Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2019. (XII. 17.) önkormányzati rendelete

Mezőcsát Város Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 12. 11

Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő -testületének 21/2019(XII.17.)önkormányzati rendelete

Mezőcsát Város Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2025.12.11.

Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 21/2019. (XII. 17.) önkormányzat rendelete 40. § (3) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő-testülete Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottsága, Jogi és Humán Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:1

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos elnevezése: Mezőcsát Város Önkormányzata (a továbbiakban Önkormányzat)

(2) Az Önkormányzat székhelye: 3450 Mezőcsát, Hősök-tere 1.

(3) Az Önkormányzat illetékességi területe: megegyezik a település közigazgatási területével.

(4)2 Az Önkormányzat hivatalos honlapja: www.mezocsat.hu.

(5)3 Az Önkormányzat „Csáti Újság” című hivatalos információs, önkormányzati havilapot jelentet meg, amelyet ingyenesen juttatt el a lakossághoz.

2. § Mezőcsát Város Önkormányzata önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, melynek során demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot.

3. § Mezőcsát Város Önkormányzata jelképeit a 14/1999. (V.27.) rendelete Mezőcsát Város címeréről, zászlajáról és pecsétjéről szabályozza.

4. § A helyi kitüntetések és elismerő címek alapítását és adományozásának rendjét a 13/1999. (V.27.) önkormányzati rendelete a kitüntetések alapításáról és adományozásáról állapítja meg.

5. §4 Mezőcsát Város Önkormányzat tevékenységéhez kapcsolódó feladatainak felsorolását a rendelet 3. melléklete tartalmazza.

II. Fejezet

A KÉPVISELŐTESTÜLET

6. § (1)5 A Képviselő-testület tagjainak száma 9 fő a következők szerint:

a) 8 fő választott képviselő,

b) polgármester.

(2)6

A Képviselő-testület feladata és hatásköre

7. § (1) Az Önkormányzat hatásköreinek átruházásához a Képviselő-testület minősített többséggel hozott döntése szükséges.

(2)7 A Képviselő-testülettől a bizottságokra és a polgármesterre átruházott hatáskört a Rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(3) A hatáskör gyakorlója a Képviselő-testületnek félévente beszámol.

(4) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáért felelős a határidő lejártát követő rendes ülésen beszámol a határozat végrehajtásáról.

A képviselő-testület munkaterve

8. § (1) A Képviselő-testület ülései időpontját munkatervében szabályozza, melyet minden év december 31-ig a polgármester a képviselőtestület elé terjeszti elfogadásra

(2) A munkaterv elkészítéshez javaslatot kell kérni:

a) a képviselőktől

b) a bizottságoktól

c) a jegyzőtől

d) a polgármesteri hivatal szervezeti egységeinek vezetőitől

e) az önkormányzat által alapított intézmény, társaság vezetőitől

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) tervezett testületi ülések időpontjai és napirendjét,

b) napirendi pontok előadóit,

c) tanácskozási joggal meghívottakat az egyes napirendekre vonatkozóan,

d) napirendet véleményező bizottságot,

e) a közmeghallgatás időpontját.

(4) A képviselő-testület munkatervét közzé kell tenni a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, az önkormányzat honlapján és az önkormányzat hivatalos lapjában.

Képviselő-testület ülései

9. § A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli, ünnepi ülést és közmeghallgatást tart.

10. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 9, munkatervben meghatározott ülést tart. Az ülést a hónap utolsó hetének keddi munkanapjára 9 órai kezdettel kell összehívni.

(2) Indokolt esetben a polgármester az (1) bekezdésben foglalt időponton kívüli időpontra is összehívhatja az ülést.

(3)8

11. § A Képviselő – testület határozatképtelensége esetén ugyanazon napirendi pont tárgyalására a Képviselő-testület ülését 5 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.

A Képviselő-testület összehívásának rendje

12. § (1)9 A Képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A polgármester akadályoztatása esetén a Képviselő-testület ülését az alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatása esetén pedig a Jogi és Humán Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.

(2) Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét, napját és kezdési időpontját, a napirendi javaslatot, előadóját.

(3) A meghívó mellékletét képezik az előterjesztések és az önálló indítványok.

(4) A Képviselő-testület ülésén kiosztható előterjesztésre csak sürgősségi indítvány esetén kerülhet sor, a jegyző törvényességi véleményezésével.

13. § (1) A rendes ülésre szóló meghívót és annak mellékleteit az ülés napját megelőzően legalább 4 nappal kell kézbesíteni.

(2) A rendkívüli ülésre szóló meghívót legalább 24 órával az ülés időpontja előtt kell kézbesíteni. A rendkívüli ülés indokolt és sürgős esetben rövid úton szóbeli megkereséssel, telefonon, vagy elektronikus üzenettel is összehívható.

(3) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról a polgármester a meghívó képviselőknek történő megküldésével egyidejűleg tájékoztatja a lakosságot a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján és a település honlapján történő közzététellel, valamint a Csáti Újságban az elfogadott munkaterv megjelentetésével.

14. § A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívott

a) a Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti egységének vezetője

b) a napirend által érintett szervezet vezetője, az intézményvezető

c) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselője

d) a nemzetiségi önkormányzat elnöke

e) akinek meghívását a polgármester szükségesnek tartja.

15. § A meghívó és az előterjesztések megküldése a Képviselő-testület és a Bizottságok üléseire papír alapon, vagy elektronikus üzenet megküldésével történik. Az elektronikus forma előnyben részesíthető a nagy terjedelmű előterjesztési anyagok megküldése esetén, melyek a meghívón megjelöltek szerint a Képviselő-testület és a bizottságok tagjai által megadott e-mail címre kerülnek megküldésre.

A Képviselő-testület üléseinek vezetése

16. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vezeti, akinek ülésvezetői feladatai a következők:

a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése,

b) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a képviselő-testület üléséről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről tájékoztatás,

(c) 1 fő hitelesítő személyének kijelölése, jegyzőkönyvvezető személyének kijelölése,
d) napirendi javaslat előterjesztése,
e) az ülés vezetése, a szó megadása, az ülés rendjének biztosítása
f) rendzavarás esetén az ülés félbeszakítása
g) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, napirendek összevont tárgyalására,
h) a vita összefoglalása
i) szavazás elrendelése, a szavazás számszerű eredményének megállapítása.
(2) A tanácskozás rendjének fenntartása a levezető elnök feladata. Az elnök figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ, méltatlan magatartást tanúsít. Ismételt rendzavarás esetén a szót megvonhatja.

17. § (1) Az ülés napirendjéről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(2) A napirend sorrendje

a) sürgősséggel tárgyalandó indítvány

b) munkatervben szereplő napirendek

c) rendelet-tervezet

d) személyi kérdések

e) más napirendek

f) kérdések, bejelentések, tájékoztatók, beszámolók.

(3) A napirendi pont előterjesztője polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző, illetve a Képviselő-testület által felkért személy lehet.

Előterjesztés

18. § (1) Előterjesztésnek minősül a polgármester, az alpolgármester, a képviselő, a Képviselő-testület Bizottsága és a jegyző által tárgyalásra javasolt rendelet- és határozat-tervezet, beszámoló, tájékoztató, bejelentés.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban kerül benyújtásra. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(3) Az előterjesztés tartalmazza:

a) a tárgy pontos meghatározását, a meghozandó döntés indokainak bemutatását, az előkészítésben résztvevők megnevezését,

b) a tárgykört rendező jogszabályokat, tényeket, adatokat,

c) határozati javaslatot, amely tartalmazza az egyértelműen megfogalmazott rendelkező részt, az alternatív döntésre előterjesztett szakértői javaslatokat, a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezését, a határidők megjelölésével.

19. § (1) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért az előterjesztő a felelős. Az előterjesztő az előkészítés során megismeri és figyelembe veszi a napirendi témájában érintett szerv, a lakosság véleményét, javaslatát.

(2) Előterjesztés a sürgősségi indítvány kivételével csak az érintett bizottságok véleményének ismeretében tűzhető napirend

20. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely az ülés meghívójában az előterjesztések között nem szerepel.

(2) A képviselő-testület a napirend tárgyalása során dönt az előterjesztés napirendre vételéről. Ha nem ismeri el a sürgősséget, az előterjesztést a következő ülés napirendi javaslataként kell kezelni.

(3) A sürgősségi indítványt írásban a polgármesternél kell benyújtani a napirend megállapítását megelőzően, a sürgősség tényének indokolásával.

(4) Sürgősségi indítványt nyújthat be

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a bizottság

d) a képviselő

e) a jegyző.

Kérdés, interpelláció

21. § (1) Kérdésnek minősül az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű tudakozódás.

(2) Interpellációnak minősül a magyarázatadási kötelezettség az interpellált személy feladatkörébe tartozó valamennyi ügyben.

(3) A kérdésre a képviselő-testület ülésén válaszol az, akihez a kérdést intézték.

(4) A képviselő a képviselő-testület ülésén interpellációt intézhet

a) a polgármesterhez,

b) az alpolgármesterhez,

c) a bizottság elnökéhez,

d) a jegyzőhöz.

(5) Az interpellációra az ülésen, ennek hiányában 15 napon belül írásban érdemi választ ad az, akihez az interpellációt intézték.

(6) Ha a képviselő az interpellációra adott választ nem fogadja el, úgy a képviselő-testület dönt az elfogadásról. Elfogadás hiányában a képviselő-testület eseti bizottságot hoz létre az interpelláció tárgyát képező téma vizsgálatára, vagy a kivizsgálással bizottságát bízza meg. A vizsgálat eredményéről a soron következő rendes ülésen a képviselő-testületet tájékoztatni kell.

Vita

22. § (1) Az írásbeli előterjesztést és az önálló indítványt az előterjesztő vita előtt szóban kiegészítheti, módosíthatja.

(2) A vita megkezdése előtt az illetékes szakbizottság elnöke – távollétében képviselő tagja – nyilatkozik az előterjesztésről.

(3) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.

(4) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó válaszol.

(5) Felszólalásra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(6) A vita során az első hozzászólás maximum 5 percig, a második hozzászólás maximum 2 percig tarthat.

(7) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

23. § (1) A vita lezárása után a napirend előterjesztője a hozzászólásokkal összefüggésben ismerteti álláspontját.

(2) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(3) Bármelyik képviselő a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét, a döntéshozatal elhalasztását. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

24. § Módosító javaslatot az ülés előtt írásban, illetve az ülésen szóban lehet előterjeszteni.

A szavazás rendje

25. § (1) A képviselőtestület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

(2) Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselőtestület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni. A szavazatok összeszámlálásáról a levezető elnök gondoskodik

(3) Ha a képviselőtestület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozati javaslatokról külön-külön kell szavazást elrendelni.

26. § (1) A képviselő-testület a döntéseit kézfelemeléssel hozza. A levezető elnök köteles a szavazatokat megszámlálni. Először a javaslat mellett, majd ellene szavazó képviselők, s végül a döntésről tartózkodók szavaznak.

(2) Az eredmény kihirdetése előtt a nem szavazók figyelmét fel kell hívni a szavazatuk hiányára. A felhívás után nyilatkoznak arról, hogy nem kívánnak szavazni, vagy pótolják az elmaradt szavazást. A nem szavazókat a határozatképesség szempontjából jelen lévő képviselőknek kell tekinteni.

(3) A szavazatok összeszámlálása után a levezető elnök megállapítja a javaslat mellett, a javaslat ellen szavazók számát, a szavazástól tartózkodók számát és végül a teremben tartózkodó, de a döntéshozatalban részt nem vevők számát.

(4) Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy ha azt valamelyik képviselő kéri, az ülést vezető elnök köteles a szavazást megismételni.

27. § (1) A Képviselőtestület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor jogszabály azt lehetővé teszi, valamint az alábbi esetben:

a) kitüntetés, elismerő oklevél adományozásáról

(2) A titkos szavazást a Jogi és Humán Bizottság bonyolítja le, tájékoztatást ad a szavazás menetéről, megszámlálja a leadott szavazatokat és a szavazás eredményéről jelentést tesz a Képviselő-testületnek.

(3) A titkos szavazás szavazólapon történik. A szavazólapon fel kell tüntetni a döntési javaslatot/javaslatokat. A képviselők úgy szavaznak, hogy „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozatot jelölnek meg két egymást metsző vonallal.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,

b) a bizottság jelen lévő tagjainak nevét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket.

(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselőtestület üléséről készült jegyzőkönyvhöz.

28. § (1)10 Név szerinti szavazást kell tartani, ha azt

a) jogszabály előírja

b) a polgármester kezdeményezi

c) legalább két képviselő indítványozza

(2) Név szerinti szavazás külön név szerinti lista alapján történhet. A levezető elnök ABC sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A szavazás eredményét a levezető elnök kihirdeti.

(3) Személyi és ügyrendi kérdésben névszerinti szavazás nem tartható.

(4) A név szerinti szavazás tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a szavazás eredményét.

Jegyzőkönyv

29. § (1) A Képviselő-testület üléséről gyorsírás alapján készül jegyzőkönyv.

(2) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.

(3) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli.

(4) A Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és 1 fő képviselő testületi tag írja alá.

A képviselő-testület döntései

30. § (1)11 A képviselő-testület a törvényben meghatározott esetben

a) rendeletet alkot,

b) határozatot hoz.

(2) A képviselő-testület határozata tartalmazza

a) a testület döntését,

b) a döntés végrehajtásának határidejét

c) a végrehajtásért felelős személy nevét, szerv elnevezését,

(3) A képviselő-testület határozatának megjelölésére a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelölésről szóló jogszabály rendelkezéseit kell alkalmazni.

(4) A képviselő-testület döntéseiről a jegyző betűrendes nyilvántartást vezet.

(5) A döntést a jegyzőkönyv aláírását követően haladéktalanul el kell elküldeni a végrehajtásért felelős személynek és szervnek.

31. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti

a) a települési képviselő

b) a bizottság,

c) a polgármester,

d) az alpolgármester,

e) a jegyző,

f) a településen működő kisebbségi önkormányzat

g) az önkormányzat által fenntartott intézmény vezetője,

h) a település önszerveződő közössége.

(2) A rendelet-tervezet előkészítéséhez a képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.

(3) A rendelet-tervezet kodifikációját a jegyző végzi.

32. § (1) Az önkormányzati rendelet előkészítése során elemezni kell a jogszabályi környezetet, a szabályozandó tárgy szerint érintett szervezetek, szakemberek véleményét, a lakosság egyes csoportjainak álláspontját, melynek formája közvélemény-kutatás.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott elemzés eredményét a rendelet előterjesztésében az előterjesztő ismerteti.

33. § (1) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti képviselő-testület elé.

(2) A rendelet-tervezet általános és részletes indokolással terjeszthető elő. Az előterjesztő tájékoztatja a képviselő-testületet az előkészítés és a véleményeztetés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő javaslatokról is, utalva a mellőzés indokaira.

(3) A rendelet hiteles, kihirdetésre kerülő szövegét a jegyző állapítja meg.

(4) A jegyző a hatályos önkormányzati rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezeti.

34. § (1)12 A képviselőtestület rendeleteit, határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan kell számozni. A rendelet megjelölése tartalmazza a számát, a kihirdetés dátumát, a határozat megjelölése tartalmazza számát és közzétételének időpontját.

(2) A rendelet és a normatív határozat a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre. Közzé kell tenni továbbá a rendelet teljes szövegét az Önkormányzat honlapján és terjedelemtől függően a Csáti Újság havi lapban.

Közmeghallgatás

35. § (1) Kötelező közmeghallgatást tartani a munkatervben valamint a Képviselő-testület által esetenként meghatározott egyes napirendek tárgyalása előtt.

(2) A közmeghallgatás pontos helyéről és időpontjáról a jegyző a Képviselő-testület tagjait és a város önkormányzati és állami intézményeinek vezetőit meghívó küldésével, a város lakosságát pedig hirdetménnyel tájékoztatja a közmeghallgatást megelőzően legalább egy héttel. A hirdetményt közforgalmú helyeken, az önkormányzat hirdetőtábláján és honlapján kell megjelentetni. Éves közmeghallgatást november első hetében tartja meg a Képviselő-testület.

(3)13 A közmeghallgatás napirendjéhez módosító indítvány, a közmeghallgatásra előterjesztés nem nyújtható be.

(4)14 A közmeghallgatás első napirendi pontja a polgármester beszámolója a megelőző közmeghallgatás óta a település lakosságát széles körben érintő döntésekről, eseményekről. A közmeghallgatás második napirendi pontja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározottak (a továbbiakban: felszólalók) számára biztosít kérdés feltevésére és javaslat tételére lehetőséget.

(5)15 A közmeghallgatáson a felszólalók számára a szót a polgármester az előzetes regisztráció, valamint az ülésen való jelentkezés sorrendjében adja meg.

(6)16 A közmeghallgatáson minden felszólaló egy alkalommal kaphat szót legfeljebb három perces időkeretben.

(7)17 A felszólaló kérdésére vagy javaslatára a polgármester vagy az érintett képviselő az ülésen legfeljebb három percben válaszolhat, vagy a felszólaló kérdésére, javaslatára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott módon kell válaszolni.

Lakossági fórum

36. § (1) A polgármester vagy a Képviselő-testület előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg a jelentősebb döntések előkészítésére a választópolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, véleményének kikérése céljából lakossági fórumot hívhat össze.

(2) A polgárok tájékoztatása érdekében várospolitikai fórumot vagy városrészi tanácskozást kell szervezni.

(3) A lakossági fórum meghirdetésére, lebonyolítására, valamint a meghívottak körére a közmeghallgatás szabályai alkalmazandók.

A települési képviselő

37. § (1) A képviselőt törvényben és önkormányzati rendeletben meghatározott jogok illetik meg és kötelezettségek terhelik.

(2) A képviselő eskütételére vonatkozó szabályokat törvény határozza meg.

(3) A képviselő

a) tevékenyen részt vesz a képviselő-testület és annak a bizottságnak a munkájában, amelynek tagja

b) írásban vagy szóban a polgármesternek, vagy a bizottság elnökének bejelenti, ha a Képviselő-testület, illetve bizottság ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,

c) személyes érintettségét az előterjesztés vitájának megkezdése előtt bejelenti,

d) a Képviselő-testület vagy bizottság megbízásából való eljárásáról a következő ülésen beszámol.

(4) A képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok tiszteletdíjáról és költségtérítéséről külön rendelet rendelkezik.

(5) Ha a bizottság tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a Képviselő-testület dönthet a bizottsági tagság megszüntetéséről. E pontban foglalt rendelkezések irányadók a bizottság nem képviselő tagjaira is.

(6) A képviselő – a választópolgárokkal való közvetlen és rendszeres kapcsolat-tartása végett – fogadóórát tarthat.

38. § (1) A képviselőt a tisztségviselők, a jegyző, az önkormányzati társaságok és intézmények vezetői, ügyintézői munkaidő alatt kötelesek fogadni.

(2) A képviselő az önkormányzati hivatalos iratokba betekinthet.

39. § Amennyiben a képviselő személyes érintettsége esetén a törvényben meghatározott bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, akkor erre irányuló indítvány esetén – a Képviselő-testület soron következő ülésén dönt a képviselő tiszteletdíjának 15%-os csökkentéséről, melynek időtartama a következő 1 hónap.

A képviselő-testület bizottságai

40. § (1)18 ) A Képviselő-testület két állandó bizottságot hoz létre:

a) Jogi és Humán Bizottságot 5 fővel, amelynek három tagja képviselő, két tagja nem képviselő bizottsági tag,

b) Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottságot 5 fővel, amelynek négy tagja képviselő, egy tagja nem képviselő bizottsági tag.

(2)19

(3) A bizottság feladatait és hatásköreit a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

41. § (1) A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására eseti bizottságot hozhat létre. Az eseti bizottság megbízatása a tevékenységéről szóló jelentés elfogadásáig tart.

(2) Az eseti bizottság feladatát és működésének időtartamát a Képviselő-testület a bizottság megválasztásakor állapítja meg.

(3) Az eseti bizottság működésére az állandó bizottságokra vonatkozó szabályok megfelelően irányadók. Az eseti bizottság elnöke csak képviselő lehet.

42. § A bizottság feladatkörébe tartozó ügyekben

a) döntenek

aa) a Képviselő-testület által átruházott hatáskörökben,

ab) önkormányzati rendeletekben a Bizottság részére megállapított hatáskörökben.

b) előkészítik

ba) a szakterületüket érintő önkormányzati koncepciókat,

bb) a feladatkörükbe tartozó testületi előterjesztéseket.

c) véleményezik

ca) a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések szakterületüket érintő részét

cb) az Önkormányzat éves költségvetésének szakterületüket érintő részét

d) ellenőrzik a Képviselő-testületi és bizottsági döntések végrehajtását,

e) beszámolnak a Képviselő-testületnek a Bizottság tevékenységéről.

f) ellátja a képviselő-testület által esetenként meghatározott feladatokat.

A bizottsági működés főbb szabályai

43. § (1) A bizottság üléseit az elnök hívja össze és vezeti. A bizottság elnökét akadályoztatása esetén a bizottság Képviselő-testületi tagja közül írásban megbízott személy helyettesíti. E feladatkörében gondoskodik a bizottság összehívásáról és az ülés vezetéséről.

(2) A bizottság elnöke a meghívót és a napirendi pontokhoz tartozó előterjesztéseket az ülés előtt legalább 3 nappal megküldi a bizottság tagjainak és a meghívottaknak.

(3) A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a jegyzőt, valamint a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselőjét. A bizottság elnöke a bizottsági ülésre más érdekelteket is meghívhat, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.

(4) Bármely képviselő, a polgármester, az alpolgármester és a jegyző javaslatot tehet valamely, a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyekre köteles meghívja az indítványozó képviselőt.

(5) A bizottság köteles a munkatervében szereplő, illetve a Képviselő-testület által meghatározott feladatokat az előírt határidőre elvégezni.

(6) A bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság által kijelölt tag írja alá.

(7) A bizottságok ügyviteli feladatainak ellátásáról a jegyző gondoskodik. A bizottságok iratait az ügyiratkezelésre vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.

(8) A polgármester, a Képviselő-testület tagjai és a bizottságok tagjai által tett vagyonnyilatkozatok nyilvántartását és ellenőrzését a Jogi és Humán Bizottság látja el.

44. § A Képviselő-testület tagjai a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 39. § (1) bekezdése alapján, a bizottságok nem képviselő tagjai az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 3. § (3) bekezdése e) pontja szerint kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni.

Polgármester, Alpolgármester, Jegyző

45. § A polgármester megbízatását főállásban látja el.

46. § (1) A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban

a) képviseli a képviselő-testületet,

b) előterjeszti a képviselő-testület munkatervét,

c) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,

d) segíti a képviselők munkáját,

e) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az ülésről készített jegyzőkönyvet,

f) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását.

(2) A polgármester minden hónap első és harmadik szerdáján 9.00 órától 11.00 óráig tart fogadóórát.

47. § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére saját tagjai közül a polgármester javaslatára társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

48. § (1) A jegyző feladatai a képviselő-testület és a bizottságok működésével kapcsolatban

a) törvényességi szempontból véleményezi az előterjesztéseket,

b) biztosítja a működéssel összefüggő szervezési és ügyviteli feladatok ellátását,

c) gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről és a Megyei Kormányhivatalhoz való felterjesztéséről,

d) előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezeteket,

e) aláírja az önkormányzat rendeleteit, gondoskodik a kihirdetésről.

f) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert, a Képviselő-testületet és a Bizottságokat az Önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról.

(2) A jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat a Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői felett.

(3) A jegyzői és a jegyzőt helyettesítő igazgatási osztályvezetői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb 6 hónapi időtartamra – a jegyzői feladatokat megbízott ügyintéző látja el.

Közös Önkormányzati Hivatal

49. § (1) A Képviselő-testület Közös Önkormányzati Hivatalt hozott létre Hejőpapi, Ároktő települések Képviselő-testületével.

(2) A Közös Önkormányzati Hivatal elnevezése: Mezőcsáti Közös Önkormányzati Hivatal

(3) A Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 3450 Mezőcsát, Hősök tere 1.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítéséről, munkarendjéről, ügyfélfogadási rendjéről annak Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik.

(5) A Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadás rendje:

a) hétfő: 8.00–12.00 óráig

b) szerda 8.00–17.00 óráig

c) péntek 8.00–12.00 óráig

Együttműködés a helyi nemzetiségi önkormányzattal

50. § (1) Mezőcsát Város Önkormányzata a helyi nemzetiségi önkormányzat részére külön megállapodás szerint biztosítja a működés személyi és tárgyi feltételeit.

(2) A helyi nemzetiségi önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben (a továbbiakban: Njt.) meghatározott kezdeményezését, javaslatát, tájékoztatás-kérését a polgármesterhez nyújthatja be.

(3) Az írásban megküldött javaslatot, véleményt a Képviselő-testület legkésőbb a soron következő rendes ülésén tárgyalja meg. Írásos vélemény hiányában a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke szóban ismerteti önkormányzata álláspontját a Képviselő-testület ülésén.

(4) A helyi nemzetiségi önkormányzati képviselő a közös önkormányzati hivataltól igényelheti a nemzetiségi önkormányzati feladatkörének ellátásához szükséges tájékoztatást, szakmai közreműködést.

Az Önkormányzat nemzetközi kapcsolatai

51. § . Az Önkormányzat hivatalos külföldi kapcsolatot tart fenn Németországban Leinelfelde-Worbis települések Önkormányzatával.

Záró rendelkezés

52. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Mezőcsát Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított 16/2014. (XI.25.) rendelet.

1. melléklet

Képviselő-testület által átruházott hatáskörök

1.20 Polgármesterre átruházott hatáskörök

a) dönt a rendkívüli települési támogatásról;

b) dönt rendkívüli lakhatási támogatásról;

c) dönt köztemetésről;

d) gondoskodik az ideiglenes elhelyezésről a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 23. § (4) bekezdése alapján; e) ellátja a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ában meghatározott önkormányzati hatósági hatásköröket.

e) ellátja a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ában meghatározott önkormányzati hatósági hatásköröket.

f)21 gazdaságélénkítő törekvéseket szem előtt tartva dönt tulajdonosi hozzájárulás kiadásáról, amelyek nem érintik az Önkormányzat által vállalt gazdasági hatású kötelezettségek körét.

2. Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottságra átruházott hatáskörök

2.1. Feltárja, számba veszi a helyi építészeti örökség értékeit (1997. évi LXXVIII. Tv. 57. §)

3. Jogi és Humán Bizottságra átruházott hatáskörök

3.1. A szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint rendkívüli települési támogatást állapít meg (3/2015. (II. 24.) önkormányzati rendelet).

3.2. Eljár az önkormányzati képviselőket érintő összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyekben Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 37. §-a szerint.

4.22 A Társulásokra átruházott hatáskörök

4.1. A Képviselő-testület által a Mezőcsát és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök

Területfejlesztési, településfejlesztési feladatok ellátása, ehhez kapcsolódó igazgatási tevékenység

4.2. A Képviselő-testület által a Mezőcsát Kistérség Többcélú Társulására átruházott hatáskörök

Család és gyermekjóléti szolgálat, házi segítségnyújtás, időskorúak nappali ellátása, fogyatékos személyek nappali ellátása, támogató szolgáltatás

4.3. A Képviselő-testület által a Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök

Az önkormányzat a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 33. § (1) bekezdésében foglalt feladatát a Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás útján látja el. A Társulás feladata a hulladékgazdálkodási feladat ellátásához kapcsolódó létesítmény, eszköz vagy vagyonelem közszolgáltató részére történő biztosítása mindaddig, amíg az érintett létesítmény, eszköz vagy vagyonelem az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátásához igénybevételre kerül.

2. melléklet23

A Bizottság részletes feladat- és hatáskörei

1. A Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság feladatai:

1.1. Véleményezi:

a) a költségvetési intézmények alapítását, megszüntetését, gazdasági társaság létrehozását az abban való önkormányzati részvételt

b) az önkormányzati rendeletek tervezeteit, kezdeményezheti rendeletek alkotását, illetve módosítását

c) a testület egyes hatásköreinek átruházására vonatkozó javaslatot

d) a Képviselő-testület által kötendő szerződéseket, megállapodásokat

e) az éves költségvetési rendelet-tervezetet, a végrehajtásról szóló beszámolókat

f) az önkormányzati intézmények alapítását, megszüntetését, átszervezését

g) az Önkormányzat vagyonát érintő javaslatok pénzügyi vonatkozásait

h) hitelfelvételt, melynek kapcsán vizsgálja a hitelfelvétel indokait, gazdasági megalapozottságát

i) beruházási célú javaslatokat

j) tevékenységi körét érintő rendeletek tervezetét

k) a belső ellenőr munkaprogramját

1.2. Közreműködik:

a) az Önkormányzat Gazdasági Programjának elkészítésében

b) az önkormányzati tulajdonú ingatlanok, mezőgazdasági földek bérleti díjának megállapításában

c) a költségvetési rendelet-tervezet kidolgozásában

d) az éves zárszámadás és rendelet-tervezet előkészítésében

1.3. Figyelemmel kíséri:

a) a környezetvédelemmel kapcsolatos tervek megalkotását

b) a város közműveinek fejlesztésére vonatkozó javaslatot

c) a belső ellenőrzés végrehajtását, tájékozódik az ellenőrzések tapasztalatairól

d) a vagyonváltozás alakulását

e) az intézmények gazdálkodását

1.4. Saját hatáskörben:

a) javaslatot dolgoz ki az Önkormányzat tulajdonát képező vagyonnal való gazdálkodásra

b) javaslatot tesz az éves költségvetésben a felhalmozási kiadások tervezetére

c) javaslatot tesz önkormányzati lakásbérlő kijelölésére

2. A Jogi és Humán Bizottság feladatai

2.1. Véleményezi:

a) mindazon testületi előterjesztéseket, melyek a szociális területtel, egészségüggyel, közművelődéssel és közoktatással kapcsolatosak

b) az ifjúsággal és sporttal kapcsolatos helyi rendeleteket

c) a költségvetési intézmények alapítását, megszüntetését, gazdasági társaság létrehozását az abban való önkormányzati részvételt

d) az önkormányzati rendeletek tervezeteit, kezdeményezheti rendeletek alkotását, illetve módosítását.

e) a testület egyes hatásköreinek átruházására vonatkozó javaslatot

f) a Képviselő-testület által kötendő szerződéseket, megállapodásokat

g) a város közbiztonságával, bűnügyi helyzetével kapcsolatos előterjesztéseket

h) a képviselőket érintő összeférhetetlenség és méltatlansági ügyeket, javaslatot fogalmaz meg a Képviselő-testület számára

2.2. Közreműködik:

a) az önkormányzat által fenntartott intézményekre vonatkozó fenntartói döntések végrehajtásában, ellenőrzésében

b) a szociális területet érintő fenntartói döntések végrehajtásában, ellenőrzésében

c) a Szervezeti és Működési Szabályzat és melléletei kidolgozásában és figyelemmel kíséri hatályosulását, kezdeményezheti módosításukat, kiegészítésüket

d) a Közbiztonsági és Bűnmegelőzési Koncepció megalkotásában

2.3. Figyelemmel kíséri:

a) az Önkormányzat fenntartásában működő intézmények tevékenységét, a szociális ellátás feladatait

b) a testület működésére vonatkozó rendelkezések betartását, hatályosulását

c) a település közbiztonsági helyzetét

d) a Bűnmegelőzési Koncepcióban megfogalmazottak végrehajtását

e) saját hatáskörben kezeli a vagyonnyilatkozatokat

2.4. Saját hatáskörben

a) a szociális és gyermekvédelmi önkormányzati rendeletek alkotásához a Közös Önkormányzati Hivatal közreműködésével előkészíti és a Képviselő-testület elé tejreszti a rendelet-tervezeteket, évente felülvizsgálja a hatályosságukat és a módosításuk szükségességét

b) a költségvetési rendelet megalkotásához véleményezi az egészségügyi ellátást szolgáló költségvetési tételeket, a szociális- és gyermekvédelmi pénzbeni és természetbeni ellátások költségvetési tervezetét.

1. függelék24

2. függelék25

3. függelék26

3. melléklet a Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő -testületének 21/2019(XII.17.)önkormányzati rendeletéhez27

kormányzati funkciók

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011220

Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013210

Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

021020

Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236

Országos közfoglalkoztatási program

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

044310

Építésügy igazgatása

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

074054

Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081061

Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

101141

Pszichiátriai betegek nappali ellátása

101221

Fogyatékossággal élők nappali ellátása

101222

Támogató szolgáltatás fogyatékos személyek részére

102031

Idősek nappali ellátása

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104042

Család- és gyermekjóléti szolgáltatások

104043

Család és gyermekjóléti központ

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107052

Házi segítségnyújtás

4. melléklet a Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő -testületének 21/2019(XII.17.)önkormányzati rendeletehez28

KÉPVISELŐ-TESTÜLET

Név

Cím

Siposné Horváth Anita

Mezőcsát, Szent István u. 13.

Halász Károly

Mezőcsát, Petőfi u. 36.

Kápolnai László

Mezőcsát, Rigós u. 37.

Kormos Anna

Mezőcsát, Hősök-tere 27/B. 2/1.

Lőrinczné Kemény Lídia Zsuzsanna

Mezőcsát, Török Bálint u. 3.

Szilágyi Lajos

Mezőcsát, Nefelejcs u. 13.

Taskó József

Mezőcsát, Galamb u. 10.

Tóth László

Mezőcsát, Kiss József u. 27.

Vaskó Ferenc

Mezőcsát, Bajcsy-Zs. u. 13.

5. melléklet a Mezőcsát Város Önkormányzat Képviselő -testületének 21/2019(XII.17.)önkormányzati rendeletehez29

.

KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAINAK NÉVSORA

Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság

Elnök:

Vaskó Ferenc

Tagok:

Szilágyi Lajos

Kemény Zsuzsanna Lídia

Taskó József

Érsok Gábor

Jogi és Humán Bizottság

Elnök:

Tóth László

Tagok:

Kormos Anna

Halász Károly

Kallóné Szilvási Zita

Berecz Ambruzs Alexandra

1

A bevezető a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 1. § (4) bekezdését a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

3

Az 1. § (5) bekezdését a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

4

Az 5. § a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

5

A 6. § (1) bekezdése a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

6

A 6. § (2) bekezdése a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 6. § (2) bekezdését a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

7

A 7. § (2) bekezdése a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 1.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

8

A 10. § (3) bekezdését a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelete 3. §-a hatályon kívül helyezte.

9

A 12. § (1) bekezdése a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 1.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

10

A 28. § (1) bekezdése a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

11

A 30. § (1) bekezdése a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 1.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

12

A 34. § (1) bekezdése a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 1.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

13

A 35. § (3) bekezdését a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

14

A 35. § (4) bekezdését a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

15

A 35. § (5) bekezdését a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

16

A 35. § (6) bekezdését a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

17

A 35. § (7) bekezdését a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

18

A 40. § (1) bekezdése a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 40. § (1) bekezdése a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 1.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

19

A 40. § (2) bekezdése a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 40. § (2) bekezdését a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

20

Az 1. melléklet 1. pontja a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

21

Az 1. melléklet 1. pont f) alpontját a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2022. (XI. 9.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

22

Az 1. melléklet 4. pontja a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

23

A 2. melléklet a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (X. 1.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

24

A 2. melléklet 1. függeléket a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

25

A 2. melléklet 2. függeléket a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

26

A 2. melléklet 3. függeléket a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 5. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

27

A 3. mellékletet a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdése iktatta be. A 3. melléklet a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (IV. 26.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 3. melléklet a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2023. (XI. 8.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 3. melléklet a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2025. (XII. 10.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

28

A 4. mellékletet a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdése iktatta be. A 4. melléklet a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

29

Az 5. mellékletet a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 4. § (3) bekezdése iktatta be. Az 5. melléklet a Mezőcsát Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.