Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (V. 30.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2026. 01. 01Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (V. 30.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
Tiszalúc Nagyközség Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az alaptörvény 32 cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata képviselő-testületének a Szervezeti Működési szabályzatáról szóló 4/2018. (IV.26.) önkormányzati rendelet 3. mellélet III. pontjának a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Gazdálkodási, Településfejlesztési, Jogi és Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőt rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata.
(2) Székhelye: 3565 Tiszalúc, Kossuth tér 3.
(3) Tiszalúc Nagyközség Önkormányzatának telephelyeit az 1. melléklet tartalmazza.
2. § Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, melynek során demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot.
3. § Az önkormányzat illetékessége Tiszalúc közigazgatási területére terjed ki.
4. § (1) Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata jelképei a címer, zászló és a pecsét.
(2) Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata jelképeit és azok használatának rendjét Tiszalúc Nagyközség címeréről, zászlajáról valamint azok használatáról szóló rendeletében szabályozza.
(3) Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata kör alakú bélyegzőjén a körívben Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata felirat szerepel, középen Magyarország címere.
(4) Az önkormányzat történelmi emléknapja augusztus 30. I. Rákóczi György Erdély fejedelmének 1642. augusztus 30.-án kelt, Gyaluban kiadott, Lúcra hajdúkat telepítő oklevelének alapján.
(5) Az önkormányzat lapja: időszaki lapot bocsáthat ki, amely hitelesen tájékoztatja a polgárokat a képviselő- testület és a polgármester őket érintő fontosabb döntéseiről.
A KÉPVISELŐ TESTÜLET
A képviselő testület feladata és hatásköre
5. § (1) Tiszalúc Nagyközség Önkormányzat szakágazati besorolását, valamint alaptevékenységének kormányzati funkció számát és megnevezését a 2. melléklet tartalmazza.
(2) A Képviselő-testülettől a bizottságokra a polgármesterre és a társulásokra átruházott hatáskört a 3. melléklet tartalmazza.
(3) A hatáskör gyakorlója a Képviselő-testületnek évente beszámol.
(4) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáért felelős a határidő lejártát követő rendes ülésen beszámol a határozat végrehajtásáról.
A képviselő-testület munkaterve
6. § (1) A polgármester eskütételét követően az alakuló ülésen vagy az alakuló ülést követő első rendes ülésen munkaprogramot terjeszt a képviselő-testület elé. A munkaprogram a képviselő-testület megbízatásának időtartamára szól. Tartalmazza a településfejlesztés, a helyi közszolgáltatások szervezésének főbb céljait, kiemelt feladatait.
(2) A Képviselő-testület üléseit éves munkaterv szerint tartja. A következő év munkaterv tervezetét a beérkezett javaslatok alapján minden év december 31-ig a polgármester a képviselő testület elé terjeszti elfogadásra.
(3) A munkaterv elkészítéshez javaslatot kell kérni:
a) a képviselőktől
b) a bizottságoktól
c) a jegyzőtől
d) a polgármesteri hivatal szervezeti egységeinek vezetőitől
e) az önkormányzat által alapított intézmény, társaság vezetőitől
7. § (1) A munkatervnek tartalmaznia kell:
a) a képviselő-testületi ülések tervezett időpontjait, napirendjeit,
b) a napirend tárgyát, előadóját,
c) a közmeghallgatás időpontját, helyét.
(2) A képviselő-testület munkatervét közzé kell tenni a Hivatal hirdetőtábláján, az önkormányzat honlapján.
Képviselő-testület ülései
8. § A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli és ünnepi ülést tart.
9. §1 Rendes ülést a Képviselő-testület évi 6 alkalommal tart. Az ülést a hónap utolsó csütörtök munkanapjára 15 órai kezdettel kell összehívni.
A nyilvánosság biztosítása
10. § (1) A képviselő testület ülése nyilvános, kivéve a zárt ülés.
(2) Az ülés nyilvánossága az állampolgároknak a részvétel lehetőségét jelenti, ennek érdekében minden naptári évben a Képviselő-testület által elfogadott éves munkatervet az elfogadását követő 15 napon belül az állampolgárok tájékoztatása érdekében Tiszalúc Nagyközség honlapján, a www.tiszaluc.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) közzé kell tenni.
(3) A nyilvános ülésen a hallgatóság csak a képviselő testület által kijelölt helyen foglalhat helyet, és a testületi ülés alatt az ülés rendjének megzavarásától tartózkodni köteles.
(4) Az ülés rendjének megzavarása esetén az ülést vezető a hallgatóságot rendre utasíthatja, és figyelmezteti a rendzavarás következményeire, ismételt rendzavarás esetén a testületi ülést félbeszakíthatja, szünetet rendelhet el. Amennyiben a testületi ülés félbeszakítását követően a hallgatóság a rendzavaró tevékenységgel nem hagy fel, a testületi ülést az ülést vezető elnapolhatja.
A Képviselő-testület összehívásának rendje
11. § (1)2 A Képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A polgármester akadályoztatása esetén az az alpolgármester, aki képviselői mandátummal rendelkezik és általános helyettese a polgármesternek. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi;Jogi és Ügyrendi; Település Gazdálkodási;-Fejlesztési;-Üzemeltetési; Közbiztonsági Bizottság elnöke hívja össze a képviselő-testület ülését.
(2) Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét, napját és kezdési időpontját, a napirendi javaslatot, előadóját.
(3) A meghívó mellékletét képezik az előterjesztések és az önálló indítványok.
(4) A Képviselő-testület ülésén kiosztható előterjesztésre csak sürgősségi indítvány esetén kerülhet sor, a jegyző törvényességi véleményezésével.
12. § (1) A rendes ülésre szóló meghívót és annak mellékleteit az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal kell kézbesíteni.
(2) Indokolt esetben a Képviselő-testület a rendkívüli ülése rövid úton is összehívható a napirend megjelölésével a meghívó kézbesítését, illetve az értesítés közlését követő napra.
(3) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot a polgármester tájékoztatja a település honlapján és a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján az (1) bekezdésben foglalt határidők figyelembevételével.
13. § A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívott
a) a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egysége vezetője
b) a napirend által érintett bizottság nem képviselő tagja
c) a napirend által érintett szervezet vezetője, az intézményvezetők
d) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselője
e) akinek meghívását a polgármester szükségesnek tartja.
f) a napirend által érintett nemzetiségi önkormányzat elnöke
Határozatképesség
14. § Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirendi pont tárgyalására a Képviselő-testület ülését 5 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.
A Képviselő-testület üléseinek vezetése
15. § (1) A képviselő-testület üléseit a polgármester vezeti.
(2) A polgármester akadályoztatása esetén az az alpolgármester vezeti az ülést.
(3)3 A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi;Jogi és Ügyrendi;Település Gazdálkodás;-Fejlesztési;- Üzemeltetési;Közbiztonsági Bizottság elnöke vezeti a képviselő-testület ülését.
(4) Az ülés vezetőjének feladatai:
a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése,
b) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a képviselő-testület üléséről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről tájékoztatás,
c) napirendi javaslat előterjesztése,
d) az ülés vezetése, a szó megadása, az ülés rendjének biztosítása
e) rendzavarás esetén az ülés félbeszakítása
f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, napirendek összevont tárgyalására,
g) a vita összefoglalása
h) szavazás elrendelése, a szavazás számszerű eredményének megállapítása.
(5) Az ülés vezetője figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ, méltatlan magatartást tanúsít, és felhívja a figyelmét a rendzavarás következményeire. Ismételt rendzavarás esetén a szót megvonhatja.
16. § (1) Az ülés napirendjéről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(2) A napirend sorrendje
a) munkatervben szereplő napirendek
b) személyi kérdések
c) rendelet-tervezet
d) más napirendek
e) sürgősséggel tárgyalandó indítvány
f) kérdések, bejelentések, tájékoztatók, beszámolók.
17. § (1) A napirendi pont tárgyalása egy alkalommal elnapolható. A javaslatról a Képviselő-testület határoz.
(2) A napirendi pont előterjesztője polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző, illetve a Képviselő-testület által felkért személy lehet.
Előterjesztés
18. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottsága vagy a képviselő által előzetesen javasolt rendelet- és határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató, kérelem, valamint minden olyan ügy, amely a munkatervben nem szerepel, de Képviselő-testületi tárgyalást, vagy döntést igényel.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban kerül benyújtásra. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(3) Az előterjesztés tartalmazza
a) az előterjesztő megnevezését,
b) az ügyirat iktatószámát,
c) az előterjesztés tárgyát,
d) az előterjesztés előzményit, így a korábbi testületi megállapodásokat, a témában hozott korábbi határozatokat, azok végrehajtásának eredményeit,
e) a jogszabályi környezetet,
f) az előkészítésben résztvevők véleményét,
g) mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják,
h) az előterjesztés költségvetésre gyakorolt hatását,
i) törvényességi véleményezésre bemutatás idejét
j) a lehetséges döntési alternatívát és jogszabályi megalapozását, a javaslat indokolását,
k) határozati javaslatot, rendelet-tervezetet, a végrehajtásért és ellenőrzésért felelős megnevezését, az intézkedés határidejét.
19. § (1) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért az előterjesztő a felelős. Az előterjesztő az előkészítés során megismeri és figyelembe veszi a napirendi témájában érintett szerv, a lakosság véleményét, javaslatát.
(2) A bizottság bármely előterjesztéshez – az ezekhez benyújtott módosító javaslatokat is értékelő – véleményt nyújthat be a képviselő-testülethez.
Sürgősségi indítvány
20. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely az ülés meghívójában az előterjesztések között nem szerepel.
(2) A képviselő-testület a napirend tárgyalása során dönt az előterjesztés napirendre vételéről. Ha nem ismeri el a sürgősséget, az előterjesztést a következő ülés napirendi javaslataként kell kezelni.
(3) A sürgősségi indítványt írásban a polgármesternél kell benyújtani a napirend megállapítását megelőzően, a sürgősség tényének indokolásával.
(4) Sürgősségi indítványt nyújthat be
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c) a bizottság
d) a képviselő
e) a jegyző.
Vita
21. § (1) Az írásbeli előterjesztést és az önálló indítványt az előterjesztő vita előtt szóban kiegészítheti, módosíthatja.
(2) A vita megkezdése előtt az illetékes szakbizottság elnöke – távollétében képviselő tagja – nyilatkozik az előterjesztésről.
(3) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.
(4) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó válaszol.
(5) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor. Továbbá azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a polgármester felszólítja a tárgyszerűségre, tárgyra térésre. A felszólítás eredménytelensége esetén a polgármester a szót megvonhatja.
(6) A képviselő az elfogadott napirendi tárgysorozathoz nem tartozó közérdekű ügyben jogosult - napirenden kívüli – hozzászólásra de ezt az egyebek napirendi ponton belül teheti csak meg.
(7) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
22. § (1) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. Erről a képviselő-testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előterjesztője a hozzászólásokkal összefüggésben ismerteti álláspontját.
(2) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(3) Bármelyik képviselő a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét, a döntéshozatal elhalasztását. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.”
23. § Módosító javaslatot az ülés előtt írásban, illetve az ülésen szóban lehet előterjeszteni. A szavazás elrendelése előtt az ülés elnöke a módosító javaslat írásba foglalását kérheti.
A szavazás rendje
24. § (1) A képviselő testület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.
(2) Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.
(3) Ha a képviselő testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozati javaslatokról külön-külön kell szavazást elrendelni.
25. § A Képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az személyesen érinti. A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére vagy bármely képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.
26. § A Képviselő- testület döntéseit kézfelemeléssel hozza és „igen” „nem” nyilatkozattal szavaznak.
27. § (1) A Képviselő- testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja.
(2)4 A titkos szavazást a Pénzügyi;Jogi és Ügyrendi;Település Gazdálkodási;-Fejlesztési; -Üzemeltetési; Közbiztonsági Bizottság bonyolítja le, tájékoztatást ad a szavazás lebonyolításáról, a szavazást követően megszámlálja a szavazatokat és a szavazás eredményéről jelentést tesz a Képviselő-testületnek.
(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és szavazóurna igénybevételével történik.
(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,
b)5 a Pénzügyi;Jogi és Ügyrendi; Település Gazdálkodási -Fejlesztési; -Üzemeltetési; Közbiztonsági Bizottság jelen lévő tagjainak nevét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket.
(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz.
28. § (1) Név szerinti szavazást kell tartani akkor, ha azt a polgármester vagy bármelyik képviselő indítványozza és azt a képviselő-testület egyszerű többséggel megszavazza.
(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa képviselők nevét akik „igen”, „nem”, nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés elnökét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés elnöke állapítja meg.
(3) A név szerinti szavazás tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a szavazás eredményét.
Kérdés, interpelláció
29. § (1) Kérdés az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntés-előkészítés jellegű felvetés vagy tudakozódás. A kérdésre az ülésen vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.
(2) Az interpelláció felvilágosítás kérés, melynek tárgya szoros kapcsolatban áll a képviselő-testület hatáskörének ellátásával, vagy valamely szervezete, intézménye feladat- és hatáskörét érinti.
(3) Az interpellációt a testületi ülésen kell megválaszolni, feltéve, ha azt a címzett az ülést megelőzően legalább 3 munkanappal írásban megkapta. Ellenkező esetben 15 napon belül, írásban kell az interpellálónak választ adni.
Jegyzőkönyv
30. § (1) A képviselő-testület üléséről, valamint a bizottsági ülésekről jegyzőkönyvet kell készíteni.
(2) Az ülésekről hangfelvétel alapján készül jegyzőkönyv. A hangfelvétel őrzéséről a jegyző gondoskodik.
(3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.
(4) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli.
(5) A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvet a Település honlapján közzé kell tenni az aláírást követő 15 napon belül.
Személyes érintettség bejelentésének elmulasztása
31. § (1) Amennyiben egy képviselő nem tesz eleget az ügyben való személyes érintettsége bejelentésére vonatkozó kötelezettségének, úgy a Képviselő-testület bármely képviselő javaslatára a képviselőt egyhavi tiszteletdíjától megfoszthatja. A kérdésben a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(2) A Képviselő-testület az egyhavi tiszteletdíj megvonásáról a mulasztást megalapozó körülményekről való tudomásszerzéstől számított legkésőbb 60 napon belül dönthet.
A képviselő-testület döntései
32. § (1) A képviselő-testület a törvényben meghatározott esetben határozatot hoz, rendeletet alkot. Az önkormányzat rendeleteit és határozatait külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint.
a) A rendeleteket a a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet (továbbiakban: IM rendelet) 11 § (2) bekezdésében foglaltak szerint kell megjelölni
b) A határozatokat a IM rendelet 15. §-ban foglaltak szerint kell megjelölni.
(2) A képviselő-testület határozata tartalmazza
a) a testület döntését,
b) a döntés végrehajtásának határidejét
c) a végrehajtásért felelős személy nevét, szerv elnevezését,
(3) A képviselő-testület döntéseiről a jegyző betűrendes és határidő-nyilvántartást vezet.
(4) A döntést a jegyzőkönyv aláírását követően 3 munkanapon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személynek és szervnek.
33. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti
a) a települési képviselő
b) az állandó bizottság,
c) a polgármester,
d) az alpolgármester,
e) a jegyző,
(2) A rendelet-tervezet előkészítéséhez a képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.
(3) A rendelet-tervezet kodifikációját a jegyző végzi. Esetenként megbízható az előkészítéssel a tárgy szerint illetékes bizottság, ideiglenes bizottság, illetve külső szakértő.
34. § (1) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti képviselő-testület elé.
(2) A jegyző a hatályos önkormányzati rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezeti.
35. § Az önkormányzati rendeletek kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel történik. A kihirdetésről a jegyző gondoskodik. A rendeletet a helyi honlapon is közzé kell tenni.
Közmeghallgatás, lakossági fórum
36. § (1) A képviselő-testület évente egy alkalommal előre meghirdetett munkaterv szerinti időpontban közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás helyét és időpontját legalább 15 nappal korábban a lakosság tudomására kell hozni.
(2) A közmeghallgatáson kötelesek részt venni a képviselők, a tisztségviselők, a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetői az Intézmény vezetőknek és a polgármester által kijelölt gazdasági társaságok vezetői.
(3) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, amelyről jegyzőkönyv készül a képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyvekre vonatkozó szabályok szerint.
(4) Az ülésen az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű ügyben szólalhatnak fel. Egyedi hatósági ügyekben nem adható szó.
(5) Az állampolgárok és a (4) bekezdésben megjelölt szervezetek képviselői a képviselő- testülethez, a képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterekhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, amelyre a megkérdezettnek kell válaszolni.
(6) Az ülésen elhangzott közérdekű kérdéseket és javaslatokat a képviselő-testület megtárgyalja és értékeli. Amennyiben az azonnali válaszadásra, intézkedésre nincs lehetőség, kijelöli azt a szervet, vagy személyt, amely (aki) az elhangzott felszólalás tartalmát megvizsgálja és a szükséges intézkedéseket megteszi.
(7) A közmeghallgatás alatt az ülésen a lakosság szóban felteheti kérdéseit és elmondhatja javaslatait.
(8) A közmeghallgatáson elhangzott hozzászólások tartalmát a polgármester által kijelölt (személy) bizottság megvizsgálja és a szükséges intézkedéseket előkészíti. A polgármester azokra a kérdésekre, amelyekre azonnal nem tud választ adni, 15 napon belül értesíti az illetékest.
37. § (1) A képviselő-testület bármely tagja kezdeményezheti lakossági fórum tartását
a) jelentősebb döntések előkészítése,
b) az állampolgárokkal, valamint társadalmi szervezetekkel való párbeszéd fenntartása céljából.
(2) A lakossági fórum megtartásáról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel határoz.
(3) A lakossági fórumra a közmeghallgatás szabályai az irányadóak azzal az eltéréssel, hogy arról jegyzőkönyv helyett feljegyzés készül.
A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ
38. § (1) A képviselőt törvényben és önkormányzati rendeletben meghatározott jogok illetik meg és kötelezettségek terhelik.
(2) A képviselő eskütételére vonatkozó szabályokat törvény határozza meg.
(3) A képviselő
a) tevékenyen részt vesz a képviselő-testület és annak a bizottságnak a munkájában, amelynek tagja
b) írásban vagy szóban a polgármesternek, vagy a bizottság elnökének bejelenti, ha a Képviselő-testület, illetve bizottság ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,
c) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén –közeli hozzátartozójára is kiterjedően - bejelenteni személyes érintettségét.
d) a Képviselő-testület vagy bizottság megbízásából való eljárásáról a következő ülésen beszámol.
(4) A képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok tiszteletdíjáról és költségtérítéséről a Helyi Önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról, juttatásairól és költségtérítéséről szóló rendelet rendelkezik.
(5) Ha a bizottság tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a Képviselő-testület dönthet a bizottsági tagság megszüntetéséről. E pontban foglalt rendelkezések irányadók a bizottság nem képviselő tagjaira is.
(6) A képviselő – a választópolgárokkal való közvetlen és rendszeres kapcsolat-tartása végett – fogadóórát tarthat.
A KÉPVISELŐ TESTÜLET BIZOTTSÁGAI
39. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, ellenőrzésére, valamint az átruházott hatáskörben való döntéshozatalra állandó bizottságokat választ, ideiglenes bizottságot választhat.
(2)6 A Képviselő-testület állandó bizottságai:
a) Pénzügyi; Jogi és Ügyrendi; Település Gazdálkodási; -Fejlesztési; -Üzemeltetési; Közbiztonsági Bizottság
b)7 Egészségügyi; Szociális; Oktatási; Nevelési; Kulturális;Sport és Turisztikai Bizottság
(3)8 Az állandó tagjainak száma:
a)9 Pénzügyi; Jogi és Ügyrendi; Település Gazdálkodási; -Fejlesztési; - Üzemeltetési ; Közbiztonsági Bizottság 5 fő képviselő 1 fő nem képviselő
b)10 Egészségügyi; Szociális;Oktatási; Nevelési; Kulturális; Sport és Turisztikai Bizottság 3 fő képviselő 3 fő nem képviselő
(4)11 A Képviselő-testület bizottságainak nem képviselő tagjait vagyon-nyilatkozat tételi kötelezettség terheli, melynek nyilvántartása, ellenőrzése és az ezzel összefüggő kezdeményezések vizsgálata a Pénzügyi; Jogi és Ügyrendi; Település Gazdálkodási; -Fejlesztési; -Üzemeltetési; Közbiztonsági Bizottság feladata.
40. § (1) A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására eseti bizottságot hozhat létre. Az eseti bizottság megbízatása a tevékenységéről szóló jelentés elfogadásáig tart.
(2) Az ideiglenes bizottság feladatát és működésének időtartamát a Képviselő-testület a bizottság megválasztásakor állapítja meg.
(3) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságokra vonatkozó szabályok megfelelően irányadók. Az ideiglenes bizottság elnöke csak képviselő lehet.
41. § A bizottságok feladat és hatásköreit a 4. melléklet tartalmazza.
42. § (1) Az illetékes bizottság állásfoglalásával terjeszthető a képviselő testület elé:
a) az önkormányzati vagyon elidegenítésével, társaságba való bevitelével,
b) vezetői kinevezéssel, választással,
c) kitüntetések, címek adományozásával kapcsolatos ügyek, valamint,
d) a költségvetés és zárszámadás tervezete
e) helyi rendeletek tervezeteit
(2) A bizottság üléseit az elnök, akadályoztatása esetén elnökhelyettes hívja össze és vezeti.
(3) A bizottság elnöke a meghívót és a napirendi pontokhoz tartozó előterjesztéseket az ülés előtt 3 nappal megküldi a bizottság tagjainak és a meghívottaknak.
(4) A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a jegyzőt. A bizottság elnöke a bizottsági ülésre más érdekelteket is meghívhat, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.
(5) Bármely képviselő, a polgármester, az alpolgármester és a jegyző javaslatot tehet valamely, a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására.
(6) A bizottság köteles a munkatervében szereplő, illetve a Képviselő-testület által meghatározott feladatokat az előírt határidőre elvégezni. A soron következő ülés előtt a bizottság rendelkezésére bocsátott előterjesztést legkésőbb a Képviselő-testületi ülés előtt köteles megtárgyalni.
(7) A bizottság döntéseiről a bizottság elnöke ad tájékoztatást.
(8) A bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság által kijelölt tag írja alá.
(9) A bizottságok ügyviteli feladatainak ellátásáról a jegyző gondoskodik. A bizottságok iratait az ügyiratkezelésre vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.
A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER, A JEGYZŐ ÉS A HIVATAL
Polgármester
43. § A polgármester tisztségét főállásban látja el.
44. § (1) A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban
a) képviseli a képviselő-testületet,
b) előterjeszti a képviselő-testület munkatervét,
c) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,
d) segíti a képviselők munkáját,
e) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az ülésről készített jegyzőkönyvet,
f) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását.
(2) A polgármester szükség szerint a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére munkaértekezletet tart, értékeli a Hivatal munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, az időszerű feladatokat, és beszámoltatja a jegyzőt.
(3) A polgármester havonta egy alkalommal vezetői értekezletet tart, melyen részt vesz az alpolgármester, a jegyző, az önálló intézmények vezetői, a Tiszalúci Községüzemeltetési és Szolgáltató Nonprofit Kft ügyvezető igazgatója, és a Roma nemzetiségi önkormányzat elnöke. A vezetői értekezlet konzultációs jellegű, érdemi döntést nem hoz.
(4) A polgármester fogadónapjáról a lakosságot tájékoztatni kell. A polgármester fogadónapját minden héten hétfőn 13.00-15-00 óráig tartja, melyről a lakosságot a hirdetőtáblán tájékoztatja
Alpolgármester
45. § (1) A képviselő-testület tagjai közül a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére alpolgármestert választ.
(2)12 Az alpolgármesteri tisztség ellátása társadalmi megbízatásban történik.
(3) Az alpolgármesterek feladatkörét a polgármester határozza meg, erről a testületet tájékoztatja.
Jegyző
46. § (1) A jegyző feladata a képviselő-testület és a bizottságok működésével kapcsolatban
a) törvényességi szempontból véleményezi az előterjesztéseket,
b) a jegyző a képviselő-testület ülésén jelzi, ha valamely döntési javaslat jogszabálysértő, ez a tény a jegyzőkönyvben is rögzítésre kerül.
c) biztosítja a működéssel összefüggő szervezési és ügyviteli feladatok ellátását,
d) gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről és annak határidőn belüli megküldését a törvényességi felügyeletet gyakorló szerv részére
e) előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezeteket,
f) aláírja az önkormányzat rendeleteit, gondoskodik a kihirdetésről.
(2) A jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői felett.
(3) A jegyzőt – a jegyzői tisztség betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetére legfeljebb hat hónap időtartamra – a Hivatalnak a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott képesítéssel és gyakorlattal rendelkező köztisztviselője helyettesíti.
Polgármesteri Hivatal
47. § (1) A Polgármesteri Hivatal megnevezése: Tiszalúci Polgármesteri Hivatala.
(2) A Polgármesteri Hivatal székhelye: 3565 Tiszalúc, Kossuth tér 3.
(3) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadás rendje:
a) hétfő 13.00–16.00 óráig
b) szerda 8.00–12.00 óráig 13.00–16.00 óráig
c) péntek 8.00–12.00 óráig
TÁRSULÁS
48. § (1) A képviselő-testület feladatainak hatékonyabb, célszerűbb megoldása érdekében az alábbi társulásokban vesz részt:
a) Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulás
b) Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulás
(2) A társulásban való együttműködés részletes szabályait a társulási megállapodás valamint a társulás szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
(3) A társulási tanácsokban az Önkormányzatot a polgármester képviseli.
AZ ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSE ÉS VAGYONA
49. § A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik:
a) Az első forduló főbb elemei:
aa) a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv tartalmának figyelembevétele,
ab) az önkormányzatok részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható feladatok körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérése
b) A második forduló főbb elemei: munkaértekezletet követően a képviselő-testület megtárgyalja a költségvetési rendelet tervezetet.
50. § A képviselő-testület az önkormányzati vagyontárgyak számbavételére, elidegenítésére, megterhelésére, vállalkozásba vitelére, más célú hasznosítására önálló rendeletet alkot.
51. § Az önkormányzat és a saját intézményei pénzügyi ellenőrzését a képviselő-testület hivatala, a Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulással látja el.
A TELEPÜLÉSI NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATOK ÉS AZOK MŰKÖDÉSÉVEL KAPCSOLATOS SZABÁLYOK
A települési nemzetiségi önkormányzatok
52. § Tiszalúcon az alábbi települési nemzetiségi önkormányzat működik: Tiszalúci Roma Nemzetiségi Önkormányzat.
A települési nemzetiségi önkormányzatok működési feltételeinek biztosítása
53. § (1) Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek kifejezésre juttatása, különösen az anyanyelv ápolása, őrzése és gyarapítása, továbbá a nemzetiségek kulturális autonómiájának a nemzetiségi önkormányzatok által történő megvalósítása és megőrzése érdekében együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzattal.
(2) Az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzattal kötött megállapodás szerint biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzat részére a működéshez szükséges személyi feltételeket. A nemzetiségi önkormányzat működését, döntéseinek előkészítését és végrehajtását a jegyző segíti. A települési nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási és adminisztratív feladatok ellátását a Hivatal Pénzügyi Osztálya végzi.
(3) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletben meghatározottak szerint biztosítja az önkormányzat működéséhez a nemzetiségi önkormányzattal kötött megállapodás szerint, a települési nemzetiségi önkormányzat részére a működésükhöz szükséges tárgyi feltételeket.
(4) A jegyző kötelezettsége a Nemzetiségi Önkormányzat tájékoztatása, véleményezési és egyetértési jogának gyakorlásáról, melyet legkésőbb a tájékoztatást követő Képviselő – testületi ülésen tárgyalni kell.
54. §13
1. melléklet
1. Tiszalúc Nagyközség Önkormányzat Tiszalúc, Kossuth tér 3.
2. Tiszalúci Polgármesteri Hivatal Tiszalúc, Kossuth tér 3.
3.14 Tiszalúci Élelmezési Központ
3.1. Tiszalúc Gyöngyvirág u. 1/a és
3.2. Tiszalúc Széchenyi utca 6.
4. Tájház Tiszalúc, Mátyás Király u. 43.
5. Rendőrség Tiszalúc Alkotmány u. 25/a
6. 1.sz. Orvosi rendelő és Fogászat Tiszalúc Alkotmány u. 8.
7. Egészségház és gyermekorvosi rendelő Tiszalúc, Hársfa u. 42.
8. Füzes Vendégház Tiszalúc Alkotmány u. 16.
9. Ravatalozó Tiszalúc Kossuth u. Hrsz: 950/4; 950/6
10. Szociális Iroda
10.1. Tiszalúc, Táncsics u. 7. és
10.2. Tiszalúc, Széchenyi utca 35.
11. Mentőállomás Tiszalúc, Alkotmány u.25.
12. Sportház Tiszalúc, Sportköz 1.
13. Művelődési Ház Tiszalúc, Széchenyi u. 2.
14.15 Tiszalúci Önálló Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde
14.1. Tiszalúc, Gyöngyvirág utca 1/a és
14.2. Tiszalúc, Petőfi utca 17.
14.3. Tiszalúc, Kossuth utca 88.
2. melléklet16
1. Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata államháztartási szakágazati rend szerinti besorolása:
2. Használt kormányzati funkciók listája:
2.1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó ás általános igazgatási tevékenysége
2.2. 011140 Országos és helyi nemzetiségi önkormányzati igazgatási tevékenység
2.3. 011220 Adó-, vám és jövedéki igazgatás
2.4. 013210 Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások
2.5. 013320 Köztemető-fenntartás és - működtetés
2.6. 013340 Az állami vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
2.7. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
2.8. 013390 Egyéb kiegészítő szolgáltatások
2.9. 016010 Országgyűlési, önkormányzati é európai parlamenti képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek
2.10. 016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
2.11. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
2.12. 018030 Támogatási célú finanszírozási műveletek
2.13. 041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
2.14. 041232 Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás
2.15. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
2.16. 041236 Országos közfoglalkoztatási program
2.17. 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
2.18. 042120 Mezőgazdasági támogatások
2.19. 042180 Állat - egészségügy
2.20. 045120 Út, autópálya építése
2.21. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
2.22. 047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
2.23. 049010 Máshova nem sorolt gazdasági ügyek
2.24. 051020 Nem veszélyes ( települési ) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása átrakása
2.25. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
2.26. 052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
2.27. 061030 Lakáshoz jutást segítő támogatások
2.28. 062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk
2.29. 063020 Víztermelés, - kezelés, -ellátás
2.30. 064010 Közvilágítás
2.31. 066010 Zöldterület kezelés
2.32. 066020 Város – községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
2.33. 072111 Háziorvosi alapellátás
2.34. 072160 Betegszállítás, valamint orvosi rendelvényű halottszállítás
2.35. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
2.36. 072311 Fogorvosi alapellátás
2.37. 074031 Család-és nővédelmi egészségügyi gondozás
2.38. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
2.39. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
2.40. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása és nyilvántartása
2.41. 082044 Könyvtári szolgáltatások
2.42. 082091 Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
2.43. 084020 Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása
2.44. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
2.45. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
2.46. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
2.47. 102031 Idősek nappali ellátása
2.48. 104031 Gyermekek bölcsődében és minibölcsődében történő ellátása
2.49. 104036 Munkahelyi étkeztetés gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben
2.50. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
2.51. 104042 Család-és gyermekjóléti szolgáltatások
2.52. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
2.53. 107052 Házi segítségnyújtás
2.54. 107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások
2.55.17 082094 Közművelődés-Kulturális alapú gazdaságfejlesztés
2.56.18 018010 önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel
2.57.19 018020 Központi költségvetési befizetések
2.58.20 091120 Sajátos nevelési idényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladati
2.59.21 104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékos nappali intézményben
2.60.22 107070 Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása
2.61.23 900020 Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről
2.62.24 900060 Forgatási és befektetési célú finanszírozási műveletek
3. melléklet
1. A Képviselő –testület a Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza át a következő feladatokat:
1.1. belső ellenőrzés ( a jegyző egyetértésével)
1.2.25 főépítészi feladatok
1.3. támogató szolgálat
2. A Képviselő –testület az Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati társulásra ruházza át a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátását.
3. Polgármesterre
3.1. A település kép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8.- ban foglalt önkormányzati hatósági hatásköröket.
3.2.26 A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 9/2021.(IX14.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdésébe tartozó hatáskörök..
3.3.27 A közterület használatának rendjéről szóló 3 /2023.(III.28.) számú önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése szerinti Önkormányzati hatósági hatáskörök
3.4. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 36. § (1) bekezdésében foglalt hatáskör: „A közút felbontásához, annak területén, az alatt vagy felett építmény vagy más létesítmény (a továbbiakban együtt: építmény) elhelyezéséhez, a közút területének egyéb nem közlekedési célú elfoglalásához (a továbbiakban együtt: nem közlekedési célú igénybevétel) a közút kezelőjének a hozzájárulása szükséges. A hozzájárulásban a közút kezelője feltételeket írhat elő.”
3.5. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 41. § (2) bekezdésében foglalt hatáskör: „A közút kezelője a közlekedés biztonsága érdekében felszólíthatja az (1) bekezdésben megjelölt építmény, útcsatlakozás tulajdonosát (kezelőjét) annak felújítására, korszerűsítésére vagy megszüntetésére. A felszólítás eredménytelensége esetén az építmény engedélyezésére jogosult hatóság vagy a közlekedési hatóság - a közút kezelőjének kérelmére - az építmény, útcsatlakozás tulajdonosát (kezelőjét) a felújításra, korszerűsítésre, megszüntetésre kötelezheti.”
3.6. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42. § (3) bekezdésében foglalt hatáskör:” A közút műtárgyának minősülő árokba, csatornába vagy más vízelvezető létesítménybe a közút területén kívüli területekről származó vizeket bevezetni csak a közút kezelőjének hozzájárulásával szabad.”
3.7. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42/A. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt hatáskör:”Hozzájárulása szükséges közút kezelője-ként – a közút mellett – (nyomvonal jel-legű) építmény elhelyezéséhez, bővítéséhez, rendeltetésének megváltoztatásához, kő, kavics, agyag, homok és egyéb ásványi nyersanyag kitermeléséhez továbbá fa ültetéséhez vagy kivágásához.”
3.8. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42/A. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt hatáskör: „Hozzájárulása szükséges közút kezelőjeként belterületen – a közút mellett – ipari, kereskedelmi, vendéglátó-ipari, továbbá egyéb szolgáltatási célú építmény építéséhez.”
3.9. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42/A. § (1) bekezdés c) pontjában foglalt hatáskör: „Hozzájárulása szükséges közút kezelője-ként, ha az elhelyezendő létesítmény dőlési távolsága a közút határát keresztezi”
4.28
4. melléklet
1.29
2.30 Pénzügyi; Jogi és Ügyrendi; Település Gazdálkodási; -Fejlesztési; -Üzemeltetési; Közbiztonsági Bizottság feladat- és hatásköre
2.1. A BIZOTTSÁG ÁLTALÁNOS FELADATAI:
2.1.1. A bizottság - feladatkörében - előkészíti a Képviselő-testület döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.
2.1.2. ellátja a polgármester, alpolgármesterek, a képviselők tekintetében a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát,
2.1.3. gyakorolja a polgármester, alpolgármesterek, képviselők tekintetében a vagyonnyilatkozat ellenőrzésével, a nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat,
2.1.4. tájékoztatja a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás eredményéről a Képviselő- testület a soron következő ülésen,
2.1.5. kivizsgálja a polgármester által előterjesztett, a képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést és arról a következő testületi ülésen, legkésőbb azonban az összeférhetetlenség megállapításának kezdeményezését követő 30 napon belül a képviselő-testület elé előterjesztést nyújt be,
2.1.6. lebonyolítja a titkos szavazást
2.1.7. kivizsgálja és döntésre előkészíti a Képviselő-testület tagjával szemben indított méltatlansági eljárást.
2.2. AZ ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE ÁLTAL ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRBEN DÖNT: -
2.3. KÖZREMŰKÖDIK:A szakterületéhez tartozó programok kidolgozásában, valamint azokban az ügyekben, amelyekben a képviselő-testület felkéri.
2.4. VÉLEMÉNYEZI ÉS JAVASLATOT TESZ:
2.4.1. az önkormányzat gazdasági ciklusprogramjára,
2.4.2. az általános és céltartalék felhasználását, az önkormányzat költségvetésének módosítását
2.4.3. véleményezi a helyi adókról szóló önkormányzati rendeletet
2.4.4. a képviselő-testület elé kerülő valamennyi gazdasági kihatású, kötelezettséggel járó előterjesztést
2.4.5. az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit,
2.4.6. önkormányzati vagyon, vagyonrész vállalkozásba történő bevitelét
2.4.7. az önként vállalt feladatok körére, a feladatellátáshoz szükséges pénzügyi forrás megjelölésével
2.4.8. az önkormányzati költségvetési intézmények alapítására, átszervezésére, megszüntetésére
2.4.9. előkészíti az önkormányzat éves költségvetési koncepcióját
2.4.10. a polgármester vonatkozásában - a testületnek a munkáltatói joggal összefüggő döntéseire
3.31 Egészségügyi; Szociális; Oktatási; Nevelési; Kulturális; Sport és Turisztikai Bizottság feladat - és hatásköre
3.1. A BIZOTTSÁG ÁLTALÁNOS FELADATAI:
3.1.1. a a bizottság - feladatkörében - előkészíti a képviselő-testület döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását
3.1.2. együttműködik a szakterületéhez tartozó helyi intézményekkel és szervezetekkel
3.2. AZ ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETE ÁLTAL ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRBEN DÖNT: -
3.3. KÖZREMŰKÖDIK:
3.3.1. az önkormányzat közoktatás fejlesztését szolgáló és ifjúságot érintő, valamint közművelődési, sport, kulturális, az idegenforgalmi fejlesztést szolgáló koncepciójának kidolgozásában
3.3.2. feladatkörében a helyi rendezvények szervezésében, összehangolásában
3.3.3. közreműködik a helyi sajtó szerkesztésében
3.3.4. a szakterületéhez tartozó programok kidolgozásában, valamint azokban az ügyekben, amelyekben a Képviselő-testület felkéri
3.4. VÉLEMÉNYEZI ÉS JAVASLATOT TESZ:
3.4.1. szakterületéhez tartozó önkormányzati rendelet alkotására, felülvizsgálatára
3.4.2. szakterületéhez tartozó önkormányzati intézmények alapítására, átszervezésére, megszüntetésére, ellátási, szolgáltatási körzeteire
A 9. § a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (1) bekezdése a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 15. § (3) bekezdése a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 27. § (2) bekezdése a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 27. § (4) bekezdés b) pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 39. § (2) bekezdése a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 39. § (2) bekezdés b) pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 39. § (3) bekezdése a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 39. § (3) bekezdés a) pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 39. § (3) bekezdés a) pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (III. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 39. § (3) bekezdés b) pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 39. § (4) bekezdése a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 45. § (2) bekezdése a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 54. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 1. melléklet 3. pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 14. pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet 2.55. pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet 2.56. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdése iktatta be.
A 2. melléklet 2.57. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdése iktatta be.
A 2. melléklet 2.58. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdése iktatta be.
A 2. melléklet 2.59. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdése iktatta be.
A 2. melléklet 2.60. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdése iktatta be.
A 2. melléklet 2.61. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdése iktatta be.
A 2. melléklet 2.62. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdése iktatta be.
A 3. melléklet 1.2. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 3. § c) pontja hatályon kívül helyezte. A 3. melléklet 1.2. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (III. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet 3.2. pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. melléklet 3.3. pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. melléklet 4. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 3. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
A 4. melléklet 1. pontját a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 3. § e) pontja hatályon kívül helyezte.
A 4. melléklet 2. pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. melléklet 3. pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet 3. pontja a Tiszalúc Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (X. 8.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.