Aszód Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete
Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 11- 2024. 10. 12Aszód Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete
Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Aszód Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, 32. cikk § (2) bekezdésében és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendelet 24. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az ülésen a Képviselő-testület tagjai sorából a polgármester javaslatára a Képviselő-testület egy társadalmi megbízatású és egy főállású alpolgármestert választ a Képviselő-testület döntése szerint, titkos szavazással és minősített többséggel.”
2. § Az Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület munkatervében meghatározott rendes üléseit – július, augusztus hónap kivételével, amely ülésezési szünet – havonta, minden hónap harmadik csütörtöki napján tartja. Ha a hónap harmadik csütörtöki napja munkaszüneti napra esik, a Képviselő-testületi ülést az azt követő hét csütörtöki napján kell megtartani. Az ülések kezdő időpontja 17:00 óra, helye az Polgármesteri Hivatal Tanácskozó Terme. A polgármester – indokolt esetben – eltérő időpontban és helyre is összehívhatja az ülést.”
3. § Az Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendelet 48. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület 4 állandó bizottságot hoz létre.
(2) A bizottságok elnevezése és létszáma:
a) Pénzügyi Bizottság létszáma: 6 fő, 4 fő képviselő-testületi tag és 2 fő nem képviselő-testületi tag,
b) Jogi és Ügyrendi Bizottság, létszáma: 6 fő, 4 fő képviselő-testületi tag és 2 fő nem képviselő-testületi tag,
c) Sport-, Oktatás-, Kultúra-, Szociális és Egészségvédelmi Bizottság létszáma: 9 fő, 5 fő képviselő-testületi tag és 4 fő nem képviselő-testületi tag.
d) Városfejlesztési-, Állatvédelmi és Környezetvédelmi Bizottság létszáma: 11 fő, 6 fő képviselő-testületi tag és 5 fő nem képviselő-testületi tag.”
4. § Az Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendelet 67. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„67. § (1) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban és főállásban tölti be tisztségét a Képviselő-testület döntése szerint és a polgármester irányításával látja el feladatait. A Képviselő-testület tagjai közül a polgármester javaslatára, minősített többségű, titkos szavazással, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy főállású alpolgármestert és egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármesterek tekintetében a munkáltatói jogokat a Képviselő-testület gyakorolja, a polgármester javaslatára jogszabályi keretek között meghatározza illetményét, tiszteletdíját, költségtérítését, az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.
(3) A főállású alpolgármester sajátos közszolgálati jogviszonyával kapcsolatos szabályokat külön jogszabályok határozzák meg.
(4) A főállású alpolgármester a polgármester általános helyettese, tartós akadályoztatása esetén ellátja a polgármester feladat-, és hatáskörét. A feladatmegosztás – az általános helyettesítést kivéve – önálló hatáskört nem keletkeztet, egyedi hatósági ügyekben az alpolgármester utasítást nem adhat.
(5) A polgármestert közvetlenül megillető jogosítványokat az alpolgármester csak a polgármester tartós akadályoztatása esetén, helyettesítési jogkörben gyakorolja.
(6) A főállású alpolgármester feladatát a polgármester határozza meg, így különösen az Mötv.-ben, illetve a jelen rendeletben szabályozott helyettesítési feladatok mellett a polgármester megbízása alapján és irányítása mellett a főállású alpolgármester felügyeli a lakosság közművelődési kezdeményezésének, önszerveződéseinek, kulturális céljainak támogatására irányuló döntések előkészítését, támogatja a közösségi, kulturális hagyományok és értékek ápolását. Ezen feladatok megvalósítása érdekében pályázatokat figyel és készít elő.
(7) A társadalmi megbízatású alpolgármester feladatát a polgármester határozza meg, így különösen az Mötv.-ben, illetve a jelen rendeletben szabályozott feladatok mellett a polgármester megbízása alapján és irányítása mellett a társadalmi megbízatású alpolgármester felügyeli a lakosság szociális jellegű és erre irányuló döntések előkészítését, támogatja az esélyegyenlőség megvalósulását. Ezen feladatok megvalósítása érdekében pályázatokat figyel és készít elő.
(8) Az alpolgármester munkájának elismerésére jelen rendelet polgármesterre vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
(9) Az alpolgármester előre egyeztetett időpont szerint fogadóórát tart.
(10) Az alpolgármester pecsétje: ASZÓD VÁROS ALPOLGÁRMESTERE feliratú körbélyegző, középen Magyarország címerével.”
5. § (1) Az Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(2) Az Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(3) Az Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 1. melléklet lép.
(4) Az Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
6. § Az Aszód Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2021. (VII.2.) önkormányzati rendelet
a) 16. § (3) bekezdésében az „az” szövegrész helyébe az „a Jogi és” szöveg,
b) 16. § (4) bekezdésében az „az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.” szövegrész helyébe az „a Jogi és Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.” szöveg és az „az Ügyrendi Bizottság által –” szövegrész helyébe az „a Jogi és Ügyrendi Bizottság által –” szöveg,
c) 28. § (1) bekezdésében az „az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja” szövegrész helyébe az „a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja” szöveg,
d) 31. § (1) bekezdésében az „az Ügyrendi” szövegrész helyébe az „a Jogi és Ügyrendi” szöveg,
e) 37. § (4) bekezdésében az „az” szövegrész helyébe az „a Jogi és” szöveg,
f) 41. § (5) bekezdésében az „az” szövegrész helyébe az „a Jogi és” szöveg,
g) 4. melléklet 1. függelék az 5. melléklethez. függelék II. rész címében az „ÜGYRENDI” szövegrész helyébe az „A JOGI ÉS ÜGYRENDI” szöveg
lép.
7. § Ez a rendelet 2024. október 11-én 17 óra 30 perckor lép hatályba.
1. melléklet a 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet a 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelethez
4. melléklet a 14/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelethez