes, ha tagjainak többsége jelen van.
41. §
1. A bizottság üléséről hangfelvétel alapján jegyzőkönyvet kell készíteni, a képviselő-testület üléséről készítendő jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok szerint.
2. A bizottságok ügyviteli feladatainak ellátásáról a jegyző gondoskodik. A bizottságok iratait az ügyiratkezelésre vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.
Tanácsnokok
42.§
- A képviselő-testület a polgármester vagy bármely képviselő javaslatára a települési képviselők közül, meghatározott önkormányzati feladatok ellátására, felügyeletére, ellenőrzésére tanácsnokot, tanácsnokokat választhat.
- A tanácsnokok felsorolását és feladatait jelen rendelet függelékében kell meghatározni.
Polgármester, Alpolgármester, Jegyző, Aljegyző
43. §
A polgármester megbízatását főállású foglalkoztatási jogviszonyban látja el.
44. §
1. A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban
a) képviseli a képviselő-testületet,
b) előterjeszti a képviselő-testület munkatervét,
c) összehívja és vezeti képviselő-testület üléseit,
d) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,
e) segíti a képviselők munkáját, biztosítja a bizottságok jogainak és kötelességeinek érvényesülését,
f) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az üléstől készített jegyzőkönyvet,
g) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását,
h) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, helyben működő társadalmi szervezetekkel,
i) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait a képviselő-testület együttműködésével és egyetértésével, fogadja a hazai és külföldi partnerek képviselőit, tárgyalásairól tájékoztatja a képviselő-testületet soron következő ülésén,
j) elősegíti a lakosság önkormányzati feladatokban való közreműködését.
2. A polgármester feladata a bizottságok működésével kapcsolatban
a) intézkedik a bizottság jelzése alapján, ha a Polgármesteri Hivatal tevékenységében a képviselő-testület álláspontjától, céljától való eltérést, az önkormányzati érdek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli,
b) indítványozza a képviselő-testület bizottságára átruházott hatáskörének visszavonását, ha megállapítja, hogy a bizottság a hatáskörébe tartozó ügyben harminc napon belül érdemben nem intézkedett.
3. A polgármester feladata a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatban
a) szükség szerint a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére munkaértekezletet tart, értékeli a Hivatal munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, az időszerű feladatokat,
b) beszámoltatja a jegyzőt.
45. §
1. A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére alpolgármestert választ.
2. Az alpolgármester megbízatását főállású foglalkoztatási jogviszonyban látja el.
3. Az alpolgármester feladatai jelen rendelet 2. számú függeléke tartalmazza.
46. §
1. A jegyző feladatai a képviselő-testület és a bizottságok működésével kapcsolatban:
a) törvényességi szempontból véleményezi az előterjesztéseket,
b) az Mötv-ben foglalt kötelezettségének a jogszabálysértő döntésről, működésről való tudomásszerzését követően haladéktalanul megtett - a képviselő-testülethez, illetve szervéhez címzett - írásbeli jelzés (törvényességi észrevétel) útján tesz eleget,
b) biztosítja a működéssel összefüggő szervezési és ügyviteli feladatok ellátását,
c) gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről és a Csongrád Megyei Kormányhivatalhoz való felterjesztéséről,
d) előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezeteket,
e) aláírja az önkormányzat rendeleteit, gondoskodik a kihirdetésről.
2. A jegyző feladatai a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatban:
a) ellátja a magasabb szintű jogszabályban meghatározott államigazgatási feladatokat, hatósági hatásköröket,
b) gyakorolja a munkáltatói jogokat.
47. §
Az aljegyző kinevezése és feladatai tekintetében az Mötv. 82. §-a irányadó.
48. §
A jegyzői feladatokat a jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a polgármesteri hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő, a polgármester által megbízott köztisztviselője látja el.
Algyői Polgármesteri Hivatal
49. §
1. A polgármesteri hivatal megnevezése: Algyői Polgármesteri Hivatal
2. Székhelye: Algyő, Kastélykert u. 40.
3. A polgármesteri hivatal belső szervezeti tagozódása:
I. Jegyző
II. Aljegyző
III. Jegyzői titkárság
IV. Pénzügyi és Adócsoport
V. Igazgatási és Szociális Csoport
VI. Fejlesztési és Üzemeltetési Csoport
4. A hivatal munkarendjét és az ügyfélfogadás rendjét az Algyői Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata szabályozza.
5. A polgármester és az alpolgármester minden héten, szerdán 14.00 órától 17.00 óráig tart fogadóórát.
50. §
Nemzetiségi Önkormányzat
1. Az Algyői Roma Nemzetiségi Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatokat az Algyői Polgármesteri Hivatal látja el. Így különösen:
a) ellátja a gazdálkodásuk végrehajtásával kapcsolatos pénzügyi, gazdasági, számviteli feladatokat,
b) biztosítja a testületi működés feltételeit,
c) igény szerint helyiséget, jegyzőkönyvvezetőt biztosít a testületi ülésekhez,
d) elkészíti az ülések jegyzőkönyveit,
e) gondoskodik az ezzel kapcsolatos egyéb ügyviteli feladatok ellátásáról.
51. §
A társulás
- Az önkormányzat társulásainak létrehozására, szervezetére és működésére az Mötv. 87-95. §-az irányadók.
- Az önkormányzat társulásainak felsorolását jelen rendelet 3. számú függeléke tartalmazza.
Záró rendelkezés
52. §
- Ez a rendelet a kihirdetése napját követő napon lép hatályba.
2. A hatályba lépéssel egyidejűleg hatályát veszti a többször módosított, az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 21/2017. (IX.21.) Kt. rendelet.