Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2023. 03. 31- 2023. 05. 02

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelete

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelete módosításáról

2023.03.31.

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II.14.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 4.4.3. pontja alapján a Jogi és Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § A Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester a napirend – meghívó szerinti – írásos tervezetét szóban kiegészíti az ülésen kiosztott anyagok napirendre vételéről szóló javaslattal. Az ülésre – a rendeletben foglaltaknak megfelelően – írásban beterjesztett képviselői indítványt a napirendre felvettnek kell tekinteni. A 40. § (3) bekezdése szerinti kérdés, interpelláció napirendre vételéről a Közgyűlés vita nélkül dönt.”

2. § A Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet 39. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Indítványt bármely képviselő benyújthat a polgármesterhez, legkésőbb a közgyűlési meghívónak a 9. § (3) bekezdésében meghatározottak szerinti kézbesítésének napján 14:00 óráig.”

3. § A Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet 40. § (1)–(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Interpellációnak minősül az a felvetés, amelyben a képviselő valamilyen hibás, helytelen gyakorlatot jelez. A Közgyűlés tagjai a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz vagy a feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottság elnökéhez, a tanácsnokhoz interpellációt intézhetnek önkormányzati feladatkörbe tartozó minden ügyben. A napirendre felvett interpellációt a képviselő szóban is elmondhatja, időtartama maximum 3 perc.

(2) Az interpellált a Közgyűlés ülésén szóban, vagy 15 napon belül írásban köteles választ adni. Amennyiben az interpelláló képviselő - a (3) bekezdésben meghatározottak szerint - az adott ülésen kíván választ kapni, az interpellációt az ülést megelőzően legalább 8 nappal írásban el kell juttatnia az interpelláció címzettjének és a polgármesternek.

(3) A Közgyűlés csak az önkormányzatnál folyamatban lévő üggyel kapcsolatos interpellációra adott írásbeli választ tűzheti napirendre.

(4) A megtárgyalt interpellációra adott válasz után – az írásban adott válasz esetében is – az interpelláló képviselőnek viszontválaszra van joga, majd nyilatkozik a válasz elfogadásáról. Ha a képviselő a választ nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a Közgyűlés vita nélkül dönt.”

4. § A Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet 41. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Kérdés feltevésére és megválaszolására a 40. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni azzal, hogy)

„b) a kérdésre adott írásbeli választ a Közgyűlés csak akkor tűzheti napirendjére, ha azt a képviselő beadványában kifejezetten kéri,”

5. § (1) A Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

6. § Hatályát veszti a Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (II. 14.) önkormányzati rendelet

7. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 6. § 2023. május 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelethez

A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK

1. A polgármester:

1.1. Dönt az éves költségvetési rendeletben meghatározott céltartalék a célnak megfelelő felhasználásáról.

1.2. A költségvetési előirányzat erejéig dönt a törzsvagyon körébe tartozó vagyontárgyak pótlására, létesítésére, gyarapítására irányuló szerződések megkötéséről.

1.3. Dönt az átszervezés vagy feladatváltozás miatt feleslegessé vált ingó vagyontárgy hasznosításáról.

1.4. Dönt a pályázat mellőzéséről a hatáskörébe utalt vagyonhasznosítással kapcsolatos ügyekben.

1.5. A kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok ügyvezetői felett a prémium meghatározása és a személyi alapbér emelése kivételével gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat.

1.6. A piaci zavarok megelőzése céljából figyelemmel kíséri a piaci viszonyokat, szükség szerint intézkedést kezdeményez.

1.7. A költségvetésből rendelkezésre bocsátott pénzeszközök keretein belül – az utak forgalmának és jelentőségének sorrendjét figyelembe véve – gondoskodik arról, hogy közút biztonságos közlekedésre alkalmas, közvetlen környezete esztétikus és kulturált legyen.

1.8. Gondoskodik a közút tisztántartásáról, a hó eltakarításáról, továbbá az út síkossága elleni védekezésről.

1.9. Gondoskodik az út elbontásáról.

1.10. Útépítési érdekeltségi hozzájárulás fizetésére kötelezheti – a részt vevő által vállalt anyagi hozzájárulás mértékéig – az útépítési együttműködésben részt nem vevő, de a közút használatában érdekelt magánszemélyt, vagy jogi személyt, ha az útépítési együttműködésben az érdekeltek több mint kétharmada részt vesz.

1.11. Eljár az útkezelői kötelezettség megszegésével okozott kár – polgári jog általános szabályai szerinti – megfizetése érdekében.

1.12. Intézkedhet a közút melletti ingatlanon, annak rendeltetésszerű használatát lényegesen nem akadályozó módon mozgatható hóvédmű, valamint – kártalanítás ellenében – azon, az alatt vagy felett műtárgy, közúti jelzés elhelyezése és fenntartása iránt.

1.13. A miniszter által megállapított keretek között meghatározza az útellenőri szolgálat működésének feltételeit.

1.14. Gondoskodik közvillamossági berendezés létesítéséről és üzemeltetéséről.

1.15. Villamos energia korlátozási sorrend felállítását előzetesen véleményezi.

1.16. Gondoskodik a helyi jelentőségű természeti értékek megóvásáról, őrzéséről, fenntartásáról, bemutatásáról, valamint helyreállításáról.

1.17. Elkészítteti a területfejlesztési koncepció alapján a külön jogszabályban meghatározott energia-ellátási tanulmányt.

1.18. Dönt a „Bursa Hungarica” ösztöndíjra benyújtott pályázatokról.

1.19. Első fokon dönt a más önkormányzat fenntartásában működő tartós bentlakásos intézménybe történő beutalásról, amennyiben az ellátás igénybevételéről nem az intézményvezető intézkedik.

1.20. Első fokon dönt a tartós bentlakásos intézménybe 2008. január 1-jét megelőzően felvételt nyert ellátottak vonatkozásában a személyi térítési díj megállapításáról.

1.21. Első fokon dönt az egyes szociális intézményekben fizetendő térítési díjak csökkentéséről vagy elengedéséről.

1.22. Kiadja a tulajdonosi hozzájárulást azokra a közterület-használatokra vonatkozóan, melyeknél a hatósági szerződés megkötése nem szükséges.

1.23. Dönt a nyomvonal jellegű építmények elhelyezéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadásáról.

1.24. Az 500.000 Ft-ot meg nem haladó összegű támogatás elnyerésére irányuló pályázat benyújtásáról a közgyűlés költségvetést érintő ügyekben feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottsága véleményének kikérésével dönt.

1.25. Dönt az egy évet meghaladóan keletkezett, a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott kisösszegű követelés törléséről.

1.26. Az intézményvezetők tekintetében gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat.

1.27. Dönt a beszerzési, közbeszerzési eljárás megindításáról, az eljárás eredményeként létrejövő szerződés megkötéséről, valamint a szerződés végrehajtásával kapcsolatos valamennyi jognyilatkozatról.

1.28. A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 30/E. § (1) bekezdés alapján elektronikus adatnyilvántartást vezet az önkormányzati fenntartású intézmények, mint munkáltatók tájékoztatása alapján a betöltetlen munkakörökről és adatot szolgáltat a 30/A. § (3) bekezdése szerint.

1.29. Dönt – ingóság, valamint nettó 3 millió forint értékhatárig ingatlan esetében:

1.29.1. Az önkormányzat javára megnyílt örökség visszautasításáról a Ptk. 7:89. § (1) bekezdése alapján, ideértve a Ptk. 7:89. § (2) bekezdés rendelkezését is.

1.29.2. Az önkormányzat javára felajánlott ajándék, ideértve bármilyen, az önkormányzat javára élők között tett ingyenes felajánlás visszautasításáról.

1.30. Gyakorolja a művészeti, közművelődési és közgyűjteményi, egészségügyi szolgálati jogviszony szerinti munkáltatók esetén – amennyiben nem a fenntartó a munkáltatói jogkör gyakorlója, valamint közös működtetés esetén – a magasabb vezető megbízásához és annak visszavonásához szükséges egyetértési jogot.

1.31. Dönt az önkormányzati tulajdonú lakást részletfizetéssel megvásárló vevőnek a részletfizetés halasztására vonatkozó kérelméről – a vevő személyes körülményeiben beállott rendkívüli, méltányolható változás, így különösen jövedelmi, vagyoni helyzetének önhibáján kívüli-, saját- valamint az eltartásában élő gyermek egészségi állapotának megromlása esetén – maximum 1 évre terjedő időtartamra.

1.32. Dönt az elővásárlásra jogosult részére értékesített önkormányzati lakás elidegenítéséhez és megterheléséhez való hozzájárulásról.

1.33. A kérelmező személyes jövedelmi, vagyoni, egészségügyi, családi körülményeit figyelembe véve kivételesen indokolt esetben hozzájárulhat a részletfizetéssel, árengedménnyel, valamint vételárhátralék-kedvezménnyel megvásárolt lakás elidegenítéséhez oly módon, hogy a lakáson fennálló tartozás biztosítékául szolgáló jelzálogjog, valamint elidegenítési és terhelési tilalom az újonnan megszerzett ingatlanra új jelzálogjog szerződés megkötése alapján változatlan tartalommal átjegyzésre kerüljön.

1.34. Dönt a lakáscélú önkormányzati támogatások helyi rendszeréről szóló 33/1999. (XII. 20.) önkormányzati rendelet szerint a helyi lakásépítési és lakásvásárlási támogatás odaítéléséről, visszafizetésének elhalasztásáról, elengedéséről, a kölcsönszerződés módosításáról.

1.35. Dönt a lakáscélú önkormányzati támogatások helyi rendszeréről szóló 33/1999. (XII. 20.) önkormányzati rendelet szerinti helyi lakbér-, albérleti támogatással kapcsolatos kérelmekről.

1.36. Dönt a lakáscélú önkormányzati támogatások helyi rendszeréről szóló 33/1999. (XII. 20.) önkormányzati rendelet szerinti önkormányzati tulajdonú lakások lakbérének megfizetéséhez nyújtható helyi támogatással kapcsolatos kérelmekről.

1.37. Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint kedvezményezett nevében, a fel nem használt támogatási összegekről 100.000 Ft értékhatárig jogosult saját hatáskörben lemondani.

1.38. Első fokon dönt az önkormányzat által megvalósított kiszolgáló út- és közműberuházással érintett ingatlan tulajdonosait terhelő útépítési és közművesítési hozzájárulás mértékéről és a megfizetésének módjáról, valamint az önkormányzat tulajdonában lévő víziközmű hálózathoz történő utólagos csatlakozás engedélyezéséről és ezzel összefüggésben a hozzájárulás megfizetésére történő kötelezésről.

1.39. Dönt a 70 éven felüliek szemétszállítási díjmentessége és a szociálisan rászorulók díjkedvezménye megállapításáról.

1.40. A lakóközösségek és egyes társadalmi szervezetek által benyújtott pályázatok alapján dönt az öntözővíz hozzájárulási díjak kifizetéséről.

1.41. Dönt a közvilágítás-fejlesztés és üzemeltetés céljára biztosított keret felosztásáról.

1.42. Dönt nettó 10 millió forint értékhatár alatt ingó és – a lakások kivételével – ingatlan vagyontárgy bérbe- vagy használatba adására vonatkozó pályázat kiírásáról és annak elbírálásáról vagy a pályázat mellőzéséről.

1.43. Dönt nettó 3 millió forint értékhatár alatt ingó és – a lakások kivételével – ingatlan vagyontárgy elidegenítésére vonatkozó pályázat kiírásáról és annak elbírálásáról, vagy a pályázat mellőzéséről.

1.44. Dönt az árverési hirdetmény kibocsátásáról, vagy annak mellőzéséről, amennyiben – a lakások kivételével – a vagyontárgy értéke a nettó 3 millió forintot nem haladja meg.

1.45. Ellátja Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata képviseletét a nem kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok legfőbb szerveinek ülésein.

1.46. A közterület besorolású ingatlanok egyesítése, összevonása, megosztása vagy telekhatár-rendezése esetében, amennyiben a telekalakítás nem jár a művelési ág, kataszter szerinti besorolás és a tulajdoni viszonyok változásával, tulajdonosi jognyilatkozat tesz.

1.47. Peres- és peren kívüli eljárásokban, nettó 3 millió forint összeghatárig az önkormányzatot megillető követelések tekintetében dönt a részletfizetés vagy a fizetési halasztás engedélyezése iránti kérelmekről.

1.48. A szerződő felek adataiban bekövetkező változás esetén dönt a háziorvosi szerződések módosításáról.

1.49. A Közgyűlés által elfogadott céloknak megfelelően pályázatot ír ki az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott Városi Támogatási Program felhasználására vonatkozóan.

1.50. A feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottság véleménye alapján dönt az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott Városi Támogatási Program terhére nyújtandó támogatás odaítéléséről.

1.51. Véleményezi a szomszédos települések településszerkezeti tervét a városrendezési feladatokkal foglalkozó bizottság tájékoztatása mellett.

1.52. Jóváhagyja a köznevelési intézmény továbbképzési programját.

1.53. Dönt az önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági társaságok legfőbb szervének hatáskörébe tartozó ügyekkel kapcsolatban az önkormányzat, mint tulajdonos képviseletének ellátásához szükséges álláspont kialakításáról, beleértve a Közgyűlés vagy e rendelet alapján feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottság hatáskörébe tartozó, két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan ügyeket, a törvény alapján a Közgyűlés át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyek kivételével.

1.54. Eljár a temetési hely felett rendelkezni jogosultnak a biztonságos használatot veszélyeztető sírjel vagy sírbolt helyreállítására történő felhívásával kapcsolatos ügyekben, továbbá azokban az esetekben, amikor a sírjel felett rendelkezni jogosult a felhívás ellenére a sírjelet nem állítja helyre, és az életet is fenyegető közvetlen veszély áll fenn, dönt a közvetlen veszélynek a rendelkezni jogosult költségére történő megszüntetéséről.

1.55. Dönt az önkormányzat költségvetési rendeletében az önkormányzattal együttműködő határon túli magyar szervezetek és határon túli magyar kapcsolatok támogatására elkülönített pénzösszeg felhasználásáról.

1.56. Dönt a nettó 10 millió forint értékhatár alatti, a lakáshasznosítási javaslatban nem lakáscélú hasznosításra kijelölt lakás bérbe-vagy használatba adására vonatkozó pályázat kiírásáról és annak elbírálásáról, vagy a pályázat mellőzéséről.

1.57. Dönt a nettó 3 millió forint értékhatár alatti, a lakások értékesítéséről szóló törvény szerinti elővásárlási joggal nem érintett, vagy a gazdaságtalan felújítású ingatlanok körébe nem tartozó lakások értékesítésére vonatkozó pályázat kiírásáról és annak elbírálásáról, vagy a pályázat mellőzéséről.

1.58. A költségvetésben elfogadott előirányzat mértékéig dönt a lakossági kezdeményezésű útépítési támogatásokról és megköti a támogatási megállapodásokat.

1.59. Jóváhagyja a KIK-FOR Kft-nek az önkormányzat tulajdonában lévő lakások éves karbantartási és felújítási ütemtervét, valamint dönt az önkormányzati lakásokat érintő egyéb felújítási és karbantartási munkákról, továbbá megköti az önkormányzati tulajdonú lakások felújítására és karbantartására vonatkozó vállalkozási szerződéseket.

1.60. Dönt az önkormányzati tulajdonú ingatlanok társasházzá történő alakításáról.

1.61. Dönt azokban a perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötésére irányuló ügyekben, melyekben az önkormányzattal szemben vagy az önkormányzat által támasztott igény az 1 millió forintot nem haladja meg.

1.62. Dönt halaszthatatlan esetben az önkormányzatot képviselő hivatalos delegáció tagjainak esetleges pótlásáról.

1.63. A tanácsadó testületek véleménye és javaslata alapján dönt az önkormányzat költségvetési rendeletében választókerületi keret céljára – közösségi programok és városrészi fejlesztések finanszírozására – biztosított forrás felhasználásáról az alapítványi forrás átadásának kivételével.

1.64. Ingatlanok esetében értékhatártól függetlenül dönt az önkormányzatot megillető elővásárlási jogról lemondó nyilatkozat kiadásáról.

1.65. Dönt az önkormányzati törzsvagyonba tartozó közterületi ingatlan, vagy annak meghatározott része kártalanítás ellenében történő – külön jogszabály szerinti – igénybevételével megvalósuló, közszolgáltatás nyújtását szolgáló vonalas létesítmény elhelyezésére irányuló megállapodás kötéséről.

1.66. Dönt az önkormányzati költségvetési szerv kezelésében lévő tárgyi eszköz pótlási kötelezettséggel történő értékesítéséhez, selejtezéséhez szükséges hozzájárulás megadásáról nettó 3 millió forintot el nem érő egyedi nyilvántartási érték esetén.

1.67. Más tulajdonosi joggyakorló hatáskörébe utalt ügyekben annak felhatalmazása alapján megadja az önkormányzat vagyonával kapcsolatban ingatlanügyi, kereskedelmi igazgatási, birtokvédelmi, építési engedélyezési, bejelentési és egyéb építésügyi vagy létesítési eljárás lefolytatásához szükséges, vagy azzal összefüggő nyilatkozatokat.

1.68. Más tulajdonosi joggyakorló hatáskörébe utalt ügyekben annak felhatalmazása alapján megadja az önkormányzat vagyonával kapcsolatban elidegenített ingatlan esetében az elidegenítési és terhelési tilalmak törléséhez, valamint azok hatálya alatt a további megterheléshez szükséges, vagy azzal összefüggő nyilatkozatokat.

1.69. Más tulajdonosi joggyakorló hatáskörébe utalt ügyekben annak felhatalmazása alapján megadja az önkormányzat vagyonával kapcsolatban hasznosításnak nem minősülő igénybevételhez szükséges, vagy azzal összefüggő nyilatkozatokat.

1.70. Dönt a kedvezményes telekértékesítési programról szóló 10/2016. (V.26.) önkormányzati rendelet 3. § (3)-(5) bekezdésében, és az 5. § (4) bekezdésében telepített polgármesteri hatáskörökben

1.71. Hozzájárulhat ahhoz, hogy az I. és II. díjövezet területén Kecskemét megyei jogú város területén közérdekű feladatot ellátó jogi személy tulajdonában vagy üzemben tartásában lévő jármű díjmentesen várakozhasson.

1.72. Előzetesen jóváhagyja, hogy a közszolgáltató közérdekű célból, kivételes eseti jelleggel a várakozóhely térítésmentes használatát engedélyezze vagy döntsön a várakozóhely rendezvény céljára történő lezárásáról az azt rendező személy vagy szervezet írásbeli kérelmére.

1.73. Dönt a díszsírhely személyre szóló adományozásáról, valamint arról, hogy az elhunytat Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata saját halottjának tekinti.

1.74. Dönt arról, hogy a díszsírhelybe a jogosulton kívül – a sírnyitás és rátemetés szabályainak megtartása, költségeinek viselése mellett –házastársa, továbbá közvetlen felmenő és lemenő egyenesági rokona is eltemethető legyen.

1.75. Kecskemétért Emlékérmet és díszes kivitelű oklevelet adományozhat annak, aki Kecskemét város értékeinek hazai és külföldi megismertetésében jelentős szerepet vállalt, Kecskemét város jó hírének terjesztésében, rangjának, vonzerejének emelésében, Kecskemét város vagy polgárai érdekeinek előmozdítása terén kiemelkedő teljesítményt végzett

1.76. Dönt a házi szennyvízhálózat kiépítésének lakossági támogatásáról.

2. A polgármester a jegyző ellenjegyzésével dönt:

2.1. Az éves költségvetési rendeletben értékmegjelöléssel felsorolt ingatlanok értékhatáron vagy afölötti értéken történő értékesítéséről

2.2. Az önkormányzat tulajdonát képező értékpapír, részvényvagyon és váltó névértéken, vagy afeletti, de legfeljebb a névérték 85 %-án történő elidegenítéséről, nettó 3 millió forint értékhatárig

2.3. Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásáról szóló rendeletben meghatározott kivétellel a kötvénykibocsátásból származó, fel nem használt pénzeszköz betétben történő elhelyezéséről vagy állampapír vásárlására történő felhasználásáról legalább három ajánlat bekérése és azok összehasonlító elemzése után.

2.4. Megállapodások, együttműködési megállapodások megkötéséről, azon esetekben, amennyiben évente visszatérő módon, változatlan tartalommal történik a megállapodás megkötése és az önkormányzat forrásokhoz jut.

2.5. Fejlesztéspolitikai dokumentumok, támogatási kérelmek benyújtásáról, azok visszavonásáról, valamint ezekhez kapcsolódó megállapodások, együttműködési megállapodások megkötéséről, amennyiben a pályázatok esetén a határidő szükségessége miatt nincs lehetőség a hatáskörrel rendelkező testületi szervek döntésének meghozatalára, de a polgármesteri hivatal a szükséges igazolásokat, ellenjegyzéseket megtette.”

2. melléklet a 6/2023. (III. 30.) önkormányzati rendelethez

A JEGYZŐRE ÁTRUHÁZOTT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK

1. A jegyző:

1.1. Eljár a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott önkormányzati közútkezelői hatáskörbe tartozó ügyekben.

1.2. Eljár a zajvédelem helyi szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott közterületi rendezvények hangosító berendezései és mobil hangreklám üzemeltetésére vonatkozó engedély kiadása iránti ügyekben.

1.3. Eljár a szociális támogatásokról szóló 3/2015. (II.19.) önkormányzati rendelet 5. § (1)-(2) bekezdésében és az Sztv. 48. § (1)–(2) bekezdésében meghatározott hatáskörökben.

1.4. Eljár a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ában és a Kecskemét megyei jogú város településképének védelméről szóló 16/2017. (IX.21.) önkormányzati rendelet 15. §-ában és a 17-18. §-ában meghatározott hatáskörben.

1.5. Eljár a közterület-használattal kapcsolatos hatósági szerződés megkötése iránti kérelmekkel kapcsolatban, megköti a közterület-használatra irányuló hatósági szerződést, valamint az önkormányzat tulajdonában álló közterület filmforgatási célú használatára irányuló kérelmek esetén gyakorolja a jogszabályok alapján a Közgyűlést megillető hatásköröket.

1.6. Eljár a közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartás miatt indult közigazgatási hatósági eljárásban.”