Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelete
a Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet és a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 02. 01- 2025. 02. 02Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelete
a Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet és a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] A rendelet célja, hogy meghatározza a zuglói lakosok által kérhető pénzbeli és természetbeni juttatás igénybevételének szabályait, kiegészítve a hatályos rendeletet a szén-monoxid érzékelő készülék vásárlás támogatására való jogosultság szabályaival, valamint módosításra kerül többek között a babacsomagra való jogosultság szabálya.
[2] Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény a 1. § (2) bekezdésében, a 10. § és a 26. §-ában kapott felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 11a. pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) a következő 10/C. alcímmel egészül ki:
„10/C Szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatása
30/D. § (1) A szén-monoxid mérgezés megelőzése céljából az Önkormányzat támogatja azt a háztartást, amelynek fűtése gázzal vagy szilárd tüzelőanyaggal történik, vagy a lakóingatlan nyílt lánggal égő vízmelegítővel vagy főzőeszközzel van felszerelve.
(2) A szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásához nyújtott pénzbeli támogatásra jogosult az a személy
a) akinek a lakóhelye Budapest Főváros XIV. kerület közigazgatási területén van és életvitelszerűen is a lakóingatlanban tartózkodik,
b) nyilatkozik arról, hogy a tulajdonát képező ingatlanban vagy önkormányzati bérlakásban él,
c) nyilatkozik arról, hogy az (1) bekezdésben meghatározott feltételeknek megfelel,
d) akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 130 000 forintot,
e) aki csatolja a kérelméhez az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság által akkreditált laboratóriumban bevizsgált és megfelelőnek minősített szén-monoxid érzékelő megvásárlásáról kiállított számla másolatát,
f) a támogatás megállapítását a vásárlást követő 30 napon belül kérelmezte.
(3) A támogatás összege a készülék számlán szereplő fogyasztói árnak megfelelő összeg, de legfeljebb 15 000 Ft.
(4) A támogatásra egy háztartásban csak egy személy, öt évente, egyszer jogosult, és a támogatás háztartásonként egy készülék után vehető igénybe.
(5) A szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatása iránti kérelmet a 21. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, amelyhez csatolni kell a kérelmező nevére kiállított, a készülék vásárlásáról szóló 2025. február 1. napját követően kiállított, de 30 napnál nem régebbi számla másolatát.
(6) A szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatása iránt benyújtott kérelemről a polgármester dönt.”
2. § Az Ör. 75. § (2)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Kerekasztal feladata: különösen a szolgáltatástervezési koncepcióban a feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése, a szociális tárgyú rendeletek véleményezése.
(3) A Szociálpolitikai Kerekasztal elnöke a szociális területért felelős alpolgármester, akinek feladata a szociálpolitikai kerekasztal üléseinek összehívása. Egyéb a szociálpolitikai kerekasztallal kapcsolatos feladatok koordinálását a szociális ügyekkel foglalkozó illetékes hivatali osztály végzi.
(4) A szociálpolitikai kerekasztal tagjai:
a) az önkormányzat közigazgatási területén szociális, gyerekjóléti és karitatív tevékenységet ellátó egyházi, valamint egyéb, nem állami fenntartású önkormányzat feladatát átvállaló szervezetek fenntartóinak képviselői,
b) az önkormányzat által fenntartott egészségügyi, gyermekjóléti és szociális intézmények vezetői,
c) szükség szerint meghívottak.”
3. § Az Ör. 75/A. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Kerekasztal elnöke a területért felelős alpolgármester.
(2) A Képviselő-testület által létrehozott Zuglói Gyermekjóléti Kerekasztal állandó meghívottjai, akik a kerekasztal munkáját segítik:
a) az önkormányzat által fenntartott óvoda, egészségügyi, gyermekjóléti és szociális intézmények vezetői,
b) Zuglói Egészségügyi Szolgálat gyermekorvosainak képviseletét ellátó orvos,
c) megyei kollegiális védőnői mentor,
d) Budapesti Rendőr-kapitányság XIV. kerületi Rendőrkapitányság vezetője,
e) Gyermekjogi szakértő,
f) Budapest Főváros Kormányhivatala XIV. Kerületi Gyámhivatalának vezetője,
g) Zuglói Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnöke,
h) Zuglói iskolák igazgatóinak munkaközössége vezetője,
i) szükség szerint meghívottak.”
4. § Az Ör. 75/C. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A kerekasztal elnöke a területért felelős alpolgármester.
(2) A Képviselő-testület által létrehozott Idősügyi Kerekasztal tagjai:
a) az önkormányzat által fenntartott egészségügyi és szociális intézmények vezetői,
b) a zuglói székhelyű idősekket tömörítő, illetve idősekkel foglalkozó helyi szervezetek,
c) Budapest XIV. Kerületi Rendőrkapitányság vezetője,
d) Zuglói Közbiztonsági non-profit Kft. ügyvezetője,
e) Zuglói Önkormányzati Rendészet vezetője,
f) szükség szerint meghívottak.”
5. § Az Ör. 75/E. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testület által létrehozott Zuglói Helyi Esélyegyenlőségi Fórum elnöke a területért felelős alpolgármester (a továbbiakban: Fórum), tagjai:
a) az önkormányzat által fenntartott egészségügyi és szociális intézmények vezetői,
b) Zuglói Közbiztonsági Non-Profit Kft. prevenciós koordinátora,
c) Közép-Pesti Tankerületi Központ delegálja,
d) hajléktalan ellátásban tevékenykedő civil és vallási szervezetek képviselői,
e) rászorultak ellátásában segítő civil szervezetek képviselői,
f) kerületben levő fogyatékos személyeket ellátó intézmények képviselői,
g) szükség szerint meghívottak.”
6. § (1) Az Ör. 16. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) Az Ör. 19. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) Az Ör. a 3. melléklet szerinti 21. melléklettel egészül ki.
7. § Az Ör. 54/C. §
a) (2) bekezdés bevezető szövegében a „lakóhelye” szövegrész helyébe a „lakcíme” szöveg,
b) (2) bekezdés b) pontjában a „lakóhellyel” szövegrész helyébe a „lakcímmel” szöveg,
c) (3) bekezdésében az „édesanyjának” szövegrész helyébe a „szülőjének” szöveg
lép.
8. § Hatályát veszti az Ör. 75/C. § (3) bekezdése.
9. § Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet 7. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.
10. § Ez a rendelet 2025. február 1-jén lép hatályba.
1. melléklet a 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelethez
A Humánszolgáltatási Főosztály által kezelt személyes adatokról
1. Adatkezelő adatai, elérhetősége:
2. Adatvédelmi tisztviselő:
3. A kezelt adatok köre, jogalapja, célja:
|
kezelt adatok köre |
vonatkozó jogszabály, hatáskör, illetékesség |
az adatkezelés célja |
|
|---|---|---|---|
|
|
A kérelmező |
|
|
4. Az adatkezelés időtartama:
5. Az adatokhoz való hozzáférés:
6. Az adatkezeléssel kapcsolatban az érintett joga:
6.1. A tájékoztatás kéréséhez való jog: Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban tájékoztatást kérhet az adatkezelőtől arról, hogy a) mely személyes adatait, b) milyen jogalapon, c) milyen adatkezelési cél teljesítése érdekében, d) milyen forrásból, e) mennyi ideig kezeli, f) kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait. Az érintett kérelmét legfeljebb egy hónapon belül, az általa megadott elérhetőségen teljesíteni kell.
6.2. A helyesbítéshez való jog: Az érintett az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül írásban kérheti, hogy az adatkezelő módosítsa a rá vonatkozó pontatlan személyes adatát, kérheti a hiányos személyes adatok kiegészítését.
6.3. A törléshez való jog: Az érintett az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül írásban kérheti a személyes adatainak a törlését, kivéve, ha az adatkezelés közérdekből valósul meg, jogszabályon alapul, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, védelméhez vagy véleménynyilvánítás szabadságához, tájékozódáshoz való jog gyakorlásához szükséges.
6.4. Adatkezelés korlátozásához (zárolásához) való jog: Az érintett az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül írásban kérheti, hogy az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha a) az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen, b) az érintett vitatja az adatok pontosságát, c) az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, ehelyett kéri azok felhasználásának a korlátozását, d) az adatkezelőnek már nincsen szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igényei érvényesítéséhez, előterjesztéséhez vagy védelméhez. Az adatkezelés korlátozása az a) pontban foglalt esetben arra az időtartamra szól, amíg az adatkezelő megállapítja, hogy az adatkezelés jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben. A b)-d) pontban foglalt esetben a korlátozás a kérelemben foglaltak szerinti ellenőrzés lefolytatásáig tart.
6.5. A tiltakozáshoz való jog: Az érintett az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül írásban tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha az adatkezelő személyes adatot közérdekű vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához, közvetlen üzletszerzés érdekében vagy tudományos, történelmi kutatás és statisztikai célból kezelné.
7. Jogorvoslat joga
a) Panaszt jogosult benyújtani a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (Magyarország felügyeleti hatósága), amelynek
b) Emellett panaszt nyújthat be más tagállam felügyeleti hatóságánál is.
c) A 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) vonatkozó rendelkezései alapján joga van peres eljárást is kezdeményezni.”
2. melléklet a 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelethez
KÉRELEM
BABACSOMAG IGÉNYBEVÉTELÉHEZ
I.
1. A kérelmező (anya) személyére vonatkozó adatok:
|
Neve (családi és utónév): |
|
Születési neve: |
|
Születési helye, ideje (év, hó, nap): |
|
Anyja neve: |
|
Lakóhelye: |
|
Telefonszám (megadása nem kötelező): |
2. Gyermek adatai:
|
Neve (családi és utónév): |
|
Születési neve: |
|
Születési helye, ideje (év, hó, nap): |
|
Anyja születési családi és utóneve: |
|
Lakóhelye: |
3. A babacsomagot átvevő személy:
|
Neve (családi és utónév): |
|
Születési neve: |
|
Lakóhelye: |
II.
Nyilatkozat
........................................
Kérelmező aláírása
Tájékoztató
(a bejelentés kitöltéséhez)
1. A egyszeri természetben juttatásra (babacsomag) az a gyermek jogosult, aki
a) születésekor és azóta folyamatosan XIV. kerületi bejelentett lakóhellyel rendelkezik,
b) a gyermek hat hónapos életkort nem töltötte be és
c) a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 250 000 Ft-ot.
2. Személyes megjelenés esetén a kérelemhez, illetve az ügyintézéshez szíveskedjék magával hozni:
a) a gyermek születési anyakönyvi kivonatát,
b) az örökbefogadás tényéről kiállított hatósági bizonyítványt,
c) a gyermek lakcímigazolványát,
d) kérelmező lakcímigazolványát,
e) átvevő személy lakcímigazolványát.
3. A kérelem benyújtásának helye: Zuglói Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Osztály
4. A kérelem benyújtásának határideje: a gyermek hat hónapos koráig.
5. A babacsomag kizárólag személyes átvétellel történik”
3. melléklet a 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelethez
Kérelem
Szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatására
1. A Kérelmező személyére vonatkozó adatok:
|
Kérelmező neve: |
|
Születési neve: |
|
Születési helye, ideje (év, hó, nap): |
|
Anyja neve: |
|
Lakóhelye: |
|
Tartózkodási helye: |
|
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: |
|
Állampolgársága: |
|
Kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén): |
|
Telefonszám (megadása nem kötelező): |
1. A kérelmező és kérelmezővel azonos háztartásában élők személyi adatai:
|
Név |
Születési hely, idő (év, hó, nap) |
Anyja neve |
Társadalombiztosítási Azonosító Jele |
|
a) |
|
||
|
b) |
|
||
|
c) |
|
||
|
d) |
|
||
|
e) |
|
3. A lakásban milyen minőségben lakik? (tulajdonos, önkormányzati lakásbérlő)
4. A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személy havi nettó jövedelme:
|
A jövedelem típusa |
pályázó |
A pályázóval közös háztartásban élő további személyek |
|||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
a) |
b) |
c) |
d) |
e) |
f) |
||
|
Munkaviszonyból vagy más foglalkoztatási jogviszonyból származó |
|||||||
|
Társas vagy egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből |
|||||||
|
Táppénz, gyermekgondozási támogatások |
|||||||
|
Nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások |
|
||||||
|
Önkormányzat, járási hivatal vagy munkaügyi szerv által folyósított ellátások |
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|
||||||
5. Az ingatlanban használt eszköz típusa, amelyhez a szénmonoxid-mérő készüléket megvásárolta:
6. Kérem, a megállapított támogatás összegét részemre banki utalással/postai lakcímre utalással megküldeni.
NYILATKOZAT
Budapest, ………………….
Tájékoztató
(A kérelem kitöltéséhez)
a) nyugdíjas esetében a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságától kapott éves összesítő és a pályázat benyújtását megelőző havi nyugdíjszelvény vagy bankszámla-kivonat,
b) rendszeres jövedelem esetén a pályázó és a vele közös háztartásban élő személy/ek munkáltatója által kiállított nettó jövedelemigazolás a pályázat benyújtását megelőző hónapról,
c) álláskereső személy esetén az állami foglalkoztatási szerv által kiállított irat (hatósági bizonyítvány, határozat), amennyiben álláskeresési támogatásban részesül, a pályázat benyújtását megelőző havi álláskeresési támogatás összegét igazoló irat,
d) aktív korú nem foglalkoztatott személy rendszeres pénzellátásának az igazolása,
e) időskorúak járadékában részesülő személy rendszeres pénzellátásának az igazolása,
f) vállalkozásból származó jövedelem esetén a pályázat benyújtását közvetlenül megelőző év Nemzeti Adó- és Vámhivatal általi igazolása,
g) a vállalkozás megszűnése esetén annak megszűnését igazoló dokumentum,
g) a tartásdíj igazolására bírói ítélet vagy nyilatkozat,
i) GYES, GYED esetén a Magyar Államkincstár Budapesti és Pest megyei Igazgatósága igazolása a folyósított ellátásról (csatolása önkéntes).
2. Egyéb igazolások:
a) 16 éven felüli gyermek esetében iskolalátogatási igazolás,
b) hallgatói jogviszonyról és az ösztöndíj összegéről szóló igazolás,
c) gyámszülők esetén gyámrendelő határozat vagy bírósági döntés,
d) családi állapot igazolása (elvált, özvegy),
e) amennyiben a kérelmező törvényes képviselője, illetve meghatalmazottja útján nyújtja be a pályázatot, abban az esetben kérjük a képviseletre való jogosultságot igazoló okiratot (gondnokkirendelő határozat, két tanú által aláírt alakszerű meghatalmazás)
3. Kérelmező nevére kiállított, a készülék vásárlásáról szóló 2025. február 1. napján vagy azt követően kiállított, 30 napnál nem régebbi számla másolata.
4. melléklet a 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelethez
„1.89. dönt Szén-monoxid érzékelő készülék árának megtérítéséről.”