Szabadegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2022. 02. 26- 2022. 02. 26Szabadegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Szabadegyháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 2. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A hivatal székhelye: 2432 Szabadegyháza, Kossuth Lajos utca 2.”
2. § (1) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A közmeghallgatás helyéről, időpontjáról, a tárgyalandó napirendekről az ülés előtt legalább 15 nappal a lakosságot hirdetmény útján tájékoztatni kell.”
(2) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 9. §-a a következő (2a)–(2c) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) A közmeghallgatáson részt vesznek:
a) a képviselők,
b) a jegyző,
c) az önkormányzati intézmények vezetői.
(2b) A közmeghallgatáson az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, közérdekű javaslatokat tehetnek.
(2c) A közmeghallgatást a polgármester vezeti. A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelynek tartalmára, készítésére a képviselő-testület üléséről készülő jegyzőkönyv elkészítésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.”
(3) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A közmeghallgatáson felvetett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 30 napon belül írásban kell választ adni. Amennyiben ez nem lehetséges, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot meg kell vizsgálni és a kérdezőknek 15 napon belül írásban választ kell adni.”
3. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 18. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) A polgármester rendkívüli ülést köteles összehívni az Mötv. 44. § - ában meghatározott esetben és módon.
(4) A rendkívüli ülésre szóló meghívót – lehetőleg az írásos anyaggal együtt – legalább 2 nappal az ülés kezdete előtt kell kézbesíteni. Halaszthatatlan esetben a képviselő-testület rendkívüli ülése rövid úton (távbeszélő útján) szóban is összehívható az értesítést követő napra, a napirend megjelölésével. A rendkívüli ülés napirendjére a kiküldött meghívóban szereplő vagy a távbeszélőn közölt napirendi pontokon kívül más téma nem vehető fel.”
4. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 25. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármester jelenléti ív felhasználásával az ülés kezdetén megállapítja, majd folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatképességet. A képviselő-testület határozatképes, ha az ülésen a képviselő-testület tagjainak több mint fele (4 fő) jelen van.”
5. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„26. § A képviselő-testület a polgármester javaslatára vita nélkül, határozathozatallal 1 fő jegyzőkönyv-hitelesítőt választ az ülés elején.”
6. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 30. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái:)
7. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 52. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A rendelettervezet előkészítése:
a) a képviselő-testület – a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél – elveket, szempontokat állapíthat meg,
b) a rendelettervezetet a jegyző vagy az általa megbízott hivatali dolgozó készíti, illetve a jegyző belátása szerint külső segítséget is igénybe vehet annak elkészítéséhez.”
8. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 53. §-a a következő (3)–(7) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A rendelettervezetet társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek keretében a természetes személyek, valamint a nem állami és nem önkormányzati szervek, szervezetek (továbbiakban: véleményezésre jogosultak) a rendelettervezettel kapcsolatban véleményt nyilváníthatnak.
(4) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani
a) a fizetési kötelezettségekről,
b) a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról,
c) az önkormányzat vagyonáról,
d) az önkormányzat szervezeti és működési szabályairól,
e) a köztisztviselők juttatásairól szóló rendeletek tervezeteit.
(5) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani a rendelettervezetet, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik.
(6) A társadalmi egyeztetés formája az önkormányzat honlapján megadott elérhetőségen keresztül biztosított véleményezés. rendelettervezet előkészítéséért felelős személy más formákat is igénybe vehet az egyeztetés lefolytatásához.
(7) A rendelettervezetet úgy kell közzétenni, hogy megfelelő idő álljon rendelkezésre a tervezet érdemi megítéléséhez és a vélemények kifejtéséhez.”
9. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 39. alcíme a következő 54/A. és 54/B. §-sal egészül ki:
„54/A. § (1) A társadalmi egyeztetés során beérkezett vélemények közül nem vehető figyelembe az, amely sérti a közerkölcsöt, nem illeszkedik rendelettervezet tárgyához vagy név nélküli.
(2) A beérkezett véleményeket, a véleményező nevét és elektronikus levélcímét a véleményezett rendelet hatálybalépésétől számított 1 évig a hivatal kezeli. Amennyiben a véleményezett rendelet nem lép hatályba, a véleményező nevét és elektronikus levélcímét legkésőbb a vélemény beérkezését követő fél éven belül törölni kell.
(3) A véleményező adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvényben foglalt vélelem szerint a (2) bekezdésben foglalt adatkezelések tekintetében megadottnak kell tekinteni. E tényre és a véleményező adatait érintő adatkezelés szabályaira a vélemény megadása előtt a véleményező figyelmét megfelelően fel kell hívni.
(4) rendelettervezet előkészítéséért felelős személy mérlegeli a beérkezett véleményeket és azokról, valamint az elutasított vélemények esetében az elutasítás indokairól összefoglalót készít, amelyet a képviselő-testület elé terjeszt, és a honlapon a véleményezők listájával együtt közzé tesz. rendelettervezet előkészítéséért felelős személyt egyedi válaszadási kötelezettség nem terheli.
54/B. § (1) rendelettervezet tárgyalása során a képviselő-testület először a módosító és kiegészítő javaslatokról, ezt követően a tervezetben szereplő alternatívákról, majd a rendelet egészéről dönt.
(2) A rendelet megalkotását követően hiteles szövegének megszerkesztéséről a jegyző gondoskodik.
(3) Az elfogadott rendeletet a hivatal aulájában található hirdetőtáblára történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A rendelet kihirdetésének napja a hirdetőtáblára való kifüggesztés napja. A kifüggesztés időtartama 30 nap. A rendelet kifüggesztett példányára a kifüggesztés és a levétel napját fel kell jegyezni. A rendeletet az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni.
(4) A rendeletek folyamatos karbantartásáról, módosítás, illetve hatályon kívül helyezés kezdeményezéséről, a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalásáról a jegyző gondoskodik.
(5) A rendeleteket külön-külön, naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal kell ellátni. A rendeletekről sorszám szerinti nyilvántartást kell vezetni.”
10. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 56. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„56. § (1) A polgárok a nyilvános képviselő-testületi ülések előterjesztéseit és az ülések jegyzőkönyveit a Polgármesteri hivatalban, ügyfélfogadási időben, valamint az önkormányzat honlapján tekinthetik meg.
(2) A képviselő-testület a zárt ülések külön törvény szerinti közérdekű adatai és közérdekből nyilvános adatai megismerésének rendjére és eljárására a hivatal e tárgykörben kiadott belső szabályzatát tekinti irányadónak azzal, hogy kiadmányozó alatt a polgármestert kell érteni.”
11. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 58. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„58. § (1) A képviselő köteles:
a) tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában és ennek érdekében szóban a polgármesternél előzetesen bejelenteni, ha a testület ülésén nem tud megjelenni, vagy egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik,
b) a bizottsági tagságával összefüggő feladatait ellátni, annak ülésein részt venni, a bizottsági ülésről való esetleges távolmaradását előzetesen jelezni a bizottság elnökének,
c) a képviselő-testület vagy a tisztségviselők felkérése alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,
d) a vele szemben felmerült kizárási okot/személyes érintettséget a szavazás előtt bejelenteni,
e) amennyiben a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettséget a képviselő elmulasztja, első alkalommal figyelmeztetésben részesül, második alkalommal az adott havi tiszteletdíja megvonásra kerül,
f) a képviselői minőségében megszerzett vagy tudomására jutott információt megőrizni, azt saját maga és más előnyére, illetve hátrányára felhasználni tilos,
g) összeférhetetlenség esetén az Mötv. 36. § - 37. § -a szerint eljárni,
h) vagyonnyilatkozatot tenni az Mötv. 39. §-a alapján,
i) a köztartozás-mentes adatbázisba az eskütételt követő 30 napon belül felvételét kérni, a nyilvántartásba vételt követő 30 napon belül az igazolást a Pénzügyi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozati Bizottságnál benyújtani,
j) kapcsolatot tartani a település polgáraival, illetve a különböző önszerveződő lakossági közösségekkel,
k) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
l) méltatlansági esetben az Mötv. 38. § -a alapján eljárni.
(2) A képviselő-testület az Mötv.-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő képviselő a részére megállapított természetbeni juttatását egy hónap időtartamra megvonhatja. Ismételt kötelezettségszegés esetén a megvonás újra megállapítható.
(3) A (2) bekezdés szerinti természetbeni juttatás megvonásáról bármely képviselő vagy a polgármester javaslatára a képviselő-testület dönt.”
12. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 59. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A bizottságok feladat- és hatáskörének jegyzékét a rendelet 2. melléklete tartalmazza”
13. § (1) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 61. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bizottság elnökét, valamint a képviselő és nem képviselő (külső szakértő) tagjait a polgármester javaslatára a Képviselő-testület alakuló vagy az azt követő ülésén választja meg. A képviselő több bizottság tagjának is megválasztható.”
(2) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 61. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) A képviselő- testület bizottságának nem képviselő tagjának bizottsági tagsága megszűnik az Mötv. 40. § (2) és (3) bekezdésében foglalt esetekben.”
14. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 68. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A képviselő-testület egyes hatásköreit a polgármesterre átruházhatja. Az átruházott feladat- és hatáskörök jegyzékét a rendelet 1. melléklete tartalmazza.”
15. § (1) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 70. § (3) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A jegyző az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról a Mötv.-ben meghatározottakon túl az alábbiak szerint gondoskodik:)
(2) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 70. § (3) bekezdése a következő h)–j) ponttal egészül ki:
(A jegyző az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról a Mötv.-ben meghatározottakon túl az alábbiak szerint gondoskodik:)
(3) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 70. §-a a következő (4)–(6) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A jegyzői tisztség betöltetlensége, tartós akadályoztatása esetén a jegyzői, illetve a jegyző helyettesítésével kapcsolatos feladatokat – legfeljebb hat hónap időtartamra – a hivatal pénzügyi vezetői ügyintézői munkakörben foglalkoztatott köztisztviselője látja el.
(5) A (4) bekezdés alapján megbízott köztisztviselőre a rendeletnek a jegyzőre vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.
(6) A képviselő-testület egyes hatásköreit a jegyzőre átruházhatja. Az átruházott feladat- és hatáskörök jegyzékét a rendelet 1. melléklete tartalmazza.”
16. § A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet a következő fejezettel egészül ki:
Társulás
71/A. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzati feladatok hatékonyabb, célszerűbb ellátása érdekében az alábbi társulásokban vesz részt:
a) A Közép-duna Vidéki Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás,
b) Adonyi Szociális Intézményfenntartó Társulás.
(2) A Képviselő-testület a társulások által ellátásra kerülő feladatokat, valamint a társulások működésének részletes szabályait a társulási megállapodásokban határozza meg.”
17. § (1) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.
(3) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 2. melléklet 4. függelékkel egészül ki.
18. § (1) Hatályát veszti a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.14.) önkormányzati rendelet
a) 53. § (1) és (2) bekezdése,
b) 54. §-a,
c) 66. §-a,
d) 68. § (5) bekezdése,
(2) Hatályát veszti a helyi rendeletek előkészítésében való társadalmi részvételről szóló 8/2011. (VIII:02.) önkormányzati rendelet.
19. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.
1. melléklet
I. Polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke
1. Dönt a rendkívüli települési támogatási ügyekben
A közterületek nemzeti ünnepeken történő fellobogózásának szabályairól szóló 5/2019. (V. 15.) önkormányzati rendelettel átruházott hatáskör:
2. Gondoskodik a község közterületeinek fellobogózásának biztosításáról
A közterületek használatáról, védelméről, a közterület – használatért fizetendő díjakról szóló 6/2020. (II. 6.) önkormányzati rendelettel átruházott hatáskör:
3. Kiadja a közterület-használati engedélyt.
Az önkormányzat tulajdonában álló víziközmű hálózathoz történő utólagos csatlakozás műszaki és pénzügyi feltételéről, valamint az utólagos csatlakozásért fizetendő hozzájárulás mértékéről szóló 6/2019. (V. 16.) rendelettel átruházott hatáskör:
4. Rendelkezik a közmű-csatlakozási hozzájárulás pontos összegéről és a részletfizetés lehetőségéről
A fiatalok életkezdési támogatásáról szóló 9/2018. (IV. 11.) önkormányzati rendelettel átruházott hatáskör:
5. Dönt a támogatás iránti kérelmek elbírálásáról.
A hulladékgazdálkodásról és a közterületek tisztántartásáról szóló 24/2015.(XII.18.) önkormányzati rendelettel átruházott hatáskör:
6. Gondoskodik az önkormányzati tulajdonú közterületek tisztántartásáról.
Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 4/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelettel átruházott hatáskör:
7. Dönt az egyedi kérelem elbírálásáról.
Szabadegyháza Község Önkormányzata vagyonáról, a vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásának és a vagyon kezelésének szabályozásáról szóló 7/2013. (V.14.) önkormányzati rendelettel átruházott hatáskör:
8. Gyakorolja az önkormányzati vagyont érintő hatósági eljárásban a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot, továbbá a közigazgatási és bírósági eljárásban az ügyfél jogát.
9. Dönt az önkormányzatot megillető kis összegű követelés elengedéséről 500.000,- Ft értékhatárig.
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontja alapján átruházott hatáskör:
10. Kiadja a közútkezelői hozzájárulásokat.
A településkép védelméről szóló 2/2018. (I. 17.) önkormányzati rendelettel átruházott hatáskör:
11. Eljár a településkép-védelmi eljárásokban.
II. A jegyzőre átruházott hatáskörök jegyzéke
12. Dönt a házszámozási ügyekben.
III. Pénzügyi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozati Bizottságra átruházott hatáskörök jegyzéke
13. Dönt az önkormányzatot megillető követelés elengedéséről nettó 500.000,- Ft és 1.000.000,- Ft összeg közötti követelés esetén.
IV. Szociális bizottságra átruházott hatáskörök jegyzéke
14. Dönt a rendszeres települési támogatási ügyekben.”
2. melléklet
I. Pénzügyi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozati Bizottság feladat- és hatásköre
1. Ellátja az Mötv. 120. § (1) bekezdésében meghatározott feladatokat.
2. Folyamatosan figyelemmel kíséri az önkormányzati gazdálkodás folyamatát.
3. Figyelemmel kíséri a helyi adózás és adógazdálkodás megvalósítását.
4. Véleményezi a helyi adó kivetésére irányuló javaslatokat, a helyi adókról szóló önkormányzati rendelet-tervezeteket.
5. Szükség esetén javaslatot tesz
5.1. a pótköltségvetés benyújtására,
5.2. hitelek felvételére és felhasználására.
6. Véleményezi az éves ellenőrzési tervet és beszámolót.
7. Véleményezi a pénzügyi kihatással járó előterjesztéseket.
8. Javaslatot dolgoz ki az önkormányzat vagyongazdálkodására, korszerűsítésére, javítására.
9. Véleményezi a rendelet-tervezeteket.
10. Véleményezi a gazdasági, községfejlesztési, üzemeltetési, vállalkozási, környezetvédelmi, turisztikai tárgyú képviselő-testületi előterjesztéseket.
11. Részt vesz gazdasági, környezetvédelmi, községfejlesztési tervek, koncepciók kidolgozásában, figyelemmel kíséri végrehajtásukat.
12. Javaslatot dolgoz ki a kommunális és infrastrukturális fejlesztésekre.
13. Kezdeményezi és koordinálja a községfejlesztési programjainak kidolgozását.
14. Kiemelten figyelemmel kíséri a lakosság kereskedelmi, ipari, idegenforgalmi szolgáltatásainak alakulását.
15. Javaslatot tesz az önkormányzat tulajdonában álló ingatlanok (lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek) és egyéb vagyontárgyak elidegenítésére, hasznosítására.
16. Javaslatot dolgoz ki az illetékes bizottsággal együttműködve az önkormányzati intézmények alapítására, átalakítására, korszerűsítésére vagy megszüntetésére.
17. Együttműködik a polgármesterrel a községfejlesztés és rendezés hosszú távú terveinek megalkotásában és az ebből fakadó éves feladatok meghatározásában.
18. Közreműködik a településfejlesztéssel, rendezéssel kapcsolatos környezet – és természetvédelmi követelmények és szempontok érvényesítésében.
19. Figyelemmel kíséri az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának hatályosulását, és indokolt esetben indítványozza módosítását, vagy kiegészítését.
20. Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására, egyéb juttatásaira.
21. Javaslatot tesz az alpolgármester tiszteletdíjára, költségtérítésére.
22. Kivizsgálja és döntésre előkészíti a képviselő-testület hatáskörébe tartozó összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyeket.
23. Nyilvántartja az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát. Lefolytatja a vagyonnyilatkozat ellenőrzésével kapcsolatos eljárást és erről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
II. Szociális Bizottság feladat- és hatásköre
24. Véleményezi a szociális, gyermekvédelmi, egészségügyi, oktatási, kulturális, közművelődési és sport tárgykörben készült rendelet-tervezeteket.
25. Véleményezi az önkormányzat költségvetését érintő rendelet-tervezeteket.
26. Részt vesz a szociálpolitikai tervek, koncepciók kidolgozásában, figyelemmel kíséri végrehajtásukat.
27. Véleményezi az egészségügyi, szociális tárgyú képviselő-testületi előterjesztéseket.
28. Figyelemmel kíséri a település szociális, egészségügyi helyzetét és megteszi javaslatait.
29. Ellenőrzi a szociális segélyezés rendszerének működtetését.
30. Figyelemmel kíséri a gyámügyi tevékenységet, a veszélyeztetett kiskorúak, krízishelyzetben lévő fiatalok helyzetét, együttműködik a családgondozóval, pedagógusokkal, ifjúságvédelemmel foglalkozó szervezetekkel, intézményekkel.
31. Figyelemmel kíséri az egészségügyi, ezen belül a betegellátási, valamint gyógyító-, megelőző tevékenységet ellátó orvosi körzetek működését, az egészségügyi intézmény tevékenységét.
32. A szükségleteket és a lehetőségeket felmérve javaslatot dolgoz ki az önkormányzat által fenntartott egészségügyi intézmény fejlesztésére, korszerűsítésére, átszervezésére, megszüntetésére.
33. Képviselő-testület elé terjeszti az első lakáshoz jutók támogatására irányuló kérelmeket.
34. Dönt a képviselő-testület által átruházott hatáskörökben.
35. Részt vesz az oktatási, kulturális és sport koncepciók, tervek kidolgozásában, figyelemmel kíséri azok végrehajtását.
36. Véleményezi az oktatási, kulturális, közművelődési, sport tárgyú előterjesztéseket.
37. Figyelemmel kíséri a község ifjúsága oktatási, kulturális és sportügyi helyzetét.
38. Segíti az alapfokú oktatás személyi és tárgyi feltételeinek biztosítását szolgáló javaslatok előterjesztésének elkészítését és végrehajtásának ellenőrzését.
39. Részt vesz az oktatási, közművelődési és sport intézmények munkájának előkészítésében és szervezésében.
40. Közreműködik a közművelődés, az egyesületi- és tömegsport fejlesztésére vonatkozó javaslatok kidolgozásában.
41. Támogatja a kulturális élet fejlesztésének előmozdítására irányuló kezdeményezéseket és előmozdítja az ezzel kapcsolatos javaslatok kidolgozását.”
3. melléklet
1. 013350 Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
2. 083030 Egyéb kiadói tevékenység
3. 086030 Nemzetközi kulturális együttműködés
4. 107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások
5. 101150 Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások támogatása
6. 10310 Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátása
7. 104051 Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások
8. 083050 TV műsor szolgáltatás és támogatása”