Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 15.) önkormányzati rendelete
egyes önkormányzati rendeleteknek az önkormányzati működés átalakításával összefüggő módosításáról
Hatályos: 2022. 08. 01- 2022. 08. 01Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 15.) önkormányzati rendelete
egyes önkormányzati rendeleteknek az önkormányzati működés átalakításával összefüggő módosításáról
Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotási hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjába meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A közművelődésről szóló 4/2000. (IV. 24.) önkormányzati rendelet 5. § (4) bekezdésében az „Az Oktatási, Kulturális és Ifjúsági” szövegrész helyébe az „A Kulturális, Oktatási és Sport” szöveg lép.
2. § A lakáscélú helyi támogatásokról szóló 10/2009. (III. 26.) önkormányzati rendelet 5. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A szociális támogatás összegét és a megállapított kölcsön még vissza nem fizetett részét a késedelemmel érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes jegybanki alapkamattal megegyező mértékű késedelmi kamattal növelten egy összegben vissza kell fizetni, ha:
a) a tulajdonos az ingatlant 10 éven belül elidegeníti,
b) ha az adás-vételi szerződés megkötése vagy az építkezés meghiúsul,
c) az így megépült vagy megvásárolt lakást nem a támogatásban részesülők használják, hanem bérlet vagy idegenforgalom céljára hasznosítják, és
d) ha az önkormányzat tudomására jut, hogy az igénylő az önkormányzat félrevezetésével jutott a helyi támogatáshoz.
(2) A visszafizetési kötelezettség alól a bizottság indokolt esetben felmentést adhat, továbbá egyéni elbírálás alapján a visszafizetés feltételeit (határidő, kamat) módosíthatja a Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottság egyidejű tájékoztatásával.”
3. § (1) A lakáscélú helyi támogatásokról szóló 10/2009. (III. 26.) önkormányzati rendelet 6. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A Közigazgatási Csoport lakáscélú támogatásokkal foglalkozó előadója megvizsgálja a kérelmeket, előkészíti az Szociális és Egészségügyi Bizottság elé terjesztendő javaslatot.
(2) A lakáscélú helyi támogatásokról szóló 10/2009. (III. 26.) önkormányzati rendelet 6. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A megállapodásról értesül:
a) a Hivatal Pénzügyi Osztálya,
b) az illetékes Pénzintézet, és
c) az illetékes Földhivatal, amennyiben jelzálogjog bejegyzés történik Pomáz Város Önkormányzata javára.”
4. § A lakáscélú helyi támogatásokról szóló 10/2009. (III. 26.) önkormányzati rendelet
a) 4. § (1) bekezdésében az „az Egészségügyi és Szociális Bizottság” szövegrész helyébe az „a Szociális és Egészségügyi Bizottság” szöveg,
b) 6. § (1) bekezdésében a „Közigazgatási Csoportjához” szövegrész helyébe a „Hatósági és Humánszolgáltatási Osztályához” szöveg,
c) 6. § (3) bekezdésében az „Egészségügyi és Szociális” szövegrész helyébe a „Szociális és Egészségügyi” szöveg,
d) 6. § (7) bekezdés nyitó szövegrészében a „Csoportja” szövegrész helyébe az „Osztálya” szöveg,
e) 6. § (8) bekezdés nyitó szövegrészében az „Az Egészségügyi és Szociális” szövegrész helyébe az „A Szociális és Egészségügyi” szöveg és a „Közigazgatási Csoportjához” szövegrész helyébe a „Hatósági és Humánszolgáltatási Osztályához” szöveg
lép.
5. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület éves munkaterve alapján végzi tevékenységét. A munkaterv tervezetének elkészítése - a bizottsági elnökök, és tanácsnokok bevonásával - a polgármester feladata. A munkaterv tervezetét a tárgyévet megelőző utolsó képviselő-testületi ülésen kell előterjeszteni, megtárgyalni, elfogadni, és az informatikai rendszer igénybevételével közzé kell tenni.”
6. § (1) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 11. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet. Amennyiben az ülés kezdetén a képviselő-testület határozatképtelen, a kötelező várakozás időtartama 15 perc. A képviselő-testület ülés közbeni határozatképtelensége esetén szünetet kell elrendelni legfeljebb 15 percre, amennyiben a testület továbbra sem határozatképes, úgy az ülést be kell rekeszteni, és 8 napon belül ismételten össze kell hívni.
(2) Képviselő-testület ülésén a napirendek sorrendje:
a) döntés az esetleges sürgősségi indítványokról
b) napirend elfogadása,
c) jelentés a lejárt határidejű határozatokról,
d) jelentés az átruházott hatáskörben hozott döntésekről,
e) Interpellációk
f) előterjesztések
g) képviselői kérdések
h) tájékoztatások és közlemények”
(2) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV. 8.) önkormányzati rendelete 11. § (7) és (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(7) A polgármester minden egyes napirendi pont felett külön-külön nyitja meg a vitát. A vita előtt az előterjesztő, az általa felkért előadó, vagy tanácsnok részére a szóbeli kiegészítésre lehetőséget kell adni, maximum 10 perc időtartamra. Ezt követően az előterjesztést tárgyaló bizottsági véleményt ismerteti a bizottság képviselője.
(8) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal rendelkező meghívottak kérdést intézhetnek, melyre az előterjesztő, vagy az általa felkért előadó köteles választ adni. A kérdések és az arra adott válaszok 2-2 perces időkeretben lehetségesek. A képviselő-testület tagjai hozzászólásának rendjét az elnök határozza meg, melynek időtartama legfeljebb 5 perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt hozzászólásra egyszer van lehetőség, melynek időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt az elnök megvonhatja a szót.”
7. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 17. § (1) – (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület a közmeghallgatás meghirdetéséről és megtartásáról az éves munkaterve jóváhagyásakor dönt.
(2) Közmeghallgatást évente legalább 1 alkalommal kell tartani.
(3) Képviselő, a képvelői tevékenységéről a választópolgároknak évenkénti legalább 1 alkalommal tartandó tájékoztató időpontjáról, módjáról maga dönt.”
8. § (1) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 18. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő testület állandó bizottságai:)
„c) Kulturális, Oktatási és Sport Bizottság.”
(2) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 18. § (12) és (13) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(12) A képviselő-testület bizottságainak jogaira, feladataira és működésére vonatkozó legfontosabb szabályokat, valamint az egyes tanácsnokok által felügyelt területeket a 2.sz. melléklet tartalmazza. A bizottságok mellett a Polgármesteri Hivatal jegyzője által kijelölt köztisztviselők a jegyző és a hivatal képviseletét, valamint ügyviteli feladatokat látnak el.
(13) A bizottságok elnökeinek és tagjainak, valamint a testület által megválasztott tanácsnokoknak jegyzékét az 3. sz. függelék tartalmazza.”
(3) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 18. § (16) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(16) Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete határozattal az egyes közbeszerzési eljárások lebonyolításában való közreműködésre Közbeszerzési Bíráló Bizottságot hoz létre. A bizottságnak önkormányzati képviselő nem lehet tagja.”
9. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 19. § (2) bekezdés f) –h) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A polgármester)
„f) gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző és - az egyéb munkáltatói jogok kivételével - az aljegyző tekintetében,
g) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester az önkormányzati intézményvezetők és az önkormányzat által közvetlenül foglalkoztatott közalkalmazottak tekintetében,
h) gyakorolja a munkáltatói jogokat az önkormányzat által közvetlenül foglalkoztatott egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló munkavállalók esetében,”
10. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„20. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.
(2) A polgármester feladatait, hatósági hatáskörét törvény, vagy annak felhatalmazása alapján kormányrendelet állapítja meg. A polgármester hatásköri jegyzékét az 3.sz. melléklet tartalmazza.”
11. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 23. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A jegyzői munkakör betöltéséhez szükséges előfeltételek:
a) igazgatásszervezői vagy állam- és jogtudományi doktori képesítéssel vagy okleveles közigazgatási menedzser szakképesítéssel és
b) jogi vagy közigazgatási szakvizsgával, vagy az Országos Közigazgatási Vizsgabizottság elnöksége által, a teljeskörűen közigazgatási jellegűnek minősített tudományos fokozat alapján adott mentesítéssel rendelkezik, és
c) legalább kétévi közigazgatási gyakorlatot szerzett.
(2) A jegyző és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetében a jegyzői feladatokat –legfeljebb hat hónap időtartamra- a Hatósági és Humánszolgáltatási Osztály vezetője látja el.”
12. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete „nemzetiségi önkormányzatokkal való együttműködés” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„A nemzetiségi önkormányzatokkal való együttműködés”
13. § (1) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 32. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Pomáz Város Önkormányzat Képviselő-testületének rendeletei kihirdetéséről a jegyző gondoskodik”
(2) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 32. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Amennyiben jogszabály helyben szokásos módon való közzétételi kötelezettséget ír elő, a közzétételi kötelezettséget Pomáz Város Önkormányzat hivatalos honlapján (www.pomaz.hu) történő elhelyezéssel kell teljesíteni.”
14. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 35. és 36. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„35. § A szabályzat mellékletei:
36. § A szabályzat függelékei:
1. Pomáz város egyéni választókerületi beosztása az ott mandátumhoz jutott képviselők feltüntetésével, kiegészítve a polgármester és a listás képviselők névsorával, lakcímeivel és elérhetőségeikkel
2. Pomáz város közbeszerzési szabályzata
3. Bizottságok elnökeinek, tagjainak és a tanácsnokoknak jegyzéke
4. Hatályos önkormányzati rendeletek jegyzéke
5. Az önkormányzat fenntartásában álló intézmények jegyzéke
6. Az önkormányzat Polgármesteri Hivatala szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje
7. Ellenőrzési nyomvonal
8. Az önkormányzat alaptevékenysége szakfeladat szerinti bontásban
9. Az önkormányzat beszerzések lebonyolításával kapcsolatos eljárás rendje
10. Az önkormányzatra vonatkozó közzétételi szabályzat
11. Az önkormányzatra vonatkozó adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat
12. Az önkormányzatra vonatkozó közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjéről szóló szabályzat
13. Az önkormányzatra vonatkozó informatikai biztonsági szabályzat”
15. § (1) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
16. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete 27. § (4) bekezdésében az „együttműködési megállapodásokat” szövegrész helyébe a „közigazgatási szerződéseket” szöveg lép.
17. § Hatályát veszti a Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (IV.8.) önkormányzati rendelete
a) 12. § (2) bekezdés h) pontja,
b) 18. § (2) bekezdés d) –f) pontja,
18. § A településfejlesztési dokumentumok, településrendezési eszközök, a településképi arculati kézikönyv és a településképi rendelet partnerségi egyeztetésének szabályairól szóló 16/2017. (VII. 17.) önkormányzati rendelet 8. § (8) – (10) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(8) A beérkezett vélemények, javaslatok elfogadásáról vagy el nem fogadásáról, el nem fogadás esetén annak indokolásáról a képviselő-testület dönt.
(9) A képviselő-testület döntését és az indokolást az Önkormányzat honlapján (www.pomaz.hu) közzé kell tenni a döntést követő 10 napon belül.
(10) A véleményezési szakasz lezárul a képviselő-testület döntésének dokumentálásával és (9) bekezdés szerinti közzétételével, melyet követően a Partnerek további véleményalkotásra nem jogosultak. Az ezt követően beérkező véleményeket, észrevételeket, javaslatokat nem kell figyelembe venni.”
19. § A településkép védelméről szóló 15/2018. (VI. 25.) önkormányzati rendelet 60. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A pályázatot évente egyszer, az éves költségvetés jóváhagyását követően a polgármester írja ki.”
20. § A településkép védelméről szóló 15/2018. (VI. 25.) önkormányzati rendelet 61. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A beérkezett pályázatokat a képviselő-testület bírálja el. Az elbírálásra a polgármester - a területért felelős tanácsnok bevonásával - a főépítész szakmai álláspontjának figyelembevételével készít előterjesztést.”
21. § A Közbiztonsági Alap létrehozásáról szóló 28/2020. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Alap felhasználásáról, az annak terhére történő támogatások odaítéléséről, a támogatás elszámolásának elfogadásáról az (1) a) és c) pontok kivételével átruházott hatáskörben a polgármester (Döntéshozó) dönt, a területért felelős tanácsnok bevonásával.”
22. § A Közbiztonsági Alap létrehozásáról szóló 28/2020. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az Alap forrásainak 3. § (1) a) - c) pontjai szerinti felhasználására javaslatot tehetnek Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének tagjai, Pomáz Város Önkormányzatának Bizottságai.”
23. § Ez a rendelet 2022. augusztus 1-jén lép hatályba, és 2022. augusztus 2-án hatályát veszti.