Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete

Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 06. 15- 2025. 06. 16

Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelete

Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII. 2.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.06.15.

[1] Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi hatalom önkormányzati típusú gyakorlásának szervezeti és működési kereteit az Alaptörvényben meghatározott önkormányzati jogok kiteljesítése, a helyi önkormányzáshoz szükséges feltételek és a demokratikus működés feltételeinek megteremtése érdekében állapítja meg.

[2] Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzati jelképekről és használatuk rendjéről Mezőfalva Nagyközség jelképeiről szóló 8/2019. (V. 6.) önkormányzati rendelet szól.”

2. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az önkormányzati címekről, kitüntetésekről, díjakról és adományozásuk rendjéről a képviselő-testület által adományozható kitüntetésekről, díjakról és díszpolgári címről szóló 14/2012. (IX. 13.) önkormányzati rendelet szól.”

3. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 24. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A képviselő-testületi ülések állandó meghívottjait, valamint a (4) bekezdés szerint meghívottakat a tevékenységi körükbe tartozóan a képviselő-testületi ülésen tanácskozási jog illeti meg.”

4. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 25. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„25. § (1) A polgármester a képviselő-testület határozatképtelensége esetén

a) amennyiben a képviselő-testület várhatóan legkésőbb 30 percen belül határozatképessé válik, szünetet rendel el,

b) amennyiben az a) pont szerinti idő elteltével sem lesz határozatképes a képviselő-testület, vagy a határozatképtelenség megállapításakor nincs remény arra, hogy az a) pont szerinti idő alatt határozatképessé válik, berekeszti az ülést.

(2) A határozatképtelenség miatt elmaradt, vagy félbeszakadt ülés esetén a polgármester 8 napon belüli időpontra köteles a képviselő-testületi ülést összehívni az eredeti, még meg nem tárgyalt napirendi pontokkal. A polgármester az így összehívott ülésen újabb napirendi pontok megtárgyalására is tehet javaslatot.

(3) Rendkívüli körülmény miatt elmaradt vagy félbeszakadt ülés esetén a (2) bekezdésben foglaltak szerint kell eljárni.

(4) Az (3) bekezdés szerinti rendkívüli körülménynek a tűzeset, áramszünet, természeti katasztrófa, haláleset minősülnek.”

5. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 26. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az együttes ülést az érintett önkormányzatok valamelyikének székhelyére kell összehívni és megtartani.”

6. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 30. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) A képviselő-testületi ülés napirendjének előterjesztője lehet

a) polgármester

b) alpolgármester

c) jegyző

d) képviselő

e) önkormányzati bizottság

f) Hivatal pénzügyi osztályvezetője

g) Hivatal igazgatási osztályvezetője

h) Képviselő-testületnek tájékoztatási, beszámolási kötelezettséggel tartozó személy vagy szervezet képviselője

i) az önkormányzat fenntartásában lévő költségvetési intézmény vezetője

j) a képviselő-testület vagy a polgármester által felkért szervezet képviselője.”

7. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 41. § (3) bekezdése a következő i) ponttal egészül ki:

(A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:)

„i) rendelet-tervezeteket.”

8. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 43. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„43. § (1) A határozati javaslatot - annak érdemi vitája után - a polgármester szavazásra bocsátja oly módon, hogy először a módosító és kiegészítő javaslatokat, majd ezek eredményének figyelembevételével az előterjesztésben szereplő javaslatot.

(2) Önkormányzati határozat meghozatalát kezdeményezheti önkormányzatot érintő kérdésben, vagy helyi közügyek intézése körében a 30. § (4) bekezdésében meghatározott személy, szervezet képviselője.

(3) A határozat meghozatalára irányuló kezdeményezést előterjesztést igénylő döntés esetén írásban, a munkaterv szerinti képviselő-testületi ülés időpontját megelőzően legalább 15 nappal korábban a polgármesternél kell benyújtani, képviselő-testületi ülésen felmerülő kérdésben legkésőbb a napirend lezárásáig lehet kezdeményezni.”

9. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 48. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A polgármester a képviselő-testületi ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet a hozzá beérkezett önálló képviselői indítványról.”

10. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 54. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az ülés összehívására, az ülésről készült jegyzőkönyvek elkészítésére és a bizottság működésére a Képviselő-testületre vonatkozó e rendeletben meghatározott szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.”

11. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 64. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az alpolgármester havonta egy alkalommal a Kiss Kálmán Művelődési Házban fogadóórát tart.”

12. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet 68. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„68. § Az önkormányzati vagyongazdálkodásról az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 6/2016. (VII. 7.) önkormányzati rendelet szól.”

13. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

14. § A Mezőfalva Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 18/2019. (XII.2.) önkormányzati rendelet

a) 10. § (1) bekezdésében a „hivatalos” szövegrész helyébe a „helyben szokásos” szöveg,

b) 62. § (3) bekezdésében a „határkörben” szövegrész helyébe a „hatáskörben” szöveg,

c) 70. § nyitó szövegrészében a „– külön megkötött Közigazgatási Szerződésben foglaltak alapján –” szövegrész helyébe az „a 4. melléklet szerinti közigazgatási szerződésbe foglalt együttműködési megállapodásban” szöveg

lép.

15. § Ez a rendelet 2025. június 15-én lép hatályba.

1. melléklet a 9/2025. (V. 30.) önkormányzati rendelethez