Budafok-Tétény Budapest XXII. Kerület Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2025. (IX. 22.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési rendjével összefüggő egyes önkormányzati rendeletek módosításáról

Hatályos: 2025. 09. 23- 2025. 09. 24

Budafok-Tétény Budapest XXII. Kerület Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2025. (IX. 22.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési rendjével összefüggő egyes önkormányzati rendeletek módosításáról

2025.09.23.

[1] Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete a Képviselő-testület szervezeti és működés rendjével összefüggő egyes önkormányzati rendeletek módosításával törekszik az egyes rendeletek közötti összhang megteremtésére, továbbá a jogszabályváltozásokat lekövető módosítások végrehajtására.

[2] Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete az 1. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a 2. alcím tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ban, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a 3. alcím tekintetében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 162. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a 4. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az 5. alcím tekintetében a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3. § (1) és (2) bekezdésében, a 4. § (3) bekezdésében az 5. § (3) bekezdésében, a 12. § (5) bekezdésében, a 19. § (1)–(2) bekezdéseiben, a 20. § (3) bekezdésében, a 21. § (6) bekezdésében, a 23. § (3) bekezdésében, a 27. § (2) bekezdésében, a 31. § (2) bekezdésében, 33. § (3) bekezdésében, a 34. § (1) és (6) bekezdéseiben, a 35. § (2) bekezdésében, a 36. § (2) bekezdésében és a 42. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a 6. alcím tekintetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (1) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a 7. alcím tekintetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 46. § (1) bekezdés c) pontjában és 48. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a 8. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a), d)-e) pontjaiban és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. és 11. pontjaiban, 23. § (5) bekezdés 11. és 11a. pontjában és 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a 7. alcím tekintetében a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljáró környezetvédelmi igazgatási szerv véleményének kikérésével, a következőket rendeli el:

1. A művészeti ösztöndíjról szóló 14/2003. (VI.20.) önkormányzati rendelet módosítása

1. § A művészeti ösztöndíjról szóló 14/2003. (VI.20.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az ösztöndíjas az ösztöndíjjal támogatott időszak utolsó hónapját követő 15 napon belül a művészeti tevékenységéről írásos beszámolót köteles készíteni. A beszámoló elfogadásáról a Kulturális, Sport és Testvérvárosi Bizottság dönt.”

2. Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 7/2012. (III.5.) önkormányzati rendelet módosítása

2. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 7/2012. (III.5.) önkormányzati rendelet 11. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az ingatlan vagyontárgy megszerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről, bérbe és használatba adásáról/vételéről való döntés, valamint az ingatlanhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogok tekintetében a vagyontárgy 7. § szerinti értékmeghatározásának figyelembevételével

a) 20 millió forint értékhatárig a polgármester,

b) 20 millió forintot meghaladóan és 100 millió forint értékhatárig

ba) a forgalomképes vagyon megszerzését, elidegenítését és megterhelését, valamint az ingatlanhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogokat illetően a Pénzügyi és Átláthatósági Bizottság, valamint

bb) a forgalomképes vagyon bérbe és használatba adását/vételét illetően a Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság,

a polgármester egyetértésével, és

c) 100 millió forintot meghaladóan a Képviselő-testület gyakorolja a tulajdonosi jogokat.”

3. § Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 7/2012. (III.5.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az ingó vagyontárgy tekintetében fennálló elővásárlási jog gyakorlására

a) 20 millió forint értékhatárig a polgármester,

b) 20 millió forintot meghaladóan és 100 millió forint értékhatárig a Gazdasági és Közbeszerzési Bizottság a polgármester egyetértésével,

c) 100 millió forint forgalmi értéket elérően, vagy azt meghaladóan pedig a Képviselő-testület jogosult.”

4. § Hatályát veszti az Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 7/2012. (III.5.) önkormányzati rendelet 15. § (3) bekezdése.

3. A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet módosítása

5. § (1) A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A hátralékkezelési támogatás és a beteggondozási támogatás, továbbá a közszolgálati lakásfenntartási támogatás tekintetében a Szociális, Egészségügyi és Esélyegyenlőségi Bizottság dönt, kivéve erre irányuló kérelem esetén a beteggondozási támogatás megszüntetésének 16. § (1) bekezdés g)-h) és i) pontjaiban foglalt eseteit. Amennyiben a közszolgálati lakásfenntartási támogatási kérelmet a XXII. kerületi Egyesített Óvodával foglalkoztatási jogviszonyban álló kérelmező nyújtja be, a támogatásról szóló bizottsági döntéshez szükséges az Oktatási, Ifjúsági, Civil és Részvételiségi Bizottság javaslata is.”

(2) A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet 9. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A 16. § (1) bekezdés g)-h) és i) pontjaiban foglalt esetekben a Polgármester dönt.”

6. § A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet 25/B. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg egy nevelési évre – postai úton történő folyósítással, vagy bankszámlára történő folyósítással - a gyermek intézményben történő étkezési költségeihez történő hozzájárulásként azon gyermek részére, aki a Gyvt. 21/B. § alapján ingyenes vagy kedvezményes gyermekétkeztetésre jogosult és szakorvos által igazolt diétás étkezése a közétkeztetésre vonatkozó táplálkozás-egészségügyi előírásokról szóló 37/2014. (IV.30.) EMMI rendelet 15. §-ának rendelkezésein kívül esik.”

7. § A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet 25/C. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Azon törvényes képviselő részére, akinek gyermeke a Gyvt. 41. § (1) bekezdése alapján jogosult a bölcsődei gondozás keretében nyújtott napközbeni ellátásra, azonban férőhelyhiány okán a benyújtott felvételi kérelmet az Egyesített Bölcsőde vezetője elutasította, a Gyvt. 43/A. §, 44. §, 44/A. §, valamint 44/B. §-aiban foglalt napközbeni ellátási formák igénybevétele esetén, a tényleges gondozási napokról szóló igazolás alapján személyi térítési díj-hozzájárulás állapítható meg postai úton történő folyósítással, vagy bankszámlára történő folyósítással.”

8. § A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet 26/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az ingatlanhelyreállítási támogatás megállapításának feltétele, hogy:

a) a kérelmező családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a 21/A. § (1) bekezdésében meghatározott összeget,

b) az igazolt helyreállítási költség kizárólag az elemi kárt szenvedett, vis maiorral érintett ingatlan helyreállításához kapcsolódik,

c) az ingatlan szerkezetében keletkezett kár mértéke meghaladja a 23. § (5) bekezdésében meghatározott összeg kétszeresét,

d) a költségek indokoltságát a Vagyongazdálkodási Iroda irodavezetője alátámasztja,

e) a káreseményt annak bekövetkeztétől számított 15 napon belül a kérelmező bejelentette az Önkormányzathoz,

f) a tulajdonos kérelmező hitelt érdemlően bizonyítja, hogy a kár megtérítésére harmadik személy nem kötelezhető, illetve a kár megtérítésére ugyan harmadik személy kötelezhető, de a kártérítés várható mértéke jóval alacsonyabb a bekövetkezett kár összegénél és a kár viselése a kérelmező, illetve családja életét vagy létfenntartását veszélyezteti és

g) a kérelmező a tárgyévben még nem részesült ingatlanhelyreállítási támogatásban.”

9. § A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet 28/B. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„28/B. § Az e rendeletben foglalt támogatásokon túlmenően, váratlanul fellépő, a 23. §-ban foglaltakon túlmutató, súlyos és létfenntartást veszélyeztető krízishelyzetben – a Szociális, Egészségügyi és Esélyegyenlőségi Bizottság utólagos tájékoztatásával – a Polgármester a közvetlen veszély elhárítására vagy kárenyhítésre egyedi intézkedéssel, a család jövedelmi helyzetétől függetlenül, családtagonként legfeljebb ötvenezer forint összegben rendkívüli települési támogatást nyújthat. A támogatás postai vagy átutalással történő folyósítással, indokolt esetben házipénztárból történő felvétellel nyújtható.”

10. § A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet 28/G. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A szociális kaszálással érintett közterület állapotával kapcsolatban Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 11/2013. (IV.22.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: rendelet) 16. § (1) bekezdés a) pontja szerinti közösségi együttélés alapvető szabályaival ellentétes magatartás nem állapítható meg, és erre tekintettel a rendelet 4-6. §-aiban szabályozott eljárás nem indítható, és a rendelet 7. § (1) bekezdés c) pontja szerinti szankció nem alkalmazható.”

11. § A szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni települési támogatásokról szóló 1/2015. (II.9.) önkormányzati rendelet

a) bevezetőjében a „2011. évi XLXXXIX. törvény” szövegrész helyébe a „2011. évi CLXXXIX. törvény” szöveg,

b) 11. § (1) bekezdésében a „pénzbeli ellátásokat postai úton” szövegrész helyébe a „pénzbeli ellátásokat - a 28/B. § kivételével - postai úton” szöveg,

c) 15/A. § (2) bekezdésében a „gondozott” szövegrész helyébe a „gondozó” szöveg,

d) 20. § (3) bekezdésében az „időtartama 12 hónap” szövegrész helyébe az „időtartama legfeljebb 12 hónap” szöveg,

e) 22. § (5) bekezdésében a „26. §-ban” szövegrész helyébe a „23. § (5) bekezdésében” szöveg,

f) 25/B. § (4) bekezdésében az „az Intézmények Gazdasági Irodája” szövegrész helyébe az „a Budafok-Tétény Budapest, XXII. kerületi Önkormányzat Intézmények Gazdasági Irodája” szöveg,

g) 27. § (1) bekezdés a) pontjában a „számla összegének” szövegrész helyébe a „számla (a továbbiakban: temetési számla) összegének” szöveg,

h) 27. § (1) bekezdés b) pontjában a „számla” szövegrész helyébe a „temetési számla” szöveg

lép.

4. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet módosítása

12. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 44. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(9) Ha a képviselő-testület a választ nem fogadja el, akkor az interpelláló előterjesztése alapján, kizárólag az interpellációra és az arra adott válaszra kiterjedő vizsgálatot az illetékes bizottság folytatja le. Amennyiben az interpelláló legkésőbb a válasz el nem fogadását követő második ülésre nem nyújtja be az előterjesztést, úgy a választ elfogadottnak kell tekinteni.”

13. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 67. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A bizottsági ülésre az előterjesztést és az előterjesztési előlapot legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 21. napon kell leadni előzetes törvényességi ellenőrzésre a jegyzőhöz.

(6) A bizottsági ülésre beérkezett előterjesztési előlapokat a jegyző a képviselő-testület ülését megelőző 20. napon – a Képviselői Rendszer útján – tájékoztatásul megküldi a képviselőknek.”

14. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 71. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„71. § (1) Módosító indítványt – kivéve a 33. §-ban foglaltakat - legkésőbb a bizottság ülését megelőző munkanap 12 óráig írásban lehet benyújtani.

(2) Sürgősségi indítványt a bizottsági ülés meghívójában nem szereplő napirendi javaslat napirendre történő felvételére legkésőbb a bizottsági ülést megelőző második munkanap 9 óráig, írásban, a sürgősség tényének rövid indokolásával lehet előterjeszteni.”

15. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

16. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet

a) 21. § (1) bekezdésében a „8 óráig” szövegrész helyébe a „9 óráig” szöveg,

b) 22. § (3) bekezdésében a „8 óráig” szövegrész helyébe a „9 óráig” szöveg,

c) 65. §-ában a „polgármester által felkért képviselő bizottsági tag” szövegrész helyébe a „korelnök” szöveg,

d) 72. § (3) bekezdésében a „Napirend utáni felszólalásra” szövegrész helyébe a „Napirend előtti felszólalásra” szöveg

lép.

5. Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 22/2020. (XII. 18.) önkormányzati rendelet módosítása

17. § Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 22/2020. (XII.18.) önkormányzati rendelet 26. § (4) bekezdésében a „180 nappal” szövegrész helyébe a „60 nappal” szöveg lép.

6. A Környezetvédelmi Alapról és a környezet védelmével kapcsolatos egyes támogatásokról szóló 17/2021. (VI.15.) önkormányzati rendelet módosítása

18. § A Környezetvédelmi Alapról és a környezet védelmével kapcsolatos egyes támogatásokról szóló 17/2021. (VI. 15.) önkormányzati rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. § Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata a BUDAPEST XXII. kerület Budafok – Tétény Környezetvédelmi Programjában, Klímavédelmi Cselekvési Tervében és Klímastratégiájában megfogalmazott klímavédelmi célkitűzések megvalósításában jelen rendeletben foglaltak szerint elősegíti, támogatja a természetes személyek és a jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek (a továbbiakban együtt: személyek) aktív részvételét.”

19. § A Környezetvédelmi Alapról és a környezet védelmével kapcsolatos egyes támogatásokról szóló 17/2021. (VI. 15.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A 4. § (1) bekezdés a) pontjában nevesített Alapból támogatást – a Környezetvédelmi pályázat kivételével - olyan személy kaphat, aki az elnyert összegből Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületének közigazgatási területén végzi a támogatandó környezetvédelmi tevékenységet.”

20. § A Környezetvédelmi Alapról és a környezet védelmével kapcsolatos egyes támogatásokról szóló 17/2021. (VI. 15.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Környezetvédelmi pályázat során egy pályázati célra tárgyévben egy alkalommal lehet támogatást nyújtani, támogatás folyamatosan és működési célra nem nyújtható.”

21. § A Környezetvédelmi Alapról és a környezet védelmével kapcsolatos egyes támogatásokról szóló 17/2021. (VI.15.) önkormányzati rendelet 10/A. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:

10/A. Szennyvízcsatorna-rákötési pályázat szabályai

46/A. § (1) Az Alapból a lakossági közműfejlesztések elősegítése céljából a Budapest XXII. kerületének közigazgatási területén megvalósuló, ingatlanon belüli szennyvízcsatorna-bekötővezeték létesítéséhez – pályázati úton – szennyvízcsatorna-rákötési támogatás nyújtható.

(2) A támogatás természetes személynek vagy társasháznak nyújtható.

(3) A támogatás annak a természetes személynek nyújtható,

a) aki a nem vállalkozási célra épített - a tulajdoni lap szerint - lakás, lakóház, lakóépület vagy tanya megnevezésű ingatlan tulajdonosaként vagy haszonélvezőjeként az ingatlan telekhatárán belül, annak közművesítése érdekében szennyvízcsatorna bekötővezetéket létesít,

b) akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nettó összege nem haladja meg a mindenkori minimálbér 60 %-át, vagy egyedülálló esetében a mindenkori minimálbér 70 %-át, és

c) a pályázott ingatlan vonatkozásában a talajterhelési díj fizetési kötelezettségét teljesítette.

(4) Támogatás annak a társasháznak nyújtható

a) amelynek a támogatás igénylését megelőző utolsó, a számviteli szabályok szerint elkészített beszámoló eredmény kimutatásában vagy eredmény levezetésében szereplő eredmény összege nem negatív, a támogatás igénylésekor nincs 30 napnál régebben lejárt tartozása, és a társasház csatolta a pályázat benyújtására vonatkozó közgyűlési határozatot, valamint

b) a pályázott ingatlan vonatkozásában a talajterhelési díj fizetési kötelezettségét teljesítette, vagy teljesítése a pályázat beadásakor folyamatban van.

(5) A támogatás a támogatás odaítéléséről szóló döntést követően megkezdett beruházásokhoz igényelhető.

(6) Az ingatlan telekhatárán belüli munkák elvégzésére a gravitációs bekötési lehetőség esetén 300.000 Ft, átemelő-berendezés létesítése esetén 500.000 Ft támogatás igényelhető ingatlanonként.

(7) A pályázati kérelemhez az alábbi iratokat kell mellékelni:

a) a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. által engedélyezett érvényes kiviteli tervet, és

b) a csatorna rákötési munkálatok tervezett költségvetését.

(8) A támogatás felhasználásának ellenőrzése céljából a támogatott köteles benyújtani a Polgármesteri Hivatalhoz a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. által kiadott használatbavételi engedélyt, a velük kötött közüzemi szerződést, és a csatorna rákötési munkálatok számláit legkésőbb a támogatási szerződésben meghatározott időpontig.

(9) Amennyiben a döntést követő 3 hónapon belül a támogatási szerződés megkötése a pályázó hibájából nem történik meg, a támogatást a Bizottság visszavonhatja.

(10) A támogatás vissza nem térítendő támogatásként nyújtható.

(11) A pályázat benyújtásának nem feltétele, hogy a pályázó önrésszel rendelkezzen.

(12) A Szennyvízcsatorna-rákötési pályázatra folyamatosan nyújtható be igénylés.”

22. § A Környezetvédelmi Alapról és a környezet védelmével kapcsolatos egyes támogatásokról szóló 17/2021. (VI. 15.) önkormányzati rendelet 48. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A támogatások igénybevételére a közzétett felhívások alapján időszakosan vagy felhívás nélkül folyamatosan van lehetőség.”

23. § A Környezetvédelmi Alapról és a környezet védelmével kapcsolatos egyes támogatásokról szóló 17/2021. (VI. 15.) önkormányzati rendelet 49. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A támogatások, szolgáltatások nyújtásának, igénybevételének feltételeire, szempontrendszerére – figyelemmel arra, hogy egyes eszközök és szolgáltatási kapacitások korlátozottan állhatnak rendelkezésre – a Bizottság ajánlásokat fogalmazhat meg.”

7. A fák védelméről szóló 21/2021. (IX. 13.) önkormányzati rendelet módosítása

24. § (1) A fák védelméről szóló 21/2021. (IX. 13.) önkormányzati rendelet 2. § 13. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

„13. inváziós fajú fa: a települési zöldinfrastruktúráról, a zöldfelületi tanúsítványról és a zöld védjegyről ​ szóló Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rend.) 2. mellékletében megjelölt inváziós fajú fás szárú növények és a KÉSZ 6. melléklet 1. pontjában felsorolt agresszíven gyomosító növényfajok”

(2) A fák védelméről szóló 21/2021. (IX. 13.) önkormányzati rendelet 2. § 21. és 22. pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(E rendelet alkalmazásában)

„21. közhasználatú terület: a Korm. rend. 2. § 3. pontjában meghatározott terület
22. műszaki beavatkozás: a magyar építészetről szóló 2023. évi C törvény 16. § 29. pontjában meghatározott építési tevékenység, valamint a kármentesítés, a környezetalakítás, a tereprendezés és a földmunkával járó egyéb tevékenység”

25. § A fák védelméről szóló 21/2021. (IX. 13.) önkormányzati rendelet 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„9. § (1) A fatelepítés határidejét a meglévő adottságokra és a vegetációs időszakokra figyelemmel kell meghatározni, de nem lehet később, mint a fakivágás megtörténtétől, engedély vagy bejelentés nélküli fakivágás esetén a fakivágásnak a hatóság tudomására jutásától számított egy év.

(2) Műszaki beavatkozás esetében a fatelepítés határideje a műszaki beavatkozás befejezésétől számított legfeljebb egy év, de nem lehet később, mint a fakivágás megtörténtétől, engedély vagy bejelentés nélküli fakivágás esetén a fakivágásnak a hatóság tudomására jutásától számított kettő év.”

26. § A fák védelméről szóló 21/2021. (IX. 13.) önkormányzati rendelet 11. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A településrendezési, településképvédelmi, kultúrtörténeti szempontok érvényesítését igénylő esetekben és a KÉSZ-ben, illetve Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testületének a Budatétény és Nagytétény Duna menti területeire vonatkozó kerületi építési szabályzatról szóló 19/2018. (X.15.) önkormányzati rendeletében (a továbbiakban: DKÉSZ), valamint a Budafok Duna menti területeire vonatkozó kerületi építési szabályzatról szóló 28/2016. (XI.15.) önkormányzati rendeletében a telek zöldfelületként fenntartandó részeként jelölt, valamint megtartandó facsoport növényállomány jelölésű területrészen elhelyezkedő értékes, megtartandó faként, fasorként jelölt faegyedeket érintő eljárásban, továbbá a településképi szempontból jelentős faként, fasorként jelölt faegyedeket érintő eljárásban a jegyző megkéri az önkormányzati főépítész véleményét.”

27. § A fák védelméről szóló 21/2021. (IX. 13.) önkormányzati rendelet 16. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A kérelemben meg kell jelölni a tervezett cselekmény indokát, mellékelni kell a kérelmezett tevékenységet alátámasztó rajzi, képi vagy írásos dokumentumot, így különösen:

a) fényképfelvételt vagy favizsgálati szakvéleményt,

b) a kivágandó fa helyét a kivágással érintett ingatlan helyszínrajzán feltüntetve, darabszámát, faját, törzskörméretét megadva,

c) műszaki beavatkozás esetén be kell jelölni a megmaradó fa (fák) helyét és a műszaki beavatkozás területi határait is, az ingatlanon található minden fa fajtáját, törzskörméretét és elhelyezkedését tartalmazó fakatasztert,

d) tervezett pótlás leírását, a telepítéssel érintett ingatlanok helyszínrajzán feltüntetve a telepítendő fa helyét, darabszámát, faját, törzskörméretét, tervezett telepítés idejét.”

28. § A fák védelméről szóló 21/2021. (IX. 13.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

29. § A fák védelméről szóló 21/2021. (IX. 13.) önkormányzati rendelet

a) 1. § (1) bekezdésében a „közterületen” szövegrészek helyébe a „közhasználatú területen” szöveg,

b) 6. § (2) bekezdésében a „Közterületen” szövegrész helyébe a „Közhasználatú területen” szöveg és a „közterületen” szövegrész helyébe a „közhasználatú területen” szöveg,

c) II. Fejezet címében a „közterületi” szövegrész helyébe a „közhasználatú területi” szöveg,

d) 19. §-ában az „engedélyesírásban” szövegrész helyébe az „engedélyes írásban” szöveg,

e) 27. § b) pont bb) alpontjában a „közterületi” szövegrész helyébe a „közhasználatú területi” szöveg,

f) 28. § (6) bekezdésében a „fatelepítéssel történt teljesítéséről legkésőbb harminc napon” szövegrész helyébe a „fatelepítéssel történt teljesítéséről az ültetéstől számított legkésőbb harminc napon” szöveg,

g) 30. § (3) bekezdésében az „az eredeti pótlási feltételeknek megfelelően.” szövegrész helyébe az „az eredeti pótlási feltételeknek megfelelően (a továbbiakban: garanciális pótlás).” szöveg,

h) III. Fejezet címében a „közterületi” szövegrész helyébe a „közhasználatú területi” szöveg,

i) 35. §-ában a „8. § (4) bekezdése” szövegrész helyébe a „3. melléklete” szöveg

lép.

30. § Hatályát veszti a fák védelméről szóló 21/2021. (IX. 13.) önkormányzati rendelet 34. §-a.

8. A képviselői fejlesztési keret eljárási szabályairól szóló 1/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelet módosítása

31. § A képviselői fejlesztési keret eljárási szabályairól szóló 1/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelet 2. §-a az alábbi (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A képviselői fejlesztési keret felhasználásának kezdeményezére vonatkozó formanyomtatványt a rendelet 1. melléklete tartalmazza.”

32. § A képviselői fejlesztési keret eljárási szabályairól szóló 1/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelet 3/A. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A 2. § (1) bekezdés f) pontjában foglalt célra irányuló támogatói javaslattal olyan:

a) a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015. (IV.20.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében szereplő civil szervezet vagy

b) a kerületi civil szervezetek támogatási rendszeréről szóló 24/2022. (XII.13.) önkormányzati rendelet szerinti feltételeknek megfelelő és az Önkormányzatnál regisztrált civil szervezet

támogatható, amelynek szerződéskötési képessége korlátozva nincs.”

33. § A képviselői fejlesztési keret eljárási szabályairól szóló 1/2025. (II. 14.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.

9. Záró rendelkezések

34. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 20/2025. (IX. 22.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet a 20/2025. (IX. 22.) önkormányzati rendelethez

5. melléklet

3. melléklet a 20/2025. (IX. 22.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet a 20/2025. (IX. 22.) önkormányzati rendelethez