Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2019. 10. 25- 2020. 10. 25

Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 43. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el.


I. FEJEZET


ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


1. §


  1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Algyő Nagyközség Önkormányzata. Székhelye: 6750 Algyő, Kastélykert u. 40.
  2. A képviselő-testület hivatalos megnevezése: Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület).
  3. A képviselő-testület hivatalának elnevezése: Algyői Polgármesteri Hivatal. Székhelye: 6750 Algyő, Kastélykert u. 40.


2. §


Algyő Nagyközség Önkormányzata önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, melynek során demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot.


3. §


Az önkormányzat illetékessége Algyő közigazgatási területére terjed ki.


4. §


Algyő Nagyközség Önkormányzata jelképeit külön rendelet szabályozza.


5. §


  1. A képviselő-testület kör alakú bélyegzőjén az Algyő Nagyközség Önkormányzata felirat szerepel, középen Magyarország címere.
  2. A polgármester kör alakú bélyegzőjén Algyő Nagyközség Polgármestere felirat szerepel, középen Magyarország címere.
  3. A jegyző kör alakú bélyegzőjén Algyő Nagyközség Jegyzője felirat szerepel, középen Magyarország címere.


6. §


Az Algyő Nagyközség Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását jelen rendelet (továbbiakban: Rendelet) 2. számú melléklete tartalmazza.


II. FEJEZET


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET


7. §


A képviselő-testület tagjainak száma: 9 fő. A polgármester megválasztásával válik a Képviselő-testület tagjává. A képviselő-testület tagjainak névsorát a Rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.


A képviselő-testület feladata és hatásköre


8. §


1. A képviselő-testület a jogszabályban meghatározott feladat- és hatáskörök mellett saját elhatározása alapján önként is vállalhat önkormányzati feladatokat, amennyiben a kötelezően ellátandó feladatok ellátását ez nem veszélyezteti, a feladat ellátásához szükséges anyagi, személyi és technikai feltételek biztosítottak, és a feladatot jogszabály nem utalja más szerv kizárólagos feladat- és hatáskörébe.

2. A képviselő-testülettől a polgármesterre és a bizottságokra átruházott hatáskört a Rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.

3. A hatáskör gyakorlója a képviselő-testületnek félévente beszámol.

4. Az önkormányzati hatósági ügyintézéssel kapcsolatos tapasztalatairól a hatáskör gyakorlója minden félév végén beszámol.

5. A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáért felelős a határidő lejártát követő rendes ülésen beszámol.


A képviselő-testület munkaterve


9. §


1. A képviselő-testület üléseit féléves munkaterv szerint tartja. A munkatervet a polgármester terjeszti elő.

2. A munkaterv elkészítéshez javaslatot kell kérni:

a)       a képviselőktől,

b)       a képviselő-testület bizottságaitól,

c)        a jegyzőtől,

d)       a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeinek vezetőitől,

e)       az önkormányzat által alapított intézmény, társaság vezetőitől,

f)        a nemzetiségi önkormányzat elnökétől.

3. A munkatervre bárki javaslatot tehet.


10. §


A munkatervnek tartalmaznia kell:

a)       az ülés tervezett időpontját,

b)       a napirend tárgyát, előadóját, a napirend tárgyalásához meghívandó személyt,

c)        döntést arról, hogy előterjesztést lakossági fórumon előzetesen ismertetni kell,

d)       közmeghallgatás megtartásának szükségességét.

A képviselő-testület ülései


11. §


A képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli és ünnepi ülést tart.


12. §


1. Rendes ülést a képviselő-testület augusztus és december hónap kivételével havonta tart. Az ülést a hónap utolsó hetét megelőző csütörtöki munkanapra, 9 órai kezdettel kell összehívni.

2. Indokolt esetben a képviselő-testület vagy a polgármester a (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően rendelkezhet.

3. A képviselő-testület előre nem tervezhető, azonnali döntést igénylő kivételes és rendkívüli esetben rendkívüli ülést tarthat. A rendkívüli ülését a polgármester hívja össze, a polgármester, a képviselők egyharmadának (3 fő), a képviselő-testület állandó bizottságának az indítványára. Az indítványban meg kell jelölni az ülés javasolt napirendjét, időpontját, az összehívás szükségességének indokait. Az indítvány a polgármesternél terjeszthető elő. A polgármester a képviselő-testület rendkívüli ülését 5 napon belüli, lehetőleg délutáni időpontra hívja össze.

A képviselő-testület összehívásának rendje


13. §


1. A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása, a tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén a képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze.

2. Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét, napját és kezdési időpontját, a napirendi javaslatot, előterjesztőjét.

3. A meghívó mellékletét képezik az előterjesztések és az önálló indítványok.

4. A képviselő-testület ülésén kiosztható előterjesztésre csak sürgősségi indítvány esetén kerülhet sor, a jegyző törvényességi véleményezésével.


14. §


1. A rendes ülésre szóló meghívót és annak mellékleteit az ülés napját megelőzően legalább 7 nappal kell kézbesíteni.

2. Indokolt esetben a képviselő-testület ülése rövid úton is összehívható a napirend megjelölésével, a meghívó kézbesítését, illetve az értesítés közlését követő napra.

3. A képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot a polgármester tájékoztatja az Algyői Hírmondó című közéleti lapban, valamint Algyő Nagyközség honlapján.


15. §


A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívott

a) a jegyző,

b) az aljegyző,

c) a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egysége vezetője,

d) a napirend által érintett bizottság nem képviselő tagja,

e) a napirend által érintett szervezet vezetője, intézményvezetők,

f) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselője,

g) a nemzetiségi önkormányzat elnöke,

h) akinek meghívását a polgármester szükségesnek tartja.

Határozatképesség


16. §


Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirendi pont tárgyalására a képviselő-testület ülését 5 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni. Ez esetben a 14. §-ban foglalt rendelkezést nem kell alkalmazni.


A képviselő-testület üléseinek vezetése


17. §


A képviselő-testület ülését annak elnöke, a polgármester vezeti. A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester elnököl. A polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a korelnök vezeti a képviselő-testület ülését.


18. §


1. Az elnök ülésvezetési feladatai:

a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése,

b) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a képviselő-testület üléséről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről tájékoztatás,

c) napirendi javaslat előterjesztése,

d) az ülés vezetése, a szó megadása, az ülés rendjének biztosítása,

e) rendzavarás esetén az ülés félbeszakítása,

f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, napirendek összevont tárgyalására,

g) a vita összefoglalása,

h) szavazás elrendelése, a szavazás számszerű eredményének megállapítása.

2. Az elnök figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ, méltatlan magatartást tanúsít. Ismétlődés esetén a szót megvonhatja.

3. Az elnök megadja a szót annak, aki – kivételesen fontos, halasztást nem tűrő, de döntést nem igénylő témában – napirend előtti felszólalásra kér szót, melynek ideje maximum 5 perc lehet.

4. Az elnök előterjeszti az ülés napirendjét, melyről a képviselői javaslatokat figyelembe véve a képviselő-testület vita nélkül dönt.


19. §


1. Az ülés napirendjéről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

2. A napirend sorrendje

a) sürgősséggel tárgyalandó indítvány,

b) munkatervben szereplő napirendek,

c) rendelet-tervezet,

d) személyi kérdések,

e) más napirendek,

f) kérdések, bejelentések, tájékoztatók, beszámolók,

g) lejárt határidejű határozatok.


20. §


A napirendi pont tárgyalása egy alkalommal elnapolható. A javaslatról a képviselő-testület határoz.


21. §


A napirendi pont előterjesztője polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző, aljegyző, illetve a képviselő-testület által felkért személy lehet.


Előterjesztés


22. §


1. A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért az előterjesztő a felelős. Az előterjesztő az előkészítés során megismeri és figyelembe veszi a napirendi témájában érintett szerv, a lakosság véleményét, javaslatát.

2. Az előterjesztés tartalmazza:

a) az előterjesztő megnevezését,

b) az ügyirat iktatószámát,

c) az előterjesztés tárgyát,

d) törvényességi véleményezésre bemutatás idejét

e) a lehetséges döntési alternatívát és jogszabályi megalapozását, a javaslat indokolását,

f) határozati javaslatot, rendelet-tervezetet, a végrehajtásért és ellenőrzésért felelős megnevezését, az intézkedés határidejét.


Önálló indítvány


23. §


A képviselő a képviselő-testület feladat és hatáskörébe tartozó ügyben önálló indítványt terjeszthet elő. Az önálló indítványt a képviselő-testület ülése előtt 9 nappal a polgármesternél kell írásban előterjeszteni.


Sürgősségi indítvány


24. §


1. A polgármester, alpolgármester, a bizottság elnöke, képviselő, jegyző indokolt esetben javasolhatja a képviselő-testületnek valamely, a meghívóban nem szereplő előterjesztés, önálló indítvány sürgősségi tárgyalását.

2. A sürgősségi indítványt írásban a polgármesternél kell benyújtani a napirend megállapítását megelőzően, a sürgősség tényének indokolásával.

3. A sürgősség kérdésében a képviselő-testület a napirend megállapítása során határoz. Amennyiben nem ismeri el a sürgősséget, az előterjesztést a következő ülés napirendi javaslataként kell kezelni.

Vita


25. §


1. Az írásbeli előterjesztést és az önálló indítványt az előterjesztő vita előtt szóban kiegészítheti, módosíthatja.

2. A vita megkezdése előtt az illetékes szakbizottság elnöke – távollétében képviselő tagja – nyilatkozik az előterjesztésről.


26. §


Módosító javaslatot az ülés előtt írásban, illetve az ülésen szóban lehet előterjeszteni. A szavazás elrendelése előtt az ülés elnöke a módosító javaslat írásba foglalását kérheti.


A szavazás rendje


27. §


1. Az előterjesztő az előterjesztését visszavonhatja, ennek engedélyezéséről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

2. A képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

3. Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.

4. Ha a képviselő-testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozati javaslatokról külön-külön kell szavazást elrendelni.


28. §


A képviselők a szavazásban igenlő vagy ellenszavazattal vesznek részt, illetőleg tartózkodnak. A szavazás kézfelemeléssel történik.


29. §


1. A képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja, illetve megengedi.

2. A képviselő-testület titkos szavazást tart a díszpolgári cím és az Algyő Nagyközségért kitüntetés odaítélésekor.

3. A titkos szavazást a Humán és Ügyrendi Bizottság bonyolítja le, tájékoztatást ad a szavazás lebonyolításáról, a szavazást követően megszámlálja a szavazatokat és a szavazás eredményéről jelentést tesz a képviselő-testületnek. A szavazatarány alapja a leadott szavazatok száma.


30. §


1. A képviselő-testület legalább 3 fő képviselő indítványára névszerinti szavazást tart.

2. Névszerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés elnökét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés elnöke állapítja meg.

3. Személyi és ügyrendi kérdésben névszerinti szavazás nem tartható.

Jegyzőkönyv


31. §


1. A képviselő-testület üléséről hangfelvétel alapján készül jegyzőkönyv. A hangfelvétel őrzéséről a jegyző gondoskodik.

2. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.

3. A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli. Egy példányt a Csongrád Megyei Kormányhivatalnak kell továbbítani, további egy példányt – zárt ülésről készített jegyzőkönyvet kivéve – a település könyvtárában kell elhelyezni. A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvet Algyő Nagyközség honlapján is közzé kell tenni.


32. §


1. A képviselő-testület rendeleteit, határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan kell számozni. A rendelet megjelölése tartalmazza a számát, a kihirdetés dátumát, a határozat megjelölése tartalmazza számát és meghozatalának időpontját.

2. A rendelet a helyileg szokásos módon, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre. A rendelet a Polgármesteri Hivatal épületében és a könyvtárban tekinthető meg.

Közmeghallgatás, falugyűlés, lakossági fórum


33. §


1. A képviselő-testület évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart.

2. A közmeghallgatás időpontját a munkatervben kell meghatározni. Kötelező közmeghallgatást tartani a munkatervben meghatározott időpontban, valamint a képviselő-testület által esetenként meghatározott egyes napirendek tárgyalása előtt.

3. A közmeghallgatás időpontját a sajtóban közzé kell tenni.

4. A képviselő-testület határozata alapján a polgármester falugyűlést hív össze.

5. Falugyűlés tartható nem az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben is, ahová meg kell hívni az érintett személyt, szervezet képviselőjét.

6. A képviselő-testület lakossági fórum szervezésével lehetőséget teremt az állampolgárok és közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre, a tájékoztatásra, vélemény-nyilvánításra.

7. A falugyűlés és a lakossági fórum tapasztalatairól, az elhangzott javaslatokról a polgármester tájékoztatja a képviselő-testületet a soron következő ülésen.


A települési képviselők


34. §


1. A képviselő

a) tevékenyen részt vesz a képviselő-testület és annak a bizottságnak a munkájában, amelynek tagja,

b) írásban vagy szóban a polgármesternek, vagy a bizottság elnökének bejelenti, ha a képviselő-testület, illetve bizottság ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,

c) a vele szemben felmerült személyes érintettséget (Mötv. 49. § (1) bek.) az előterjesztés vitájának megkezdése előtt bejelenti,

d) a képviselő-testület vagy bizottság megbízásából való eljárásáról a következő ülésen beszámol.

2. A személyes érintettségének az Mötv. 49. § (1) bekezdése szerinti bejelentését elmulasztó képviselővel szemben jogkövetkezményként Algyő Nagyközség Képviselő-testületének az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról és költségtérítéséről szóló 12/2014. (X.27.) önkormányzati rendeletének 5. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.

3. Ha a bizottság (képviselő, illetve nem képviselő) tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a képviselő-testület dönt a bizottsági tagság megszüntetéséről.

4. A képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok tiszteletdíjáról és költségtérítéséről külön rendelet rendelkezik.

35. §


A képviselő-testület bizottságai


1. A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, ellenőrzésére, valamint az átruházott hatáskörben való döntéshozatalra állandó bizottságokat választ, ideiglenes bizottságot választhat.

2. A képviselő-testület állandó bizottságai:

a) Pénzügyi és Gazdaságfejlesztési Bizottság

b) Humán és Ügyrendi Bizottság

c) Településüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság

3. Az állandó bizottságok tagjainak száma:

a) Pénzügyi és Gazdaságfejlesztési Bizottság – 5 fő, ebből 2 fő a nem képviselő tag,

b) Humán és Ügyrendi Bizottság – 5 fő, ebből 2 fő a nem képviselő tag,

c) Településüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság - 5 fő, ebből 2 fő a nem képviselő tag.

4. A képviselő legfeljebb 2 állandó bizottság tagja lehet. Az állandó bizottságok tagjainak felsorolását a Rendelet 4. számú függeléke tartalmazza


36. §


1. Az ideiglenes bizottság feladatát és működésének időtartamát a képviselő-testület a bizottság megválasztásakor állapítja meg.

2. Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságokra vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.


37. §


A bizottság feladatkörébe tartozó ügyekben

a) előkészíti a képviselő-testület döntését,

b) dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,

c) szervezi a képviselő-testület döntéseinek végrehajtását,

d) kezdeményezi valamely előterjesztés vagy indítvány sürgősségi tárgyalását,

e) állást foglal a képviselő-testület által meghatározott előterjesztésben foglaltakról,

f) ellenőrzi a Polgármesteri Hivatalnak a képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, illetve végrehajtására irányuló tevékenységet,

g) ellátja a képviselő-testület által esetenként meghatározott feladatokat.


38. §


1. A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke – akadályoztatása esetén elnökhelyettese – gondoskodik.

2. A bizottság feladat és hatáskörébe tartozó ügy megtárgyalására indítványt tehet a polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző. A napirendre vonatkozó indítványt a bizottság elnökéhez kell eljuttatni.

3. A bizottság elnöke a meghívót és a napirendi pontokhoz tartozó előterjesztéseket az ülés előtt 4 nappal megküldi a bizottság tagjainak és a meghívottaknak.

4. Bizottsági ülést összehívni a rendes képviselő-testületi ülést megelőző napra nem lehet, csak indokolt esetben.


39. §


1. A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a jegyzőt, valamint a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselőjét. A bizottság elnöke a bizottsági ülésre más érdekelteket is meghívhat, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.

2. A bizottság üléseit az elnök – akadályoztatása esetén elnökhelyettese – vezeti.


40. §


A bizottság határozatképes, ha tagjainak többsége jelen van.


41. §


1. A bizottság üléséről hangfelvétel alapján jegyzőkönyvet kell készíteni, a képviselő-testület üléséről készítendő jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok szerint.

2. A bizottságok ügyviteli feladatainak ellátásáról a jegyző gondoskodik. A bizottságok iratait az ügyiratkezelésre vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.

Tanácsnokok


42.§


  1. A képviselő-testület a polgármester vagy bármely képviselő javaslatára a települési képviselők közül, meghatározott önkormányzati feladatok ellátására, felügyeletére, ellenőrzésére tanácsnokot, tanácsnokokat választhat.
  2. A tanácsnokok felsorolását és feladatait jelen rendelet függelékében kell meghatározni.


Polgármester, Alpolgármester, Jegyző, Aljegyző


43. §


A polgármester megbízatását főállású foglalkoztatási jogviszonyban látja el.


44. §


1. A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban

a) képviseli a képviselő-testületet,

b) előterjeszti a képviselő-testület munkatervét,

c) összehívja és vezeti képviselő-testület üléseit,

d) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,

e) segíti a képviselők munkáját, biztosítja a bizottságok jogainak és kötelességeinek érvényesülését,

f) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az üléstől készített jegyzőkönyvet,

g) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását,

h) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, helyben működő társadalmi szervezetekkel,

i) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait a képviselő-testület együttműködésével és egyetértésével, fogadja a hazai és külföldi partnerek képviselőit, tárgyalásairól tájékoztatja a képviselő-testületet soron következő ülésén,

j) elősegíti a lakosság önkormányzati feladatokban való közreműködését.

2. A polgármester feladata a bizottságok működésével kapcsolatban

a) intézkedik a bizottság jelzése alapján, ha a Polgármesteri Hivatal tevékenységében a képviselő-testület álláspontjától, céljától való eltérést, az önkormányzati érdek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli,

b) indítványozza a képviselő-testület bizottságára átruházott hatáskörének visszavonását, ha megállapítja, hogy a bizottság a hatáskörébe tartozó ügyben harminc napon belül érdemben nem intézkedett.

3. A polgármester feladata a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatban

a) szükség szerint a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére munkaértekezletet tart, értékeli a Hivatal munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, az időszerű feladatokat,

b) beszámoltatja a jegyzőt.




45. §


1. A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére alpolgármestert választ.

2. Az alpolgármester megbízatását főállású foglalkoztatási jogviszonyban látja el.

3. Az alpolgármester feladatai jelen rendelet 2. számú függeléke tartalmazza.


46. §


1. A jegyző feladatai a képviselő-testület és a bizottságok működésével kapcsolatban:

a) törvényességi szempontból véleményezi az előterjesztéseket,

b) az Mötv-ben foglalt kötelezettségének a jogszabálysértő döntésről, működésről való tudomásszerzését követően haladéktalanul megtett - a képviselő-testülethez, illetve szervéhez címzett - írásbeli jelzés (törvényességi észrevétel) útján tesz eleget,

b) biztosítja a működéssel összefüggő szervezési és ügyviteli feladatok ellátását,

c) gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről és a Csongrád Megyei Kormányhivatalhoz való felterjesztéséről,

d) előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezeteket,

e) aláírja az önkormányzat rendeleteit, gondoskodik a kihirdetésről.

2. A jegyző feladatai a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatban:

a) ellátja a magasabb szintű jogszabályban meghatározott államigazgatási feladatokat, hatósági hatásköröket,

b) gyakorolja a munkáltatói jogokat.


47. §


Az aljegyző kinevezése és feladatai tekintetében az Mötv. 82. §-a irányadó.


48. §


A jegyzői feladatokat a jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a polgármesteri hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő, a polgármester által megbízott köztisztviselője látja el.


Algyői Polgármesteri Hivatal


49. §


1. A polgármesteri hivatal megnevezése: Algyői Polgármesteri Hivatal

2. Székhelye: Algyő, Kastélykert u. 40.

3. A polgármesteri hivatal belső szervezeti tagozódása:

I.   Jegyző

II.  Aljegyző

III. Jegyzői titkárság

IV. Pénzügyi és Adócsoport

V.  Igazgatási és Szociális Csoport

VI. Fejlesztési és Üzemeltetési Csoport

4. A hivatal munkarendjét és az ügyfélfogadás rendjét az Algyői Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata szabályozza.

5. A polgármester és az alpolgármester minden héten, szerdán 14.00 órától 17.00 óráig tart fogadóórát.


50. §


Nemzetiségi Önkormányzat


1. Az Algyői Roma Nemzetiségi Önkormányzat működésével kapcsolatos feladatokat az Algyői Polgármesteri Hivatal látja el. Így különösen:

a) ellátja a gazdálkodásuk végrehajtásával kapcsolatos pénzügyi, gazdasági, számviteli feladatokat,

b) biztosítja a testületi működés feltételeit,

c) igény szerint helyiséget, jegyzőkönyvvezetőt biztosít a testületi ülésekhez,

d) elkészíti az ülések jegyzőkönyveit,

e) gondoskodik az ezzel kapcsolatos egyéb ügyviteli feladatok ellátásáról.


51. §


A társulás


  1. Az önkormányzat társulásainak létrehozására, szervezetére és működésére az Mötv. 87-95. §-az irányadók.
  2. Az önkormányzat társulásainak felsorolását jelen rendelet 3. számú függeléke tartalmazza.


Záró rendelkezés


52. §


  1. Ez a rendelet a kihirdetése napját követő napon lép hatályba.

2. A hatályba lépéssel egyidejűleg hatályát veszti a többször módosított, az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 21/2017. (IX.21.) Kt. rendelet.