Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelete

a Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet és a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 02. 01- 2025. 02. 02

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelete

a Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet és a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.02.01.

[1] A rendelet célja, hogy meghatározza a zuglói lakosok által kérhető pénzbeli és természetbeni juttatás igénybevételének szabályait, kiegészítve a hatályos rendeletet a szén-monoxid érzékelő készülék vásárlás támogatására való jogosultság szabályaival, valamint módosításra kerül többek között a babacsomagra való jogosultság szabálya.

[2] Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény a 1. § (2) bekezdésében, a 10. § és a 26. §-ában kapott felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 11a. pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) a következő 10/C. alcímmel egészül ki:

„10/C Szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatása

30/D. § (1) A szén-monoxid mérgezés megelőzése céljából az Önkormányzat támogatja azt a háztartást, amelynek fűtése gázzal vagy szilárd tüzelőanyaggal történik, vagy a lakóingatlan nyílt lánggal égő vízmelegítővel vagy főzőeszközzel van felszerelve.

(2) A szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásához nyújtott pénzbeli támogatásra jogosult az a személy

a) akinek a lakóhelye Budapest Főváros XIV. kerület közigazgatási területén van és életvitelszerűen is a lakóingatlanban tartózkodik,

b) nyilatkozik arról, hogy a tulajdonát képező ingatlanban vagy önkormányzati bérlakásban él,

c) nyilatkozik arról, hogy az (1) bekezdésben meghatározott feltételeknek megfelel,

d) akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 130 000 forintot,

e) aki csatolja a kérelméhez az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság által akkreditált laboratóriumban bevizsgált és megfelelőnek minősített szén-monoxid érzékelő megvásárlásáról kiállított számla másolatát,

f) a támogatás megállapítását a vásárlást követő 30 napon belül kérelmezte.

(3) A támogatás összege a készülék számlán szereplő fogyasztói árnak megfelelő összeg, de legfeljebb 15 000 Ft.

(4) A támogatásra egy háztartásban csak egy személy, öt évente, egyszer jogosult, és a támogatás háztartásonként egy készülék után vehető igénybe.

(5) A szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatása iránti kérelmet a 21. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, amelyhez csatolni kell a kérelmező nevére kiállított, a készülék vásárlásáról szóló 2025. február 1. napját követően kiállított, de 30 napnál nem régebbi számla másolatát.

(6) A szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatása iránt benyújtott kérelemről a polgármester dönt.”

2. § Az Ör. 75. § (2)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Kerekasztal feladata: különösen a szolgáltatástervezési koncepcióban a feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése, a szociális tárgyú rendeletek véleményezése.

(3) A Szociálpolitikai Kerekasztal elnöke a szociális területért felelős alpolgármester, akinek feladata a szociálpolitikai kerekasztal üléseinek összehívása. Egyéb a szociálpolitikai kerekasztallal kapcsolatos feladatok koordinálását a szociális ügyekkel foglalkozó illetékes hivatali osztály végzi.

(4) A szociálpolitikai kerekasztal tagjai:

a) az önkormányzat közigazgatási területén szociális, gyerekjóléti és karitatív tevékenységet ellátó egyházi, valamint egyéb, nem állami fenntartású önkormányzat feladatát átvállaló szervezetek fenntartóinak képviselői,

b) az önkormányzat által fenntartott egészségügyi, gyermekjóléti és szociális intézmények vezetői,

c) szükség szerint meghívottak.”

3. § Az Ör. 75/A. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Kerekasztal elnöke a területért felelős alpolgármester.

(2) A Képviselő-testület által létrehozott Zuglói Gyermekjóléti Kerekasztal állandó meghívottjai, akik a kerekasztal munkáját segítik:

a) az önkormányzat által fenntartott óvoda, egészségügyi, gyermekjóléti és szociális intézmények vezetői,

b) Zuglói Egészségügyi Szolgálat gyermekorvosainak képviseletét ellátó orvos,

c) megyei kollegiális védőnői mentor,

d) Budapesti Rendőr-kapitányság XIV. kerületi Rendőrkapitányság vezetője,

e) Gyermekjogi szakértő,

f) Budapest Főváros Kormányhivatala XIV. Kerületi Gyámhivatalának vezetője,

g) Zuglói Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnöke,

h) Zuglói iskolák igazgatóinak munkaközössége vezetője,

i) szükség szerint meghívottak.”

4. § Az Ör. 75/C. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A kerekasztal elnöke a területért felelős alpolgármester.

(2) A Képviselő-testület által létrehozott Idősügyi Kerekasztal tagjai:

a) az önkormányzat által fenntartott egészségügyi és szociális intézmények vezetői,

b) a zuglói székhelyű idősekket tömörítő, illetve idősekkel foglalkozó helyi szervezetek,

c) Budapest XIV. Kerületi Rendőrkapitányság vezetője,

d) Zuglói Közbiztonsági non-profit Kft. ügyvezetője,

e) Zuglói Önkormányzati Rendészet vezetője,

f) szükség szerint meghívottak.”

5. § Az Ör. 75/E. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testület által létrehozott Zuglói Helyi Esélyegyenlőségi Fórum elnöke a területért felelős alpolgármester (a továbbiakban: Fórum), tagjai:

a) az önkormányzat által fenntartott egészségügyi és szociális intézmények vezetői,

b) Zuglói Közbiztonsági Non-Profit Kft. prevenciós koordinátora,

c) Közép-Pesti Tankerületi Központ delegálja,

d) hajléktalan ellátásban tevékenykedő civil és vallási szervezetek képviselői,

e) rászorultak ellátásában segítő civil szervezetek képviselői,

f) kerületben levő fogyatékos személyeket ellátó intézmények képviselői,

g) szükség szerint meghívottak.”

6. § (1) Az Ör. 16. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az Ör. 19. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) Az Ör. a 3. melléklet szerinti 21. melléklettel egészül ki.

7. § Az Ör. 54/C. §

a) (2) bekezdés bevezető szövegében a „lakóhelye” szövegrész helyébe a „lakcíme” szöveg,

b) (2) bekezdés b) pontjában a „lakóhellyel” szövegrész helyébe a „lakcímmel” szöveg,

c) (3) bekezdésében az „édesanyjának” szövegrész helyébe a „szülőjének” szöveg

lép.

8. § Hatályát veszti az Ör. 75/C. § (3) bekezdése.

9. § Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet 7. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.

10. § Ez a rendelet 2025. február 1-jén lép hatályba.

1. melléklet a 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelethez

Adatkezelési tájékoztató

A Humánszolgáltatási Főosztály által kezelt személyes adatokról

Tisztelt Érintett!
Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal Humánszolgáltatási Főosztálya (székhely: 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.) által a szociális és gyermekvédelmi tárgyú támogatás iránti kérelmek elbírálása során az Ön által megadott személyes adatokat a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK Irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelet (a továbbiakban: GDPR) előírásainak betartásával az alábbiak szerint használjuk fel:

1. Adatkezelő adatai, elérhetősége:

Megnevezése: Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal/ Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata
Székhelye: 1145 Budapest, Pétervárad utca 2.
Elektronikus levélcím: info@zuglo.hu
Adatkezelő képviselője: A jegyző és a polgármester

2. Adatvédelmi tisztviselő:

Név: dr. Drávai Bernadett
Cím: Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal, 1145 Budapest, Pétervárad utca 2.
Elektronikus levélcím: adatvedelem@zuglo.hu;

3. A kezelt adatok köre, jogalapja, célja:

A GDPR II. fejezet 6. cikk (1) bekezdés e) pontja alapján az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges. Az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (3) bekezdése szerint személyes adat akkor kezelhető, ha kötelező adatkezelés - jelen esetben GDPR 6. cikk (1) bekezdés e) pont szerinti adatkezelés- esetén a kezelendő adatok fajtáit, az adatkezelés célját és feltételeit, az adatok megismerhetőségét, az adatkezelő személyét, valamint az adatkezelés időtartamát vagy szükségessége időszakos felülvizsgálatát az adatkezelést elrendelő törvény, illetve önkormányzati rendelet határozza meg. A *-gal jelölt adatok esetén az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, miszerint az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez.

kezelt adatok köre

vonatkozó jogszabály, hatáskör, illetékesség

az adatkezelés célja



A kérelmező
természetes személy neve
születési neve
anyja neve
születési helye és ideje
lakóhelye és tartózkodási helye
társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ szám)
állampolgársága
idegenrendészeti státusza nem magyar állampolgár esetében
fizetési számlaszáma, ahova az utalás történik
nyilatkozat különélésről és gyermektartásról
külön élés esetén a különélő házastárs lakcíme
telefonszáma*
email címe*
A kérelmezővel egy háztartásban élő természetes személyek
személyazonosító adatai
TAJ száma
a kérelmező és a vele egy háztartásban élő személy nettó jövedelme
Az egyes ügytípushoz kapcsolódó kérelemhez csatolandó dokumentumban szereplő adatok:
váratlan krízishelyzetből adódó többletköltséget igazoló irat (pl.: kórházi kezelés igazolása, nyugdíjazás iránt benyújtott kérelem igazolása
gyermekneveléshez kapcsolódó kiadásokat igazoló irat (pl.: várandósság alatti válsághelyzet igazolása)
háziorvos/kezelőorvos által felírt gyógyszer költségeinek igazolása
elhunyt személy temetési költségeit igazoló irat (pl.: halotti anyakönyvi kivonat, temetési számla)
gyermek hátrányos helyzete miatt támogatás esetén igazoló irat a hátrányos helyzetről
vagyonnyilatkozat
jövedelemigazolás/jövedelemnyilatkozat
fogyatékosságot igazoló szakvélemény
3 hónapot meghaladó krónikus betegségről szóló orvosi igazolás
szakorvosi igazolás arról, hogy a rendszeres úszás az egészség megőrzése érdekében indokolt és javasolt az érintett részére
szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatása iránti kérelem esetén a kérelmező nevére kiállított, a készülék vásárlásáról szóló 2025. február 1. napját követően kiállított, de 30 napnál nem régebbi számla másolata
egyéb igazolás:
- 16 éven felüli gyermek esetében iskolalátogatási igazolás
- hallgatói jogviszonyról és ösztöndíj összegéről igazolás
- gyámrendelő határozat/bírósági döntés
- családi állapot igazolása
- képviseleti jogosultságot igazoló irat
Bemutatásra a kérelem benyújtásakor:
személyi igazolvány/diákigazolvány
lakcímkártya
TAJ kártya
iskolalátogatási/hallgatói jogviszonyról szóló igazolás



A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény

- Az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól a társadalombiztosítási és szociális ellátások megállapítása során, továbbá a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény módosításáról szóló 2008. évi IV. törvény

- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.)

- A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet

- Zugló szociális és gyermekvédelmi pénzbeli, természetbeni támogatásainak és szociális ellátásainak szabályairól szóló Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testületének a 7/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet (Ör.)

- A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gytv.),


- Polgári Törvénykönyvéről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk)

- Zuglói gyermekek születésének rendkívüli önkormányzati támogatás szóló Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2020. (III. 2.) önkormányzati rendelete


- A gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet (továbbiakban: Gyer.) 83/A. §

- A temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény, valamint végrehajtására vonatkozó 145/1999. (X. 01.) Korm. rendelet,

















a szociális ellátás iránt benyújtott kérelmek elbírálása és a megállapított támogatások, segélyek folyósítása az érintett részére











































4. Az adatkezelés időtartama:

Az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló 78/2012.(XII.28.) BM rendeletben meghatározott ideig őrzi meg az Adatkezelő az iratokat és az abban szereplő adatokat az alábbiak szerint:
helyi rendeletben szabályozott rendszeres segélyek: 5 évig
helyi rendeletben szabályozott átmeneti segélyek:2 évig
szociális kölcsön egyedi ügyekben:5 évig
köztemetés: 25 évig
A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatás nyújtása:5 évig
gyógyszertámogatás: 5 évig
intézményi étkeztetés: 10 évig

5. Az adatokhoz való hozzáférés:

A szervezeti egység által kezelt adatokhoz az adott szervezeti egység vezetői, továbbá azon munkatársai férnek hozzá, akiknek feladatkörébe tartozik az adott ügytípushoz tartozó eljárás lefolytatása. Az adatokhoz a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyekben a döntés meghozatala céljából az önkormányzati képviselők is hozzáférnek. Az adattovábbítás esetén az adattovábbítás címzettjeinek feladata és felelőssége a személyes adatok védelme és biztonsága érdekében a szükséges szervezési, technikai intézkedések megtétele.

6. Az adatkezeléssel kapcsolatban az érintett joga:

A GDPR 13. cikk (2) bekezdés alapján:

6.1. A tájékoztatás kéréséhez való jog: Az érintett személy az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban tájékoztatást kérhet az adatkezelőtől arról, hogy a) mely személyes adatait, b) milyen jogalapon, c) milyen adatkezelési cél teljesítése érdekében, d) milyen forrásból, e) mennyi ideig kezeli, f) kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait. Az érintett kérelmét legfeljebb egy hónapon belül, az általa megadott elérhetőségen teljesíteni kell.

6.2. A helyesbítéshez való jog: Az érintett az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül írásban kérheti, hogy az adatkezelő módosítsa a rá vonatkozó pontatlan személyes adatát, kérheti a hiányos személyes adatok kiegészítését.

6.3. A törléshez való jog: Az érintett az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül írásban kérheti a személyes adatainak a törlését, kivéve, ha az adatkezelés közérdekből valósul meg, jogszabályon alapul, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, védelméhez vagy véleménynyilvánítás szabadságához, tájékozódáshoz való jog gyakorlásához szükséges.

6.4. Adatkezelés korlátozásához (zárolásához) való jog: Az érintett az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül írásban kérheti, hogy az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha a) az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen, b) az érintett vitatja az adatok pontosságát, c) az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, ehelyett kéri azok felhasználásának a korlátozását, d) az adatkezelőnek már nincsen szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igényei érvényesítéséhez, előterjesztéséhez vagy védelméhez. Az adatkezelés korlátozása az a) pontban foglalt esetben arra az időtartamra szól, amíg az adatkezelő megállapítja, hogy az adatkezelés jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben. A b)-d) pontban foglalt esetben a korlátozás a kérelemben foglaltak szerinti ellenőrzés lefolytatásáig tart.

6.5. A tiltakozáshoz való jog: Az érintett az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül írásban tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha az adatkezelő személyes adatot közérdekű vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához, közvetlen üzletszerzés érdekében vagy tudományos, történelmi kutatás és statisztikai célból kezelné.

Az érintett az adatkezeléssel kapcsolatos jogainak a gyakorlása iránti kérelmet az adatkezelő székhelyén személyesen az Ügyfélszolgálati Irodán, postai úton vagy elektronikusan az 1. pontban megadott elektronikus levélcímen kérheti.
A Hivatal a kérelmet 25 napon belül megvizsgálja, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja.

7. Jogorvoslat joga

Az érintett a jogai megsértése esetén:

a) Panaszt jogosult benyújtani a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (Magyarország felügyeleti hatósága), amelynek

elérhetősége:
Postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Telefon: +36 (1) 391-1400
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
web oldala: https://www.naih.hu
A jogérvényesítés módjára az Infotv. 22-23. §-a, valamint az 52-58. §-a vonatkozik.

b) Emellett panaszt nyújthat be más tagállam felügyeleti hatóságánál is.

c) A 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) vonatkozó rendelkezései alapján joga van peres eljárást is kezdeményezni.”

2. melléklet a 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelethez

Budapest Főváros XIV. Kerület
Zuglói Polgármesteri Hivatal
1145 Budapest, Pétervárad utca 2.

KÉRELEM

BABACSOMAG IGÉNYBEVÉTELÉHEZ

Alulírott kérem, hogy gyermekem, gyermekeim részére a babacsomagra való jogosultságot megállapítani szíveskedjék, mivel családomban az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a 250 000 Ft-ot és az egyéb jogosultsági feltételeknek is megfelelek.

I.

1. A kérelmező (anya) személyére vonatkozó adatok:

Neve (családi és utónév):

Születési neve:

Születési helye, ideje (év, hó, nap):

Anyja neve:

Lakóhelye:

Telefonszám (megadása nem kötelező):

2. Gyermek adatai:

Neve (családi és utónév):

Születési neve:

Születési helye, ideje (év, hó, nap):

Anyja születési családi és utóneve:

Lakóhelye:

3. A babacsomagot átvevő személy:

Neve (családi és utónév):

Születési neve:

Lakóhelye:

II.

Nyilatkozat

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a bejelentésben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Budapest, ............................

........................................

Kérelmező aláírása

Tájékoztató

(a bejelentés kitöltéséhez)

1. A egyszeri természetben juttatásra (babacsomag) az a gyermek jogosult, aki

a) születésekor és azóta folyamatosan XIV. kerületi bejelentett lakóhellyel rendelkezik,

b) a gyermek hat hónapos életkort nem töltötte be és

c) a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 250 000 Ft-ot.

2. Személyes megjelenés esetén a kérelemhez, illetve az ügyintézéshez szíveskedjék magával hozni:

a) a gyermek születési anyakönyvi kivonatát,

b) az örökbefogadás tényéről kiállított hatósági bizonyítványt,

c) a gyermek lakcímigazolványát,

d) kérelmező lakcímigazolványát,

e) átvevő személy lakcímigazolványát.

3. A kérelem benyújtásának helye: Zuglói Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Osztály

4. A kérelem benyújtásának határideje: a gyermek hat hónapos koráig.

5. A babacsomag kizárólag személyes átvétellel történik

3. melléklet a 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelethez

Budapest Főváros XIV. Kerület
Zuglói Polgármesteri Hivatal
1145 Budapest, Pétervárad utca 2.

Kérelem

Szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásának támogatására

1. A Kérelmező személyére vonatkozó adatok:

Kérelmező neve:

Születési neve:

Születési helye, ideje (év, hó, nap):

Anyja neve:

Lakóhelye:

Tartózkodási helye:

Társadalombiztosítási Azonosító Jele:

Állampolgársága:

Kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező
bevándorolt/letelepedett
menekült/oltalmazott/hontalan

Telefonszám (megadása nem kötelező):

Kijelentem, hogy életvitelszerűen:
lakóhelyemen
tartózkodási helyemen
tartózkodom.
(Ezt a nyilatkozatot akkor kell megtenni, ha egyidejűleg bejelentett lakóhellyel és tartózkodási hellyel is rendelkezik.)

1. A kérelmező és kérelmezővel azonos háztartásában élők személyi adatai:

Név
Születési neve

Születési hely, idő (év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele

a)


b)


c)


d)


e)


3. A lakásban milyen minőségben lakik? (tulajdonos, önkormányzati lakásbérlő)

tulajdonos
önkormányzati lakás bérlője

4. A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személy havi nettó jövedelme:

A jövedelem típusa

pályázó
jövedelme

A pályázóval közös háztartásban élő további személyek

a)

b)

c)

d)

e)

f)

Munkaviszonyból vagy más foglalkoztatási jogviszonyból származó

Társas vagy egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből
származó

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

Nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások




Önkormányzat, járási hivatal vagy munkaügyi szerv által folyósított ellátások


Egyéb jövedelem


Összes jövedelem


5. Az ingatlanban használt eszköz típusa, amelyhez a szénmonoxid-mérő készüléket megvásárolta:

…………………………………………………………………………………………………

6. Kérem, a megállapított támogatás összegét részemre banki utalással/postai lakcímre utalással megküldeni.

Fizetési számlaszám (ha a folyósítást számlaszámra kéri): ......................................................................................................................................
A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: .................................................................

NYILATKOZAT

Alulírott ………………………………………..(név) Budapest, ……………………..
……………………………………………………szám alatti lakos kijelentem, hogy
 lakóingatlanom fűtése gázzal történik
 lakóingatlanom fűtése szilárd tüzelőanyaggal történik
 lakóingatlanom nyílt lánggal égő vízmelegítővel van felszerelve
 lakóingatlanom nyílt lánggal égő főzőeszközzel van felszerelve
Tudomásul veszem, hogy a fenti nyilatkozat tartalmának a valódiságát a hatóság helyszíni szemle keretében ellenőrizheti.
A továbbiakban felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv megkeresésére az állami adóhatóság köteles közölni a szociális ellátást igénylő, valamint – írásbeli felhatalmazása alapján – az egy főre jutó havi jövedelem kiszámításánál figyelembe veendő személy személyi jövedelemadójának az alapját.
Tudomásul veszem, hogy a 2016. évi CL. törvény 64. § (2) bekezdésben foglaltak szerint: ha az ügyfél vagy képviselője más tudomása ellenére az ügy szempontjából jelentős adatot valótlanul állít vagy elhallgat, vagy ha a kötelező adatszolgáltatás körében az adatszolgáltatási kötelezettségét nem teljesíti, eljárási bírsággal sújtható. Eljárási bírsággal nem sújtható, ha a tanúvallomás megtagadásának a lehetősége vele szemben fennáll.

Budapest, ………………….

…………………………
kérelmező aláírása

Tájékoztató

(A kérelem kitöltéséhez)

Kérjük, hogy szíveskedjen a megfelelő választ X-szel jelölni, és a hiányzó adatokat kitölteni.
A szén-monoxid érzékelő készülék vásárlásához nyújtott támogatás a gázzal vagy szilárd tüzelőanyaggal fűtött, vagy nyílt lánggal égő vízmelegítővel vagy főzőeszközzel felszerelt lakásban élő személy számára nyújtott támogatás.
Az Önkormányzat az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság által akkreditált laboratóriumban bevizsgált és megfelelőnek minősített szén-monoxid érzékelő készülők megvásárlását támogatja.
Bővebben a https://katasztrofavedelem.hu/application/uploads/documents/2024-08/84265.pdf dokumentumból is tájékozódhat.
A támogatás összege a készülék számlán szereplő fogyasztói árának megfelelő összeg, de legfeljebb 15 000 Ft.
A támogatásra egy háztartásban csak egy személy, öt évente egyszer jogosult, és a támogatás háztartásonként egy készülék után vehető igénybe.
A kérelemhez csatolandó mellékletek:
1 Jövedelemigazolás, amely lehet:

a) nyugdíjas esetében a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságától kapott éves összesítő és a pályázat benyújtását megelőző havi nyugdíjszelvény vagy bankszámla-kivonat,

b) rendszeres jövedelem esetén a pályázó és a vele közös háztartásban élő személy/ek munkáltatója által kiállított nettó jövedelemigazolás a pályázat benyújtását megelőző hónapról,

c) álláskereső személy esetén az állami foglalkoztatási szerv által kiállított irat (hatósági bizonyítvány, határozat), amennyiben álláskeresési támogatásban részesül, a pályázat benyújtását megelőző havi álláskeresési támogatás összegét igazoló irat,

d) aktív korú nem foglalkoztatott személy rendszeres pénzellátásának az igazolása,

e) időskorúak járadékában részesülő személy rendszeres pénzellátásának az igazolása,

f) vállalkozásból származó jövedelem esetén a pályázat benyújtását közvetlenül megelőző év Nemzeti Adó- és Vámhivatal általi igazolása,

g) a vállalkozás megszűnése esetén annak megszűnését igazoló dokumentum,

g) a tartásdíj igazolására bírói ítélet vagy nyilatkozat,

i) GYES, GYED esetén a Magyar Államkincstár Budapesti és Pest megyei Igazgatósága igazolása a folyósított ellátásról (csatolása önkéntes).

2. Egyéb igazolások:

a) 16 éven felüli gyermek esetében iskolalátogatási igazolás,

b) hallgatói jogviszonyról és az ösztöndíj összegéről szóló igazolás,

c) gyámszülők esetén gyámrendelő határozat vagy bírósági döntés,

d) családi állapot igazolása (elvált, özvegy),

e) amennyiben a kérelmező törvényes képviselője, illetve meghatalmazottja útján nyújtja be a pályázatot, abban az esetben kérjük a képviseletre való jogosultságot igazoló okiratot (gondnokkirendelő határozat, két tanú által aláírt alakszerű meghatalmazás)

3. Kérelmező nevére kiállított, a készülék vásárlásáról szóló 2025. február 1. napján vagy azt követően kiállított, 30 napnál nem régebbi számla másolata.

Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül, és a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a hatóság kamattal megemelt összegben visszakövetelheti.
A kérelem benyújtásakor a kérelmező személyi igazolványának, lakcímkártyájának és TAJ kártyájának a bemutatása szükséges.

4. melléklet a 3/2025. (I. 24.) önkormányzati rendelethez

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelet 7. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat a következő 1.89. ponttal egészül ki:

„1.89. dönt Szén-monoxid érzékelő készülék árának megtérítéséről.”