Kerepes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelete
A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 12. 12- 2023. 12. 12Kerepes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelete
A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjaiban és 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli el:
1. § (1) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 6. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A munkaterv szerinti ülésre szóló meghívót legalább a Képviselő-testület ülését megelőző hét nappal, rendkívüli ülésre szóló meghívót pedig legalább huszonnégy órával előbb a hivatalos e-mail címre kell megküldeni.”
(2) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 6. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A nyilvános ülés előterjesztései a honlapra kerülnek feltöltésre az ülést megelőző hét nappal, a zárt ülés előterjesztéseinek megküldése a képviselők részére a hivatalos e-mail címre történik, szintén az ülést megelőző hét nappal.”
2. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 8. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület üléseit székhelyén tartja havonta, minden hónap utolsó csütörtöki napján, 15 órai kezdettel.
(2) Az ülésnap a napirendre felvett napirendi pontok megtárgyalásának idejéig tart. ”
3. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A vita során az adott előterjesztéshez az előterjesztő után az érintett bizottság elnöke a bizottsági javaslatot ismerteti, majd ezt követően bármelyik képviselő szót kaphat első ízben három perc és legfeljebb egy alkalommal további egy perc időtartamban. A képviselő esetleges módosító indítványát is ezen hozzászóláson belül adhatja elő.”
4. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Napirend előtti felszólalásra előzetes, az ülés megnyitásáig a polgármesternél írásban benyújtott jelentkezés alapján a napirendi pontok tárgyalása előtt a települési önkormányzati képviselő és a társadalmi megbízatású alpolgármester jogosult. ”
5. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Amennyiben a felszólalás választ igényel, a választ az ülésen lehetőség szerint szóban azonnal vagy tizenöt napon belül írásban kell megadni.”
6. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„10/A. Képviselő-testület ülését követő munkaértekezlet
16/A. § A képviselő-testületi ülés bezárását követően bármely állandó bizottság elnökének indítványára a Képviselő-testület munkaértekezletet tart, amelyen mindazok részvétele kötelező, akik a Képviselő-testület ülésén döntési vagy tanácskozási joggal vesznek részt. A munkaértekezleten a Képviselő-testület tagjai bármely témában felvilágosítást, tájékoztatást kérhetnek, amelyre az információval rendelkező személy azonnal válaszolni köteles. A munkaértekezlet nem minősül nyilvános ülésnek, arról kép és hangfelvétel nem készíthető, továbbá jegyzőkönyv nem készül.”
7. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 18. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott, valamint írásban benyújtott módosító javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító javaslatokról dönt a Képviselő-testület, majd a rendeletalkotási vagy határozati javaslatról.”
8. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 23. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az ülés napján írásos anyagot a képviselőknek megküldeni, vagy az ülésen kiosztani, szóban közölni nem lehet. ”
9. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 25. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az előterjesztések leadásának határideje legkésőbb az ülést megelőző nyolcadik napon 10:00 óra. Tartalmáért, törvényességéért és a benyújtási határidő betartásáért az előterjesztő felelős.”
10. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 27. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) Rendelet szövegére irányuló módosító vagy kiegészítő indítvány írásban tehető legkésőbb az ülést megelőző napján 12 óráig, sürgősségi indítvány esetén az ülés megkezdéséig.
(3) A bizottságok módosító, kiegészítő indítványait tartalmazó döntési javaslatok ismertetésére a bizottságok elnökei által az adott napirendi pont vitája során kerül sor.”
11. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 28. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, bármely önkormányzati képviselő kérésére a szavazást egy alkalommal meg kell ismételni.”
12. § (1) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 41. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A közmeghallgatásra a Szabó Magda Művelődési Ház és Könyvtárban, de indokolt esetben a Képviselő-testület döntése alapján, más helyszínen is sor kerülhet.”
(2) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 41. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A felvetett kérdésekre, észrevételekre elsődlegesen a közmeghallgatáson és lakossági fórumon szóban, azonnal vagy legkésőbb tizenöt napon belül írásban kell válaszolni.”
13. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 42. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) Önkormányzati képviselő (3) bekezdés c) pontja és a Mötv. 32. § (2) bekezdés f) pontja szerinti tájékoztatáshoz és iratbetekintéshez való jogát a Polgármesteri Hivatal esetében a jegyzőn, a többi önkormányzati intézmény esetében pedig a polgármesteren keresztül gyakorolhatja. A képviselő megkeresésére 3 munkanapon belül válaszolni kell.”
14. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 43. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A polgármester kinevezési okmányát, az illetmény átsorolásról szóló okmányt a Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottság elnöke írja alá. Személyi anyagát a Hivatal kezeli, mely ellátja a munkaviszonyával kapcsolatos ügyviteli feladatokat is.”
15. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 47. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az aljegyző a Hivatal egyik osztályának vezetője is lehet.”
16. § (1) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 48. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület a Mötv. 51. § (1)-(2) bekezdésében foglaltak figyelembe vételével a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a) Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottság
b) Városüzemeltetési, Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság
c) Kulturális és Népjóléti Bizottság
d) Önálló jogszabályi felhatalmazás alapján, saját szervezeti és működési szabályzattal: Kerepesi Települési Értéktár Bizottság”
(2) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 48. §-a a következő (5)–(8) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségére vonatkozóan az Mötv. nem tartalmaz speciális rendelkezést, így az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (a továbbiakban: Vnytv.) 3. § (3) bekezdés e) pontja figyelembevételével vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A vagyonnyilatkozat-tételi köztelezettségnek a megválasztást követő harminc napon belül, majd azt követően évente, az esedékesség évében június 30-ig köteles eleget tenni a Vnytv. melléklet szerinti adattartalommal. A nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a Vnytv. 2 § 2.) pontja szerinti hozzátartozójának vagyonnyilatkozatát. A bizottsági tag és hozzátartozójának vagyonnyilatkozata nem nyilvános.
(6) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ügyviteli feladatokat a Hivatal látja el.
(7) A vagyonnyilatkozatok nyilvántartási és ellenőrzési feladatainak ellátására, a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatására a Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottság jogosult a 6. mellékletben foglaltak szerint.
(8) Annak a nem képviselő bizottsági tagnak, aki kötelezettségeit megszegi, vagy elmulasztja, a képviselő-testület határozatával maximum 6 havi tiszteletdíjának megvonásáról dönthet. A határozat meghozatalát a polgármester, az alpolgármester, illetve bármely képviselő kezdeményezheti”
17. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 54. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A nemzetiségi önkormányzatok működésének személyi és tárgyi feltételeit és a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátását a helyi önkormányzat a Nektv. 80. §-ában meghatározottak szerint, Kerepes Város Önkormányzata a települési nemzetiségi önkormányzatokkal megkötött közigazgatási szerződésben foglaltak szerint biztosítja, melyeket a rendelet 7-9. melléklet tartalmazza.
(3) A megállapodást szükség szerint, általános vagy időközi választás esetén az alakuló ülést követő harminc napon belül felül kell vizsgálni”
18. § A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 62. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az SZMSZ az alábbi mellékleteket és függelékeket tartalmazza:
1. melléklet: Kerepesi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata
2. melléklet: Az Önkormányzat önként vállalt feladatai
3. melléklet : Bizottságok feladat- és hatásköre
4. melléklet: Polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke
5. melléklet : Polgármesterre átruházott önkormányzati hatósági hatáskörök
6. melléklet: A polgármesteri, képviselői és bizottsági tagi vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárásról
7. melléklet: Kerepes Város Önkormányzata és a Német Önkormányzat Kerepes között létrejött együttműködési megállapodás
8. melléklet: Kerepes Város Önkormányzata és a Roma Nemzetiségi Önkormányzat Kerepes között létrejött együttműködési megállapodás
9. melléklet: Kerepes Város Önkormányzata és a Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat Kerepes között létrejött együttműködési megállapodás
10. függelék : A Képviselő-testület összetétele
11. függelék: Az Önkormányzat által megkötött testvértelepülési szerződések
12. függelék : A választókerületek leírása és beosztása
13. függelék: A polgármester jogszabályban meghatározott feladat- és hatásköre
14. függelék : A jegyző jogszabályba foglalt feladat- és hatásköre
15. függelék: Bizottságok személyi összetétele
16. függelék: Az önkormányzat által létrehozott gazdasági társaságok és intézmények”
19. § (1) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 5. melléklet szerint módosul.
(2) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1. függeléke a 10. melléklet szerint módosul.
(3) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 2. függeléke helyébe az 1. melléklet lép.
(4) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 3. függeléke a 6. melléklet szerint módosul.
(5) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 7. melléklet lép.
(6) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a 8. melléklet szerint módosul.
(7) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 9. melléklet szerint módosul.
(8) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 9. melléklet 1. függeléke a 3. melléklet szerint módosul.
(9) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 9. melléklet 3. függeléke a 4. melléklet szerint módosul.
(10) A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 9. melléklet 6. függeléke helyébe az 2. melléklet lép.
20. § Hatályát veszti a Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet
a) „”je,
d) 6. § (7) bekezdése,
e) 8. § (3) bekezdése,
g) 26. § (7) bekezdése,
h) 38. §-a,
j) 1. melléklet 3. függelék 3.11. pontja,
21. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.
1. melléklet a 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelethez
1. A Hivatal belső szervezeti egységei: Az osztályok élén osztályvezető áll, amely beosztás a Kttv. 236. § (5) bekezdés c) pontja szerinti főosztályvezető-helyettesi szintnek felel meg. A Hivatal költségvetési létszámkeretét a Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetési rendeletében évente határozza meg.
1.1. Lakosságszolgálati Osztály
1.2. Műszaki és Beruházási Osztály
1.3. Pénzügyi és Adóügyi Osztály és Adóügyi Csoport
2. A Hivatal vezetőinek fogadóórái:
2.1. Polgármester: minden nap, telefonon történő egyeztetés alapján
2.2. Alpolgármester: kedd 15:00 – 16:00
2.3. Jegyző: szerda 8:00 – 16:00
3. A Hivatal munkarendje: A Hivatal munkarendjét a Hivatalban elhelyezett hirdetőtáblán jól látható módon ki kell függeszteni, valamint a Szervusz Kerepes c. önkormányzati lapban és az önkormányzat honlapján közzé kell tenni. Ebédidő fél óra, amely 12.00-13.00 óra között tölthető el.
3.1. Hétfő: 8.00 – 18.00-ig;
3.2. Kedd: 8.00 – 16.00-ig;
3.3. Szerda: 8.00 – 16.30-ig;
3.4. Csütörtök: 8.00 – 16.00-ig;
3.5. Péntek: 8.00 – 13.30-ig tart.
4. A Hivatal ügyfélfogadási rendje: A Hivatal ügyfélfogadási rendjét a Hivatalban elhelyezett hirdetőtáblán jól látható módon ki kell függeszteni, valamint a Szervusz Kerepes c. önkormányzati lapban és az önkormányzat honlapján közzé kell tenni. Kedden és csütörtökön nincs ügyfélfogadás.
4.1. Hétfő: 8.00 – 12.00-ig; 13.00 – 17.30-ig
4.2. Szerda: 8.00 – 12.00-ig; 13.00 – 16.00-ig
4.3. Péntek: 8.00 – 12.00-ig”
2. melléklet a 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelethez
1. Pénzügyi, Ügyrendi és Fejlesztési Bizottság.................................................................................... 3 fő
elnök: |
Vig János képviselő |
tagok: |
Nagy Irén képviselő |
Zombori Hubertné képviselő |
2. Városüzemeltetési, Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság.................................................. 3 fő
elnök: |
Németi Beáta képviselő |
tagok: |
Záborszky Ede képviselő |
Balog Margit nem képviselő tag |
3. Köznevelési, Kulturális és Nemzetiségi Bizottság.............................................................................. 5 fő
elnök: |
Zombori Hubertné képviselő |
tagok: |
Springer Friedrich Horst képviselő |
Megyesi Alexandra képviselő |
|
Tarnóczki Lászlóné nem képviselő tag |
4. Kerepesi Települési Értéktár Bizottság........................................................................................... 3 fő
Springer Krisztina |
|
Burik Lászlóné |
3. melléklet a 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelethez
1. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. függelékében foglalt táblázat 2. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
(EVK |
Név / Jelölő szervezet |
Lakcím) |
---|---|---|
2 |
Nagy Irén |
2144 Kerepes, Vörösmarty u. 33 |
2. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. függelékében foglalt táblázat 4. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
(EVK |
Név / Jelölő szervezet |
Lakcím) |
---|---|---|
4 |
Farkas Domonkos Marcell |
2144 Kerepes, Mező u.28. |
4. melléklet a 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelethez
1. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 9. melléklet 3. függelék 1. pontja helyébe a következő pont lép:
„1. „számú szavazókör címe: 2144 Kerepes, Templom utca 3. (Szabó Magda Művelődési Ház és Könyvtár)
2. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 9. melléklet 3. függelék 6. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
5. melléklet a 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelethez
1. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 12. pontja helyébe a következő pont lép:
„12. „Feladat- és hatáskörök
a) A Hivatal teljes körűen köteles együttműködni a polgármesterrel, a Képviselő-testület valamint a bizottságok tagjaival. Ennek során a tőlük érkező megkereséseket, információkéréseket soron kívül, de legfeljebb három munkanapon belül teljesíteni köteles. A képviselő a hivataltól tevékenységével összefüggésben kért információkat, adatokat a Hivatal működésével összhangban, annak akadályoztatása nélkül személyesen is kérhet, ennek során gyakorolhatja iratbetekintési, felvilágosítás kérési jogát. A Hivatalra vonatkozó belső szabályozásban ettől érvényesen eltérni nem lehet.
b) A Hivatal ellátja az önkormányzat működésével, valamint a polgármesterre, jegyzőre, kivételesen a képviselő-testület hivatala ügyintézője részére megállapított államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat.
c) A Hivatal szervezeti egységeiben betöltött munkakörökhöz tartozó feladat- és hatásköröket a 3. függelék tartalmazza. A munkaköri leírás kötelező tartalmi elemeit a 4. függelék tartalmazza.
d) A jegyző a hatáskörét az osztályvezetőkre átruházhatja. A hatáskör nem ruházható tovább.
e) A munkáltatói jogok gyakorlása a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezései szerint történik.
f) A Hivatal az önkormányzati ügyek előkészítésével és a döntések végrehajtásával kapcsolatos feladatot
g) önkormányzati rendelet és egyéb jogszabályok,
h) önkormányzati határozat,
i) kiadmányozási jogkör gyakorlása,
j) a polgármester és a jegyző által a hivatali munka szervezése és vezetése körében kiadott szabályzata, utasítása és intézkedése alapján lát el.”
2. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 18. pontja helyébe a következő pont lép:
„18. Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség, a Hivatalban vagyonnyilatkozat-tételre kötelezett munkakörök:
a) Évente: Jegyző, aljegyző, Pénzügyi és Adóügyi Osztály vezetője, Műszaki és Beruházási Osztály vezetője, Önkormányzati többségi tulajdonban lévő gazdasági társaság vezető tisztségviselője
b) Kétévente: Pénzügyi és Adóügyi Osztály köztisztviselői, Műszaki és Beruházási Osztály köztisztviselői, Humánpolitikai referens
c) Ötévente: Lakosságszolgálati Osztály hatósági ügyekben eljáró köztisztviselői
6. melléklet a 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelethez
1. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 3. függelék 1.11. pontja helyébe a következő pont lép:
„1.11. A polgármester az Önkormányzat nevében kötelezettséget vállalhat, erre más személyt is felhatalmazhat legfeljebb 500.000 forint keretig.”
2. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 3. függelék 3.20. pontja helyébe a következő pont lép:
„3.20. Ellátja a sajtó- és kommunikációs feladatokat, főállású köztisztviselő alkalmazásával tartalomszolgáltatóként – információ- és adatszolgáltatással - a város és kiemelt intézményei arculatának, weboldalainak és online tartalmainak fejlesztését, a kerepes.hu weboldal és a Kerepes Város facebook oldal kezelését. Politikai közlést, bejegyzést a város hivatalos közpénzből fenntartott média felületei nem tartalmazhatnak. Politikusok bejegyzéseit videóit megosztani tilos. Az Önkormányzat hivatalos facebook oldaláról felhasználót tiltani, kommentet / hozzászólást törölni nem lehet, kivéve a magyar nyelv vulgáris kifejezést tartalmazó hozzászólások tekintetében.”
3. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 3. függelék 3.103. pontja helyébe a következő pont lép:
„3.103. A Lakosságszolgálati Osztállyal közösen szervezi a köztisztaság és településtisztaság biztosításával és a települési hulladékkezeléssel kapcsolatos feladatokat.”
7. melléklet a 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelethez
1. HPV vírus elleni védőoltás támogatása,
2. Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíj Pályázat,
3. Korai fejlesztés biztosítása, Biztos Kezdet Gyerekház működtetése,
4. Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai ellátása a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC törvény 47. §-a alapján,
5. Rendezvények, közösségi programok szervezése,
6. Közművelődési, kulturális programok támogatása,
7. Nemzetiségi kulturális programok támogatása,
8. Közhasználatú zöldterületek fenntartása és üzemeltetése,
9. P+R parkoló fenntartása és üzemeltetése,
10. A közbiztonság helyi feladatainak ellátása,
11. Közterület-felügyelet működtetése a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény alapján,
12. Térfigyelő rendszer működtetése,
13. Út rekonstrukció a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 8. § (1) bekezdése alapján,
14. Logopédiai szolgáltatás,
15. OLLÉ program keretében megvalósított műfüves pálya fenntartása, üzemeltetése,
16. A lakosság önszerveződő közösségei, nonprofit szervezetek (társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések) tevékenységének támogatása a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben, valamint az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény és a költségvetési támogatások rendjéről szóló 6/2021. (V.14.) önkormányzati rendelet alapján,
17. Időszaki önkormányzati lapkiadás,
18. Kitüntetések adományozása Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény, a 1/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelet alapján,
19. Közszolgálati műsor készítése,
20. Testvértelepülési kapcsolatok ápolása,
21. Összevezetéses eboltás megszervezése,
22. Tüdőszűrés megszervezése,
23. háziorvosi tevékenység ellátása”
8. melléklet a 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelethez
1. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 3.10. pont d) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„d) PRO SERVITIUM Díj kitüntetettjére”
2. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 3.10. pontja a következő f) alponttal egészül ki:
„f) Díszoklevél adományozására.”
3. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 3.23. pontja helyébe a következő pont lép:
„3.23. Részt vesz a nemzetiségeket érintő feladatok ellátásában;”
9. melléklet a 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelethez
1. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a következő 4. ponttal egészül ki:
„4. Ellátja a Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 27/2008. (X. 9.) a közterületek rendjéről szóló önkormányzati rendelet 7. § (5) bekezdésében meghatározott feladat- és hatáskörét.”
10. melléklet a 16/2023. (XII. 11.) önkormányzati rendelethez
1. A Kerepes Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1. függelék címe helyébe a következő rendelkezés lép:
