Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2021. (II.26.) önkormányzati rendelete

Jászjákóhalma Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 06. 23

Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2021. (II.26.) önkormányzati rendelete

Jászjákóhalma Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2025.06.23.

Jászjákóhalma Község Önkormányzatának Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében meghatározott jogkörében, Jászjákóhalma Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében megállapított eredeti jogalkotói hatáskörében, illetve az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, továbbá Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:1

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Jászjákóhalma Községi Önkormányzat

(2) Az Önkormányzat székhelye: 5121 Jászjákóhalma, Fő út 27.

(3)2 Az Önkormányzat működési területe: Jászjákóhalma község közigazgatási területe

(4)3 A képviselő-testületnek a polgármesterrel együtt 7 tagja van.

(5) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.jaszjakohalma.hu

2. § (1) Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg.

(2)4 A települési önkormányzat feladatára, hatáskörére vonatkozóan a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) rendelkezései az irányadóak.

II. Fejezet

A képviselő-testület működése

1. A képviselő-testület munkaterve

3. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik (a továbbiakban: munkaterv). A munkaterv tervezetét a polgármester állítja össze és a decemberi testületi ülésre terjeszti a képviselő-testület elé.

(2) A munkaterv tartalmazza:

a) a testületi ülések tervezett időpontjait, napirendjeit,

b) a napirendi pontok előadóit,

c) a napirend előterjesztésében közreműködő szerveket,

d) a napirend előkészítésének határidejét.

(3) A munkatervet meg kell küldeni a

a) képviselőknek

b) nem képviselő bizottsági tagoknak

c) a munkatervben érintett előadóknak.

(4) A képviselő-testület évente legalább hat alkalommal, indokolt esetben szükség szerint tartja üléseit.

2. A képviselő-testületi ülés összehívása

4. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze.

(2) A rendes ülésre szóló meghívóhoz csatolni kell az írásos előterjesztéseket, amennyiben azok a meghívó kiküldésekor rendelkezésre állnak.

(3) A meghívót lehetőség szerint úgy kell kiküldeni, hogy azt az érintettek öt nappal az ülés időpontja előtt kézhez kapják.

(4) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, időpontját, a javasolt napirendi pontokat és előterjesztőik nevét. A meghívót a polgármester írja alá.

(5) A tárgyalásra kerülő napirendi pontok anyagait írásban vagy szóban lehet előterjeszteni. Sürgős esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(6) Indokolt esetben a polgármester a képviselő-testületet soron kívüli ülésre is összehívhatja. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód igénybe vehető és az írásbeliségtől is el lehet tekinteni.

(7) A képviselő-testületi ülés időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot hirdetmény útján értesíteni kell a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel és az önkormányzat hivatalos honlapján történő megjelenítéssel.

(8) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze.

3. A képviselő-testület ülése

5. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testületi ülést a korelnök vezeti.

(2) A képviselő-testületi ülést fő szabályként az önkormányzat székhelyére kell összehívni. Ha a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, az ülés a székhelyén kívül más helyszínre is összehívható.

(3) Az ülésvezető

a) megállapítja a képviselő-testület határozatképességét,

b) megnyitja az ülést,

c) előterjeszti a napirendi javaslatot,

d) napirendi pontonként vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát,

e) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati javaslatokat, rendelettervezeteket,

f) biztosítja a képviselők kérdezési és bejelentési jogának gyakorlását,

g) figyelmeztetheti a hozzászólót a tárgyra térésre, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától,

h) az ülést berekeszti.

(4)5

(5) A két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló tájékoztatást a képviselő-testületvita nélkül tudomásul veszi vagy észrevételt tehet.

6. § (1) Az ülés rendjének fenntartása az ülésvezető feladata. Az ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében az ülésvezető a következő intézkedéseket teheti, illetve köteles megtenni:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a hozzászólásra kapott időintervallumot túllépte, vagy akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása,

b) rendreutasítja azt, aki az üléshez méltatlan magatartást tanúsít,

c) figyelmezteti azt az ülésen, közmeghallgatáson jelenlévő választópolgárt, aki a tanácskozás rendjét magatartásával zavarja,

d) az ülés elhagyására kötelezheti azt a választópolgárt, aki a tanácskozás rendjét ismételten megzavarja.

(2) Az ülésvezetőnek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani nem lehet.

7. § (1) A képviselő-testület ülésén a képviselőknek és a tanácskozási joggal megjelenteknek van hozzászólási joga.

(2)6 A képviselő-testület ülésén az önkormányzat működési területén székhellyel működő társadalmi szervezetek a tevékenységüket érintő kérdésekben tanácskozási joggal vesznek részt.

(3) Közmeghallgatás alkalmával a választópolgárok kérdezési és hozzászólási joga nem korlátozható.

(4) A hozzászólásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A hozzászólás időtartama négy perc. Ugyanazon napirend esetén két alkalommal van lehetőség hozzászólásra, az ismételt hozzászólás időtartama a kettő percet nem haladhatja meg.

(5) A jegyző legkésőbb a vita lezárását követően köteles jelezni a képviselő-testületnek, ha a meghozni kívánt határozatot vagy a megalkotni kívánt rendeletet jogszabálysértőnek tartja. A jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

8. § (1) A képviselő-testület tagjai döntéseit nyílt szavazással hozza olyan módon, hogy szavazatukat kézfelnyújtással adják le.

(2)7 A képviselő-testület bármely képviselő indítványára név szerint szavaz. A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a polgármester felolvassa a képviselők nevét, és a jelenlévő képviselők a nevük felolvasásakor igen-nel, nem-mel szavaznak, vagy tartózkodnak.

(3) Bármilyen módon történik a döntéshozatal, a szavazás eredményét az ülésvezető állapítja meg és ismerteti a döntést.

9. § (1) A titkos szavazásra vonatkozó szabályok esetében az Mötv. vonatkozó rendelkezései az irányadóak.

(2) A titkos szavazást a képviselő-testület bármely tagja indítványozhatja, melynek elrendeléséről egyszerű szótöbbséggel dönt.

(3) A titkos szavazáshoz a képviselő-testület tagjai közül a polgármester javaslatára 3 tagú szavazatszámláló bizottságot választ.

(4) A titkos szavazás szavazólapon, a szavazatszámláló bizottság tagjainak jelenlétében történik, külön helyiségben.

(5) A titkos szavazás szavazólapján fel kell tüntetni a határozati javaslatot, továbbá az „igen” a „nem” és a „tartózkodom” feliratot. A szavazás a feliratok valamelyikének aláhúzásával történik. Érvénytelen az a szavazólap, amelyen egyik felirat sincs aláhúzva, vagy amelyiken kettő vagy annál több felirat van aláhúzva.

(6) A képviselő a szavazólapot urnában helyezi el.

(7) A szavazást követően a szavazatszámláló bizottság megállapítja a szavazás eredményét, és tájékoztatja arról a polgármestert. A polgármester kihirdeti a szavazás eredményét.

(8) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amely a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének mellékletét képezi. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazás:

a) helyét, idejét,

b) során felmerült körülményeket,

c) eredményét,

d) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, tisztségét.

3/A.8 Interpelláció

10. §9 (1) Az interpelláció olyan felszólalás, melynek tárgya szoros kapcsolatban kell, hogy álljon az önkormányzat hatásköreinek ellátásával, illetve annak valamely – az önkormányzat irányítása alá tartozó – szervezet hatáskörébe kell tartoznia.

(2) Az interpellációt a képviselő az ülést megelőzően írásban is felteheti a polgármesternek, a kérdést az ülésen szóban megismételheti.

(3) A szóban elmondott interpelláció, és az arra adott válasz az öt-öt percet nem haladhatja meg.

(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik, amennyiben a válasza nemleges, a képviselő-testület annak elfogadásáról, vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

11. § (1) A napirendi pontok megtárgyalása után a képviselők bejelentést tehetnek, kérdést intézhetnek a polgármesterhez, a bizottság elnökéhez és a jegyzőhöz.

(2) A képviselő köteles az ülésen tudomására jutott állami és szolgálati titkot megőrizni, képviselői minőségéhez, közéleti tevékenységéhez méltó magatartást tanúsítani.

(3) A képviselő távollétét - indokaival együtt - az ülés megkezdése előtt köteles bejelenteni a polgármesternek vagy a jegyzőnek.

4. A képviselő-testület döntései

12. §10 (1) A képviselő-testület határozatot hoz és rendeletet alkot.

(2) A határozat tartalmazza a képviselő-testület döntését, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(3) A határozatokat külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően, folyamatos, növekvő sorszámmal és évszámmal kell ellátni.

(4) Önkormányzati rendelet alkotását, módosítását kezdeményezhet a polgármester, a képviselők, a bizottságok és a jegyző.

(5) Az önkormányzati rendeletek előkészítése a jegyző feladata.

(6) Az önkormányzati rendeleteket külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően folyamatos, növekvő sorszámozással és évszámmal kell ellátni, zárójelben feltüntetve a kihirdetés időpontját.

(7) Az önkormányzati rendeleteket az Önkormányzat hirdetőtábláján való kifüggesztéssel kell kihirdetni, továbbá közzé kell tenni az Önkormányzat honlapján.

(8) A döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. Az önkormányzati képviselő köteles bejelenteni személyes érintettségét. A kizárásról az érintett önkormányzati képviselő kezdeményezésére vagy bármely önkormányzati képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt.

(9) A kizárt önkormányzati képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni.

5. A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

13. § (1) A képviselő-testület üléséről 2 eredeti példányban jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza az Mötv. 52. §-ban meghatározott tartalmi elemeket.

(2) A tárgyalt napirendeknél a tanácskozás lényegét jegyzőkönyvbe kell foglalni. A képviselő-testület valamely tagja külön kérésére a jegyzőkönyvvezető köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint a jegyzőkönyvben rögzíteni.

(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell az ülés meghívóját, az írásos előterjesztések egy példányát és a jelenléti ívet.

(4) A nyilvános ülésről szóló jegyzőkönyvet ügyfélfogadási időben a polgármesteri hivatalban bárki megtekintheti. A jegyző a jegyzőkönyv egy példányát közzéteszi az önkormányzat honlapján.

(5) A zárt ülés jegyzőkönyvét és mellékleteit a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönítetten kell tárolni és megőrizni.

6. Közmeghallgatás és lakossági fórum

14. § (1) A képviselő-testület évente legalább egy alkalommal, a munkatervében meghatározottak szerint közmeghallgatást tart, ahol az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést, javaslatot tehetnek.

(2) A közmeghallgatás helyéről, időpontjáról és napirendjeiről az önkormányzat hirdetőtáblájára a közmeghallgatás időpontját megelőzően legalább 5 nappal, kifüggesztett írásos hirdetmény útján kell értesíteni a lakosságot.

(3) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő, a jegyző és a jegyző által meghívott hivatali dolgozók.

(4) A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelnyújtással jelzik hozzászólási szándékukat. A hozzászólás szabályai megegyeznek a képviselő-testületi ülés rendjéről szóló szabályokkal.

(5) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, melynek tartalmi elemei megegyeznek a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének elemeivel.

15. § (1) Lakossági fórum tartható a település életére, fejlődésére jelentős hatással bíró döntésekkel kapcsolatban.

(2) A lakossági fórumot a polgármester vezeti.

7. A Képviselő-testület bizottságai

16. § (1) A képviselő-testület állandó és ideiglenes bizottságot hozhat létre. Ideiglenes bizottságot meghatározott időre vagy feladat elvégzésére alakíthat.

(2) A képviselő-testület állandó bizottságai:

a) a Pénzügyi Bizottság, melynek létszáma 5 fő,

b) a Szociális-Kulturális Bizottság, melynek létszáma 5 fő

(2)11

17. § (1) A Pénzügyi Bizottság

a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit,

b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,

c) vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését,

d) közreműködik az önkormányzat gazdasági programja és költségvetése kidolgozásában,

e) véleményt nyilvánít a helyi adók bevezetéséről, mértékéről eltörléséről,

f) figyelemmel kíséri az önkormányzati intézmények pénzügyi tevékenységét,

g) nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, a képviselők, valamint hozzátartozóik vagyonnyilatkozatait.

(2) A vagyonnyilatkozatokat egy példányban, személyenként külön-külön kell benyújtani zárt borítékban a Pénzügyi Bizottság elnöke részére. A Bizottság elnöke a leadott vagyonnyilatkozatokról nyilvántartást vezet. A vagyonnyilatkozat őrzésének technikai feltételeit a jegyző biztosítja.

(3) A polgármester illetve a képviselők vagyonnyilatkozata ügyfélfogadási időben az önkormányzati Hivatal hivatali helyiségében tekinthető meg.

(4) A betekintési szándékot írásban a polgármesterhez kell bejelenteni, aki ezt haladéktalanul, de legkésőbb három munkanapon belül továbbítja a Pénzügyi Bizottság elnökéhez. A Bizottság elnöke a betekintőt három munkanapon belül írásban értesíti a vagyonnyilatkozat megtekintésének időpontjáról. Az értesítést úgy kell kézbesíteni, hogy azt a betekintő a betekintés időpontja előtt legalább nyolc nappal megkapja.

18. § (1) A Szociális-Kulturális Bizottság

a) figyelemmel kíséri az óvodai, az alapfokú oktatási és napköziotthon, illetve gyermekélelmezési ellátást, a szociális helyzetükből eredően rászorult személyek, családok pénzbeli és természetbeni ellátását.

b) segíti és támogatja a rendszeres és alkotó művelődési közösségeket, klubokat. Kiemelt figyelemmel kíséri a helytörténeti gyűjtemény sorsát.

(2) Javaslatot tesz

a) az önkormányzati óvoda és általános iskola működésével kapcsolatos kérdésekben.

b) a helyi sportfeladatokra, előkészíti a sportfejlesztési célkitűzéseket,

c) a testnevelés, a diáksport, a szabadidő sport, a verseny- és élsport, az utánpótlás nevelése, a természetjárás, valamint a turizmus fejlesztésének támogatására.

(3) Ellenőrzi és vizsgálja:

a) az ifjúság életkörülményeit, különösen az egészségügyi, oktatási, pályaválasztási és lakáshoz juttatás feltételeit.

b) a gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos kérdéseket, megoldásukra javaslatot dolgoz ki.

(4) A bizottság állásfoglalásával terjeszthető a képviselő-testület elé:

a) intézmény létesítésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával összefüggő javaslatok,

b) az önkormányzat oktatási, kulturális, közművelődési intézményei vezetőinek kinevezésére vonatkozó személyi javaslatok.

(5) Véleményezi

a) a szociálpolitikai feladatokra fordítandó pénzügyi fedezet megállapítását,

b) szociális, illetve egészségügyi intézmény létesítését, megszüntetését, működési körének módosítását, feladatának megváltoztatását, átszervezését,

c) a szociális, illetve egészségügyi intézmény vezetőjére vonatkozó javaslatot.

(6)12 Ellátja

a) a képviselők, a polgármester és az alpolgármester összeférhetetlenségével kapcsolatos, Mötv.-ben meghatározott bizottsági feladatokat,

b) a képviselők, a polgármester és az alpolgármester méltatlansági eljárásával kapcsolatos, Mötv.-ben meghatározott bizottsági feladatokat,

c) átveszi az összeférhetetlenség megszüntetése érdekében tett lemondó nyilatkozatot.

19. § (1) A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti le.

(2) A bizottságok működésének szabályaira az Mötv. 57. § - 61. § -ban foglaltakat kell alkalmazni.

(3) A bizottság tagja a jegyzőtől a bizottság feladatkörébe tartozó ügyben információt és tájékoztatást kérhet.

8. A polgármester, az alpolgármester és a jegyző

20. § (1) A polgármester tisztségét főállásban az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

(2) A polgármester feladatait az Mötv. 67. §-a határozza meg.

(3) A jegyző feladatait az Mötv. 81. §-a határozza meg.

(4) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő hivatali köztisztviselő látja el a polgármester megbízása alapján.

9. A Polgármesteri Hivatal

21. § (1) A polgármesteri hivatal hivatalos elnevezése: Jászjákóhalmai Polgármesteri Hivatal.

(2)13 A Polgármesteri Hivatal ügyrendjét a 2. melléklet tartalmazza.

9/A.14 Társulások

21/A. § (1) A Képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében együttműködhet más önkormányzatokkal, gazdasági és szolgáltató szervezetekkel, illetve társulásokat hozhat létre az Mötv.-ben leírtak szerint és formában.

(2) Jászjákóhalma Községi Önkormányzat társulásai:

a) Jászsági Szociális Szolgáltató Társulás (székhelye: 5055 Jászladány, Hősök tere 6.)

b) REGIO-KOM Térségi Kommunális Szolgáltató Társulás (székhelye: 5100 Jászberény, Lehel vezér tér 18.)

c) Jászberény-Jászjákóhalma Szennyvízközmű Önkormányzati Társulás (székhelye: 5100 Jászberény, Lehel vezér tér 18.)

10. A képviselő-testület átruházott hatáskörei

22. §15 A polgármester gyakorolja a Képviselő-testület által átruházott hatásköröket. Ennek keretében:

a) kiadja a közterület-használati engedélyeket és a közterület-használattal összefüggő tulajdonosi hozzájárulásokat,

b) az Önkormányzat tulajdonában álló közterület filmforgatás céljából történő igénybevétele esetén gyakorolja a mozgóképről szóló törvényben meghatározott képviselő-testületi hatásköröket - kivéve a rendeletalkotást - , melynek keretében jogosult a hatósági szerződés jóváhagyására vagy a jóváhagyás megtagadására, az esetleges egyeztetések lefolytatására,

c) dönt a temetési költségekre tekintettel igényelt rendkívüli települési támogatás odaítéléséről, valamint engedélyezi a köztemetést,

d) dönt az iskolakezdési támogatás iránti kérelmekről,

e) dönt az idősek karácsonyi támogatása iránti kérelmekről,

f) indokolt esetben a Szociális-Kulturális Bizottság két ülése közötti időszakban rendkívüli települési támogatást állapíthat meg. Döntéséről a bizottságot a soron következő ülésén tájékoztatnia kell.

11. Az önkormányzat kormányzati funkciói

23. §16 Az önkormányzat kormányzati funkcióit az 1. melléklet tartalmazza.

16. A képviselő-testület gazdasági programja

24. § (1) A képviselő-testület megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján működik.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a Képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.

17. Nemzetiségi Önkormányzat

25. § (1)17 Jászjákóhalma Községi Önkormányzat és Jászjákóhalma Roma Nemzetiségi Önkormányzata közötti együttműködés szabályait a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (2) bekezdése szerinti külön megállapodás tartalmazza.

(2)18 A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére – annak székhelyén – biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgy feltételeit, szakmai segítséget nyújt, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos gazdálkodási és adminisztratív végrehajtási feladatok ellátásáról. A végrehajtásról a Polgármesteri Hivatal gondoskodik.

(3)19 A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére a hivatali munkaidőben bármikor, de legalább harminckét órában, az önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiség ingyenes használatát biztosítja, számítógép használati, internet-elérési és nyomtatási lehetőséggel. A helyiség infrastruktúrájához kapcsolódó rezsiköltségeket és fenntartási költségeket a helyi önkormányzat viseli. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat feladatellátásához – térítésmentesen – külön helyiséget biztosít, (földszint 14.) amelyben a nemzetiségi önkormányzat általa meghatározott és hirdetett időpontban ügyfélfogadást tart.

(4)20 A helyi önkormányzat a Polgármesteri Hivatal megbízott munkatársán keresztül biztosítja a meghívók, az előterjesztések előkészítésével és postázásával kapcsolatos feladatokat, a postai levelezési, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását, jegyzőkönyvek elkészítését, a testületi döntések és a tisztségviselők döntéseinek előkészítését, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatok ellátását, és az ezzel járó költségek viselését.

(5)21 A helyi önkormányzat megbízásából és képviseletében a jegyző vagy a jegyzővel azonos képesítési előírásokkal rendelkező megbízottja részt vesz a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein, és jelzi amennyiben törvénysértést észlel.

(6)22 A helyi önkormányzat a Polgármesteri Hivatal pénzügyi ügyintézőjén keresztül biztosítja a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási, iratkezelési feladatok ellátását. Szükség esetén gondoskodik a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatának biztosításáról. Viseli ezen feladatok ellátásához kapcsolódó költségeket, a testületi tagok és a tisztségviselők telefonhasználati költségeinek kivételével.

III. Fejezet

Záró rendelkezések

26. §23 (1) A rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

(2) A kihirdetés napján hatályát veszti Jászjákóhalma Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (V.22.) önkormányzati rendelete.

1

A bevezető szövegrész a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 1. § (3) bekezdése a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

Az 1. § (4) bekezdése a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

4

A 2. § (2) bekezdése a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

5

Az 5. § (4) bekezdését a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 15. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

6

A 7. § (2) bekezdése a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

7

A 8. § (2) bekezdése a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

8

A 3/A. alcím címét a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.

9

A 10. §-t a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.

10

A 12. § a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

11

A 16. § (2) bekezdését a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 15. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

12

A 18. § (6) bekezdését a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 9. §-a iktatta be.

13

A 21. § (2) bekezdése a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

14

A 9/A. alcímet (21/A. §-t) a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.

15

A 22. § a Jászjákóhalma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (XII. 14.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 22. § a Jászjákóhalma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (XII. 14.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 23. § a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

17

A 25. § (1) bekezdése a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 25. § (2) bekezdését a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdése iktatta be.

19

A 25. § (3) bekezdését a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdése iktatta be.

20

A 25. § (4) bekezdését a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdése iktatta be.

21

A 25. § (5) bekezdését a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdése iktatta be.

22

A 25. § (6) bekezdését a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdése iktatta be.

23

A 26. §-át módosította a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (VI. 23.) önkormányzati rendelete 14. §-a és a 15. § d) pontja.

24

Az 1. melléklet a Jászjákóhalma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2022. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Jászjákóhalma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (XII. 14.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Jászjákóhalma Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2023. (IX. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

25

A 2. melléklet a Jászjákóhalma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (XII. 14.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.