Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete

a Gyöngyös Városi Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 11. 01

Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete

a Gyöngyös Városi Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről

2025.11.01.

[1] A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (2) bekezdés alapján a helyi önkormányzat gazdálkodásának alapja az éves költségvetése, melyből finanszírozza és látja el törvényben meghatározott kötelező és önként vállalt feladatait, Gyöngyös Városi Önkormányzat éves költségvetése a települési szolgáltatások működtetését és a településfejlesztési célok megvalósítását egyaránt lehetővé tevő, kiegyensúlyozott gazdálkodás elve szerint került összeállításra,

[2] Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében, a Magyarország 2025. évi központi költségvetéséről szóló 2024. évi XC. törvény 64. § (5) bekezdésében és a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3) és (4) bekezdésében kapott feladatkörében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Kormányrendelet, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény, valamint Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény előírásaira figyelemmel az Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § A rendelet hatálya kiterjed:

1. a Képviselő-testületre és annak bizottságára,

2. a Gyöngyösi Közös Önkormányzati Hivatalra (továbbiakban: Közös hivatal)

3. az önkormányzati intézményre,

4. a Mátrafüredi Részönkormányzatra,

5. a Hatvani Tankerületi Központ, az Egri Tankerületi Központ és az Egri Szakképzési Centrum által működtetett, valamint a Magyar Máltai Szeretetszolgálat részére átadott intézmények által kezelt, illetve a társulási feladatellátás kapcsán az Önkormányzat tulajdonban lévő ingatlanok felújítási előirányzat felhasználására,

6. a Városgondozási Zrt-re, a Gyöngyösi Médiaközpont Nonprofit Kft-re, a Gyöngyösi Várostérség Fejlesztő Nonprofit Kft-re, a Gyöngyösi Sportfólió Nonprofit Kft-re, a Gyöngyösi Kulturális Nonprofit Kft-re, illetve a Heves Megyei Vízmű Zrt-re az Önkormányzat tulajdonában lévő üzemeltetésre átadott vagyontárgyak vonatkozásában,

7. továbbá a Képviselő-testület és bizottsága, a polgármester, valamint az alpolgármester által megállapított támogatásra és kedvezményezettjére.

2. § A Képviselő-testület a címrendet az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 15. § alapján a 18. melléklet szerint állapítja meg.

II. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT FŐBB GAZDASÁGI MUTATÓI

1. A költségvetési mérleg

3. § (1)1 A Képviselő-testület a Gyöngyös Városi Önkormányzat 2025. évi költségvetésének főösszegét 20.285.059.726 Ft-ban hagyja jóvá az 1. melléklet szerint. A főösszegen belül a költségvetési bevételeket 11.504.951.087 Ft-ban, a költségvetési kiadásokat pedig 11.725.806.882 Ft-ban állapítja meg.

(2) A 2025. évi költségvetés hiánya - 199.110.879 Ft, melynek finanszírozása saját bevételből történik.

(3) A Képviselő-testület a finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel (hitelfelvétel) kapcsolatos hatásköröket fenntartja magának. A költségvetési évben a Gst. 8. § (2) bekezdése szerinti, a Kormány előzetes hozzájárulásához kötött adósságot keletkeztető ügyletet az Önkormányzat nem tervez.

(4) A Képviselő-testület az Önkormányzat által a költségvetés végrehajtása kapcsán elszámolt működési jellegű többletbevételeit tartalékképzésre fordítja.

2. Költségvetési bevételek és kiadások

4. §2 (1) A Képviselő-testület a 3. § (1) bekezdésében megállapított költségvetési főösszeget bevételi források szerinti bontásban az alábbiak szerint határozza meg:

1. Működési célú támogatások 3.995.825.782 Ft

2. Felhalmozási célú támogatások 403.628.408 Ft

3. Közhatalmi bevételek 5.222.240.000 Ft

4. Működési bevételek 1.205.626.053 Ft

5. Felhalmozási bevételek 605.264.203 Ft

6. Működési célú átvett pénzeszköz 11.316.080 Ft

7. Felhalmozási célú átvett pénzeszköz 61.050.561 Ft

8. Hitel, kölcsönfelvétel 0 Ft

9. Likvid (folyószámlahitel) igénybevétel 600.000.000 Ft

10. Értékpapírok bevételei 0 Ft

11. Államháztatáson belüli megelőlegezés 180.172.810 Ft

12. Maradvány igénybevétele 415.062.762 Ft

13. Irányítószervi támogatás 3.876.716.948 Ft

14. Betétek megszüntetése 3.708.156.119 Ft

(2) A bevételi főösszeg részletezését az 1., 2. és 4. mellékletek tartalmazzák.

(3) A Képviselő-testület a 3. § (1) bekezdés 1. pontjában megállapított költségvetési főösszeget kiadási előirányzatok szerinti bontásban az alábbiak szerint hagyja jóvá:

1. Személyi juttatások 3.334.010.393 Ft

2. Munkaadókat terhelő járulékok 440.405.265 Ft

3. Dologi kiadások 2.939.216.374 Ft

4. Ellátottak pénzbeli juttatásai 67.624.000 Ft

5. Egyéb működési célú kiadások 3.916.150.999 Ft ebből tartalékok 50.866.090 Ft

6. Beruházások 105.981.927 Ft

7. Felújítások 656.559.756 Ft

8. Egyéb felhalmozási célú kiadások 265.858.168 Ft

9. Hitel, kölcsöntörlesztés 81.083.588 Ft

10. Likvid (folyószámlahitel) törlesztés 600.000.000 Ft

11. Értékpapírok kiadásai 0 Ft

12. Államháztartáson belüli megelőlegezés törlesztése 289.071.362 Ft

13. Lízing szerződéssel összefüggő kiadások 4.224.827Ft

14. Irányítószervi támogatás 3.876.716.948 Ft

15. Betét elhelyezés 3.708.156.119 Ft

(4) A kiadási főösszeg intézmények és feladatok szerinti részletezését az 1-8. mellékletek tartalmazzák.

3. Költségvetési létszámkeret

5. § A Képviselő-testület az Önkormányzat 2025. évi létszám-előirányzatát a 9. mellékletben részletezettek alapján az alábbiak szerint határozza meg:

1. Az Önkormányzatnál foglalkoztatott tisztségviselők és munkavállalók esetében teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszáma 8 fő

2. A Gyöngyösi Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők és munkavállalók esetében

a) teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszáma 121 fő

b) részmunkaidőben foglalkoztatottak létszáma 10 fő

3. Az önkormányzati intézményeknél foglalkoztatott közalkalmazottak esetében

a) teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszáma 276 fő

b) részmunkaidőben foglalkoztatottak létszáma 15 fő

4. Az Önkormányzat által teljes munkaidőben foglalkoztatott közfoglalkoztatottak létszáma 12 fő

4. Egyéb információk

6. § (1) Az Önkormányzat több évre vállalt kötelezettség-vállalásait a 10. melléklet tartalmazza.

(2) Az Önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 11. melléklet tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat által vállalt nem kötelező, működési jellegű feladatokat a 12. melléklet tartalmazza.

(4) Az európai uniós támogatással megvalósuló programokat a 13. melléklet tartalmazza.

(5) Az Önkormányzat hitelfelvételi lehetőségét a 15. melléklet tartalmazza.

(6) Az Önkormányzat előirányzat-felhasználási tervét a 16. melléklet tartalmazza.

(7) Az Önkormányzat a költségvetési évet követő további három év költségvetésére készült prognózist

1. 2026. évre 14.736.836.000 Ft

2. 2027. évre 15.206.955.000 Ft

3. 2028. évre 15.677.074.000 Ft

bevételi és kiadási fő összeggel a 17. melléklet szerint hagyja jóvá.

(8) Az Önkormányzat ivó- és szennyvízvagyonához kapcsolódó használati díjból származó bevételeket és azok felhasználását a 19. melléklet tartalmazza.

(9) Az Önkormányzat likviditási tervét a 20. melléklet tartalmazza.

(10) Az Önkormányzatot a pálosvörösmarti feladatok ellátásával összefüggésben terhelő kiadásokat a 21. melléklet tartalmazza.

(11) Az Önkormányzat tulajdonában lévő bérlakások üzemeltetéséből származó bevételeket és azok felhasználását a 22. melléklet tartalmazza.

III. Fejezet

MÁTRAFÜREDI RÉSZÖNKORMÁNYZAT

7. § (1) Képviselő-testület a Mátrafüredi Részönkormányzat 2025. évi kiadásaihoz 4.000.000 Ft önkormányzati támogatást biztosít.

(2) Az Önkormányzat költségvetése Mátrafüred településrész 2025. évi költségvetését 212.529.748 Ft mérlegfőösszeggel, és ezen belül 81.508.512 Ft hiánnyal tartalmazza. Mátrafüred településrész bevételeit és kiadásait a 14. melléklet tartalmazza.

IV. Fejezet

RÉSZLETES SZABÁLYOK

5. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

8. § (1)3 A Pénzügyi és Költségvetési Iroda a Rendelet kihirdetését követő 10 napon belül az intézmény vezetőjével történt egyeztetés alapján köteles elkészíteni az intézmény elemi költségvetését, és egy példány átadásával az intézményt köteles arról tájékoztatni.

(2) Az intézmény az éves költségvetését:

1. az Alapító Okiratban előírt, illetve engedélyezett, és a szervezeti és működési szabályzatban részletezett feladatkörökben és kötelezettségek mellett,

2. a szakmai hatékonyság és gazdaságosság, a vagyon rendeltetésszerű használata követelményeinek érvényesítésével,

3. a gazdálkodási és számviteli, továbbá a belső kontrollrendszerek működtetésére vonatkozó előírások betartásával

4. Feleadatcsökkenés esetén a szükséges korrekciót köteles megtenni

köteles végrehajtani.

(3) A költségvetési gazdálkodás a bevételi előirányzatok teljesítésének kötelezettségét, és a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultságát, a központi költségvetési támogatások felhasználását, a követelések és kötelezettségek nyilvántartását, továbbá a vagyon összetételében és a tevékenység eredményének bemutatását foglalja magában.

(4) Az intézmény, illetve az önkormányzati többségi tulajdonú gazdasági társaság az általa kezelt önkormányzati tulajdon üzemeltetésével összefüggően – amennyiben önerő rendelkezésre áll – köteles az Önkormányzat forráshiányának csökkentése, illetve a megvalósítani kívánt feladatokhoz rendelt források bővítése érdekében a pályázati lehetőségekkel élni.

(5) A megtervezett fejlesztési feladatokkal összefüggésben kötelezettség csak olyan mértékben vállalható, amilyen arányban az Önkormányzat felhalmozási bevételei teljesülnek.

(6) Azon fejlesztési feladatok, amelyeknél a Rendelet csak az önerőt tartalmazza, s amelyek teljes körű megvalósításának előfeltétele a pályázaton való sikeres részvétel, csak olyan ütemben valósíthatók meg, amilyen arányban az önerőn kívüli források teljesülnek.

(7) A Polgármester az Önkormányzat likviditási helyzetének kedvezőtlen alakulása esetén meghatározott időtartamra a kiadásokat korlátozó intézkedéseket vezethet be, amelyekről utólag a Képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatni köteles. Kedvezőtlennek minősül az a likviditási helyzet, ha az Önkormányzat folyószámla-hitelkeretének kihasználtsága a 85%-ot 10 napon túl meghaladja.

(8) Az Önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szerv a következő esetekben igényelhet készpénz felvételt, vagy történhet részükre kifizetés a Közös Hivatal házipénztárából:

1. bérjellegű kifizetések,

2. készpénzelőleg,

3. bel- és külföldi kiküldetésnél útiköltség, napidíj térítések, egyéb kiküldetési kiadások,

4. saját személygépkocsi hivatali célú használatáért fizetett költségtérítés,

5. üzemanyag vásárlással kapcsolatos kiadások,

6. helyi és helyközi utazási költségtérítés,

7. karbantartással, működéssel kapcsolatos kiadások,

8. készletbeszerzéssel kapcsolatos kiadások,

9. reprezentációs kiadások,

10. önkormányzati, intézményi rendezvényekkel kapcsolatos kiadások,

11. jogcímtől függetlenül kétszázezer forint összegig történő egyéb kifizetés,

(9) A házi pénztárból kifizetés kizárólag a költségvetési szerv vezetőjének írásbeli engedélye alapján teljesíthető.

(10) Az Önkormányzati költségvetési szerveknél az intézményi árubeszerzések, szolgáltatások igénybevétele, felújítások, karbantartási kiadások stb. (együttesen: beszerzések) vonatkozásában azonos egységár, alapár, illetve vállalkozási díj esetén előnyben kell részesíteni a kedvezőbb (30, 60 napos) fizetési határidőt biztosító vállalkozót (beszállítót, szolgáltatót).

(11) A képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy a működőképesség megőrzése érdekében támogatási igényt nyújtson be az önkormányzatok rendkívüli támogatására.

(12) Az önkormányzat költségvetésének általános tartaléka az év közben jelentkező többletigények kielégítésére, valamint a bevétel elmaradás pótlására használható fel.

(13) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv vezetője a saját költségvetésének végrehajtásához, valamint a 100 %-ban önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaság üzleti tervének végrehajtásához 2025. február 28-ig részletes, éves pénzforgalmi tervet köteles készíteni, melynek havi bontásban tartalmaznia kell a tárgyévben várható kiadásokat és bevételeket forrásonként és kiemelt előirányzatonként részletezve.

(14)4 Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv valamint a 100 %-ban önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaság vezetője a tárgyhónapot követő hó 5. napjáig köteles adatszolgáltatást teljesíteni a lejárt esedékességű tartozás állományáról 1-30 napos, 31-60 napos, 61-90 napos, illetve 91 napot meghaladó bontásban. Az adatszolgáltatásnak a tartozásállományt tételesen és összesítve kell tartalmaznia. Az adatszolgáltatást a Közös Önkormányzati Hivatal Pénzügyi és Költségvetési Irodája részére kell teljesíteni.

6. Az intézmény gazdálkodása

9. § (1) Az intézményvezetőt fegyelmi felelősség terheli az intézmény gazdálkodásáért, az intézmény kezelésében lévő vagyon rendeltetésszerű használatáért. A Rendeletben meghatározott kiemelt előirányzat Képviselő-testület jóváhagyása nélkül történő túllépése, illetve a Rendelet szabályainak be nem tartása munkáltatói fegyelmi intézkedést vonhat maga után.

(2) Az intézmény költségvetési támogatási előirányzata csak az alaptevékenységre, és az ezzel összefüggő egyéb kiadásokra használható fel.

(3) Az intézmény a kezelésében lévő eszköz hasznosítása során az erre irányuló szerződésben köteles legalább az eszköz üzemeltetési önköltségének megfelelő mértékű ellenérték megfizetését előírni.

(4) A saját konyhával rendelkező intézmény jogosult az alkalmazottak részére nyújtott élelmezési szolgáltatás árát úgy meghatározni, hogy az a nyersanyagköltséget és az ÁFA-t tartalmazza. Ez esetben az intézmény az alkalmazotti étkezés rezsi költsége után az egyes meghatározott juttatások munkáltatót terhelő járulékait köteles havonta bevallani és megfizetni a NAV részére.

(5) Az intézménynél a tervezett saját bevételek elmaradása csak kivételes esetben vonhatja maga után a költségvetési támogatás növekedését.

(6)5 Az intézmény köteles a nevére szóló számlát az intézményhez történő beérkezést követő legkésőbb 3 munkanapon belül a Pénzügyi és Költségvetési Iroda részére megküldeni.

(7) Az intézmény a részére energiakiadások ellentételezése kapcsán nyújtott intézményfinanszírozást még ezen kiadások megtakarítása esetén sem használhatja fel más célra.

10. § (1) Az intézmény költségvetési elszámolási számláját az Önkormányzat számlavezető pénzintézeténél köteles megnyitni és vezetni. Az intézmény egy költségvetési számlával, munkabér, illetve pályázati pénzeszközeinek elkülönítésére szolgáló számlával rendelkezhet. Az egészségügyi feladatokhoz kapcsolódóan a NEAK-tól kapott támogatást külön számlán kell nyilvántartani.

(2) Az intézmény a pénzeszközök kezelésére letéti számlát nem nyithat.

(3) Az intézmény készpénzforgalmát a Közös Hivatal házipénztárából felvett, meghatározott összegű ellátmányból bonyolítja. Az elszámolás az intézményfinanszírozás keretében történik.

(4)6 Az intézménynél a kötelezettségvállalás a szakmai feladat ellátását szolgáló szükségesség és jogszerűség elvének figyelembevételével az intézmény vezetőjének hatáskörébe tartozik. Az intézményvezető 350.000 Ft-ot elérő kötelezettséget csak írásban, a jóváhagyott kiadási előirányzatok terhére vállalhat, amely kötelezettségvállalás dokumentumát köteles haladéktalanul a Pénzügyi és Költségvetési Irodának ellenjegyzés céljából megküldeni.

(5) Az intézmény a Képviselő-testület felhatalmazása nélkül éven túli kötelezettséget nem vállalhat.

11. § (1) A feladatmutató alapján normatív állami hozzájárulásban részesülő intézmény a tényleges mutatók szerint köteles elszámolni a kapott támogatással. A támogatás ellenőrizhetősége érdekében az intézmény köteles olyan nyilvántartást vezetni, melyből egyértelműen megállapítható a feladatmutató tényleges teljesülése.

(2) Amennyiben az intézmény a konkrét feladatmutatóhoz kapcsolódó támogatást az őt ténylegesen megilletőnél nagyobb mértékben veszi igénybe, akkor a meghaladó mérték zárolásra, a költségvetési maradvány elszámolásakor pedig elvonásra kerül.

12. § Az intézményi költségvetési maradvány megállapítására az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII. 31.) Kormányrendelet 155. §-ban foglaltak az irányadók.

7. Személyi és egyéb juttatások

13. § (1) A Képviselő-testület a köztisztviselői illetményalap 2025. évi összegét 69.000 Ft-ban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a Közös Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselő részére az alábbi vezetői illetménypótlékokat állapítja meg:

1. igazgatói és kabinetvezetői beosztásban (főosztályvezető-helyettesi besorolás) 15%

2. igazgató-helyettesi, személyzeti vezetői és főépítészi beosztásban (osztályvezetői besorolás) 10%

(3) A Képviselő-testület a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvény alapján a Közös Hivatalban és a Gyöngyösi Városrendészeten dolgozó felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselő részére adható illetménykiegészítés mértékét 30%-ban, a középfokú iskolai végzettségű köztisztviselő illetménykiegészítését pedig 20%-ban határozza meg.

(4) A Képviselő-testület az óvodapedagógus, és felsőfokú végzettségű kisgyermek nevelő kivételével a közalkalmazott havi illetményét 2025. évben a Magyarország 2025. évi központi költségvetéséről szóló 2024. évi XC. törvény 6. mellékletében az egyes fizetési osztályok és fokozatokhoz rendelt minimum összegével egyezően határozza meg.

(5) A köznevelési intézményben dolgozó óvodapedagógus, és felsőfokú végzettségű kisgyermek nevelő illetményének megállapítására a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 98. § -ában foglaltak az irányadók.

(6) Az intézményvezető illetményét a Polgármester jogosult megállapítani.

(7) A nem közoktatási intézmény kötött felhasználású, kizárólag teljesítményösztönzési célú keret felhasználásáról az érintett intézmény vezetője a fenntartóval történő egyeztetést követően jogosult döntést hozni.

(8) Az intézményvezető a (7) bekezdésben meghatározott juttatásról, az abban foglaltak szerint 2025. évben jogosult dönteni.

(9) A (7) bekezdésekben meghatározott juttatásokon belül az intézményvezető részére megállapított juttatásról a Polgármester 2025. október 15-ig jogosult dönteni.

(10) Az intézménynél az illetményfizetés egységesen, a dolgozó által megválasztott lakossági folyószámlára utalással történik. Az illetmény utalásáról úgy kell gondoskodni, hogy az minden hónap 5. napjáig – amennyiben az munkaszüneti napra esik, az azt megelőző munkanapon – a munkavállaló számláján jóváírásra kerüljön.

(11) A képviselő és a külső bizottsági tag tiszteletdíját a tárgyhónapot követő hó 5. napjáig az általa megjelölt bankszámlára kell utalni

14. § (1) A Képviselő-testület a köznevelési intézményben foglalkoztatott óvodapedagógus kivételével a közalkalmazottat megillető kötelező pótlékok mértékét a Magyarország 2025. évi központi költségvetéséről szóló 2024. évi XC. törvény 63. § (1) bekezdés b) pontjában rögzített minimumban állapítja meg.

(2) Nem tartozik az (1) bekezdés hatálya alá a magasabb vezetői pótlék, melynek megállapítására a Polgármester jogosult.

(3) Az óvodapedagógus illetménypótléka, megbízási díja megállapítására a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 102. és 103. §-ban meghatározottak az irányadók. Azokban az esetekben, ahol a jogszabály alsó és felső határérték közötti megállapítást tesz lehetővé, ott az alsó határértéket kell alkalmazni.

15. § (1) A Képviselő-testület a Közös Hivatalban és a Gyöngyösi Városrendészetnél foglalkoztatott köztisztviselő, ügykezelő és a Munka Törvénykönyve alapján foglalkoztatott munkavállaló, továbbá az Önkormányzat által közvetlenül, valamint a Gyöngyösi Városrendészetnél foglalkoztatott közalkalmazott és a Munka Törvénykönyve alapján foglalkoztatott munkavállaló cafetéria juttatásának 2025. évi mértékét bruttó 345.000 Ft összegben állapítja meg.

(2) Az Önkormányzat által foglalkoztatott közfoglalkoztatott nem tartozik az (1) bekezdés hatálya alá.

(3) A Képviselő-testület az Önkormányzat által fenntartott intézményben foglalkoztatott közalkalmazott és a köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében foglalkoztatott esetében a cafetéria juttatás 2025. évi mértékét bruttó 300.000 Ft összegben állapítja meg.

(4) Az (1) és a (3) bekezdésben meghatározott keretösszeg magában foglalja a munkáltatót terhelő közterhet is.

(5) Az (1) és (3) bekezdésben meghatározott foglalkoztatott az ott megjelölt juttatás igénybevételéről a Rendelet hatálybalépését követő legkésőbb 8 napon belül, illetve a jogviszony létesítésekor, vagy az áthelyezéskor nyilatkozik.

(6) Az (1) és (3) bekezdésben meghatározott foglalkoztatottra vonatkozóan:

1. A részmunkaidős foglalkoztatottat az (1) és (3) bekezdésben meghatározott juttatás a tényleges foglalkoztatás arányában illeti meg.

2. Nem jogosult cafetéria juttatásra a foglalkoztatott azon időtartam vonatkozásában, amely után illetményre vagy távolléti díjra nem jogosult, feltéve, hogy a távollét időtartama egybefüggően meghaladja a 30 napot.

3. Amennyiben a foglalkoztatott jogviszonya év közben keletkezik, vagy szűnik meg, úgy a cafeteria juttatás időarányos része illeti meg.

(7) Az intézményi kollektív szerződés, illetve a Közszolgálati Szabályzat csak az (1)–(6) bekezdésben rögzített korlátozással köthető, illetve módosítható.

16. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzati Közös Hivatalban és a Gyöngyösi Városrendészetnél foglalkoztatott köztisztviselő, az ügykezelő, és a közfoglalkoztatott kivételével a Munka Törvénykönyve alapján foglalkoztatott munkavállaló, továbbá az Önkormányzat által közvetlenül, és az intézményekben foglalkoztatott közalkalmazott, és a köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében foglalkoztatott tekintetében a fizetési számlához kapcsolódó egy foglalkoztatottra eső bankszámla-hozzájárulás havi mértékét 1.000 Ft-ban állapítja meg.

(2) Az (1) bekezdésben megállapított juttatás kifizetése a kedvezményezett bankszámlájára történő utalással történik oly módon, hogy a juttatást a kedvezményezettnek fél évente egy alkalommal, a féléves időtartamra vonatkozóan összevonva, tárgyfélév utolsó hónapjának 10. napjáig kell -folyósítani.

8. Céljelleggel adott és egyéb támogatások

17. § Az Önkormányzat költségvetéséből biztosított támogatások felosztására – a polgármesteri és alpolgármesteri keret, illetve a képviselői keret terhére nyújtott támogatások kivételével – az egyes önkormányzati támogatásokról szóló 7/2022.(II.25.) önkormányzati rendeleteben foglaltak az irányadók.

18. § (1) A polgármester és az alpolgármester a részére jóváhagyott keret terhére csak írásbeli kérelem alapján – nyújthat támogatást.

(2) A támogatásban részesülővel az Önkormányzat a folyósítást megelőzően köteles szerződést kötni. A szerződést a Polgármesteri Kabinet köteles - készíti elő

(3) A (2) bekezdés szerinti támogatási szerződésnek tartalmaznia kell:

1. a támogatott nevét, székhelyét és főbb azonosító adatait,

2. a támogatás célját és összegét,

3. a folyósítás ütemezését,

4. az elszámolási kötelezettség előírását, annak határidejét, módját,

5. az ellenőrzésre vonatkozó rendelkezéseket,

6. az elszámolási kötelezettség elmulasztásának jogkövetkezményeit,

7. valamint arra történő utalást, hogy az Önkormányzat a kedvezőtlen gazdasági-pénzügyi folyamatok eredményeként bekövetkező likviditási nehézségek esetén jogosult a megítélt támogatást részben, vagy egészben visszatartani, vagy megvonni.

(4) A polgármester és az alpolgármester rendelkezésére álló keret terhére kötelezettséget vállalni 2025. november 30-ig lehet.

(5) A támogatásban részesülő a támogatásról legkésőbb 2026. január 31-ig köteles elszámolást benyújtani. Az elszámolást a Polgármesteri Kabinethez kell benyújtani. Amennyiben a támogatásban részesülő a támogatással határidőben nem számol el, részére újabb támogatás nem állapítható meg.

(6)7

19. § (1) A Képviselő-testület által a nemzetiségi önkormányzat részére jóváhagyott általános támogatás havi bontásban, 12 egyenlő részben, a tárgyhó első és ötödik munkanapja között válik esedékessé. A célhoz kötött támogatás folyósítására csak a nemzetiségi önkormányzat erre irányuló döntése, és előzetes írásbeli kérelme alapján van lehetőség.

(2) Az Önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat között létrejött együttműködési megállapodásban rögzítettek alapján az Önkormányzat által átvállalt költségek ellentételezéséhez kapott támogatás kizárólag a megállapodásban rögzített célokra használható fel.

(3) A nemzetiségi önkormányzat az önkormányzati támogatással a tárgyévet követő év május 31-ig köteles elszámolást benyújtani a nemzetiségi önkormányzat szakmai és pénzügyi beszámolójának benyújtásával együtt.

9. Az államháztartáson kívülről érkező források átvétele

20. § (1) Az államháztartáson kívüli forrás végleges átvételéről

1. 1.000.000 Ft egyedi értékhatárig – az alapítványi forrás átvétele, és az Önkormányzat által kiírt közérdekű kötelezettségvállalás keretében felajánlott összeg kivételével – az Önkormányzat esetében a polgármester határozattal, az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv esetében hivatalos feljegyzés készítése mellett a költségvetési szerv vezetője dönt;

2. 1.000.000 Ft egyedi értékhatár felett – az Önkormányzat által kiírt közérdekű kötelezettségvállalás keretében felajánlott összeg kivételével –, valamint alapítványi forrás átvétele esetén a Képviselő-testület határozattal dönt.

(2) Az (1) bekezdés szerinti határozatnak, hivatalos feljegyzésnek, valamint a Képviselő-testületi határozatnak legalább a következőket kell tartalmaznia:

1. természetes személy átadó esetén az átadó nevét és lakóhelyét; jogi személy átadó esetén az átadó szervezet nevét, székhelyét, adószámát, törvényes képviselőjét;

2. az átvett forrás,megnevezését mennyiségét, értékét;

3. az államháztartáson kívüli forrás átvételének célját;

(3) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről való döntéshozatal során vizsgálni kell

1. az átadó által meghatározott cél Önkormányzat általi megvalósíthatóságát, a helyi közügyekkel való összhangját, a hosszú távú önkormányzati célkitűzéseket, valamint

2. az átvétel következményeként az Önkormányzatnál esetlegesen felmerülő kiadásokat, kötelezettségeket, ideértve a hosszú távú (éven túl jelentkező) kiadásokat és kötelezettségeket is.

(4) Amennyiben az átadó által meghatározott célt az (1) bekezdés szerinti hatáskör gyakorlója nem szándékozik megvalósítani, a cél az Önkormányzat részéről a (3) bekezdés alapján nem megvalósítható, az átvételt el kell utasítani. Amennyiben az átadó által meghatározott cél megvalósítása az Önkormányzat részéről többletforrást igényel, kizárólag a szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre állása, az átvétellel egyidejű biztosítása esetén vehető át a forrás.

(5) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről az átadóval megállapodást kell kötni, amelyben a (2) bekezdés 1–3. pontjairól is rendelkezni kell. A megállapodást a polgármester illetve a költségvetési szerv vezetője köti meg.

10. Előirányzat felhasználás és módosítás

21. § A Rendeletet évente legalább három alkalommal, legkésőbb 2025. június 30., 2025. október 31., illetve 2026. február 28-ig kell módosítani.

22. § (1) Az intézmény előirányzat feletti döntési jogosultsága a jogszabályi kereteken belül előirányzat-felhasználásra, illetve kiemelt előirányzaton belüli előirányzat-módosításra terjed ki.

(2) Az élelmezési feladattal összefüggő bevételi és kiadási előirányzatot kizárólag az élelmezési tevékenység végzésével összefüggésben lehet felhasználni, azokat más előirányzatra átcsoportosítani nem lehet.

(3) Az intézmény személyi juttatás előirányzatát csak a Képviselő-testület által jóváhagyott többlet-feladat esetén lehet növelni.

(4) Az intézmény a személyi juttatás előirányzatának maradványát felhasználni, annak terhére kötelezettséget vállalni csak a költségvetési maradvány jóváhagyása után jogosult.

11. Nevesített hatáskörök

23. § (1) Az önkormányzati intézményhez önkormányzati biztost kell kirendelni, amennyiben az intézmény 30 napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az intézmény éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy ÁFA-val növelt értéke a 30.000.000 Ft-ot.

(2) Az Önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott feltételek fennállása esetén a Pénzügyi, Költségvetési és Ellenőrzési Bizottság kezdeményezi.

24. § (1) A Képviselő-testület a céltartalékon belül a pályázati tartalékhoz kapcsolódó kötelezettség-vállalási jogkört pályázatonként, illetve projektenként bruttó 10.000.000 Ft-ig a Polgármesterre, bruttó 10.000.000 Ft felett 20.000.000 Ft-ig a Pénzügyi, Költségvetési és Ellenőrzési Bizottságra ruházza át.

(2) A Képviselő-testület a céltartalékon belül a vis maior keret felhasználási jogkört értékhatárra tekintet nélkül a Polgármesterre ruházza át.

(3) A Képviselő-testület az általános tartalék működési célú felhasználása, az intézmény-felújítási előirányzat, valamint az (1) és (2) bekezdésben foglaltak kivételével a céltartalék terhére történő kötelezettségvállalás jogát esetenként bruttó 1.000.000 Ft keretösszegig a Polgármesterre, bruttó 1.000.000 Ft felett 2.000.000 Ft összeghatárig pedig a Pénzügyi, Költségvetési és Ellenőrzési Bizottságra ruházza át.

25. § (1) A Képviselő-testület az Oktatási, Kulturális, Ifjúsági és Sportbizottságra ruházza át a

1. a Kulturális Koncepció Cselekvési terve végrehajtásához rendelt előirányzat (3. melléklet III. fejezet 5. cím 8. sorszám)

2. az önkormányzat egyéb dologi előirányzaton belül a pedagógiai szakmai szolgáltatásra biztosított keret (3. melléklet III. fejezet 3 cím 24. sorszám)

3. az oktatási és nevelési célú támogatások (7. melléklet)

felhasználási jogkörét.

(2) A Képviselő-testület a Városfejlesztési, Idegenforgalmi és Környezetvédelmi Bizottságra ruházza át

1. a Sportfejlesztési Koncepció Cselekvési terve végrehajtásához rendelt előirányzat (3. melléklet III. fejezet 5. cím 7. sorszám)

2. az Ifjúsági Koncepció Cselekvési terve végrehajtásához rendelt előirányzat (3. melléklet III. fejezet 5. cím 9. sorszám)

feletti rendelkezési jogkört.

(3) A Képviselő-testület az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottságra ruházza át

1. lakáshoz jutók helyi támogatási keretének (3. melléklet III. fejezet 8. cím 4. sorszám)

2. lakáscélú bérlemények felújítása (3. melléklet III. fejezet 7. cím 5. sorszám)

3. az egészségügyi és szociális tevékenység támogatása (7. melléklet)

felhasználási jogkörét.

(4) A Képviselő-testület a Közrend, Közbiztonsági és Kábítószerellenes Bizottságra ruházza át

1. a Drogprevenciós Alap/feladat felhasználására biztosított keretet (3. melléklet III. fejezet 5. cím 11. sorszám)

2. az önkormányzati egyéb dologi előirányzaton belül a Bűnmegelőzési programra biztosított keret (3. melléklet III. fejezet 3. cím 24. sorszám)

felhasználási jogkörét.

(5) A Képviselő-testület a Városfejlesztési, Idegenforgalmi és Környezetvédelmi Bizottságra ruházza át a Környezetvédelmi Alap (8. melléklet) felhasználási jogkörét.

(6) A Képviselő-testület a Jogi, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottságra ruházza át az önkormányzati ösztöndíj részelőirányzat felhasználási jogkörét. (3. melléklet, III. fejezet, 4. cím 3. sorszám)

26. § A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy

1. az Önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeiből állam által kibocsátott értékpapírt vásároljon és döntsön legfeljebb 60 napos futamidejű betétlekötésről, illetve likviditási nehézségek esetén az értékpapír értékesítéséről döntsön,

2. átmeneti likviditási problémák esetén visszapótlási kötelezettség előírása mellett döntsön az elkülönített számlán kezelt forrásból a szabad pénzeszköz felhasználásáról.

27. § (1) A Rendelet 7. mellékletében meghatározott 6.500.000 Ft összegű képviselői keret felhasználására a (2) – (10) bekezdésben foglaltak az irányadók.

(2) A keret felhasználására valamennyi képviselő éves szinten legfeljebb bruttó 500.000 Ft összeghatárig jogosult javaslatot tenni. Felhasználásra kizárólag előzetesen benyújtott kérelem alapján van lehetőség, már megvalósult feladatokkal kapcsolatos kiadások utólagos elismerésére javaslat nem tehető.

(3) A kérelmet írásban, a felhasználás célját, és a célhoz felhasználni kívánt keretösszeget is bemutatva kell a polgármesterhez benyújtani.

(4) A keret nem használható fel képviselői feladatok ellátásához kapcsolódó személyes igények megvalósítására, valamint – az (5) bekezdésben hivatkozott intézmények által szervezett rendezvények támogatásán kívül – rendezvények támogatására.

(5) A képviselő – amennyiben a keretet, vagy annak egy részét rendezvények, vagy programok támogatására, eszközvásárlásra, illetve pályázati önerőhöz kapcsolódó támogatásra kívánja felhasználni – csak olyan az Önkormányzat közigazgatási területén működő intézményt és – az alapítvány kivételével – olyan civil szervezetet támogathat, amelynek létesítő okirata tartalmazza, hogy közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független, és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.

(6) Az (5) bekezdésben foglaltakon túl a képviselői keret az Önkormányzat kötelező, vagy önként vállalt feladataihoz kapcsolódó karbantartási, felújítási vagy felhalmozási célra használható fel. Amennyiben a képviselő által kezdeményezett feladat megvalósításához tervezési, illetve műszaki ellenőri feladatok is kapcsolódnak, úgy azok kiadásait is figyelembe kell venni a keret felhasználása során.

(7)8 A javaslatról a polgármester a (6) bekezdés szerinti felhasználás esetén a Városüzemeltetési Iroda véleményének ismeretében dönt a kérelem benyújtásától számított 15 napon belül.

(8) A támogatási szerződés megkötésére és tartalmára a 18. §-ban foglaltak az irányadók.

(9) Amennyiben a képviselő nem ért egyet a döntéssel, úgy a döntés közlésétől számított 5 munkanapon belül kezdeményezheti a Képviselő-testület előtt a döntés felülvizsgálatát. A keret felhasználása tekintetében a Képviselő-testület döntése az irányadó.

(10) A képviselői keret terhére kötelezettséget vállalni 2025. november 30-ig lehet.

28. § (1) Az üzemeltetésre átadott vagyontárgyakhoz kapcsolódó felújítási, felhalmozási előirányzat felhasználására csak a Polgármester erre vonatkozó, előzetes egyetértő írásbeli nyilatkozata alapján van lehetőség. A felhasználásra irányuló javaslatot a szakmai indoklással és a felmerülő kiadásokkal együtt az üzemeltető – a rendkívüli esetek kivételével – köteles legkésőbb 2025. október 31-ig a Polgármesterhez eljuttatni.

(2) Az (1) bekezdés értelmében rendkívüli esetnek minősül minden olyan esemény, amely a tevékenység ellátását akadályozza, életveszélyt, valamint jelentős anyagi kárral fenyegető veszélyhelyzetet idéz elő, vagy az ingatlan műszaki állapotát súlyosan rongálja, veszélyezteti.

V. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

29. § A helyi adókról szóló 27/2010. (XII.16.) önkormányzati rendelet 14. § (2) a.) pontjában meghatározott városfejlesztési célnak minősül 2025-ben: az Ipari Parkba vezető kerékpárút és járda megépítés és a Dr. Fejes András Városi Sport- és Rendezvénycsarnokhoz tartozó öltözőépület befejezése.

30. § (1) Jelen rendelet rendelkezéseit 2025. január 1. napjától kell alkalmazni.

(2) A 2025. január 1. és a hatályba lépés közötti időszakban elszámolt bevételre és teljesített kiadásokra a Rendelet előirányzatai biztosítanak fedezetet.

31. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

8. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

adatok Ft-ban

Megnevezés

2024. évi eredeti előirányzat

2024. évi módosított előirányzat

2025. évi javaslat

a) Hulladékgazdálkodás

Szelektív hulladékgyűjtés

Összesen

b) Zöldterületek védelme

Faültetés

1 000 000

Allergén növények irtása

Összesen

1 000 000

c) Levegő tisztaság védelem

Bűzmérés

Légszennyezettség mérés a buszpályaudvar környezetében fűtési idényen kívül

350 000

350 000

400 000

Összesen

350 000

350 000

400 000

d) Vizek védelme, szennyvízelvezetés

Vízminőség-elemzés (2024)

0

0

398 550

Vízminőség-elemzések

400 000

400 000

450 000

Utólagos szennyvízrákötések

0

0

Összesen

400 000

400 000

848 550

e) Környezetvédelmi oktatás

Felelős állattartásra nevelés támogatása

300 000

0

400 000

Felelős állattartásra nevelés támogatása (2023)

300 000

0

Lakossági szemléletformálás

300 000

0

350 000

Környezetvédelmi oktató, szemléletformáló szakmai programok pályázati felhívás alapján iskolák, óvodák részére

0

1 000 000

Környezetvédelmi oktatás, szemléletformálás támogatása (pályázatok)

900 000

0

1 450 000

Összesen

1 800 000

0

3 200 000

f) Egyéb környezetvédelmet segítő tevékenység

Klímavédelem

150 000

450 000

450 000

Városi csapadékvízgazdálkodásra irányuló tanulmányterv készítése

0

0

Tartalék

300 000

10 302 622

1 000 000

Összesen

750 000

10 752 622

1 450 000

Kiadások összesen

3 700 000

11 502 622

6 898 550

10. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

AZ ÖNKORMÁNYZAT TÖBB ÉVRE VÁLLALT KÖTELEZETTSÉGEI ÉVENKÉNTI BONTÁSBAN 2025-2030

adatok Ft-ban

Megnevezés

Szerződés szerinti összeg

Köt.váll. éve

2025. évi eredeti előirányzat

Éves fizetési kötelezettség

Állomány

Éves fizetési kötelezettség

2026

2027

2028

2029

2030

I. Hitelek

1

Fejlesztési hitel (infrastrukturális fejlesztések)

300 000 000

2018.

112 500 000

38 206 666

35 773 334

33 340 000

23 410 000

0

0

2

Fejlesztési hitel közvilágítás átalakítására

300 000 000

2018.

105 882 353

42 801 960

45 382 781

39 939 215

37 076 488

0

0

3

Európai uniós projektekhez kapcsolódó hitel

150 000 000

2020.

86 842 112

22 349 998

21 069 297

19 788 595

18 516 666

17 227 192

8 130 718

Felhalmozási hitel összesen

305 224 465

103 358 624

102 225 412

93 067 810

79 003 154

17 227 192

8 130 718

II. Lízingkötelezettségek, részletfizetések, egyéb több éves kötelezettségvállalás

1

Üzletrész vásárlás (Városi Sportcsarnok)

711 000 000

2006.

433 361 816

115 776 284

109 112 193

102 667 944

96 267 831

89 779 440

21 430 774

2

Üzletrész vásárlás (Strandfürdő)*

755 830 000

2007.

338 357 622

83 257 063

78 405 762

74 003 198

69 936 819

65 198 067

59 685 815

3

Gépjármű lízing

5 979 960

2022

1 123 712

1 123 712

0

0

0

0

0

4

Gépjármű lízing

8 889 999

2023

6 094 222

3 230 700

3 230 700

269 231

0

0

0

Lízing kötelezettségek összesen

778 937 372

203 387 759

190 748 655

176 940 373

166 204 650

154 977 507

81 116 589

KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÁSOK MINDÖSSZESEN

1 084 161 837

306 746 383

292 974 067

270 008 183

245 207 804

172 204 699

89 247 307

11. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

A támogatás kedvezményezettje

2025. évi javaslat

Tétel-szám

Mentesség

Közvetett támogatás összege (Ft)

jogcíme (jellege)

mértéke (%)

Végleges mentességet élvező magánszemély (időskorúak jár., végleges méltány., hadigondozott)

16

magánszemélyek komm. adója

100

142 000

Méltányosság alapján 1 évre mentességet kapó magánszemély

100

minden adónem

100

1 300 000

Emeletráépítéssel épült lakás tulajdonosa (20 évig tartó mentesség)

17

magánszemélyek komm. adója

100

173 000

Mátraházán, Kékestetőn bérleménnyel rendelkező magánszemély

20

magánszemélyek komm. adója

100

192 000

A 70. életévét betöltő magánszemély lakástulajdona, lakásbérleménye utáni mentesség

3 970

magánszemélyek komm. adója

100

38 800 000

Szennyvízhálózatra való rákötési lehetőséggel nem rendelkező lakás magánszemély tulajdonosa

41

magánszemélyek komm. adója

100

327 300

Lakáshoz jutók helyi támogatása (vissza nem térítendő rész).

9

helyi támogatás

100

4 500 000

ÖSSZESEN

45 434 300

12. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez17

adatok Ft-ban

Intézményfelújítási keret részletezése

2025. évi javaslat

Katona J. úti Tagóvoda kapubejárat szélesítése

3 660 000

Katona J. úti Tagóvoda udvari hátsó terasz megsüllyedt elválik az épület falától, baleset és omlásveszélyes elbontás és új lépcsős szerkezet kialakítása

2 710 000

Dobó úti Tagóvoda rossz állapotban lévő kémény szakértői vélemény készítése

600 000

Dobó úti Tagóvoda udvari 2 db WC kialakítása a meglévő vizesblokkból

1 300 000

Epreskert úti Tagóvoda épületének bejárati ajtaján elektronikus nyitó-záró szerkezet kiépítése

140 000

Epreskert úti Tagóvoda balesetveszélyes udvari beton, aszfalt, felgyűrődés javítása

600 000

Fecske úti Tagóvoda kerítés magasítás biztonságvédelem miatt

750 000

Fecske úti Tagóvoda főzőkonyha helyiség ablakaira redőny és árnyékoló felszerelése

900 000

Mesevár Tagóvoda hátsó udvarnál betonfal elbontása

400 000

Mesevár Tagóvoda játéktároló, eszköztároló polc készítése

500 000

Platán úti Tagóvoda tetőjavítás leázás miatt

700 000

Platán úti Tagóvoda udvari aszfaltburkolat felgyűrődés javítása

600 000

Tündérkert Óvoda bejárati ajtó működésének biztonságosabbá tétele, gyermekek és vagyonbiztonság érdekében

140 000

Visonta úti Bölcsőde az épület és terasz csatornarendszerének, vízelvezetésének vizsgálata, javítása

500 000

Dobó úti Bölcsőde Csibe csoport terasz hangyák által károsított fagerendás tetőszerkezet szakértői vizsgálata

400 000

Jeruzsálem úti Bölcsőde játékraktárban polcrendszer kialakítása, nagyméretű játékok részére

500 000

Jeruzsálem úti Bölcsőde vízvezeték korrodálása miatt folyamatos csepegés tapasztalható a folyosón csővezeték csere szükséges

600 000

Tervezett forrás mindösszesen

15 000 000

13. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez18

EURÓPAI UNIÓS TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ PROGRAMOK 2025.

adatok Ft-ban

Ssz.

PROJEKT megnevezése

2025. évi EREDETI előirányzat

Módosítási javaslat

2025. évi MÓDOSÍTOTTelőirányzat

Bevételek

Kiadások

Bevételek

Kiadások

Bevételek

Kiadások

Önerő

Egyéb bevételek

összesen

Önerő

Egyéb bevételek

összesen

1.

TOP Plusz-1.3.2.-23

0

0

30 540 646

0

30 540 646

30 540 646

30 540 646

0

30 540 646

30 540 646

2.

TOP Plusz-2.1.2.-21

0

0

12 857 891

0

12 857 891

12 857 891

12 857 891

0

12 857 891

12 857 891

3.

TOP Plusz-3.2.1.-23

0

0

15 819 118

0

15 819 118

15 819 118

15 819 118

0

15 819 118

15 819 118

4.

TOP Plusz-3.4.1.-23

0

0

16 467 873

0

16 467 873

16 467 873

16 467 873

0

16 467 873

16 467 873

Összesen

0

0

75 685 528

0

75 685 528

75 685 528

75 685 528

0

75 685 528

75 685 528

14. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

adatok Ft-ban

BEVÉTELEK

2025. évi javaslat I. változat

Kötelező

Önként választott

KIADÁSOK

2025. évi javaslat I. változat

Kötelező

Önként választott

Nettó

ÁFA

Bruttó

Nettó

ÁFA

Bruttó

Településrészt normatív módon megillető támogatás*

17 730 584

0

17 730 584

17 730 584

0

Részönkormányzat kiadásai

3 385 999

614 001

4 000 000

0

4 000 000

- hivatal működésére

10 724 844

0

10 724 844

10 724 844

0

Részönk. képviselők tiszteletdíja és járuléka

9 733 368

0

9 733 368

0

9 733 368

- zöldterület-gazdálkodásra

1 154 095

0

1 154 095

1 154 095

0

Mátrafüredi Óvoda működési jellegű kiadásai

34 120 700

348 228

34 468 928

33 223 674

1 245 254

- közvilágítás üzemeltetésre

2 053 385

0

2 053 385

2 053 385

0

Igazgatási feladatok *

32 482 685

0

32 482 685

32 482 685

0

- temető üzemeltetésre

540 079

0

540 079

540 079

0

Mátrafüredi Posta üzemeltetése

3 308 000

893 160

4 201 160

0

4 201 160

- közutak üzemeltetésre

1 090 981

0

1 090 981

1 090 981

0

Szociálpolitikai feladatok

96 000

0

96 000

96 000

0

- egyéb önkormányzati feladatokra

2 167 200

0

2 167 200

2 167 200

0

Kommunális kiadások

67 898 157

16 892 182

84 790 339

82 590 339

2 200 000

Helyi adók összesen

60 000 000

0

60 000 000

0

60 000 000

- Park fenntartás

16 545 611

4 467 316

21 012 927

21 012 927

0

- építményadó

12 900 000

0

12 900 000

0

12 900 000

- Faültetés és pótlás (2023)

0

0

0

0

0

- magánszem. kommunális adója

4 100 000

4 100 000

0

4 100 000

- Faültetés és pótlás

1 732 283

467 717

2 200 000

0

2 200 000

- helyi iparűzési adó

14 000 000

0

14 000 000

0

14 000 000

- Faápolási munkák, fakivágások

2 240 158

604 842

2 845 000

2 845 000

0

- idegenforgalmi adó

29 000 000

0

29 000 000

0

29 000 000

- Közterületi játszóeszközök éves karbantartása

1 677 055

452 805

2 129 860

2 129 860

0

Mátrafüredi Óvoda bevételei

0

0

0

0

- Útkarbantartás

6 299 213

1 700 787

8 000 000

8 000 000

0

Mátrafüredi Óvoda normatív támogatása

34 468 298

0

34 468 298

34 468 298

0

- Közvilágítás

7 086 614

1 913 386

9 000 000

9 000 000

0

Temetőfenntartással kapcsolatos bevételek *

576 011

155 523

731 534

731 354

180

- Temetőfenntartási feladatok*

1 510 262

407 771

1 918 033

1 918 033

0

Értékpapír, hozam és üzletrészértékesítés bevétele *

0

0

0

0

- Csapadékcsatorna elvezető rendszerek karbantartása

2 755 906

744 094

3 500 000

3 500 000

0

Közterület használati díj

500 000

0

500 000

0

500 000

- Közkifolyók vízdíja

275 591

74 409

350 000

350 000

0

Hitelekből származó bevétel / szabad maradvány *

13 410 334

0

13 410 334

13 410 334

- Közterület takarítás, locsolás, síkosság-mentesítés

22 440 945

6 059 055

28 500 000

28 500 000

0

Ivóvíz- és szennyvízvagyon használati díja *

3 071 101

829 197

3 900 298

3 900 298

- Nyilvános illemhely üzemeltetése és közüzemi díjai

5 334 519

0

5 334 519

5 334 519

0

Ingatlan értékesítés bevétele (hrsz 6357/1, 6359)

280 188

0

280 188

280 188

Felhalmozási, felújítási kiadások

3 937 008

1 062 992

5 000 000

5 000 000

0

Pályázati támogatás a Béke u. 4. sz. épület fűtés korszerűsítésére

0

0

0

Járdafelújítási keret

3 937 008

1 062 992

5 000 000

5 000 000

0

Mátrafüred, erdei bekötőút aszfaltozása

0

0

0

0

0

Mátrafüred-Pálosvörösmart kerékpárút engedélyezési terv korszerűségi felülvizsgálata

0

0

0

0

0

Csapadékvíz elvezetés kiépítése és útburkolat felűjítás a Kozmáry utcában

0

0

0

0

0

Mátrafüredi Tábor szennyvízhálózat bekötő vezeték kiépítése

0

0

0

0

0

Kalló Malom pihenőhely kialakítása

0

0

0

0

0

Béke u. 4. szám alatti épület fűtés korszerűsítés

0

0

0

0

0

Adósságszolgálati kötelezettség *

2 348 316

0

2 348 316

2 348 316

0

Általános tartalék *

0

0

0

0

0

Szolidaritási hozzájárulási kötelezettség *

35 408 952

0

35 408 952

35 408 952

0

Forráshiány

81 508 512

0

81 508 512

81 508 512

0

Forrás többlet

0

0

0

Bevételek mindösszesen

211 545 028

984 720

212 529 748

134 438 748

78 091 000

Kiadások mindösszesen

192 719 185

19 810 563

212 529 748

191 149 966

21 379 782

* Az adatok lakosságszámarányosan 774 fő állandó lakost figyelembe véve kerültek kiszámításra (Gyöngyös lakosságszáma 26.724 fő).

15. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

15. melléklet a ./2025. (II..) önkormányzati rendelethez

AZ ÖNKORMÁNYZAT 2025. ÉVI HITELFELVÉTELI LEHETŐSÉGE

adatok Ft-ban

SAJÁT BEVÉTELEK

Érték

1

Helyi adóbevétel

5 202 240 000

3

Díjak, pótlékok, bírságok

17 500 000

2

Osztalékok, koncessziós díjak, hozambevétel

4

Vagyon hasznosításból származó bevétel

466 612 502

5

Tárgyi eszközök, immateriális javak értékesítése vagyoni értékű jog értékesítése

700 957 441

6

Részvények, részesedések értékesítése

7

Vállalatértékesítésből, privatizációból származó bevételek

8

Kezességvállalással kapcsolatos megtérülés

Bevételek összesen

6 387 309 943

Hitelfelvételi lehetőség (saját bevételek 50%-a)

3 193 654 972

16. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

adatok EFt-ban

Megnevezés

2025. évi előirányzat felhasználása

Mindösszesen

Január

Február

Március

Április

Május

Június

Július

Augusztus

Szeptember

Október

November

December

BEVÉTELI ELŐIRÁNYZATOK

Működési célú támogatások

563 143 940

407 511 054

168 596 929

301 909 310

288 183 435

284 369 310

284 909 310

288 183 435

284 369 310

284 909 310

288 183 435

284 369 306

3 728 638 084

Felhalmozási célú támogatások

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Közhatalmi bevételek

14 840 000

73 000 000

1 938 300 000

220 400 000

226 000 000

193 500 000

17 000 000

101 500 000

2 140 000 000

33 500 000

72 500 000

191 500 000

5 222 040 000

Működési bevételek

85 529 440

85 529 440

85 529 440

85 529 440

85 529 440

156 490 690

85 529 440

85 529 440

85 529 440

156 490 690

85 529 440

85 529 436

1 168 275 776

Felhalmozási bevételek

0

0

0

0

0

0

175 000 000

175 000 000

175 000 000

175 957 441

0

0

700 957 441

Működési célú átvett pénzeszköz

0

0

0

0

0

191 040

3 934 000

2 000 000

5 000 000

0

0

191 040

11 316 080

Felhalmozási célú átvett pénzeszköz

49 550 561

550 000

550 000

550 000

550 000

800 000

550 000

550 000

550 000

550 000

550 000

250 000

55 550 561

Hitel, kölcsönfelvétel

600 000 000

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

600 000 000

Értékpapírok bevételei

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

ÁHT-n belüli megelőlegezés

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Maradvány igénybevétele

200 000 000

241 919 724

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

441 919 724

Irányítószervi támogatás

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 948

3 858 407 365

Betétek megszüntetése

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Bevételek összesen

1 268 597 888

1 096 044 165

2 514 510 316

929 922 697

921 796 822

956 884 987

888 456 697

974 296 822

3 011 982 697

972 941 388

768 296 822

883 373 730

15 787 105 031

KIADÁSI ELŐIRÁNYZATOK

Személyi juttatások

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 963

3 288 203 545

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 401

434 788 757

Dologi kiadások

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

2 793 295 296

Ellátottak pénzbeli juttatásai

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 337

67 624 000

Egyéb működési célú kiadások

165 982 956

157 182 956

495 982 956

324 782 956

363 405 228

307 182 956

324 782 956

103 405 228

547 182 956

464 782 956

363 405 230

315 982 956

3 934 062 290

Beruházási kiadások

0

0

0

0

0

0

0

0

27 381 544

27 381 544

27 381 544

27 381 543

109 526 175

Felújítási kiadások

0

0

0

0

0

0

0

0

59 764 387

59 764 387

59 764 387

59 764 387

239 057 548

Egyéb felhalmozási célú kiadások

9 335 934

9 335 934

78 835 934

9 335 934

9 335 934

9 335 934

9 335 934

9 335 934

78 835 934

9 335 934

9 335 934

9 335 936

251 031 210

Hitel, kölcsöntörlesztés

0

0

20 270 897

0

0

20 270 897

0

0

20 270 897

0

0

620 270 897

681 083 588

Megelőlegezés törlesztése

123 500 430

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

123 500 430

Gépjármű lízing

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 068

4 224 827

Központi, irányítószervi támogatás folyósítása

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

323 833 948

3 860 707 365

Betét elhelyezés

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Kiadás összesen

1 169 364 635

1 037 064 205

1 465 635 102

1 204 664 205

1 243 286 477

1 207 335 102

1 204 664 205

983 286 477

1 603 981 033

1 431 810 136

1 330 432 410

1 305 581 044

15 787 105 031

Bevételek és kiadások havi különbözete

99 233 253

58 979 960

1 048 875 214

-274 741 508

-321 489 655

-250 450 115

-316 207 508

-8 989 655

1 408 001 664

-458 868 748

-562 135 588

-422 207 314

Forráshiány / bevételi többlet

99 233 253

158 213 213

1 207 088 427

932 346 919

610 857 264

360 407 149

44 199 641

35 209 986

1 443 211 650

984 342 902

422 207 314

0

17. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

adatok Ft-ban

Sorsz.

Bevételek

2026. év

2027. év

2028. év

Sorsz.

Kiadások összesen

2026. év

2027. év

2028. év

1

Működési célú támogatások

3 800 000 000

3 900 000 000

4 000 000 000

1

Személyi juttatások

3 400 000 000

3 500 000 000

3 600 000 000

2

Felhalmozási célú támogatások

50 000 000

50 000 000

50 000 000

2

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

448 000 000

463 000 000

478 000 000

3

Közhatalmi bevételek

5 117 000 000

5 217 000 000

5 317 000 000

3

Dologi kiadások

2 883 000 000

2 975 000 000

3 070 000 000

4

- ebből: helyi adók

5 100 000 000

5 200 000 000

5 300 000 000

4

Ellátottak pénzbeli juttatásai

68 000 000

70 000 000

72 000 000

5

Működési bevételek

1 100 000 000

1 150 000 000

1 200 000 000

5

Egyéb működési célú kiadások

3 800 000 000

3 800 000 000

3 800 000 000

6

Felhalmozási bevételek

100 000 000

100 000 000

100 000 000

- ebből: tartalékok

350 000 000

350 000 000

350 000 000

7

Működési célú átvett pénzeszköz

5 000 000

5 000 000

5 000 000

6

Beruházások

300 000 000

300 000 000

300 000 000

8

Felhalmozási célú átvett pénzeszköz

8 000 000

8 000 000

8 000 000

- ebből: részesedés szerzés és -növelés

0

0

0

7

Felújítások

170 000 000

150 000 000

150 000 000

8

Egyéb felhalmozási célú kiadások

255 000 000

240 000 000

229 000 000

9

Költségvetési bevételek összesen (1+...+8)

10 180 000 000

10 430 000 000

10 680 000 000

9

Költségvetési kiadások összesen (1+...+10)

11 324 000 000

11 498 000 000

11 699 000 000

10

Költségvetési hiány

1 144 000 000

1 068 000 000

1 019 000 000

10

Költségvetési többlet

-

-

-

11

Hitel, kölcsönfelvétel

350 000 000

350 000 000

350 000 000

11

Hitel, kölcsöntörlesztés

350 000 000

350 000 000

350 000 000

12

Értékpapírok bevételei

0

0

0

12

Értékpapírok kiadásai

0

0

0

ÁHT-n belüli megelőlegezés

0

0

0

13

ÁHT-n belüli megelőlegezés

124 000 000

124 000 000

124 000 000

13

Maradvány igénybevétele

1 271 134 000

1 192 000 000

1 143 000 000

14

Lízing szerződéssel összefüggő kiadások

3 134 000

0

0

14

Irányítószervi támogatás

3 900 000 000

3 950 000 000

4 000 000 000

15

Központi, irányítószervi támogatás folyósítása

3 900 000 000

3 950 000 000

4 000 000 000

15

Betétek megszüntetése

0

0

0

16

Betét elhelyezés

0

0

0

16

Finanszírozási bevételek összesen (11+...+15)

5 521 134 000

5 492 000 000

5 493 000 000

17

Finanszírozási kiadások összesen (12+...+15)

4 377 134 000

4 424 000 000

4 474 000 000

17

Bevételek összesen (9+16)

15 701 134 000

15 922 000 000

16 173 000 000

18

Kiadások összesen (11+17)

15 701 134 000

15 922 000 000

16 173 000 000

18. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

CÍMREND B E V É T E L E K

Fejezetek

I. Fejezet

II. Fejezet

III. Fejezet

IV. Fejezet

Polgármesteri Hivatal

Önkormányzati Intézmények

Önkormányzati feladatok

Finanszírozási műveletek

Címek

1. Működési célú támogatások

1. Hitel, kölcsönfelvétel

2. Felhalmozási célú támogatások

2. Értékpapírok bevételei

3. Közhatalmi bevételek

3. Maradvány igénybevétele

4. Működési bevételek

4. Irányítószervi támogatás

5. Felhalmozási bevételek

5. Betétek megszüntetése

6. Működési célú átvett pénzeszköz

7. Felhalmozási célú átvett pénzeszköz

Alcímek

1. Visonta úti Bölcsőde

Címenként változó !

2. Dobó úti Bölcsöde

3. Jeruzsálem úti Bölcsőde

4. Gyöngyös Város Óvodái

5. Vachott Sándor Városi Könyvtár

6. Városrendészet

Jogcím

1. kötelező feladat

2. nem kötelező feladat

Előirányzat-csoport

1. Működési bevételek

2. Beruházási, felújítási bevételek

Kiemelt előirányzat

1. Működési célú támogatások

1. Működési célú támogatások

Címenként változó !

Címenként változó !

2. Felhalmozási célú támogatások

2. Felhalmozási célú támogatások

3. Közhatalmi bevételek

4. Működési bevételek

4. Működési bevételek

5. Felhalmozási bevételek

5. Felhalmozási bevételek

6. Működési célú átvett pénzeszköz

6. Működési célú átvett pénzeszköz

7. Felhalmozási célú átvett pénzeszköz

7. Felhalmozási célú átvett pénzeszköz

8. Irányítószervi támogatás

8. Irányítószervi támogatás

CÍMREND K I A D Á S O K

Fejezetek

I. Fejezet

II. Fejezet

III. Fejezet

IV. Fejezet

Polgármesteri Hivatal

Önkormányzati Intézmények

Önkormányzati feladatok

Finanszírozási műveletek

Címek

1. Személyi juttatás

1. Hitel- és kölcsöntörlesztés

2. Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

2. Értékpapírok kiadásai

3. Dologi kiadások

3. Irányítószervi támogatás folyósítása

4. Ellátottak pénzbeli juttatásai

4. Betét elhelyezés

5. Egyéb működési célú kiadások

6. Beruházási kiadás

7. Felújítási kiadás

8. Egyéb felhalmozási célú kiadások

9. Tartalékok

Alcímek

1. Visonta úti Bölcsőde

Címenként változó !

2. Dobó úti Bölcsöde

3. Jeruzsálem úti Bölcsőde

4. Gyöngyös Város Óvodái

5. Vachott Sándor Városi Könyvtár

6. Városrendészet

Jogcím

1. kötelező feladatok

2. nem kötelező feladatok

Előirányzat-csoport

1. Működési kiadások

2. Beruházási, felújítási kiadások

Kiemelt előirányzat

1. Személyi juttatás

Címenként változó !

2. Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

3. Dologi kiadások

4. Élelmezési kiadások

5. Ellátottak pénzbeli juttatásai

6. Egyéb működési célú kiadások

7. Beruházási kiadás

8. Felújítási kiadás

9. Egyéb felhalmozási célú kiadások

20. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

adatok EFt-ban

Megnevezés

2025. évi likviditási terv

Mindösszesen

Január

Február

Március

Április

Május

Június

Július

Augusztus

Szeptember

Október

November

December

BEVÉTELI ELŐIRÁNYZATOK

Működési célú támogatások

563 143 940

407 511 054

168 596 929

301 909 310

288 183 435

284 369 310

284 909 310

288 183 435

284 369 310

284 909 310

288 183 435

284 369 306

3 728 638 084

Felhalmozási célú támogatások

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Közhatalmi bevételek

14 840 000

73 000 000

1 938 300 000

220 400 000

226 000 000

193 500 000

17 000 000

101 500 000

2 140 000 000

33 500 000

72 500 000

191 500 000

5 222 040 000

Működési bevételek

85 529 440

85 529 440

85 529 440

85 529 440

85 529 440

156 490 690

85 529 440

85 529 440

85 529 440

156 490 690

85 529 440

85 529 436

1 168 275 776

Felhalmozási bevételek

0

0

0

0

0

0

175 000 000

175 000 000

175 000 000

175 957 441

0

0

700 957 441

Működési célú átvett pénzeszköz

0

0

0

0

0

191 040

3 934 000

2 000 000

5 000 000

0

0

191 040

11 316 080

Felhalmozási célú átvett pénzeszköz

49 550 561

550 000

550 000

550 000

550 000

800 000

550 000

550 000

550 000

550 000

550 000

250 000

55 550 561

Hitel, kölcsönfelvétel

600 000 000

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Értékpapírok bevételei

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

ÁHT-n belüli megelőlegezés

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Maradvány igénybevétele

200 000 000

241 919 724

0

0

0

0

0

0

0

0

0

441 919 724

Irányítószervi támogatás

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 948

3 858 407 365

Betétek megszüntetése

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Bevételek összesen

1 268 597 888

1 096 044 165

2 514 510 316

929 922 697

921 796 822

956 884 987

888 456 697

974 296 822

3 011 982 697

972 941 388

768 296 822

883 373 730

15 187 105 031

KIADÁSI ELŐIRÁNYZATOK

Személyi juttatások

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 962

274 016 963

3 288 203 545

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 396

36 232 401

434 788 757

Dologi kiadások

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

232 774 608

2 793 295 296

Ellátottak pénzbeli juttatásai

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 333

5 635 337

67 624 000

Egyéb működési célú kiadások

165 982 956

157 182 956

495 982 956

324 782 956

363 405 228

307 182 956

324 782 956

103 405 228

547 182 956

464 782 956

363 405 230

315 982 956

3 934 062 290

Beruházási kiadások

0

0

0

0

0

0

0

0

27 381 544

27 381 544

27 381 544

27 381 543

109 526 175

Felújítási kiadások

0

0

0

0

0

0

0

0

59 764 387

59 764 387

59 764 387

59 764 387

239 057 548

Egyéb felhalmozási célú kiadások

9 335 934

9 335 934

78 835 934

9 335 934

9 335 934

9 335 934

9 335 934

9 335 934

78 835 934

9 335 934

9 335 934

9 335 936

251 031 210

Hitel, kölcsöntörlesztés

0

0

20 270 897

0

0

20 270 897

0

0

20 270 897

0

0

20 270 897

81 083 588

Megelőlegezés törlesztése

123 500 430

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

123 500 430

Gépjármű lízing

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 069

352 068

4 224 827

Központi, irányítószervi támogatás folyósítása

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

321 533 947

323 833 948

3 860 707 365

Betét elhelyezés

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Kiadás összesen

1 169 364 635

1 037 064 205

1 465 635 102

1 204 664 205

1 243 286 477

1 207 335 102

1 204 664 205

983 286 477

1 603 981 033

1 431 810 136

1 330 432 410

1 305 581 044

15 187 105 031

Bevételek és kiadások havi különbözete

99 233 253

58 979 960

1 048 875 214

-274 741 508

-321 489 655

-250 450 115

-316 207 508

-8 989 655

1 408 001 664

-458 868 748

-562 135 588

-422 207 314

Forráshiány / bevételi többlet

99 233 253

158 213 213

1 207 088 427

932 346 919

610 857 264

360 407 149

44 199 641

35 209 986

1 443 211 650

984 342 902

422 207 314

0

21. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

KIADÁSOK

2025. évi javaslat

Nettó

ÁFA

Bruttó

Személyi juttatás

10 503 600

10 503 600

Személyi juttatás járuléka

1 365 468

1 365 468

Dologi kiadás

0

0

Összesen

11 869 068

0

11 869 068

22. melléklet az 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez

Bevételek

2025. évi javaslat

Hivatkozás

Lakbér bevételek

152 200 000

2. melléklet III. fejezet 4. cím 2. sor

Továbbszámlázott díjak megtérülése

32 969 000

2. melléklet III. fejezet 4. cím 3. sor

Összes bevétel

185 169 000

2. melléklet III. fejezet 4. cím 1. sor

Kiadások

Módosítási javaslat

Hivatkozás

Üzemeltetési feladatok

78 105 000

3. melléklet III. fejezet 3. cím 42. sor

Továbbszámlázott díjakkal összefüggő kiadások

32 969 000

3. melléklet III. fejezet 3. cím 42. sor

Önk.-ot terhelő felújítási alap

10 526 000

3. melléklet III. fejezet 3. cím 43. sor

Karbantartási feladatok

36 255 000

3. melléklet III. fejezet 3. cím 43. sor

Bérbeszámítás

4 400 000

4. melléklet III. fejezet 3. cím 43. sor

Lakáscélú beruházási kiadások

10 214 000

3. melléklet III. fejezet 6. cím 9. sor

Lakáscélú felújítási kiadások

12 700 000

3. melléklet III. fejezet 7. cím 7. sor

Összes kiadás

185 169 000

1

A 3. § (1) bekezdése a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 3. § (1) bekezdése a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 3. § (1) bekezdése a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 4. § a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 4. § a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 4. § a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

3

A 8. § (1) bekezdése a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 26. § a) pontja szerint módosított szöveg.

4

A 8. § (14) bekezdése a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 26. § b) pontja szerint módosított szöveg.

5

A 9. § (6) bekezdése a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 26. § c) pontja szerint módosított szöveg.

6

A 10. § (4) bekezdése a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 26. § d) pontja szerint módosított szöveg.

7

A 18. § (6) bekezdését a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 25/2025. (VIII. 28.) önkormányzati rendelete 11. §-a hatályon kívül helyezte.

8

A 27. § (7) bekezdése a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 26. § e) pontja szerint módosított szöveg.

9

Az 1. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

10

A 2. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

11

A 3. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

12

A 4. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

13

Az 5. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg. Az 5. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

14

A 6. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg. A 6. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg. A 6. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 7. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (6) bekezdésével megállapított szöveg. A 7. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete 3. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 9. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete 3. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.

17

A 12. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 13. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (8) bekezdésével megállapított szöveg.

19

A 19. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2025. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 3. § (9) bekezdésével megállapított szöveg. A 19. melléklet a Gyöngyös Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2025. (X. 31.) önkormányzati rendelete 3. § (8) bekezdésével megállapított szöveg.