Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2021. (IX. 16.) önkormányzati rendelete

Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési szabályzatáról

Hatályos: 2024. 10. 07 18:00

Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2021. (IX. 16.) önkormányzati rendelete

Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési szabályzatáról

2024.10.07.

Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat),

(2) Az Önkormányzat székhelye: 8052 Fehérvárcsurgó, Petőfi Sándor u. 22.

(3) Az Önkormányzat Képviselő-testületének hivatalos megnevezése: Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület).

(4) A Képviselő-testület hivatalának megnevezése: Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal. Székhelye: 8052 Fehérvárcsurgó, Petőfi Sándor u. 22.

(5) Az Önkormányzat működési területe: Fehérvárcsurgó Község közigazgatási területe.

(6) Az Önkormányzati feladatokat a Képviselő-testület és szervei: a polgármester, a Képviselő-testület bizottságai, a Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal, a jegyző, továbbá önkormányzati társulása látja el.

Az Önkormányzat jelképei, kitüntetései

2. § (1) Az Önkormányzat jelképei: Fehérvárcsurgó község címere és zászlója.

(2) Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a Képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.

(3) A Képviselő-testület a helyi kitüntetések, díjak, elismerő címek alapításának és adományozásának szabályait külön rendeletben állapítja meg.

Nemzetközi kapcsolatok

3. § Az Önkormányzat írásbeli megállapodás alapján hivatalos testvér-települési kapcsolatot tart fenn a következő településekkel:

a) Várfalva (Románia),

b) Csurgó Város Önkormányzat (Magyarország),

c) Gorzów Slaski (Lengyelország).

Önkormányzati bélyegző

4. § Az Önkormányzat hivatalos bélyegzője: kör alakú bélyegző, „Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat” felirattal, középen Magyarország címerével.

Nyilvánosság, lakossági tájékoztatás

5. § (1) Az önkormányzati rendeleteket és határozatokat, ideértve a zárt ülésen meghozott határozatokat is, a jegyző 8 napos időtartamra a Polgármesteri Hivatal épületének (8052 Fehérvárcsurgó, Petőfi Sándor u. 22.) folyosói falán lévő „faliújság” hirdetőfalára történő kifüggesztésével hirdeti ki (a helyben szokásos módon). A rendelet a hirdetőtáblára való kifüggesztés napján válik kihirdetetté.

(2) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.fehervarcsurgo.hu

(3) Az Önkormányzat megjelenő időszaki lapjának címe: „Hírforrás”

(4) Az önkormányzat döntéseit és a Képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyveket és döntéseket az (1) bekezdésben megjelölt honlapon is közzé teszi.

Együttműködés a helyi önszerveződő közösségekkel, lakossággal

6. § (1) A Képviselő-testület és a Képviselő-testület bizottságának ülésén a 14.§ (4) bekezdésében meghatározott helyi önszerveződő közösségek képviselői, tevékenységi körükben, tanácskozási joggal vesznek részt.

(2) A polgármester a lakosság, a civil szervezetek közvetlen tájékoztatása, valamint a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonás céljából polgármesteri fórumot hívhat össze. A fórumot a polgármester vezeti. A gyűlés időpontjáról, helyéről, témáiról a gyűlést megelőzően legalább 8 nappal tájékoztatja a lakosságot. A fórumon elhangzott állásfoglalásokról és kisebbségi véleményekről a polgármester tájékoztatja a Képviselő-testületet.

II. Fejezet

Az Önkormányzat feladat-, és hatásköre

7. § (1) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a Képviselő-testületet illetik meg.

(2) Az önkormányzati feladatok kormányzati funkció szerinti megjelölését külön határozat állapítja meg.

(3) A Képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását rendeletben szerveire átruházhatja.

(4) Az átruházott hatáskörök tovább nem ruházhatók.

(5) Az átruházott hatásköröket az 1. melléklet tartalmazza.

III. Fejezet

A Képviselő-testület működésének szabályai

8. § (1) A Képviselő-testület létszáma hét fő (képviselők és a polgármester). A Képviselő-testület tagjainak névjegyzékét külön határozat állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület határozatképes, ha az ülésen legalább négy képviselő jelen van.

(3) A Képviselő-testület egyszerű többségéhez kötött határozathozatalnál a jelenlévő képviselők több mint a felének, míg a minősített többségű szavazati arányt igényló határozathozatalhoz négy képviselő egyhangú támogató szavazata szükséges.

9. § (1) A Képviselő-testület az éves munkaterve szerint meghatározott időpontokban évente hat kötelező ülést tart.

(2) A Képviselő-testület üléseit a Munkatervben meghatározott — lehetőség szerint a hónap második hetének szerdai napjára - naptári napokon, a munkatervben meghatározott helyszínre kell összehívni (a továbbiakban: soros testületi ülés).

(3) A képviselő-testület ülésének időpontjáról - nyilvánosság biztosítása érdekében - a polgármester a meghívót az ülés tervezett időpontját megelőző 4 nappal a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján közzé teszi.

(4) A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.

(5) A Képviselő-testület éves munkaterve szerint meghatározott időpontban legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás nyilvános testületi ülésnek minősül.

A Képviselő-testület alakuló ülése

10. § (1) Az alakuló ülésre a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az ebben az alcímben foglalt eltérésekkel.

(2) Az alakuló ülés napirendje:

a) A Helyi Választási Bizottság tájékoztatója a helyi önkormányzati képviselők és polgármester választás eredményéről.

b) A képviselők és polgármester eskütétele.

c) A polgármester illetményének és költségtérítésének törvényben meghatározott mértékének megfelelő megállapítása.

d) Alpolgármester megválasztása, eskütétele.

e) Alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása.

f)2

(3)3 Az alpolgármester titkos választását a polgármester bonyolítja le.

(4)4 Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazás előre elkészített szavazólapok kiosztásával történik. A szavazólapon szerepel az alpolgármesternek javasolt személy neve. A szavazás a jelölt neve melletti körben elhelyezett két egymást metsző vonallal történik. A szavazólapok összesítését követően a polgármester kihirdeti a szavazás eredményét.

(5) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a) a választás időpontját,

b) a szavazáson részt vevő képviselők számát,

c) a szavazás számszerű eredményét,

d)5 a polgármester aláírását.

e) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

Munkaterv

11. § (1) A Képviselő-testület üléseit a Munkaterv szerint tartja.

(2) Munkatervre javaslatot tehetnek:

a) polgármester,

b) képviselők,

c) jegyző.

(3) A Képviselő-testület Munkatervét a megelőző év december 31. napjáig fogadja el.

(4) A Munkaterv tartalmazza:

a) Az ülés tervezett időpontját,

b) Az ülés tervezett napirendi javaslatát,

c) Az előterjesztő megnevezését.

(5) A Képviselő-testület június, július és augusztus hónapban soros ülést nem tervez.

A közmeghallgatás

12. § (1) A Képviselő-testület évente egy alkalommal, közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 15 nappal a településen helyben szokásos módon, valamint az önkormányzat honlapján közzéteszi.

(2) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz és a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetve közérdekű javaslatot tehetnek.

(3) A felszólalás időtartama legfeljebb 5 perc. Ugyanazon személy egyszeri ismételt felszólalásának időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.

(4) A közmeghallgatáson megválaszolatlanul maradt kérdést, kezdeményezést, javaslatot a tárgy szerint illetékes bizottság, a polgármester vagy a jegyző soron kívül megvizsgálja, annak eredményéről legfeljebb 15 napon belül az érintettet írásban, a Képviselő- testületet pedig a következő rendes ülésén tájékoztatja.

(5) A közmeghallgatáson elhangzott, nem a Képviselő-testületet és szerveit érintő feladat - és hatáskörbe tartozó kérdéseket, észrevételeket a jegyző 3 napon belül továbbítja a hatáskörrel rendelkező illetékes szervhez.

(6) A közmeghallgatásról külön jegyzőkönyv készül.

A Képviselő-testület ülésének összehívása

13. § (1) A polgármester távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester gondoskodik a Képviselő-testület ülésének összehívásáról és vezetéséről.

(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatás esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a Képviselő-testület ülését. Tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével a 30 nap időtartamot meghaladó betegség, egyéb távollét.

(3) A Pénzügyi Bizottság elnöki tisztségének betöltetlensége, vagy az elnök akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti a Képviselő-testület ülését.

(4) A Képviselő-testület ülését általános szabályként az Önkormányzat székhelyén tartja.

(5) A Képviselő-testület ülése a (4) bekezdésben meghatározott helyszín helyett más helyszínre is összehívható.

(6) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben, a 9. § (2) bekezdésben leírtaktól eltérően szóban is összehívható a testületi ülés (a továbbiakban: rendkívüli ülés).

(7) Azonnali sürgősség esetén az ülés napján, ha a sürgősség indoka nem azonnali, úgy az ülést megelőző napon a képviselőt értesíteni kell (SMS, telefon, e-mail). A sürgősség okát közölni kell.

(8)6 Rendkívüli testületi ülésen csak a meghívó szerinti, az összehívást kezdeményező által szóban, vagy az ülésen előterjesztett napirendi pontok tárgyalhatók.

(9) A (7) bekezdéstől eltérő indok nélkül – ha az ülés összeívása nem azonnali sürgősséggel bír - összehívott testületi ülésre a 14. § (1) bekezdésében meghatározott eljárási rend szerint kell összehívni a tagokat.

(10) A határozatképtelen ülést 3 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

(11) A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.

14. § (1)7 A Képviselő-testület és bizottsága rendes üléseinek összehívása az ülés előtt legalább négy nappal, írásban, elektronikus módon, a meghívó és a napirendi pontok előterjesztéseinek kiküldésével történik.

(2) A meghívó tartalmazza:

a) az ülés időpontját;

b) helyét;

c) jellegét;

d) a javasolt napirendet;

e) a napirendi pontok előadóit;

f) az ülés összehívójának aláírását, pecsétjét és elérhetőségét (telefonszám és e-mail cím);

g) a meghívó kiküldésének dátumát.

(3)8

(4) Tevékenységi körükben tanácskozási jog illeti meg a Képviselő-testület és bizottság ülésén az alábbi önszerveződő közösségek képviselőit:

a) a Fehérvárcsurgói Sportegyesület;

b) a Fehérvárcsurgói Község Polgárőr Egyesület;

c) a Fehérvárcsurgó Önkéntes Tűzoltó Egyesület;

d) a Fehérvárcsurgói Sporthorgász Egyesület vezetője.

(5)9

(6)10 A Képviselő-testület és a bizottság ülésének meghívóját a lakosság tájékoztatása érdekében az önkormányzat honlapján az ülés időpontjáig közzé kell tenni.

A Képviselő-testület ülésének rendje

15. § (1) Az ülésvezető jogkörei:

a) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a Képviselő-testület üléséről távol maradó képviselők előzetes bejelentéséről a Képviselő-testület tájékoztatása;

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,

d) szünetet rendelhet el,

e) engedélyezi a hozzászólásokat,

f) lezárja a vitát,

g) lezárja a napirendi pontok tárgyalását,

h) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

i) megállapítja a szavazás eredményét és közli a végső döntést,

j) rendre utasítja a Képviselő-testület ülését megzavaró képviselőt,

k) bezárja az ülést.

(2) Az ülés rendjének fenntartásáról az ülésvezető gondoskodik, melynek érdekében:

a) figyelmeztetheti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ,

b) rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,

c) ismétlődő rendzavarás esetén a rendbontót - kivéve a Képviselő-testület tagját - az ülésterem elhagyására kötelezheti.

d) tárgyalási szünetet rendelhet el, mely időtartama 15 percnél hosszabb nem lehet.

(3) Az ülésvezetőnek a rend fenntartása érdekében tett intézkedésével kapcsolatban vitát nyitni nem lehet.

(4) Az ülésvezető az (3) bekezdés a)-c) pontban foglalt tevékenysége gyakorlása során nem korlátozhatja a felszólaló szabad véleménynyilvánításhoz való jogát.

16. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) polgármesteri beszámoló a két ülés közötti tárgyalásokról, eseményekről; beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról;

b) a rendelet alkotását igénylő napirendi pontok;

c) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok;

d) határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok (egyebek);

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet.

(3) A hozzászólás a hozzászólásra való jelentkezés sorrendjében történik.

(4) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez;

b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét;

c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,

d) vita az előterjesztéssel kapcsolatban;

e) módosító javaslatok megtétele;

f) döntés a módosító javaslatokról;

g) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról,

(5) A döntés meghozatala előtt az ülésvezető a jegyzőnek szót ad a jogszabálysértő döntés, működés jelzésére vonatkozó kötelezettsége teljesítésére.

(6) Az előterjesztő – figyelemmel a vitában is elhangzottakra – az előterjesztésben szereplő javaslatát, módosító javaslatát a vita lezárásáig módosíthatja, kiegészítheti, vagy a szavazás megkezdéséig visszavonhatja. Javaslata visszavonása esetén arról a Képviselő-testületnek nem kell dönteni

Az előterjesztések

17. § (1) Előterjesztésnek minősül a javasolt rendelet és határozat-tervezet, a beszámoló és a tájékoztató.

(2) Az önkormányzati képviselő a Képviselő-testület ülésén írásban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. A Képviselő-testület a kezdeményezés elfogadása esetén kijelöli az előterjesztés elkészítésért felelőst és a döntés-tervezet benyújtásának határidejét.

(3)11 Előterjesztés benyújtására a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a bizottság, valamint a képviselők jogosultak.

(4) A beszámoló

a) önkormányzati hatáskör gyakorlásáról,

b) a Képviselő-testület valamely határozatának végrehajtásáról,

c) a kérdések kivizsgálásáról,

d) a Képviselő-testület és szervei működéséről,

e) az önkormányzati feladatot ellátó szervezet tevékenységéről készíthető.

(5) A beszámoló elfogadásáról a Képviselő-testület egyszerű többséggel határozatot hoz.

(6) A tájékoztató olyan írásos információ, amely az önkormányzati döntések meghozatalát általános jelleggel támasztja alá, illetve amely a községgel kapcsolatos információkat nyújt vagy nem önkormányzati szerv tevékenységének megismerését segíti elő.

(7) A testületi ülésre az előterjesztés általános szabályként írásban kerülhet benyújtásra. Indokolt vagy halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és/vagy a határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását, illetve a szóbeli előterjesztést.

(8) Az előterjesztések döntési javaslatainak törvényességét a jegyző előzetesen véleményezi, az előterjesztés jogszabályba ütközésének tényét a Képviselő-testület felé előzetesen jelzi.

(9) Az előterjesztő a napirendi pont vitájának lezárásáig az előterjesztését — az erre irányuló külön szavazás nélkül — visszavonhatja.

A sürgősségi indítvány

18. § (1) Halaszthatatlan döntést igénylő ügyben a sürgősségi indítványt írásban, a sürgősség tényét megindokolva, legkésőbb a testületi ülést megelőző munkanapon 14 óráig a polgármesterhez kell írásban benyújtani.

(2) Sürgősségi indítványt tehetnek a testület tagjai és a jegyző.

(3) A sürgősségi indítvány elfogadásáról vagy elutasításáról a Képviselő-testület minősített többséggel határoz.

(4) A sürgősségi indítványt - amennyiben napirendre kerül - a Képviselő-testület a meghívóban közölt napirend előtt tárgyalja.

(5) Két vagy több elfogadott sürgősségi indítvány esetén tárgyalásuk sorrendjét a benyújtásuk időrendi sorrendje határozza meg.

(6) Ha a Képviselő-testület nem állapít meg sürgősséget, az ügyet egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni.

Kérdések

19. § (1) A kérdés önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítő jellegű felvetés vagy tudakozódás.

(2) A kérdésekre legfeljebb 2 percet, a válaszra legfeljebb 3 percet kell biztosítani.

Napirend előtti felszólalás

20. § (1) A képviselő-testületi ülésen rendkívüli ügyben a tárgyalás megkezdése előtt bármely képviselő 4 perc időtartamban felszólalhat. A napirend előtti felszólalási igényt a tárgy megjelölésével az ülés megkezdése előtt legalább 10 perccel korábban kell közölni az ülés vezetőjével.

(2) Amennyiben az ülésvezető szerint a megjelölt tárgy nem minősül rendkívüli ügynek, és ezért a napirend előtti felszólalás lehetőségét megtagadja, a képviselő igényéről a testület (vita nélkül) egyszerű szótöbbséggel dönt.

(3) Észrevétel céljából az, aki személyében érintett, továbbá az ülés vezetője kétperces hozzászólásra kérhet szót.

(4) A felszólalás felett vitának és határozathozatalnak nincs helye.

A vita

21. § (1) Az ülésvezető a napirendi pontok sorrendjében — a napirendhez tartozó bizottsági szavazati arány ismertetését követően - minden előterjesztés felett külön - külön nyit vitát, melynek során:

a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet.

b) az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni.

c)12 a vélemények ismertetését megelőzően a bizottság elnöke jogosult véleményét elsőként ismertetni.

(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama témánként és napirendenként legfeljebb 5 perc. Ugyanazon napirend keretében az egyszeri ismételt felszólalás időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt az ülésvezető megvonhatja a szót a felszólalótól.

(3) Ügyrendi kérdésekben, azaz az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, valamint az éppen tárgyalt ügy tárgyalási módjára, vagy a vita egészére vonatkozóan bármely képviselő, polgármester, illetve a jegyző soron kívül szót kap - legfeljebb 2 percre - és javaslatot tehet. Az ügyrendi javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(4) Az önkormányzati bizottság bármely előterjesztéshez - az ezekhez benyújtott módosító javaslatokat is értékelő - ajánlást nyújthat be a Képviselő-testülethez.

(5) A rendelet-tervezetek tárgyalása során az ülésen tett nagyobb (kettőnél több) módosító javaslatokat - az ülés megkezdéséig - írásban kell benyújtani az előterjesztő személyéhez.

(6) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(7) Az ülésvezető hozzászólást engedélyezhet az ülésen megjelent hallgatók részére két perc időtartamra.

(8) Tájékoztató jellegű napirendek esetén vitát akkor kell nyitni, ha azt a polgármester vagy a jelenlévő képviselők egyharmada kezdeményezi.

A szavazás

22. § (1) A napirend előterjesztője a szavazás megkezdése előtt nyilatkozhat arra vonatkozóan, hogy az elhangzott javaslatokkal, módosításokkal egyetért-e. Amennyiben egyetért valamely javaslattal, módosítással, amellyel szemben nincs más ellentétes javaslat vagy módosítás, arról nem kell a Képviselő-testületnek külön szavaznia.

(2) Az ülésvezető az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott döntési javaslatokat - kivéve az (1) bekezdésben foglaltakat - egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt az elhangzás sorrendjében a testület. A módosító indítványok elfogadásához az eredeti javaslat elfogadásához szükséges szavazati arány szükséges.

(3) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott döntési javaslatokat úgy bocsátja szavazásra, hogy az az előterjesztés vagy a módosító javaslatok elfogadására irányuljon. Amennyiben a javaslat megkapja a megválasztott, illetve a jelenlévő képviselők elfogadáshoz szükséges megfelelő számú igen szavazatát, a testület elfogadja a javaslatot és a javaslatból döntés lesz. Ha a javaslat nem kapja meg a megválasztott, illetve a jelenlévő képviselők elfogadáshoz szükséges igen szavazatát, a testület nem fogadja el a javaslatot, és az nem emelkedhet döntéssé.

(4) Az alternatívákat tartalmazó döntési javaslatok esetében, ha bármelyik javaslat a szavazás során megkapta az elfogadáshoz szükséges megfelelő számú igen szavazatot, úgy a többi javaslatot nem kell szavazásra bocsátani.

(5) A Képviselő- Testület döntéseit - ha jogszabály vagy az SZMSZ másként nem rendelkezik - nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel (jelenlévők több, mint felének igen szavazata) hozza.

(6) A szavazás kézfelemeléssel történik. A képviselők „igen” vagy „nem”, illetve „tartózkodás” szavazattal vesznek részt a szavazásban.

(7) Az Mötv-ben foglaltakon túl név szerinti szavazást kell tartani -az ügyrendi kérdések kivételével bármelyik képviselő indítványára, amelyről a Képviselő-testület - vita nélkül - egyszerű szótöbbséggel dönt.

(8) A (7) bekezdésben meghatározott szavazás esetén a polgármester ABC sorrendben felolvassa a Képviselő-testület tagjainak neveit. A név elhangzása után a tagok „igen"-nel, „nem"-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A szavazás eredményét az ülésvezető hirdeti ki. A névsort, mely a leadott szavazatokat tartalmazza, a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

(9) Minősített többség - a megválasztott képviselők több mint felének - szavazata szükséges az Mötv. 50. §-ban meghatározottakon túl az alábbi ügyekben:

a) Képviselő-testület hatáskörének átruházásához, az átruházott hatáskörben hozott döntés

b) megváltoztatásához,

c) díszpolgári cím, kitüntetés adományozásához,

d) hitelfelvételhez,

e) forgalomképes, forgalomképtelen, korlátozottan forgalomképes önkormányzati vagyonról való rendelkezéshez,

f) településszerkezeti terv jóváhagyásához,

g) állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásához,

h) az önkormányzat tulajdonosi érdekeltségébe tartozó gazdasági társasága vagy egyéb gazdálkodó szervezetének ügyeiben való határozat meghozatalához,

i) önkormányzat önként vállalt feladataival kapcsolatos döntésekhez,

j) közbeszerzéssel összefüggő döntésekhez,

k) költségvetést érintő döntésekhez.

(10) A Képviselő-testület - a szavazati arányok rögzítésével - alakszerű határozat nélkül dönt:

a) a meghívóban nem szereplő napirend(ek) tárgyalásáról vagy napirendnek az ülés napirendjéről való levételéről,

b) nyilvános képviselő-testületi ülésre jelölt napirend(ek)nek zárt ülésen való tárgyalásáról,

c) napirend tárgyalása lezárásának kezdeményezéséről,

d) határozat- (rendelet-) tervezet módosítására, kiegészítésére irányuló javaslatról,

e) titkos szavazás elrendeléséről,

f) felvilágosítás kérés írásbeli megtételéről,

g) tájékoztató tudomásul vételéről,

h) ügyrendi kérdésekről,

i) feladat-meghatározást nem tartalmazó előterjesztések elfogadásáról.

(11) Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt ügyrendi javaslatra, akkor a képviselő-testület elutasító döntés hoz, szünet elrendelése után az ülésvezető újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.

(12) Ha a Képviselő-testület a (11) bekezdésben szabályozott eljárásában újból elutasító döntést hoz, az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésére ismételten napirendre kell tűzni, ha a döntésre törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség.

A titkos szavazás

23. § (1) A titkos szavazást a Képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdésben és más jogszabályban meghatározott ügyekben tarthat.

(2)13 A titkos szavazás szavazólapon és urna igénybevételével történik.

(3)14 Titkos szavazáskor minden szavazásra jogosult képviselő-testületi tag olyan szavazócédulát kap, amelyen az eldöntendő kérdés olvasható, alatta pedig egy sorban a következő három válaszlehetőség van feltüntetve: "igen", "nem", "tartózkodom". Mindhárom válaszlehetőség alatt található egy-egy szavazásra szolgáló kör. A szavazásra jogosult képviselő-testületi tagnak a döntését félreérthetetlenül kell jelölnie a válaszához tartozó körbe rajzolt egymást metsző két vonallal (X vagy + jellel). Ezt követően a szavazócédulát urnába kell helyezni.

(4)15 A titkos szavazás lebonyolításáról a polgármester gondoskodik a jegyző, mint jegyzőkönyvvezető közreműködésével.

(5)16

(6) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melyet csatolni kell a Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez. A jegyzőkönyv tartalmazza:

a) a szavazás helyét, időpontját, tárgyát;

b) a szavazás kezdetét és végét;

c) a bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezető nevét, tisztségét és aláírását;

d) a szavazás során felmerült körülményeket;

e) a szavazásra feltett kérdés pontos meghatározását;

f) személyi döntések esetén a jelöltek nevét;

g) a szavazás eredményét.

(7)17 A szavazás eredményéről a polgármester a Képviselő-testületnek - az arról készült jegyzőkönyv ismertetésével - jelentést tesz. A titkos szavazással hozott döntést alakszerű határozatba kell foglalni. A titkos szavazás szavazólapjai a jegyzőkönyv mellékletét képezik.

A Képviselő-testület alakszerű döntései

24. § (1) A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.

(2) A határozat megjelölése tartalmazza:

a) a Képviselő-testület megnevezését,

b) a „ határozata” kifejezést

c) a határozat meghozatalának évét, hónapját és napját,

d) a határozat címét.

(3) A határozat megjelölése: FEHÉRVÁRCSURGÓ KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK (.....) határozata

(4) A határozat a (2) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza:

a) a Képviselő-testület döntését

b) a végrehajtására szolgáló határidő és a végrehajtásáért felelős megnevezését.

(5) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.

(6) A rendeletekről és határozatokról a jegyző nyilvántartást vezet.

(7) A rendeleteket és határozatokat a kivonatok elkészítését követő 3 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.

(8) A rendeleteket elektronikus úton haladéktalanul hozzáférhetővé kell tenni.

(9) A rendeleteket és határozatokat a község honlapján közzé kell tenni.

(10) Az önkormányzati rendeleteket és határozatokat a jegyző - a helyben szokásos módon - a Polgármesteri Hivatal épületében található hirdetőtáblára történő kifüggesztésével hirdeti ki.

A rendeletalkotás szabályai

25. § (1)18 A rendelet-tervezetet a polgármester irányításával a jegyző készíti el. Megbízható az előkészítéssel a tárgya szerint a bizottság is, ideiglenes bizottság, továbbá külső szakértő is. Szakértő bevonására a polgármester, kivételes esetekben a jegyző tesz javaslatot.

(2)19 A polgármester, a jegyző, az alpolgármester, a bizottság elnöke az előkészítést és véleményezést követően a rendelet-tervezeteket indoklással és az előzetes hatásvizsgálattal együtt a Képviselő-testület elé terjesztik.

(3) A Képviselő-testület által elfogadott rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.

(4) A jegyző évenként - illetve jogszabályváltozás esetén soron kívül - gondoskodik a hatályos önkormányzati rendeletek felülvizsgálatáról, azok Képviselő-testület elé terjesztéséről.

Jegyzőkönyv

26. §20 (1) A Képviselő-testület üléséről 1 példányos jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A Képviselő-testület üléséről a kézírásos anyag alapján jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv az ülésén elhangzottaknak nem szószerinti leirata.

(3) A jegyzőkönyv mellékletét képezi:

a) a Képviselő-testületi, bizottsági ülés meghívója,

b) eredeti, aláírt jelenléti ív,

c) írásbeli előterjesztés és melléklete,

d) a kihirdetett önkormányzati rendelet az alábbiak szerint:

da) rendelet tervezet,

db) módosító rendelet,

dc) módosító rendelettel módosított rendelet egységes szerkezetben.

e) a képviselői, bizottsági írásbeli indítvány, vélemény, javaslat,

f) a titkos szavazás jegyzőkönyve,

g) a név szerinti szavazás dokumentuma.

(4) A Képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvet a lakosság tájékoztatása érdekében az Önkormányzat hivatalos honlapján, a www.fehervarcsurgo.hu-n is meg kell jeleníteni.

(5) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyvbe való betekintést, valamint egyes napirendi pont tárgyalásáról szószerinti kivonat készítését írásban a jegyzőnél lehet kezdeményezni. A jegyzőkönyv a polgármesteri hivatalban munkaidőben - előre egyeztetett időpontban - tekinthető meg. A jegyzőkönyvről készült másolat, valamint szószerinti kivonat kiadásának rendjét és díját a polgármesteri hivatal belső szabályzata határozza meg.

(6) A Képviselő-testület nyilvános üléseiről készült jegyzőkönyvek naptári évenkénti beköttetéséről és jogszabály szerint történő megőrzéséről a jegyző gondoskodik.

(7) A zárt ülés jegyzőkönyvét a jegyző a nyilvános ülésétől elkülönítetten kezeli.

IV. Fejezet

Önkormányzati Képviselő és a Képviselő-testület szervei

A képviselő

27. § (1) A képviselő távolmaradásának okát legkésőbb a bizottsági ülés és a testületi ülés napján 8 óráig a polgármesternek szóban vagy írásban köteles jelezni. A távollétről szóló írásbeli igazolást - a tiszteletdíj számfejtését megelőző napig - a jegyzőnek be kell nyújtani. A hiányzásokat a jegyző tartja nyilván.

(2) A képviselő köteles az adott ügyben az érintettségét a napirendi pont vitájának megkezdéséig az ülés vezetője részére bejelenteni, amennyiben a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, első alkalommal a polgármester - polgármester esetén az alpolgármester - figyelmezteti, minden további esetben a következő havi tiszteletdíjának, illetményének egyszeri 10 %-os mértékű levonására kerül sor.

(3) A képviselők név- és címjegyzékét külön határozat állapítja meg.

A Képviselő-testület bizottsága21

28. § (1)22 A bizottság képviselő és nem képviselő tagjának jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.

(2)23 A Képviselő-testület 5 fővel Pénzügyi Bizottságot hoz létre.

(3)24

(4)25 A Képviselő-testület egy-egy meghatározott feladat ellátására ideiglenes (eseti) bizottságot hozhat létre egyszerű szótöbbséggel elfogadott határozatával. Létszámát és működésének időtartamát a létrehozáskor állapítja meg. Működésére az állandó bizottságra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(5) A bizottság ülését az elnök hívja össze. Az ülést az elnök, vagy az általa megbízott személy vezeti.

(5a)26 A bizottság üléseiről jegyzőkönyv készül, a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság ülésén megjelent legidősebb tagja írja alá. A jegyzőkönyvvezetésre és az ülésre a Képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

(6)27

(7)28

(8) A bizottság döntését alakszerű határozatba foglalja, melyet a bizottság elnöke ír alá.

(9)29

(10)30 A képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatának vizsgálatát a Pénzügyi Bizottság végzi, amely bizottság gondoskodik azok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről.

(11)31 A Pénzügyi Bizottság lefolytatja képviselő-testület tagjaival szemben felmerülő összeférhetetlenségi és méltatlansági vizsgálatot.

(12)32 A bizottság általános és különös feladatait, valamint az átruházott hatáskörök jegyzékét a 2. melléklet határozza meg.

A polgármester

29. § (1) A község polgármestere megbízatását főállásban tölti be. Ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket jogszabályok és a Képviselő-testület részére meghatároznak.

(2) A polgármester illetményére és bérfejlesztésére a mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

(3) A polgármester kötetlen munkaidőben látja el feladatait.

(4) A polgármester minden héten, hétfői munkanapokon 8-12 óra és 13-17 óra között lakossági fogadóórát tart a Polgármesteri Hivatalban.

(5) Amennyiben a Képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester testületi hatáskörbe tartozó kötelezettségvállalással járó és az Mötv. 42. S-ban meghatározott ügyek kivételével - döntést hozhat. A polgármester a döntésről a Képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.

(6)33 A polgármester 1.000.000.-Ft/kötelezettségvállalás értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről a döntést követő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(7) A polgármester a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, testületi hatáskörbe tartozó kötelezettségvállalással járó és az Mötv. 42. S-ban meghatározott ügyek kivételével dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan Képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyekben.

(8) Az (5)–(6) bekezdésben meghatározott feltételek fennállása esetén a polgármester dönthet az alábbi halaszthatatlan ügyekben:

a) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtása esetén, legfeljebb 1 millió forint értékhatárig, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár,

b) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatti intézkedést kell hozni.

30. § (1) A Képviselő-testület tagjai közül egy fő alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásúként látja el tisztségét.

(2) Az alpolgármester feladatait a polgármester határozza meg.

(3) Az alpolgármester ügyfélfogadási ideje: minden hétfőn 15-17 óra között.

A jegyző

31. § (1) A jegyző ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket jogszabályok és a Képviselő-testület részére meghatároznak.

(2) A jegyző minden héten, hétfői napon 13 órától 16 óráig lakossági fogadóórát tart.

(3) A jegyző kötetlen munkaidőben látja el feladatait.

(4) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra — a polgármester hatalmazhatja fel a helyettesítő köztisztviselőt a Polgármesteri Hivatal ügyintézői közül.

(5) A jegyző ügyfélfogadási ideje: minden hétfő 8-12 óra és 13-17 óra, minden szerda 8-12 óra és 13-16 óra között.

(6) A Képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatáskörök felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

A Polgármesteri Hivatal

32. § (1) A Polgármesteri Hivatal jogállását, részletes feladatait, működési rendjét az e rendeletben szabályozott eljárási rend szerint jóváhagyott - saját SZMSZ-e tartalmazza.

(2) A hivatal általános munkarendje:

a) Hétfő 7.30 – 17.00 óra

b) Kedd, Szerda, Csütörtök: 7.30 - 16.00 óra

c) Péntek: 7.30 - 12.30 óra

(3) A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási rendje:

a) Hétfő, 8.00 – 17.00 óra

b) Szerda: 8.00-16.00 óra

(4) A Közszolgálati Tisztviselők Napja a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői és munkavállalói számára minden év július 1. napja - amennyiben ez a nap munkaszüneti vagy ünnepnapra esik, úgy az azt követő 1. munkanap - fizetett munkaszüneti szabadnap.

(5) A Képviselő-testület Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők és munkavállalók számára évente két alkalommal igazgatási szünetet rendel el augusztus hónap első teljes hetének és az azt megelőző hétnek a munkanapjain, valamint december hónap utolsó 4 munkanapján, és január hónap első munkanapján.

V. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

33. § A rendelet mellékletei a következők:

1. melléklet: a Képviselő-testület átruházott hatáskörei

2.34 melléklet: A Képviselő-testület bizottságának részletes feladatai

34. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

35. § Hatályát veszti Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XII. 17.) önkormányzati rendelete és az 1/2020. (I.28.) önkormányzati rendelete.

1. melléklet35

A Képviselő-testület átruházott hatáskörei

1. Polgármesterre átruházott hatáskörök

1.1. Engedélyezi a zászló és címer használatát, előállítását, forgalomba hozatalát.

1.2. Dönt az egyes szociális ellátásokról:

1.2.1. - rendkívüli települési támogatás,

1.2.2. - lakhatási támogatás,

1.2.3. - temetési költségek viselésére szociálisan rászorultak részére kamatmentes kölcsön,

1.2.4. - gyermekétkeztetés és személyes gondoskodás keretében tartozó szociális ellátásban költségeihez szociálisan rászorultak kérelmeiről.

1.3. Dönt a lakók életminőségének előmozdítása céljából szociális rászorultságtól függetlenül nyújtott ellátásokról:

1.3.1. - születési juttatás,

1.3.2. - temetési juttatás,

1.3.3. - rendkívüli juttatás,

1.3.4. - karácsonyi juttatás,

1.3.5. - általános alkalmi juttatás.

1.4. Dönt a Bursa Hungarica ösztöndíjra jogosultság megállapításáról.

1.5. Dönt a közutat érintő tulajdonosi hozzájárulások kiadásáról.

1.6. Dönt a közterület használat engedélyezéséről.

1.7. Dönt a hulladékszállítási díjkedvezmény megállapítása iránti kérelmek ügyében.

1.8. Dönt pályázat benyújtásáról, amennyiben az önkormányzati kötelezettség vállalást nem igényel, vagy fedezete az önkormányzat költségvetésében rendelkezésre áll.

1.9. Dönt a fejlesztési tervekkel meghatározott körben és keretek között pályázat benyújtásáról, legfeljebb 1.000. 000,- forint erejéig pályázati önrészhez támogatás biztosításáról.

1.10. Dönt a közbeszerzési törvény hatálya alá nem tartozó beszerzések esetében a pályáztatást követően a pályázat eredményéről 1.000.000 forint erejéig.

1.11. Dönt az önkormányzat jogait, érdekeit érintő ügyekben közigazgatási eljárás megindítás iránti kérelem benyújtásáról, perindításról, jogorvoslati kérelem benyújtásáról, szükség esetén intézkedik fizetési meghagyás kibocsátására vonatkozó kérelem benyújtásáról, gondoskodik az önkormányzatot megillető követelések érvényesítéséről, végrehajtási eljárás kezdeményezéséről.

1.12. Dönt ajándék, vagy más felajánlás (munka, eszköz, alapanyag) elfogadásáról, amennyiben az önkormányzatnak többletköltséget nem okoz.

1.13. Dönt a településképi bejelentésről,

1.14. Dönt az épület fő rendeltetési jellegének és lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség rendeltetésmódjának, továbbá a lakások vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségek számának építésügyi hatóság, örökségvédelmi hatóság vagy a rendeltetésmódosítási hatóság eljárásához nem kötött megváltoztatását a települési önkormányzat rendeltetést és rendeltetésiegység-számot igazoló hatósági bizonyítvány kiadásról.

1.15. Kötelezettséget vállal 1.000 000 forint értékhatárig az önkormányzat nevében.

1.16. Szerződést köt, melynek alapján az önkormányzat ellenérték nélkül szerzi meg a településrendezési tervben közút vagy egyéb közcélú felhasználásra, vagy más beruházáshoz rendelt ingatlan tulajdonjogát.

1.17. Gyakorolja az önkormányzati tulajdont érintő hatósági eljárásokban a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot.

1.18. Hozzájárul az önkormányzat intézményei által történő pályázat benyújtásához, amennyiben az pályázati önrészt nem igényel, vagy annak fedezete az intézmény költségvetésében rendelkezésre áll.

1.19. Gondoskodik az önkormányzat jogi képviseletének ellátásáról.

1.20.36 Dönt a piac üzemeltetésével, fenntartásával és működtetésével kapcsolatos ügyekben, megállapítja a piac működésével kapcsolatos kiadmányozási rendet.

1.21.37 Dönt az önkormányzat tulajdonában álló víziközmű hálózathoz történő utólagos csatlakozásért fizetendő hozzájárulás mértékéről.

2. Jegyzőre átruházott hatáskörök:

2.1. Dönt a házszám megállapítási kérelmekről

2.2. Hatósági bizonyítványt állít ki (közös háztartásban élőkről szociális helyzet igazolására)

2.3. A hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívül tartandó házasságkötés többletszolgáltatási díjának megfizetése alól írásbeli külön kérelemre, különös méltánylást érdemlő esetben, a polgármester véleményének kikérése mellett a jegyző részben, vagy egészben mentességet adhat.

2.4. Engedélyezi a hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívül tartandó házasságkötés helyszínének kijelölését.

2.5. Dönt a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre, hátrányos, halmozottan hátrányos gyermekek részére.

2.6. Dönt a közösségi együttélés alapvető helyi szabályai megsértésének tárgyában indított ügyekben.

2.7. Gyakorolja az önkormányzati bérlakások vonatkozásában az ingatlan kezelői jogokat.

2. melléklet

A Képviselő-testület bizottságának részletes feladat és hatáskörei38

1.39

2.40 Pénzügyi Bizottság feladatai:

2.1. Véleményezi a szakterületét érintő Képviselő-testületi előterjesztéseket;

2.2. Véleményezi az éves költségvetési javaslatot, és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit;

2.3. Véleményezi és vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát;

2.4. Véleményezi a költségvetés módosítását eredményező, képviselő-testület elé kerülő határozati javaslatokat;

2.5. Véleményezi az önkormányzat vagyonával kapcsolatos, képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket;

2.6. Véleményezi a költségvetési rendelet-tervezeteket, és a koncepciót;

2.7. Véleményezi a Képviselő-testület elé kerülő, pályázattal kapcsolatos előterjesztéseket;

2.8. Javaslatot tesz összegszerűen a Képviselő-testület ár-megállapítási hatáskörébe tartozó ügyekben;

2.9. Javaslatot tesz az önkormányzat vagyona hasznosítására, bérbe adására

2.10. Javaslatot tesz vállalkozások létrehozására;

2.11. Figyelemmel kíséri azon gazdasági társaságok munkáját, melyekben az önkormányzatnak tulajdonrésze van, véleményezi azok Képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseit;

2.12. Lebonyolítja a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó választásokat, a titkos szavazásokat.

2.13. Átveszi, nyilvántartja, elkülönítetten kezeli és tárolja a polgármester , képviselők és a velük egy háztartásban élők vagyonnyilatkozatát, valamint bármely kapcsolódó iratot. Kérelemre a polgármester, a képviselő vagyonnyilatkozatát hozzáférhetővé teszi.

2.14. Kivizsgálja bárki kezdeményezésére a képviselő összeférhetetlenségének fennállását, és a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület elé terjeszti

2.15. Kivizsgálja a személyes érintettség bejelentési kötelezettség elmulasztásának eseteit.

2.16. Kivizsgálja a polgármester összeférhetetlensége megállapítására irányuló kezdeményezést, és a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület elé terjeszti

2.17. Kivizsgálja bárki kezdeményezésére a képviselők méltatlansága fennállását, és a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület elé terjeszti

2.18. Kivizsgálja bárki kezdeményezésére a polgármester méltatlansága fennállását, és a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület elé terjeszti

3.41

1

A bevezető a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 27/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 10. § (2) bekezdés f) pontját a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 12. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

3

A 10. § (3) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 10. § (4) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 10. § (5) bekezdés d) pontja a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 13. § (8) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

7

A 14. § (1) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 14. § (3) bekezdését a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 12. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

9

A 14. § (5) bekezdését a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 12. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

10

A 14. § (6) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

11

A 17. § (3) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

12

A 21. § (1) bekezdés c) pontja a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

13

A 23. § (2) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

14

A 23. § (3) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 23. § (4) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 23. § (5) bekezdését a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 12. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

17

A 23. § (7) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 25. § (1) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

19

A 25. § (2) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

20

A 26. § a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

21

Az „A Képviselő-testület bizottsága” alcím címe a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

22

A 28. § (1) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

23

A 28. § (2) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

24

A 28. § (3) bekezdését a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 12. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

25

A 28. § (4) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 9. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

26

A 28. § (5a) bekezdését a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be. A 28. § (5a) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 9. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

27

A 28. § (6) bekezdését a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

28

A 28. § (7) bekezdését a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

29

A 28. § (9) bekezdését a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

30

A 28. § (10) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 9. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

31

A 28. § (11) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 9. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

32

A 28. § (12) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 9. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

33

A 29. § (6) bekezdése a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

34

A 33. § 2. pontja a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

35

Az 1. melléklet a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 4. § - 1. mellékletével megállapított szöveg.

36

Az 1. melléklet 1.20. pontját a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be. Az 1. melléklet 1.20. pontja a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2023. (V. 12.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

37

Az 1. melléklet 1.21. pontját a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 27/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

38

A 2. melléklet címe a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

39

A 2. melléklet 1. pontját a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 12. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

40

A 2. melléklet 2. pontja a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

41

A 2. melléklet 3. pontját a Fehérvárcsurgó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 12. § g) pontja hatályon kívül helyezte.